BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - AZ (zondag 7 oktober 2018, 16:45); 5 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 05 oktober 2018 - 12:48   quote  deeplink  
ajax-az.jpg

De nummer 5 van de competitie komt op bezoek in Amsterdam. AZ kent een wisselvallige competitiestart met een uitschakeling in Europa, winstpartijen met goed voetbal tegen de "kleintjes" maar als vanouds veel moeite tegen de betere teams in de competitie. Ajax kent ook een wisselvallige periode. Een dramatische verliespartij tegen PSV werd gevolgd door een hele slechte pot in Sittard waar wel werd gewonnen. Ajax speelde vervolgens in Munchen een puike pot waarbij er misschien wel meer in had gezeten dan een puntendeling. Twee teams dus in een wisselvallige periode die geen puntverlies meer kunnen leiden met het oog op de competitiedoelstellingen.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 88 duels tegen AZ. Daarvan won Ajax er 56, werd er 10 maar gelijk gespeeld en gingen er 13 verloren. Het afgelopen seizoen won Ajax tot twee maal toe van de Alkmaarders. In Alkmaar werd het 1-2 en in de ArenA was de einduitslag 3-0. De afgelopen 5 seizoenen speelde Ajax maar liefst 12 maal tegen AZ. In het seizoen 2013/14 stond de burenruzie tussen Amsterdam en AZ namelijk 4 maal op het programma, namelijk voor de competitie, de beker en de Johan Cruijff Schaal. Ajax won 9 van deze onderlinge ontmoetingen, verloor er 2 en speelde 1 maal gelijk. Het laatste puntverlies dateert van 2016 toen Ajax in Alkmaar niet verder kwam dan een gelijkspel. Het laatste puntverlies in eigen huis was in 2015 toen Ajax een 0-1 nederlaag kreeg te verduren.

AZ presteert als gezegd wisselvallig. De Alkmaarders willen concurreren met Feyenoord en Vitesse in de strijd om de 3e plaats. Dat AZ na 7 speelrondes 4 punten achter zou staan op Heracles lijkt dan slecht, maar Heracles heeft evenveel punten als Ajax en Feyenoord. AZ draait dus qua resultaat vrij redelijk. AZ scoorde 17 maal en doen het daarmee 1 treffer beter dan Ajax maar kregen met 8 goals wel 2 keer zoveel doelpunten tegen.

John van den Brom laat AZ al tijden in 4-3-3 spelen met de punt naar voren op het middenveld. Door het vertrek van Weghorst en Jahanbakhsh heeft AZ veel aanvallende kwaliteit ingeleverd. Dit wordt vooralsnog opgevangen door linksbuiten Idrissi met 4 goals. De centrumspitsen Boadu en Jonhsen staan respectievelijk op 3 en 2 goals. Er zijn maar liefst 5 spelers met 2 assists, waaruit vooral blijkt dat de linkerkant van AZ erg gevaarlijk is. Ouwejan en Idrissi leverden namelijk samen al 4 assists af. Een treffen met AZ betekent ook altijd een weerzien met veel oud-Ajacieden. Met Van Rhijn, Bizot en Bergsma komen er ook dit seizoen weer 3 oudspelers van Ajax voor AZ uit. In de selectie van AZ is het verder opletten op de talenten Guus Til en Teun Koopmeiners die beide te boek staan als grote talenten.

Alle Ajacieden zullen benieuwd zijn hoe Ten Hag zijn elftal zal laten aantreden. De keuze om tegen Bayern zonder echte centrumspits te spelen en Blind door te schuiven naar het middenveld pakte erg goed uit. Aangezien het onduidelijk is of Frenkie de Jong kan spelen dis vooral de optie achterin een zeer reële. Voorin heeft Ajax veel tactische flexibiliteit en zal Ten Hag voor een lastige keuze staan. Dat is toch al een probleem voor Ten Hag die 13 of 14 echte basisspelers in zijn selectie heeft en dus steeds 2 of 3 spelers moet teleurstellen die ruimschoots goed genoeg zijn voor de basis. Tot dusver is Donny van de Beek hier vooral het slachtoffer van geweest.

De beelden zijn van het thuisduel van afgelopen seizoen toen Ajax eenvoudig won in de eigen ArenA.


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 oktober 2018 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 05 oktober 2018 - 16:22   quote  deeplink  
Mooi gedaan weer!

Ik zou zeggen: Never change a winning team.
Maar of ten Hag er ook zo over denkt........ Je kan natuurlijk altijd Schöne wisselen voor Frenkie. Ook voorin zijn er meerdere opties mogelijk m.b.t. de spitspositie met Huntelaar en Dolberg, mits fit natuurlijk.

Ik ga vooralsnog voor een ruime 4-0 overwinning

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 05 oktober 2018 door Ronald 1960 --
Eide
 Eide - vrijdag 05 oktober 2018 - 20:26   quote  deeplink  
Frenkie de Jong doet morgen weer mee met de groepstraining en hoopt dan fit genoeg te blijken om tegen AZ mee te spelen. Bron
remco k
 remco k - zaterdag 06 oktober 2018 - 12:31   quote  deeplink  
Ajax na een Europese wedstrijd. Ik hoop op een 1-0 of 3-1 overwinning.
Eide
 Eide - zaterdag 06 oktober 2018 - 22:48   quote  deeplink  
Ten Hag: De Jong nog vraagteken voor zondag

Erik ten Hag blikte vrijdag vooruit op de thuiswedstrijd tegen AZ. Het is onzeker of Ajax kan beschikken over Frenkie de Jong. De middenvelder heeft nog last van een kuitblessure.

“Ik kan niet zeggen of Frenkie kan spelen tegen AZ”, aldus Ten Hag. “Hij is nu nog niet fit, maar we werken naar zondag toe.” De coach verwacht een pittig duel in de Johan Cruijff ArenA. “AZ heeft misschien wel wat ingeleverd met het vertrek van Jahanbakhsh en Weghorst, maar ik zie een goede structuur op het veld. De intenties en de kwaliteit zijn nog altijd aanwezig in dat team.”

Kans laten liggen
Natuurlijk werd er nog even nagepraat over de wedstrijd tegen Bayern München. Misschien had Ajax gezien de kansen wel 3 punten mee moeten nemen uit Duitsland. “Bij winst zou het een reuzenstap zijn geweest in de groep. Die kans hebben we laten liggen, dat moeten we wel beseffen.” Toch werd het punt na afloop gevierd door de spelersgroep. “Niet heel uitbundig hoor”, zei Ten Hag. “Maar de jongens mochten even genieten van de goede prestatie. Het was het juiste moment om even te ontspannen.”

Vanaf woensdagochtend is het vizier meteen richting AZ gegaan. Ten Hag hoopt dat zijn team net zoveel energie in die wedstrijd legt als afgelopen dinsdag in München. “Natuurlijk is een wedstrijd tegen Bayern anders. Je wordt uitgedaagd op het allerhoogste podium. Spelers zijn geen robots, maar het mag uiteindelijk bijna geen verschil maken of je in de Eredivisie speelt of in de Champions League. Spelers moeten voor ieder duel motivatie uit zichzelf halen. Wil je titels pakken, moet je iedere wedstrijd onoverwinnelijkheid uitstralen."

Bron
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 oktober 2018 - 03:16   quote  deeplink  
Ten Hag, de hoer van de spelers!!!
nummer10
 nummer10 - zondag 07 oktober 2018 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 oktober 2018 - 03:16 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ten Hag, de hoer van de spelers!!!
en toch doet die het prima, wat ik niet had verwacht... blije gezichten in het veld, de bank die meeleeft.. toch meer een peoplemanager dan wat wij denken lijkt me.. alleen 1 kan er niet zo goed tegen en laat zijn zaakwaarnemer janken vind dat zo jammer.. knok ervoor en vecht je terug..
nummer10
 nummer10 - zondag 07 oktober 2018 - 11:16   quote  deeplink  
over de pot.. ik denk dat ajax zoveel vertrouwen nu heeft dat ze az compleet wegspelen... 5-1
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 07 oktober 2018 - 15:32   quote  deeplink  
Do6LHpfXsAAweyl.jpg:large
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 07 oktober 2018 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 oktober 2018 - 15:32 schreef Hasjkoph het volgende:
[ afbeelding ]
Toch wel een verrassende opstelling met Dolberg en Van de Beek in de basis, Blind op CVM en Neres op de bank.
Eide
 Eide - zondag 07 oktober 2018 - 16:24   quote  deeplink  
De Jong dus geblesseerd en Neres gepasseerd.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 oktober 2018 - 16:36   quote  deeplink  
Echt, vraag me werkelijk af waarom die vent elke week een andere speler uitkiest om even ontevreden te maken!!
Jaccio
 Jaccio - zondag 07 oktober 2018 - 16:44   quote  deeplink  
4-1
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 07 oktober 2018 - 16:49   quote  deeplink  
Hoppa Donny!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 oktober 2018 - 16:50   quote  deeplink  
Hoppa!!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 oktober 2018 - 16:51   quote  deeplink  
Mooie steekbal van Tadic ook!
Eide
 Eide - zondag 07 oktober 2018 - 17:01   quote  deeplink  
Prettige goal, toch wel wat prikjes van AZ nu
Eide
 Eide - zondag 07 oktober 2018 - 17:02   quote  deeplink  
Een omhaal... Wat kan die kleine niet?
Hummel10
 Hummel10 - zondag 07 oktober 2018 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 oktober 2018 - 16:36 schreef Ajax Warrior het volgende:
Echt, vraag me werkelijk af waarom die vent elke week een andere speler uitkiest om even ontevreden te maken!!
Bekijk het eens andersom nu maakt hij ze om de beurt ontevreden. Kun je gelijk zien wie zich terug wilt knokken. Neres op 10 was niks, Ziyech in topvorm en Tadic hoort ook te spelen. Dolberg hoort ook gewoon te spelen Huntelaar Prima pinchhitter. Frenkie niet fit. Geen gekke keuzes. Donny is ook weer lekker gretig.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 07 oktober 2018 - 17:31   quote  deeplink  
We begonnen de wedstrijd welvarend, met de snelle 1-0. De eerste 35 minuten had AZ niets in te brengen, daar het al 2-0 had moeten staan.

Nu is het nog maar slechts 1-0, daar een snelle tweede goal in de tweede helft voor 'n 2-0 graag welkom is. Nu speelt Ajax nog een beetje met de hand op de rem vind ik, ondanks de goede eerste helft.

Nu eerst maar snel naar een 2-0 voorsprong in de tweede helft, omdat AZ nog steeds niet onderschat moet worden. Heel erg goed op de hoede blijven blijft het allerbelangrijkste voor Ajax.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 oktober 2018 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 oktober 2018 - 17:09 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Bekijk het eens andersom nu maakt hij ze om de beurt ontevreden. Kun je gelijk zien wie zich terug wilt knokken. Neres op 10 was niks, Ziyech in topvorm en Tadic hoort ook te spelen. Dolberg hoort ook gewoon te spelen Huntelaar Prima pinchhitter. Frenkie niet fit. Geen gekke keuzes. Donny is ook weer lekker gretig.
Sorry hoor, maar zorg voor een vaste basis. Elke keer dat gehussel.

En Dolberg overtuigd wederom niet.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 07 oktober 2018 - 17:50   quote  deeplink  
Erg goed, hoor.
Toch de zeer gewenste snelle 2-0.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 07 oktober 2018 - 17:51   quote  deeplink  
Hoppa Dolberg!
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 07 oktober 2018 - 17:55   quote  deeplink  
En dat is 3!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 07 oktober 2018 - 17:55   quote  deeplink  
Dat gaat wel lekker, 3-0.
Nu blijven doordrukken.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 07 oktober 2018 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 oktober 2018 - 17:33 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar zorg voor een vaste basis. Elke keer dat gehussel.

En Dolberg overtuigd wederom niet.
Ach hij kan het nooit voor iedereen goed doen. Ik zou persoonlijk Schöne al een hele tijd niet opstellen. Iedere trainer doet dat telkens weer.
3-0 tegen Az nu prima resultaat ondanks zijn gehussel.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 07 oktober 2018 - 18:00   quote  deeplink  
Kon me niet voorstellen dat het buitenspel was.
Maar ja, we weten dat Bas Nijhuis nu bij de VAR zit, dus daarom.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 07 oktober 2018 - 18:00   quote  deeplink  
Wat is dit dan, jezus..
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 07 oktober 2018 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 oktober 2018 - 18:00 schreef Onze Ajax het volgende:
Kon me niet voorstellen dat het buitenspel was.
Maar ja, we weten dat Bas Nijhuis nu bij de VAR zit, dus daarom.
Pff, oke dan weet je wel genoeg..
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 07 oktober 2018 - 18:01   quote  deeplink  
In tweede instantie toch buitenspel, fair enough.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 07 oktober 2018 - 18:04   quote  deeplink  
Jaja Ziyech!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 07 oktober 2018 - 18:04   quote  deeplink  
En dat is 4-0.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 07 oktober 2018 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 oktober 2018 - 18:00 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Pff, oke dan weet je wel genoeg..
We weten nu eenmaal dat hij Anti-Ajax is.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 07 oktober 2018 - 18:11   quote  deeplink  
Higler had daar al veel eerder voor moeten fluiten. Huntelaar wordt daar zo belachelijk vastgehouden.
Eide
 Eide - zondag 07 oktober 2018 - 18:16   quote  deeplink  
Eitje vandaag. Ajax wandelt op halve kracht op AZ heen. Toch wel verrassend.
Eide
 Eide - zondag 07 oktober 2018 - 18:27   quote  deeplink  
En nummer 5. Dit vinden ze in Alkmaar niet tof.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 07 oktober 2018 - 18:27   quote  deeplink  
5-0 Heerlijk
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 07 oktober 2018 - 18:28   quote  deeplink  
5-0.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 07 oktober 2018 - 18:35   quote  deeplink  
We hebben ons van de goede kant laten zien. 5-0.
Wat jammer voor Ziyech, denkelijk een hamstring
nummer10
 nummer10 - zondag 07 oktober 2018 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 oktober 2018 - 17:09 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Bekijk het eens andersom nu maakt hij ze om de beurt ontevreden. Kun je gelijk zien wie zich terug wilt knokken. Neres op 10 was niks, Ziyech in topvorm en Tadic hoort ook te spelen. Dolberg hoort ook gewoon te spelen Huntelaar Prima pinchhitter. Frenkie niet fit. Geen gekke keuzes. Donny is ook weer lekker gretig.
waar basseer je dolberg op ? wederom niet overtuigd.. heeft enkel in zijn begin een paar leuke potten gespeelt, daarna niks meer van gezien.. mag de veters van hunter nog niet strikken.. maar voor de rest prima pot na een pot zoals tegen bayern..
Eide
 Eide - zondag 07 oktober 2018 - 19:32   quote  deeplink  
Ik ben eigenlijk te verbaast om een prettig gevoel te hebben. Dit voelde als een midweeks bekerduel tegen een Eerste Divisionist. Ik kreeg ook het gevoel dat Ajax er niet veel meer effort in hoefde te stoppen dan dat. Ik vond de voorwaartse druk van Ajax wel heel erg goed.

Ajax speelt de 20e pas weer een duel. De aankomende twee weken is een interlandperiode. Ik neem aan dat Ziyech dus gewoon in Nederland blijft om te herstellen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 oktober 2018 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 oktober 2018 - 19:32 schreef Eide het volgende:
Ik ben eigenlijk te verbaast om een prettig gevoel te hebben. Dit voelde als een midweeks bekerduel tegen een Eerste Divisionist. Ik kreeg ook het gevoel dat Ajax er niet veel meer effort in hoefde te stoppen dan dat. Ik vond de voorwaartse druk van Ajax wel heel erg goed.

Ajax speelt de 20e pas weer een duel. De aankomende twee weken is een interlandperiode. Ik neem aan dat Ziyech dus gewoon in Nederland blijft om te herstellen.
Hahaha dit is dus precies hetzelfde als ik naar Loetje appte. Had het gevoel dat dit een zomeravondwedstrijdje was tegen een veredeld amateurclubje. Ajax heeft zich totaal niet ingespannen, hoefde ook niet eens. Echt verbaasd hierover.
Eide
 Eide - zondag 07 oktober 2018 - 20:20   quote  deeplink  
Wober viel mij trouwens alweer positief op. Hij durfde ook af en toe mee te voetballen. En tja, je kan moeilijk nog om Blind op CVM heen. Dat liep tegen Bayern al als een trein en vandaag ook weer. Ik ben benieuwd hoe dat z'n beloop gaat krijgen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 07 oktober 2018 - 21:32   quote  deeplink  
echt verbaasd dat ajax Ziyech naar Marokko laat gaan

https://nos.nl/artikel/2253828-ajax-in-onzekerheid-over-blessure-ziyech-wel-naar-marokko.html

psv doet dat niet, ook al was bergwijn niet eens geblesseerd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 oktober 2018 door Positieve Arrogantie --
nummer10
 nummer10 - maandag 08 oktober 2018 - 01:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 oktober 2018 - 19:54 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hahaha dit is dus precies hetzelfde als ik naar Loetje appte. Had het gevoel dat dit een zomeravondwedstrijdje was tegen een veredeld amateurclubje. Ajax heeft zich totaal niet ingespannen, hoefde ook niet eens. Echt verbaasd hierover.
of ajax had de poppetjes gewoon goed staanwaardoor dat zo leek... behalve dolberg dan... zie het voor de tijd al.. een oppermachtig ajax.. een team en geen loszand..
Eide
 Eide - maandag 08 oktober 2018 - 06:23   quote  deeplink  
Ik suggereer niet dat dit resultaat komt doordat AZ zo zwak was hoor. Ajax speelde gewoon een puike pot, maar daarmee of misschien daardoor leek het wel of Ajax zich niet bovenmatig hoefde in te spannen.

5-0 tegen AZ en 0-4 tegen Vitesse steekt wel schril af tegen de oorwassing in Eindhoven. Het beloofd wel veel goeds voor de Klassieker.
nummer10
 nummer10 - maandag 08 oktober 2018 - 07:22   quote  deeplink  
snap ik eide...psv was voor mij ook een raar verhaal.. dit team kan zo ongelovelijk veel.. denk niet eens dat het aan de opstelling frenkie lag maar gewoon een pure off day
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 08 oktober 2018 - 08:08   quote  deeplink  
PSV en Ajax steken er zo ver boven uit. Dat je afvraagt waar ze nog punten laten liggen.

Zondag deed frenkie niet eens mee
nummer10
 nummer10 - maandag 08 oktober 2018 - 09:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 oktober 2018 - 08:08 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
PSV en Ajax steken er zo ver boven uit. Dat je afvraagt waar ze nog punten laten liggen.

Zondag deed frenkie niet eens mee
en neres of hunter.. maar wel een zwakke dolberg.. kortom nog niet eens je sterkste elf
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 08 oktober 2018 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 oktober 2018 - 09:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en neres of hunter.. maar wel een zwakke dolberg.. kortom nog niet eens je sterkste elf
Neres en Dolberg zijn niet perse beter dan de 4 spelers voorin.

Dolberg is gelijkwaardig aan Huntelaar. Met dat Dolberg wellicht beter word en van Huntelaar weet je dat zijn hoogtepunt geweest is.

De sterkste elf. Daar zitten eigenlijk maar een paar spelers in.
Onnana, De Ligt, Tagliafico, Mazraoui, Frenkie, Ziyech, Tadic.
De rest is namelijk wel te vervangen.
Met de rest bedoel ik: Dolberg, Huntelaar, Schone, Blind, Wober, Van der Beek.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 oktober 2018 door Positieve Arrogantie --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5982
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - AZ (zondag 7 oktober 2018, 16:45); 5 - 0









0.0080058