BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - AZ (zondag 7 oktober 2018, 16:45); 5 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 08 oktober 2018 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 oktober 2018 - 20:20 schreef Eide het volgende:
Wober viel mij trouwens alweer positief op. Hij durfde ook af en toe mee te voetballen. En tja, je kan moeilijk nog om Blind op CVM heen. Dat liep tegen Bayern al als een trein en vandaag ook weer. Ik ben benieuwd hoe dat z'n beloop gaat krijgen.
Toch denk ik dat hij weer Blind achterin gaat zetten tegen de "kleinere" clubs. Ik zie liever Blind en De JOng staan en Wober achterin. Alleen hoe ga je die voor hoede nu neerzetten? Ga je ze rouleren? De ene keer Donny op 10 en de andere keer Tadic of Ziyech op 10? Tadic zal elke weedstrijd spelen net als Ziyech, dus dan ga je rouleren met Dolberg, Huntelaar, Donny en Neres?

Pff dat is wel een luxe probleem voor Ten Hag met spelers die echt allemaal in het eerste horen te staan.
p111
 p111 - maandag 08 oktober 2018 - 10:38   quote  deeplink  
Ik hoor en zie het nergens,maar ik maak me toch zorgen over de verdedigende kwaliteiten van Mazraoui.Ook gisteren weer de eerste 5 minuten 2x onnodig balverlies door minimaal fysieke inspanning.Het liep gelukkig goed af maar AZ kwam daar door bijna op voorsprong.Ik vind dat wel een dingetje bij hem.
p111
 p111 - maandag 08 oktober 2018 - 10:44   quote  deeplink  
Ook de kritiek naar Ten Hag toe over Ziyech en Tadic zijn volkomen terecht,hij had hem na 3-0 moeten wisselen samen met Tadic,die gasten zijn al 3 maanden aan het voetballen ook door het wk en de voorrondes CL.Die hamstring had waarschijnlik voorkomen kunnen worden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 08 oktober 2018 - 11:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 oktober 2018 - 10:44 schreef p111 het volgende:
Ook de kritiek naar Ten Hag toe over Ziyech en Tadic zijn volkomen terecht,hij had hem na 3-0 moeten wisselen samen met Tadic,die gasten zijn al 3 maanden aan het voetballen ook door het wk en de voorrondes CL.Die hamstring had waarschijnlik voorkomen kunnen worden.
Is volstrekt niet waar.

De enige die alles gespeeld heeft is Onnana.

zie hier de lijst van spelers die het meest gespeeld heeft.
http://ajax.netwerk.to/club-info/statistieken/speeltijd.php

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 oktober 2018 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - maandag 08 oktober 2018 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 oktober 2018 - 01:06 schreef nummer10 het volgende:

[..]

of ajax had de poppetjes gewoon goed staanwaardoor dat zo leek... behalve dolberg dan... zie het voor de tijd al.. een oppermachtig ajax.. een team en geen loszand..
Dolberg speelde echt een heel behoorlijke wedstrijd. De keeper pakt een bal die hij anders nooit pakt anders maakt ie er gewoon twee. Vond hem goed bewegen en had best een paar meer ballen van met name Ziyech kunnen krijgen.

Als ie zo door gaat is ie snel weer de oude.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 08 oktober 2018 - 12:12   quote  deeplink  
Opstelling van gisteren, met 1 verandering. Zodra Frenkie weer fit is, inbrengen voor Schone.

Dan heb je een heerlijk elftal.
Met Nerres, Schone en Veltman kan je iedereen wisselen,( behalve Onana).
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 08 oktober 2018 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 oktober 2018 - 10:44 schreef p111 het volgende:
Ook de kritiek naar Ten Hag toe over Ziyech en Tadic zijn volkomen terecht,hij had hem na 3-0 moeten wisselen samen met Tadic,die gasten zijn al 3 maanden aan het voetballen ook door het wk en de voorrondes CL.Die hamstring had waarschijnlik voorkomen kunnen worden.
En als die waren gewisseld en Tagliafico loopt een hamstringblessure op, had Ten Hag dan Tagliafico moeten wisselen ipv Ziyech/Tadic? Op die manier kan Ten Hag het nooit goed doen. Volkomen bullshit dus en achteraf gepraat. Zonde van de blessure van Ziyech, maar hij heeft tijd om te herstellen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 08 oktober 2018 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 oktober 2018 - 11:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Dolberg speelde echt een heel behoorlijke wedstrijd. De keeper pakt een bal die hij anders nooit pakt anders maakt ie er gewoon twee. Vond hem goed bewegen en had best een paar meer ballen van met name Ziyech kunnen krijgen.

Als ie zo door gaat is ie snel weer de oude.
Tja die gozer mist wedstrijd ritme en juist dat moet hij nu opdoen en dan zal je zien dat hij steeds beter wordt. Ik vind hem ook prima spelen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 08 oktober 2018 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 oktober 2018 - 12:25 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

En als die waren gewisseld en Tagliafico loopt een hamstringblessure op, had Ten Hag dan Tagliafico moeten wisselen ipv Ziyech/Tadic? Op die manier kan Ten Hag het nooit goed doen. Volkomen bullshit dus en achteraf gepraat. Zonde van de blessure van Ziyech, maar hij heeft tijd om te herstellen.
idd 100% mee eens. Dit is de beste periode om zo'n blessure op te lopen ;-) 2 weken geen voetbal. Hoop wel dat hij de 20ste weer fit is voor 1 helft
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 08 oktober 2018 - 12:53   quote  deeplink  
Overigens is Ziyech wel te vervangen door Nerres. Natuurlijk is het een aderlating omdat Ziyech lekker speelt. Maar als Nerres rechtsbuiten wil spelen dan moet hij laten zien dat hij daar moet spelen en niemand anders.

Met een gretige Nerres is voor de meeste NL clubs al een probleem.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 08 oktober 2018 - 15:46   quote  deeplink  
En als je kijkt naar andere sporten dan moet 270 min in een week prima kunnen.
30 km ongeveer, 10 km per wedstrijd.

Tennisser legt 2.5 tot 3.5 km per set af. En vervolgens duurt de wedstrijd van 40 min tot 3 uur. en als ze winnen dan hebben ze soms geen en soms wel een dag er tussen tot een volgende wedstrijd.

Rust geven is volstrekt niet nodig, tenzij het lichaam het niet aankan.
Bijvoorbeeld een oude man van 35, die van 31 tot 34 zo vaak geblesseerd is geweest. (zie van persie). Dan kan je diegene rust geven.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 08 oktober 2018 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 oktober 2018 - 15:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
En als je kijkt naar andere sporten dan moet 270 min in een week prima kunnen.
30 km ongeveer, 10 km per wedstrijd.

Tennisser legt 2.5 tot 3.5 km per set af. En vervolgens duurt de wedstrijd van 40 min tot 3 uur. en als ze winnen dan hebben ze soms geen en soms wel een dag er tussen tot een volgende wedstrijd.

Rust geven is volstrekt niet nodig, tenzij het lichaam het niet aankan.
Bijvoorbeeld een oude man van 35, die van 31 tot 34 zo vaak geblesseerd is geweest. (zie van persie). Dan kan je diegene rust geven.
Met Tennis krijg je geen schoppen, maar sla je een bal heen en weer. Kan je toch niet helemaal met elkaar vergelijken. Rennen zij 10km per potje tennis?
Eide
 Eide - maandag 08 oktober 2018 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 oktober 2018 - 12:25 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

En als die waren gewisseld en Tagliafico loopt een hamstringblessure op, had Ten Hag dan Tagliafico moeten wisselen ipv Ziyech/Tadic? Op die manier kan Ten Hag het nooit goed doen. Volkomen bullshit dus en achteraf gepraat. Zonde van de blessure van Ziyech, maar hij heeft tijd om te herstellen.
+1
Eide
 Eide - maandag 08 oktober 2018 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 oktober 2018 - 15:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
En als je kijkt naar andere sporten dan moet 270 min in een week prima kunnen.
30 km ongeveer, 10 km per wedstrijd.

Tennisser legt 2.5 tot 3.5 km per set af. En vervolgens duurt de wedstrijd van 40 min tot 3 uur. en als ze winnen dan hebben ze soms geen en soms wel een dag er tussen tot een volgende wedstrijd.

Rust geven is volstrekt niet nodig, tenzij het lichaam het niet aankan.
Bijvoorbeeld een oude man van 35, die van 31 tot 34 zo vaak geblesseerd is geweest. (zie van persie). Dan kan je diegene rust geven.
Ten eerste ga je voorbij aan de intensiteit van de belasting. Ten tweede ga je voorbij aan de duur van het voetbalseizoen. Ten derde ga je voorbij aan het contactelement van voetbal en Ten slotte ga je voorbij aan de fysiologische wetenschap die echt iets anders bewijst.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 08 oktober 2018 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 oktober 2018 - 16:49 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Met Tennis krijg je geen schoppen, maar sla je een bal heen en weer. Kan je toch niet helemaal met elkaar vergelijken. Rennen zij 10km per potje tennis?
Schoppen, Dat heeft helemaal niets te maken met oververmoeid daardoor tot blessure te komen. Een schop kan je ook namelijk in de 1ste min krijgen, dan kan je om die reden al je spelers niet meer opstellen.

Dat rennen, als je 3 sets speelt dan ren je 7,5 tot 10,5 km. Maar speel je als voetballer met 1 dag rust weer een wedstrijd dan?
remco k
 remco k - maandag 08 oktober 2018 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 oktober 2018 - 15:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
En als je kijkt naar andere sporten dan moet 270 min in een week prima kunnen.
30 km ongeveer, 10 km per wedstrijd.

Tennisser legt 2.5 tot 3.5 km per set af. En vervolgens duurt de wedstrijd van 40 min tot 3 uur. en als ze winnen dan hebben ze soms geen en soms wel een dag er tussen tot een volgende wedstrijd.

Rust geven is volstrekt niet nodig, tenzij het lichaam het niet aankan.
Bijvoorbeeld een oude man van 35, die van 31 tot 34 zo vaak geblesseerd is geweest. (zie van persie). Dan kan je diegene rust geven.
Compleet andere intensiteit.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 08 oktober 2018 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 oktober 2018 - 17:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Ten eerste ga je voorbij aan de intensiteit van de belasting. Ten tweede ga je voorbij aan de duur van het voetbalseizoen. Ten derde ga je voorbij aan het contactelement van voetbal en Ten slotte ga je voorbij aan de fysiologische wetenschap die echt iets anders bewijst.
Ten 1ste, alsof tennis niet intensief zou zijn, wil je dat zeggen?
Ten 2de alsof tennis niet een lang seizoen heeft. Van Januari tot November.
Ten 3de, contact element is niet van toepassing, want dat kan ook in de 1ste minuut gebeuren bij de 1ste min van het seizoen.
Ten 4de, heb je een rapport daarover dan met een vergelijking naar andere sporten?

Enige wat ik wil zeggen is dat men als voetballer helemaal niet moet aanstellen over belasting. Maar ieder speler is natuurlijk anders en is gevoeliger voor een ander. Maar zeuren over dat het veel wedstrijden zijn is echt de grootste onzin die er is.
Eide
 Eide - maandag 08 oktober 2018 - 19:50   quote  deeplink  
Tering, je meent het nog serieus ook he?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 08 oktober 2018 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 oktober 2018 - 19:50 schreef Eide het volgende:
Tering, je meent het nog serieus ook he?
Waarom zou ik onzin posten? Misschien is het geen goed voorbeeld.

Maar ik vind dat voetballers niet moeten zeuren over overbelasting. Wat dat vind ik de grootste onzin die er is. Dat is mijn mening.
En die zou ik niet moeten geven omdat?
remco k
 remco k - maandag 08 oktober 2018 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 oktober 2018 - 19:41 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ten 1ste, alsof tennis niet intensief zou zijn, wil je dat zeggen?
Ten 2de alsof tennis niet een lang seizoen heeft. Van Januari tot November.
Ten 3de, contact element is niet van toepassing, want dat kan ook in de 1ste minuut gebeuren bij de 1ste min van het seizoen.
Ten 4de, heb je een rapport daarover dan met een vergelijking naar andere sporten?

Enige wat ik wil zeggen is dat men als voetballer helemaal niet moet aanstellen over belasting. Maar ieder speler is natuurlijk anders en is gevoeliger voor een ander. Maar zeuren over dat het veel wedstrijden zijn is echt de grootste onzin die er is.
Het is heel simpel. De prestaties van spelers die te veel spelen wordt structureel minder. Dat is een feit en totaal geen onzin.

Of ga jij me ju vertellen dat alle spelers van de afgelopen 100 jaar zich aan zouden hebben gesteld als ze zouden aangeven overbelast te zijn?
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 08 oktober 2018 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 oktober 2018 - 19:41 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ten 1ste, alsof tennis niet intensief zou zijn, wil je dat zeggen?
Ten 2de alsof tennis niet een lang seizoen heeft. Van Januari tot November.
Ten 3de, contact element is niet van toepassing, want dat kan ook in de 1ste minuut gebeuren bij de 1ste min van het seizoen.
Ten 4de, heb je een rapport daarover dan met een vergelijking naar andere sporten?

Enige wat ik wil zeggen is dat men als voetballer helemaal niet moet aanstellen over belasting. Maar ieder speler is natuurlijk anders en is gevoeliger voor een ander. Maar zeuren over dat het veel wedstrijden zijn is echt de grootste onzin die er is.
Jij bent duidelijk een tennis mannetje. Waar het om gaat is dat je geen sport met elkaar kan vergelijken. Een wielrenner, een hardloper, een zwemmer, een tenniser etc, het zijn allemaal andere sporten die je echt niet kan vergelijken met elkaar.

Als je 10 km hardloopt en je spieren krijgen klappen elke keer dat je hard tegen een bal schopt, je moet mensen ontwijken, draaien, springen en je krijgt ook aardige tikjes. MEt Tennis moet je hard slaan en daar komen ook de blessures bij Tennis. Blessures bij tennis en voetbal zijn compleet anders. Ofwel, je kan het niet vergelijken met elkaar
remco k
 remco k - maandag 08 oktober 2018 - 22:23   quote  deeplink  
Overigens gaf ten Hag vandaag aan dat hij Tadic en Ziyech had willen wisselen maar dat dit niet kond door de pijntjes bij blind en wober.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 08 oktober 2018 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 oktober 2018 - 22:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is heel simpel. De prestaties van spelers die te veel spelen wordt structureel minder. Dat is een feit en totaal geen onzin.

Of ga jij me ju vertellen dat alle spelers van de afgelopen 100 jaar zich aan zouden hebben gesteld als ze zouden aangeven overbelast te zijn?
Dat zeg ik ook niet, dat de prestatie er niet achteruit zou gaan. Dat zie je vrijwel bij iedere sport.

Overbelasting kan wel degelijk bestaan. Misschien verkeerd geformuleerd.
Wat dat is wel degelijk een aandoeding. Maar die haal je niet weg met 30 min rust. Dan praat je over weken rust nemen.

Dit is gewoon een verkeerde beweging, die ziyech maakte, en dat kan ook gebeuren bij de 1ste min.

Maar over mekkeren dat het overbelasting is, dat is het volgens mij niet. Want bij overbelasting kan men mindere presteren dan ervoor. Betekend dat je veel minder snel bent en minder sterk qua kracht.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 09 oktober 2018 - 07:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 oktober 2018 - 18:39 schreef nummer10 het volgende:

[..]

waar basseer je dolberg op ? wederom niet overtuigd.. heeft enkel in zijn begin een paar leuke potten gespeelt, daarna niks meer van gezien.. mag de veters van hunter nog niet strikken.. maar voor de rest prima pot na een pot zoals tegen bayern..
Wat denken jezelf? Dolberg lang eruit geweest mist ritme. Grotere restwaarde dan Huntelaar. Potentie en nog jong. Die moet dan ook gewoon weer gaan spelen hoor..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 09 oktober 2018 - 07:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 oktober 2018 - 20:20 schreef Eide het volgende:
Wober viel mij trouwens alweer positief op. Hij durfde ook af en toe mee te voetballen. En tja, je kan moeilijk nog om Blind op CVM heen. Dat liep tegen Bayern al als een trein en vandaag ook weer. Ik ben benieuwd hoe dat z'n beloop gaat krijgen.
Wober wel nonchalant bij vlagen daar kom je in grote wedstrijden niet mee weg.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 09 oktober 2018 - 08:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2018 - 07:31 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wober wel nonchalant bij vlagen daar kom je in grote wedstrijden niet mee weg.
Maar in die grote wedstrijd doordeweeks speelde hij gewoon geweldig!! En ik zag wel meer spelers bij vlagen nonchalant spelen.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 09 oktober 2018 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2018 - 07:30 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wat denken jezelf? Dolberg lang eruit geweest mist ritme. Grotere restwaarde dan Huntelaar. Potentie en nog jong. Die moet dan ook gewoon weer gaan spelen hoor..
ook voor dat die eruit ging was het al niet veel meer.. nee sorry begin was leuk hoor maar dat was die van fisscher en nog een paar denen ook.. zelfs sana.. hoop dat dolberg het gaat laten zien hoor maar ik vrees van niet en dat die deze zomer verkocht word..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5922
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - AZ (zondag 7 oktober 2018, 16:45); 5 - 0









0.0079009