BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - ADO Den Haag (zondag 2 december 2019, 12:15); 5 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - maandag 03 december 2018 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 december 2018 - 17:58 schreef p111 het volgende:
Het vervelende is dat ik Klaas beter vind in de spits,hij is harder goed in de combinatie maar hij mist gewoon te veel kansen.Dus ja ik zou op dit moment toch voor Klaas kiezen.
maar creeerd teminste kansen zelf, doet dolberg echt amper.. en dat gesleur en getief bij de tegenstander kont tengoede van de rest van het elftal..
Enigma
 Enigma - maandag 03 december 2018 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 december 2018 - 10:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat is echt onzin. 5-1 winnen met 100 kansen of 5-1 winnen en 5 kansen. Dat verschil is niet te zien in de ranglijst en kan dus ook niet worden meegenomen met of je kampioen word.

Kampioen wordt je namelijk als je de meeste punten hebt. 34x met 1-0 winnen en telkens dan ben je volgens mij kampioen?
Dan wel ja... maar ja... Ajax Heracles 1-1 PSV Ajax 3-0 dus die vlieger gaat niet op, jij praat dus onzin.

En natuurlijk telt het beeld enorm mee. Dat is waar Ajax voor staat, al sinds de Meer. Doelpunten tellen voor doelsaldo vraag maar aan ten Cate en Huntelaar. En Cocu weet het ook nog wel. En anders die duizenden supporters die Ajax de titel zagen missen op goals of 1 punt.
Loetje
 Loetje - maandag 03 december 2018 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 december 2018 - 12:47 schreef nummer10 het volgende:

[..]

huntelaar creeerd veel meer zijn eigen kansen.. simpel zat.. dat die mist tjah.. maar je ziet gewoon dat het spel met hem beter is voor de medespelers.. dolberg kan als je het mij vraagt niet met de druk omgaan dat huntelaar in zijn nek hijgt.. daarbij die goal is mooi hoor, een stiftje.. maar als dat enkel het enige toevoegd aan het team is dat niet voldoende
Spel minder.... Als ik alleen al kijk hoeveel Ajax de laatste weken heeft gescoord MET Dolberg in de basis...

Tsja ach, dan mag jij van mij bovenstaande zeggen...
Loetje
 Loetje - maandag 03 december 2018 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 december 2018 - 18:11 schreef nummer10 het volgende:

[..]

maar creeerd teminste kansen zelf, doet dolberg echt amper.. en dat gesleur en getief bij de tegenstander kont tengoede van de rest van het elftal..
Huntelaar crieert geen kans zelf hoor. Zijn gewoon passes van medespelers
nummer10
 nummer10 - maandag 03 december 2018 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 december 2018 - 18:50 schreef Loetje het volgende:

[..]

Huntelaar crieert geen kans zelf hoor. Zijn gewoon passes van medespelers
komt veel meer op de juiste scoringspositie, laat ik het dan zo zeggen.. en het aantal doelpunten met dolberg.. tjah dat lag meer aan de scherpte van iedereen dan aan dolberg.. zeiden de spelers zelf ook trouwens dat ze meer moesten scoren omdat ze ontzettend veel creeeren.. daarbij kijk eens hoe belangrijk huntelaar is geweest in europa, alleen de laatste wedstrijd tegen aek al.. team werd gewoon gelijk beter en gevaarlijker met hem.. bij dolberg speel je gewoon 75 min met 10 man.. heeft talent, heeft echter in zijn eerste jaar boven zijn eigen kunnen gespeelt en daar blijf ik bij ;)
Loetje
 Loetje - dinsdag 04 december 2018 - 01:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 december 2018 - 18:57 schreef nummer10 het volgende:

[..]

komt veel meer op de juiste scoringspositie, laat ik het dan zo zeggen.. en het aantal doelpunten met dolberg.. tjah dat lag meer aan de scherpte van iedereen dan aan dolberg.. zeiden de spelers zelf ook trouwens dat ze meer moesten scoren omdat ze ontzettend veel creeeren.. daarbij kijk eens hoe belangrijk huntelaar is geweest in europa, alleen de laatste wedstrijd tegen aek al.. team werd gewoon gelijk beter en gevaarlijker met hem.. bij dolberg speel je gewoon 75 min met 10 man.. heeft talent, heeft echter in zijn eerste jaar boven zijn eigen kunnen gespeelt en daar blijf ik bij ;)
Ja? Waarom maakt Dolberg dezelfde kansen dan wel af die Huntelaar structureel mist?
En liever 2 kansen en 2 goals dan 9 kansen krijgen en bidden dat er 1 in mag gaan.

Maar even voor de duidelijkheid, ik heb helemaal geen voorkeur met die 2 want vind de allebei tekort komen voor het spel van Ajax. De een was vroeger top en de ander is scherp, voetballend heb je aan beide geen ene sodemieter en beiden maken het elftal echt, maar dan ook echt niet beter. Een van mijn wensen is dan ook een nieuwe 9
nummer10
 nummer10 - dinsdag 04 december 2018 - 08:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 december 2018 - 01:46 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ja? Waarom maakt Dolberg dezelfde kansen dan wel af die Huntelaar structureel mist?
En liever 2 kansen en 2 goals dan 9 kansen krijgen en bidden dat er 1 in mag gaan.

Maar even voor de duidelijkheid, ik heb helemaal geen voorkeur met die 2 want vind de allebei tekort komen voor het spel van Ajax. De een was vroeger top en de ander is scherp, voetballend heb je aan beide geen ene sodemieter en beiden maken het elftal echt, maar dan ook echt niet beter. Een van mijn wensen is dan ook een nieuwe 9
heb je een punt.. en ja mijn voorkeur is huntelaar, puur omdat dat niet zoon lammedraak is.. een nieuwe 9.. maar wie.. gaat sierhuis het niet halen denk je ?
remco k
 remco k - dinsdag 04 december 2018 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 december 2018 - 12:47 schreef nummer10 het volgende:

[..]

huntelaar creeerd veel meer zijn eigen kansen.. simpel zat.. dat die mist tjah.. maar je ziet gewoon dat het spel met hem beter is voor de medespelers.. dolberg kan als je het mij vraagt niet met de druk omgaan dat huntelaar in zijn nek hijgt.. daarbij die goal is mooi hoor, een stiftje.. maar als dat enkel het enige toevoegd aan het team is dat niet voldoende
Als je als spits iedere wedstrijd 1 goal maakt en verder niets, speel je met 2 jaar bij de top in Engeland.. Daarnaast was hij ook prima aan de bal.

Nee hoor, Huntelaar is voor mij echt de mindere aan Dolberg.
remco k
 remco k - dinsdag 04 december 2018 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 december 2018 - 18:57 schreef nummer10 het volgende:

[..]

komt veel meer op de juiste scoringspositie, laat ik het dan zo zeggen.. en het aantal doelpunten met dolberg.. tjah dat lag meer aan de scherpte van iedereen dan aan dolberg.. zeiden de spelers zelf ook trouwens dat ze meer moesten scoren omdat ze ontzettend veel creeeren.. daarbij kijk eens hoe belangrijk huntelaar is geweest in europa, alleen de laatste wedstrijd tegen aek al.. team werd gewoon gelijk beter en gevaarlijker met hem.. bij dolberg speel je gewoon 75 min met 10 man.. heeft talent, heeft echter in zijn eerste jaar boven zijn eigen kunnen gespeelt en daar blijf ik bij ;)
Daar blijf je bij? Dat betekend dus op voorhand dat hij niet kan slagen in jouw beleving? Lekker dan...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 december 2018 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 december 2018 - 10:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat is echt onzin. 5-1 winnen met 100 kansen of 5-1 winnen en 5 kansen. Dat verschil is niet te zien in de ranglijst en kan dus ook niet worden meegenomen met of je kampioen word.

Kampioen wordt je namelijk als je de meeste punten hebt. 34x met 1-0 winnen en telkens dan ben je volgens mij kampioen?
We konden een keer kampioen worden omdat we de meeste punten dachten te hebben, maar werden toen verrast door een "doelpunt tekort". En aangezien we nu al 5 verliespunten hebben zal je het doelsaldo in je voordeel moeten gaan maken. Zo simpel is het!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 december 2018 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 december 2018 - 18:46 schreef Enigma het volgende:

[..]

Dan wel ja... maar ja... Ajax Heracles 1-1 PSV Ajax 3-0 dus die vlieger gaat niet op, jij praat dus onzin.

Ach dat doet hij wel vaker. ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 december 2018 door Ajax Warrior --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 04 december 2018 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 december 2018 - 13:40 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

We konden een keer kampioen worden omdat we de meeste punten dachten te hebben, maar werden toen verrast door een "doelpunt tekort". En aangezien we nu al 5 verliespunten hebben zal je het doelsaldo in je voordeel moeten gaan maken. Zo simpel is het!
Dat is niet helemaal waar.

We konden kampioen worden omdat AZ uit bij Excelsior niet wist te winnen.
PSV en Ajax stonden op gelijke stand en wonnen beide wedstrijden. Ajax werd 2-0 tegen Willem 2 en PSV werd tegen Vitesse 5-1. Klopt een doelpunt te weinig.

Maar die doelpunt had helemaal niks uitgemaakt als AZ wel had gewonnen.

Punten gaan eerst en daarnaast pas doelsaldo.

Als Ajax nu alles met 1-0 wint en psv verliest bij Ajax maar wint alles met 5-0 dan is Ajax kampioen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 december 2018 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 december 2018 - 14:02 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar.

We konden kampioen worden omdat AZ uit bij Excelsior niet wist te winnen.
PSV en Ajax stonden op gelijke stand en wonnen beide wedstrijden. Ajax werd 2-0 tegen Willem 2 en PSV werd tegen Vitesse 5-1. Klopt een doelpunt te weinig.

Maar die doelpunt had helemaal niks uitgemaakt als AZ wel had gewonnen.

Punten gaan eerst en daarnaast pas doelsaldo.

Als Ajax nu alles met 1-0 wint en psv verliest bij Ajax maar wint alles met 5-0 dan is Ajax kampioen.
Vent alsjeblieft zeg. Denk je dat ik dom. We konden kampioen worden omdat we de meeste punten dachten te hebben, hadden alleen niet gerekend op het aantal doelpunten van psv. En nu kappen met je slappe gelul!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 04 december 2018 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 december 2018 - 14:06 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Vent alsjeblieft zeg. Denk je dat ik dom. We konden kampioen worden omdat we de meeste punten dachten te hebben, hadden alleen niet gerekend op het aantal doelpunten van psv. En nu kappen met je slappe gelul!
geef mij dan een voorbeeld van wanneer dat was?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 december 2018 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 december 2018 - 14:08 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

geef mij dan een voorbeeld van wanneer dat was?
Het was dat jaar, maar we dachten allemaal dat we kampioen waren omdat we de meeste punten hadden (ja AZ had verloren), maar we kwamen 1 doelpunt tekort omdat psv uiteindelijk wel doorging! Dus ik weet dat als AZ had gewonnen wij geen kampioen waren geworden. Dus alsjeblieft kap met dat verbeteren als je niet goed leest.

Het is simpel, we hebben puntverlies gepakt in het begin en zullen dus nu ook elke wedstrijd aan het doelsaldo moeten werken. Simpel zat omdat een beter doelsaldo je een punt voorsprong geeft op het eind!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 december 2018 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 december 2018 - 14:08 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

geef mij dan een voorbeeld van wanneer dat was?
En o ja, vergeet het jaar 1990-1991 niet waarin we op doelsaldo het kampioenschap verloren!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 december 2018 door Ajax Warrior --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 04 december 2018 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 december 2018 - 14:40 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Het was dat jaar, maar we dachten allemaal dat we kampioen waren omdat we de meeste punten hadden (ja AZ had verloren), maar we kwamen 1 doelpunt tekort omdat psv uiteindelijk wel doorging! Dus ik weet dat als AZ had gewonnen wij geen kampioen waren geworden. Dus alsjeblieft kap met dat verbeteren als je niet goed leest.

Het is simpel, we hebben puntverlies gepakt in het begin en zullen dus nu ook elke wedstrijd aan het doelsaldo moeten werken. Simpel zat omdat een beter doelsaldo je een punt voorsprong geeft op het eind!
Ik dacht dat we niet kampioen waren, omdat we op evenveel punten stonden met PSV.

Laat maar, ik geef je gelijk we zo groot mogelijk doelsaldo hebben, om te voorkomen dat we op het eind met gelijke stand zouden komen en dan opnieuw verliezen.
remco k
 remco k - dinsdag 04 december 2018 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 december 2018 - 14:40 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Het was dat jaar, maar we dachten allemaal dat we kampioen waren omdat we de meeste punten hadden (ja AZ had verloren), maar we kwamen 1 doelpunt tekort omdat psv uiteindelijk wel doorging! Dus ik weet dat als AZ had gewonnen wij geen kampioen waren geworden. Dus alsjeblieft kap met dat verbeteren als je niet goed leest.

Het is simpel, we hebben puntverlies gepakt in het begin en zullen dus nu ook elke wedstrijd aan het doelsaldo moeten werken. Simpel zat omdat een beter doelsaldo je een punt voorsprong geeft op het eind!
Dit kan maarzo eens een jaar zijn waarin het doelsaldo bepalend is.

Overigens doet iedereen net alsof het tussen Ajax en PSV gaat, maar Feyenoord doet ook gewoon goed mee he..
Enigma
 Enigma - dinsdag 04 december 2018 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 december 2018 - 15:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Dit kan maarzo eens een jaar zijn waarin het doelsaldo bepalend is.

Overigens doet iedereen net alsof het tussen Ajax en PSV gaat, maar Feyenoord doet ook gewoon goed mee he..
Beide punten mee eens. Ik had het niet verwacht maar wel gehoopt. Feijenoord staat niet op een onoverbrugbare afstand van zowel PSV als Ajax. Ze hebben nu een boost en ik gun het ze ook van harte. Liever Feijenoord dan PSV maar das weer persoonlijk uiteraard.

Ik heb ook het gevoel dat dit jaar de doelpunten wel eens doorslaggevend kunnen zijn en dan ben je met een Huntelaar vs de jong, lozano vs Ziyech en bergwijn vs tadic gewoon in het nadeel. Enige is dat onze bank en middenveld veel meer scorend vermogen hebben plus een Lb die kan killen net als de ligt. Het gaat echt retespannend worden, te spannend naar mijn idee....

Maar wie weet blijft Ajax constant doorgaan en komt er toch nog een echte spits bij. Geld is het probleem niet.

Nu eerst maar Zwolle, graafschap en Utrecht uit winnen. Dan ben je een heel eind op weg. PSV gaat punten verspelen hier in Friesland. Weet ik bijna zeker. En graag nou weer een keer de beker ook pakken. Toch een leuke prijs. Blijf alleen erg twijfelen over ten Hag. Vind het geen Ajax man. Sprak een trainer vd week uit Duitsland. Die heeft met hem en v Bommel gewerkt. Die gaf aan dat ten Hag tactisch altijd erg sterk was en een teambuilder waar v Bommel vooral bekend staat om vuiligheden en overal puur anti Ajax propageert. Veel mensen lopen blijkbaar weg met ten Hag. Ik nog steeds niet. En ja, het voetbal is mooi veelal maar dat kunnen jij en ik ook met deze selectie. Ben nog steeds pissig om de wedstrijd tegen Heracles.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 december 2018 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 december 2018 - 15:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Dit kan maarzo eens een jaar zijn waarin het doelsaldo bepalend is.

Overigens doet iedereen net alsof het tussen Ajax en PSV gaat, maar Feyenoord doet ook gewoon goed mee he..
Inderdaad, maar ik vind eigenlijk altijd dat je door moet gaan drukken voor meer doelpunten. Vaak zat zie ik Ajax na de 2-0 zoveel gas terugnemen dat ze het allemaal wel best vinden. Gelukkig zie ik daar de afgelopen weken verbetering in en wordt daar nu ook steeds meer op gehamerd. Qua doelsaldo sta je inmiddels weer gelijk, zeker ook door uitschieters.

Wel vind ik dat de competitie enorm verslechterd is. Afgelopen jaren wonnen we nog weleens op het nippertje. Tegenwoordig leveren dit soort wedstrijden zelfs op 50% geen probleem meer op. Ik vermoed dat dit de komende tijd alleen nog maar erger zal gaan worden.

Wat betreft feijenoord heb je, helaas, ook gelijk. Deze hebben een korte periode gehad dat het slechter ging, maar zijn na Ajax weer gaan verbeteren.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 december 2018 - 15:46   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 december 2018 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - dinsdag 04 december 2018 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 december 2018 - 15:35 schreef Enigma het volgende:

[..]

Beide punten mee eens. Ik had het niet verwacht maar wel gehoopt. Feijenoord staat niet op een onoverbrugbare afstand van zowel PSV als Ajax. Ze hebben nu een boost en ik gun het ze ook van harte. Liever Feijenoord dan PSV maar das weer persoonlijk uiteraard.

Ik heb ook het gevoel dat dit jaar de doelpunten wel eens doorslaggevend kunnen zijn en dan ben je met een Huntelaar vs de jong, lozano vs Ziyech en bergwijn vs tadic gewoon in het nadeel. Enige is dat onze bank en middenveld veel meer scorend vermogen hebben plus een Lb die kan killen net als de ligt. Het gaat echt retespannend worden, te spannend naar mijn idee....

Maar wie weet blijft Ajax constant doorgaan en komt er toch nog een echte spits bij. Geld is het probleem niet.

Nu eerst maar Zwolle, graafschap en Utrecht uit winnen. Dan ben je een heel eind op weg. PSV gaat punten verspelen hier in Friesland. Weet ik bijna zeker. En graag nou weer een keer de beker ook pakken. Toch een leuke prijs. Blijf alleen erg twijfelen over ten Hag. Vind het geen Ajax man. Sprak een trainer vd week uit Duitsland. Die heeft met hem en v Bommel gewerkt. Die gaf aan dat ten Hag tactisch altijd erg sterk was en een teambuilder waar v Bommel vooral bekend staat om vuiligheden en overal puur anti Ajax propageert. Veel mensen lopen blijkbaar weg met ten Hag. Ik nog steeds niet. En ja, het voetbal is mooi veelal maar dat kunnen jij en ik ook met deze selectie. Ben nog steeds pissig om de wedstrijd tegen Heracles.
Te makkelijk om te stellen dat jij en ik het ook zouden kunnen. Tal van fantastische selecties in Europa die niks presteren. Een trainer is echt veel belangrijker dan men doet voorkomen.

Het verschil tussen hun eerste vier goal makers en die van ons is 8 in de eredivisie. Ik zie dat juist als een groot voordeel aangezien het gat bij ons met een blessure veel kleiner is dan bij psv

Bij ons zijn er zoveel die een goal kunnen maken. Zonder Ziyech met 5-1 winnen van een agstgegner is gewoon heel knap.

Wat ten Hag betreft. Ik weet het ook echt nog niet. Maar de resultaten spreken in zijn voordeel.

Ieder ander seizoen de afgelopen 15 jaar had ten Hag met deze punten gewoon bovenaan gestaan. Dit las ik van de week iig ergens. Niet nagekeken.
AkaS
 AkaS - dinsdag 04 december 2018 - 16:38   quote  deeplink  
Iemand Schöne gemist?
Eide
 Eide - dinsdag 04 december 2018 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 december 2018 - 16:38 schreef AkaS het volgende:
Iemand Schöne gemist?
Aangezien De Ligt geregeld rechtsbuiten speelde en alle middenvelders naar hartelust konden aanvallen is dit niet meteen een echt testmoment. Tegelijkertijd viel Labyad, zeker de eerste helft, prima in. Maar om het echt te kunnen testen moet Ajax meer op eigen helft spelen.

Neemt niet weg dat Ajax het zonder Ziyech en Schöne uitstekend deed wat een compliment is voor de breedte van de selectie.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 04 december 2018 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 december 2018 - 16:38 schreef AkaS het volgende:
Iemand Schöne gemist?
Ja, die heb ik gemist.

Afgezien dat Ado een handbal verdediging opzetten en met ze alle de strafschopgebied in gingen.
Toch een doelpunt gescoord door ADO. 800+ min geen doelpunt in de Arena.

Enige thuiswedstrijd in de eredivisie waar Schone 0 minuten maakte was tegen Heracles en laat dat nou net de enige wedstrijd zijn waar er verder is gescoord.
Met de cijfers die AW een keer liet zien, dat zegt dat Schone veel verdedigend werk verricht.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 december 2018 door Positieve Arrogantie --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 04 december 2018 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 december 2018 - 16:38 schreef AkaS het volgende:
Iemand Schöne gemist?
dan zouden we onana ook niet missen... las een mooi stuk dat we zelfs zonder keeper de meeste potten winnen.. zeg wel heel wat over dit team..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 04 december 2018 - 21:42   quote  deeplink  
https://www.ajax1.nl/ook-zonder-keeper-ajax-ongeslagen/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Loetje
 Loetje - woensdag 05 december 2018 - 01:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 december 2018 - 08:04 schreef nummer10 het volgende:

[..]

heb je een punt.. en ja mijn voorkeur is huntelaar, puur omdat dat niet zoon lammedraak is.. een nieuwe 9.. maar wie.. gaat sierhuis het niet halen denk je ?
Lijkt me niet zoals het er momenteel voorstaat.

En het is heel simpel, de een beweegt meer en de ander scoort. Maar beiden niet goed genoeg (voor dit systeem)
remco k
 remco k - woensdag 05 december 2018 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 december 2018 - 01:07 schreef Loetje het volgende:

[..]

Lijkt me niet zoals het er momenteel voorstaat.

En het is heel simpel, de een beweegt meer en de ander scoort. Maar beiden niet goed genoeg (voor dit systeem)
Ik denk dat het zo is dat Huntelaar niet meer beter kan, en dat Dolberg het momentum en de vorm nog mist maar wel de potentie heeft om in dit systeem te schitteren.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 05 december 2018 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 december 2018 - 16:38 schreef AkaS het volgende:
Iemand Schöne gemist?
Iemand Ziyech gemist?
Loetje
 Loetje - woensdag 05 december 2018 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 december 2018 - 09:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat het zo is dat Huntelaar niet meer beter kan, en dat Dolberg het momentum en de vorm nog mist maar wel de potentie heeft om in dit systeem te schitteren.
Beiden kunnen een fantastische nummer 9 worden en eerlijk gezegd vind ik Dolberg zoveel fitter al als de laatste anderhalf jaar. Maar het systeem bij ons is en blijft toch wel een dingetje hoor
Eide
 Eide - woensdag 05 december 2018 - 16:16   quote  deeplink  
Het punt met die twee is toch wel dat KJH actiever is en veel meer creëert. Hij rond alleen zo beroerd af. Klaas had al op 15 treffers moeten staan. Dolberg is juist moeilijk aanspeelbaar en komt te weinig in scoringspositie, maar hij is dan wel heel effectief.
Loetje
 Loetje - woensdag 05 december 2018 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 december 2018 - 16:16 schreef Eide het volgende:
Het punt met die twee is toch wel dat KJH actiever is en veel meer creëert. Hij rond alleen zo beroerd af. Klaas had al op 15 treffers moeten staan. Dolberg is juist moeilijk aanspeelbaar en komt te weinig in scoringspositie, maar hij is dan wel heel effectief.
Jep! En van beide heb je toch wat nodig.

Daarbij vind ik persoonlijk dat Klaas ook in de combinatie met de week minder wordt, al blijft hij daarin ver voorliggen op Dolberg. Maar dat is persoonlijk.
AkaS
 AkaS - donderdag 06 december 2018 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 december 2018 - 16:43 schreef Eide het volgende:

[..]

Aangezien De Ligt geregeld rechtsbuiten speelde en alle middenvelders naar hartelust konden aanvallen is dit niet meteen een echt testmoment. Tegelijkertijd viel Labyad, zeker de eerste helft, prima in. Maar om het echt te kunnen testen moet Ajax meer op eigen helft spelen.

Neemt niet weg dat Ajax het zonder Ziyech en Schöne uitstekend deed wat een compliment is voor de breedte van de selectie.
De Ligt veel op rechtsbuiten heb ik niet echt geregistreerd maar kan me zeker wel vinden in je punt dat Ajax niet echt is getest...

Maar ben wel nieuwsgierig hoe Ajax het zonder Schöne zou doen in een wedstrijd met meer tegenstand.
AkaS
 AkaS - donderdag 06 december 2018 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 december 2018 - 14:16 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Iemand Ziyech gemist?
Ja, toch wel ;-)
remco k
 remco k - donderdag 06 december 2018 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 december 2018 - 14:16 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Iemand Ziyech gemist?
Ja dat wel. Maar men heeft wel laten zien dat we het zonder hem kunnen.
Eide
 Eide - donderdag 06 december 2018 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2018 - 18:52 schreef AkaS het volgende:

[..]

De Ligt veel op rechtsbuiten heb ik niet echt geregistreerd maar kan me zeker wel vinden in je punt dat Ajax niet echt is getest...

Maar ben wel nieuwsgierig hoe Ajax het zonder Schöne zou doen in een wedstrijd met meer tegenstand.
Eens.
Loetje
 Loetje - donderdag 06 december 2018 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 december 2018 - 19:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja dat wel. Maar men heeft wel laten zien dat we het zonder hem kunnen.
Zit hem vooral in de wedstrijden waarin het echt op slot zit. Daar merk je het wel dat hij iets brengt wat andere niet hebben.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - ADO Den Haag (zondag 2 december 2019, 12:15); 5 - 1









0.0110991