BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV zondag 31-3-'19

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 31 maart 2019 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 maart 2019 - 19:22 schreef Loetje het volgende:
Aan jullie een vraag/dilemma...

Uit bij AZ kon Ajax amper op de benen staan. Kan rieel aanwezig dit nog eens zal plaatsvinden.

Wanneer Ajax thuis met 1-3 verliest van Juve... Uit nog vol voor de stunt gaan of fit tegen Groningen, wat het na de winterstop zeer goed doet? Voor sommige misschien een stomme, ik vraag het me oprecht af?
Zakelijk gezien moet je dan die pot tegen juve laten lopen. Sportief gezien is het een fantastische ervaring. En moet je er vol voor gaan.
remco k
 remco k - zondag 31 maart 2019 - 19:45   quote  deeplink  
De var zat er 1 keer naast. Bij hendrikx. Volgens mij daar okkmgewoin rood gegeven worden.
remco k
 remco k - zondag 31 maart 2019 - 19:46   quote  deeplink  
Onana zit er ook niet een heel klein beetje naast bij die 1-1 zeg. Die is gewoon een dikke meter te laat. Op een plek waar de Jong normaal nooit kan scoren.
remco k
 remco k - zondag 31 maart 2019 - 19:46   quote  deeplink  
Ajax niet geweldig goed. Maar eigenlijk tot de rode kaart gewoon oppermachtig. Ze geven in de eerste helft geen enkele kans weg.
Loetje
 Loetje - zondag 31 maart 2019 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 maart 2019 - 19:45 schreef remco k het volgende:
De var zat er 1 keer naast. Bij hendrikx. Volgens mij daar okkmgewoin rood gegeven worden.
Die begreep ik ook niet. Bal al lang weg. Van Boekel liet Kuipers niet eens gaan kijken. Nu ontsnapte Mazraoui eerder aan geel. Maar heb zeker 4x geel niet aan PSV gegeven zien worden
Loetje
 Loetje - zondag 31 maart 2019 - 19:53   quote  deeplink  
Wel geweldig om een pot eens op pure inzet te winnen.

Ondanks ik eerst sommige wissels niet begreep, blijken ze precies gewerkt te hebben waar ze voor dienden. Ajax na de 2-1 niks weggegeven. Deze keer een compliment aan Ten Hag
nummer10
 nummer10 - zondag 31 maart 2019 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 maart 2019 - 19:22 schreef Loetje het volgende:
Aan jullie een vraag/dilemma...

Uit bij AZ kon Ajax amper op de benen staan. Kan rieel aanwezig dit nog eens zal plaatsvinden.

Wanneer Ajax thuis met 1-3 verliest van Juve... Uit nog vol voor de stunt gaan of fit tegen Groningen, wat het na de winterstop zeer goed doet? Voor sommige misschien een stomme, ik vraag het me oprecht af?
goeie... persoonlijk zou ik dan voor de dubbel gaan en jonge jongens gemixt bij juve laten spelen voor de ervaring.. en wat we in de cl nu hebben gehaald is al prachtig gezien je daar staat met de minste financiele middelen..
remco k
 remco k - zondag 31 maart 2019 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 maart 2019 - 19:53 schreef Loetje het volgende:
Wel geweldig om een pot eens op pure inzet te winnen.

Ondanks ik eerst sommige wissels niet begreep, blijken ze precies gewerkt te hebben waar ze voor dienden. Ajax na de 2-1 niks weggegeven. Deze keer een compliment aan Ten Hag
Wissels waren inderdaad prima. Alle wissels waren om fysiek beter te worden en defensief sterker. Als je dan eigenlijk geen kans wegveegt. En je wissels winnen hun duels dan zij. Die wissels inderdaad prima, gewoon goed zelfs.

Toch baart me wat anders wel zorgen. Er was geen enkel tactisch plan meer na de 1-1. Echt helemaal geen idee wat men moest doen. Iedereen deed maar wat.
nummer10
 nummer10 - zondag 31 maart 2019 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 maart 2019 - 19:46 schreef remco k het volgende:
Ajax niet geweldig goed. Maar eigenlijk tot de rode kaart gewoon oppermachtig. Ze geven in de eerste helft geen enkele kans weg.
als die niet was gekomen die rooie kaart had je psv voor de rest totaal niet gezien.. en om dan nog tewinnen met 3-1 met een man minder is denk ik een hele harde klap in hun gezicht... HEERLIJK !
nummer10
 nummer10 - zondag 31 maart 2019 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 maart 2019 - 19:53 schreef Loetje het volgende:
Wel geweldig om een pot eens op pure inzet te winnen.

Ondanks ik eerst sommige wissels niet begreep, blijken ze precies gewerkt te hebben waar ze voor dienden. Ajax na de 2-1 niks weggegeven. Deze keer een compliment aan Ten Hag
precies hoe ik dacht.. zat gewoon telachen wat die gek nu weer deed.. maar het heeft gewerkt..
nummer10
 nummer10 - zondag 31 maart 2019 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 maart 2019 - 19:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Wissels waren inderdaad prima. Alle wissels waren om fysiek beter te worden en defensief sterker. Als je dan eigenlijk geen kans wegveegt. En je wissels winnen hun duels dan zij. Die wissels inderdaad prima, gewoon goed zelfs.

Toch baart me wat anders wel zorgen. Er was geen enkel tactisch plan meer na de 1-1. Echt helemaal geen idee wat men moest doen. Iedereen deed maar wat.
was een kwestie van overleven en daar tussen in het goed tezetten.. en dat deden ze prima.. was gewoon ff wennen aan de nieuwe samenstelling hoe iedereen met 10 man moest gaan staan
remco k
 remco k - zondag 31 maart 2019 - 20:01   quote  deeplink  
Ben benieuwd naar PSV pec. Die maakte het ons ook erg lastig en daar lopen heel wat jongens die niet pro PSV zijn.
remco k
 remco k - zondag 31 maart 2019 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 maart 2019 - 20:00 schreef nummer10 het volgende:

[..]

was een kwestie van overleven en daar tussen in het goed tezetten.. en dat deden ze prima.. was gewoon ff wennen aan de nieuwe samenstelling hoe iedereen met 10 man moest gaan staan
Precies dat is iets dat direct duidelijk moet zijn. Leek we alsof het nooit besproken is.
nummer10
 nummer10 - zondag 31 maart 2019 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 maart 2019 - 20:01 schreef remco k het volgende:
Ben benieuwd naar PSV pec. Die maakte het ons ook erg lastig en daar lopen heel wat jongens die niet pro PSV zijn.
denk indd dat pec er alles aan gaat doen...
Enigma
 Enigma - zondag 31 maart 2019 - 20:43   quote  deeplink  
Denk dat Ajax, als ze nog echt er alles aan willen doen om kampioen te worden, ze alleen moeten genieten van de tweeluik tegen Juventus, de selectie is niet breed en sterk genoeg om op drie fronten te moeten excelleren.
En dan alles op alles zetten in de competitie. Denk niet dat het anders nog kan, ben zeer pessimistisch ivm de grote pieken en ,vooral, dalen.
Loetje
 Loetje - zondag 31 maart 2019 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 maart 2019 - 19:59 schreef nummer10 het volgende:

[..]

precies hoe ik dacht.. zat gewoon telachen wat die gek nu weer deed.. maar het heeft gewerkt..
Eerste wat ik deed was Warrior appen en de tekst gek zal vast genoemd zijn.

Maar Angelino had amper voorzetten meer.

Wel jammer van Mazraoui. Speelde zo goed de eerste helft, na rust zo onbezonnen
remco k
 remco k - zondag 31 maart 2019 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 maart 2019 - 20:44 schreef Loetje het volgende:

[..]

Eerste wat ik deed was Warrior appen en de tekst gek zal vast genoemd zijn.

Maar Angelino had amper voorzetten meer.

Wel jammer van Mazraoui. Speelde zo goed de eerste helft, na rust zo onbezonnen
Vind mazraoui een van de meest wisselvallige spelers. Kan niet zeggen dat ik echt fan van hem ben. Hij is vaak defensief de weg kwijt een aanvallend is het ook niet zo dat hij wekelijks bij de goede aanvallen betrokken is.
Loetje
 Loetje - zondag 31 maart 2019 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 maart 2019 - 20:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Vind mazraoui een van de meest wisselvallige spelers. Kan niet zeggen dat ik echt fan van hem ben. Hij is vaak defensief de weg kwijt een aanvallend is het ook niet zo dat hij wekelijks bij de goede aanvallen betrokken is.
Klopt. Wispelturig en geeft defensief veel ruimte weg. Maar eerste helft kwam die prima op en zat er als een van de weinige wel steeds vol tussen. Weinig gevaar via de linkerkant van PSV en dat tereijl Ziyech voor rust amper ondersteunde. Dus dat vond ik ook wel eens prima om een keer te zeggen. Maarja, die 2e helft slaat dan volledig op wat jij zegt. Uit het niets een krankzinnige overtreding en je dupeert alles en iedereen. Dan besef je niet wat er op het spel staat, wanneer het op het middenveld gebeurd en er geen flikker aan de hand was.
nummer10
 nummer10 - zondag 31 maart 2019 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 maart 2019 - 20:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Precies dat is iets dat direct duidelijk moet zijn. Leek we alsof het nooit besproken is.
dat moet onderanderen op het veld de aanvoerder sturen.. maar goed wat maakt het ook uit.. team had inzet, tenhag wisselde prima, ook al was het in het begin echt een what the f*** momentje... kortom geslaagde middag.. en met deze selectie nog op 3 fronten meedoen is gewoon erg goed..
remco k
 remco k - maandag 01 april 2019 - 08:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 maart 2019 - 21:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dat moet onderanderen op het veld de aanvoerder sturen.. maar goed wat maakt het ook uit.. team had inzet, tenhag wisselde prima, ook al was het in het begin echt een what the f*** momentje... kortom geslaagde middag.. en met deze selectie nog op 3 fronten meedoen is gewoon erg goed..
Dat moet de aanvoerder omzetten als er bepaalde spelers zijn die het vooraf afgesproken plan niet door ze wordt uitgevoerd. As er werkelijk niemand lijkt te begrijpen wat er moet gebeuren het je er als trainer gewoon niet overgebracht op die gasten. Dan is er in mijn beleving blijkbaar geen plan.
remco k
 remco k - maandag 01 april 2019 - 09:09   quote  deeplink  
Net een heerlijk gesprek met een PSV'er bij de koffietafel.

Staat daar een beetje tof te doen dat Ajax zo defensief eindigde met 6 defensief ingestelde spelers op papier en dat we daarom zoveel angst uitstraalde.

Ik zei alleen dat dit er nog altijd eentje minder was als waarmee PSV de wedstrijd begon als koploper en vroeg hem hoe droevig hij dat dan vond.
p111
 p111 - maandag 01 april 2019 - 09:17   quote  deeplink  
Gefeliciteerd mannen met de inzet van onze boys,het was niet de beste wedstrijd maar wel een met pure inzet,die we verdiend gewonnen hebben op basis qua voetbal in de eerste helft en het begin van de tweede helft.En ook op basis van indivuele klasse en op inzet ondanks twee blunders van Mazraoui en Onana.Hopelijk dat die scheidboeren nog wt puntjes laten liggen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 01 april 2019 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 maart 2019 - 19:45 schreef remco k het volgende:
De var zat er 1 keer naast. Bij hendrikx. Volgens mij daar okkmgewoin rood gegeven worden.
2x vriend! Die van Malen was ook gewoon rood!
remco k
 remco k - maandag 01 april 2019 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2019 - 09:27 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

2x vriend! Die van Malen was ook gewoon rood!
Nee sorry, in mijn beleving totaal niet zelfs..
remco k
 remco k - maandag 01 april 2019 - 11:01   quote  deeplink  
Overigens complimenten voor Blind en Schone, beide heren toch vaak negatief benoemd, soms terecht en soms niet, maar gister beide heren gewoon echt goed in mijn beleving.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 01 april 2019 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2019 - 10:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee sorry, in mijn beleving totaal niet zelfs..
Toch nog even terugkijken vriend! Zelfs psv'ers geven het aan. Was gewoon een bewuste slag naar achter!
Brandje
 Brandje - maandag 01 april 2019 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2019 - 10:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee sorry, in mijn beleving totaal niet zelfs..
Wat jij vind of ik is niet belangrijk. Feit is dat Kuipers ook hier aan het marchanderen was. Je kan namelijk voor zo'n overtreding, als je regels volgt geen geel geven. Of je geeft niks of rood. Maar wat mij nu pas opviel en gisteren in het stadion niet is dat Kuipers Ajax drie/vier keer voordeel gaf maar niet daarna alsnog een kaart gaf voor de overtreding en dat er niet na de actie van Hendrix is gekeken slaat helemaal nergens op.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 01 april 2019 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2019 - 12:04 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wat jij vind of ik is niet belangrijk. Feit is dat Kuipers ook hier aan het marchanderen was. Je kan namelijk voor zo'n overtreding, als je regels volgt geen geel geven. Of je geeft niks of rood. Maar wat mij nu pas opviel en gisteren in het stadion niet is dat Kuipers Ajax drie/vier keer voordeel gaf maar niet daarna alsnog een kaart gaf voor de overtreding en dat er niet na de actie van Hendrix is gekeken slaat helemaal nergens op.
Zowel in de actie van Hendrix, alsmede in de actie van Malen had hij moeten kijken. In beide gevallen is hij afgegaan op wat de VAR er van vond.

Overigens was de rode kaart van Mazraoui meer dan terecht, belachelijk dat hij daar eerst zelf geel geeft.

Ik vond Kuipers gisteren over de hele breedte van de wedstrijd erg matig fluiten. Het is dat de VAR hem 2 keer voor een blunder heeft weten te behoeden!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 01 april 2019 - 12:09   quote  deeplink  
Maar we hebben gewonnen en dat is goed. Ben alleen bang voor een gelijkspel of verlies woensdag. Dat zou Ajax Ajax maken!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 april 2019 door Ajax Warrior --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 01 april 2019 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2019 - 11:01 schreef remco k het volgende:
Overigens complimenten voor Blind en Schone, beide heren toch vaak negatief benoemd, soms terecht en soms niet, maar gister beide heren gewoon echt goed in mijn beleving.
Echt goed? Vond ze totaal niet opvallen dat is in principe niet negatief maar bijzonder was het ook niet. Vd Beek ook bijna niet gezien.
remco k
 remco k - maandag 01 april 2019 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2019 - 12:02 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Toch nog even terugkijken vriend! Zelfs psv'ers geven het aan. Was gewoon een bewuste slag naar achter!
Heb het teruggezien. Gister al. En nee ik zie het er totaal niet in. Als je daar rood voor geeft moet je er meerdere geven per pot. Tagliafico deed vrijwel exact hetzelfde in de eerste helft.
remco k
 remco k - maandag 01 april 2019 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2019 - 13:01 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Echt goed? Vond ze totaal niet opvallen dat is in principe niet negatief maar bijzonder was het ook niet. Vd Beek ook bijna niet gezien.
Ze vielen mij wel op. Blind won zelfs veel lucht duels van de Jong. Kwam veelvuldig voor zijn man en was zuiver in de passing. Wel zit hij er de laatste tijd lang niet altijd goed bij als er op buitenspel gestapt wordt.
remco k
 remco k - maandag 01 april 2019 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2019 - 12:04 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wat jij vind of ik is niet belangrijk. Feit is dat Kuipers ook hier aan het marchanderen was. Je kan namelijk voor zo'n overtreding, als je regels volgt geen geel geven. Of je geeft niks of rood. Maar wat mij nu pas opviel en gisteren in het stadion niet is dat Kuipers Ajax drie/vier keer voordeel gaf maar niet daarna alsnog een kaart gaf voor de overtreding en dat er niet na de actie van Hendrix is gekeken slaat helemaal nergens op.
Wat ik vind is voor mij wel degelijk belangrijk.

Wat je zegt over dat geel niet kan is natuurlijk helemaal waar. Ik vind dit echter totaal geen reden tot rood. Ook de hand van tagliafico kwam in de eerste helft op het gezicht terecht. Vergelijkbaar als met Malen alleen niet in de volle loop.

Eens wat Hendrikx betreft maar dat gaf ik gister ook al aan.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 01 april 2019 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2019 - 14:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Heb het teruggezien. Gister al. En nee ik zie het er totaal niet in. Als je daar rood voor geeft moet je er meerdere geven per pot. Tagliafico deed vrijwel exact hetzelfde in de eerste helft.
Totaal niet te vergelijken, maar blijf vooral dwars! Die van Malen was bewust, dat zag je. Bij Tagliafico ging het niet om bewust, maar om een beweging. Maar ik zeg, nogmaals terugkijken, en nog eens, en nog eens, en nog eens!! ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 april 2019 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - maandag 01 april 2019 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2019 - 15:21 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Totaal niet te vergelijken, maar blijf vooral dwars! Die van Malen was bewust, dat zag je. Bij Tagliafico ging het niet om bewust, maar om een beweging. Maar ik zeg, nogmaals terugkijken, en nog eens, en nog eens, en nog eens!! ;-)
Ik ben het niet met jou eens, maar jij dus ook niet met mij, maakt jou dat dan ook meteen dwars?
Loetje
 Loetje - maandag 01 april 2019 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2019 - 12:09 schreef Ajax Warrior het volgende:
Maar we hebben gewonnen en dat is goed. Ben alleen bang voor een gelijkspel of verlies woensdag. Dat zou Ajax Ajax maken!
Ik vrees zaterdag heel erg en Groningen uit.

Is ook een steevaste prikkel, straks verliest PSV een keer punten, maar wij ook.

Zaterdag de 3e pot in 6 dagen. Weer een uitwedstrijd en Groningen uit na Juve uit.

Daar vrees ik echt voor
remco k
 remco k - maandag 01 april 2019 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2019 - 15:30 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vrees zaterdag heel erg en Groningen uit.

Is ook een steevaste prikkel, straks verliest PSV een keer punten, maar wij ook.

Zaterdag de 3e pot in 6 dagen. Weer een uitwedstrijd en Groningen uit na Juve uit.

Daar vrees ik echt voor
Ik vraag me af of je men de vermoeidheid in de ploeg die je ook bij AZ uit zag kwalijk kan en mag nemen??
Loetje
 Loetje - maandag 01 april 2019 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2019 - 15:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je men de vermoeidheid in de ploeg die je ook bij AZ uit zag kwalijk kan en mag nemen??
Nee, absoluut niet! Ik ben er ook oprecht helemaal klaar mee dat iedere keer Engeland maar aangehaald wordt in dit soort kwesties. Termen als 'daar ben je voetballer voor geworden', 'In Engeland kunnen ze het ook'...

Daar zijn ze dit jaarlijks gewend en hier niet. Een lichaam staat daar dus ook totaal niet na en is het niet te voorkomen en dus in die zin totaal niet kwalijk te nemen.

De andere kant, Ten Hag en Overmars waren lyrisch over de breedte van de selectie en dat Ajax daardoor zo sterk is. Nu ben ik eerlijk dat ik dat heel zwaar overdreven vind. 1 belangrijke speler die dit jaar wegviel, was meteen enorme ellende en om nou te zeggen dat er spelers in gebracht worden die het elftal sterker maken, heb ik ook niet gezien. Kortom, daar vind ik hey kritischer als dat vermoeidheid geen rol mag spelen.

Vandaar trouwens gister ook het voorgestelde dilemma, voor mijn gevoel moet je bijna een keuze gaan maken. De bekerfinale en....
remco k
 remco k - maandag 01 april 2019 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2019 - 15:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nee, absoluut niet! Ik ben er ook oprecht helemaal klaar mee dat iedere keer Engeland maar aangehaald wordt in dit soort kwesties. Termen als 'daar ben je voetballer voor geworden', 'In Engeland kunnen ze het ook'...

Daar zijn ze dit jaarlijks gewend en hier niet. Een lichaam staat daar dus ook totaal niet na en is het niet te voorkomen en dus in die zin totaal niet kwalijk te nemen.

De andere kant, Ten Hag en Overmars waren lyrisch over de breedte van de selectie en dat Ajax daardoor zo sterk is. Nu ben ik eerlijk dat ik dat heel zwaar overdreven vind. 1 belangrijke speler die dit jaar wegviel, was meteen enorme ellende en om nou te zeggen dat er spelers in gebracht worden die het elftal sterker maken, heb ik ook niet gezien. Kortom, daar vind ik hey kritischer als dat vermoeidheid geen rol mag spelen.

Vandaar trouwens gister ook het voorgestelde dilemma, voor mijn gevoel moet je bijna een keuze gaan maken. De bekerfinale en....
Eens wat betreft die breedte van de selectie.

Overigens vind ik dat geen kwalijke fout van ten Hag en Overmars, het kan immers gebeuren dat spelers tegenvallen.

Veltman, Christensen, Mallagan, Sinkgraven, Huntelaar, Dolberg, Labyad, Varela,

In mijn beleving zijn dat vrijwel allemaal spelers die door sommigen gewoon als basis speler gezien zouden worden, misschien niet dit seizoen, maar Veltman en Sinkgraven Dolberg waren gewoon basis
Loetje
 Loetje - maandag 01 april 2019 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2019 - 16:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens wat betreft die breedte van de selectie.

Overigens vind ik dat geen kwalijke fout van ten Hag en Overmars, het kan immers gebeuren dat spelers tegenvallen.

Veltman, Christensen, Mallagan, Sinkgraven, Huntelaar, Dolberg, Labyad, Varela,

In mijn beleving zijn dat vrijwel allemaal spelers die door sommigen gewoon als basis speler gezien zouden worden, misschien niet dit seizoen, maar Veltman en Sinkgraven Dolberg waren gewoon basis
Nouja, uiteindelijk kiezen die 2 voor de aankopen denk ik. En daar zitten een aantal voltreffers bij en een aantal spelers die voor veel geld verkocht worden.

Maar Magallan die 9 miljoen kost en op de bank zit vooralsnog, ja die mag je vooralsnog ook als kritisch omschrijven denk ik. Labyad heeft 5 miljoen gekost en heeft echt niets laten zien. Dat is 14 miljoen waarmee de breedte echt sterk gemaakt had kunnen worden. Sinkgraven reken ik er niet helemaal bij gezien zijn lange blessure, die kan je heel lastig nu beoordelen vind ik. Kristensen laat bijvoorbeeld ook helemaal niets zien. Daar mag je dan ook kritisch op zijn. Net als Tadic een topper is die wedstrijden wint, ook als die slecht is en Neres niet verkopen een gouden zet was.

Maar ik vind de breedte gewoon niet zo sterk als die lijkt. En dat getuigd voor mij vooral als ze invallen of iemand moeten vervangen. Vaak werden we er echt minder van.

En dan de vele wedstrijden, dat wordt alleen maar makkelijker als je dit een aantal jaar achter elkaar doet. 1 seizoen zo is gewoon heel zwaar voor een groep die dat niet kent.
benjamin25
 benjamin25 - maandag 01 april 2019 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2019 - 16:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens wat betreft die breedte van de selectie.

Overigens vind ik dat geen kwalijke fout van ten Hag en Overmars, het kan immers gebeuren dat spelers tegenvallen.

Veltman, Christensen, Mallagan, Sinkgraven, Huntelaar, Dolberg, Labyad, Varela,

In mijn beleving zijn dat vrijwel allemaal spelers die door sommigen gewoon als basis speler gezien zouden worden, misschien niet dit seizoen, maar Veltman en Sinkgraven Dolberg waren gewoon basis
Ja de spelers die jij noemt hebben veel te weinig minuten gemaakt. De vaste 12 a 13 spelers zijn gegroeid als speler en als team.
p111
 p111 - maandag 01 april 2019 - 20:28   quote  deeplink  
Ik vind Veltman/Christensen echt wel breedte,met Veltman wordt je verdedigend niet zwakker t/o Mazraoui .Die maakt verdedigend nog al wat fouten de laatste weken.Hij oogt vermoeid en ik vind hem de laatste tijd minder als voor de winterstop.Ook Christesen viel gisteren goed in de laatste 10 minuten.
remco k
 remco k - maandag 01 april 2019 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2019 - 17:01 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nouja, uiteindelijk kiezen die 2 voor de aankopen denk ik. En daar zitten een aantal voltreffers bij en een aantal spelers die voor veel geld verkocht worden.

Maar Magallan die 9 miljoen kost en op de bank zit vooralsnog, ja die mag je vooralsnog ook als kritisch omschrijven denk ik. Labyad heeft 5 miljoen gekost en heeft echt niets laten zien. Dat is 14 miljoen waarmee de breedte echt sterk gemaakt had kunnen worden. Sinkgraven reken ik er niet helemaal bij gezien zijn lange blessure, die kan je heel lastig nu beoordelen vind ik. Kristensen laat bijvoorbeeld ook helemaal niets zien. Daar mag je dan ook kritisch op zijn. Net als Tadic een topper is die wedstrijden wint, ook als die slecht is en Neres niet verkopen een gouden zet was.

Maar ik vind de breedte gewoon niet zo sterk als die lijkt. En dat getuigd voor mij vooral als ze invallen of iemand moeten vervangen. Vaak werden we er echt minder van.

En dan de vele wedstrijden, dat wordt alleen maar makkelijker als je dit een aantal jaar achter elkaar doet. 1 seizoen zo is gewoon heel zwaar voor een groep die dat niet kent.
Ik bedoel ook niet dat men niet kan oordelen.

Maar als je naar die groep kijkt begin augustus. Nog met wober i.p.v. magalan. Dan staat daar echt een hele brede mooie selectie.

Er blijkt nu in het seizoen dat er een aantal die rol van potentieel basis speler niet aankunnen.
remco k
 remco k - maandag 01 april 2019 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2019 - 18:39 schreef benjamin25 het volgende:

[..]

Ja de spelers die jij noemt hebben veel te weinig minuten gemaakt. De vaste 12 a 13 spelers zijn gegroeid als speler en als team.
Veel van die jongens maken minuten zat. Ze laten in die weinig minuten gewoon niets tot te weinig zien.
remco k
 remco k - maandag 01 april 2019 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2019 - 20:28 schreef p111 het volgende:
Ik vind Veltman/Christensen echt wel breedte,met Veltman wordt je verdedigend niet zwakker t/o Mazraoui .Die maakt verdedigend nog al wat fouten de laatste weken.Hij oogt vermoeid en ik vind hem de laatste tijd minder als voor de winterstop.Ook Christesen viel gisteren goed in de laatste 10 minuten.
Eens. Maar ook Huntelaar en dolberg zijn prima spelers. In deze groep voor de breedte die beiden hun waarde hebben gehad.
remco k
 remco k - maandag 01 april 2019 - 21:16   quote  deeplink  
Wober was een echte breedte versterking die altijd goed inviel. Die had niet verkocht mogen worden in de winter.
remco k
 remco k - maandag 01 april 2019 - 21:46   quote  deeplink  
https://www.instagram.com/p/BvuSN2_II7K/

Leuk om te zien. Het plezier spat er echt vanaf
remco k
 remco k - maandag 01 april 2019 - 21:49   quote  deeplink  
Overigens. Gister in zowel de eerste helft als de tweede helft een moment waarbij de Ligt bij de zijkant met de staf praat. En dan is het toch echt ten Hag die praat en de Ligt die hem aankijkt, terugvraag en knikkend instemde en blijkbaar begrijpt wat er moet gebeuren. Schreuder staat daar ook bij en zegt in dit geval niets lijkt het.

Het verhaal dat ze niks voor hem doen en schreuder de echte baas zou zijn lijkt me echt volslagen onzin.

Volgens mij zit er gewoon een samenwerkende staf waarbij iedereen zijn verantwoordelijkheid heeft.

Daarmee zeg ik overigens niet fan te zijn van ten Hag. Want dat is absoluut niet zo.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 april 2019 door remco k --
remco k
 remco k - maandag 01 april 2019 - 22:13   quote  deeplink  
Ook frenkie gister gewoon met drie hele goede passes betrokken bij alle goals.
Loetje
 Loetje - maandag 01 april 2019 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 april 2019 - 21:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik bedoel ook niet dat men niet kan oordelen.

Maar als je naar die groep kijkt begin augustus. Nog met wober i.p.v. magalan. Dan staat daar echt een hele brede mooie selectie.

Er blijkt nu in het seizoen dat er een aantal die rol van potentieel basis speler niet aankunnen.
Voorafgaand zeker, toch bleek PSV uit al een bevestiging dat 1 speler niet op te vangen was. Daar is in de winter ook niet echt op geanticipeerd vind ik. Zeker toen men wist dat het nog actief in Europa was.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV zondag 31-3-'19









0.0082948