BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Geldschieters

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
snaad
 snaad - maandag 22 juli 2019 - 18:41   quote  deeplink  
Wat vinden jullie van externe geldschieters die aandelen willen? DE ene brengt aandelen uit (ben je ook geen eigen baas meer) de andere verkoopt eigen grond om kapitaal te verkrijgen. Kortom ik juich het toe
van geil
 van geil - maandag 22 juli 2019 - 18:48   quote  deeplink  
Het werd tijd, en is als de juiste mensen het managen een enorme kans.
VVout
 VVout - maandag 22 juli 2019 - 18:55   quote  deeplink  
Zolang het een minderheidsaandeel is met een vetorecht op bepaalde zaken kan het er mee door. Vergeet het belangrijkste niet, alle partijen willen goede resultaten zien om hun interesses te vertegenwoordigen.
igor korneev
 igor korneev - maandag 22 juli 2019 - 18:58   quote  deeplink  
1 persoon zou ik vreselijk vinden.
Via een bedrijf of collectief iets minder erg.

Ieder zijn mening, maar ik hou het liever puur,(zelfs met mindere resultaten) al is dat al ver te zoeken in de voetbal wereld, dus misschien moet t maar
VVout
 VVout - maandag 22 juli 2019 - 19:04   quote  deeplink  
Igor, ik kijk het eerst aan en hoop dat het allemaal goed komt.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 22 juli 2019 - 19:13   quote  deeplink  
Sluit me bij van geil en VVout aan. In principe is dit de weg voorwaarts. Maar tis wel zaak te zorgen dat alle koppies dezelfde kant op staan en dat je een aantal goeie mensen hebt. Zowel bij die Amerikanen als bij ons. Is dat zo dan biedt het veel mogelijkheden.
igor korneev
 igor korneev - maandag 22 juli 2019 - 19:13   quote  deeplink  
Dat is het beste vvout.
Maar dat gaat voor zoveel voetbal speculaties in media en forums eigenlijk wel op
loos1964
 loos1964 - maandag 22 juli 2019 - 19:18   quote  deeplink  
Zolang we 51% belang in de club houden zsm doen.
snaad
 snaad - maandag 22 juli 2019 - 19:23   quote  deeplink  
Denk dat dit een enorme kans is, maar eigen jeugd voorop. Zou wel weer een feestje willen meemaken op de Coolsingel (als die ooit klaarkomt)
piet de paler
 piet de paler - maandag 22 juli 2019 - 19:38   quote  deeplink  
Op de Coolsingel klaarkomen
Stylzz
 Stylzz - maandag 22 juli 2019 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2019 - 18:48 schreef van geil het volgende:
Het werd tijd, en is als de juiste mensen het managen een enorme kans.
Van geil, bel even de krant
Positivo
 Positivo - maandag 22 juli 2019 - 19:51   quote  deeplink  
Ik ben er heel blij mee. Al die zure verhalen bij de NPO gelijk de vergelijking met Jordania en andere. Als iedere grote club in Europa het doet of grote sponsoren hebben moeten wij dan blijven hangen in nostalgie. Tegenwoordig met deze transfersommen kunnen wij niet met de VVF en toverland aankomen. Het is al zorgelijk dat 020 en Pisvee bij ons in de jeugd shoppen. Je eigen broek ophouden? De Kuip is niet van ons geen inkomsten bovendien moet er flink worden verbouwd. Sportief bepaald ook je portemonnee. Ik pas ervoor ieder jaar je beste spelers te moeten verkopen en transfervrij of de niet weg gekochte jeugd het te laten uitzoeken op het veld. Kijken of je derde kan worden op eigen kracht. De ziel is het legioen het harde werken dat mag niet verdwijnen. Iedere club heeft zijn eigen identiteit laat het zo snel mogelijk rondkomen en op naar een mooi seizoen. Baas in eigen huis dan heb je het over pluche zitters zoals de Jong of Gudde word je ook niet vrolijk van krijgen niets voor elkaar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 juli 2019 door Positivo --
van geil
 van geil - maandag 22 juli 2019 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2019 - 19:50 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Van geil, bel even de krant
?
Stylzz
 Stylzz - maandag 22 juli 2019 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2019 - 19:59 schreef van geil het volgende:

[..]

?
We zijn t eens.
Zelfde geldt voor positivo trouwens.
CobusIII
 CobusIII - maandag 22 juli 2019 - 20:05   quote  deeplink  
Overloper...
van geil
 van geil - maandag 22 juli 2019 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2019 - 20:04 schreef Stylzz het volgende:

[..]

We zijn t eens.
Zelfde geldt voor positivo trouwens.
:)
van geil
 van geil - maandag 22 juli 2019 - 20:14   quote  deeplink  
Overigens ben ik het best vaak eens met Stylzz, alleen is dat niet echt meetbaar omdat er dan geen discussies over komen .
Misschien moet ik overwegen er dan een duim onder te plakken :)(facebook)
ar
 ar - maandag 22 juli 2019 - 20:15   quote  deeplink  
Ik zie het helemaal zitten.
Eindelijk vooruit. Je kunt beleid voeren op safe, prima hoor.
Maar Ajaks en PSV lopen alleen maar verder uit, en het gat wordt steeds groter.
Stylzz
 Stylzz - maandag 22 juli 2019 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2019 - 20:14 schreef van geil het volgende:
Overigens ben ik het best vaak eens met Stylzz, alleen is dat niet echt meetbaar omdat er dan geen discussies over komen .
Misschien moet ik overwegen er dan een duim onder te plakken :)(facebook)
Haha, ja das andersom ook
ed2009
 ed2009 - maandag 22 juli 2019 - 20:24   quote  deeplink  
Eindelijk doorpakkers. Bij NPO1 waren ze weer lekker positief. Alsof elke investeerder crimineel is. Beter vooruit dan blijven wachten tot je niks meer hoeft te doen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 22 juli 2019 - 20:35   quote  deeplink  
Ik snap de belangen niet zo .
En over welk bedrag gaat het ?
Is het een jaarlijks bedrag ?
Positivo
 Positivo - maandag 22 juli 2019 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2019 - 20:35 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ik snap de belangen niet zo .
En over welk bedrag gaat het ?
Is het een jaarlijks bedrag ?
Als het stadion en de winkels ook betrokken worden in een deal kan het weleens hoog oplopen gok ik. Amerikanen zijn zakenlui wij calvinisten zij gaan ervan uit dat dingen goed komen en wij zien altijd bergen.
CobusIII
 CobusIII - maandag 22 juli 2019 - 20:39   quote  deeplink  
Een voorbeeld van een succes..
https://nl.wikipedia.org/wiki/RB_Leipzig
Positivo
 Positivo - maandag 22 juli 2019 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2019 - 20:09 schreef van geil het volgende:

[..]

:)
Zolang ik niet over politiek zever of me daarover druk maak zit het wel goed :-) Ben het ook niet meer van plan overigens;-)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 22 juli 2019 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2019 - 20:39 schreef Positivo het volgende:

[..]

Als het stadion en de winkels ook betrokken worden in een deal kan het weleens hoog oplopen gok ik. Amerikanen zijn zakenlui wij calvinisten zij gaan ervan uit dat dingen goed komen en wij zien altijd bergen.
Is ook wel nodig want als je ziet van Geel deed met 30 miljoen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 22 juli 2019 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2019 - 20:39 schreef CobusIII het volgende:
Een voorbeeld van een succes..
https://nl.wikipedia.org/wiki/RB_Leipzig
Ja Red Bull ,
Nou ik ben er niet negatief of positief over.
Maar we gaan het zien.
CobusIII
 CobusIII - maandag 22 juli 2019 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2019 - 20:49 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ja Red Bull ,
Nou ik ben er niet negatief of positief over.
Maar we gaan het zien.
Sta er ook neutraal tegenover, maar feit is dat de supporters in de regio blij zijn en weer in grote getallen naar de wedstrijd gaan...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 22 juli 2019 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2019 - 20:56 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Sta er ook neutraal tegenover, maar feit is dat de supporters in de regio blij zijn en weer in grote getallen naar de wedstrijd gaan...
Ja dat lijkt mij het beste zolang we niks weten.
Ik denk overigens ook wel dat het invloed heeft op de verkopen van wedstrijdkaarten.
En dat is dan weer mooi meegenomen.
Stylzz
 Stylzz - maandag 22 juli 2019 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2019 - 20:56 schreef CobusIII het volgende:

[..]

Sta er ook neutraal tegenover, maar feit is dat de supporters in de regio blij zijn en weer in grote getallen naar de wedstrijd gaan...
Misschien moet je je even inlezen, want dit is nou net niet een heel goed voorbeeld....
Stylzz
 Stylzz - maandag 22 juli 2019 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2019 - 21:05 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Misschien moet je je even inlezen, want dit is nou net niet een heel goed voorbeeld....
https://nl.wikipedia.org/wiki/SV_Austria_Salzburg_(2005)
CobusIII
 CobusIII - maandag 22 juli 2019 - 21:21   quote  deeplink  
Heb ik gedaan, zowel bij Leipzig als Salzburg hadden de supporters grote moeite met de overname en inbreuk op hun club. Feit is wel dat er record aantal bezoekers zijn behaald, dat Salzburg en ook Leipzig financieel kerngezond zijn en dat de clubs sportieve succesen halen...
CobusIII
 CobusIII - maandag 22 juli 2019 - 21:23   quote  deeplink  
https://www.elfvoetbal.nl/Binnenland/271986/Hoe-de-voetbalprojecten-van-frisdrankgigant-Red-Bull-het-gewenste-succes-opleverden
CobusIII
 CobusIII - maandag 22 juli 2019 - 21:24   quote  deeplink  
Maar dit is de kern waar het om gaat, wat wil je inleveren als supporter....
Stylzz
 Stylzz - maandag 22 juli 2019 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2019 - 21:24 schreef CobusIII het volgende:
Maar dit is de kern waar het om gaat, wat wil je inleveren als supporter....
Ja, maar lees even wat er met de club gebeurde qua identiteit
VVout
 VVout - maandag 22 juli 2019 - 21:36   quote  deeplink  
En toch is er met RB-Leipzich een competitieve tegenstander ontstaan die het Dortmund en Bayern lastig kunnen maken, alleen moeten de Eigenheimers nog een beetje aan het idee wennen.
Dirk1
 Dirk1 - maandag 22 juli 2019 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2019 - 20:15 schreef ar het volgende:
Ik zie het helemaal zitten.
Eindelijk vooruit. Je kunt beleid voeren op safe, prima hoor.
Maar Ajaks en PSV lopen alleen maar verder uit, en het gat wordt steeds groter.
BEN HET EENS ZO DOORGAAN SCHIET OOK NIET OP .
anders komen we nooit dichterbij duurt veel te lang en die andere 2 lopen in de tussen tijd verder uit en halen we die nooit meer bij.
CobusIII
 CobusIII - maandag 22 juli 2019 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2019 - 21:28 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Ja, maar lees even wat er met de club gebeurde qua identiteit
Die veranderde....maar kijk dan ook naar het aantal nieuwe supporters...
En laten we eerlijk zijn,,, de identiteit die Feijenoord in jaren 60 en 70 had is ook niet meer te vergelijken met nu. De supporters ook niet. Tijden veranderen..
Maar in ben geen pleitbezorger voor externe investeerders hoor, ik sta daar neutraal in. Ben het ermee eens dat er wat moet gebeuren. Maak me zorgen om mijn cluppie...
CobusIII
 CobusIII - maandag 22 juli 2019 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 juli 2019 - 21:40 schreef CobusIII het volgende:

[..]

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 juli 2019 door CobusIII --
Frstu
 Frstu - maandag 22 juli 2019 - 21:58   quote  deeplink  
Voor niets gaat de zon op.

Ik vertrouw het voor geen ene meter. Die investeerders zullen hoe dan ook (ten koste van Feyenoord) hun geld willen zien. Er gaan op de achtergrond hele andere belangen spelen. Bijvoorbeeld bij het verkopen van een speler.
CobusIII
 CobusIII - maandag 22 juli 2019 - 22:06   quote  deeplink  
Is dit niet een voorbeeld?
https://nos.nl/artikel/2200594-de-vruchten-van-het-secure-beleid-van-fc-basel.html
Gerard_FR
 Gerard_FR - maandag 22 juli 2019 - 22:19   quote  deeplink  
De dood of de gladiolen maar dan.
Tenzij Mevrouw Oeri naar Rotterdam verhuist.
Frstu
 Frstu - maandag 22 juli 2019 - 22:29   quote  deeplink  
Één: FC Basel moet nog maar eens van psv winnen.

Twee: FC Basel is al jaren de gedoodverfde kampioen van Zwitserland. Dus om daar wat van te maken is doodeenvoudig.

Drie: Wij hebben een enorme finaciële rivier achterstand op psv en een oceaan op ajax.
Stylzz
 Stylzz - maandag 22 juli 2019 - 23:01   quote  deeplink  
Dan helpt een sloot geld iets
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 22 juli 2019 - 23:29   quote  deeplink  
Feyenoord is een andere koers ingeslagen.
De names and faces zijn in enkele maanden behoorlijk veranderd.
Van Bodegom bv. wordt op handen gedragen, oa door Blokland.
Spreekt mensen, analyseert en neemt beslissingen.
Hij kwam, keek en concludeert dat het anders moet.

Hij pakt behoorlijk door. Met benul. Is mijn indruk op basis van wat ik over hem lees.
Maar goed, Aalbers was ooit een andere redder, maar het vloog hem ook na enige jaren uit handen. Maar hij heeft het voortbestaan van de club wel gered.

Tijd voor een ongewisse koers. Misschien, met de achterstand op de andere top en een nieuw stadion in het vooruitzicht, een verstandige koers.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 22 juli 2019 - 23:32   quote  deeplink  
By the way.
P.r. dame die Feyenoord-city promoot tijdens Open Dag, stelt dat het project er komt, en niet omkeerbaar meer is. Financieel en politiek wind mee.
Ridicuul.
Milo
 Milo - maandag 22 juli 2019 - 23:35   quote  deeplink  
United, city, redbull Heeft het goed uitgepakt. Bij Roda, den bosch en vitesse mindere maten niet goed......ik dat het een goede zaak is. Maar tijd zal het leren.
Jascre
 Jascre - maandag 22 juli 2019 - 23:36   quote  deeplink  
We kunnen er bijna niets zinnigs over zeggen want het gaat uiteindelijk om de uitvoering van visie en beleid. In principe is er niets mis met aandeelhouders en investeerders, helemaal niet als het om een minderheidsaandeel gaat. De risico’s heb je dan zelf in de hand. Het gevaar zit m er in dat Feyenoord er visieloos ingaat en zich laat leiden door de investeerders en zij zich door geld. Daarom ben ik ook voor een type Eenhoorn die eerst een duidelijke voetbalvisie ontwikkelt en organisatie breed toepast (van jeugd tot eerste team). Een duidelijk profiel.
Positivo
 Positivo - dinsdag 23 juli 2019 - 06:53   quote  deeplink  
Wat een triest mannetje die van Duren zeker nu de VI weg is gelijk een Armageddon verhaal over die gangster uit Jordanië en die loempia verkoper van ADO zonder geld, zie hem nog mee voetballen met de selectie volgens mij was ie van de leukste thuis uit China. Deze jongens willen verdienen en dik investeren. Logisch dat je dan vetorecht wil het is jouw geld. Staat er ergens dat ze Feyenoord kunnen verkopen of zomaar al het geld eruit kunnen trekken behalve hun eigen geld volgens mij niet. Deze aanval op de top zal wel eng zijn voor Hilversum misschien zenden ze straks ook onze wedstrijden uit. Negeer de negativiteit als het 020 was had het toekomst visie geweest om aan te haken bij de Europese top. De FSV moet ook niet gelijk zo op de kast zitten schiet weinig op.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 juli 2019 door Positivo --
MightyAce
 MightyAce - dinsdag 23 juli 2019 - 07:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 juli 2019 - 06:53 schreef Positivo het volgende:
Wat een triest mannetje die van Duren zeker nu de VI weg is gelijk een Armageddon verhaal over die gangster uit Jordanië en die loempia verkoper van ADO zonder geld, zie hem nog mee voetballen met de selectie volgens mij was ie van de leukste thuis uit China. Deze jongens willen verdienen en dik investeren. Logisch dat je dan vetorecht wil het is jouw geld. Staat er ergens dat ze Feyenoord kunnen verkopen of zomaar al het geld eruit kunnen trekken behalve hun eigen geld volgens mij niet. Deze aanval op de top zal wel eng zijn voor Hilversum misschien zenden ze straks ook onze wedstrijden uit. Negeer de negativiteit als het 020 was had het toekomst visie geweest om aan te haken bij de Europese top. De FSV moet ook niet gelijk zo op de kast zitten schiet weinig op.
Is ook bizar, inhoudelijk reageren op investeerders als er niks over bekend gemaakt is...
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 23 juli 2019 - 12:11   quote  deeplink  
Ik lees nu jullie posts. Ik moet zeggen dat je RedBull niet kan vergelelijken met een echte investerings maatschappij. Ondanks het minderheidsbelang is hun belang om geld te genereren uit de investering. Dat betekend dat er nu wel veel geld beschikbaar komt die je kan investeren. Ik hoop dat het geld ook goed geinvesteerd gaat worden en dat Feijenoord er veel geld aan over gaat houden ook na de uitgaande transfers die hierop over een paar jaar moeten volgen.

Zelf zou ik niet in zee gaan met die jongens, ik hoop echt dat Feijenoord zich heeft verdiept heeft in dit bedrijf en hun bedrijfsvoering.

Zelf had ik liever gehad dat Feijenoord zijn minderheids aandelen gaat verkopen aan een groep die niet direct geld wil verdienen, maar een plan hebben met de club (een rijke sjeik of een sponsor als Red Bull). Die puur belangrijk willen zijn voor de club en van de club en de cultuur houdt.

Ik ben er niet zo positief over, omdat dit een investeringsmaatschappij is en die trekken je normaal gesproken leeg (kijk maar naar alle bedrijven die door investeringsmaatschappijen worden overgenomen (helemaal of deels).

Mocht het wel doorgaan, dan hoop ik dat jullie ook het nieuwe stadion kunnen bouwen (soortgelijk stadion als de kuip, want dat is wel een echt voetbaltempel), dat jullie spelers kunnen behouden ipv verplicht verkopen of in ieder geval de hoofdprijs kunnen vragen om dat weer gedeeltelijk te investeren in nieuwe talenten of de jeugd.

Het is positief dat er meteen geld beschikbaar is, iets dat door Van Geel helaas weer is weggegooid en dat Feijenoord toch weer financieel snel in de buurt zal komen van PSV en dat het gat met Ajax kleiner wordt. Daar is Ajax en het Nederlandse voetbal ook bij gebaat. Ik zie liever Feijenoord als een echte concurrent van Ajax, dan PSV. Dit heeft puur te maken dat Ajax en Feijenoord echte traditionele clubs zijn en PSV (Philips Sport Vereniging) zegt eigenlijk al genoeg.

Succes dit Seizoen en verkoop Berghuis voor minimaal 25 miljoen aan PSV of 20 miljoen aan een buitenslandse club. Maar denk zelf dat het beter is om hem een verbeterd contract te geven

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Geldschieters









0.0101912