BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: PAOK - Ajax (6 augustus 2019, 19.00 uur) 3e voorronde CL 2-2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 augustus 2019 - 18:04   quote  deeplink  
w4jkrl26.jpeg.jpg

Geen tijd voor een groot topic, maar zometeen de belangrijke pot tegen de ongeslagen Griekse kampioen!

Iedereen veel plezier en hopelijk ook dit jaar veel Europese wedstrijden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 augustus 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 augustus 2019 - 18:06   quote  deeplink  
u3tkv8okutwf.jpeg.jpg

Opstelling Ajax tegen PAOK:
Onana, Veltman, Schuurs, Martinez, Tagliafico, Mazraoui, Van de Beek, Blind, Ziyech, Dolberg, Tadic.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 augustus 2019 - 18:08   quote  deeplink  
Ik heb een hele serieuze vraag aan jullie.

Dolberg, 1e jaar was die voor een 18 jarig talent echt bizar goed. Tot aan januari dit jaar was die dan al niet goed meer, maar nog wel een van de meest dodelijke spitsen die je je kan bedenken. Dit is echter ook al lang verdwenen.

Neem daarbij de voorbereiding van Huntelaar die goed was, neem Tadic in de spits en bedenk ook het weinige rendement van Tadic als vleugelspeler op de flank.

Op basis waarvan is een basisplaats van Dolberg nog uit te leggen?
Sjaakgroen
 Sjaakgroen - dinsdag 06 augustus 2019 - 18:08   quote  deeplink  
Dit gaat heel lastig worden ik heb er een slecht gevoel over. Ajax bezit heel veel kwaliteit, maar het lijkt erop dat ze nog een beetje aan het zoeken zijn ik ben heel erg benieuwd hoe Erik het team op gaat stellen.

Positieve uitslag: Ajax speelt zoals vanouds 0-3
Negatieve uitlaat: Ajax is aanvallend oke verdedigend en opbouwend slordig we missen frenkie te veel 2-1
Sjaakgroen
 Sjaakgroen - dinsdag 06 augustus 2019 - 18:12   quote  deeplink  
Loetje ik denk ook dat Dolbergs credits bijna op zijn aan de andere kant scoorde hij ook tegen PSV voor de JC schaal.
Zijn talent is er nog steeds denk ik, ook vorig jaar maakte hij zeker drie mooie doelpunten en scoort hij zijn spitsgoaltje hier en daar.
Het zit hem mentaal denk ik en Ajax hoopt dus dat dat weer goed komt. Dat hopen ze nu al erg lang en overmars heeft al aangegeven dat dit zijn laatste kans is.

Persoonlijk hoop ik echt dat het goed komt met hem.

Edit: wel heel interessant dat die deze belangrijke wedstrijd mag spelen als de hele aanval van vorige succesjaar er nog is. Verder geen Marin en Alvarez...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 augustus 2019 door Sjaakgroen --
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 augustus 2019 - 18:13   quote  deeplink  
PAOK is nu lastig en was vorig jaar net zo goed lastig geweest. Alleen Ajax raakt gewoon zijn beste spelers en vermoedelijk alle verassingselementen kwijt.

PAOK scoort bijna altijd en overal wel een keer en realiseer je dat ongeslagen kampioen van Griekenland echt bizar goed is. Olympiakos, AEK, Panathinaikos en hun rivaal Aris zijn echt wel tegenstanders.

Ik hoop op een gelijkspel met goals vanavond. Ik zie Ajax niet zo 1, 2, 3 even winnen daar.

Wel ga ik de spreuk van mij en Remco weer aanhalen, Europees moeten eigenlijk je eerste kansen meteen hangen.

Wat ik bizar vind, is dat je uberhaupt met Dolberg speelt, ook als die in vorm was tegen een Portugees achtige ploeg.

Ik zet de kansenverhouding op 55% voor Ajax
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 augustus 2019 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2019 - 18:12 schreef Sjaakgroen het volgende:
Loetje ik denk ook dat Dolbergs credits bijna op zijn aan de andere kant scoorde hij ook tegen PSV voor de JC schaal.
Zijn talent is er nog steeds denk ik, ook vorig jaar maakte hij zeker drie mooie doelpunten en scoort hij zijn spitsgoaltje hier en daar.
Het zit hem mentaal denk ik en Ajax hoopt dus dat dat weer goed komt. Dat hopen ze nu al erg lang en overmars heeft al aangegeven dat dit zijn laatste kans is.

Persoonlijk hoop ik echt dat het goed komt met hem.
Die zijn al lang op, maar Ten Hag heeft iets wat De Boer ook had en wij ons hier massaal aan geergerd hebben. Namelijk zijn ongelijk willen doordrammen
Dubaiaan
 Dubaiaan - dinsdag 06 augustus 2019 - 18:15   quote  deeplink  
Tegen Spurs was het eindelijk 10 tegen 11, aangezien Dolberg weinig toegevoegde waarde had. Ik mag toch hopen dat Huntelaar niet pas in de 80e minuut ingebracht wordt als het weer eens niet loopt.
Sjaakgroen
 Sjaakgroen - dinsdag 06 augustus 2019 - 18:16   quote  deeplink  
Ik denk dat het ook met overmars te maken heeft en het feit dat Monaco ooit 50 miljoen voor hem over had.
Enigma
 Enigma - dinsdag 06 augustus 2019 - 18:57   quote  deeplink  
Mazraoui vind ik logisch, is een technisch begaafde speler met een goed schot en durft de zestien in te gaan. Had liever hem als RB vanavond gezien. Vind Veldman altijd van die dodelijke fouten maken die fataal kunnen zijn en daar word je als verdediger voor opgesteld om die niet te maken.

Wat ik niet snap is dat Dolberg er gewoon in staat terwijl het nu echt om het echie gaat. Kan er niet bij dat TH hem boven Huntelaar verkiest. In de voorbereiding liet Huntelaar ook zien dat hij altijd weer scoort. Erg gewaagd om je lot in de handen van Dolberg te leggen, tegen een team dat op de rand en fysiek speelt. Dit wordt volgens mij een gouden of een ijzeren zet.

Ben bang dat ze op karakter het gaan afleggen vandaag mede omdat ze simpelweg nog niet zo ver zijn als vorig jaar deze tijd.
Hoop kleine overwinning.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 06 augustus 2019 - 18:57   quote  deeplink  
Ik blijf me wel een beetje zorgen maken, met zowel Dolberg en deze wedstrijd tegen PAOK.
Toch moeten we op papier gezien deze wedstrijd gaan winnen.
benjamin25
 benjamin25 - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:01   quote  deeplink  
Pwho hoop zo dat dolberg een goede wedstrijd speelt.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:10   quote  deeplink  
JAAAAAAA!
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:12   quote  deeplink  
Ook de uitverkochte stadion zal een indrukwekkende sfeer bezorgen die we zeker onder controle moeten zien te houden.

Ook staat PAOK heel erg bekend als een zeer sterke counterploeg.
Verder viel het me op dat de Griekse stormloop tot nu toe nog steeds uitblijft.

Gelukkig dat we vooral de eerste 10 minuten goed zijn doorgekomen, wat ik (voorlopig) als een eerste pluspunt ervaar.

Zal Dolberg toch lichamelijke klachten hebben ? Laat KJH er dan maar zo snel mogelijk erin komen, daar we aan geen fitte Dolberg er niks aan hebben.

Maar deze 0 - 1 is wél een geweldige opsteker die we met z'n allen heel erg nodig hebben.
Sjaakgroen
 Sjaakgroen - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:12   quote  deeplink  
Wat een mazzel lekker dan die uitdoelpunt mee.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2019 - 19:12 schreef Sjaakgroen het volgende:
Wat een mazzel lekker dan die uitdoelpunt mee.
Maar die tellen net zo goed ;-)
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:13   quote  deeplink  
Die is in de eerste 10 minuten uitgebleven door Ajax. Zetten goed druk, duels fel mee aan gaan en geduldig zijn maar tevens versnellen als het kan.

Dat de passing nog iets beter kan, prima. Maar begin was goed. Maar een goed begin is slechts het halve werk.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:15   quote  deeplink  
Wauw Veltman, wat een tackle!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:15   quote  deeplink  
goeie takle van Veltman
benjamin25
 benjamin25 - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:15   quote  deeplink  
Goede ingreep daar.
Sjaakgroen
 Sjaakgroen - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:16   quote  deeplink  
Veltman held maar allemaal onnodig. Nu scherp blijven.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:17   quote  deeplink  
Wat een ingreep van Veltman en dat allemaal omdat anderen lopen te klungelen!
benjamin25
 benjamin25 - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:17   quote  deeplink  
Gevaarlijke plek
benjamin25
 benjamin25 - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:18   quote  deeplink  
Hahah jeetje
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:19   quote  deeplink  
Trouwens Ziyech alweer met enkele foute passes die gelijk gevaarlijk zijn in de tegenstoot. Als hij dat toch eens afleert is het echt een topper hoor!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:23   quote  deeplink  
de eerste 20 minuten zijn we relatief gemakkelijk door gekomen en ook nog op voorsprong
Sjaakgroen
 Sjaakgroen - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:25   quote  deeplink  
Als Ajax scherp blijft nu kan het zomaar 0-3 worden vandaag ik vind PAOK helemaal niet zo goed als ik had gedacht.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:29   quote  deeplink  
Na mijn mening vind ik spelers als Blind, Martinez, Tagliafico, Tadic en v/d Beek
de vijf beste Ajacieden, omdat ze voorlopig stand houden tegen de aanvallers van PAOK.

Voorlopig heeft Onana een zeer rustige avond in Saloniki, wat van mij zo graag mag blijven.

Ziyech moet vanaf nu vooral niet veel te veel gaan pingelen,
daar het Ajax in gevaar kan brengen in de loop van de wedstrijd ! ! ! !

Ook de eerste 25 minuten zijn we eg goed doorgekomen,
daar mijn indruk groter wordt dat Ajax de bovenliggende partij zal zijn, vanavond.

Terecht een gele kaart op de overtreding op Ziyech.

Met straks mogelijk een tweede doelpunt erbij voor ons is de volgende ronde denkelijk dan wel bereikt, daar het dan een kwestie is van een administratieve afwikkeling.
benjamin25
 benjamin25 - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:30   quote  deeplink  
Je ziet wel dat als ten hag stuurt er wel echt geluisterd word.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2019 - 19:30 schreef benjamin25 het volgende:
Je ziet wel dat als ten hag stuurt er wel echt geluisterd word.
Je ziet ook wel wie die stuurt, toch?
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:32   quote  deeplink  
Half uur rustig doorgekomen, maar heb allemaal het idee dat Ajax zich in slaap aan het sukkelen is

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 augustus 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:32   quote  deeplink  
Tsja...

Edit; Het is bizar hoe makkelijk Ajax al vanaf de voorbereiding de goals weggeeft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 augustus 2019 door Loetje --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:32   quote  deeplink  
1-1. Wel heel veel ruimte weg gegeven....
remco k
 remco k - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:33   quote  deeplink  
Gewoon het halve elftal dat te laat komt bij een helemaal niet zo snelle aanval.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 augustus 2019 door remco k --
remco k
 remco k - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:34   quote  deeplink  
Mazraoui positioneel heel matig zover hoor. Die loopt overal maar nergens goed.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:34   quote  deeplink  
Veltman vond ik ook niet sterk verdedigen, daar PAOK door de verdediging kon komen.
Wel een goede keuze dat KJH erin is gekomen. Nu moeten we blijven stormen.
remco k
 remco k - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:36   quote  deeplink  
Ook daar loopt mazraoui gewoon in de weg.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:36   quote  deeplink  
Wat ik zie, is wat ik Ajax zovaak heb zien doen in voorrondes, namelijk niet doorhebben hoeveel sterker je bent en jezelf in slaap sukkelen. Resultaat is dan zo'n goal waar er werkelijk niemand scherp is
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2019 - 19:34 schreef Onze Ajax het volgende:
Veltman vond ik ook niet sterk verdedigen, daar PAOK door de verdediging kon komen.
Wel een goede keuze dat KJH erin is gekomen. Nu moeten we blijven stormen.
Beetje jammer om weer alleen Veltman te noemen, aangezien vrijwel het hele elftal daar niet doet wat het moet doen. Veltman is de enige met gif de laatste fase
remco k
 remco k - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2019 - 19:36 schreef Loetje het volgende:
Wat ik zie, is wat ik Ajax zovaak heb zien doen in voorrondes, namelijk niet doorhebben hoeveel sterker je bent en jezelf in slaap sukkelen. Resultaat is dan zo'n goal waar er werkelijk niemand scherp is
Precies dat dus.

Ziyech en tadic kunnen beiden in het eerste kwartier een bal in de 16 relatief makkelijk breed leggen. Beiden falen dan door laksheid.
remco k
 remco k - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2019 - 19:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Beetje jammer om weer alleen Veltman te noemen, aangezien vrijwel het hele elftal daar niet doet wat het moet doen. Veltman is de enige met gif de laatste fase
Inderdaad. Alleen Veltman staat daar tegenover twee man en kan het eigenlijk nooit helemaal goed doen
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:38   quote  deeplink  
Mazraoui moet echt kappen, straks krijgt hij nog rood met zijn domme tackels!
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2019 - 19:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Precies dat dus.

Ziyech en tadic kunnen beiden in het eerste kwartier een bal in de 16 relatief makkelijk breed leggen. Beiden falen dan door laksheid.
Ligt sowieso een partij ruimte aan de zijkanten.
remco k
 remco k - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:38   quote  deeplink  
Ajax heeft helemaal zeg paok in leven geholpen.
remco k
 remco k - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2019 - 19:38 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ligt sowieso een partij ruimte aan de zijkanten.
Mazraoui eraf van de beek naast blind en Ziyech daarvoor. Neres op rechtsbuiten.
remco k
 remco k - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:39   quote  deeplink  
Gaat lekker zo.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2019 - 19:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Inderdaad. Alleen Veltman staat daar tegenover twee man en kan het eigenlijk nooit helemaal goed doen
Jep. Kijk Schuurs daar, hoewel ook hij niet als enige mis zit. Geen rugdekking en zijn eigen man kwijt
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2019 - 19:34 schreef Onze Ajax het volgende:
Veltman vond ik ook niet sterk verdedigen, daar PAOK door de verdediging kon komen.
Wel een goede keuze dat KJH erin is gekomen. Nu moeten we blijven stormen.
Tuurlijk, waarom verbaasd het me niet dat Veltman het weer moet ontgelden!

En hoppa, de 2e om de oren! Ajax loopt te kutten!
remco k
 remco k - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:40   quote  deeplink  
En dat doet Veltman dus we echt dramatisch.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 augustus 2019 - 19:40   quote  deeplink  
Haha, dit is zo Ajax. Gewoon wedstrijden waar niks aan de hand is zo laten omdraaien. Gewoon geen sodemieter aan de hand en dan weer dit.

Dit was wel zwak van Veltman

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: PAOK - Ajax (6 augustus 2019, 19.00 uur) 3e voorronde CL 2-2









0.0100309