BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Lille (Dinsdag 17 september, 21.00) UEFA Champions League 3-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - dinsdag 17 september 2019 - 22:45   quote  deeplink  
3-0. En toch verteld dat echt maar een deel van het verhaal.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 17 september 2019 - 22:46   quote  deeplink  
Pfoe zeg. We komen wel steeds goed weg vandaag.
remco k
 remco k - dinsdag 17 september 2019 - 22:47   quote  deeplink  
Noa lang valt gewoon slecht in zeg. Alleen maar bezig met frivoliteiten. En veel dom balverlies.
Eide
 Eide - dinsdag 17 september 2019 - 22:47   quote  deeplink  
Uiteindelijk geen goede pot maar wel een overtuigend en knap resultaat.
remco k
 remco k - dinsdag 17 september 2019 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 september 2019 - 22:47 schreef Eide het volgende:
Uiteindelijk geen goede pot maar wel een overtuigend en knap resultaat.
3-0 winnen en voldoende wat binnen de groep beter kan. Dat voelt wel lekker toch.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 17 september 2019 - 22:52   quote  deeplink  
Gewoon een hele goede avond. De Champions League had niet veel beter begonnen kunnen worden.
Sjaakgroen
 Sjaakgroen - dinsdag 17 september 2019 - 22:54   quote  deeplink  
Toch het verhaal van dit seizoen, goede resultaten maar nog steeds niet de wedstrijden die we vorig jaar wel zagen
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 17 september 2019 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 september 2019 - 22:54 schreef Sjaakgroen het volgende:
Toch het verhaal van dit seizoen, goede resultaten maar nog steeds niet de wedstrijden die we vorig jaar wel zagen
Verschil in verwachting denk ik. We gaan er nu zo maar van uit dat we wel ff winnen.

T zal in elk geval heel moeilijk worden tegen Valencia en Chelsea, maar de eerste stap is gezet.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 17 september 2019 - 23:02   quote  deeplink  
Tering wat heb ik een hekel aan de uitspraken van Derksen.
Eide
 Eide - dinsdag 17 september 2019 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 september 2019 - 23:02 schreef Hasjkoph het volgende:
Tering wat heb ik een hekel aan de uitspraken van Derksen.
Ach, de man heeft een karikatuur van zichzelf gemaakt de afgelopen jaren.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 17 september 2019 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 september 2019 - 19:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Kerel wat maak jij je druk over tien minuutjes zeg.

En ik denk niet dat unuvar nu al gebracht moet worden. Is ook helemaal niet nodig.
was jij geen voorstander van dat leeftijd niet uitmaakt ? goed genoeg is oud genoeg.. heel de wereld houd die jongen in de gaten en geef je hem niet het gevoel dat die er tegen aanzit kon je hem nog wel eens kwijt zijn.. barca staat ook een heel jong ventje in dus why not..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 17 september 2019 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 september 2019 - 19:50 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Om vervolgens na een slechte pot compleet afgebrand te worden. Talenten brengen vraagt ook om een goede timing. Geen idee waar Siem nu staat kan best nuttig zijn.
als waterdrager misschien
nummer10
 nummer10 - dinsdag 17 september 2019 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 september 2019 - 19:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens. En je moet zeker geen slechte wedstrijden spelen bij nummer 10. Dan heeft ie meteen een nieuw zondebok.
dan had ik neres ook afgebrand in het begin... je ziet simpel weg vanaf het begin of er potentie inzit op bepaalde manier ook qua hoe ze overkomen.. de mensen die ik af heb gebrand hebben overal gefaald ;)
nummer10
 nummer10 - dinsdag 17 september 2019 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 september 2019 - 21:53 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Veltman en Blind spelen gewoon meer dan prima. Het gevaarlijkste moment van hen komt door Dest en Tagliafico.
wie heft buitenspel op dan waar een levens grotekans wegkomt ? wie word er compleet uitgelopen op snelheid ? daar doel ik op.. zeg niet dat ze verdomd slecht spelen maar tegen een iets betere tegenstander ben je gewoon gezien
pth
 pth - dinsdag 17 september 2019 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 september 2019 - 23:02 schreef Hasjkoph het volgende:
Tering wat heb ik een hekel aan de uitspraken van Derksen.
Misschien kan die loser weer eens per ongeluk van de trap pleuren.
pth
 pth - dinsdag 17 september 2019 - 23:14   quote  deeplink  
Er kan nog veel beter, maar een uitstekende start. Al was het tegen een team dat er in ieder geval vanavond geen kut van kon.
AkaS
 AkaS - dinsdag 17 september 2019 - 23:31   quote  deeplink  
Grote pluim voor Veltman!!!
Alhoewel... een penalty er ook inzat aan het begin van de wedstrijd omdat onze vriend Veltman niet van het shirt van zijn tegenstander kon afblijven!!!!
nummer10
 nummer10 - dinsdag 17 september 2019 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 september 2019 - 23:31 schreef AkaS het volgende:
Grote pluim voor Veltman!!!
Alhoewel... een penalty er ook inzat aan het begin van de wedstrijd omdat onze vriend Veltman niet van het shirt van zijn tegenstander kon afblijven!!!!
en een levens grotekans omdat die buitenspel opheft... hadden maar zo 2 doelpunten kunnen zijn.. snap het alleen niet... schuurs kan nog zoveel groeien en dan ga je een veltman waarbij dit toch echt zijn top is opstellen... deligt was ook niet gelijk top bij zijn debuut en maakte ook zijn foutjes, en iedereen weet wat dat is geworden.. ajax is een talenten fabriek en hebben ze heel veel prijzen mee gepakt en aanzien.over de hele wereld mee gekregen en ik vind dit echt verkracht worden mede door het opstellen van veltman
AkaS
 AkaS - woensdag 18 september 2019 - 00:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 september 2019 - 23:39 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en een levens grotekans omdat die buitenspel opheft... hadden maar zo 2 doelpunten kunnen zijn.. snap het alleen niet... schuurs kan nog zoveel groeien en dan ga je een veltman waarbij dit toch echt zijn top is opstellen... deligt was ook niet gelijk top bij zijn debuut en maakte ook zijn foutjes, en iedereen weet wat dat is geworden.. ajax is een talenten fabriek en hebben ze heel veel prijzen mee gepakt en aanzien.over de hele wereld mee gekregen en ik vind dit echt verkracht worden mede door het opstellen van veltman
Ben ik helemáál met je eens en heb hetzelfde ook weleens gepost...

Ten Hag heeft gewoon reteveel geluk dat Ajax eindelijk de knip trekt voor een goede selectie. En dat deze voetballers zo kunnen pieken als ze weten dat er ogen vanuit heel Europa op hen zijn gericht. Ze lopen allemaal een stappie harder, de ballen worden sneller en strakker ingespeeld.... niks tactiek van deze waardeloze trainer lijkt mij.

Anyway eens, al had ik verwacht dat Veltman meer moeite zou hebben maar hij bleef prima overeind... Al snap ik niet dat de VAR geen penalty tegen Veltman gaf ....

Gelukkig maar...
nummer10
 nummer10 - woensdag 18 september 2019 - 00:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 00:14 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ben ik helemáál met je eens en heb hetzelfde ook weleens gepost...

Ten Hag heeft gewoon reteveel geluk dat Ajax eindelijk de knip trekt voor een goede selectie. En dat deze voetballers zo kunnen pieken als ze weten dat er ogen vanuit heel Europa op hen zijn gericht. Ze lopen allemaal een stappie harder, de ballen worden sneller en strakker ingespeeld.... niks tactiek van deze waardeloze trainer lijkt mij.

Anyway eens, al had ik verwacht dat Veltman meer moeite zou hebben maar hij bleef prima overeind... Al snap ik niet dat de VAR geen penalty tegen Veltman gaf ....

Gelukkig maar...
voor veltman zijn doen indd prima pot.. maar toch had het heel anders kunnen aflopen.. maar toch hoop ik echt dat alvarez een linie zakt tenkoste van als vdbeek terug is... en dan het liefst zo

onana

dest alvarez/schuurs blind taqi

martinez donny
ziyech

promes tadic neres

omdat ik denk dat ziyech meer op 10 kan dan promes en neres en promes mooi kunnen wisselen voorin met elkaar en als 1 van de 3 voorin er niks van bakt hunter erin

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 september 2019 door nummer10 --
Sjaakgroen
 Sjaakgroen - woensdag 18 september 2019 - 01:22   quote  deeplink  
Lijkt mij ook de beste opstelling. Het enige wel is dat Donny vorig jaar ontzettend goed speelde op 10 en het is nog maar de vraag of die ook zo goed is op 8. Eigenlijk hadden ze de miljoenen van promes beter kunnen steken in een cvm, niet dat ik promes niet goed genoeg vind maar de aanval van vorige seizoen staat er op zich nog gewoon.
AkaS
 AkaS - woensdag 18 september 2019 - 07:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 01:22 schreef Sjaakgroen het volgende:
Lijkt mij ook de beste opstelling. Het enige wel is dat Donny vorig jaar ontzettend goed speelde op 10 en het is nog maar de vraag of die ook zo goed is op 8. Eigenlijk hadden ze de miljoenen van promes beter kunnen steken in een cvm, niet dat ik promes niet goed genoeg vind maar de aanval van vorige seizoen staat er op zich nog gewoon.
Promes snap ik juist wel, eindelijk pro actief gehandeld omdat je toen géén zekerheid had dat de meeste zouden blijven.

Maar gisteren denk ik dat met een beetje meer mazzel voor Lille...zij zomaar 3 tot 4 goals hadden kunnen maken. En eigenlijk hadden moeten maken!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 18 september 2019 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 00:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

voor veltman zijn doen indd prima pot.. maar toch had het heel anders kunnen aflopen.. maar toch hoop ik echt dat alvarez een linie zakt tenkoste van als vdbeek terug is... en dan het liefst zo

onana

dest alvarez/schuurs blind taqi

martinez donny
ziyech

promes tadic neres

omdat ik denk dat ziyech meer op 10 kan dan promes en neres en promes mooi kunnen wisselen voorin met elkaar en als 1 van de 3 voorin er niks van bakt hunter erin
Jezus vent, is het bij jou nou niet een keer klaar? Je zegt de hele tijd in je reacties hetzelfde. Accepteer ook gewoon eens dat een speler die je afkraakt een goede pot speelde. De volgende kan weer drama zijn en dan mag je weer zeiken.
remco k
 remco k - woensdag 18 september 2019 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 september 2019 - 23:06 schreef nummer10 het volgende:

[..]

was jij geen voorstander van dat leeftijd niet uitmaakt ? goed genoeg is oud genoeg.. heel de wereld houd die jongen in de gaten en geef je hem niet het gevoel dat die er tegen aanzit kon je hem nog wel eens kwijt zijn.. barca staat ook een heel jong ventje in dus why not..
Dat zeg je goed inderdaad, goed genoeg is oud genoeg, en deze jongen lijkt mij fysiek nog niet helemaal klaar, hij is namelijk echt heel klein van stuk. Wat precies aangeeft waarom die van Barca er al wel kan staan.

Dat is overigens uit nood geboren, aangezien ze geen aanvallers meer hadden. Wij hebben nog wel een aantal andere opties op tien.
remco k
 remco k - woensdag 18 september 2019 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 00:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

voor veltman zijn doen indd prima pot.. maar toch had het heel anders kunnen aflopen.. maar toch hoop ik echt dat alvarez een linie zakt tenkoste van als vdbeek terug is... en dan het liefst zo

onana

dest alvarez/schuurs blind taqi

martinez donny
ziyech

promes tadic neres

omdat ik denk dat ziyech meer op 10 kan dan promes en neres en promes mooi kunnen wisselen voorin met elkaar en als 1 van de 3 voorin er niks van bakt hunter erin
Leuk man het praten over als..

Maar als is niet gebeurt...
remco k
 remco k - woensdag 18 september 2019 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 00:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

voor veltman zijn doen indd prima pot.. maar toch had het heel anders kunnen aflopen.. maar toch hoop ik echt dat alvarez een linie zakt tenkoste van als vdbeek terug is... en dan het liefst zo

onana

dest alvarez/schuurs blind taqi

martinez donny
ziyech

promes tadic neres

omdat ik denk dat ziyech meer op 10 kan dan promes en neres en promes mooi kunnen wisselen voorin met elkaar en als 1 van de 3 voorin er niks van bakt hunter erin
Kom op zeg, je gaat Donny toch niet links defensief in het middenveld zetten. Ben je aan de paddo's

Ook Neres speelt het het liefst vanaf rechts en Promes het liefst vanaf links, dan ga je die toch niet andersom neerzetten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 september 2019 door remco k --
remco k
 remco k - woensdag 18 september 2019 - 09:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 09:03 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Jezus vent, is het bij jou nou niet een keer klaar? Je zegt de hele tijd in je reacties hetzelfde. Accepteer ook gewoon eens dat een speler die je afkraakt een goede pot speelde. De volgende kan weer drama zijn en dan mag je weer zeiken.
Juist, zowel Veltman als Blind speelden prima, wonnen veel duels, en de grote kansen die Lille had, waren geen echte fouten van deze jongens. Dat mag best een keer gezegd worden. Het lijkt ook wel alsof mensen hopen dat ze wel fouten maken zodat ze wat te klagen hebben
remco k
 remco k - woensdag 18 september 2019 - 09:45   quote  deeplink  
En toch, er is nog een hele hoop te verbeteren. Onana red drie keer fantastisch, de paal red ons een keer en Veltman kan zomaar een penalty tegen krijgen.

Daarnaast liepen de middenvelders en aanvallers van Lille echt diverse malen veel te makkelijk het veld over met de bal.

Ajax is en blijft momenteel gewoon nog kwetsbaar in de omschakeling, en het werd gister wederom duidelijk dat dit probleem niet op 1 of twee personen te verhalen is.
Eide
 Eide - woensdag 18 september 2019 - 10:47   quote  deeplink  
Er is zeker nog veel te verbeteren, hoewel een deel daarvan heeft te maken met vorm. Tadic, Neres en Promes hebben allen nog geen echt goede pot gespeeld hoewel ze allen een stijgende lijn laten zien.

Achterin doen Tagliafico en Dest het goed. Vooral centraal achterin is fragiel, met name in de omschakeling. Zodra er diepte tussen de CVM Martinez en het centrale duo ligt wordt het kwetsbaar. Alavarez overtuigd daarbij ook allerminst. Hij is niet heel sterk in de passing en oogt heel statisch. Aanvallend doet Alvarez het best goed maar verdedigend en voetballend overtuigd hij mij nog niet. Veltman doet het redelijk maar het is natuurlijk wachten tot een talent opstaat die Veltman uit de ploeg drukt. Schuurs weet die stap in ieder geval nog niet te zetten.

Promes vond ik gisteren trouwens opvallend in zijn werklust. Hij speelde echt box-to-box en deed verdedigend veel nuttig werk. Martinez speelde sterk, net als Ziyech en Tagliafico. Onana absoluut man of the match.
Loetje
 Loetje - woensdag 18 september 2019 - 11:06   quote  deeplink  
Gister niet de tijd gehad na de pot te reageren, dus maar even tijd voor maken.

Ik blijf Ajax een geval apart vinden. Het is vreselijk lastig soms iets over Ajax te zeggen en dat heeft natuurlijk allemaal te maken met ons DNA en het voetbal waar Ajax voor staat. Het is allemaal net een tikkeltje kritischer en kijken veel verder dan de uitslag.

Dan dus over gister. Ik vond Ajax eigenlijk gister 2 identieke helften spelen. De eerste helft vind ik Ajax echt uitstekend spelen tot aan de goal. Ik zie lopende mensen, hoog tempo, veel druk en alle belangrijke duels worden zo'n beetje gewonnen en ook in de 2e helft tot aan de 3-0 is dat wederom het geval. In die fase is het zo genieten en ga je gewoon overwinteren.

Maar de laatste 25 minuten eerste én tweede helft zijn wel weer buitengewoon zorgwekkend. Nu is het helemaal niet raar dat je ook tegen een kans tegen aan loopt, maar Ajax geeft veel kansen weg en je hebt onbewust ook altijd wel het gevoel dat er weer kansen tegen aan zitten te komen. De ruimtes die Ajax weggeeft door positioneel op die momenten niet goed te staan, die belangrijke duels te verliezen, niet door te dekken of een ander zijn man overnemen, is echt zorgwekkend. Het laconieke wat er op die momenten in komt, is ook echt to much en mag ook echt wel eens veranderen. Het blijft toch ook zorgwekkend vind ik hoor, kijk hoe bijvoorbeeld Noa Lang invalt, die deed de gekste dingen.

Maargoed, 3-0 staat, maar het moet echt beter. Zeker na zondag tegen een ploeg die zal kwijlen als je dit soort dingen doet zoals in de 2e gedeeltes van beide helften.

Verder, scheids een drama en een hele slechte zaak dat Valencia gewonnen heeft. Een resultaat over 2 weken is denk ik noodzakelijk.

Ik ga geen specifiek spelers opnoemen goed en slecht verder, voor velen valt wel een en ander te zeggen.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 18 september 2019 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 10:47 schreef Eide het volgende:
Er is zeker nog veel te verbeteren, hoewel een deel daarvan heeft te maken met vorm. Tadic, Neres en Promes hebben allen nog geen echt goede pot gespeeld hoewel ze allen een stijgende lijn laten zien.

Achterin doen Tagliafico en Dest het goed. Vooral centraal achterin is fragiel, met name in de omschakeling. Zodra er diepte tussen de CVM Martinez en het centrale duo ligt wordt het kwetsbaar. Alavarez overtuigd daarbij ook allerminst. Hij is niet heel sterk in de passing en oogt heel statisch. Aanvallend doet Alvarez het best goed maar verdedigend en voetballend overtuigd hij mij nog niet. Veltman doet het redelijk maar het is natuurlijk wachten tot een talent opstaat die Veltman uit de ploeg drukt. Schuurs weet die stap in ieder geval nog niet te zetten.

Promes vond ik gisteren trouwens opvallend in zijn werklust. Hij speelde echt box-to-box en deed verdedigend veel nuttig werk. Martinez speelde sterk, net als Ziyech en Tagliafico. Onana absoluut man of the match.
Martinez is de betere versie van Schöne. Potentie, Felheid en mogelijk een grotere transferwaarde. Paar jaar te laat maar echt wel een vooruitgang.
AkaS
 AkaS - woensdag 18 september 2019 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 september 2019 - 22:50 schreef remco k het volgende:

[..]

3-0 winnen en voldoende wat binnen de groep beter kan. Dat voelt wel lekker toch.
Ja en toch ook nee Remco.... Wat beter kan binnen de groep, zal waarschijnlijk niet beter worden omdat hiervoor een trainer nodig is die ziet dat er hier en daar wat wijzigingen moeten komen. En dat ziet hij niet of wil hij niet zien.

Ik ben echt wel realistisch als ik zeg dat gisteren een heel andere uitslag ook zomaar had gekund!!! Al heel vroeg had Veltman een penalty tegen moeten krijgen. Een godswonder dat de VAR het niet corrigeerde...

In de omschakeling bij balverlies sneden ze er doorheen als boter. Lille had echt geen greintje mazzel gisteren, anders....

Positioneel speelde Veltman en Blind een voor mij bovenverwachting goede pot, maar het blijft zweten met een tekort aan snelheid.... Hoop toch echt dat Alvarez een linie naar achteren gaat en dan desnoods met Blind een koppel gaat vormen...

Promes vond ik heerlijk spelen, mag van mij in de basis blijven... Dest idem! Dus Veltman toch een stukje naar achteren en opzij de dugout in :-)
remco k
 remco k - woensdag 18 september 2019 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 14:06 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ja en toch ook nee Remco.... Wat beter kan binnen de groep, zal waarschijnlijk niet beter worden omdat hiervoor een trainer nodig is die ziet dat er hier en daar wat wijzigingen moeten komen. En dat ziet hij niet of wil hij niet zien.

Ik ben echt wel realistisch als ik zeg dat gisteren een heel andere uitslag ook zomaar had gekund!!! Al heel vroeg had Veltman een penalty tegen moeten krijgen. Een godswonder dat de VAR het niet corrigeerde...

In de omschakeling bij balverlies sneden ze er doorheen als boter. Lille had echt geen greintje mazzel gisteren, anders....

Positioneel speelde Veltman en Blind een voor mij bovenverwachting goede pot, maar het blijft zweten met een tekort aan snelheid.... Hoop toch echt dat Alvarez een linie naar achteren gaat en dan desnoods met Blind een koppel gaat vormen...

Promes vond ik heerlijk spelen, mag van mij in de basis blijven... Dest idem! Dus Veltman toch een stukje naar achteren en opzij de dugout in :-)
Hij zegt zelf gister exact wat er niet goed is en waar ze beter in moeten worden. Daarnaast zegt hij dat dit zeker niet het elftal hoeft te zijn wat zijn ideale basis is.

Volgens mij begrijpt hij goed wat er anders moet.

En de ploeg van Lille is echt bizar snel. Toch zorgde dat maar een of twee keer voor gevaar. Positioneel was het dus gewoon goed.

En nogmaals, echt meer dan voldoende te verbeteren, maar er is ook al een hoop verbeterd. Deze ploeg met spelers en technische staf moeten toch echt wel weer in staat zijn om lang mee te doen om de titel, en te overwinteren in Europa. Misschien met wat minder goed en spectaculair voetbal dan vorig jaar, maar laten we wel zijn, jongens als de Ligt en de Jong zijn eigenlijk niet haalbaar voor Ajax, daar moet je dus een hele hoop geluk mee hebben toch.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 september 2019 door remco k --
AkaS
 AkaS - woensdag 18 september 2019 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 14:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij zegt zelf gister exact wat er niet goed is en waar ze beter in moeten worden. Daarnaast zegt hij dat dit zeker niet het elftal hoeft te zijn wat zijn ideale basis is.

Volgens mij begrijpt hij goed wat er anders moet.

En de ploeg van Lille is echt bizar snel. Toch zorgde dat maar een of twee keer voor gevaar. Positioneel was het dus gewoon goed.

En nogmaals, echt meer dan voldoende te verbeteren, maar er is ook al een hoop verbeterd. Deze ploeg met spelers en technische staf moeten toch echt wel weer in staat zijn om lang mee te doen om de titel, en te overwinteren in Europa. Misschien met wat minder goed en spectaculair voetbal dan vorig jaar, maar laten we wel zijn, jongens als de Ligt en de Jong zijn eigenlijk niet haalbaar voor Ajax, daar moet je dus een hele hoop geluk mee hebben toch.
Lille maar 1x of 2x gevaarlijk.... Remco hahahaha ajb man???
Loetje
 Loetje - woensdag 18 september 2019 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 11:51 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Martinez is de betere versie van Schöne. Potentie, Felheid en mogelijk een grotere transferwaarde. Paar jaar te laat maar echt wel een vooruitgang.
Martinez is op werkelijk geen 1 vlak te vergelijken met Schone
remco k
 remco k - woensdag 18 september 2019 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 15:38 schreef AkaS het volgende:

[..]

Lille maar 1x of 2x gevaarlijk.... Remco hahahaha ajb man???
Even lezen wat er staat. Er staat vanuit de snelheid. De rest van de grote kansen kwamen daar niet uit. Even lezen dus.
Eide
 Eide - woensdag 18 september 2019 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 19:20 schreef Loetje het volgende:

[..]

Martinez is op werkelijk geen 1 vlak te vergelijken met Schone
Mee eens, het is een totaal andere voetballer. Martinez heeft veel duelkracht. Schone moest het juist van slimheid hebben. Schone was aanvallend een stuk sterker met een verwoestend schot. Martinez ziet juist makkelijker mensen weglopen in de diepte. Beide hele goede voetballer maar echt heel anders.
Loetje
 Loetje - woensdag 18 september 2019 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 20:39 schreef Eide het volgende:

[..]

Mee eens, het is een totaal andere voetballer. Martinez heeft veel duelkracht. Schone moest het juist van slimheid hebben. Schone was aanvallend een stuk sterker met een verwoestend schot. Martinez ziet juist makkelijker mensen weglopen in de diepte. Beide hele goede voetballer maar echt heel anders.
Je zag in Schone altijd de 10, het creatieve vermogen, in Martinez zie je de sloper, de verdediger. En ik ben daar voorstander van. Ik vind alleen dat Alvarez ernaast terug moet. Kan Blind blijven staan en Veltman of Dest kiezen afhankelijk van de tegenstander.

En dan Marin naast Martinez. Maar mensen oordelen over de Marin van een paar wedstrijden hier, maar ik weet wat die kan. Dat is de ideale passer naast Martinez. En anders mag van mij Van de Beek daar spelen en Ziyech naar 10.

Maar ik ben en blijf geen fan van Promes op 10. Zeker als je daar 2 mensen achter hebt die van nature al geen middenvelder zijn zoals ze nu spelen. Al bevalt Martinez me prima.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 18 september 2019 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 19:20 schreef Loetje het volgende:

[..]

Martinez is op werkelijk geen 1 vlak te vergelijken met Schone
Dat is ook juist mijn punt
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 18 september 2019 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 20:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je zag in Schone altijd de 10, het creatieve vermogen, in Martinez zie je de sloper, de verdediger. En ik ben daar voorstander van. Ik vind alleen dat Alvarez ernaast terug moet. Kan Blind blijven staan en Veltman of Dest kiezen afhankelijk van de tegenstander.

En dan Marin naast Martinez. Maar mensen oordelen over de Marin van een paar wedstrijden hier, maar ik weet wat die kan. Dat is de ideale passer naast Martinez. En anders mag van mij Van de Beek daar spelen en Ziyech naar 10.

Maar ik ben en blijf geen fan van Promes op 10. Zeker als je daar 2 mensen achter hebt die van nature al geen middenvelder zijn zoals ze nu spelen. Al bevalt Martinez me prima.
Toch vind ik Martinez ook nog best creatief hoor. Een completere 6 dan Schöne in ieder geval.

Keuzes genoeg in ieder geval zegt ook genoeg over de breedte van je team.
remco k
 remco k - woensdag 18 september 2019 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 20:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je zag in Schone altijd de 10, het creatieve vermogen, in Martinez zie je de sloper, de verdediger. En ik ben daar voorstander van. Ik vind alleen dat Alvarez ernaast terug moet. Kan Blind blijven staan en Veltman of Dest kiezen afhankelijk van de tegenstander.

En dan Marin naast Martinez. Maar mensen oordelen over de Marin van een paar wedstrijden hier, maar ik weet wat die kan. Dat is de ideale passer naast Martinez. En anders mag van mij Van de Beek daar spelen en Ziyech naar 10.

Maar ik ben en blijf geen fan van Promes op 10. Zeker als je daar 2 mensen achter hebt die van nature al geen middenvelder zijn zoals ze nu spelen. Al bevalt Martinez me prima.
De keuze tussen promes en Ziyech op 10 is voor mij ook heel duidelijk.
Loetje
 Loetje - woensdag 18 september 2019 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 22:05 schreef remco k het volgende:

[..]

De keuze tussen promes en Ziyech op 10 is voor mij ook heel duidelijk.
Neem aan dat je voor Ziyech kiest dan...
Loetje
 Loetje - woensdag 18 september 2019 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 22:02 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Toch vind ik Martinez ook nog best creatief hoor. Een completere 6 dan Schöne in ieder geval.

Keuzes genoeg in ieder geval zegt ook genoeg over de breedte van je team.
Absoluut niet, want het is meer een verdediger. Maar wel idealer voor ons middenveld, als de juiste ernaast staat. Maar creatief ben je niet als je een paar passes goed kunt geven.
nummer10
 nummer10 - woensdag 18 september 2019 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 20:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je zag in Schone altijd de 10, het creatieve vermogen, in Martinez zie je de sloper, de verdediger. En ik ben daar voorstander van. Ik vind alleen dat Alvarez ernaast terug moet. Kan Blind blijven staan en Veltman of Dest kiezen afhankelijk van de tegenstander.

En dan Marin naast Martinez. Maar mensen oordelen over de Marin van een paar wedstrijden hier, maar ik weet wat die kan. Dat is de ideale passer naast Martinez. En anders mag van mij Van de Beek daar spelen en Ziyech naar 10.

Maar ik ben en blijf geen fan van Promes op 10. Zeker als je daar 2 mensen achter hebt die van nature al geen middenvelder zijn zoals ze nu spelen. Al bevalt Martinez me prima.
eens...
AkaS
 AkaS - donderdag 19 september 2019 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 23:41 schreef nummer10 het volgende:

[..]

eens...
Promes is mij uitstekend bevallen, technisch vaardig, sterk aan de bal, doelgericht, hardwerkend, aangenaam verrast was ik. Natuurlijk soms iets te frivool maar dat gold ook voor meerderen.

Probleem is het volgende.... We hebben niet een centraal duo op CL niveau om de rest aan te vullen. Wil niet zeggen dat Veltman en Blind nooit goede wedstrijden zullen spelen... Maar eignelijk hebben we met Tadic, Neres, Ziyech, Promes, van de Beek, Martinez, Dest, Nico, Onana echt
CL materiaal en om hun ideaal te laten renderen missen we eigenlijk een centraal duo dat ook in de omschakeling meekan...

We zijn tegen Lille echt, maar dan ook echt heel goed weggekomen.

Zij hebben echt 3 a 4 kansen gehad die ze niet vaak zullen missen. Hierbij opgeteld de penatlty die onze kampioen domme overtredingen maken Veltman zomaar tegen had kunnen krijgen.... En je speelt een heel andere wedstrijd...

Maar nu zal ik wel weer negatief zijn volgens sommigen want we hebben toch gewonnen...Hahaha ja we hebben gewonnen. Maar net als iedereen kijk ik en analyseer ik en ik zie de potentie maar ook de zwakheden en met Alvarez op 4 en nog 1 goede CV kan je zomaar weer de halve finale halen...

Nu ben ik bang dat we in schoonheid gaan stranden terwijl dit niet nodig is...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 september 2019 door AkaS --
remco k
 remco k - donderdag 19 september 2019 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 september 2019 - 13:10 schreef AkaS het volgende:

[..]

Promes is mij uitstekend bevallen, technisch vaardig, sterk aan de bal, doelgericht, hardwerkend, aangenaam verrast was ik. Natuurlijk soms iets te frivool maar dat gold ook voor meerderen.

Probleem is het volgende.... We hebben niet een centraal duo op CL niveau om de rest aan te vullen. Wil niet zeggen dat Veltman en Blind nooit goede wedstrijden zullen spelen... Maar eignelijk hebben we met Tadic, Neres, Ziyech, Promes, van de Beek, Martinez, Dest, Nico, Onana echt
CL materiaal en om hun ideaal te laten renderen missen we eigenlijk een centraal duo dat ook in de omschakeling meekan...

We zijn tegen Lille echt, maar dan ook echt heel goed weggekomen.

Zij hebben echt 3 a 4 kansen gehad die ze niet vaak zullen missen. Hierbij opgeteld de penatlty die onze kampioen domme overtredingen maken Veltman zomaar tegen had kunnen krijgen.... En je speelt een heel andere wedstrijd...

Maar nu zal ik wel weer negatief zijn volgens sommigen want we hebben toch gewonnen...Hahaha ja we hebben gewonnen. Maar net als iedereen kijk ik en analyseer ik en ik zie de potentie maar ook de zwakheden en met Alvarez op 4 en nog 1 goede CV kan je zomaar weer de halve finale halen...

Nu ben ik bang dat we in schoonheid gaan stranden terwijl dit niet nodig is...
Ik vraag me oprecht af of je weleens leest wat andere mensen schrijven.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 21 september 2019 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 september 2019 - 22:27 schreef Loetje het volgende:

[..]

Absoluut niet, want het is meer een verdediger. Maar wel idealer voor ons middenveld, als de juiste ernaast staat. Maar creatief ben je niet als je een paar passes goed kunt geven.
Vind zijn passing en acties vooruit ook prima hoor. Completere 6 dan Schöne komt dichter in de buurt van de ideale 6. Type wat van mij al jaren de voorkeur boven Schöne had mogen krijgen.
AkaS
 AkaS - zondag 22 september 2019 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 september 2019 - 19:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vraag me oprecht af of je weleens leest wat andere mensen schrijven.
Antwoord is simpel: Nee niet altijd Remco. Soms log ik in omdat ik wat te vertellen heb en zoek ik het geschikte subject erbij. Of ik kijk naar de laatste paar reacties... Ik lees niet alles. Heb kinderen, werk en sport zelf :-)

Neem aan dat je mijn reactie overbodig vindt?
remco k
 remco k - zondag 22 september 2019 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 september 2019 - 10:00 schreef AkaS het volgende:

[..]

Antwoord is simpel: Nee niet altijd Remco. Soms log ik in omdat ik wat te vertellen heb en zoek ik het geschikte subject erbij. Of ik kijk naar de laatste paar reacties... Ik lees niet alles. Heb kinderen, werk en sport zelf :-)

Neem aan dat je mijn reactie overbodig vindt?
Iedereen hier heeft een leven hè. Ik ook en zeg ook niet dat je alles moet lezen. Dat doe i ook niet.

Maar jij doet vaak net alsof je de enige bent die bepaalde problemen aanstipt. Maar wat je in deze betreffende post benoemt is iets dat heel veel meer mensen benoemen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Lille (Dinsdag 17 september, 21.00) UEFA Champions League 3-0









0.0131490