BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Chelsea (woensdag 23 oktober, 18.55 uur) UEFA Champions League 0-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - woensdag 23 oktober 2019 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 21:28 schreef JOOD het volgende:

[..]

Totaal niet mee eens. Ajax speelt beter dan ooit tevoren.

Jij houdt niet van Ajax zoals wij dat doen.

Daarom krijg je hier geen bijval. Ajax kan beter inderdaad, maar we zijn godverdomme gezegend met 6 punten uit 3 wedstrijden. Vooral als je kijkt dat deze wedstrijd gelijk opging.

Steun je club of verwijder jezelf van dit forum aub.
Whahahaa, never ouwe. Van zijn leven niet, tenzij ik een ban heb en tot die tijd zal ik met hartelust alles zeggen wat ik vind, te beginnen zondag. Al liggen andere daar nog zo om te janken.

Ik hou inderdaad op me eigen manier van Ajax, ik neuk geen gloryhunters.

Nee gozer, nog niet al bood je me een miljoen, al kwam er een petitie met 10 miljoen handtekeningen. Dit soort reacties zijn kostelijk, zou het niet willen missen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 oktober 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - woensdag 23 oktober 2019 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 21:29 schreef ajaxcied in hart en het volgende:
Diegene die op deze forum zeggen dat Ajax een flinke pak slag onder de kont nodig had/heeft, om zo realisatie van hun eigen niveau te laten doordringen snappen het spelletje. Als Ajax blijft winnen ongeacht hun kutspel dan kunnen alle ego's van Ajax plus Ten hag in de spiegel blijven zeggen dat ze briljant zijn. En de successfans zullen daar erkening aangeven helaas. In die zin ben ik ook wel blij dat Ajax verloor: dan kunnen ze nu misschien eens aan zelfreflectie doen en eens iets veranderen.
Ik legde erna al uit dat ik het op deze manier bedoelde. Je zegt het prima, want het moet anders
remco k
 remco k - woensdag 23 oktober 2019 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 21:29 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat je begint te schelden zonder dat ik jou uit schold tot op dat moment en vervolgens het mongooltje uit hangt alsof het jou allemaal overkomt? Exact wat je altijd al deed. Dus om maar wat te noemen.

En de grootste debiel ben jij, altijd al geweest en zal altijd zo blijven.

En dat onderstreep je maar eens des te meer meneertje 'ik ben er klaar mee'. Het blijft leedvermaak met je, toen, nu en altijd
Enige dat ik over je schelden zeg. Is dat ik me verwonder dat jij de persoon bent die daar wat van zegt. De persoon die het schelden hier zo’n beetje heeft uitgevonden.

En leedvermaak. Ik lees echt niets anders dan frustraties in al je posts man.

Maar je hebt over één ding gelijk. Ik moet niet op je reageren. Veel plezier met de rest van de cl avond. De eerste punten voor je favoriete ploeg is inmiddels binnen.
remco k
 remco k - woensdag 23 oktober 2019 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 21:29 schreef ajaxcied in hart en het volgende:
Diegene die op deze forum zeggen dat Ajax een flinke pak slag onder de kont nodig had/heeft, om zo realisatie van hun eigen niveau te laten doordringen snappen het spelletje. Als Ajax blijft winnen ongeacht hun kutspel dan kunnen alle ego's van Ajax plus Ten hag in de spiegel blijven zeggen dat ze briljant zijn. En de successfans zullen daar erkening aangeven helaas. In die zin ben ik ook wel blij dat Ajax verloor: dan kunnen ze nu misschien eens aan zelfreflectie doen en eens iets veranderen.
Normaal ben ik het eens met de stelling dat je best eens de realiteit mag horen of zien.

Maar ik hoor niemand binnen Ajax vertellen dat ze goed spelen. Ik hoor ten Hag en de mannen juist zeggen dat er een hoop beter moet.
Loetje
 Loetje - woensdag 23 oktober 2019 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 21:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Enige dat ik over je schelden zeg. Is dat ik me verwonder dat jij de persoon bent die daar wat van zegt. De persoon die het schelden hier zo’n beetje heeft uitgevonden.

En leedvermaak. Ik lees echt niets anders dan frustraties in al je posts man.

Maar je hebt over één ding gelijk. Ik moet niet op je reageren. Veel plezier met de rest van de cl avond. De eerste punten voor je favoriete ploeg is inmiddels binnen.
Je eerste zij is al zo grappig, want de uitvinder hier en toen was ik hier nog amper, was jij met structureel wangedrag door kinderen van mensen er bij te halen in het Café. Dus daar zak je al.

Het mooie van mij is, over Ajax is frustratie, over de reacties lig ik helemaal dubbel. Zo is het altijd al geweest en ook nu niet anders. Feit dat je wéér reageert doet me al zo bijzonder goed.

Vanavond hebben we indd mooi verloren, alleen had het liever dan een Dortmund gegund, beter als Chelsea. Maar ach, ons voetbal schaam ik me net zo kapot voor. Maar ben ook geen gloryhunter. Dat zul je maar zijn, want Ajax heeft er daar al zoveel van, o.a jou.
Loetje
 Loetje - woensdag 23 oktober 2019 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 21:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Normaal ben ik het eens met de stelling dat je best eens de realiteit mag horen of zien.

Maar ik hoor niemand binnen Ajax vertellen dat ze goed spelen. Ik hoor ten Hag en de mannen juist zeggen dat er een hoop beter moet.
Dat zeg jij wel en dan een ander debiel noemen. Whahahaa Rempie toch.
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 oktober 2019 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 21:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Normaal ben ik het eens met de stelling dat je best eens de realiteit mag horen of zien.

Maar ik hoor niemand binnen Ajax vertellen dat ze goed spelen. Ik hoor ten Hag en de mannen juist zeggen dat er een hoop beter moet.
de trainer was er toch voor om ze beter te laten spelen ? dan moet je ook de juiste poppetjes opstellen en laten invallen.. en niet wat je nu brengt.. en dat voor ons tactische wonder..
remco k
 remco k - woensdag 23 oktober 2019 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 21:52 schreef nummer10 het volgende:

[..]

de trainer was er toch voor om ze beter te laten spelen ? dan moet je ook de juiste poppetjes opstellen en laten invallen.. en niet wat je nu brengt.. en dat voor ons tactische wonder..
Waarom doen sommigen alsof ik het helemaal in ten Hag zie zitten.

Ik ben juist uiterst kritisch op hem. Met een aantal hier een van de weinigen al vanaf het begin van zijn aanstellen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 oktober 2019 door remco k --
remco k
 remco k - woensdag 23 oktober 2019 - 21:58   quote  deeplink  
Ziyech had ik vandaag laten staan. Tadic had ik eraf gehaald voor neres en dan had ik promes en van de beek laten knokken in die 16.

Marin brengen voor alvarez of martinez die het ook slecht hadden.

Maar over de lange termijn weet ik niet zo goed hoe men dit moet neerzetten zodat er meer voetbal in het middenveld komt zonder in te boeken aan defensieve kwaliteiten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 23 oktober 2019 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 20:51 schreef remco k het volgende:
Winnen of verliezen is altijd terecht.

Chelsea scoort wel. Ajax niet. Wint Ajax is dat ook niet raar.

Enige dat gewoon niet goed zit is het voetbal op het middenveld. Dat wordt constant overgeslagen en geen van de middenvelders is in staat om de bal naar elkaar toe te spelen. We gokken op deze manier veel te veel op de voorste vier. En die zijn allemaal niet in geweldige vorm.

En dat middenveld is wat ten Hag aan te rekenen is. Hij moet daar een oplossing voor vinden.

Overigens oogde de ploeg vandaag na 70 minuten heel erg vermoeid. Geeft ten Hag dat zelf van te voren al aan. En wisselt hij dan pas zo laat. Dat slaat natuurlijk nergens op.

Maar goed. Verliezen van Chelsea is echt geen schande.

Maar het moet een heel stuk beter. En snel ook.
Volledig mee eens Remco!
Sorrij maar je laat je teveel gaan Brabo, nu heeft de trainer het gedaan..
Na 70 minuten sloeg de vermoeidheid toe, is niet gek ook in wat voor tempo er gespeeld werd.
Loetje
 Loetje - woensdag 23 oktober 2019 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 22:05 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Volledig mee eens Remco!
Sorrij maar je laat je teveel gaan Brabo, nu heeft de trainer het gedaan..
Na 70 minuten sloeg de vermoeidheid toe, is niet gek ook in wat voor tempo er gespeeld werd.
Trainer heeft het voor mij vanaf dag 1 al gedaan ouwe

Ajax heeft vrijwel geen een moment in de pot gezeten. Vermoeidheid is er ook al maanden en ligt ook aan Ten Hag

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 oktober 2019 door Loetje --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 23 oktober 2019 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 22:06 schreef Loetje het volgende:

[..]

Trainer heeft het voor mij vanaf dag 1 al gedaan ouwe
Jamner dat je het zo ziet, de passes van bijvoorbeeld Ziyech komen niet aan missen op een haar na, ook Tadic speelde ongelukkig. Het doelpunt van Promes wordt onterecht afgekeurd. wi
Nu heeft de trainer het weer gedaan...
Loetje
 Loetje - woensdag 23 oktober 2019 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 22:14 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Jamner dat je het zo ziet, de passes van bijvoorbeeld Ziyech komen niet aan missen op een haar na, ook Tadic speelde ongelukkig. Het doelpunt van Promes wordt onterecht afgekeurd. wi
Nu heeft de trainer het weer gedaan...
Wat ik dus doe, is niet afgaan op vandaag.

Als je dit seizoen iedere wedstrijd bekijkt, hebben we het vrijwel in iedere pot al lastig gehad en steeds op dezelfde redenen. Dat moet een trainer ook zien, juist hij moet dat zien.

Sommige spelers zijn al maanden uit vorm, waaronder Tadic. Op zijn pingels na presteert die amper dit seizoen, dat kan en mag, maar trainer moet daar bij ingrijpen, zoals die het bij zijn zondebokken ook doet.

Wisselen idemdito, kijk hoelang die vaak wacht terwijl iedereen ziet dat de wedstrijd datgene nodig heeft, maar meneer niet ingrijpt.

Ajax speelt totaal onherkenbaar. Dan heb je ergens een wake up call nodig en dat brengt vaak de ommekeer, was vorig jaar ook.

Dan zijn er tig spelers vermoeid, o.a door een zware zomer. Geef die gasten dan af en toe wat rust in kleine wedstrijden en wel 90 minuten. Kijk hoe goed het Nico doet maar kijk hoe kapot Ziyech is... Die had je tegen RKC ook lekker weg kunnen sturen. Allemaal dingen die een trainer in de hand heeft, om dan maar te zwijgen over de opstellingen en elftal waar 0 balans is.

En als vanaf dag 1 dit seizoen dingen mis gaan die in de 17e wedstrijd nog steeds constant mis gaan, ben je niet lekker bezig.
Loetje
 Loetje - woensdag 23 oktober 2019 - 22:30   quote  deeplink  
Valencia voor. Over 2 weken wordt nu ineens wel heel cruciaal als het zo blijft. Als Chelsea en Valencia dan beiden weten te winnen, heb je het nog wel in eigen hand maar kom je heel serieus in de ellende.
remco k
 remco k - woensdag 23 oktober 2019 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 22:28 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wat ik dus doe, is niet afgaan op vandaag.

Als je dit seizoen iedere wedstrijd bekijkt, hebben we het vrijwel in iedere pot al lastig gehad en steeds op dezelfde redenen. Dat moet een trainer ook zien, juist hij moet dat zien.

Sommige spelers zijn al maanden uit vorm, waaronder Tadic. Op zijn pingels na presteert die amper dit seizoen, dat kan en mag, maar trainer moet daar bij ingrijpen, zoals die het bij zijn zondebokken ook doet.

Wisselen idemdito, kijk hoelang die vaak wacht terwijl iedereen ziet dat de wedstrijd datgene nodig heeft, maar meneer niet ingrijpt.

Ajax speelt totaal onherkenbaar. Dan heb je ergens een wake up call nodig en dat brengt vaak de ommekeer, was vorig jaar ook.

Dan zijn er tig spelers vermoeid, o.a door een zware zomer. Geef die gasten dan af en toe wat rust in kleine wedstrijden en wel 90 minuten. Kijk hoe goed het Nico doet maar kijk hoe kapot Ziyech is... Die had je tegen RKC ook lekker weg kunnen sturen. Allemaal dingen die een trainer in de hand heeft, om dan maar te zwijgen over de opstellingen en elftal waar 0 balans is.

En als vanaf dag 1 dit seizoen dingen mis gaan die in de 17e wedstrijd nog steeds constant mis gaan, ben je niet lekker bezig.
Eens dat er dingen mis gaan. Maar ineens dat het dezelfde dingen zijn. Dat is niet zo. Vandaag ook niet gevaarlijk tegen vanuit de omschakeling. Eerder wel.
remco k
 remco k - woensdag 23 oktober 2019 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 22:30 schreef Loetje het volgende:
Valencia voor. Over 2 weken wordt nu ineens wel heel cruciaal als het zo blijft. Als Chelsea en Valencia dan beiden weten te winnen, heb je het nog wel in eigen hand maar kom je heel serieus in de ellende.
Als je niet wint van Chelsea wordt Valencia thuis cruciaal.
remco k
 remco k - woensdag 23 oktober 2019 - 22:35   quote  deeplink  
Sowieso niet prettig dat er drie clubs zoveel punten pakken.
Loetje
 Loetje - woensdag 23 oktober 2019 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 22:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens dat er dingen mis gaan. Maar ineens dat het dezelfde dingen zijn. Dat is niet zo. Vandaag ook niet gevaarlijk tegen vanuit de omschakeling. Eerder wel.
In de eerste helft zie ik Alvarez en Ziyech ook een aantal duels verliezen, waardoor er in de counter een aantal grote gaten vallen, gelukkig was daarin de omschakeling niet goed.

2e helft stonden we zelf veelal onder druk, dat is zonder meer waar.

Maar wat ik daar zie gebeuren voor rust, zie ik constant gebeuren. Probleem wat er nu wel begint bij te komen, is dat we er voetballend minder en minder tegenover zetten. Tegen RKC was het na rust even 10 minuten goed, maar verder creëren we ook steeds lastiger kansen, of beter gezegd, komen we minder en minder aan de kansen op de manier hoe wij dat eigenlijk willen.

Maak me oprecht héél erge zorgen. Deze nederlaag kan trouwens een dure blijken, maar ik hoop vooral dat Ajax op tijd de missing link gaat vinden, want voor me gevoel zijn het 1, misschien 2 posities. Meer niet.
Loetje
 Loetje - woensdag 23 oktober 2019 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 22:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je niet wint van Chelsea wordt Valencia thuis cruciaal.
Mits je Lille uit wint.

Lille tegen Chelsea gezien en vandaag ook weer, dat is ook niet echt een makkie
Loetje
 Loetje - woensdag 23 oktober 2019 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 22:35 schreef remco k het volgende:
Sowieso niet prettig dat er drie clubs zoveel punten pakken.
Maar was ergens wel te verwachten he, poule lag niet ver uit elkaar. Ajax klopt Valencia, Chelsea klopt Ajax en Valencia klopt Chelsea. En allemaal uit.
Loetje
 Loetje - woensdag 23 oktober 2019 - 22:54   quote  deeplink  
Lille maakt in de absolute slotseconden de 1-1 en zeer terecht. Ondanks het tegen 10 man is. Dat kan over 2 weken, maar ook Lille - Ajax in een heel ander daglicht zetten en ook weer niet meteen positief.
Loetje
 Loetje - woensdag 23 oktober 2019 - 23:14   quote  deeplink  
Bijzonder twijfelachtig of Promes buitenspel stond

Zojuist even wat beelden terug gekeken en er is me iets opgevallen wat ik toch wel héél gênant vind. Het eerste beeld hieronder is het moment wat de VAR heeft gebruikt waarop Promes dan buitenspel zou staan. Wat in dit beeld te zien is, is dat de bal op dat moment echter al van de niet weg is en dit dus niet het meetmoment kan zijn. In het 2e beeld zie je het meetmoment vanaf dat de bal vertrekt van de voet, daar lijkt het totaal niet op buitenspel.

Beeld gebruikt door VAR
md9216.jpg

Beeld wat gebruikt had moeten worden door de VAR.
r5rm02h.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 oktober 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - woensdag 23 oktober 2019 - 23:20   quote  deeplink  
Even op eerder terugkomend, ik neem geen worden terug die ik op een persoon gebruikt heb, neem wel mijn letterlijke citatie over het hopen van verliezen terug.

Ik ben echt al weken bizar teleurgesteld over de hele manier van voetballen, hoewel ik me voor dit seizoen bewust was dat het minder zou zijn als vorig jaar, vind ik Ajax met de week meer onherkenbaar spelen. Het moment van de goal was ik dus ook al helemaal geïrriteerd naar Ajax aan het kijken en wat ik in me wedstrijdtopics ook geregeld gezegd heb, vraag ik me af hoe lang dit goed blijft gaan.

Nu hoop ik dat me club nooit verliest, laat dat duidelijk zijn ondanks dat dat er letterlijk stond, maar wel ben ik de laatste weken heel bang dat Ajax, sinds de wedstrijd bij PSV weer richting het moment gaat dat er een enorme wake up call nodig is, wil men echt ook gaan inzien dat het anders moet. Waar dat van Feyenoord op sloeg, bedoelde ik meer in de zin van hoe sneller, hoe beter. Vanzelfsprekend hoop ik dat we de Kakkerlakken voetballes geven. Maar ergens ben ik bang dat er weer een enorme trigger nodig is, al hoop ik dat dit genoeg was.

En iedereen weet hoe ik met Ajax mee leef, lees de topics er maar op na. Warrior vaak genoeg aan de lijn gehad tijdens wedstrijden, dus vraag daar maar of ik echt voor Ajax ben en wat het betekend. Sterker nog, het was me redding in wat ooit moeilijke tijden waren en maak niet voor niets die topics.

Dus nogmaals, ik wil zeker niet dat ze verliezen want dat doet mij evenmin pijn en had dat anders moeten zeggen. Wel ben ik eveneens nogmaals klaar met de manier waarop het gaat.
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 oktober 2019 - 23:26   quote  deeplink  
lijkt me toch duidelijk loetje, denk we dat allemaal.wel.hebben
Loetje
 Loetje - woensdag 23 oktober 2019 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 23:26 schreef nummer10 het volgende:
lijkt me toch duidelijk loetje, denk we dat allemaal.wel.hebben
Nouja, bracht het in ieder geval te letterlijk en ben de beroerdste niet om dat toe te geven. Dus bij deze. Wel blijf ik bij de rest en al helemaal over de trainer, die via Ajax TV dan ook zegt dat hij Ajax goed vond. Ik kan er oprecht niet bij en dat zal helemaal aan mij liggen, maar ik vond het echt wéér heel mak. En ik besef dat het Chelsea was, maar Ajax is geen schim meer van zichzelf.
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 oktober 2019 - 23:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 23:30 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nouja, bracht het in ieder geval te letterlijk en ben de beroerdste niet om dat toe te geven. Dus bij deze. Wel blijf ik bij de rest en al helemaal over de trainer, die via Ajax TV dan ook zegt dat hij Ajax goed vond. Ik kan er oprecht niet bij en dat zal helemaal aan mij liggen, maar ik vond het echt wéér heel mak. En ik besef dat het Chelsea was, maar Ajax is geen schim meer van zichzelf.
die man heeft het tehoog in zijn bol.. en ach mensen met eem brederug kunnen het dragen
remco k
 remco k - donderdag 24 oktober 2019 - 07:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 23:20 schreef Loetje het volgende:
Even op eerder terugkomend, ik neem geen worden terug die ik op een persoon gebruikt heb, neem wel mijn letterlijke citatie over het hopen van verliezen terug.

Ik ben echt al weken bizar teleurgesteld over de hele manier van voetballen, hoewel ik me voor dit seizoen bewust was dat het minder zou zijn als vorig jaar, vind ik Ajax met de week meer onherkenbaar spelen. Het moment van de goal was ik dus ook al helemaal geïrriteerd naar Ajax aan het kijken en wat ik in me wedstrijdtopics ook geregeld gezegd heb, vraag ik me af hoe lang dit goed blijft gaan.

Nu hoop ik dat me club nooit verliest, laat dat duidelijk zijn ondanks dat dat er letterlijk stond, maar wel ben ik de laatste weken heel bang dat Ajax, sinds de wedstrijd bij PSV weer richting het moment gaat dat er een enorme wake up call nodig is, wil men echt ook gaan inzien dat het anders moet. Waar dat van Feyenoord op sloeg, bedoelde ik meer in de zin van hoe sneller, hoe beter. Vanzelfsprekend hoop ik dat we de Kakkerlakken voetballes geven. Maar ergens ben ik bang dat er weer een enorme trigger nodig is, al hoop ik dat dit genoeg was.

En iedereen weet hoe ik met Ajax mee leef, lees de topics er maar op na. Warrior vaak genoeg aan de lijn gehad tijdens wedstrijden, dus vraag daar maar of ik echt voor Ajax ben en wat het betekend. Sterker nog, het was me redding in wat ooit moeilijke tijden waren en maak niet voor niets die topics.

Dus nogmaals, ik wil zeker niet dat ze verliezen want dat doet mij evenmin pijn en had dat anders moeten zeggen. Wel ben ik eveneens nogmaals klaar met de manier waarop het gaat.
Toppertje.
remco k
 remco k - donderdag 24 oktober 2019 - 07:23   quote  deeplink  
En toch.

Engelse kranten wederom lyrisch over dit Ajax..
Eide
 Eide - donderdag 24 oktober 2019 - 09:09   quote  deeplink  
Gullit heeft bij een of andere Arabische zender eigenlijk wel onomstotelijk aangetoont dat de VAR er naast zat.
AkaS
 AkaS - donderdag 24 oktober 2019 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 23:20 schreef Loetje het volgende:
Even op eerder terugkomend, ik neem geen worden terug die ik op een persoon gebruikt heb, neem wel mijn letterlijke citatie over het hopen van verliezen terug.

Ik ben echt al weken bizar teleurgesteld over de hele manier van voetballen, hoewel ik me voor dit seizoen bewust was dat het minder zou zijn als vorig jaar, vind ik Ajax met de week meer onherkenbaar spelen. Het moment van de goal was ik dus ook al helemaal geïrriteerd naar Ajax aan het kijken en wat ik in me wedstrijdtopics ook geregeld gezegd heb, vraag ik me af hoe lang dit goed blijft gaan.

Nu hoop ik dat me club nooit verliest, laat dat duidelijk zijn ondanks dat dat er letterlijk stond, maar wel ben ik de laatste weken heel bang dat Ajax, sinds de wedstrijd bij PSV weer richting het moment gaat dat er een enorme wake up call nodig is, wil men echt ook gaan inzien dat het anders moet. Waar dat van Feyenoord op sloeg, bedoelde ik meer in de zin van hoe sneller, hoe beter. Vanzelfsprekend hoop ik dat we de Kakkerlakken voetballes geven. Maar ergens ben ik bang dat er weer een enorme trigger nodig is, al hoop ik dat dit genoeg was.

En iedereen weet hoe ik met Ajax mee leef, lees de topics er maar op na. Warrior vaak genoeg aan de lijn gehad tijdens wedstrijden, dus vraag daar maar of ik echt voor Ajax ben en wat het betekend. Sterker nog, het was me redding in wat ooit moeilijke tijden waren en maak niet voor niets die topics.

Dus nogmaals, ik wil zeker niet dat ze verliezen want dat doet mij evenmin pijn en had dat anders moeten zeggen. Wel ben ik eveneens nogmaals klaar met de manier waarop het gaat.
Ach Loetje, van mij hoeft deze post niet. Het is duidelijk dat je gewoon teleurgesteld bent. Wie dacht dat je het écht zou menen, hoef je niet serieus te nemen ;-)

Ten Hag heeft zijn tactiek gebaseerd op angst. En spelen met de handrem past deze groep niet. Meelullen is makkelijk maar het is inderdaad waar dat deze kutcoach die omhoog is gevallen juist nu had kunnen bewijzen dat we er naast zaten. Maar ipv bewijst hij dat hij ongeschikt is als coach voor Ajax. ( slechte tactiek en geen jeugd voor de leeuwen gooien..met alle respect voor Siem zijn verleden!)

Chelsea was gisteren Ajax en vice versa.

Afbraakvoetbal en loeren op een foutje van Chelsea en vooral in balbezit vertragen... Heb echt 90 minuten zitten balen.

En dan weer die kut scheidsrechter en hun shit!!!

Terug bij af. In principe 2 doelpunten van ons gestolen...

VAR ... waarom een VAR als ze niet kunnen ingrijpen zoals gisteren waarin onterecht werd afgefloten voor buitenspel en ons een penalty door de neus werd geboord!

Wat een lachertje die UEFA

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 oktober 2019 door AkaS --
Scout2
 Scout2 - donderdag 24 oktober 2019 - 09:49   quote  deeplink  
Tadic is op zijn retour zo lijkt het, zou dit wel eens willen zien voorin in de cl.

Promes, van de beek, neres

Ziyech
p111
 p111 - donderdag 24 oktober 2019 - 10:03   quote  deeplink  
Mijn god wat jammer,goede ploeg Chels maar jammer dat een zuiver doelpunt wordt afgekeurd.Kan gebeuren,maar wat ik erger vond was onze coach die verzuimde om te wisselen toen wij er door heen zaten.En toen die lullo 3 minuten voor tijd toen het te laat was ging wisselen presteerde hij het om inplaats van een jong talent hij SIEM DE JONG er in gooide.We zijn groot geworden met onze talenten en hij laat ze stikken,dit gaat verkeerd aflopen met deze coach.opdonderen naar Munchen aub.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 oktober 2019 door p111 --
Eide
 Eide - donderdag 24 oktober 2019 - 10:06   quote  deeplink  
Het inbrengen van Siem de Jong snapte ik ook niet. Dat heeft zin als je daarna opportunistisch gaat spelen met voorzetten. Ajax verloor echter structureel in de opbouw, en daar heb je met Siem absoluut geen ene klote aan.
Loetje
 Loetje - donderdag 24 oktober 2019 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 oktober 2019 - 09:49 schreef Scout2 het volgende:
Tadic is op zijn retour zo lijkt het, zou dit wel eens willen zien voorin in de cl.

Promes, van de beek, neres

Ziyech
Ziyech die steekballen gaat geven op een of andere spits die zich alleen maar zal laten zakken? Dan nog 500x liever Promes in de spits.

Nee, ik wil Traore onderhand zien. Die heeft dat wel verdiend ook. Want de spitspositie begint een drama te worden
remco k
 remco k - donderdag 24 oktober 2019 - 10:43   quote  deeplink  
Ajax speelde gister gewoon heel hoog. Het werd echter terug gedrongen door een goed Chelsea. En ja Ajax probeerde bij momenten te temporiseren. Heel hard nodig ook aangezien de lucht er bij een aantal na 70 minuten uit was.

Sorry. Maar dit is in geen geval angstvoetbal. Ook niet te vergelijken met psv. We speelden echt niet op de counter en bleven ook niet achterin hangen.

Chelsea is gewoon een hele goede ploeg die gewoon volle bak meedoen in de pl.

We doen net alsof we daar wel even van zouden winnen.
remco k
 remco k - donderdag 24 oktober 2019 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 oktober 2019 - 10:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ziyech die steekballen gaat geven op een of andere spits die zich alleen maar zal laten zakken? Dan nog 500x liever Promes in de spits.

Nee, ik wil Traore onderhand zien. Die heeft dat wel verdiend ook. Want de spitspositie begint een drama te worden
Hij speelt voornamelijk als spits. En is in 17 wedstrijden bij 19 goals betrokken dmv een goal of de assist.

Hij speelt zeker niet geweldig. Maar een drama ben je niet met dit soort cijfers.
Loetje
 Loetje - donderdag 24 oktober 2019 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 oktober 2019 - 10:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij speelt voornamelijk als spits. En is in 17 wedstrijden bij 19 goals betrokken dmv een goal of de assist.

Hij speelt zeker niet geweldig. Maar een drama ben je niet met dit soort cijfers.
Ik heb een maand geleden al gezegd dat zijn statistieken goed zijn, maar dat ook het enige is Hij maakt de ploeg zoals hij eerder deed, niet meer beter. Veel momenten waren ook pingels. Tadic moet terug naar de vleugel want zakt buiten die moment echt te veel door de ondergrens.
eSCee
 eSCee - donderdag 24 oktober 2019 - 14:42   quote  deeplink  
Het schijnt dezelfde VAR te zijn als begin dit jaar thuis tegen Madrid.

Toen werd de goal van Nico afgekeurd (vanwege buitenspel/hinder Tadic) maar vond ik ook zeer dubieus.

Szymon Marciniak... in de gaten houden die gast
Eide
 Eide - donderdag 24 oktober 2019 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 oktober 2019 - 10:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ziyech die steekballen gaat geven op een of andere spits die zich alleen maar zal laten zakken? Dan nog 500x liever Promes in de spits.

Nee, ik wil Traore onderhand zien. Die heeft dat wel verdiend ook. Want de spitspositie begint een drama te worden
Tadic kan buitengewoon indrukwekkende cijfers overleggen. De hele Ajax-aanval trouwens.

Het "probleem" is vooral dat we Ajax niet zien spelen zoals vorig jaar. De vraag is ook gerechtigd of dat wel kan zonder Frenkie de Jong. Ik wil daar zeker niet op blijven hangen, weg is weg, maar het doet wel iets met de ploeg. Ik zie Ajax (nog?) niet is staat is een min of meer vergelijkbaar niveau te halen als vorig jaar.

Ik vond de beste wedstrijd dit jaar toen Ziyech op 10 speelde. Ik begrijp ook niet goed dat dit geen vervolg heeft gekregen. Je hebt daar omheen met Van de Beek, Promes, Neres en Tadic allemaal spelers met scorend vermogen en diepgang. Ziyech moet dan wel meer als verbindingsspeler dan als zuivere aanvaller spelen, maar dat zie ik niet als een probleem. Ook Donny zal dan harder moeten werken. Prima ook.

Ik vind Traore wel een lastig iets. Traore creëert zelf heel erg weinig. Het is voetballend niet heel best. Hij is wel een echte spits met een neusje voor de goal. Hij staat altijd goed bij afvallende en geloste ballen. De vraag is wat je met zo'n spits meer brengt dan Ajax met Huntelaar al heeft. Ik wil dat liever de, momenteel geblesseerde, Brian Brobbey zien. Dat is een heel ander type dan Traore en Tadic.
Loetje
 Loetje - donderdag 24 oktober 2019 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 oktober 2019 - 14:54 schreef Eide het volgende:

[..]

Tadic kan buitengewoon indrukwekkende cijfers overleggen. De hele Ajax-aanval trouwens.

Het "probleem" is vooral dat we Ajax niet zien spelen zoals vorig jaar. De vraag is ook gerechtigd of dat wel kan zonder Frenkie de Jong. Ik wil daar zeker niet op blijven hangen, weg is weg, maar het doet wel iets met de ploeg. Ik zie Ajax (nog?) niet is staat is een min of meer vergelijkbaar niveau te halen als vorig jaar.

Ik vond de beste wedstrijd dit jaar toen Ziyech op 10 speelde. Ik begrijp ook niet goed dat dit geen vervolg heeft gekregen. Je hebt daar omheen met Van de Beek, Promes, Neres en Tadic allemaal spelers met scorend vermogen en diepgang. Ziyech moet dan wel meer als verbindingsspeler dan als zuivere aanvaller spelen, maar dat zie ik niet als een probleem. Ook Donny zal dan harder moeten werken. Prima ook.

Ik vind Traore wel een lastig iets. Traore creëert zelf heel erg weinig. Het is voetballend niet heel best. Hij is wel een echte spits met een neusje voor de goal. Hij staat altijd goed bij afvallende en geloste ballen. De vraag is wat je met zo'n spits meer brengt dan Ajax met Huntelaar al heeft. Ik wil dat liever de, momenteel geblesseerde, Brian Brobbey zien. Dat is een heel ander type dan Traore en Tadic.
Dat is het ook steeds, niemand heeft het over slechte statistieken, maar het elftal wordt er momenteel niet beter van en op zijn goals voegt die helemaal niets toe op het moment. Dan mag hij van mij naar de vleugel.

Omtrent Traore, het is niet fout of slecht als een spits bediend moet worden, niet iedereen kan alles zelf. Met Tadic en Ziyech of Neres op de flanken en een goede 10 krijgt hij genoeg aanvoer. Heeft namelijk verdacht veel weg van de Huntelaar uit zijn eerste periode.

Over Ziyech eens. Dat snap ik ook niet en kan wel zomaar dé link zijn op het middenveld

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 oktober 2019 door Loetje --
AkaS
 AkaS - donderdag 24 oktober 2019 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 oktober 2019 - 10:43 schreef remco k het volgende:
Ajax speelde gister gewoon heel hoog. Het werd echter terug gedrongen door een goed Chelsea. En ja Ajax probeerde bij momenten te temporiseren. Heel hard nodig ook aangezien de lucht er bij een aantal na 70 minuten uit was.

Sorry. Maar dit is in geen geval angstvoetbal. Ook niet te vergelijken met psv. We speelden echt niet op de counter en bleven ook niet achterin hangen.

Chelsea is gewoon een hele goede ploeg die gewoon volle bak meedoen in de pl.

We doen net alsof we daar wel even van zouden winnen.
Tekens wanneer Veltman aangespeeld werd liep tergend langzaam op snel inspelen deed hij niet en ook niet als het makkelijk kon. Duidelijk geïnstrueerd!!!
p111
 p111 - donderdag 24 oktober 2019 - 18:54   quote  deeplink  
Dat komt omdat Veltman altijd met zijn hoofd richting Onana staat,hij speelt van de 10 er 5 terug,bij de Boer was dat 9 van de 10.
Loetje
 Loetje - donderdag 24 oktober 2019 - 19:10   quote  deeplink  
Ik dacht dat wij naïef waren, maar dan hadden we Ie nog niet gezien. Mijn god
remco k
 remco k - donderdag 24 oktober 2019 - 21:27   quote  deeplink  
Misschien moet Ajax wel weer met de punt naar achteren gaan spelen. Dan krijg je ruimte in je elftal om je beste 11 spelers op te stellen.

En dan gaat Veltman blind martinez of alvarez naar de bank.
Loetje
 Loetje - donderdag 24 oktober 2019 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 oktober 2019 - 21:27 schreef remco k het volgende:
Misschien moet Ajax wel weer met de punt naar achteren gaan spelen. Dan krijg je ruimte in je elftal om je beste 11 spelers op te stellen.

En dan gaat Veltman blind martinez of alvarez naar de bank.
Dan zou ik in die voor Alvarez of Veltman gaan. Maar vraag me af of Alvarez niet gewoon de enige 6 kan zijn, voetbal zat erin, maar niet snel genoeg qua techniek waar die nu staat. Maarja, dan moet je wel Martinez of Blind de pineut maken en nijg dan naar Martinez en dat dat dan luxe wordt.

Alvarez handelt net wat sneller als Martinez voor een 6, je bouwt daardoor weer iets sneller op en je hebt voor je wat meer voetbal denk ik.
remco k
 remco k - vrijdag 25 oktober 2019 - 08:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 oktober 2019 - 21:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dan zou ik in die voor Alvarez of Veltman gaan. Maar vraag me af of Alvarez niet gewoon de enige 6 kan zijn, voetbal zat erin, maar niet snel genoeg qua techniek waar die nu staat. Maarja, dan moet je wel Martinez of Blind de pineut maken en nijg dan naar Martinez en dat dat dan luxe wordt.

Alvarez handelt net wat sneller als Martinez voor een 6, je bouwt daardoor weer iets sneller op en je hebt voor je wat meer voetbal denk ik.
Grappig.

Ik vind juist dat martinez een hogere handelingssnelheid heeft.
p111
 p111 - vrijdag 25 oktober 2019 - 08:58   quote  deeplink  
Martinez is beter als Alvares,ik zou Alvares toch wel een paar keer op rcv willen zien.En op het middenveld graag een jonkie er bij.
Loetje
 Loetje - vrijdag 25 oktober 2019 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2019 - 08:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Grappig.

Ik vind juist dat martinez een hogere handelingssnelheid heeft.
Dat vind ik dan weer niet. Ik vind Martinez verdedigend beter, Alvarez aan de bal sneller en verfijnder. Maar niet snel genoeg voor zoals die nu staat
Eide
 Eide - zondag 27 oktober 2019 - 14:22   quote  deeplink  
Ik vind Martinez aan de bal echt een pak beter dan Alvarez. Alvarez is fijn qua kracht en lijkt zowel aanvallend als verdedigend positioneel water beter. Martinez is technisch en qua handelingssnelheid echt wel beter dan Alvarez.
Loetje
 Loetje - zondag 27 oktober 2019 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 oktober 2019 - 14:22 schreef Eide het volgende:
Ik vind Martinez aan de bal echt een pak beter dan Alvarez. Alvarez is fijn qua kracht en lijkt zowel aanvallend als verdedigend positioneel water beter. Martinez is technisch en qua handelingssnelheid echt wel beter dan Alvarez.
Ik denk dat we het dan anders zien.

Maar wat ik wel denk, is dat Alvarez te traag is voor de positie waar die nu speelt, tussen Martinez en Van de Beek in. Zou hem eens alleen als 6 willen zien. Het verfijnde heeft die wel vind ik

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Chelsea (woensdag 23 oktober, 18.55 uur) UEFA Champions League 0-1









0.0117270