BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 27 oktober, 16.45 uur) Eredivisie 4-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 oktober 2019 - 04:40   quote  deeplink  
6dfx7e25vycu.jpg

Datum en tijdstip: Zondag 27 oktober 2019, 16.45 uur
Locatie: Johan Cruijff ArenA, Amsterdam
Competitie: Eredivisie
Scheidsrechter: Serdar Güzübüyük

De wedstrijd
De Eredivisie kent zo ontzettend veel wedstrijden per seizoen, 34 speelrondes met ieder 9 wedstrijden. Maar in speelronde 11 van de Eredivisie van dit seizoen is het tijd voor dé wedstrijd van Nederland, namelijk De Klassieker.

Het is Amsterdam tegen Rotterdam, het zijn de grachten tegen de Erasmusbrug, het is de Amsterdamse branie tegen de Rotterdamse arbeid, het is techniek tegen strijd, het is de stad van oud tegen de stad van nieuw, maar het is vooral Ajax tegen Feyenoord.

Zondag 27 oktober is het wéér zover, in de Johan Cruijff ArenA spelen aartsrivalen Ajax en Feyenoord tijdens etenstijd tegen elkaar. Hoe toepasselijk is de naam van ons prachtige stadion, als je weet dat Nederlands beste voetballer ooit voor deze beide clubs speelde.

Waar De Klassieker enerzijds vermoord is door het niet toelaten van uitsupporters, zal het altijd de énige echte wedstrijd van Nederland zijn én blijven. Daar zal PSV van zijn leven nooit ook maar 1 ding aan kunnen veranderen, het zijn verreweg de 2 grootste en populairste clubs van het land.

Ondanks Ajax jarenlang geen kind aan Feyenoord had, lijkt het na de 6-2 afstraffing vorig jaar toch meer en meer te leven bij Ajax. Je zag het direct in de halve finale van de beker, ineens was er de strijd en passie, ook van Ajax kant. Of beide kemphanen nu de nummers 1 en 2 zijn, of de nummers 1 en 16, het is en zal altijd een wedstrijd opzich zijn.

Voor Erik Ten Hag wordt het zijn 4e Klassieker als trainer, met de beker meegerekend won de Tukker 3 keer van Feyenoord als trainer van Ajax en verloor het 1 keer. Feyenoord trainer Jaap Stam zal als trainer debuteren in De Kklassieker. Wel speelde hij hem als speler van Ajax, Ten Hag speelde als speler De Klassieker dan weer nooit.

mxxfca50n.jpg

De tegenstander, Feyenoord
Feyenoord kent, zoals de laatste jaren vooralsnog wederom een turbulent seizoen. Prima fases in wedstrijden en zelfs sommige uitstekende wedstrijden worden afgewisseld met collectieve wanprestaties. Wat de reden er van is, blijft lastig de vinger op te leggen. Enerzijds een stukje kwaliteit, anderzijds zie je in bepaalde wedstrijden wel degelijk de kwaliteit van de Rotterdammers.

In Europa gaat het Feyenoord allemaal goed af. 2 voorrondes werden overleefd en met het schrijven van dit topic, is Feyenoord koploper in de poule met Porto, Young Boys en Rangers. Van het grote Porto werd vorige week in De Kuip nog zéér knap met 2-0 gewonnen. De wedstrijd tegen Young Boys, die 3 dagen voor De Klassieker gespeeld wordt, is dus niet meegenomen in dit topic.

In de Eredivisie gaat het Feyenoord een stuk minder goed af. Het bezet momenteel de 9e plek. Voor De Klassieker spelen de Rotterdammers nog thuis tegen Heracles, daardoor zou de positie nog kunnen veranderen voorafgaand aan Ajax - Feyenoord.

Feyenoord kende vanaf de voorbereiding ook al een vreemde start. De aankopen kwamen laat, waren en zijn (sommige) nog altijd niet fit en het kampte met veel blessures. De enige miljoenenaankoop Senesi zit vooralsnog op de bank. Of dit door kwaliteitsredenen komt of dat de communicatieve vaardigheden nog roet in het eten gooien, is niet bekend.

Het is zoals gezegd wisselvallig met Feyenoord in de Eredivisie. Wanprestaties bij Fortuna (4-2) verlies, gelijkspelen in de laatste seconde bij FC Emmen (3-3) en kansloos op eigen veld onderuit tegen AZ (0-3) zijn wel voorbeeld van die wisselvalligheid. Zeker als je ziet dat er tegen FC Twente en ADO Den Haag bij vlagen uitstekend voetbal werd gespeeld. Voor de Rotterdammers is het er alles aan gelegen 3 punten te pakken in Amsterdam, wil het de top 3 nog enigzins ergens in het zicht houden. Bij een nederlaag is die kans al helemaal verkeken.

gji7mrz651p3e.jpg

Ons aller Ajax
Hoewel Ajax tegenwoordig meer heeft met de wedstrijden tegen PSV, gezien dat onze enige concurrent doorgaans is, zal ook voor de supporters de pot tegen Feyenoord altijd de meest speciale zijn.

Vanuit Ajax kan gezegd worden dat men sinds het seizoen 2005/2006 thuis geen klassieker meer verloren heeft. 2x werd er gelijkgespeeld, de rest werd gewonnen. Wel is het zo, met wat ik in het stukje hierboven al aangeef, Ajax de wedstrijd tegen de Rotterdammers niet meer zo serieus te nemen als het ooit deed. Geregeld is Feyenoord al gauw gezien in de ArenA, maar houdt Ajax de rem er enigzins op. De echte wil om de aartsrivaal te vernederen ontbreekt er nog wel eens aan. Vorig seizoen is hier een mooi voorbeeld van, St Juste krijgt rood in de 6e minuut en Ajax verzuimd eigenlijk Feyenoord echt te slachten. Het werd 'slechts' 3-0!

Toch is zoals ook al eerder gezegd, wellicht de harde 6-2 afstraffing in De Kuip aanleiding geweest om de Amsterdamse Klassiekermentaliteit wat aan te passen. Een maand na de nederlaag, werd er namelijk flink huisgehouden in Rotterdam. In de halve finale werd Feyenoord met 0-3 lelijk te kijk gezet, waardoor de 6-2 al snel vergeten was.

Voor Ajax is er alles aan gelegen om te zorgen dat met na RKC uit de koppositie in handen houdt en dus als nummer 1 De Klassieker in te gaan. Tevens is deze wedstrijd 4 dagen na afloop van de Champions League confrontatie met Chelsea in Amsterdam.

Benieuwd of Ten Hag hier ook voor de Eredivisie variant zal spelen met Van de Beek en Martinez, of in een topper als deze de Champions League variant kiest met Alvarez en Martinez. Dit deed Ten Hag immers vorig jaar ook regelmatig in de grote of belangrijke wedstrijden in Nederland.

Tot slot
Het topic is gemaakt, het discussiëren kan beginnen en net als hier, zullen ze er op TV eerdaags ook alweer bij zijn. Maar hoeveel er ook gepraat wordt, het echte werk zal losbarsten als er op 27 oktober om 16.45 het eerste fluitsignaal klinkt in de Johan Cruijff ArenA. Tot die tijd, is het 2.5 week toeleven naar dé wedstrijd van Nederland.

Dit keer geen filmpje in deze post. Gaandeweg richting De Klassieker zal ik diverse Klassiekers en mooie momenten uit het verleden hieronder in de eerste posts gaan plaatsen. Deze wedstrijd verdiend immers dat extra tintje.

Ik wens iedereen een prachtige Klassieker toe!

prbh5xehvie.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 oktober 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 oktober 2019 - 04:41   quote  deeplink  


De Klassieker, de grootste zege
In het seizoen 1983/1984 staan Ajax en Feyenoord tegenover elkaar in Amsterdam. Het zou die middag de grootste zege aller tijden worden van de Amsterdammers op de Rotterdamse aartsrivalen. Feyenoord, met Ajax icoon Johan Cruijff, krijgt er in Amsterdam ongenadig van langs van Ajax! Het zou 8-2 worden met een karrenvracht aan goals van Marco van Basten. Kijk en geniet!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 oktober 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 oktober 2019 - 04:41   quote  deeplink  


Feyenoord kampioen, maar wel met een flinke smet
Op 2 mei 1999 spelen Ajax en Feyenoord in de ArenA tegen elkaar. Feyenoord is een week eerder voor de 14e keer landskampioen van Nederland geworden en wil het seizoen in stijl gaan afsluiten. Ajax was dat jaar zo wisselvallig als wat en kon zich vaak alleen opladen in de grote wedstrijden, tot woede van toenmalig Jan Wouters. In Amsterdam krijgt Feyenoord met maarliefst 6-0 klop van Ajax en de kampioensstemming was even héél ver weg. Kijk en geniet met goals van o.a Jesper Grønkjaer en Jari Litmanen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 oktober 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 oktober 2019 - 04:41   quote  deeplink  


'Wat een wonderdoelpunt, van Rafael van der Vaart'
De woorden van commentator Frank Snoeks die galmen nog regelmatig voorbij als de herinneringen uit De Klassiekers worden aangehaald. In het seizoen 2003/2004 wint Ajax met 2-0 van Feyenoord door vroege goals in de 4e en 11e minuut van het op dat moment toptalent Rafael van der Vaart. De 1-0 is misschien wel dé mooiste goal ooit in De Klassieker. Na het terugleggen van het vergeten talent Nicolae Mitea, is het Rafael van der Vaart die de bal met de hak in een halve handstand binnen weet te werken. Ajax werd dat jaar onder Ronald Koeman ook voor de 29e keer landskampioen in de clubhistorie. Kijk en geniet!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 oktober 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 oktober 2019 - 04:42   quote  deeplink  


Geen titel, wel de kampioen voetballes geven
Het enige verschil met De Klassieker in het seizoen 1999/2000 is in deze de uitslag. Ajax speelt Feyenoord vanaf het eerste moment van het kastje naar de muur. Een wedstrijd die ook wel de eerste goede wedstrijd van Bertrand Traore genoemd werd, werd door Ajax met 'slechts' 2-1 gewonnen. Lasse Schöne schoot in de 1e minuut al een vrije trap raak, waarna David Neres in zijn basisdebuut ruim 10 minuten voor rust de score verdubbelde. In de blessuretijd scoorde Kramer nog tegen, al had Ajax daarvoor al zeker een handvol meer moeten scoren. Feyenoord werd kampioen, maar kon opnieuw niet winnen in Amsterdam. Ajax haalde dat jaar se finale van de Europa League, waarin Manchester United met 2-0 te sterk was. Kijk en geniet!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 oktober 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 oktober 2019 - 13:16   quote  deeplink  


Niet de mooiste, wel de meest recente in Amsterdam
De laatste editie in Amsterdam mag natuurlijk niet ontbreken. Al was het een draak van een wedstrijd, Ajax won deze middag met 3-0 van Feyenoord. Jeremiah St Juste pakte in de 6e minuut al een rode kaart voor het smerig spelend Feyenoord. De woorden van Clasie na afloop dat Feyenoord had afgesproken niet te snel tegen rood aan moest lopen, waren alleszeggend. Door goals van Frenkie de Jong, Hakim Ziyech en David Neres kwam Feyenoord met 3-0 nog heel goed weg. Ajax werd afgelopen jaar ook voor de 34e keer landskampioen van Nederland, pakte de beker en reikte tot de halve finale van de Champions League. Kijk en geniet!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 oktober 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 oktober 2019 - 14:38   quote  deeplink  
gji7mrz651p3e.jpg

Als afsluiter wil ik jullie graag ook betrekken in deze prachtige wedstrijd, daarom wil ik van jullie ook nog wel iets weten.

1.
Wat is jullie favoriete Klassieker en waarom?
2. Wat is jullie favoriete moment uit De Klassieker en waarom?
3. Wat was de eerste Klassieker die jullie echt bewust mee hebben gekregen?

Ikzelf zal ook wat antwoorden geven.
Op de eerste kan ik zonder twijfel zeggen dat dat Ajax- Feyenoord is uit 2003/2004. Ikzelf had net gevoetbald en keken erna in de kantine met zijn alle deze pot. De eerste goal van Rafael van der Vaart ga ik gewoon nooit meer vergeten. Ook is deze hierboven te zien.

Mijn favoriete moment is tevens die goal van Van der Vaart. Een goal die erna nog regelmatig is proberen te evenaren, maar zo schoon als die ga je hem nooit meer zien.

Mijn eerste Klassieker die ik echt goed mee kreeg, was die uit 1999/2000, ook daarvan een samenvatting hierboven. Ik was Ajax net een jaar aan het volgen, maar dat ging nog ouderwets via Teletekst en zondagavond met een bord friet op schoot de samenvattingen kijken. Ik moest die middag helaas weg en kwam thuis en vroeg wat het geworden was. De grap van mijn vader was dat Ajax met 6-0 verloren had, maar hij had teletekst aangezet. Ik keek daar vervolgens op en we wonnen met 6-0. Dat vergeet ik nooit meer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 oktober 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 oktober 2019 - 14:52   quote  deeplink  
6dfx7e25vycu.jpg

Als allerlaatste wil ik met jullie nog even De Klassiekers in Amsterdam in kaart brengen. Sinds het seizoen 2005/2006 is er, zowel in de Eredivisie, als in de KNVB Beker niet meer thuis verloren van Feyenoord. Ik neem jullie daarom mee vanaf het seizoen 2006/2007

2006/2007:
Ajax - Feyenoord 4-1
2007/2008: Ajax - Feyenoord 3-0
2008/2009: Ajax - Feyenoord 2-0
2009/2010: Ajax - Feyenoord 5-1
2009/2010: Ajax - Feyenoord 2-0 (Heenwedstrijd finale KNVB Beker)
2010/2011: Ajax - Feyenoord 2-0
2011/2012: Ajax - Feyenoord 1-1
2012/2013: Ajax - Feyenoord 3-0
2013/2014: Ajax - Feyenoord 2-1
2013/2014: Ajax - Feyenoord 3-1 (KNVB Beker)
2014/2015: Ajax - Feyenoord 0-0
2015/2016: Ajax - Feyenoord 2-1
2016/2017: Ajax - Feyenoord 2-1
2017/2018: Ajax - Feyenoord 2-0
2018/2019: Ajax - Feyenoord 3-0

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 14 oktober 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 oktober 2019 - 14:54   quote  deeplink  
6dfx7e25vycu.jpg

Opstelling AJAX: Onana, Dest, Veltman, Blind, Tagliafico, Van de Beek, Martinez, Promes, Ziyech, Tadic en Neres

Opstelling Feyenoord: Vermeer, Karsdorp, Botteghin, Senesi, Haps, Toornstra, Berghuis, Fer, Narsingh, Jørgensen, Sinisterra.

Scoreverloop:
03' 1-0 Ziyech
07' 2-0 Tagliafico
37' 3-0 Neres
40' 4-0 Van de Beek

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 oktober 2019 door Loetje --
benjamin25
 benjamin25 - dinsdag 08 oktober 2019 - 16:18   quote  deeplink  
Hier is behoorlijk wat tijd ingestopt en met een goed resultaat. Het blijft de klasieker ondanks dat feyenoord toch is afgegleden naar bedenkelijk niveau. 3-0 voor Ajax.
Brandje
 Brandje - woensdag 16 oktober 2019 - 16:55   quote  deeplink  
De Klassieker in Amsterdam is helaas morsdood. Saaie wedstrijden waarin Ajax altijd wint. Sfeer op de tribunes is vaak nog erger dan thuis tegen RKC. Het enige wat het nog leuk kan maken is om ze echt helemaal kapot te spelen
Loetje
 Loetje - woensdag 16 oktober 2019 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 oktober 2019 - 16:55 schreef Brandje het volgende:
De Klassieker in Amsterdam is helaas morsdood. Saaie wedstrijden waarin Ajax altijd wint. Sfeer op de tribunes is vaak nog erger dan thuis tegen RKC. Het enige wat het nog leuk kan maken is om ze echt helemaal kapot te spelen
Eens, desalniettemin extra moeite voor deze pot.

Toch zie je wanneer we met 6-2 verloren, de wedstrijd erna direct veel meer beleving heeft. Zowel een grote uitslag als een spannende pot kan die sfeer wel keren.
Brandje
 Brandje - woensdag 16 oktober 2019 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 oktober 2019 - 16:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Eens, desalniettemin extra moeite voor deze pot.

Toch zie je wanneer we met 6-2 verloren, de wedstrijd erna direct veel meer beleving heeft. Zowel een grote uitslag als een spannende pot kan die sfeer wel keren.
Volgens mij verloren vorig jaar, na de Klassieker, ook nog vrij kansloos van Heracles. Feyenoord weet dat het kansloos is en Ajax zal zich sparen met het oog op de rest van het seizoen. Dus ik ga voor een 3-1
Loetje
 Loetje - woensdag 16 oktober 2019 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 oktober 2019 - 17:03 schreef Brandje het volgende:

[..]

Volgens mij verloren vorig jaar, na de Klassieker, ook nog vrij kansloos van Heracles. Feyenoord weet dat het kansloos is en Ajax zal zich sparen met het oog op de rest van het seizoen. Dus ik ga voor een 3-1
Nee, dat bedoel ik niet gap. Ik doel even op die halve finale die we erna speelde tegen ze. Je merkte dat die 6-2 wat gedaan had. Wat ik wil zeggen is wanneer wij vaker onderuit gaan in die klassieker of die pot dichter bij elkaar zou liggen, de beleving heel gauw terug komt. Dat zag je vorig jaar gewoon.
Brandje
 Brandje - donderdag 17 oktober 2019 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 oktober 2019 - 17:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet gap. Ik doel even op die halve finale die we erna speelde tegen ze. Je merkte dat die 6-2 wat gedaan had. Wat ik wil zeggen is wanneer wij vaker onderuit gaan in die klassieker of die pot dichter bij elkaar zou liggen, de beleving heel gauw terug komt. Dat zag je vorig jaar gewoon.
Ja ok, maar de de halve finale beker was ook in Rotjeknor en Ajax kon daarmee hun seizoen definitief laten floppen. Daarom zei ik ook dat de Klassieker in Amsterdam morsdood is andersom leeft hij, bij mij ook, veel meer.
Loetje
 Loetje - donderdag 17 oktober 2019 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 oktober 2019 - 13:02 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ja ok, maar de de halve finale beker was ook in Rotjeknor en Ajax kon daarmee hun seizoen definitief laten floppen. Daarom zei ik ook dat de Klassieker in Amsterdam morsdood is andersom leeft hij, bij mij ook, veel meer.
Ik heb persoonlijk jarenlang met zo min om die in Rotterdam gegeven. Eigenlijk pas in die halve finale weer. Bij hun leeft die uiteraard altijd. Hoop oprecht dat dat van 2 kanten weer gaat terugkomen, maar daar is heel wat voor nodig. Niet alleen op sportief vlak, maar ook met uitsupporters en dat zie ik ook voorlopig niet veranderen
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 20 oktober 2019 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 oktober 2019 - 16:55 schreef Brandje het volgende:
De Klassieker in Amsterdam is helaas morsdood. Saaie wedstrijden waarin Ajax altijd wint. Sfeer op de tribunes is vaak nog erger dan thuis tegen RKC. Het enige wat het nog leuk kan maken is om ze echt helemaal kapot te spelen
Dus toch maar weer wat extra stadionfakkels aansteken! ;-)
Loetje
 Loetje - zondag 20 oktober 2019 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2019 - 13:44 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dus toch maar weer wat extra stadionfakkels aansteken! ;-)
Laten we het gewoon steevast iedere pot gaan doen. Want vind het wel triest waar ze allemaal over vallen en dat meen ik echt. Zolang het niet gevaarlijk is, moet het gewoon kunnen. Maar dat is smaak!
Loetje
 Loetje - zondag 20 oktober 2019 - 17:34   quote  deeplink  
Heb een vraag aan jullie gappies, welke wedstrijd leeft bij jullie het meeste, tegen Feyenoord of PSV en aan wie hebben jullie zegmaar de grootste haat?
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 20 oktober 2019 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2019 - 17:34 schreef Loetje het volgende:
Heb een vraag aan jullie gappies, welke wedstrijd leeft bij jullie het meeste, tegen Feyenoord of PSV en aan wie hebben jullie zegmaar de grootste haat?
Wedstrijden tegen Feyenoord leven veel meer en zijn over het algemeen veel leukere potjes. Tegen PSV weet je gewoon dat het vaak een saaie kutwedstrijd wordt.

Heb niks tegen Feyenoord, maar ik vind PSV een verschrikkelijke ploeg. Speelstijl is ruk, spelen op de counter tegen de meest zwakke ploegen, hebben over het algemeen meer brekers dan voetballers op het veld en vind PSV'ers door de jaren heen ook vaak onsympathiek met de hoofdrol op het moment voor Van Bommel.
Loetje
 Loetje - zondag 20 oktober 2019 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2019 - 18:42 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Wedstrijden tegen Feyenoord leven veel meer en zijn over het algemeen veel leukere potjes. Tegen PSV weet je gewoon dat het vaak een saaie kutwedstrijd wordt.

Heb niks tegen Feyenoord, maar ik vind PSV een verschrikkelijke ploeg. Speelstijl is ruk, spelen op de counter tegen de meest zwakke ploegen, hebben over het algemeen meer brekers dan voetballers op het veld en vind PSV'ers door de jaren heen ook vaak onsympathiek met de hoofdrol op het moment voor Van Bommel.
Ik heb zoals iedereen weet een bloedhekel aan PSV, waardoor ik mede daardoor mezelf veel meer kan oplaaien tegen die stinkboeren. 9 van de 10 keer leef ik daar 3 weken van te voren al helemaal naar toe. Daarbij zijn ze vaak onze enige concurrent.

Tegen Feyenoord voel ik het bijzondere wel, maar niet extreem en dat Klassieker gevoel komt bij mij pas vrijdag/zaterdag ergens.

Ik mag ze beiden niet, maar het verschil van mij is dat ik naar PSV pure en pure haat heb en ze het ergste van het ergste gun. Bij Feyenoord is het meer het niet mogen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 oktober 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zondag 20 oktober 2019 - 18:57   quote  deeplink  
Heb deze poll ook op Twitter gezet voor 6 dagen. Vooralsnog is ruim 60% van mening meer haat/rivaliteit naar PSV te voelen dan naar Feyenoord.

Het is en blijft een persoonlijke kwestie natuurlijk, maar dit kon je 15 jaar geleden niet bedenken.
nummer10
 nummer10 - zondag 20 oktober 2019 - 21:11   quote  deeplink  
1-3
remco k
 remco k - maandag 21 oktober 2019 - 08:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2019 - 17:34 schreef Loetje het volgende:
Heb een vraag aan jullie gappies, welke wedstrijd leeft bij jullie het meeste, tegen Feyenoord of PSV en aan wie hebben jullie zegmaar de grootste haat?
PSV, daar zit gewoon diepgewortelde haat tegen die club.

Feyenoord is gewoon een prachtige wedstrijd.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 21 oktober 2019 - 11:21   quote  deeplink  
5-0 BAM!!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 21 oktober 2019 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2019 - 21:11 schreef nummer10 het volgende:
1-3
Zeg jij nu werkelijk dat Ajax gaat verliezen?? Hahahaha
p111
 p111 - maandag 21 oktober 2019 - 13:11   quote  deeplink  
Punt 1,Loetje wat een geweldige topic volgens mij heb je hier het hele weekend aan gezeten.
Punt 2,Ik haat PSV omdat het een stelletje laffe kutboeren zijn met voorop die scheid van Bommel.
punt 3,Feyenoord spelers geen hekel aan,maar heb wel een bloed hekel aan die aso supporters.
Punt 4, uitslag 2-0 met een sterker Ajax !!!
nummer10
 nummer10 - maandag 21 oktober 2019 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 oktober 2019 - 11:22 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Zeg jij nu werkelijk dat Ajax gaat verliezen?? Hahahaha
als ze zo spelen als tegen RKC ? ja.. niet zo gek lijkt mij.. tenzij jij rkc hoger inschat dan rotjeknor ? en tuurlijk hoop ik dat ik ernaast zit... maar het spel word met de week erger, en de wissels worden steeds krommer..
Loetje
 Loetje - maandag 21 oktober 2019 - 14:59   quote  deeplink  
1-1
Loetje
 Loetje - maandag 21 oktober 2019 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 oktober 2019 - 13:11 schreef p111 het volgende:
Punt 1,Loetje wat een geweldige topic volgens mij heb je hier het hele weekend aan gezeten.
Punt 2,Ik haat PSV omdat het een stelletje laffe kutboeren zijn met voorop die scheid van Bommel.
punt 3,Feyenoord spelers geen hekel aan,maar heb wel een bloed hekel aan die aso supporters.
Punt 4, uitslag 2-0 met een sterker Ajax !!!
Thanks man!

Polletje doet het goed op Twitter, om even punt 2 aan te vullen. Slechts 22% zegt Feyenoord, 55% PSV. De rest zegt evenveel.
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 oktober 2019 - 12:48   quote  deeplink  
Serdar Güzübüyük fluit De Klassieker. Hoe the fuck is dat nou mogelijk.

Kuipers is 1 op de lijst, Makkelie 2 en Higler 3...
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 oktober 2019 - 12:56   quote  deeplink  
Veel derby's en toppers in de Eredivisie komend weekend. In het buitenland een hoop grote wedstrijden. Helaas is de Classico geschrapt.
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 oktober 2019 - 02:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2019 - 12:48 schreef Loetje het volgende:
Serdar Güzübüyük fluit De Klassieker. Hoe the fuck is dat nou mogelijk.

Kuipers is 1 op de lijst, Makkelie 2 en Higler 3...
en toch zie ik liever Serdar Güzübüyük ipv makkelie of higler...
ajaxcied in hart en
 ajaxcied in hart en - woensdag 23 oktober 2019 - 02:17   quote  deeplink  
Ajax gaat dit winnen en niet alleen omdat ze kwalitatief beter zijn maar ook omdat Feyenoord vermoeid zal zijn vanwege Europees voetbal op donderdag, want losstaand van het feit dat de ze een dag minder rust hebben is hun selectie ook minder gewend doordeweeks te voetballen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 23 oktober 2019 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 oktober 2019 - 17:34 schreef Loetje het volgende:
Heb een vraag aan jullie gappies, welke wedstrijd leeft bij jullie het meeste, tegen Feyenoord of PSV en aan wie hebben jullie zegmaar de grootste haat?
Poeh, moeilijk. Heel eerlijk gezegd leven ze allebei, maar op een andere manier.

PSV is altijd een wedstrijd die meteen een stempel drukt voor het kampioenschap, want dat is de directe concurrent. Ik heb ook een schurfthekel aan die club, maar dat is iets want ontstsaan is van jongs af aan.

De wedstrijden tegen Feijenoord vind ik veel leuker ook kwa sfeer en alles eromheen, dat is gewoon een fantastische klassieker. Dat is toch de wedstrijd van het jaar voor mij en als Feijenoord nu gewoon een directe concurrent zou zijn en ze in punten nagenoeg gelijk zouden hebben gestaan, dan kies ik echt voor de wedstrijden tegen Feijenoord.
Loetje
 Loetje - woensdag 23 oktober 2019 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 13:57 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Poeh, moeilijk. Heel eerlijk gezegd leven ze allebei, maar op een andere manier.

PSV is altijd een wedstrijd die meteen een stempel drukt voor het kampioenschap, want dat is de directe concurrent. Ik heb ook een schurfthekel aan die club, maar dat is iets want ontstsaan is van jongs af aan.

De wedstrijden tegen Feijenoord vind ik veel leuker ook kwa sfeer en alles eromheen, dat is gewoon een fantastische klassieker. Dat is toch de wedstrijd van het jaar voor mij en als Feijenoord nu gewoon een directe concurrent zou zijn en ze in punten nagenoeg gelijk zouden hebben gestaan, dan kies ik echt voor de wedstrijden tegen Feijenoord.
Ik heb ook om specifieke redenen een bloedhekel aan PSV hoor. Echt nog nooit zo'n haat gevoeld bij mezelf naar iets of naar iemand zoals bij die boeren!
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 23 oktober 2019 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 oktober 2019 - 08:44 schreef remco k het volgende:

[..]

PSV, daar zit gewoon diepgewortelde haat tegen die club.

Feyenoord is gewoon een prachtige wedstrijd.
Ja daarbij is PSV de eerste koopclub die het huidige Modern soccer heeft uitegevonden met Phillips die alles regelde, inclusief spelers uit Brazilie vanwege de handels contacten daar.
Dit is niet heel anders dan de haat die men in Duitsland heeft tegen RB Leipzig of die Engelse kut clubs zonder traditie die mega veel geld investeren en nu premier league spelen, of Sjachtar Donetz

Feijenoord is toch echt een traditionele club net als Ajax
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 23 oktober 2019 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 13:59 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik heb ook om specifieke redenen een bloedhekel aan PSV hoor. Echt nog nooit zo'n haat gevoeld bij mezelf naar iets of naar iemand zoals bij die boeren!
Hahaha, bij mij komt het ook op de manier waarop ze spelen, op de counter, totaal niet Nederlands. Spelen tegen Feijenoord leeft meer, maar tegen PSV wil ik altijd winnen. Ik vind dat zo'n schijtclub
Loetje
 Loetje - woensdag 23 oktober 2019 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 14:03 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Hahaha, bij mij komt het ook op de manier waarop ze spelen, op de counter, totaal niet Nederlands. Spelen tegen Feijenoord leeft meer, maar tegen PSV wil ik altijd winnen. Ik vind dat zo'n schijtclub
Hun spel is helemaal om te janken, thuis tegen VVV op de counter. Daarvoor moet je echt in behandeling zijn bij het GGZ hoor.

Maar daar zit mijn haat niet. Misschien dat ik het nog eens uit leg, maar zoals bekend gun ik ze het ergste van het allerergste. Club en supporters!
Jaccio
 Jaccio - woensdag 23 oktober 2019 - 15:14   quote  deeplink  
F'noord gaat allesbehalve goed, maar dit zijn wedstrijden op zich.
Voor onderschatting mag geen sprake zijn. Gewoon volle bak
Loetje
 Loetje - woensdag 23 oktober 2019 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 15:14 schreef Jaccio het volgende:
F'noord gaat allesbehalve goed, maar dit zijn wedstrijden op zich.
Voor onderschatting mag geen sprake zijn. Gewoon volle bak
1-1. Ajax na een zware nederlaag vanavond en ook uit vorm
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 23 oktober 2019 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 oktober 2019 - 14:04 schreef nummer10 het volgende:

[..]

als ze zo spelen als tegen RKC ? ja.. niet zo gek lijkt mij.. tenzij jij rkc hoger inschat dan rotjeknor ? en tuurlijk hoop ik dat ik ernaast zit... maar het spel word met de week erger, en de wissels worden steeds krommer..
De supporters ook!
Loetje
 Loetje - woensdag 23 oktober 2019 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 15:14 schreef Jaccio het volgende:
F'noord gaat allesbehalve goed, maar dit zijn wedstrijden op zich.
Voor onderschatting mag geen sprake zijn. Gewoon volle bak
RKC heeft in ieder geval een eigen manier van spelen tot op heden ;-)
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 oktober 2019 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 19:38 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

De supporters ook!
haha nahja knapstaaltje vuurwerk, dat dan weer wel
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 24 oktober 2019 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 - 23:50 schreef nummer10 het volgende:

[..]

haha nahja knapstaaltje vuurwerk, dat dan weer wel
Had het meer over jou!
ajaxcied in hart en
 ajaxcied in hart en - vrijdag 25 oktober 2019 - 12:42   quote  deeplink  
Ajax gaat dit winnen en niet alleen omdat ze kwalitatief beter zijn maar ook omdat Feyenoord vermoeid zal zijn vanwege Europees voetbal afgelopen donderdag, want losstaand van het feit dat ze een dag minder rust hebben is hun selectie ook minder gewend doordeweeks te voetballen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 oktober 2019 door ajaxcied in hart en --
Loetje
 Loetje - vrijdag 25 oktober 2019 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2019 - 12:42 schreef ajaxcied in hart en het volgende:
Ajax gaat dit winnen en niet alleen omdat ze kwalitatief beter zijn maar ook omdat Feyenoord vermoeid zal zijn vanwege Europees voetbal op donderdag, want losstaand van het feit dat de ze een dag minder rust hebben is hun selectie ook minder gewend doordeweeks te voetballen.
meld dit
Ik denk dat Ajax een zwaardere pot had dan Feyenoord hoor.
ajaxcied in hart en
 ajaxcied in hart en - vrijdag 25 oktober 2019 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2019 - 12:44 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik denk dat Ajax een zwaardere pot had dan Feyenoord hoor.
Hoezo dan? Ajax speelde tegen Chelsea lusteloos en zeker niet tot het uiterste.
Loetje
 Loetje - vrijdag 25 oktober 2019 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2019 - 15:51 schreef ajaxcied in hart en het volgende:

[..]

Hoezo dan? Ajax speelde tegen Chelsea lusteloos en zeker niet tot het uiterste.
Daarom was na 70 minuten leeg. Tempo van Chelsea ligt uit vorm nog altijd 50x hoger als dat van Ajax.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 26 oktober 2019 - 08:31   quote  deeplink  
Ajax moet laten zien dat ze de wedstrijd tegen Feyenoord gaan winnen.
Ik denk dat we wel een zware pot krijgen, maar dat we minimaal met 3 - 1 gaan winnen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 27 oktober, 16.45 uur) Eredivisie 4-0









0.0084691