BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Utrecht (zondag 10 november, 12.15 uur) Eredivisie 4-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 november 2019 - 18:42   quote  deeplink  
7amf7rxg2dxe.jpg

Datum en tijdstip: Zondag 10 november, 12.15 uur
Locatie: Johan Cruijff ArenA, Amsterdam
Competitie: Eredivisie
Scheidsrechter: Bas Nijhuis

De wedstrijd
Komende zondag de interessante thuiswedstrijd tegen FC Utrecht. Gezegd mag worden dat FC Utrecht een heuse angstgegner genoemd mag worden van Ajax. Vorig jaar won Ajax het duel weliswaar zowel uit als thuis, maar dat was geregeld anders. Tevens is FC Utrecht de laatste ploeg die Ajax ruim 2 jaar geleden haar laatste thuisnederlaag in de Eredivisie bezorgde (1-2).

Je kunt gerust zeggen dat beide ploegen in vorm zijn. In het zo genoemde blok 3 wist Utrecht al zijn 3 de wedstrijden te winnen, 3-0 van PSV, 1-2 bij Sparta en 6-0 tegen Fortuna en daarmee staat de ploeg van John van den Brom keurig 4e. Ajax won ook al zijn Eredivisiewedstrijden in het 3e blok tot nu toe, 1-2 bij RKC, 4-0 tegen Feyenoord en 2-4 bij PEC. Ajax heeft bovendien zijn laatste 6 Eredivisieduels gewonnen. Tevens is het voor Ajax een duel na de belangrijke krachtmeting in Londen bij Chelsea voor de Champions League. Je kan Ajax - FC Utrecht dus in alle facetten een zeer interessant en boeiend duel noemen voorafgaand.

zue7zjuosal.jpg

De tegenstander, FC Utrecht
Utrecht is zoals gezegd in vorm, na een stroeve start lijkt de nieuwe trainer, John van den Brom de boel aardig op de rit. Utrecht is Vitesse inmiddels voorbij op doelsaldo en staat 4e, op 1 punt achter PSV.

Wat ook opvalt, is de enorme hoeveelheid creatieve spelers aan de kant van de Domstedelingen. Bij clubs onder de top zie je doorgaans vaak 1 of 2 spelers die het verschil maken, bij Utrecht zijn er 6/7 spelers die dat kunnen, zowel in de basis als bankzitters. Utrecht is ook in staat op vele manieren te spelen, de counter is mogelijk met bijvoorbeeld Kerk, maar via de opbouw van achteruit ook met daarin Joris van Overeem als belangrijke schakel. De vraag is dus waar Van den Brom voor zal kiezen.

Utrecht bewaart goede herinneringen aan de Johan Cruijff ArenA. Van de laatste 9 duels, verloor het er 5 niet. 3x winst, 2x gelijk en dus 4x verlies.

b3cb71j.jpg

Ons aller Ajax
Ajax speelt deze wedstrijd opnieuw voordat PSV en AZ in actie komen en kan dus opnieuw ongeslagen een blok afsluiten. Wanneer dit met winst gebeurd, is Ajax in blok 3 hoe dan ook 6 punten uitgelopen op AZ en 8 van PSV. Puntverlies zou toch een bittere nasmaak hebben.

Vorig jaar won Ajax, relatief zeldzaam 2x van FC Utrecht. De laatste thuis was een belangrijke, erna was Ajax officieus kampioen van Nederland. Opvallend is wel dat de KNVB wederom dit soort duels aan Bas Nijhuis geeft, een scheidsrechter die ons op een of andere manier totaal niet ligt en vaak andere dingen in onze wedstrijden toe laat dan anders.

Tevens is het interessant om wederom naar de opstelling te kijken. Met de goede eerste helft tegen Feyenoord en de uitstekende eerste 20 minuten tegen PEC, lijkt Ten Hag toch steeds minder om het middenveld met Martinez, Van de Beek en Ziyech heen te kunnen. De vraag is wel of Martinez en Van de Beek nu 3 wedstrijden aankunnen deze week, na de klachten in Zwolle. We zullen het gaan zien!

Tot slot
Vorig jaar won Ajax op de voorlaatste speeldag thuis met 4-1 van FC Utrecht. Het was het duel 4 dagen na de uitschakeling tegen Tottenham in de halve finale van de Champions League. Ajax kwam tegen FC Utrecht al binnen de minuut op achterstand, maar rechte haar rug door goals van onder anderen Huntelaar en Tadic. Door de zege die middag en de nederlaag van PSV bij AZ, was Ajax officieus kampioen en 3 dagen later werd landstitel nummer 34 binnen gehaald.

Bekijk hieronder de beelden.



Ik wens iedereen een fijne wedstrijd toe!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 november 2019 door Loetje --
Loetje
 Loetje - dinsdag 05 november 2019 - 18:55   quote  deeplink  
Bas Naaihuis scheidsrechter, ook weer zoiets. Verder lekker even het laatste topic voor de komende 2 weken, heerlijk! ;-)
Loetje
 Loetje - vrijdag 08 november 2019 - 14:10   quote  deeplink  
Neres zeker tot de winter eruit. Dat dwarsboomt ook de plannen met Ziyech op 10. Even in de hoek waar de klappen vallen nu.
Loetje
 Loetje - vrijdag 08 november 2019 - 14:10   quote  deeplink  
..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 november 2019 door Loetje --
remco k
 remco k - vrijdag 08 november 2019 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 november 2019 - 14:10 schreef Loetje het volgende:
Neres zeker tot de winter eruit. Dat dwarsboomt ook de plannen met Ziyech op 10. Even in de hoek waar de klappen vallen nu.
Hoeft niet, ik zou lekker Ziyech op tien houden. Huntelaar op 9, Tadic rechts en Promes links of andersom. En Traore erbij halen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 08 november 2019 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 november 2019 - 15:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoeft niet, ik zou lekker Ziyech op tien houden. Huntelaar op 9, Tadic rechts en Promes links of andersom. En Traore erbij halen.
Yep, je zou zels Noa Lang er bij kunnen halen, maar Huntelaar en Traoré zijn de eerste opties
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 08 november 2019 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 november 2019 - 18:55 schreef Loetje het volgende:
Bas Naaihuis scheidsrechter, ook weer zoiets. Verder lekker even het laatste topic voor de komende 2 weken, heerlijk! ;-)
Ja inderdaad, weer Bas Nijhuis. Dan weten we dat het wel moeilijker wordt.
Weinig personen weten dat hij niet voor Ajax is. Vaker voor de tegenstander.

Maar desalniettemin moeten we de 3 punten in De Arena houden.
een 2 -1 of 3 - 1 is zeker aan de orde lijkt mij, ondanks dat Utrecht een goede ploeg heeft.
Loetje
 Loetje - vrijdag 08 november 2019 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 november 2019 - 16:16 schreef Onze Ajax het volgende:

[..]

Ja inderdaad, weer Bas Nijhuis. Dan weten we dat het wel moeilijker wordt.
Weinig personen weten dat hij niet voor Ajax is. Vaker voor de tegenstander.

Maar desalniettemin moeten we de 3 punten in De Arena houden.
een 2 -1 of 3 - 1 is zeker aan de orde lijkt mij, ondanks dat Utrecht een goede ploeg heeft.
Dat ga ik niet zeggen, maar valt vooral op dat die in onze wedstrijden zeer veel fluit en normaal voor niks en de cruciale momenten vaak laat lopen
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 november 2019 - 17:37   quote  deeplink  
Verwachten jullie morgen dames?
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 november 2019 - 20:51   quote  deeplink  
Wel balen dat Neres pleite is. De laatste weken was er zichtbaar meer balans en leek het langzaam in elkaar te gaan vallen.
Eide
 Eide - zaterdag 09 november 2019 - 21:45   quote  deeplink  
Kraker morgen tegen de nummer 4 van de competitie.
Loetje
 Loetje - zaterdag 09 november 2019 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 november 2019 - 21:45 schreef Eide het volgende:
Kraker morgen tegen de nummer 4 van de competitie.
Vind ik ook. Zal een potje worden.
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 10:45   quote  deeplink  
Opstelling Ajax
Onana, Mazraoui, Veltman, Blind, Tagliafico, Van de Beek, Martinez, Ziyech, Labyad, Tadic en Promes.

Onana speelt dus wel, ten opzichte van wat ik zei. Meest opvallende is dat Labyad speelt in plaats van Neres en dus geen Huntelaar in de spits.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 november 2019 door Loetje --
p111
 p111 - zondag 10 november 2019 - 11:25   quote  deeplink  
Wat de fuck Labyad ?
p111
 p111 - zondag 10 november 2019 - 11:26   quote  deeplink  
Heel jong Ajax loopt vol met geweldige middenvelders !!
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 11:30   quote  deeplink  
Dan moet Labyad wel héél goed zijn geweest op de training, anders is dit echt totaal onverklaarbaar. Iedere optie was logischer dan deze voorafgaand.
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 11:53   quote  deeplink  
4f1ue8.jpeg.jpg
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 11:54   quote  deeplink  
Op papier speelt Utrecht ook gewoon zoals normaal vol op de aanval, Ajax zal vroeg vastgezet gaan worden denk ik.
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 11:56   quote  deeplink  
De reden is dat hij het middenveld dus intact wilt houden, daar kun je wat voor zeggen. De vraag is dan of je Tadic moet schuiven en Huntelaar in de spits moet zetten, die maar heel weinig speelt de laatste tijd, of dat je ineens voor Labyad gaat kiezen.
Eide
 Eide - zondag 10 november 2019 - 12:16   quote  deeplink  
Verrassend. Dit bevestigd eigenlijk wel dat Ziyech op 10 momenteel vast staat. De keuze voor Labyad boven KJH, Traore of Lang (bijvoorbeeld) vind ik raar.
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 12:20   quote  deeplink  
Onzeker begin, erna meteen herpakt. Maar Tadic wacht wel echt lang met schieten de laatste tijd. Dit moet gewoon 1-0 zijn
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 12:22   quote  deeplink  
Shit. Veel pech meteen, Ajax moet al lang voor staan.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 10 november 2019 - 12:23   quote  deeplink  
Jammer, prima begin in elk geval.
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 12:26   quote  deeplink  
In godsnaam, hoeveel kansen hebben we nodig?
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 10 november 2019 - 12:30   quote  deeplink  
Hoopa 1-0!
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 12:30   quote  deeplink  
Hoppaaa! Fantastisch begin! Dik en dik verdiend
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 10 november 2019 - 12:30   quote  deeplink  
Goeie bal van Tadic zeg.
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 12:40   quote  deeplink  
Prima goal, maar benieuwd naar de VAR
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 10 november 2019 - 12:41   quote  deeplink  
Wordt afgekeurd denk ik
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 12:41   quote  deeplink  
Zal wel afgekeurd worden, dat zien ze graag
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 12:41   quote  deeplink  
Vind het ook te licht hoor.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 10 november 2019 - 12:42   quote  deeplink  
Niet eens afgekeurd. Verbaast me toch wel wat.
Eide
 Eide - zondag 10 november 2019 - 12:46   quote  deeplink  
Daar mochten we niet klagen. Het was heel licht maar Blind stond natuurlijk wel heel even half op de hak daar. Wel hoopjes toneel. Sta gewoon op en werk je terug in de omschakeling.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 10 november 2019 - 12:56   quote  deeplink  
Goeie aanval
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 12:58   quote  deeplink  
Respect voor de eerste 40 minuten hoor, al was het heel even gas terug na de 2e. Nu blijven gaat en deze keer de druk erop houden
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 13:06   quote  deeplink  
Beetje vergelijkbaar als tegen Feyenoord. Fantastische eerste helft, na de 2-0 iets rustiger aan gedaan maar nog wel heersend tegen een prima ploeg. Ajax héél veel kansen nog onbenut gelaten, anders waren we al ergens bij de 7 geweest. Ik hoop dat Ajax nu een keer door gaat, dat moet toch wel het leerdoel zijn geweest van de laatste potten.

Genieten, van iedereen!
nummer10
 nummer10 - zondag 10 november 2019 - 13:13   quote  deeplink  
mooi hoe het gaat, echter snap ik de keus labyad boven een traore of huntelaar nog niet aangezien die al afgeschreven was teminste voor mij wel.. maar goed eerste helft dikke prima
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 november 2019 - 13:13 schreef nummer10 het volgende:
mooi hoe het gaat, echter snap ik de keus labyad boven een traore of huntelaar nog niet aangezien die al afgeschreven was teminste voor mij wel.. maar goed eerste helft dikke prima
Nouja, je weet hoe ik over Ten Hag denk, maar deze is wel uit te leggen, al is het mijn speler niet. Loopt de laatste tijd beter en wil zoveel mogelijk hetzelfde laten staan. Dit lijkt er dan wel het meeste op.

Respect voor je post, staat je veel beter.
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 13:19   quote  deeplink  
Blind klaagde al over pijntjes. Dus benieuwd hoe Ajax nu hervat en hoelang Ten Hag wacht als het niet loopt.
Eide
 Eide - zondag 10 november 2019 - 13:20   quote  deeplink  
Donny is zo goed.
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 november 2019 - 13:20 schreef Eide het volgende:
Donny is zo goed.
Als je zo goed een positie kunt aanvoelen waar je moet staan, hoef je technisch gewoon niet eens geweldig te zijn om een fenomeen te zijn.
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 13:26   quote  deeplink  
Nou zie ik Ajax net als tegen Feyenoord wel weer aardig starten na rust, maar zie je wel weer direct dat alles zelf doen bij Ziyech. Dat moet echt eens minder want dit is altijd wel de aanstoot tot het niet doorzetten
Eide
 Eide - zondag 10 november 2019 - 13:27   quote  deeplink  
Labyad is echt niet goed genoeg voor Ajax, maar hij speelt vandaag verdienstelijk. Respect voor z'n mentaliteit.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 10 november 2019 - 13:31   quote  deeplink  
Jezus Ziyech, wat is dit dan
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 13:31   quote  deeplink  
Ziyech toch, ik denk dat dit ook de reden is van mijn haat/liefde naar hem
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 november 2019 - 13:27 schreef Eide het volgende:
Labyad is echt niet goed genoeg voor Ajax, maar hij speelt vandaag verdienstelijk. Respect voor z'n mentaliteit.
Eens, vind Promes wat minder vandaag. Dat zie je vaak bij hem als het echt puur op technisch vlak aan komt
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 november 2019 - 13:31 schreef Hasjkoph het volgende:
Jezus Ziyech, wat is dit dan
Het is een fenomeen, maar flikt dit wel altijd bij 3-0 en dat neemt het elftal bijna altijd over en daar moet eens iets aan gedaan worden.
Eide
 Eide - zondag 10 november 2019 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 november 2019 - 13:31 schreef Loetje het volgende:

[..]

Eens, vind Promes wat minder vandaag. Dat zie je vaak bij hem als het echt puur op technisch vlak aan komt
Nou, ik vind wel dat hij zich nadrukkelijk met het spel bemoeit en zeker in het eerste deel van de eerste helft heel goed speelde.
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 november 2019 - 13:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou, ik vind wel dat hij zich nadrukkelijk met het spel bemoeit en zeker in het eerste deel van de eerste helft heel goed speelde.
Vond hem in de combinatie grotendeels wel wat minder.
Loetje
 Loetje - zondag 10 november 2019 - 13:34   quote  deeplink  
Staan er weer 3 beter vrij Ziyech.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Utrecht (zondag 10 november, 12.15 uur) Eredivisie 4-0









0.0102610