BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV (zondag 2 februari, 16.45 uur) Eredivisie 1-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
AkaS
 AkaS - zaterdag 01 februari 2020 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2020 - 15:07 schreef remco k het volgende:
Persoonlijk zou ik Schuurs naast Veltman laten spelen. Martinez terug naar het midden met Gravenberg. Van de Beek terug op 10. Promes op leeches babel op 9 en tadic links
Liever helemáál géén Veltman, maar Schuurs erin is al een vooruitgang maar dan svp Alvarez ipv Veltman die voor mij slechts een 12de of 14de man op de bank
nummer10
 nummer10 - zaterdag 01 februari 2020 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2020 - 15:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal niet waar man. Toen ik hier zei dat van de Beek een linie terug moest gaan spelen werd ik door vrijwel het hele forum voor gek verklaard. Dus doe nu niet alsof vrijwel iedereen dat al zei man.

En Labyad deed het juist veel beter dan verwacht als vervanger van Neres.
niet door mij, riep begin van het seizoen al dat ziyech op 10 zodat er plaats kwam voor zowel neres en promes en donny dus naar 6.. en terugkomend dat je aangeeft dat promes het slecht zou hebben gedaan op 10 kan ik me niet in vinden maar goed dat is jouwn mening..
nummer10
 nummer10 - zaterdag 01 februari 2020 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2020 - 15:51 schreef AkaS het volgende:

[..]

Liever helemáál géén Veltman, maar Schuurs erin is al een vooruitgang maar dan svp Alvarez ipv Veltman die voor mij slechts een 12de of 14de man op de bank
tjah heel erg graag, weg met de oude troep..
nummer10
 nummer10 - zaterdag 01 februari 2020 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2020 - 15:07 schreef remco k het volgende:
Persoonlijk zou ik Schuurs naast Veltman laten spelen. Martinez terug naar het midden met Gravenberg. Van de Beek terug op 10. Promes op leeches babel op 9 en tadic links
geen traore ?
remco k
 remco k - zaterdag 01 februari 2020 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2020 - 15:49 schreef AkaS het volgende:

[..]

Sorry, maar Donny een linie terug is wat ik al meer dan een jaar geleden zag en toen werd ik ook voor gek versleten, want hij zou alleen een goede 10 zijn...

Overigens nog maar eens onder de aandacht brengen dat onze " geweldige " coach hem niet zag staan totdat er binnen de club met de vuist op tafel werd geslagen....
Er zullen er ongetwijfeld nog een of twee zijn. Maar zowel hier als op alle andere fora werd toch echt gesteld dat van de Beek daar niet geschikt voor was.

Edit. Als ik de wedstrijd topics van begin dit jaar terug kijk vraag jij juist om Ziyech en Donny naast elkaar op een middenveld met de punt achteruit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 01 februari 2020 door remco k --
remco k
 remco k - zaterdag 01 februari 2020 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2020 - 17:31 schreef nummer10 het volgende:

[..]

geen traore ?
Nee. Laat in mijn beleving bijna Ajax 1 nog niet zoveel zien dat ie een basisplaats zou verdienen. Bij Jong doet ie het goed en hij verdient ook echt zijn kansen wel. Maar zo fantastisch is hij nog niet.

Daarnaast worden de wedstrijden juist met de jonge gasten erin steeds moeilijker en moeilijker. Dat duidt er gewoon op dat die jongens nog niet goed genoeg zijn om stabiel in de basis te spelen.
remco k
 remco k - zaterdag 01 februari 2020 - 19:08   quote  deeplink  
Zit net wat wedstrijd topics terug te kijken.

Echt humor om te zien hoe sommigen zichzelf tegen spreken. Maar dan ook echt diverse Posts waarin ze totaal wat anders beweren dan wat ze nu posten.

En oja. Kijk het psv Ajax topic maar terug van september. Toen gaf ik de opstelling aan waarin we onze beste wedstrijden speelden. Alleen Veltman geef ik daar als rb op en Alvarez als cv. Iets wat ik nog steeds wel eens wil zien als Blind terug is.

Oja. Ook heel grappig om te zien hoe mensen Blind in die tijd afschilderen en hoe onmisbaar hij nu blijkt te zijn voor dit Ajax.
Eide
 Eide - zaterdag 01 februari 2020 - 19:38   quote  deeplink  
Donny speelt helemaal niet een linie naar achter. Donny speelt juist hartstikke diep, vaak naast de spits.
remco k
 remco k - zaterdag 01 februari 2020 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2020 - 19:38 schreef Eide het volgende:
Donny speelt helemaal niet een linie naar achter. Donny speelt juist hartstikke diep, vaak naast de spits.
Helemaal niet. Die is van de tien veel verder terug gaan spelen. Hij speelt niet naast Ziyech maar veel meer vanuit de positie naast Martinez. Dat hij nog steeds veel aansloot doet daar niets aan af.

Dat hij niet exact zo speelt als Frenkie of Schone vorig jaar klopt natuurlijk. Maar hij is wel degelijk minder diep gaan spelen dan voorheen.

En ik heb dan over het middenveld wat succes heeft gehad dit jaar. Dus met Ziyech echt op tien
Eide
 Eide - zaterdag 01 februari 2020 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2020 - 19:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal niet. Die is van de tien veel verder terug gaan spelen. H
Natuurlijk.

Groningen - Ajax

Ajax - Sparta

Ajax - ADO

Zomaar even wat recente passmaps. In allen is duidelijk dat Van de Beek absoluut niet verder achteruit speelt. Hij speelt juist tegen de spits aan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 01 februari 2020 door Eide --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 01 februari 2020 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2020 - 19:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee. Laat in mijn beleving bijna Ajax 1 nog niet zoveel zien dat ie een basisplaats zou verdienen. Bij Jong doet ie het goed en hij verdient ook echt zijn kansen wel. Maar zo fantastisch is hij nog niet.

Daarnaast worden de wedstrijden juist met de jonge gasten erin steeds moeilijker en moeilijker. Dat duidt er gewoon op dat die jongens nog niet goed genoeg zijn om stabiel in de basis te spelen.
traore laat teweinig zien.. okkkk... mjah babel laat het enorm zien indd, veltman ook, en siem was een topper tegen spakenburg.. nahja ok einde discussie lol succes morgen allen
nummer10
 nummer10 - zaterdag 01 februari 2020 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2020 - 20:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Natuurlijk.

Groningen - Ajax

Ajax - Sparta

Ajax - ADO

Zomaar even wat recente passmaps. In allen is duidelijk dat Van de Beek absoluut niet verder achteruit speelt. Hij speelt juist tegen de spits aan.
word alleen gekeken naar waar die op papier staat en dan staat die indd als 2de verdedigende middenvelder..
remco k
 remco k - zaterdag 01 februari 2020 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2020 - 20:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Natuurlijk.

Groningen - Ajax

Ajax - Sparta

Ajax - ADO

Zomaar even wat recente passmaps. In allen is duidelijk dat Van de Beek absoluut niet verder achteruit speelt. Hij speelt juist tegen de spits aan.
In de twee potten met Ziyech niet hoger dan Ziyech. En dus minder die dan voorheen toch toen hij de tien was?
Eide
 Eide - zaterdag 01 februari 2020 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2020 - 21:43 schreef remco k het volgende:

[..]

In de twee potten met Ziyech niet hoger dan Ziyech. En dus minder die dan voorheen toch toen hij de tien was?
Man, doe toch niet zo moeilijk. Ajax speelt gewoon met twee aanvallende middenvelders. Donny speelt absoluut geen linie naar achter. Hij speelt aanhoudend en altijd dicht achter de spitsen waar hij gevaarlijk is met zijn diepgang.
remco k
 remco k - zondag 02 februari 2020 - 08:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 februari 2020 - 22:37 schreef Eide het volgende:

[..]

Man, doe toch niet zo moeilijk. Ajax speelt gewoon met twee aanvallende middenvelders. Donny speelt absoluut geen linie naar achter. Hij speelt aanhoudend en altijd dicht achter de spitsen waar hij gevaarlijk is met zijn diepgang.
Ik doe totaal niet moeilijk. Ik zie gewoon dat hij in de goede periode september oktober november een groot deel wel degelijk verder terug speelde.

Hij is misschien wel meer box to box gaan spelen ipv de 10 die hij daarvoor was.
Loetje
 Loetje - zondag 02 februari 2020 - 11:56   quote  deeplink  
re0luvi8y9naz.jpg

Eventjes wat geruchten over de wedstrijd.

Faber gaf deze week aan al anders te willen gaan spelen. Puur kijkende naar de selectie van PSV en de aankoop van Rodriquez, is het vrij aannemelijk dat PSV in een 5-3-2 zal gaan spelen.

Omtrent Ajax is Hans Kraay ongevraagd een tijdje op de besloten training geweest en daar weggestuurd. Hij zou hebben gezien dat Traore, Tadic, Babel en Promes de voorste 4 zullen zijn en Gravenberch en Van de Beek de dubbele 6 bespelen. De rechtsback had hij niet gezien, maar gezien Dest vorige week vrij goed speelde, is het logisch als hij blijft staan.
remco k
 remco k - zondag 02 februari 2020 - 12:23   quote  deeplink  
En toch. Ieder elftal van Ajax waarbij het middenveld Ziyech van de Beek en Martinez niet intact is. Is gewoon heel erg kwetsbaar gebleken tot nu toe.
remco k
 remco k - zondag 02 februari 2020 - 12:24   quote  deeplink  
De Telegraaf benoemt Eiting als basis speler.
Loetje
 Loetje - zondag 02 februari 2020 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2020 - 12:24 schreef remco k het volgende:
De Telegraaf benoemt Eiting als basis speler.
Ik hoop dat ook enorm en hoop op Tadic of Traore in de spits.

Ik zeg louter wat Kraay zei gezien te hebben
Loetje
 Loetje - zondag 02 februari 2020 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2020 - 12:23 schreef remco k het volgende:
En toch. Ieder elftal van Ajax waarbij het middenveld Ziyech van de Beek en Martinez niet intact is. Is gewoon heel erg kwetsbaar gebleken tot nu toe.
Daarom zou ik Veltman en Schuurs centraal willen zien en Martinez naar het midden. Martinez heeft het en zwaar achterin én je hersteld het middenveld voor 2/3e. En dan met Martinez, Eiting en Van de Beek. Ik vind Eiting net iets verder als Gravenberch
Loetje
 Loetje - zondag 02 februari 2020 - 12:55   quote  deeplink  
Maargoed, er komen zeer interessante weken aan en zeker de komende. Tegen PSV en volgende week naar Utrecht en AZ - Feyenoord...

Win je beiden, ben je PSV definitief kwijt en wint AZ, ben je Feyenoord ook kwijt. Wint Feyenoord, ben je AZ kwijt... Bij 1 of meer nederlagen, is het weer helemaal open.

Ik denk 0-1 vanmiddag.
Enigma
 Enigma - zondag 02 februari 2020 - 13:20   quote  deeplink  
Heb de koppies al gezien. Stress stress stress

Zo afhankelijk van zyech en toch ook blind. PSV heeft niks te verliezen en zal op de rand en erover spelen.
Ajax kan dat nu zeker niet.

Dan geen sterke rb ook nog tegen ihatarren.. zie dit slecht aflopen. En dan mag je daarna naar Utrecht..

Hou mijn hart vast met dat vage wisselen ook nog van ten hag.

1-3 ben ik bang voor. Hopen maar op 2-1
nummer10
 nummer10 - zondag 02 februari 2020 - 13:20   quote  deeplink  
benieuwd wat de opstelling gaat worden..
p111
 p111 - zondag 02 februari 2020 - 14:50   quote  deeplink  
Jongens ik weet het niet maar PSV loopt nou ook niet echt top te voetballen daar zit ook weinig zelf vertrouwen in.
Loetje
 Loetje - zondag 02 februari 2020 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2020 - 14:50 schreef p111 het volgende:
Jongens ik weet het niet maar PSV loopt nou ook niet echt top te voetballen daar zit ook weinig zelf vertrouwen in.
Ik ook niet. Maar die gaan gewoon met 11 in de 16 hangen en een keer uitbreken.
Eide
 Eide - zondag 02 februari 2020 - 15:42   quote  deeplink  
EPxwzrMXUAEEyUm?format=jpg&name=large
Eide
 Eide - zondag 02 februari 2020 - 15:43   quote  deeplink  
Toch weer geen Traore en dus geen aanspeelpunt. Eiting lijkt mij de echte controleur met Gravenberch als lopend man tussen Eiting en Van de Beek in.
Sjaakgroen
 Sjaakgroen - zondag 02 februari 2020 - 15:45   quote  deeplink  
Eiting in vorm is heel goed, maar hij kan er ook helemaal doorheen zakken. Hij moet het vandaag laten zien.
nummer10
 nummer10 - zondag 02 februari 2020 - 15:52   quote  deeplink  
wat moet traore nog meer doen om te bewijzen dat hij daar moet staan ipv babel die enkel als opvulling gehaald is bij blessures, dit betekend toch niet dat hij vreplicht moet spelen ? achja tenhag met deboer steekjes die alles op save wil spelen en geen risicos durft tenemen.. we gaan het zien vandaag heb er weinig vertrouwen in en dat tegen een amateurclub psv
remco k
 remco k - zondag 02 februari 2020 - 15:55   quote  deeplink  
Serieus. Jij praat over save? En dat terwijl je middenveld controlerend bestaat uit twee jong Ajax spelers. Wat een kerel.

En wat moet Traore laten zien? Nou wat dacht je van vrijwel alles nog?

Je ziet wat van zijn potentie als hij er bij komt. Maar eigenlijk heeft hij nog niets laten zien van de dingen die je bij hem wel veel bij jong hebt kunnen zien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 februari 2020 door remco k --
nummer10
 nummer10 - zondag 02 februari 2020 - 16:06   quote  deeplink  
wel nee joh traore heeft nog niks laten zien.. klopt ! babel wel wil je zeggen ? en met save bedoel ik dat hij een traore niet durft in te brengen tenkoste van een babel.. een traore die meer heeft laten zien dan deze babel die niks extras brengt in mijn beleving en er puur staat omdat hij de "ervaring" heeft maar geen toegevoegde waarde heeft tot nu toe

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 februari 2020 door nummer10 --
remco k
 remco k - zondag 02 februari 2020 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2020 - 16:06 schreef nummer10 het volgende:
wel nee joh traore heeft nog niks laten zien.. klopt ! babel wel wil je zeggen ? en met save bedoel ik dat hij een traore niet durft in te brengen tenkoste van een babel.. een traore die meer heeft laten zien dan deze babel die niks extras brengt in mijn beleving en er puur staat omdat hij de "ervaring" heeft maar geen toegevoegde waarde heeft tot nu toe
Babel is ook niet goed gestart. Maar daarbij weet je wel zeker wat hij kan.

Daarnaast is Babel blijkbaar niet de concurrent voor de spits positie op dit moment. En Traore moet het dan dus van Tadic winnen.

Ook Promes laat niks zien sinds zijn blessure.

Maar wel leuk. Dus 1 speler die je anders had willen zien en dat dan save noemen en meteen de Boer erbij halen.
remco k
 remco k - zondag 02 februari 2020 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2020 - 13:20 schreef Enigma het volgende:
Heb de koppies al gezien. Stress stress stress

Zo afhankelijk van zyech en toch ook blind. PSV heeft niks te verliezen en zal op de rand en erover spelen.
Ajax kan dat nu zeker niet.

Dan geen sterke rb ook nog tegen ihatarren.. zie dit slecht aflopen. En dan mag je daarna naar Utrecht..

Hou mijn hart vast met dat vage wisselen ook nog van ten hag.

1-3 ben ik bang voor. Hopen maar op 2-1
Rechtsback tegen ihataran?

Die speelt toch gewoon als 10?
nummer10
 nummer10 - zondag 02 februari 2020 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2020 - 16:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Babel is ook niet goed gestart. Maar daarbij weet je wel zeker wat hij kan.

Daarnaast is Babel blijkbaar niet de concurrent voor de spits positie op dit moment. En Traore moet het dan dus van Tadic winnen.

Ook Promes laat niks zien sinds zijn blessure.

Maar wel leuk. Dus 1 speler die je anders had willen zien en dat dan save noemen en meteen de Boer erbij halen.
inzovere dat hij op save speelt met babel ipv een jonge gast die het verdiend, dus hij wil het save spelen met babel.. een babel die gewoon niks toevoegd ondanks zijn ervaring tot nu toe
remco k
 remco k - zondag 02 februari 2020 - 16:16   quote  deeplink  
Ajax mist te veel Ziyech blind en Neres. Het gaat ons gewoon hee lastig af om zonder deze heren goed voetbal te spelen.
Als je dan louter naar jezelf kijkt gaat het gewoon lastig worden om te winnen.

Geen idee wat je van Psv mag verwachten.
remco k
 remco k - zondag 02 februari 2020 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2020 - 16:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

inzovere dat hij op save speelt met babel ipv een jonge gast die het verdiend, dus hij wil het save spelen met babel.. een babel die gewoon niks toevoegd ondanks zijn ervaring tot nu toe
Normaal ben ik juist we van de jonge gasten laten spelen en staan. Ik ben echter nog niet echt onder de indruk van wat ze bij het eerste laten zien. Dat geld overigens ook voor Gravenberg.
nummer10
 nummer10 - zondag 02 februari 2020 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2020 - 16:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Normaal ben ik juist we van de jonge gasten laten spelen en staan. Ik ben echter nog niet echt onder de indruk van wat ze bij het eerste laten zien. Dat geld overigens ook voor Gravenberg.
gravenberch ben ik helemaal met je eens, traore dan weer niet en zie ik hem liever dan babel.. maar we gaan het zien man, maar als je dit verliest mag gewoon niet.. zelf met de blessures
AkaS
 AkaS - zondag 02 februari 2020 - 16:40   quote  deeplink  
Promes ----- Babel ----- Tadic

----------- Donny -----------

Gravenberch --------- Eiting

Goede keuze van Ten Hag. Ik geloof wel in deze samenstelling!

2 - 0 Ajax
remco k
 remco k - zondag 02 februari 2020 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2020 - 16:40 schreef AkaS het volgende:
Promes ----- Babel ----- Tadic

----------- Donny -----------

Gravenberch --------- Eiting

Goede keuze van Ten Hag. Ik geloof wel in deze samenstelling!

2 - 0 Ajax
Ik heb het niet meegekregen. Maar staat Babel op 9?
nummer10
 nummer10 - zondag 02 februari 2020 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2020 - 16:40 schreef AkaS het volgende:
Promes ----- Babel ----- Tadic

----------- Donny -----------

Gravenberch --------- Eiting

Goede keuze van Ten Hag. Ik geloof wel in deze samenstelling!

2 - 0 Ajax
als babel in de punt gaat vind ik het al een stuk logischer
remco k
 remco k - zondag 02 februari 2020 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2020 - 16:24 schreef nummer10 het volgende:

[..]

gravenberch ben ik helemaal met je eens, traore dan weer niet en zie ik hem liever dan babel.. maar we gaan het zien man, maar als je dit verliest mag gewoon niet.. zelf met de blessures
Ajax mag nooit verliezen. Maar psv thuis is voor Ajax nooit een zekerheid.
nummer10
 nummer10 - zondag 02 februari 2020 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2020 - 16:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb het niet meegekregen. Maar staat Babel op 9?
zoals de opstelling doet vermoeden wel.. op rechts vind ik babel ook ruk, misschien dat dit beter werkt als aanspeelpunt
nummer10
 nummer10 - zondag 02 februari 2020 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2020 - 16:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax mag nooit verliezen. Maar psv thuis is voor Ajax nooit een zekerheid.
tegen een psv in goede doen niet.. tegen dit psv mag je echt niet verliezen, zou een schande zijn
Eide
 Eide - zondag 02 februari 2020 - 16:54   quote  deeplink  
Mooie aanval, schitterende pass van Eiting. Dat had meer verdient.
remco k
 remco k - zondag 02 februari 2020 - 16:56   quote  deeplink  
Ajax sterk begonnen.

Gravenberg echter gewoon alsof ie op de training staat
remco k
 remco k - zondag 02 februari 2020 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2020 - 16:47 schreef nummer10 het volgende:

[..]

tegen een psv in goede doen niet.. tegen dit psv mag je echt niet verliezen, zou een schande zijn
Beide ploegen zijn het kwijt. Het is maar net wie het als eerste oppakt.
nummer10
 nummer10 - zondag 02 februari 2020 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 februari 2020 - 16:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Beide ploegen zijn het kwijt. Het is maar net wie het als eerste oppakt.
zoon ellende als daarnu... anyway ajax sterk begonnen..
Eide
 Eide - zondag 02 februari 2020 - 17:01   quote  deeplink  
Trouwens, gewoon zes spelers uit de jeugdopleiding van Ajax in de basis, zeven als je met enige creativiteit Promes meetelt. Het hele middenveld bestaat uit zelf opgeleide spelers.
Eide
 Eide - zondag 02 februari 2020 - 17:06   quote  deeplink  
Tweede grote kans. Ajax speelt vrij aardig.
Eide
 Eide - zondag 02 februari 2020 - 17:07   quote  deeplink  
En de derde grote kans. Zwak ingekopt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5884
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV (zondag 2 februari, 16.45 uur) Eredivisie 1-0









0.0078589