BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: KNVB beslist: Ajax nummer één, geen promotie/degradatie

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - woensdag 29 april 2020 - 17:41   quote  deeplink  
Ik lees op teletekst dat alleen Cambuur en de Graafschap een juridische spoedprocedure tegen de KNVB gaan aanspannen. AZ wordt inderdaad niet genoemd.
Ik heb geen idee wat dat vanmorgen op de radio was. Het klonk zeer serieus!
Eide
 Eide - woensdag 29 april 2020 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 april 2020 - 17:41 schreef Pietje het volgende:
Ik lees op teletekst dat alleen Cambuur en de Graafschap een juridische spoedprocedure tegen de KNVB gaan aanspannen. AZ wordt inderdaad niet genoemd.
Ik heb geen idee wat dat vanmorgen op de radio was. Het klonk zeer serieus!
Ik lees het ook net. Het lijkt vooral een dwangmiddel om de ledenvergadering af te laten kondigen door de KNVB.
Pietje
 Pietje - woensdag 29 april 2020 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 april 2020 - 22:11 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik lees het ook net. Het lijkt vooral een dwangmiddel om de ledenvergadering af te laten kondigen door de KNVB.
Dat vermoedt ik ook. FC Utrecht zal daar ook nog wel bij komen. Om die buitengewone ledenvergadering bijeen te kunnen roepen, hebben zij vier clubs nodig. Mocht AZ toch ook komen, dan is het aantal gehaald. Ik ben zeer benieuwd!
Eide
 Eide - donderdag 30 april 2020 - 05:09   quote  deeplink  
Zeker, AZ heeft wat dat betreft de sleutel in handen. Nu zou een ledenvergadering hierover misschien niet eens slecht zijn, ware het niet dat er geen kans is op concensus. Er zijn 3 of 4 clubs tegen de beslissing van de KNVB en even zoveel voor. De rest zal er niet tussen willen komen want dit zijn jouw collega's die je later misschien nog wel eens nodig gaat hebben.
Pietje
 Pietje - donderdag 30 april 2020 - 18:52   quote  deeplink  
In Frankrijk is PSG "gewoon" tot kampioen uitgeroepen, ondanks dat daar de competitie, evenals in Nederland, onvoltooid is.
Ik realiseer me dat PSG een forse voorsprong heeft op nummer twee, maar toch. Het principe is hetzelfde!
Eide
 Eide - zaterdag 02 mei 2020 - 00:07   quote  deeplink  
Topclubs spreken af: werken aan crisisplan richting politiek

Ajax, AZ, Feyenoord en PSV gaan werken aan een gezamenlijk crisisplan met genoeg inhoud om mee aan te kunnen komen bij de politiek in Den Haag. Die intentie hebben de vier topclubs vandaag uitgesproken tijdens een telefonische vergadering.

De directies van de clubs spraken met elkaar op initiatief van de Eredivisie CV. De top-4 heeft een analyse van de huidige situatie gemaakt. Daarbij is alles wat er aan vraagstukken, problemen en knelpunten ligt in de coronacrisis meegenomen. Dat varieert van het mogelijk korten op spelerssalarissen, het compenseren van seizoenkaarthouders en sponsoren tot aan het wel of niet afdragen van startgelden voor Europacuptoernooien. De KNVB deed vorige week een moreel appel op de clubs om 25 procent van dat startgeld te verdelen onder de overige clubs.

In Den Haag ligt inmiddels een verzoek tot overheidssteun. Dat deed de KNVB. De bond houdt rekening met een verlies voor de betaald voetbalsector dat kan oplopen tot 400 miljoen euro. De politiek wil in ruil voor steun ook een gezamenlijke inspanning zien van de profclubs. Maar tot nu toe komen de topclubs Ajax, AZ, Feyenoord en PSV nog niet verder dan individuele initiatieven, die altijd wel ergens op weerstand stuiten. Zo zitten vooral Ajax en AZ nog bepaald niet op één lijn. De afspraak is nu gemaakt om de komende weken verder te praten.

Bron

Uitermate opvallend dat dit van de clubs en de Eredivisie CV moet komen. Dit zou toch bij uitstek de rol van de KNVB moeten zijn. Kennelijk is er dus dusdanig weinig vertrouwen en draagkracht voor de KNVB dat dit van de vier grootste en rijkste clubs af moet komen.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 02 mei 2020 - 02:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 mei 2020 - 00:07 schreef Eide het volgende:
Topclubs spreken af: werken aan crisisplan richting politiek

Ajax, AZ, Feyenoord en PSV gaan werken aan een gezamenlijk crisisplan met genoeg inhoud om mee aan te kunnen komen bij de politiek in Den Haag. Die intentie hebben de vier topclubs vandaag uitgesproken tijdens een telefonische vergadering.

De directies van de clubs spraken met elkaar op initiatief van de Eredivisie CV. De top-4 heeft een analyse van de huidige situatie gemaakt. Daarbij is alles wat er aan vraagstukken, problemen en knelpunten ligt in de coronacrisis meegenomen. Dat varieert van het mogelijk korten op spelerssalarissen, het compenseren van seizoenkaarthouders en sponsoren tot aan het wel of niet afdragen van startgelden voor Europacuptoernooien. De KNVB deed vorige week een moreel appel op de clubs om 25 procent van dat startgeld te verdelen onder de overige clubs.

In Den Haag ligt inmiddels een verzoek tot overheidssteun. Dat deed de KNVB. De bond houdt rekening met een verlies voor de betaald voetbalsector dat kan oplopen tot 400 miljoen euro. De politiek wil in ruil voor steun ook een gezamenlijke inspanning zien van de profclubs. Maar tot nu toe komen de topclubs Ajax, AZ, Feyenoord en PSV nog niet verder dan individuele initiatieven, die altijd wel ergens op weerstand stuiten. Zo zitten vooral Ajax en AZ nog bepaald niet op één lijn. De afspraak is nu gemaakt om de komende weken verder te praten.

Bron

Uitermate opvallend dat dit van de clubs en de Eredivisie CV moet komen. Dit zou toch bij uitstek de rol van de KNVB moeten zijn. Kennelijk is er dus dusdanig weinig vertrouwen en draagkracht voor de KNVB dat dit van de vier grootste en rijkste clubs af moet komen.
knvb is toch ook een lachertje met gudde ?
Pietje
 Pietje - zaterdag 02 mei 2020 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 mei 2020 - 02:19 schreef nummer10 het volgende:

[..]

knvb is toch ook een lachertje met gudde ?
Klopt! Dit zegt alles over de KNVB. Geen slagkracht, geen visie!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 02 mei 2020 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 april 2020 - 02:04 schreef nummer10 het volgende:

[..]

mmmh geen idee hoe dat normaal gaat, maar geloof je gelijk !
Ik rij er haast elke dag langs. Voorheen stonden in de avond, maar ook in de vroege ochtend gewoon de hekken open. Nu rij ik er voorbij, tijdstip maakt niet uit, en zitten de hekken dicht en staan er auto's vlak binnen de hekken met daarin beveiligers.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 02 mei 2020 - 18:56   quote  deeplink  
WIJ ZIJN KAMPIOEN, WIJ ZIJN KAMPIOEN!
WIJ ZIJN KAMPIOEN, WIJ ZIJN KAMPIOEN!!

HELEMAAL NIETS, HELEMAAL NIETS, HELEMAAL NIETS IN EINDHOVEN, EN ALKMAAR, EN ROTTERDAM!!

FUCK HUN ALLEMAAL!! LEKKER LATEN LULLEN DAARZO!

1 CLUB, 1 STAD,

AJAX AMSTERDAM!!

ZO, EN NU BIER OM TE PROOSTEN!!
nummer10
 nummer10 - zondag 03 mei 2020 - 01:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 mei 2020 - 18:56 schreef Ajax Warrior het volgende:
WIJ ZIJN KAMPIOEN, WIJ ZIJN KAMPIOEN!
WIJ ZIJN KAMPIOEN, WIJ ZIJN KAMPIOEN!!

HELEMAAL NIETS, HELEMAAL NIETS, HELEMAAL NIETS IN EINDHOVEN, EN ALKMAAR, EN ROTTERDAM!!

FUCK HUN ALLEMAAL!! LEKKER LATEN LULLEN DAARZO!

1 CLUB, 1 STAD,

AJAX AMSTERDAM!!

ZO, EN NU BIER OM TE PROOSTEN!!
proost pik, drink lekker met je mee ;)
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 04 mei 2020 - 17:04   quote  deeplink  
Ik vind gewoon dat we naar 20 ploegen moeten gaan. AZ heeft pech en Ajax speelt hopelijk CL zonder voorronde.
Eide
 Eide - maandag 04 mei 2020 - 23:02   quote  deeplink  
De oplossing boeit mij eigenlijk al lang niet meer. Als er maar een keuze wordt gemaakt. Ik ben veel meer geïnteresseerd in hoe men het voetbal volgend seizoen wil gaan vormgeven.

Ook bij 20 teams komen er weer haken en ogen, want dan zal de promotie-/degradatieregeling aangepast moeten worden. Er komt ook geneuzel met de verdeling van TV-gelden. Het speelschema wordt alweer moeilijker. Met 18 teams en in Europa overwinterende ploegen is het schema al nauwelijks realiseerbaar. Zelfs 2 speeldagen erbij is geen peulenschil, ook al vanwege stadionverhuur buiten speeldagen om.

Kortom, kies iets en accepteer de gevolgen maar laten we dit wrakstuk van een seizoen alsjeblieft achter ons allemaal laten.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: KNVB beslist: Ajax nummer één, geen promotie/degradatie









0.0069999