BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - RKC Waalwijk (zondag 20 september, 16.45 uur) Eredivisie 3-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
freakie
 freakie - zondag 20 september 2020 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 september 2020 - 19:43 schreef Loetje het volgende:

[..]

Daarom ook een voldoende. Maar Tadic moet gewoon de spits in. Laat daar anderen echt beter spelen.
Eens eens. Komt ook wel Labyad kan daar ook prima spelen als je tegen RKC moet spelen enzo. Komen genoeg wedstrijden aan.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 20 september 2020 - 19:48   quote  deeplink  
Cijfers geven slaat nergens op. Is gebaseerd op wat je zelf vind.
Loetje
 Loetje - zondag 20 september 2020 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 september 2020 - 19:44 schreef freakie het volgende:

[..]

Ja maar in dit geval kan je toch niet slecht spelen bij een 3-0 overwinning? Als je wint moet je het wel heel slecht doen voor een onvoldoende.
Tuurlijk wel.
Loetje
 Loetje - zondag 20 september 2020 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 september 2020 - 19:48 schreef Ajax Warrior het volgende:
Cijfers geven slaat nergens op. Is gebaseerd op wat je zelf vind.
Jij slaat van kop tot teen nergens op slome ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 20 september 2020 - 23:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 september 2020 - 18:44 schreef Loetje het volgende:

[..]

Gozer, Alvarez komt 2x per wedstrijd mee op. Als Propper dat doet, gebeurd dat 15x per wedstrijd. Dat is het hele verschil. Dus wat is je punt nou?
Ach weet je, je hebt gelijk jongen...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 21 september 2020 - 06:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 september 2020 - 20:20 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jij slaat van kop tot teen nergens op slome ;-)
Klopt!
Eide
 Eide - maandag 21 september 2020 - 07:02   quote  deeplink  
Ten Hag heeft achteraf gezegd dat Gravenberch ontbrak om priveredenen. Dat is natuurlijk een breed begrip maar klinkt eerlijk gezegd wat logischer dan niet wedstrijdfit zijn. Nou ja, wat Ten Hag eigenlijk zei is dat hij er niet op in kon gaan vanwege privacyredenen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 september 2020 door Eide --
Eide
 Eide - maandag 21 september 2020 - 07:17   quote  deeplink  
De day after vind ik wel dat Ajax gewoon matig was bij spelhervattingen, vooral op de helft van Ajax. De verdediging oogde bij alle hoge ballen onzeker en eigenlijk werd RKC ook alleen gevaarlijk via de spelhervatting. Te veel spelers staan niet goed of staan te slapen. Dat moet echt wel scherper tegen ploegen met meer kopkracht.
remco k
 remco k - maandag 21 september 2020 - 07:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 september 2020 - 19:33 schreef freakie het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat we het anders zien ja. Misschien leren dat een verdediger over de middenlijn niet echt een manier is om te voetballen. Zo hoog staan de verdedigers van Bayern niet eens haha.
Toch eens vaker kijken naar Bayern dan. Daar schuift de cv regelmatig in en geven de backs af en toe een assist op elkaar.
remco k
 remco k - maandag 21 september 2020 - 07:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 september 2020 - 19:48 schreef Ajax Warrior het volgende:
Cijfers geven slaat nergens op. Is gebaseerd op wat je zelf vind.
Is dat niet alles wat we op dit forum doen?

Onze mening geven?
remco k
 remco k - maandag 21 september 2020 - 08:18   quote  deeplink  
https://www.whoscored.com/Players/322696/History/Edson-Álvarez

Sowieso wel eens leuk voor mensen om spelers na te kijken waarvan je benieuwd bent of het spel wat je ziet strookt met de stats.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 21 september 2020 - 08:46   quote  deeplink  
Misschien een idee om Tadic spits te zetten, Promes links en Labyad op 10?
Primes vind ik beter op links. Op 10 vind ik Promes niet zo, Labyad spits ook niet zo.
nummer10
 nummer10 - maandag 21 september 2020 - 09:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 september 2020 - 08:18 schreef remco k het volgende:
https://www.whoscored.com/Players/322696/History/Edson-Álvarez

Sowieso wel eens leuk voor mensen om spelers na te kijken waarvan je benieuwd bent of het spel wat je ziet strookt met de stats.
ja dus als je het vergelijkt met een nieuwkomer die aanvallender speelt dan onze echte stofzuiger

https://www.whoscored.com/Players/400166/Show/Mohammed-Kudus
p111
 p111 - maandag 21 september 2020 - 09:42   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd wie Ten Hak volgende week tegen Vitesse gaat op stellen op het middenveld.Het is duidelijk dat Kudus op het middenveld hoort een kanjer van een speler.Dus mijn opstelling zal zijn Onana-Mazro-Schuurs-Blind-Nico-Kudus-Gravenberch-Alvarez-Promes-Tadic-Antoni.Uiteraard is dit niet de opstelling van Ten Hag.
remco k
 remco k - maandag 21 september 2020 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 september 2020 - 09:41 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ja dus als je het vergelijkt met een nieuwkomer die aanvallender speelt dan onze echte stofzuiger

https://www.whoscored.com/Players/400166/Show/Mohammed-Kudus
Is het nou zo moeilijk om te stellen dat hij het gewoon prima deed? Dat een ander het nog beter deed doet daar toch niks aan af of wel.
remco k
 remco k - maandag 21 september 2020 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 september 2020 - 09:42 schreef p111 het volgende:
Ik ben benieuwd wie Ten Hak volgende week tegen Vitesse gaat op stellen op het middenveld.Het is duidelijk dat Kudus op het middenveld hoort een kanjer van een speler.Dus mijn opstelling zal zijn Onana-Mazro-Schuurs-Blind-Nico-Kudus-Gravenberch-Alvarez-Promes-Tadic-Antoni.Uiteraard is dit niet de opstelling van Ten Hag.
Hij is tevreden over Alvarez. Die blijft gewoon staan.

Of dat terecht is weet ik niet.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 21 september 2020 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 september 2020 - 15:37 schreef Eide het volgende:
Gravenberch trouwens helemaal niet bij de selectie. Er is niets bekend over een eventuele blessure.
Verkouden en moest een test doen
freakie
 freakie - maandag 21 september 2020 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 september 2020 - 07:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Toch eens vaker kijken naar Bayern dan. Daar schuift de cv regelmatig in en geven de backs af en toe een assist op elkaar.
Ik zie Bayern ook, ik maak de vergelijking met de beste club in de wereld op dit moment. Als Bayern het doet en dat gedoseerd doen, dan gaat Ajax dit echt nooit doen. Geen backs die dit kunnen, niet de snelheid die je ziet bij Bayern. Dat ga je als Ajax dus nooit doen.

Klinkt allemaal leuk natuurlijk, CVs die mee gaan voetballen, hoeveel CVs zijn er nou die mee kunnen voetballen...
remco k
 remco k - maandag 21 september 2020 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 september 2020 - 12:26 schreef freakie het volgende:

[..]

Ik zie Bayern ook, ik maak de vergelijking met de beste club in de wereld op dit moment. Als Bayern het doet en dat gedoseerd doen, dan gaat Ajax dit echt nooit doen. Geen backs die dit kunnen, niet de snelheid die je ziet bij Bayern. Dat ga je als Ajax dus nooit doen.

Klinkt allemaal leuk natuurlijk, CVs die mee gaan voetballen, hoeveel CVs zijn er nou die mee kunnen voetballen...
Blind kan dat meer dan prima.. En Mazraoui is Tagliafico kunnen beiden prima die flank aan.. Misschien op een iets andere manier en iets minder bevlogen.

Maar een groot deel van de kwaliteit van Bayern zit in de fitheid, intensiteit en de bereidheid voor elkaar om full gas te spelen.
freakie
 freakie - maandag 21 september 2020 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 september 2020 - 12:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Blind kan dat meer dan prima.. En Mazraoui is Tagliafico kunnen beiden prima die flank aan.. Misschien op een iets andere manier en iets minder bevlogen.

Maar een groot deel van de kwaliteit van Bayern zit in de fitheid, intensiteit en de bereidheid voor elkaar om full gas te spelen.
Ja klopt, blind kan dat prima. Mazraoui kan prima de flank aan, maar dan het het ook alleen dat. Bij Bayern lost de flank vaak ook foutjes van de CVs op. Blind kan prima met opbouwen helpen maar is echt veel te laat terug als die over de middenlijn heen gaat.

Maar ja. Waar het over ging is dat iemand een verdediger een onvoldoende geeft op het niet gaan over de middenlijn. Sorry maar daar kan je toch nooit een onvoldoende voor geven. Rkc is niks noemenswaardig, helemaal waar. Ik geeft Onana een onvoldoende omdat ik hem niet buiten 16 reddingen heb zien doen.
remco k
 remco k - maandag 21 september 2020 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 september 2020 - 13:03 schreef freakie het volgende:

[..]

Ja klopt, blind kan dat prima. Mazraoui kan prima de flank aan, maar dan het het ook alleen dat. Bij Bayern lost de flank vaak ook foutjes van de CVs op. Blind kan prima met opbouwen helpen maar is echt veel te laat terug als die over de middenlijn heen gaat.

Maar ja. Waar het over ging is dat iemand een verdediger een onvoldoende geeft op het niet gaan over de middenlijn. Sorry maar daar kan je toch nooit een onvoldoende voor geven. Rkc is niks noemenswaardig, helemaal waar. Ik geeft Onana een onvoldoende omdat ik hem niet buiten 16 reddingen heb zien doen.
De backs fouten van de cv oplossen? Kom op man. Je verzint het terplekke. Natuurlijk zijn ze snel. Maar zo snel dat ze die 20 a30 meter extra kunnen overbruggen om fouten van het centrale duo te herstellen, dat heb ik überhaupt niet vaak gezien.

En als ze dat wel doen, staan ze volledig uit positie, en dat is zeker niet het geval.

Bij Ajax zou juist veel vaker de cv moeten inschuiven. Ik vind dat heel jammer dat het amper gebeurt. Maar om op basis daarvan iemand een onvoldoende te geven. Dat ben ik met je eens.
freakie
 freakie - maandag 21 september 2020 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 september 2020 - 15:34 schreef remco k het volgende:

[..]

De backs fouten van de cv oplossen? Kom op man. Je verzint het terplekke. Natuurlijk zijn ze snel. Maar zo snel dat ze die 20 a30 meter extra kunnen overbruggen om fouten van het centrale duo te herstellen, dat heb ik überhaupt niet vaak gezien.

En als ze dat wel doen, staan ze volledig uit positie, en dat is zeker niet het geval.

Bij Ajax zou juist veel vaker de cv moeten inschuiven. Ik vind dat heel jammer dat het amper gebeurt. Maar om op basis daarvan iemand een onvoldoende te geven. Dat ben ik met je eens.
Ja dat is op dit moment regelmatig. Dat komt omdat ze bij bayern eigenlijk niks te vrezen hebben voor een andere ploeg. Die Davies doet dat. Alaba is trouwens ook belachelijk snel voor een centrale verdediger.

Als bij Ajax verdedigers willen inschuiven krijg je wat we vorig jaar regelmatig hadden. Backs die mee aanvallen en dus ook niet op tijd terug zijn en daarom Blind het moet oplossen tegen andere spitsen en daar blind gewoon niet snel genoeg voor. Dan zou Schuurs eigenlijk bijna altijd achter moeten blijven. En een van de backs altijd in het achterhoofd moeten hebben dat het allemaal te hoog staat.
p111
 p111 - maandag 21 september 2020 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 september 2020 - 10:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij is tevreden over Alvarez. Die blijft gewoon staan.

Of dat terecht is weet ik niet.
Dat denk ik ook,zoals aangegeven heb ik een middenveld van Kudus - Gravenberch (de creatieve) en dan kiezen tussen Alvarez/Martinez.En ik denk dat Ten Hag Alvarez voorlopig no opsteld.
p111
 p111 - maandag 21 september 2020 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 september 2020 - 13:03 schreef freakie het volgende:

[..]

Ja klopt, blind kan dat prima. Mazraoui kan prima de flank aan, maar dan het het ook alleen dat. Bij Bayern lost de flank vaak ook foutjes van de CVs op. Blind kan prima met opbouwen helpen maar is echt veel te laat terug als die over de middenlijn heen gaat.

Maar ja. Waar het over ging is dat iemand een verdediger een onvoldoende geeft op het niet gaan over de middenlijn. Sorry maar daar kan je toch nooit een onvoldoende voor geven. Rkc is niks noemenswaardig, helemaal waar. Ik geeft Onana een onvoldoende omdat ik hem niet buiten 16 reddingen heb zien doen.
Juist teen RKC moeten die verdedigers de extra man zijn die aanvallend meehelpen de muur te slechten daarom spelen ze bij Ajax en niet bij fortuna of emmen.En Onana heeft 1 bal gehad op het doel en hij stond er vandaar die 7 omdat ik wel begrijp dat het heel moeilijk om 90 minuten geconcentreerd te blijven als je geen fuck te doen hebt.
remco k
 remco k - maandag 21 september 2020 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 september 2020 - 15:50 schreef freakie het volgende:

[..]

Ja dat is op dit moment regelmatig. Dat komt omdat ze bij bayern eigenlijk niks te vrezen hebben voor een andere ploeg. Die Davies doet dat. Alaba is trouwens ook belachelijk snel voor een centrale verdediger.

Als bij Ajax verdedigers willen inschuiven krijg je wat we vorig jaar regelmatig hadden. Backs die mee aanvallen en dus ook niet op tijd terug zijn en daarom Blind het moet oplossen tegen andere spitsen en daar blind gewoon niet snel genoeg voor. Dan zou Schuurs eigenlijk bijna altijd achter moeten blijven. En een van de backs altijd in het achterhoofd moeten hebben dat het allemaal te hoog staat.
Sorry. Maar backs komen zelden tot nooit in het centrum terecht anders dan bij dode spelmomenten.

Ajax speelt juist heel vaak kant om kant. Dan de ene kant de back die opkomt en dan de andere. Ook vorig jaar was dat al zo.

Probleem vorig jaar zat 100% in je balans op het middenveld. Daar werden constant de afstanden tussen de linies te lang gemaakt.

Schuurs is ook niet heel snel. Dat viel in de voorbereiding een paar keer heel goed op
remco k
 remco k - maandag 21 september 2020 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 september 2020 - 16:38 schreef p111 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook,zoals aangegeven heb ik een middenveld van Kudus - Gravenberch (de creatieve) en dan kiezen tussen Alvarez/Martinez.En ik denk dat Ten Hag Alvarez voorlopig no opsteld.
Ik vraag me persoonlijk meer af of Promes wel een goede invulling is op het middenveld.
nummer10
 nummer10 - maandag 21 september 2020 - 23:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 september 2020 - 22:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vraag me persoonlijk meer af of Promes wel een goede invulling is op het middenveld.
die vraag ik me ook nog af trouwens.. misschien heb ik juist daardoor wel een verkeerd beeld vam alvarez omdat promes verdedigend zijn werk niet goed doet.. maar wie anders op die positie ? of gravenberch alvarez en kudus op 10 ? want die gaf gister echt een paar prachtige ballen..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 22 september 2020 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 september 2020 - 22:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vraag me persoonlijk meer af of Promes wel een goede invulling is op het middenveld.
Vroeg ik me hierboven ook al af. Wie is de beste 10? Maar ook spits en linksbuiten.
Promes speelt linksbuiten prima, Tadic of Labyad dan op 10 en 9. Dacht zelf Labyad dan als 10 proberen.

Neres heeft ook niet lang meer nodig denk ik dus dat wordt ook nog wat.

Anthony misschien dan als 10? Neres rechts. Keuze zat in ieder geval.
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 september 2020 - 11:02   quote  deeplink  
Ik begin meer en meer te denken dat Kudus een ideale 10 is. Promes is het voor mij in ieder geval nooit geweest, ondanks af en toe een leuk potje daar.
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 september 2020 - 11:03   quote  deeplink  
Kudus op 10, Tadic weer gewoon in de spits, Antony op rechts en dan Promes en Neres uit laten maken wie links komt te spelen.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 22 september 2020 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 11:03 schreef Loetje het volgende:
Kudus op 10, Tadic weer gewoon in de spits, Antony op rechts en dan Promes en Neres uit laten maken wie links komt te spelen.
lijkt mij na kudus gezien te hebben de ideale samenstelling voorin
Eide
 Eide - dinsdag 22 september 2020 - 18:34   quote  deeplink  
Mij bevalt Kudus juist wel in die meer controlerende rol. Ik denk dat hij daar meer vrijheid heeft dan op 10.Tadic beviel ook prima op de zijkant net als Labyad op 9. Denk dat de enige vraag is wie op 10 en wie op 8 moet spelen.

Daarnaast vind ik persoonlijk dat Promes het beter deed dan wordt gezegd. Hij was bij alle gevaarlijke momenten betrokken. Vanzelfsprekend moet hij voetballend meer brengen van die positie. Ik vind wel dat zijn optredens daar naar meer smaken en dat deze oplossing niet meteen afgekapt hoeft te worden.

Alvarez vond ik beter dan tegen Sparta met de aantekening dat RKC echt heel zwak was. Die positie blijft voor mij een groter discussiepunt dan de 9 of 10.
remco k
 remco k - dinsdag 22 september 2020 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 18:34 schreef Eide het volgende:
Mij bevalt Kudus juist wel in die meer controlerende rol. Ik denk dat hij daar meer vrijheid heeft dan op 10.Tadic beviel ook prima op de zijkant net als Labyad op 9. Denk dat de enige vraag is wie op 10 en wie op 8 moet spelen.

Daarnaast vind ik persoonlijk dat Promes het beter deed dan wordt gezegd. Hij was bij alle gevaarlijke momenten betrokken. Vanzelfsprekend moet hij voetballend meer brengen van die positie. Ik vind wel dat zijn optredens daar naar meer smaken en dat deze oplossing niet meteen afgekapt hoeft te worden.

Alvarez vond ik beter dan tegen Sparta met de aantekening dat RKC echt heel zwak was. Die positie blijft voor mij een groter discussiepunt dan de 9 of 10.
Tadic en labyad ook zeker mee eens. Beiden begonnen uitermate sterk tegen rkc.

Promes geeft me nog niet echt een lekker gevoel op die positie.
Eide
 Eide - dinsdag 22 september 2020 - 19:15   quote  deeplink  
Ik snap precies wat je bedoelt hoor. Hij is veel minder in bij het spel betrokken dan Donny van de Beek bijvoorbeeld. Dat neemt niet weg dat hij in de combinatie wel steeds bij gevaarlijke momenten was betrokken. Hij brengt wel versnelling in aanval, zeker om een middenveld waar Alvarez handelingssnelheid mist, Gravenberch te veel met de bal loopt en Kudus veebelovend is maar waar één zwaluw geen zomer maakt.
remco k
 remco k - dinsdag 22 september 2020 - 19:51   quote  deeplink  
Het is uiteindelijk ook echt nog wel zoeken naar de juiste samenstelling.

Ik vind bijvoorbeeld ook dat Martinez gewoon te goed is voor de bank.
Eide
 Eide - dinsdag 22 september 2020 - 20:29   quote  deeplink  
Eens. Martinez zoals in de eerste seizoenshelft van vorig jaar of zoals tegen Lyon behoort een vaste basisklant te zijn.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 22 september 2020 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 11:03 schreef Loetje het volgende:
Kudus op 10, Tadic weer gewoon in de spits, Antony op rechts en dan Promes en Neres uit laten maken wie links komt te spelen.
Zo zie ik het ook, ik denk(hoop) dat we zo ook de C.L. in gaan!
remco k
 remco k - woensdag 23 september 2020 - 08:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 september 2020 - 20:29 schreef Eide het volgende:
Eens. Martinez zoals in de eerste seizoenshelft van vorig jaar of zoals tegen Lyon behoort een vaste basisklant te zijn.
Op welke positie zie jij hem het liefst?
Eide
 Eide - woensdag 23 september 2020 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 september 2020 - 08:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Op welke positie zie jij hem het liefst?
Waar Alvarez nu staat. Ik zie het totaal niet in Alvarez zitten.
p111
 p111 - woensdag 23 september 2020 - 16:38   quote  deeplink  
Klopt,als je mag kiezen dan zou ik zeker voor Martinez gaan.
p111
 p111 - woensdag 23 september 2020 - 16:40   quote  deeplink  
Als er druk op Alvarez gezet word kom je als ploeg in de problemen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 23 september 2020 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 september 2020 - 16:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Waar Alvarez nu staat. Ik zie het totaal niet in Alvarez zitten.
Dit is idd de beste positie voor Martinez, al is zijn snelheid minder dan Alvarez..
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 september 2020 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 september 2020 - 17:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dit is idd de beste positie voor Martinez, al is zijn snelheid minder dan Alvarez..
minder als alvarez ? dat denk ik niet

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5935
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - RKC Waalwijk (zondag 20 september, 16.45 uur) Eredivisie 3-0









0.0090019