BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Midtjylland - Ajax (dinsdag 3 november, 21.00 uur) Champions League 1-2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 04 november 2020 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2020 - 08:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Dit is gewoon een ploeg die mee zou kunnen doen om de eerste vier plekken in Nederland.

Sinds wanneer verslaan we die altijd makkelijk?
Sisto, die donkere erachter, doelpuntenmaker en met dat lange haar achterin kun je zo inpassen bij ons.
Eide
 Eide - woensdag 04 november 2020 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2020 - 08:47 schreef remco k het volgende:
En Tadic als 9 was heel positief als ik alle media zo lees.

Daarvoor moet ik de wedstrijd nog eens terugzien.
Van de basisspelers was Tadic, denk ik, de enige die een acceptabel niveau haalde. De wissels waren goed gekozen en belangrijk. Klaassen is ondertussen onbesproken natuurlijk. Alvarez viel goed in, en niet als middenvelder maar als verdediger. Klaiber is nog zo'n speler die mij blijft verbazen. Die heeft moieteloos aangehaakt bij het niveau van Ajax.

Maar de rest van de basis viel universeel tegen. Antony tenminste nog met een goal, maar Promes wederom dramatisch. Martinez, Schuurs, Nico en Blind allen onzeker en heel onzuiver in de passing. Gravenberch verzoop en Ekkelenkamp kwam totaal niet in het stuk voor.

Nou vooruit, Onana prima met een prima redding tijdens de tweede helft.
p111
 p111 - woensdag 04 november 2020 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 22:28 schreef Ronald 1960 het volgende:
Waarom brengt ten Hag David Neres niet....???
Omdat hij totaal geen verstand van voetbal heeft,Promes had hij al na de rust moeten wisselen voor Neres ,of evt voor Troure en Tadic naar links.Maar die lullebehanger ziet dit allemaal niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 november 2020 door p111 --
p111
 p111 - woensdag 04 november 2020 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 23:02 schreef Loetje het volgende:
Zondag:
Klaiber, Alvarez, Blind, Tagliafico,
Klaassen, Tadic, Gravenberch,
Antony, Traore en Neres

Gewoon nu Alvarez een kans en je beste mensen in vorm opstellen
Perfecte opstelling
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 04 november 2020 - 09:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2020 - 09:31 schreef p111 het volgende:

[..]

Omdat hij totaal geen verstand van voetbal heeft,Promes had hij al na de rust moeten wisselen voor Neres of voor Troure en Tadic naar links,maar die lullebehaner ziet dit allemaal niet.
Nee snapte ik ook niets van. Iedereen ziet dat Promes het totaal kwijt is.
Neres zijn vorm is niet veel beter potentie wel veel hoger.
Eide
 Eide - woensdag 04 november 2020 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2020 - 09:48 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Nee snapte ik ook niets van. Iedereen ziet dat Promes het totaal kwijt is.
Neres zijn vorm is niet veel beter potentie wel veel hoger.
Neres komt natuurlijk terug van een hele zware blessure. Nu ben ik sterk van mening dat de CL niet het moment is om spelers in bescherming te nemen, dat kan veel beter in de Eredivisie, maar dit is eigenlijk de enige reden die ik kan verzinnen om Promes te laten staan.
p111
 p111 - woensdag 04 november 2020 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2020 - 00:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens. Een meniscusblessure is geen drama, maar kost wel 1 a 2 maanden herstel. Kleine operatieve ingreep, week niet belasten en daarna moet vooral de wond goed herstellen. Er zit nog wat flexibiliteit in hoe de menicus is beschadigd wat ook nog wat uitmaakt.

Normaal gesproken is Kudus wel al lang en breed weer met een fysio bezig.
Zo vervelend dat je tegenwoordig totaal geen info krijgt over de blessures van de spelers,i heb totaal geen idee hoe ver hij er voor staat.
AkaS
 AkaS - woensdag 04 november 2020 - 10:23   quote  deeplink  
De algemene opvatting op het forum is dat ik anti ten Hag ben...

Maar feitelijk ben ik niet anti, maar vallen mij zijn keuzes en wijze van communiceren op in negatieve zin.

En ik vraag mij of, ben ik nou zo negatief of vergeten er heel veel mensen om hem eerlijk en objectief te beoordelen op basis van zijn functioneren als coach van Ajax 1.

Er is heel veel gedurende de dag, achter gesloten deuren waar wij niets van meekrijgen... En er is natuurlijk een topjaar geweest met Schreuder in de staf en Tadic, Frenkie, de Ligt, Ziyech, van de Beek en een goede Neres als spelersgroep waar het onderlinge spelplezier en klasse van afspatte...

Maar als ik bijvoorbeeld de spelersrapporten terugzie van gisterenavond.... Dan ben ik weleens benieuwd naar het trainersrapport van ten Hag van vorig seizoen en dit seizoen... Wat was zijn teamsamenstelling, wie heeft hij waar opgesteld. Wat was de beoogde tactiek. Was dit juist, als niet hoe heeft dit opgelost... Etc etc. Hoe was zijn uitleg naar het publiek...

Dit zou ik weleens willen zien en dan kijken wat voor cijfer hier uitkomt. En dan natuurlijk zien of bepaalde mensen hier negatief over ten Hag zijn of slechts negatieve zaken van ten Hag waarnemen en benoemen....

Ben nu al benieuwd naar zijn volgende opstelling :-)
p111
 p111 - woensdag 04 november 2020 - 10:34   quote  deeplink  
Hij is in mijn ogen beslist niet de juiste trainer voor Ajax,niet alleen zijn dramatishe uitstraling of geen uitstraling.Maar zijn opstellingen en zijn wissels zijn in mijn ogen slecht of onbegrijpelijk of te laat. Ook zijn uitleg over wedstrijden slaan soms kant nog wal.
Dus ik ben ben benieuwd of dit zijn laatste seizoen is,ga er wel van uit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 november 2020 door p111 --
Eide
 Eide - woensdag 04 november 2020 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2020 - 10:34 schreef p111 het volgende:
Hij is in mijn ogen beslist niet de juiste trainer voor Ajax,niet alleen zijn dramatishe uitstraling of geen uitstraling.Maar zijn opstellingen en zijn wissels zijn in mijn ogen slecht of onbegrijpelijk of te laat. Ook zijn uitleg over wedstrijden slaan soms kant nog wal.
Dus ik ben ben benieuwd of dit zijn laatste seizoen is,ga er wel van uit.
Los van wat je van de man als persoon of trainer vindt:

Hij haalt wel resultaten met Ajax. Halve finale CL, kampioenschap en een eerste plaats in het vorige (rare seizoen) en is qua punten behaalt en doelpunten gescoord vergelijkbaar met Cruijff en Van Gaal.

Ofwel; er is geen aanleiding voor Van der Sar en Overmars om afscheid te nemen van Ten Hag tenzij ze duidelijk een andere kandidaat op het oog hebben die ze beter geschikt achten. Aangeziebn Ajax weinig trek lijkt te hebben in een buitenlandse trainer zijn de opties zeer beperkt. Slot is niet verder dan Ten Hag. Bosz is een gepasseerd station... en we weten niet wat Ajax vindt van Reiziger bijvoorbeeld.

Mijn voorzichtige conclusie is dat Ten Hag voorlopig veilig op z'n stoel zit zolang Ajax Europees overwintert en in de Eredivisie speelt om de prijzen. Ik zou niet weten welke reden Ajax heeft om afscheid te nemen van de man.

En nogmaals; dit is geen uiting van mijn mening over de man, maar gewoon de situatie zoals ik die momenteel inschat,
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 04 november 2020 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 22:25 schreef Loetje het volgende:
Alvarez ook eindelijk op zijn eigen positie
Vond Alvarez veel beter dan Schurs op die positie. MIsschien toch maar achterin zetten en hem een kans geven
p111
 p111 - woensdag 04 november 2020 - 11:16   quote  deeplink  
Dat klopt,zijn resultaten zijn best redelijk,maar dat mag ook wel als je ziet voor hoeveel geld er weer is ingekocht,dan mag je best wel wat verwachten.Maar waar je ook niet je ogen voor mag voor sluiten is dat het spel soms echt dramatisch is en hij dat niet snel oplost in wedstrijden en dat verwacht je wel van een Ajax trainer die genoeg op de bank heeft zitten. En over een nw trainer voor Ajax ,dat zal niet simpel zijn Slot is wel een kandidaat al is het alleen maar om zijn persoonlijkheid en zijn uitleg naar opstellingen en zijn analyse na een wedstrijd.Voor de rest vond ik Peter Bos een prima trainer en misschien v/d Gaag praat prima over voetbal een prima uitstraling als trainer op het veld kan ik niet over hem oordelen. En ik zie niks in Reiziger.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 november 2020 door p111 --
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 04 november 2020 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 23:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Dit is gewoon een goede ploeg hoor.

Ze creeeren in de eerste helft 5 hele goede kansen en overlopen ons eigenlijk.

Dat gebeurt Ajax echt niet tegen iedereen.
Tja, ik had het al eerder geschreven, dit is geen ballenploeg en ook Liverpool had het lastig tegen ze. Denk dat we de klos waren als Tadic, Onana, Klaassen en Gravenberch niet mee hadden gedaan, als denkt Warrior daar anders over.

Hun probleem (wat ik ook al eerder schreef) is gewoon het scoren en dat is maar goed ook. Liverpool had echt veel geluk, want die hadden gewoon gelijk moeten spelen tegen die midgets en kwamen goed weg.

Atalanta is ook maar een raar ploegje. Die gasten houden openhuis. Ajax moet proberen die Spits van hun te kopen ;-)
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 04 november 2020 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2020 - 00:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens. Een meniscusblessure is geen drama, maar kost wel 1 a 2 maanden herstel. Kleine operatieve ingreep, week niet belasten en daarna moet vooral de wond goed herstellen. Er zit nog wat flexibiliteit in hoe de menicus is beschadigd wat ook nog wat uitmaakt.

Normaal gesproken is Kudus wel al lang en breed weer met een fysio bezig.
Dat is echt afhankelijk van de schade. Gaan ze het plakken, gedeeltelijk weghalen. Kan ook heel lang duren. Heb het zelf gehad toen ik nog heel fit was, dat is natuurlijk niet vergelijkbaar met een topvoetballer, maar duurde voor mij 6 maanden.

Neres is er bijna een jaar uit geweest met zijn maniscus!

Ik hoop echt dat hij snel terug komt, want Kudus is nu al een publiekslieveling en in mijn ogen belangrijke kracht.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 04 november 2020 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2020 - 07:40 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ajax was los zand. Schuurs lijkt de druk van CL totaal niet aan te kunnen op het moment. Blind verzoop en zoals gezegd
waren er maar een paar die iets hebben laten zien maar ook weinig bijzonders. Promes ook ver teruggevallen.

Eindstand enige positieve einde van de avond.
Ow ja en Anthony bij vlagen schiet ze echt makkelijk binnen.
Ja blind gewoon tegen dit soort ploegen achterin laten en dan martinez op het middenveld.
Misschien miste ze de tips van Tonny om die midgets echt pijn te doen!!!
nummer10
 nummer10 - woensdag 04 november 2020 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2020 - 09:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Van de basisspelers was Tadic, denk ik, de enige die een acceptabel niveau haalde. De wissels waren goed gekozen en belangrijk. Klaassen is ondertussen onbesproken natuurlijk. Alvarez viel goed in, en niet als middenvelder maar als verdediger. Klaiber is nog zo'n speler die mij blijft verbazen. Die heeft moieteloos aangehaakt bij het niveau van Ajax.

Maar de rest van de basis viel universeel tegen. Antony tenminste nog met een goal, maar Promes wederom dramatisch. Martinez, Schuurs, Nico en Blind allen onzeker en heel onzuiver in de passing. Gravenberch verzoop en Ekkelenkamp kwam totaal niet in het stuk voor.

Nou vooruit, Onana prima met een prima redding tijdens de tweede helft.
dat martinez onzeker was komt denk ik ook door een stuk vertrouwen van tenhag.. dan weer wel dan weer niet etc.. blind vind ik de laatste tijd sowieso een beetje minder.. rest helemaal mee eens
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 04 november 2020 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2020 - 10:00 schreef Eide het volgende:

[..]

Neres komt natuurlijk terug van een hele zware blessure. Nu ben ik sterk van mening dat de CL niet het moment is om spelers in bescherming te nemen, dat kan veel beter in de Eredivisie, maar dit is eigenlijk de enige reden die ik kan verzinnen om Promes te laten staan.
Promes had er gewoon af gemoeten. Dan Tadic gewoon links. Neres klopt die heeft nog tijd nodig om zichzelf te hervinden.
p111
 p111 - woensdag 04 november 2020 - 12:15   quote  deeplink  
Ik ga mijn cijfers even. Dan ben ik klaar met deze wedssrijd.
Onana een 6.5
Mazra een 6
(Klaiber) een 6
Schuurs een 4
(Alvarez) een 6
Martinez een 4
Nico een 6.5
Gravenberch een 6
Blind een 5,5
Ekkelenkamp een 4
(Klaasen een 7)
Antoni een 6,5
Tadic een 7,5
Promes een 4
Trainer een 4,5
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 04 november 2020 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2020 - 11:22 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ja blind gewoon tegen dit soort ploegen achterin laten en dan martinez op het middenveld.
Misschien miste ze de tips van Tonny om die midgets echt pijn te doen!!!
Ik heet ook Tonny! :p Ten Hag had ook kunnen zien dat Blind en Martinez aan het zwemmen waren.
Moest hij gewoon eerder al omzetten.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 04 november 2020 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2020 - 12:15 schreef p111 het volgende:
Ik ga mijn cijfers even. Dan ben ik klaar met deze wedssrijd.
Onana een 6.5
Mazra een 6
(Klaiber) een 6
Schuurs een 4
(Alvarez) een 6
Martinez een 4
Nico een 6.5
Gravenberch een 6
Blind een 5,5
Ekkelenkamp een 4
(Klaasen een 7)
Antoni een 6,5
Tadic een 7,5
Promes een 4
Trainer een 4,5
Anthony een 7 als hij niet buitenspel liep bij 3de doelpunt. Zuiver afgemaakt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 november 2020 door Hummel10 --
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 04 november 2020 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2020 - 12:18 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik heet ook Tonny! :p Ten Hag had ook kunnen zien dat Blind en Martinez aan het zwemmen waren.
Moest hij gewoon eerder al omzetten.
Ja klopt helemaal, dat mis ik wel in hem, de oplossingen/omzettingen doen als het mis gaat. Hij heeft geen plan B. Hij doet dan maar wat heb ik het idee.
Loetje
 Loetje - woensdag 04 november 2020 - 12:56   quote  deeplink  
Onana 6.5
Mazraoui 5.5
Schuurs 3
Martinez 4
Tagliafico 5.5
Blind 5
Gravenberch 6.5
Ekkelenkamp 3
Antony 6
Tadic 7
Promes 4.5

Alvarez 6.5
Klaassen 7
Klaiber 6.5

Edit: Trainer een 6.5.

Gezien de omstandigheden ervoor en uiteindelijk een keer 2 wissels die prima uitpakte en waar Ajax sterker van werd, mag een keer beloond worden. Enige wat die nagelaten heeft, is voorin niks te doen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 november 2020 door Loetje --
Eide
 Eide - woensdag 04 november 2020 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2020 - 11:21 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Dat is echt afhankelijk van de schade. Gaan ze het plakken, gedeeltelijk weghalen. Kan ook heel lang duren. Heb het zelf gehad toen ik nog heel fit was, dat is natuurlijk niet vergelijkbaar met een topvoetballer, maar duurde voor mij 6 maanden.

Neres is er bijna een jaar uit geweest met zijn maniscus!

Ik hoop echt dat hij snel terug komt, want Kudus is nu al een publiekslieveling en in mijn ogen belangrijke kracht.
Ik heb links en rechts m'n voortse kruisband afgescheurd en dan pak je eigenlijk per defintie ook een beschadiging aan de meniscus. Bij m'n eerste kruisbandblessure is bij de kijkoperatie destijds m'n menicus gehecht (scheur zat in de lengterichting) waarna ik eerst moest trainen om te kijken of een kruisbandreconstructie noodzakelijk was. Ik was toen met een maand alweer aan het trainen en met twee maanden was die meniscus volledig herstelt.

Dat is ook de normale termijn. Ook bij Neres was destijds de verwachting dat hij met twee maanden terug zou zijn. Helaas heb je nooit garanties en kunnen er altijd complicaties optreden.

Ik heb dat ook met mijn VKB-reconstructies gezien. Rechts stond ik na 8 maanden weer op het voetbalveld en was ik bijna net zo fit als voor mijn blessure. Links heeft meer dan 12 maanden geduurd en die knie is nooit zo goed geworden als mijn rechterknie.

Dus inderdaad, het is altijd afwachten, maar bij een normaal verloop van het herstel is Kudus na de winterstop echt weer helemaal wedstrijdfit. Met alle voorbehouden die jij terecht aanhaald.
AkaS
 AkaS - woensdag 04 november 2020 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2020 - 10:55 schreef Eide het volgende:

[..]

Los van wat je van de man als persoon of trainer vindt:

Hij haalt wel resultaten met Ajax. Halve finale CL, kampioenschap en een eerste plaats in het vorige (rare seizoen) en is qua punten behaalt en doelpunten gescoord vergelijkbaar met Cruijff en Van Gaal.

Ofwel; er is geen aanleiding voor Van der Sar en Overmars om afscheid te nemen van Ten Hag tenzij ze duidelijk een andere kandidaat op het oog hebben die ze beter geschikt achten. Aangeziebn Ajax weinig trek lijkt te hebben in een buitenlandse trainer zijn de opties zeer beperkt. Slot is niet verder dan Ten Hag. Bosz is een gepasseerd station... en we weten niet wat Ajax vindt van Reiziger bijvoorbeeld.

Mijn voorzichtige conclusie is dat Ten Hag voorlopig veilig op z'n stoel zit zolang Ajax Europees overwintert en in de Eredivisie speelt om de prijzen. Ik zou niet weten welke reden Ajax heeft om afscheid te nemen van de man.

En nogmaals; dit is geen uiting van mijn mening over de man, maar gewoon de situatie zoals ik die momenteel inschat,
Je kiest ervoor om niet op mijn post te reageren, maar op een reactie hierop van een ander. En ik vind dit jammer want ik probeer min of meer mezelf open te stellen en te onderzoeken of de wrevel die ik veroorzaak betreffende mijn posts over ten Hag nou werkelijk voortkomen uit onbewust en onbedoelde negativiteit van mij naar hem.... Of kunnen we middels een rapport zoals dit bij spelers wordt gedaan tot een objectieve weging van ten Hag als trainer van Ajax komen..?

En jouw expertise zou ik hierin zeer zeker op prijs stellen Eide.

Het grote succes van dat ene mooie seizoen staat als een paal boven water. Echter moeten we wel eerlijk blijven en stellen dat het spelersmateriaal ook van ongekende kwaliteit was. Plus zijn er boze tongen die beweren dat niet ten Hag maar schreuder deze credits zouden toekomen...

Dit kunnen wij niet beoordelen. Wel kunnen wij een vergelijking maken in de samengestelde teams, gehanteerde tactieken en toegepaste wissels van het Ajax onder ten Hag met en zonder Schreuder...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 november 2020 door AkaS --
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 04 november 2020 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2020 - 14:19 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik heb links en rechts m'n voortse kruisband afgescheurd en dan pak je eigenlijk per defintie ook een beschadiging aan de meniscus. Bij m'n eerste kruisbandblessure is bij de kijkoperatie destijds m'n menicus gehecht (scheur zat in de lengterichting) waarna ik eerst moest trainen om te kijken of een kruisbandreconstructie noodzakelijk was. Ik was toen met een maand alweer aan het trainen en met twee maanden was die meniscus volledig herstelt.

Dat is ook de normale termijn. Ook bij Neres was destijds de verwachting dat hij met twee maanden terug zou zijn. Helaas heb je nooit garanties en kunnen er altijd complicaties optreden.

Ik heb dat ook met mijn VKB-reconstructies gezien. Rechts stond ik na 8 maanden weer op het voetbalveld en was ik bijna net zo fit als voor mijn blessure. Links heeft meer dan 12 maanden geduurd en die knie is nooit zo goed geworden als mijn rechterknie.

Dus inderdaad, het is altijd afwachten, maar bij een normaal verloop van het herstel is Kudus na de winterstop echt weer helemaal wedstrijdfit. Met alle voorbehouden die jij terecht aanhaald.
Tja het blijft afwachten. Ze zeggen idd normaal dat er 2 tot 3 maanden voor staat, maar dat is gewoon een gemiddelde en voor iedereen is het toch anders. Ik weet niet hoe erg de schade is bij Kudus.
Bij mij hebben ze een stuk weggehaald en ik had veel last daarna en alles duurde veel langer, maar dat kwam ook misschien omdat ik et terugkwam van een dubbele beenbreuk en nog niet helemaal 100% was.

Ik kan alleen maar hopen dat het niet zo lang zal duren als bij Neres. Na de winterstop hebben we Kudus hard nodig
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 04 november 2020 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2020 - 10:23 schreef AkaS het volgende:
De algemene opvatting op het forum is dat ik anti ten Hag ben...

Maar feitelijk ben ik niet anti, maar vallen mij zijn keuzes en wijze van communiceren op in negatieve zin.

En ik vraag mij of, ben ik nou zo negatief of vergeten er heel veel mensen om hem eerlijk en objectief te beoordelen op basis van zijn functioneren als coach van Ajax 1.

Er is heel veel gedurende de dag, achter gesloten deuren waar wij niets van meekrijgen... En er is natuurlijk een topjaar geweest met Schreuder in de staf en Tadic, Frenkie, de Ligt, Ziyech, van de Beek en een goede Neres als spelersgroep waar het onderlinge spelplezier en klasse van afspatte...

Maar als ik bijvoorbeeld de spelersrapporten terugzie van gisterenavond.... Dan ben ik weleens benieuwd naar het trainersrapport van ten Hag van vorig seizoen en dit seizoen... Wat was zijn teamsamenstelling, wie heeft hij waar opgesteld. Wat was de beoogde tactiek. Was dit juist, als niet hoe heeft dit opgelost... Etc etc. Hoe was zijn uitleg naar het publiek...

Dit zou ik weleens willen zien en dan kijken wat voor cijfer hier uitkomt. En dan natuurlijk zien of bepaalde mensen hier negatief over ten Hag zijn of slechts negatieve zaken van ten Hag waarnemen en benoemen....

Ben nu al benieuwd naar zijn volgende opstelling :-)
Je bent niet de enige. Hij komt in mijn ogen voor de camera nog steeds niet goed over. Zijn keuzes om spelers op een bepaalde positie te laten spelen, waarvan wij allemaal zien dat het niet werkt snap ik ook niet. Is hij eigenwijs? Als je ziet dat blind verzuipt, dan ga je toch iets omzetten? Ik denk dat de assistent coaches daar ook hun verantwoordelijkheid moet aantonen, maar dat zijn echte broekies.

Van mij mag er best een ervaren assistent naast Ten Hag worden neergezet, zodat ze goed kunnen sparren. Nu is het De grote Ten Hag show met opvulling op de bank.

Tegen Liverpool vond ik zijn variant briljant verzonnen, tegen die midjets vond ik het slecht. Ik snap dat de voorbereiding niet op een normale manier kon plaatsvinden, maar op z'n minst kan je dan juist dingen die niet goed gaan in de wedstrijd omzetten. Of posities omzetten.

Het begint natuurlijk dat je wel je spelers op de juiste plek moet zetten.

Ekkelenkamp en Schuurs vielen echt door de mand, maar ook Ten Hag krijgt van mij geen voldoende deze wedstrijd.
Eide
 Eide - woensdag 04 november 2020 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2020 - 14:31 schreef AkaS het volgende:

[..]

Je kiest ervoor om niet op mijn post te reageren, maar op een reactie hierop van een ander. En ik vind dit jammer want ik probeer min of meer mezelf open te stellen en te onderzoeken of de wrevel die ik veroorzaak betreffende mijn posts over ten Hag nou werkelijk voortkomen uit onbewust en onbedoelde negativiteit van mij naar hem.... Of kunnen we middels een rapport zoals dit bij spelers wordt gedaan tot een objectieve weging van ten Hag als trainer van Ajax komen..?

En jouw expertise zou ik hierin zeer zeker op prijs stellen Eide.

Het grote succes van dat ene mooie seizoen staat als een paal boven water. Echter moeten we wel eerlijk blijven en stellen dat het spelersmateriaal ook van ongekende kwaliteit was. Plus zijn er boze tongen die beweren dat niet ten Hag maar schreuder deze credits zouden toekomen...

Dit kunnen wij niet beoordelen. Wel kunnen wij een vergelijking maken in de samengestelde teams, gehanteerde tactieken en toegepaste wissels van het Ajax onder ten Hag met en zonder Schreuder...
Ten eerste heb ik geen enkele vorm van expertise. Ik ben een simpele fan met een mening en ik vind het leuk daarover te praten met anderen. Ik zou vooral iedereen adviseren mijn mening, en die van talloze anderen, niet te serieus te nemen. :)

Over Ten Hag;
In algemene zin ken ik geen enkele trainer van Ajax waar de fans juichend mee wegliepen, of het moet Johan Cruijff zijn geweest. Cruijff als trainer van Ajax was eigenlijk net voordat ik de Eredivsie, en vooral Ajax, serieuzer ging volgen. Ik ben eigenlijk pas serieus voetbal op televisie gaan kijken in 1988 bij het EK. Ik was toen 11. Na dat EK, dus zeg maar in de periode Beenhakker en daarna Van Gaal, ben ik Ajax intensiever gaan volgen.

Van Gaal dwong na een moeizame start veel respect af door zijn speelwijze en de resultaten. Van Gaal had natuurlijk wel de mazzel dat hij misschien wel de meest getalenteerde lichting Nederlandse voetballers sinds het Ajax van Michiels onder z'n hoede had. Daarna was het een optocht van trainers die nooit onbesproken zijn geweest, veelal niet geholpen door het gebrekkige beleid van Ajax zelf.

Ik ben persoonlijk van mening dat Peter Bosz en Erik ten Hag twee uitstekende trainers voor Ajax zijn/waren. Ze combineren aantrekkelijk voetbal met aansprekende resultaten daar gaat het uiteindelijk om. Dat EtH niet zo camera-geniek is, en soms heel ongemakkelijk is om naar te kijken en luisteren boeit mij persoonlijk niets, net zoals het Rotterdamse verleden van Peter Bosz mij ook niets deed. Ik was eigenlijk best heel kritisch op het aanstellen van Erik ten Hag vanwege de speelwijze die hij hanteerde bij Utrecht, maar die kritiek bleek toch wel onterecht. Ook eventuele kritiek over de invloed van assistenten doet mij niets. Een goed leider (en dat is wat een trainer is) maakt gebruik van de kennis en expertise van de mensen om hem heen om tot het beste resultaat te komen. Als de assistenten van Ten Hag zo goed zijn is dat ten dele ook gewoon de verdienste van Ten Hag die dat soort lui de mogelijkheid geeft maximaal te presteren.

Mijn grootste punt van kritiek richting Erik ten Hag is dat hij in mijn ogen te eigenwijs vasthoudt aan spelers en spelers op posities waar ze niet thuishoren. Hij wedstrijdlange ploeteren met Alvarez is daar een sprekend voorbeeld van. Promes op 10 idem. Zo in er nog wel meer voorbeelden te noemen.

De kritiek waar ik niets mee heb gaat over vastigheden en opstellingen. Ik ben sterk van mening dat je vastigheden inbouwt op trainingen. In het moderne voetbal speel je meer dan 50 wedstrijden per seizoen, nog zonder de interlandperiodes en oefenwedstrijden. Ik denk dat moderne trainer en ploeg, die pretenderen op hoog niveau mee te willen kunnen, niet anders kunnen dan roteren en wiselen in de basisopstelling.

Persoonlijk ben ik gematigd positief over Ten Hag. Ik vind zijn resultaten uitstekend en vind dat hij tactisch goed bezig is met Ajax. Hij heeft daarbij wel de mazzel dat hij een uitstekende Ajaxdirectie achter zich heeft staan. Dat neemt niet weg dat onder zijn leidig Ajax weer een ploeg is geworden die respecteerd en zelfs een beetje gevreesd wordt in Europa. Dat is echt wel de verdienste van Erik ten Hag.

Tegelijkertijd begrijp ik de kritiek op EtH ook wel. Ik ben het met delen van die kritiek eens, maar niet alles. Ik denk dat er over het algmeen in veel van de kritiek gericht aan Ten Hag wel wat nuance is aan te brengen. Tegelijkertijd moet hij echt eens gaan ophouden met kansloze experimenten met Alvarez op 6, Promes op 10, Mazraoui op 6 enzovoorts. Daarnaast zou ik hem persoonlijk meer gebruik willen zien maken van eigen jeugd.

Beetje een lang verhaal geworden. Ik denk dat de samenvatting is dat ik Ten Hag tot dusver een voldoende geef als trainer van Ajax, met toch wel wat kanttekeningen waar het in mijn ogen beter moet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 november 2020 door Eide --
Eide
 Eide - woensdag 04 november 2020 - 20:09   quote  deeplink  
Genoeg reactie? :D
nummer10
 nummer10 - woensdag 04 november 2020 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2020 - 20:09 schreef Eide het volgende:
Genoeg reactie? :D
mand :P https://youtu.be/ypSKDY4Jp3g

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 november 2020 door nummer10 --
Eide
 Eide - woensdag 04 november 2020 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2020 - 20:28 schreef nummer10 het volgende:

[..]

mand :P https://youtu.be/ypSKDY4Jp3g


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 november 2020 door Eide --
remco k
 remco k - woensdag 04 november 2020 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2020 - 15:40 schreef Eide het volgende:

[..]

Ten eerste heb ik geen enkele vorm van expertise. Ik ben een simpele fan met een mening en ik vind het leuk daarover te praten met anderen. Ik zou vooral iedereen adviseren mijn mening, en die van talloze anderen, niet te serieus te nemen. :)

Over Ten Hag;
In algemene zin ken ik geen enkele trainer van Ajax waar de fans juichend mee wegliepen, of het moet Johan Cruijff zijn geweest. Cruijff als trainer van Ajax was eigenlijk net voordat ik de Eredivsie, en vooral Ajax, serieuzer ging volgen. Ik ben eigenlijk pas serieus voetbal op televisie gaan kijken in 1988 bij het EK. Ik was toen 11. Na dat EK, dus zeg maar in de periode Beenhakker en daarna Van Gaal, ben ik Ajax intensiever gaan volgen.

Van Gaal dwong na een moeizame start veel respect af door zijn speelwijze en de resultaten. Van Gaal had natuurlijk wel de mazzel dat hij misschien wel de meest getalenteerde lichting Nederlandse voetballers sinds het Ajax van Michiels onder z'n hoede had. Daarna was het een optocht van trainers die nooit onbesproken zijn geweest, veelal niet geholpen door het gebrekkige beleid van Ajax zelf.

Ik ben persoonlijk van mening dat Peter Bosz en Erik ten Hag twee uitstekende trainers voor Ajax zijn/waren. Ze combineren aantrekkelijk voetbal met aansprekende resultaten daar gaat het uiteindelijk om. Dat EtH niet zo camera-geniek is, en soms heel ongemakkelijk is om naar te kijken en luisteren boeit mij persoonlijk niets, net zoals het Rotterdamse verleden van Peter Bosz mij ook niets deed. Ik was eigenlijk best heel kritisch op het aanstellen van Erik ten Hag vanwege de speelwijze die hij hanteerde bij Utrecht, maar die kritiek bleek toch wel onterecht. Ook eventuele kritiek over de invloed van assistenten doet mij niets. Een goed leider (en dat is wat een trainer is) maakt gebruik van de kennis en expertise van de mensen om hem heen om tot het beste resultaat te komen. Als de assistenten van Ten Hag zo goed zijn is dat ten dele ook gewoon de verdienste van Ten Hag die dat soort lui de mogelijkheid geeft maximaal te presteren.

Mijn grootste punt van kritiek richting Erik ten Hag is dat hij in mijn ogen te eigenwijs vasthoudt aan spelers en spelers op posities waar ze niet thuishoren. Hij wedstrijdlange ploeteren met Alvarez is daar een sprekend voorbeeld van. Promes op 10 idem. Zo in er nog wel meer voorbeelden te noemen.

De kritiek waar ik niets mee heb gaat over vastigheden en opstellingen. Ik ben sterk van mening dat je vastigheden inbouwt op trainingen. In het moderne voetbal speel je meer dan 50 wedstrijden per seizoen, nog zonder de interlandperiodes en oefenwedstrijden. Ik denk dat moderne trainer en ploeg, die pretenderen op hoog niveau mee te willen kunnen, niet anders kunnen dan roteren en wiselen in de basisopstelling.

Persoonlijk ben ik gematigd positief over Ten Hag. Ik vind zijn resultaten uitstekend en vind dat hij tactisch goed bezig is met Ajax. Hij heeft daarbij wel de mazzel dat hij een uitstekende Ajaxdirectie achter zich heeft staan. Dat neemt niet weg dat onder zijn leidig Ajax weer een ploeg is geworden die respecteerd en zelfs een beetje gevreesd wordt in Europa. Dat is echt wel de verdienste van Erik ten Hag.

Tegelijkertijd begrijp ik de kritiek op EtH ook wel. Ik ben het met delen van die kritiek eens, maar niet alles. Ik denk dat er over het algmeen in veel van de kritiek gericht aan Ten Hag wel wat nuance is aan te brengen. Tegelijkertijd moet hij echt eens gaan ophouden met kansloze experimenten met Alvarez op 6, Promes op 10, Mazraoui op 6 enzovoorts. Daarnaast zou ik hem persoonlijk meer gebruik willen zien maken van eigen jeugd.

Beetje een lang verhaal geworden. Ik denk dat de samenvatting is dat ik Ten Hag tot dusver een voldoende geef als trainer van Ajax, met toch wel wat kanttekeningen waar het in mijn ogen beter moet.
Ik denk dat ik me hier voorlopig bij kan aansluiten.

Geen fan, maar de resultaten spreken voor zich en daar is hij verantwoordelijk voor.
nummer10
 nummer10 - woensdag 04 november 2020 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 november 2020 - 20:53 schreef Eide het volgende:

[..]

[ filmpje ]
kan nooit filmpjes zo aan klikken :( klote huawei

wat betreft je verhaal kan ik me bij aansluiten... ook al blijf ik erbij dat ook in het eerste jaar of nahja succes jaar dit kwam omdat de groep zich uitsprak naar tenhag waarna de verandering pas kwam.. en je zegt het natuurlijk wat minder lomp.. uit eindelijk denk ik dat ik en ik denk ook akas (ook al mag je niet voor een ander denken :) ) eigenlijk bijna allemaal het zelfde bedoelen..
AkaS
 AkaS - woensdag 04 november 2020 - 22:35   quote  deeplink  
Dankje Eide.

Persoonlijk ben ik het met je eens tot aan je eindconclusie waarin je ten Hag een voldoende geeft.

Voor mij is de conclusie toch een onvoldoende. Ja, Ajax telt weer mee en dat is gedurende zijn trainerschap tot stand gekomen...

Echter heeft hij mij niet het tegendeel bewezen dat het niet de verdiensten van Schreuder waren. Nadat deze is vertrokken, ging het nog even goed en naarmate Schreuder langer weg was, gingen de resultaten ook naar beneden.

Verder blijft hij uitblinken in beslissingen waarvan iedereen ziet dat deze niet de beste zijn.

Ik hoop dat hij vanaf nu laat zien dat hij de juiste man voor de job is!

En nogmaals dank voor je serieuze reactie.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FC Midtjylland - Ajax (dinsdag 3 november, 21.00 uur) Champions League 1-2









0.0125100