BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Utrecht - Ajax (zondag 08 oktober 2020, 12:15); 0 - 3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zaterdag 07 november 2020 - 16:39   quote  deeplink  
b474aafa55cd192f0c51fdd2d4f7f04c_1348488548.jpg

Utrecht uit is al jarenlang een lastige klus voor Ajax. Voor de Domstedelingen, en vooral ook de achterban, is de thuiswedstrijden tegen Ajax DE wedstrijd van het jaar. Voor Ajax een beladen potje, maar daar zijn er toch talloze van per jaar. Het resultaat is dat Utrecht er vaak vol opklapt terwijl Ajax een normale pot probeert af te werken. Toch zijn er dit jaar forse verschillen met voorgaanse edities. Ten eerste is er natuurlijk geen publiek bij wat de atmosfeer in het stadion natuurlijk heel anders maakt. Ten tweede is Utrecht trainer John van den Brom bezig met een transfer naar Belgie en zullen twee assistenten de wedstrijden leiden. De vraag is wat het effect hiervan is op de selectie.

Historie

Ajax speelde in haar historie maar liefst 105 duels tegen FC Utrecht. Ajax won er 65 en verloor 21 diels. Na 19 duels deelden de ploegen de punten. Thuis wint Ajax vrijwel altijd, namelijk 41 van de 53 gespeelde duels, maar uit ligt dat duidelijk anders. Ajax speelde 51 uitwedstrijden tegen Utrecht en won er hiervan slechts 23. Hierbij valt op dat Ajax in Utrecht gemiddeld veel minder scoort dan in het eigen stadion. De voorgaande vijf seizoenen tonen hetzelfde beeld. Ajax speelde 10 duels tegen Utrecht, 9 competitieduels, 1 bekerduel en 1 oefenwedstrijd. Ajax won er 6, verloor er 3 en speelde 1 maal gelijk. Van de verliespartijen waren 2 van de 3 op bezoek in Utrecht.

Utrecht

Trainer John van den Brom is, als gezegd, bezig met een transfer naar KRC Genk. Rene Hake is aangesteld als interrimtrainer. Temidden van deze transfersoap speelt Utrecht tot dusver een matig seizoen. De Utrechters willen eigenlijk bij de subtop horen maar zijn tot dusver een middenmoter. FC Utrecht staat na 7 speelrondes 8e met 9 punten, ruim achter nummer 7 Groningen die er 13 hebben. Wel heeft Utrecht nog 1 wedstrijd tegoednadat de wedstrijd tegen AZ werd afgelast. De Utrechters zijn productief te noemen met 15 goals voor. Ze krijgen er ook veel tegen met 12 tegentreffers.

Er springen nog geen Utrechtspelers in het oog tot dusver. De usual sustpects voeren de lijstjes met bescheiden scores aan. Spits Kerk heeft 2 goals gemaakt, net als aanvallende middenvelder Van der Streek. Eljero Elia speelt tegenwoordig in de Domstad maar weet nog geen verpletterende indruk te maken. Ook Elia is, zeker gezien zijn verleden in zowel Amsterdam als ROtterdam, zal juist tegen Ajax wel willen vlammen. De kans bestaat dat hij dat moet tonen, mits hij speelt, tegen z'n voormalige ploeggenoot Klaiber.

Ajax

Ajax leeft vrij onbezorgd naar het duel met Utrecht toe, met eigenlijk alleen de blessure van Kudus als pijnpunt. In de Champions League werd, op zeer lelijke wijze, gewonnen en in de competitie staat de Amsterdammers gedeeld eerste met Vitesse maar met een straatlengte voorsprong in doelsaldo. Dit beeld is natuurlijk wel vertekent door de 0-13 winst tegen VVV.

Dat laatste levert meteen een vertekent beeld op in de topscorerslijst. Tadic en Traore voeren deze aan met elk 5 goals. Traore heeft bovendien ook al 3 assists op zijn naam veruss de 2 van Tadic. De aantekning hierbij is dat al die goals en assists dus komen uit het duel tegen VVV. Antony staat al op 4 goals en 2 assists. De grootste verrassing in Amsterdam heet echter niet Antony of Kudus, maar heet Davy Klaassen. Klaassen is sinds zijn terugkeer uitgegroeid tot sterkhouder, is weer international en is zowel verdedigend als in de opbouw misschien we de belangrijkste speler van Ajax geworden.

De vorige wedstrijd

De laatste wedstrijd om punten (nou ja, de beker) ging verloren. Om niet meteen chagerijnig het weeked in te gaan dan maar beelden van de meest recente wedstrijd, wat een oefenpot betrof.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 november 2020 door Eide --
Loetje
 Loetje - zaterdag 07 november 2020 - 16:44   quote  deeplink  
Klasse man.
Eide
 Eide - zaterdag 07 november 2020 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 november 2020 - 16:44 schreef Loetje het volgende:
Klasse man.
Ondanks m'n slaapgebrek van gisteren ;)
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 07 november 2020 - 17:16   quote  deeplink  
Keurig topic Eide, duidelijk en informatief, dank voor de tijd die je daarin hebt gestoken. Ik ga uit van een 2-3 overwinning, rood voor Ajax in de 2e helft en een eigen goal van Onana.
Loetje
 Loetje - zaterdag 07 november 2020 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 november 2020 - 17:02 schreef Eide het volgende:

[..]

Ondanks m'n slaapgebrek van gisteren ;)
Soms levert dat juist mooie resultaten op.
Loetje
 Loetje - zaterdag 07 november 2020 - 19:03   quote  deeplink  
3-1
p111
 p111 - zaterdag 07 november 2020 - 23:26   quote  deeplink  
das een makkie zonder publiek 1-4
remco k
 remco k - zondag 08 november 2020 - 00:13   quote  deeplink  
Hey is van jullie beiden heel knap dat jullie het volhouden zulke knappe topics te maken.

Ik vind vind ze in ieder geval altijd leuk om te lezen.

Morgen een lastig potje. Ik gok op een gelijk spel.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 08 november 2020 - 00:57   quote  deeplink  
Mooi topic weer, afgewisseld door de ene keer van Loetje dan wel van Eide!
Eindstand: 1-3

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 november 2020 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - zondag 08 november 2020 - 00:57   quote  deeplink  
top eide.. ik weet het niet morgen.. in iedergeval succes
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 10:57   quote  deeplink  
Labyad in de basis

Onana
Mazraoui
Schuurs
Blind
Tagliafico
Klaassen
Labyad
Gravenberch
Antony
Traore
Tadic
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 11:00   quote  deeplink  
Op basis van wat Labyad zijn basisplek verdiend weet ik niet.

Ik vond Tadic de laatste potjes wat beter spelen en had hem graag vanuit het midden gezien. Tevens benieuwd hoeveel krediet Schuurs nog heeft. Die moet wat gaan laten zien.

Ook benieuwd hoe Ajax de looplijn naar Gyrano Kerk eruit gaat halen. Hopelijk komen we vandaag minder in ondertal, Fortuna en FC Midtjylland gaven daar heel veel zorgen voor
AkaS
 AkaS - zondag 08 november 2020 - 11:03   quote  deeplink  
We hebben een internationale toptrainer. Zo heb ik begrepen want dat oneindige inpassen van andere spelers schijnt heel gewoon te zijn op internationaal topniveau.

Plus hij weet de tegenstander altijd weer op het verkeerde been te zetten. Waar iedereen Marintez en Alvarez mogelijk zou verwachten, doet hij dit heel verrassend niet. Wat een genie hebben we in huis.

En geweldig hoe hij loyaal aan Labyad is. Mag ook weleens gezegd worden. Als dit niet lukt zou hij misschien eens een rechtsback experiment met Labyad moeten aangaan. Misschien is dat het schot in de roos..?
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 11:04   quote  deeplink  
vct76w6rowv1.jpeg.jpg
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 11:03 schreef AkaS het volgende:

Plus hij weet de tegenstander altijd weer op het verkeerde been te zetten. Waar iedereen Marintez en Alvarez mogelijk zou verwachten, doet hij dit heel verrassend niet. Wat een genie hebben we in huis.

Deze hou ik erin, hij weet echt altijd iedereen compleet te misleiden en te verassen he
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 11:10   quote  deeplink  
Ik blijf erbij, 3-1 voor Utrecht

Om meerdere redenen. Na Heerenveen dacht ik dat de voorwaartse lijn ingezet was.

De laatste 2 wedstrijden is Ajax wel heel erg kwetsbaar geweest en nu tref je ook gewoon je angstgegner. Het is wedstrijd zoveel in korte tijd dus ik die Ajax onderuit gaan. En ik denk dat Ajax er met 3-1 nog zacht vanaf gaat komen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 08 november 2020 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 11:05 schreef Loetje het volgende:

[..]

Deze hou ik erin, hij weet echt altijd iedereen compleet te misleiden en te verassen he
Inclusief zijn eigen spelers...... hahaha
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 08 november 2020 - 11:13   quote  deeplink  
oh ja. ik ga voor 1-4
AkaS
 AkaS - zondag 08 november 2020 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 11:05 schreef Loetje het volgende:

[..]

Deze hou ik erin, hij weet echt altijd iedereen compleet te misleiden en te verassen he
Hahaha dat is goed Loetje.

Ik begrijp het ook niet moet ik zeggen en ik wil het wel begrijpen. Oprecht!

Stel dat Labyad verrast en goed speelt, zet hij hem dan de volgende wedstrijd weer ernaast?

Centraal duo Schuurs en Blind blijken samen telkens door het ijs te zakken. En toch gaat hij ermee door.

Zegt hij dan dat Blind op het middenveld nog meer tekort komt, of zegt hij totaal geen vertrouwen te hebben in Alvarez en Martinez?

Wat wil hij überhaupt zeggen???

Neres...Tadic...Anthony geen optie voor hem?
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 11:20 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hahaha dat is goed Loetje.

Ik begrijp het ook niet moet ik zeggen en ik wil het wel begrijpen. Oprecht!

Stel dat Labyad verrast en goed speelt, zet hij hem dan de volgende wedstrijd weer ernaast?

Centraal duo Schuurs en Blind blijken samen telkens door het ijs te zakken. En toch gaat hij ermee door.

Zegt hij dan dat Blind op het middenveld nog meer tekort komt, of zegt hij totaal geen vertrouwen te hebben in Alvarez en Martinez?

Wat wil hij überhaupt zeggen???

Neres...Tadic...Anthony geen optie voor hem?
Uiteindelijk zie je wel dat zijn pareltjes Labyad en Promes best wat krediet hebben. Spelen die goed, spelen ze de volgende pot weer.

Ik zie oprecht veel liever Neres dan verder in zijn ritme komen en lekker desnoods Tadic op 10. Traore op 9 snap ik dan wel.

Wordt hier ook niet goed van, veel wijzigingen. Enerzijds door het drukke schema maar sommige snap ik niet en helemaal niet qua eerdergenoemde krediet
p111
 p111 - zondag 08 november 2020 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 11:03 schreef AkaS het volgende:
We hebben een internationale toptrainer. Zo heb ik begrepen want dat oneindige inpassen van andere spelers schijnt heel gewoon te zijn op internationaal topniveau.

Plus hij weet de tegenstander altijd weer op het verkeerde been te zetten. Waar iedereen Marintez en Alvarez mogelijk zou verwachten, doet hij dit heel verrassend niet. Wat een genie hebben we in huis.

En geweldig hoe hij loyaal aan Labyad is. Mag ook weleens gezegd worden. Als dit niet lukt zou hij misschien eens een rechtsback experiment met Labyad moeten aangaan. Misschien is dat het schot in de roos..?
Of op doel,maar spelen moet hij van zijn vriend
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 08 november 2020 - 11:33   quote  deeplink  
Huh...volgens de opstelling staat Labyad op 10...
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 11:33 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Huh...volgens de opstelling staat Labyad op 10...
Klopt
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 08 november 2020 - 11:37   quote  deeplink  
FC Utrecht: Paes, Van der Maarel, St. Jago, Hoogma, Warmerdam; Maher, Van Overeem, Gustafson; Kerk, Mahi, Elia

Ajax: Onana; Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico; Gravenberch, Labyad, Klaassen; Antony, Traoré, Tadic
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 11:37 schreef Jack Huntelaar het volgende:
FC Utrecht: Paes, Van der Maarel, St. Jago, Hoogma, Warmerdam; Maher, Van Overeem, Gustafson; Kerk, Mahi, Elia

Ajax: Onana; Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico; Gravenberch, Labyad, Klaassen; Antony, Traoré, Tadic
Utrecht gewoon snelle spelers die prima tussen de linies kunnen spelen. Ajax moet echt niet als idioten die ballen weer gaan inleveren op de eigen helft, dan worden we echt geslacht.
remco k
 remco k - zondag 08 november 2020 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 11:03 schreef AkaS het volgende:
We hebben een internationale toptrainer. Zo heb ik begrepen want dat oneindige inpassen van andere spelers schijnt heel gewoon te zijn op internationaal topniveau.

Plus hij weet de tegenstander altijd weer op het verkeerde been te zetten. Waar iedereen Marintez en Alvarez mogelijk zou verwachten, doet hij dit heel verrassend niet. Wat een genie hebben we in huis.

En geweldig hoe hij loyaal aan Labyad is. Mag ook weleens gezegd worden. Als dit niet lukt zou hij misschien eens een rechtsback experiment met Labyad moeten aangaan. Misschien is dat het schot in de roos..?
Hehehe. Hier moest ik we even om lachen.
nummer10
 nummer10 - zondag 08 november 2020 - 12:04   quote  deeplink  
hij blijft verbazen... succes allemaal
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 12:05   quote  deeplink  
Ik denk dat TOTO binnenkort echt aangifte tegen Ten Hag doet hoor. Die verneukt iedere quotering wekelijks :-)
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 08 november 2020 - 12:08   quote  deeplink  
Gehoord te hebben van de situatie bij Utrecht, denk ik 1 - 3 voor ons.
remco k
 remco k - zondag 08 november 2020 - 12:25   quote  deeplink  
Ajax de eerste tien minuten defensief heel erg goed.

Utrecht krijgt geen tiende van een seconde.
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 12:25   quote  deeplink  
Druk zetten gaat inderdaad goed. Nu volhouden
remco k
 remco k - zondag 08 november 2020 - 12:30   quote  deeplink  
Nu geven ze langzaam aan iets meer ruimte weg.
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 12:30   quote  deeplink  
Begin lijkt op die bij Groningen. Toen ook controle, maar te weinig gevaar.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 08 november 2020 - 12:32   quote  deeplink  
Alleen de eerste acht minuten twee kansen tot scoren.
Nu bezigde wedstrijd meer controlerend, en afwachten op dat ene moment.
remco k
 remco k - zondag 08 november 2020 - 12:32   quote  deeplink  
Een goal uit een spelhervatting zou we weer eens fijn zijn.
remco k
 remco k - zondag 08 november 2020 - 12:34   quote  deeplink  
Jezus waarom zit je aan die bal Traore zeg.
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 12:35   quote  deeplink  
Ja, dan krijg je zo'n prachtkans, maak hem dan ook een keer.
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 12:39   quote  deeplink  
Even flipperkast bij ons achterin nu
remco k
 remco k - zondag 08 november 2020 - 12:40   quote  deeplink  
En dan toch zo makkelijk een grote kans weggeven.

Waarom kan iedere spits tegen ons een bal vast houden en lukt onze spits dat eigenlijk nooit.
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 12:42   quote  deeplink  
Zat ook weer meer in.

Alleen dit was geen overtreding.

Kuipers wordt wel steeds minder hoor
Eide
 Eide - zondag 08 november 2020 - 12:45   quote  deeplink  
Snel Neres erbij en Tadic naar 9. Ajax heeft veel meer dynamiek nodig richting de voorste lijn.
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 12:45   quote  deeplink  
De goede beginfase is wel ver weg nu
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 12:46   quote  deeplink  
Schuurs alweer zo makkelijk weggezet, verdorie toch
remco k
 remco k - zondag 08 november 2020 - 12:47   quote  deeplink  
Sorry hoor. Maar traore loopt alleen maar in de weg.

Geen flauw idee waarom hij de voorkeur krijgt boven Neres.
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 12:48   quote  deeplink  
Traore inderdaad heel vervelend vandaag, op alle fronten.

Je mist gewoon een schakel tussen de 10 en de 9. Dat staat gewoon niet.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 08 november 2020 - 12:48   quote  deeplink  
Wij controleren wel de wedstrijd, maar creëren geen goede kansen.
Na de 20e minuut is Utrecht wel (iets) beter in de wedstrijd gekomen.

Kan het zijn dat we misschien een te laag tempo voetballen ?
Overigens vind ik ons verdediging (de zwakste schakel) weer niet goed.
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 12:48 schreef Onze Ajax het volgende:
Wij controleren wel de wedstrijd, maar creëren geen goede kansen.
Na de 20e minuut is Utrecht wel (iets) beter in de wedstrijd gekomen.

Kan het zijn dat we misschien een te laag tempo voetballen ?
Overigens vind ik ons verdediging (de zwakste schakel) weer niet goed.
Dit zien we allemaal zelf toch ook wel?
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 12:51   quote  deeplink  
Godsamme!!!!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 08 november 2020 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 12:50 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dit zien we allemaal zelf toch ook wel?
Maar zijzelf niet, misschien ! !
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 12:52   quote  deeplink  
Wat een drama is dit toch ook.

Iedere eerste kans in die grote wedstrijden gaan er gewoon niet in, op van de week na.

Je maakt het zoveel makkelijker voor jezelf.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Utrecht - Ajax (zondag 08 oktober 2020, 12:15); 0 - 3









0.0068919