BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Utrecht - Ajax (zondag 08 oktober 2020, 12:15); 0 - 3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 13:45 schreef Eide het volgende:
Maar dan toch weer Alvarez op het middenveld... terwijl je juist daar steeds weer wordt overlopen.
Slaat ook gewoon helemaal nergens op.

En middenveld ging volgens mij wel aardig.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 08 november 2020 - 13:47   quote  deeplink  
Maar waarom krijgt KJH niet iets meer speeltijd....?
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 13:47 schreef remco k het volgende:
Labyad was gewoon op.

En promes moet ergens vorm vinden. Die kan je niet het hele seizoen op de bank laten.
Dus breng je Huntelaar een keer.

Alvarez valt goed in op 4 en zet je hem op een positie neer waar die totaal niet kan spelen.

Nee sorry, dan ben jij de enige die dat prima wissels vind.
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 13:47 schreef Ronald 1960 het volgende:
Maar waarom krijgt KJH niet iets meer speeltijd....?
Het slaat ook gewoon nergens op
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 13:49   quote  deeplink  
Waarom een omhaal als je zo dramatisch uit vorm bent. Idioot dat het is.
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 13:50   quote  deeplink  
Dit had einde wedstrijd moeten zijn
Eide
 Eide - zondag 08 november 2020 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 13:47 schreef remco k het volgende:
Labyad was gewoon op.

En promes moet ergens vorm vinden. Die kan je niet het hele seizoen op de bank laten.
Eens en eens.
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 13:52   quote  deeplink  
Overigens Remco, eens dat je iemand niet altijd op de bank kunt zetten. Wel is het zo dat je iemand totaal uit vorm niet iedere week speeltijd verdiend. En zeker niet als steevast een van je eerste wissels
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 13:54   quote  deeplink  
Trouwens, even positief. Klaassen en Gravenberch weer prima
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 14:00   quote  deeplink  
Wat je Ajax mag nageven, gewoon op halverwege de eerste helft na niet in de problemen geweest. Met het gatenkaasvoetbal van afgelopen week 2x, is dat dan wel heel goed.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 08 november 2020 - 14:01   quote  deeplink  
3 punten erbij. Op naar de volgende wedstrijd.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 08 november 2020 - 14:02   quote  deeplink  
Dat is een knappe goal van Promes
Eide
 Eide - zondag 08 november 2020 - 14:02   quote  deeplink  
Nou, uiteindelijk speelt Ajax dit eenvoudig uit. De tweede helft ook verdedigend totaal niet in de problemen geweest. Geen geweldige pot, maar Utrecht uit winnen is gewoon prima.

Mooi dat Promes uit open spel scoort. En weer Klaassen.
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 14:03   quote  deeplink  
Jammer dat je interlandvoetbal hebt met verdomme 3 wedstrijden. Kansloze vriendschappelijke pot
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 14:03   quote  deeplink  
JAAAAAA.

En zo eerlijk als ik ben, het is hem gegund. Valt prima in
Eide
 Eide - zondag 08 november 2020 - 14:03   quote  deeplink  
MotM zonder enige twijfel Klaassen.
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 14:03 schreef Eide het volgende:
MotM zonder enige twijfel Klaassen.
Yep, Gravenberch voor mij een goede 2e.

Maar Klaassen gewoon altijd minimaal een 7 he
remco k
 remco k - zondag 08 november 2020 - 14:05   quote  deeplink  
Relatief eenvoudig met 0-3 winnen in Utrecht.

Dat is weleens anders geweest.

Labyad bleek uiteindelijk wel belangrijk ondanks dat ik hem een dissonant in de opstelling vond.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 08 november 2020 - 14:06   quote  deeplink  
Klaassen sterker terug gekomen, dan na zijn 1e Ajax-periode
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 14:05 schreef remco k het volgende:
Relatief eenvoudig met 0-3 winnen in Utrecht.

Dat is weleens anders geweest.

Labyad bleek uiteindelijk wel belangrijk ondanks dat ik hem een dissonant in de opstelling vond.
Yep, eens. Speelde degelijk daar.

Uiteindelijk ook dikverdiend en maar 1 kans weggegeven en zelf in totaal een stuk of 7 gehad.
remco k
 remco k - zondag 08 november 2020 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 14:03 schreef Eide het volgende:
MotM zonder enige twijfel Klaassen.
Eens. En niet de eerste keer.

Gravenberg tadic en blind ook gewoon goed.

Dan wordt zo’n pot al een heel ander verhaal.

Ook Tagliafico eindelijk weer eens wat meer aanwezig met zijn typische spel.
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 14:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens. En niet de eerste keer.

Gravenberg tadic en blind ook gewoon goed.

Dan wordt zo’n pot al een heel ander verhaal.

Ook Tagliafico eindelijk weer eens wat meer aanwezig met zijn typische spel.
Klaassen haalt gewoon altijd een 7, dat is echt knap. Verzaakt gewoon nooit en kan omschakelen naar arbeid als het daarop aan moet komen.

Ik vind Tadic ook wederom goed. Gravenberch gelukkig ook weer.
p111
 p111 - zondag 08 november 2020 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 14:03 schreef Loetje het volgende:
Jammer dat je interlandvoetbal hebt met verdomme 3 wedstrijden. Kansloze vriendschappelijke pot
Voor de blessures wel prima
p111
 p111 - zondag 08 november 2020 - 15:15   quote  deeplink  
Heerlijk dat Davy weer terug is super belangrijk en terecht bij Ned/team inplaats van die mislukkeling van een Strootman.
p111
 p111 - zondag 08 november 2020 - 15:18   quote  deeplink  
Totaal verdiende overwinning,Utrecht op een enkel kansje na totaal de onderliggende party.Heel jammer dat Troure net niet mee kan in de kleine ruimte in de 16.
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 15:13 schreef p111 het volgende:

[..]

Voor de blessures wel prima
Ik doel op die extra interland.

2 nations league potjes is zat. Nu al 3 potten in de week en dan een kansloze vriendschappelijke wedstrijd erbij tegen Spanje. Plus al die oranje landen waar je heen moet.

Gewoon schandalig en belachelijk tegelijk. Ook een deel van de KNVB
p111
 p111 - zondag 08 november 2020 - 15:24   quote  deeplink  
Mijn cijfers.
Onana 7
Mazra 7
Schuurs 6,5
Blind 7
Nico 7
Gravenberch 7
Klaasen 8
Labyad 7
Tadic 7,5
Toure 6.5 voor zijn werklust
Antoni 6,5
Neres 6,5
Alvarez 6.5
Klaiber 6
Promes 7
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 15:27   quote  deeplink  
Onana 6.5
Mazraoui 6.5
Schuurs 5.5
Blind 6.5
Tagliafico 6.5
Klaassen 7.5
Labyad 6.5
Gravenberch 7
Antony 6
Traore 5
Tadic 7

Invallers allemaal 6.5
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 15:24 schreef p111 het volgende:
Mijn cijfers.
Onana 7
Mazra 7
Schuurs 6,5
Blind 7
Nico 7
Gravenberch 7
Klaasen 8
Labyad 7
Tadic 7,5
Toure 6.5 voor zijn werklust
Antoni 6,5
Neres 6,5
Alvarez 6.5
Klaiber 6
Promes 7
Het was geen wereldpot he.

Gewoon lekker degelijk, en dat is prima.

Niet overdrijven
Pietje
 Pietje - zondag 08 november 2020 - 15:28   quote  deeplink  
Ik was niet in de gelegenheid om deze wedstrijd te zien. Ik baal altijd van die zogenaamde lunchwedstrijden om 12:15u.
Dankzij jullie verslagen en analyses hier ben ik helemaal op de hoogte :-) Utrecht-uit is traditioneel een lastige wedstrijd voor Ajax.

Dank jullie wel. Hoe ernstig is de blessure van Antony? Ja, die Davy Klaassen... super belangrijk is hij en hij verzaakt nooit. En als beloning weer opgeroepen voor Oranje. Maar ja, met zo'n overmatige agenda met zo ontzettend veel wedstrijden per week, weet ik niet of je met zijn Oranje-selectie zo blij moet zijn. Spierblessures liggen op de loer.
Eide
 Eide - zondag 08 november 2020 - 15:48   quote  deeplink  
Antony lijkt mij niet superzwaar. Hij voelde wat aan de hamstring maar liep verder normaal. Lijkt mij toch vooral een wissel uit voorzorg.

De eerste helft startte aardig maar was daarna gewoon matig. Beide partijen gaven veel ruimtes weg maar creeerden ook nauwelijks kansen. Ajax twee keer gevaarlijk via Labyad en Tadic en Utrecht wel dreiging in de counter via Kerk, maar Onana geen moment tot handelen gedwongen.

De tweede helft was duidelijk voor Ajax zonder dat er nu echt goed werd gespeeld. Utrecht kwam er eigenlijk niet meer aan te pas, zeker nadat de eerste goal was gevallen. In de laatste tin minuten moest Onana eigenlijk voor het eerst optreden.

Wat observaties over spelers;
Klaassen is echt de baas bij Ajax in alles. Verdeelt het spel, wint duels en gaat in alles voorop in de strijd. Gravenberch profiteerd daar duidelijk maar maar blinkt voorlopig niet uit in effectiviteit. Labyad was onzichtbaar op 10. Daar had Traore wel last van. Lassina was redelijk aanspeelbeer en won best wel wat duels maar gaf vervolgens of zelf een zeer zwakke pass of had niemand om zich heen om mee te combineren. Antony was onzichtbaar, in tegenstelling tot Tadic die juist heel actief was maar ook ongelukkig in de actie.

Verdedigend hadden, vooral de eerste helft, alle verdedigers het lastig. Het duo Blind/Schuurs oogt niet zeker en zowel Mazraoui als Tagliafico het het moeilijk met de snelle opschakeling van Utrecht tegen de fysiek sterke aanvallers. De tweede helft liep dat allemaal stukken beter, maar je houdt toch je hart vast met die sprintduels achterin.

Uiteindelijk een dik verdiende overwinning, maar ook een pot waar heel veel aan te verbeteren valt. Ajax is bepaald niet in topvorm en heeft toch moeite om combinerend verrassend te worden.
nummer10
 nummer10 - zondag 08 november 2020 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 15:48 schreef Eide het volgende:
Antony lijkt mij niet superzwaar. Hij voelde wat aan de hamstring maar liep verder normaal. Lijkt mij toch vooral een wissel uit voorzorg.

De eerste helft startte aardig maar was daarna gewoon matig. Beide partijen gaven veel ruimtes weg maar creeerden ook nauwelijks kansen. Ajax twee keer gevaarlijk via Labyad en Tadic en Utrecht wel dreiging in de counter via Kerk, maar Onana geen moment tot handelen gedwongen.

De tweede helft was duidelijk voor Ajax zonder dat er nu echt goed werd gespeeld. Utrecht kwam er eigenlijk niet meer aan te pas, zeker nadat de eerste goal was gevallen. In de laatste tin minuten moest Onana eigenlijk voor het eerst optreden.

Wat observaties over spelers;
Klaassen is echt de baas bij Ajax in alles. Verdeelt het spel, wint duels en gaat in alles voorop in de strijd. Gravenberch profiteerd daar duidelijk maar maar blinkt voorlopig niet uit in effectiviteit. Labyad was onzichtbaar op 10. Daar had Traore wel last van. Lassina was redelijk aanspeelbeer en won best wel wat duels maar gaf vervolgens of zelf een zeer zwakke pass of had niemand om zich heen om mee te combineren. Antony was onzichtbaar, in tegenstelling tot Tadic die juist heel actief was maar ook ongelukkig in de actie.

Verdedigend hadden, vooral de eerste helft, alle verdedigers het lastig. Het duo Blind/Schuurs oogt niet zeker en zowel Mazraoui als Tagliafico het het moeilijk met de snelle opschakeling van Utrecht tegen de fysiek sterke aanvallers. De tweede helft liep dat allemaal stukken beter, maar je houdt toch je hart vast met die sprintduels achterin.

Uiteindelijk een dik verdiende overwinning, maar ook een pot waar heel veel aan te verbeteren valt. Ajax is bepaald niet in topvorm en heeft toch moeite om combinerend verrassend te worden.
niks aan toetevoegen.. op naar de volgende... maar die kut interlands.. :(
p111
 p111 - zondag 08 november 2020 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 15:28 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het was geen wereldpot he.

Gewoon lekker degelijk, en dat is prima.

Niet overdrijven
Ook zo dominant zijn bij Utrecht is wel een 7 waard.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 november 2020 door p111 --
Pietje
 Pietje - zondag 08 november 2020 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 15:48 schreef Eide het volgende:
Antony lijkt mij niet superzwaar. Hij voelde wat aan de hamstring maar liep verder normaal. Lijkt mij toch vooral een wissel uit voorzorg.

De eerste helft startte aardig maar was daarna gewoon matig. Beide partijen gaven veel ruimtes weg maar creeerden ook nauwelijks kansen. Ajax twee keer gevaarlijk via Labyad en Tadic en Utrecht wel dreiging in de counter via Kerk, maar Onana geen moment tot handelen gedwongen.

De tweede helft was duidelijk voor Ajax zonder dat er nu echt goed werd gespeeld. Utrecht kwam er eigenlijk niet meer aan te pas, zeker nadat de eerste goal was gevallen. In de laatste tin minuten moest Onana eigenlijk voor het eerst optreden.

Wat observaties over spelers;
Klaassen is echt de baas bij Ajax in alles. Verdeelt het spel, wint duels en gaat in alles voorop in de strijd. Gravenberch profiteerd daar duidelijk maar maar blinkt voorlopig niet uit in effectiviteit. Labyad was onzichtbaar op 10. Daar had Traore wel last van. Lassina was redelijk aanspeelbeer en won best wel wat duels maar gaf vervolgens of zelf een zeer zwakke pass of had niemand om zich heen om mee te combineren. Antony was onzichtbaar, in tegenstelling tot Tadic die juist heel actief was maar ook ongelukkig in de actie.

Verdedigend hadden, vooral de eerste helft, alle verdedigers het lastig. Het duo Blind/Schuurs oogt niet zeker en zowel Mazraoui als Tagliafico het het moeilijk met de snelle opschakeling van Utrecht tegen de fysiek sterke aanvallers. De tweede helft liep dat allemaal stukken beter, maar je houdt toch je hart vast met die sprintduels achterin.

Uiteindelijk een dik verdiende overwinning, maar ook een pot waar heel veel aan te verbeteren valt. Ajax is bepaald niet in topvorm en heeft toch moeite om combinerend verrassend te worden.
Dank je wel, Eide. Ik ben weer helemaal bij.
Overigens leuk dat Promes zijn doelpunt heeft gemaakt. Ik weet niet (meer) meer wie dat hier vanmiddag geschreven heeft (dan moet ik dat opzoeken, maar heb daar geen zin in) dat Promes vorm mist en dat je die vorm alleen kunt opbouwen wanneer je wedstrijden speelt. Daar ben ik het helemaal mee eens. Hij mag niet in Jong Ajax spelen, dus is hij afhankelijk van speelminuten in Ajax-1. Die vorm komt wel weer en zijn doelpunten ook. Vorig seizoen was hij erg afhankelijk van Hakim Ziyech (die ik gisteren zag schitteren bij Chelsea. In de Britse pers kreeg Hakim maar liefst een 10!
Loetje
 Loetje - zondag 08 november 2020 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 15:55 schreef p111 het volgende:

[..]

Ook zo dominant zijn bij Utrecht is wat een 7 waard.
Controle, dat is iets anders als dominant. Ik ben vooral blij dat we dankzij het middenveld vandaag gewoon amper in de problemen zijn gekomen.
Eide
 Eide - zondag 08 november 2020 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 16:05 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dank je wel, Eide. Ik ben weer helemaal bij.
Overigens leuk dat Promes zijn doelpunt heeft gemaakt. Ik weet niet (meer) meer wie dat hier vanmiddag geschreven heeft (dan moet ik dat opzoeken, maar heb daar geen zin in) dat Promes vorm mist en dat je die vorm alleen kunt opbouwen wanneer je wedstrijden speelt. Daar ben ik het helemaal mee eens. Hij mag niet in Jong Ajax spelen, dus is hij afhankelijk van speelminuten in Ajax-1. Die vorm komt wel weer en zijn doelpunten ook. Vorig seizoen was hij erg afhankelijk van Hakim Ziyech (die ik gisteren zag schitteren bij Chelsea. In de Britse pers kreeg Hakim maar liefst een 10!
Promes viel wel heel actief in, maar was weinig gelukkig in de actie. Je ziet in alles dat hij niet heel zeker is. Heel veel van de momenten waar een speler in vorm er voorbij is, maar als je niet lekker in je vel zit verlies je dat soort duels.

Wel fijn dat hij de goal maakte, ook de wijze waarom. Echt niet heel makkelijk en eindelijk een actie waarbij de bal wel goed valt voor hem.
Pietje
 Pietje - zondag 08 november 2020 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 16:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Promes viel wel heel actief in, maar was weinig gelukkig in de actie. Je ziet in alles dat hij niet heel zeker is. Heel veel van de momenten waar een speler in vorm er voorbij is, maar als je niet lekker in je vel zit verlies je dat soort duels.

Wel fijn dat hij de goal maakte, ook de wijze waarom. Echt niet heel makkelijk en eindelijk een actie waarbij de bal wel goed valt voor hem.
Op zich ook wel logisch dat hij niet zeker is. Als je van basisspeler tot bankzitter bent gedegradeerd en de goede vorm er niet is. Dat snap ik goed, ook dat ten Haag hem op de bank houdt momenteel. Hij moet maar veel invallen en op den duur weer scorende basisspeler worden (ten koste van wie?) dan komt alles voor hem (en voor ons) weer goed.
Eide
 Eide - zondag 08 november 2020 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 16:20 schreef Pietje het volgende:

[..]

(ten koste van wie?)
Ajax heeft 4 spelers voor de flanken. Tadic, Neres, Antony en Pomes.

Tadic speelt altijd, maar ook geregeld als spits. Dan hou je, zeg maar, 3 spelers over voor 2 posities. Dat heb je gewoon keihard nodig voor lange seizoenen, zeker omdat dit seizoen vrij laat is begonnen en weinig rust tussendoor zal kennen.
Pietje
 Pietje - zondag 08 november 2020 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 17:45 schreef Eide het volgende:

[..]

Ajax heeft 4 spelers voor de flanken. Tadic, Neres, Antony en Pomes.

Tadic speelt altijd, maar ook geregeld als spits. Dan hou je, zeg maar, 3 spelers over voor 2 posities. Dat heb je gewoon keihard nodig voor lange seizoenen, zeker omdat dit seizoen vrij laat is begonnen en weinig rust tussendoor zal kennen.
Door de overvloed aan wedstrijden zullen alle spelers wel aan bod komen. Dat ben ik zeker met je eens.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 08 november 2020 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 17:45 schreef Eide het volgende:

[..]

Ajax heeft 4 spelers voor de flanken. Tadic, Neres, Antony en Pomes.

Tadic speelt altijd, maar ook geregeld als spits. Dan hou je, zeg maar, 3 spelers over voor 2 posities. Dat heb je gewoon keihard nodig voor lange seizoenen, zeker omdat dit seizoen vrij laat is begonnen en weinig rust tussendoor zal kennen.
Labyad hoort daar ook bij toch?
Je hebt idd al deze spelers nodig is wel gebleken.
Vandaar dat t.H. vaak al deze spelers laat spelen cq invallen, ze moeten er soms ineens staan.
Daardoor staan ze soms niet op onze geliefde posities terwijl ze zelf daar vaak geen moeite mee hebben
Eide
 Eide - zondag 08 november 2020 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 november 2020 - 18:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Labyad hoort daar ook bij toch?

Niet voor de flanken. Labyad lijkt eigenlijk altijd in het centrum te spelen onder EtH.
nummer10
 nummer10 - zondag 08 november 2020 - 20:05   quote  deeplink  
https://viraaltjes.nl/utrecht-fan-pakt-microfoon-fox-sports-en-maakt-antisemitische-grappen-over-ajax/

kansloos figuur
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 09 november 2020 - 14:35   quote  deeplink  
Ik vond Traore echt tegenvallen gister, Labyad deed het wel OK. Had liever Tadic in de spits gezien, zeker omdat Troare echt alles fout deed in mijn ogen, geen enkele bal goed aangenomen.

Ik zat me er echt aan te ergeren en dan snap ik niet dat Ten Hag niet meteen ingrijpt. Ik snap dat je geen tadic in de spits zet tegen Fortuna, of Emmen, maar de subtop, dan kan je toch prima met Tadic in de spits spelen. Ik neem aan dat we ook met Tadic in de spits spelen als we tegen PSV, AZ of Feijenoord moeten

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5175
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Utrecht - Ajax (zondag 08 oktober 2020, 12:15); 0 - 3









0.0081310