BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Willem II - Ajax (woensdag 23 december 2020, 18:45); 1 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 december 2020 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2020 - 22:20 schreef Pietje het volgende:
Na vanavond kunnen wij ons terecht afvragen, of wij echt wel die fantastische selectie hebben!
Ik ben van mening dat we een paar pareltjes hebben, maar dat er binnen die selectie toch vooral veel modale voetballers zitten. En die eerder genoemde pareltjes zijn helaas massaal hopeloos uit vorm.

Dit Ajax heeft opnieuw bewezen een matige ploeg te zijn, die met de regelmaat van de klok keer op keer door de ondergrens zakt.

Alweer zielloos, initiatiefloos, troosteloos en waardeloos.
ik denk dat er veel meer uit de selectie te halen valt... maar als je een promes op 10 laat staan als invaller, je een alvarez verknalt op het middenveld ipv de positie waarvoor die gekocht is... en zo nog een paar dingen heb je als trainer het vak niet begrepen in mijn ogen... en wat me echt opvalt is dat tenhag spelers niet echt beter maakt.. enkeling daar gelaten natuurlijk...
wvb
 wvb - woensdag 23 december 2020 - 22:34   quote  deeplink  
Het is niet zo erg dat er geen toeschouwers mogen komen, ze zouden zich ernstig bekocht voelen.
Het spel is niet om aan te gluren.
Iedere iets of wat gemotiveerde tegenstander hoeft totaal geen ontzag meer te hebben.
Het kaartenhuis wordt zomaar omver geblazen.
En maar volhouden met Per, het kost je vele miljoenen, dat kan toch niet op dit niveau.
Pietje
 Pietje - woensdag 23 december 2020 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2020 - 22:28 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ik denk dat er veel meer uit de selectie te halen valt... maar als je een promes op 10 laat staan als invaller, je een alvarez verknalt op het middenveld ipv de positie waarvoor die gekocht is... en zo nog een paar dingen heb je als trainer het vak niet begrepen in mijn ogen... en wat me echt opvalt is dat tenhag spelers niet echt beter maakt.. enkeling daar gelaten natuurlijk...
Ik waag dat na vanavond serieus in twijfel te trekken, dat er meer uit deze selectie te halen is. Ik denk dat er simpelweg teveel uiterst matige spelers in Ajax rondlopen, die niet beter kunnen. En de spelers die wèl beter kunnen zijn volledig uit vorm. Ik blijf erbij dat onze huidige selectie danig overschat wordt.
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 december 2020 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2020 - 22:41 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik waag dat na vanavond serieus in twijfel te trekken, dat er meer uit deze selectie te halen is. Ik denk dat er simpelweg teveel uiterst matige spelers in Ajax rondlopen, die niet beter kunnen. En de spelers die wèl beter kunnen zijn volledig uit vorm. Ik blijf erbij dat onze huidige selectie danig overschat wordt.
als dit over labyad, klaiber, promes gaat ben ik het met je eens... geen basis meer en breedte spelers geworden.. aangetrokken op voorhand van tenhag..

maar klaassen, gravenberch, antony, tadic, taqi, blind, onana ? overschat ? ik zie toch echt dat deze trainer niet het maximale uit deze spelers weet tehalen, en spelers weinig tot niks beter maakt.. tenminste niet meer.. en in mijn ogen komt dit door onzekerheden en vreemde dingen van de trainer waardoor er verwarring ontstaat.. en ook hier blijkt maar weer dat tenhag afhankelijk is van zijn basis 11.. net zoals vorig seizoen.. vielen daar 2 spelers weg zakte ook alles in elkaar en dat is zeer kwalijk als je dat als trainer niet kan managen aangezien elke ploeg hiermee te maken krijgt en het met nog minder materiaal moet opvangen, alleen tenhag kan dat blijkbaar niet
Pietje
 Pietje - woensdag 23 december 2020 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2020 - 22:57 schreef nummer10 het volgende:

[..]

als dit over labyad, klaiber, promes gaat ben ik het met je eens... geen basis meer en breedte spelers geworden.. aangetrokken op voorhand van tenhag..

maar klaassen, gravenberch, antony, tadic, taqi, blind, onana ? overschat ? ik zie toch echt dat deze trainer niet het maximale uit deze spelers weet tehalen, en spelers weinig tot niks beter maakt.. tenminste niet meer.. en in mijn ogen komt dit door onzekerheden en vreemde dingen van de trainer waardoor er verwarring ontstaat.. en ook hier blijkt maar weer dat tenhag afhankelijk is van zijn basis 11.. net zoals vorig seizoen.. vielen daar 2 spelers weg zakte ook alles in elkaar en dat is zeer kwalijk als je dat als trainer niet kan managen aangezien elke ploeg hiermee te maken krijgt en het met nog minder materiaal moet opvangen, alleen tenhag kan dat blijkbaar niet
Natuurlijk is de trainer verantwoordelijk, maar die zogenaamde vedettes zie ik ook geen enkel initiatief nemen, om een wedstrijd te laten kantelen. Gewoon zwak. Na afloop van de wedstrijd weten zij altijd weer te vertellen dat het beter moet en ja, dat weet een ongeboren foetus ook, maar tijdens de wedstrijd zie je ze niet. Waardeloos.
p111
 p111 - woensdag 23 december 2020 - 23:10   quote  deeplink  
Waarom kan hij die gasten niet zover krijgen dat ze tempo spelen zoals de laatste 5 minuten,Dat is wat mij irriteert en zijn wissels je staat 1-1 en je komt met Rench aan totaal onbegrijpelijk.Had Alvarez en Martinez er in gegooid voor Klaiber en Schuurs.Dit is echt de zoveelste keer dat hij niet ingrijpt als het slecht gaat.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 23 december 2020 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2020 - 23:10 schreef p111 het volgende:
Waarom kan hij die gasten niet zover krijgen dat ze tempo spelen zoals de laatste 5 minuten,Dat is wat mij irriteert en zijn wissels je staat 1-1 en je komt met Rench aan totaal onbegrijpelijk.Had Alvarez en Martinez er in gegooid voor Klaiber en Schuurs.Dit is echt de zoveelste keer dat hij niet ingrijpt als het slecht gaat.
Hier ben ik het volledig mee eens!
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 december 2020 - 23:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2020 - 23:03 schreef Pietje het volgende:

[..]

Natuurlijk is de trainer verantwoordelijk, maar die zogenaamde vedettes zie ik ook geen enkel initiatief nemen, om een wedstrijd te laten kantelen. Gewoon zwak. Na afloop van de wedstrijd weten zij altijd weer te vertellen dat het beter moet en ja, dat weet een ongeboren foetus ook, maar tijdens de wedstrijd zie je ze niet. Waardeloos.
geen chemie meer.. met de trainer ?
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 december 2020 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2020 - 23:10 schreef p111 het volgende:
Waarom kan hij die gasten niet zover krijgen dat ze tempo spelen zoals de laatste 5 minuten,Dat is wat mij irriteert en zijn wissels je staat 1-1 en je komt met Rench aan totaal onbegrijpelijk.Had Alvarez en Martinez er in gegooid voor Klaiber en Schuurs.Dit is echt de zoveelste keer dat hij niet ingrijpt als het slecht gaat.
ja of telaat .. heb oprecht nog nooit 1 goede omzetting van die man gezien... ja zijn basis 11 sinds zijn aanstelling waardie maanden overdoet omdat uberhaubt uit te vogelen.. zogauw iets wegvalt of iets niet loopt dan hou maar op.. iets wat akas ook al vaker aan heeft gegeven.. afhankelijk van zijn basis 11, iets wat velen hier op het forum al vaker riepen doet tenhag er maanden over, en als er iets wegvalt is het afgelopen.. kortom, bijna iedereen hier op het forum had er ook kunnen staan ipv tenhag en misschien nog wel beter gedaan ook..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 december 2020 door nummer10 --
Pietje
 Pietje - woensdag 23 december 2020 - 23:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2020 - 23:38 schreef nummer10 het volgende:

[..]

geen chemie meer.. met de trainer ?
En ik leg de schuld niet alleen bij de trainer, maar ook bij de sterkhouders in het veld, die duidelijk niet bij machte zijn om een wedstrijd te laten kantelen. Die laten pas na de wedstrijd iets van zich horen en komen dan met wat algemeenheden. Wel is de trainer te allen tijde eindverantwoordelijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 december 2020 door Pietje --
nummer10
 nummer10 - donderdag 24 december 2020 - 00:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2020 - 23:44 schreef Pietje het volgende:

[..]

En ik leg de schuld niet alleen bij de trainer, maar ook bij de sterkhouders in het veld, die duidelijk niet bij machte zijn om een wedstrijd te laten kantelen. Die laten pas na de wedstrijd iets van zich horen en komen dan met wat algemeenheden. Wel is de trainer te allen tijde eindverantwoordelijk.
eens ! wat mij enorm tegenvalt is klaassen op dit moment... vond hem toen al geen aanvoerder (de graafschap) die vooropging in de strijd als aanvoerder... hij kwam terug en was postitief verrast en had in mijn ogen een enorme groei gemaakt door engeland en duitsland.. En was de missinglink want daarna ging het tijdelijk beter dan het begin... maar de laatste potten zie ik toch weer de mindere versie van vdbeek.. en vdbeek verpieterd bij manU:(

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 december 2020 door nummer10 --
AkaS
 AkaS - donderdag 24 december 2020 - 07:09   quote  deeplink  
Het succesvolle Ajax onder van Gaal had een interessante mix van power, loopvermogen, hardwerkend en Ronald de Boer die een dribbel had en een mannetje kon uitspelen. Deze rol is recent ingevuld door Frenkie. Dit is een super belangrijke rol die nu gemist wordt. Maar wel door Kudus ingenomen kan worden.

Door zijn gemis is de balans weg en had de trainer moeten ingrijpen en de speelwijze moeten wijzigen. En dus andere poppetjes moeten opstellen.

Maar onze trainer lijdt aan een soort tunnelvisie omtrent welke spelers hij moet opstellen en daarom ook zijn continue gegoogel met bepaalde spelers.

Alvarez en Martinez moeten gewoon ipv Schuurs en Blind. De laatste zou eventueel op 10 kunnen zolang Kudus abcent is, daarna een rol in de kleedkamer. Tadic moet gewoon van de vleugel weg. Hij heeft alleen toegevoegde waarde in de as.

Komend seizoen moet er een nieuwe spits komen of Brobbey langzaam laten ingroeien en daarna zou Tadic mogelijk te oud zijn geworden.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 24 december 2020 - 08:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2020 - 07:09 schreef AkaS het volgende:
Het succesvolle Ajax onder van Gaal had een interessante mix van power, loopvermogen, hardwerkend en Ronald de Boer die een dribbel had en een mannetje kon uitspelen. Deze rol is recent ingevuld door Frenkie. Dit is een super belangrijke rol die nu gemist wordt. Maar wel door Kudus ingenomen kan worden.

Door zijn gemis is de balans weg en had de trainer moeten ingrijpen en de speelwijze moeten wijzigen. En dus andere poppetjes moeten opstellen.

Maar onze trainer lijdt aan een soort tunnelvisie omtrent welke spelers hij moet opstellen en daarom ook zijn continue gegoogel met bepaalde spelers.

Alvarez en Martinez moeten gewoon ipv Schuurs en Blind. De laatste zou eventueel op 10 kunnen zolang Kudus abcent is, daarna een rol in de kleedkamer. Tadic moet gewoon van de vleugel weg. Hij heeft alleen toegevoegde waarde in de as.

Komend seizoen moet er een nieuwe spits komen of Brobbey langzaam laten ingroeien en daarna zou Tadic mogelijk te oud zijn geworden.
Hoho hij had gisteren voor het eerst dezelfde opstelling voor de tweede keer achter elkaar sinds maart. Die man puzzelt zowat een half seizoen en is dan nog niet zeker van zijn ideale basis. Hij wisselt vaak erg slecht. En kon vorig seizoen de ploeg ook niet meer motiveren na uitschakeling CL.

Daardoor twijfel ik toch wel of dat hij de ideale man nog is voor dit Ajax.
De 20 miljoen voor Martinez en Alvarez is zo ook weggegooid geld.
remco k
 remco k - donderdag 24 december 2020 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2020 - 21:11 schreef pth het volgende:

[..]

Staan ze al ... lekker zo doorklooien met deze gore middelmaat en eind februari lig je uit de beker, uit de EL en sta je op een onoverkoombare achterstand in de eredivisie. Voor 4x een miljoen of 15-20 kun je naar mijn mening echt wel spelers vinden die een paar klassen beter zijn dan een aantal van die net-niet-figuren die er nu staan. Daar gaat Ajax echt niet failliet aan hoor. Ondanks uitschakeling in de CL toch al weer bijna 40 miljoen binnengeharkt en bovendien ruim voldoende eigen vermogen (zelfs met in het achterhoofd dat er dit jaar verlies geleden gaat worden met het ontbreken van toeschouwers).
Hoeveel geld denk je dat Ajax zomaar even te besteden heeft? Jij wil 60 miljoen gaan uitgeven.

En sportief niet fantastisch presteren is wat anders dan je club aan de rand van de afgrond brengen.
remco k
 remco k - donderdag 24 december 2020 - 09:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2020 - 21:12 schreef pth het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid met mafketels bedoel ik de beleidsmakers of technisch hart of hoe dat tegenwoordig dan ook heet. Dus kan je reactie niet helemaal plaatsen
Leek me richting het forum geplaatst. Maar blijkbaar niet, excuses voor de verkeerde gedacht.
p111
 p111 - donderdag 24 december 2020 - 09:17   quote  deeplink  
Gewoon ten Hag verkopen als dat lukt whaa
remco k
 remco k - donderdag 24 december 2020 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2020 - 21:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Je vergeet Kudus, die heeft in een paar wedstrijden grote indruk gemaakt, Klaassen is nu al minder aan het worden...dus Kudus op 10
4 keer gespeeld en wordt een stuk beter gepraat dan dat hij is.

En Klaassen is gewoon vermoeid. Die staat er dadelijk gewoon zoals altijd als het echt moet.
remco k
 remco k - donderdag 24 december 2020 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2020 - 21:40 schreef Pietje het volgende:

[..]

En Kudus dan? Ik vind dat hij in de basis moet staan.
Op basis van 4 potjes?

Kom op man. Die jongen is er drie maanden uit geweest. Laat die lekker rustig terug komen. Op niveau komen en laat het dan maar een probleem worden.

Die gaat in Januari echt het verschil nog niet maken.
remco k
 remco k - donderdag 24 december 2020 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2020 - 22:20 schreef Pietje het volgende:
Na vanavond kunnen wij ons terecht afvragen, of wij echt wel die fantastische selectie hebben!
Ik ben van mening dat we een paar pareltjes hebben, maar dat er binnen die selectie toch vooral veel modale voetballers zitten. En die eerder genoemde pareltjes zijn helaas massaal hopeloos uit vorm.

Dit Ajax heeft opnieuw bewezen een matige ploeg te zijn, die met de regelmaat van de klok keer op keer door de ondergrens zakt.

Alweer zielloos, initiatiefloos, troosteloos en waardeloos.
Onana

Mazraoui Alvarez Martinez tagliafico
Gravenberg blind
Klaassen
Neres tadic Anthony.

Wie van deze spelers heeft nog niet bewezen het niveau te kunnen halen wat bij Ajax gevraagd zou moeten worden?

Iedere speler op alle posities, is in mijn optiek de beste in de eredivisie.

Het is aan ten Hag om daar heel snel een team van te maken. Kan hij dat niet, moet hij heel snel plaats maken, en de chemie lijkt wel een beetje uitgewerkt.
remco k
 remco k - donderdag 24 december 2020 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2020 - 23:03 schreef Pietje het volgende:

[..]

Natuurlijk is de trainer verantwoordelijk, maar die zogenaamde vedettes zie ik ook geen enkel initiatief nemen, om een wedstrijd te laten kantelen. Gewoon zwak. Na afloop van de wedstrijd weten zij altijd weer te vertellen dat het beter moet en ja, dat weet een ongeboren foetus ook, maar tijdens de wedstrijd zie je ze niet. Waardeloos.
Ik zag Blind gisteren ( veel te laat). Wel echt opstaan en hij haalde in die laatste fase wel echt een behoorlijk niveau, maar toen wel vanaf het middenveld, en ik blijf er ook gewoon bij dat er een aantal gasten op verkeerde posities staan.

Zo behoort Schuurs bijvoorbeeld niet als rechter centrale verdediger te spelen maar als toeschouwer op de tribune te zitten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 24 december 2020 - 09:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2020 - 09:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zag Blind gisteren ( veel te laat). Wel echt opstaan en hij haalde in die laatste fase wel echt een behoorlijk niveau, maar toen wel vanaf het middenveld, en ik blijf er ook gewoon bij dat er een aantal gasten op verkeerde posities staan.

Zo behoort Schuurs bijvoorbeeld niet als rechter centrale verdediger te spelen maar als toeschouwer op de tribune te zitten.
Hier kan ik het wel mee eens zijn Blind op 6 en Schuurs op de bank, maar Klaassen niet op 10.
Die gaat ook in de malaise mee, wel jammer want zijn start bij Ajax was wel goed.

Kudus op 10, met hem speelden we de beste wedstrijden, weliswaar niet veel wedstrijden maar wel goed, een goede mix samen met Antony!
Enigma
 Enigma - donderdag 24 december 2020 - 09:49   quote  deeplink  
Zit me nu al sinds Atalanta uit te ergeren aan dit Ajax en dan met name weer de instelling van het gros. Wat werd er gelachen om psv en Feijenoord en zeker om AZ...

Schuurs, Klaiber, Labyad, Ekkelenkamp : Ajax onwaardig en een brevet van onvermogen voor de scouting om je geld weg te gooien aan dergelijk materiaal. Traoré is nog twijfel maar imo niet wendbaar genoeg.

Ten Hag kan blijkbaar deze groep niet smeden tot een geheel/team en is dus ook verantwoordelijk voor wat we nu zien. Ik weet zeker dat wanneer Ajax in gevulde stadions had gespeeld nog meer punten had verspeeld. Er is geen mentale weerbaarheid zoals Huntelaar en, in mindere mate, Blind en Tadic, laten zien. En dan moeten de echte wedstrijden nog gaan komen... wie moet Malen, Götze, Gakpo, Boadu, Stengs en straks ook nog de aanval van Lille stoppen...?

Alvarez hoort RCV, Martínez LCV en Mazraoui LB.
Kuduz kan dat beetje meer op het middenveld brengen maar dat gaat ten koste van Blind of Klaassen. Hoe jammer ook. En in laat in hemelsnaam Tadic uit de linkerspits.. Neres/Promes - Tadic/Huntelaar - Anthony/Neres
En koop nou eens een spits die hoge ballen aan kan en bal kan klaar leggen.

Het beste zou zijn Schuurs, Ekkelenkamp en Traoré verkopen stop dat geld in Ihatarren en je hebt een voorhoede die gevoed gaat worden.

Met dit Ajax wordt PSV lachend kampioen, maar goed die hebben een coach die niet schroomt om welke speler dan ook er uit te flikkeren indien nodig.

Wat een ellende.
remco k
 remco k - donderdag 24 december 2020 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2020 - 09:37 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hier kan ik het wel mee eens zijn Blind op 6 en Schuurs op de bank, maar Klaassen niet op 10.
Die gaat ook in de malaise mee, wel jammer want zijn start bij Ajax was wel goed.

Kudus op 10, met hem speelden we de beste wedstrijden, weliswaar niet veel wedstrijden maar wel goed, een goede mix samen met Antony!
Klaassen is juist altijd die goede tien geweest.

Is nu gewoon vermoeid maar staat er weer in januari, Klaassen heeft er altijd gestaan as het moest.

Kudus komt terug van een blessure en heeft in 4 wedstrijden absoluut niet laten zien belangrijker op 10 te zijn dan Klaassen.
p111
 p111 - donderdag 24 december 2020 - 10:15   quote  deeplink  
Op dit moment is Schuurs de rotte appel in dit Ajax,gisteravond weer duidelijk geworden door de tactiek van Koster,die liet bewust de recterkant bij Schuurs vrij als opbouw en daar wist die iedeale schoonzoon totaal geen raad mee.Hij leverde 36x de bal terug richting Blind je zag de angst in zijn ogen zitten.Hij ging 2 of 3x richting de 16 van Willem 2 en verloor de bal uiteraard wat 2x een gevaarlijke counter opleverde,ook bij het doelpunt werd zoals in vele wedstrijden hij heel simpel opzij gezet.En is ook wel grappig hij is de langste maar bij geen een hoekschop zie ik een kopbal van Schuurs enz enz .Met Blind en Schuurs in het centrum en alle ruimte die Ajax achter zijn achterhoede laat zijn zij de zwakke schakel bij Ajax.Persoonlijk zou ik zeker vanaf nu Alvarez opstellen inplaats van Schuurs daar wordt je zeker niet zwakker.Ik ga hier mijn opstelling geven waar Ajax het hopelik mee aat redden in Januari.
Onana
Mazraoui-Alvarez-Blind-Nico
Klaasen-Gravenberch
kudus
Antony-Tadic-Neres.
Het is voor Ajax te hopen dat iedereen weer fit is in a.s horrormaand.
p111
 p111 - donderdag 24 december 2020 - 10:15   quote  deeplink  
Op dit moment is Schuurs de rotte appel in dit Ajax,gisteravond weer duidelijk geworden door de tactiek van Koster,die liet bewust de recterkant bij Schuurs vrij als opbouw en daar wist die iedeale schoonzoon totaal geen raad mee.Hij leverde 36x de bal terug richting Blind je zag de angst in zijn ogen zitten.Hij ging 2 of 3x richting de 16 van Willem 2 en verloor de bal uiteraard wat 2x een gevaarlijke counter opleverde,ook bij het doelpunt werd zoals in vele wedstrijden hij heel simpel opzij gezet.En is ook wel grappig hij is de langste maar bij geen een hoekschop zie ik een kopbal van Schuurs enz enz .Met Blind en Schuurs in het centrum en alle ruimte die Ajax achter zijn achterhoede laat zijn zij de zwakke schakel bij Ajax.Persoonlijk zou ik zeker vanaf nu Alvarez opstellen inplaats van Schuurs daar wordt je zeker niet zwakker van.Ik ga hier mijn opstelling geven waar Ajax het hopelijk mee gaat redden in Januari.
Onana
Mazraoui-Alvarez-Blind-Nico
Klaasen-Gravenberch
kudus
Antony-Tadic-Neres.
Het is voor Ajax te hopen dat iedereen weer fit is in a.s horrormaand.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 december 2020 door p111 --
wvb
 wvb - donderdag 24 december 2020 - 10:16   quote  deeplink  
De chemie met de trainer is weg, er is geen magie.
Hij krijgt dit elftal niet meer op de rails.
Naar de buitenwacht toe is zijn presentatie erg onbeholpen, totaal geen uitstraling helaas.
Verder er is heel veel geld geïnvesteerd in matige spelers.
Slecht gescout.
Uiteraard er zijn ook enkele goede aankopen gedaan.
p111
 p111 - donderdag 24 december 2020 - 10:28   quote  deeplink  
De trainer ligt het niet aan die had gisteren weer een geweldige wissel 10 minuten voor tijd als je de 1-2 moet scoren, dan zet je een 17 jarige verdediger er in dat hij niet scoorde is onbegrijpelijk. Das 1 voorbeeld maar het zit deze top trainer echt niet mee.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 december 2020 door p111 --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 24 december 2020 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2020 - 10:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Klaassen is juist altijd die goede tien geweest.

Is nu gewoon vermoeid maar staat er weer in januari, Klaassen heeft er altijd gestaan as het moest.

Kudus komt terug van een blessure en heeft in 4 wedstrijden absoluut niet laten zien belangrijker op 10 te zijn dan Klaassen.
Klaassen moet je gewoon op 6 houden, op 10 was vroeger.

Ten Hag kan hem nou toch ook op 10 zetten maar doet dit niet omdat hij technisch minder is en niet cool genoeg om af te ronden.
dat zag je tegen Atalanta, hij had simpel kunnen scoren.

Voorheen bij Ajax was Klaassen een goede 10, scoorde zelf ook regelmatig maar voor nu is hij gehaald ter compensatie voor onze Mexicaan.

Let maar op, hij gaat straks Kudus op 10 zetten, daar was hij niet voor niets zo voorzichtig mee.
remco k
 remco k - donderdag 24 december 2020 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2020 - 11:17 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klaassen moet je gewoon op 6 houden, op 10 was vroeger.

Ten Hag kan hem nou toch ook op 10 zetten maar doet dit niet omdat hij technisch minder is en niet cool genoeg om af te ronden.
dat zag je tegen Atalanta, hij had simpel kunnen scoren.

Voorheen bij Ajax was Klaassen een goede 10, scoorde zelf ook regelmatig maar voor nu is hij gehaald ter compensatie voor onze Mexicaan.

Let maar op, hij gaat straks Kudus op 10 zetten, daar was hij niet voor niets zo voorzichtig mee.
Klaassen is nu samen met Gravenberg te aanvallend op dat middenveld.

Toen ze hem presenteerden werd ook aangegeven dat het voor 6 en 10 was.

Hij speelde laatst ook een helft op 10 en toen was het direct beter.

En ten Hag zit er juist naast met Klaassen door hem niet op 10 te laten spelen. En ja hij mist een kans. Maar is wel gewoon nog steeds belangrijk met zijn goals. Ook dit seizoen alweer. En dat vanaf zes.

Het is ook echt niet zo dat kudus ineens de verdediging beter gaat laten spelen.

De balans moet terug in het elftal en de makkelijkste en beste manier is om iedereen gewoon op zijn posities te laten spelen waarin ze bij Ajax het beste hebben laten zien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 december 2020 door remco k --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 24 december 2020 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2020 - 11:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Klaassen is nu samen met Gravenberg te aanvallend op dat middenveld.

Toen ze hem presenteerden werd ook aangegeven dat het voor 6 en 10 was.

Hij speelde laatst ook een helft op 10 en toen was het direct beter.

En ten Hag zit er juist naast met Klaassen door hem niet op 10 te laten spelen. En ja hij mist een kans. Maar is wel gewoon nog steeds belangrijk met zijn goals. Ook dit seizoen alweer. En dat vanaf zes.

Het is ook echt niet zo dat kudus ineens de verdediging beter gaat laten spelen.

De balans moet terug in het elftal en de makkelijkste en beste manier is om iedereen gewoon op zijn posities te laten spelen waarin ze bij Ajax het beste hebben laten zien.
Dan hoop ik dat hij op 10 gezet wordt, hoop dan dat je gelijk krijgt.

Proberen kan geen kwaad veel slechter kan niet dus ben benieuwd!

Wordt het niks dan kan Kudus als nog naar 10 :-)

Ik probeer vaak te denken hoe denkt deze trainer, waarom is zijn opstelling niet altijd logisch.

Is dit om verwarring bij de tegenstander te kweken?
Is dit om sommige spelers uit te proberen op een andere positie?
Is dit om sommige spelers te sparen?
Is dit om een volledige selectie te creëeren ?
Is dit zodat ze multifunctioneel worden?
nummer10
 nummer10 - donderdag 24 december 2020 - 12:32   quote  deeplink  
laten we tuchel maar ophalen... ;)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 24 december 2020 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 december 2020 - 23:10 schreef p111 het volgende:
Waarom kan hij die gasten niet zover krijgen dat ze tempo spelen zoals de laatste 5 minuten,Dat is wat mij irriteert en zijn wissels je staat 1-1 en je komt met Rench aan totaal onbegrijpelijk.Had Alvarez en Martinez er in gegooid voor Klaiber en Schuurs.Dit is echt de zoveelste keer dat hij niet ingrijpt als het slecht gaat.
Hier ben ik het volledig mee eens!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 24 december 2020 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2020 - 12:32 schreef nummer10 het volgende:
laten we tuchel maar ophalen... ;)
Beter Peter Bosz
nummer10
 nummer10 - donderdag 24 december 2020 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2020 - 12:55 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Beter Peter Bosz
die mag van mij ook.. :)
Loetje
 Loetje - donderdag 24 december 2020 - 13:03   quote  deeplink  
Beter blijven beide uilskuikens lekker weg. Beiden zelden tot nooit wat gewonnen
Pietje
 Pietje - donderdag 24 december 2020 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2020 - 09:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Op basis van 4 potjes?

Kom op man. Die jongen is er drie maanden uit geweest. Laat die lekker rustig terug komen. Op niveau komen en laat het dan maar een probleem worden.

Die gaat in Januari echt het verschil nog niet maken.
Nee hoor, niet alleen op basis van de paar wedstrijden die hij gespeeld heeft. Hij heeft op mij een uitmuntende indruk gemaakt: snel, creatief, diepgang, oplossingsgerichtheid en zijn imposante voorkomen. Wat hij in die wedstrijden heeft laten zien, maakt voor mij duidelijk dat hij basisspeler moet zijn, een speler die Ajax broodnodig heeft.

En uiteraard moet niets geforceerd worden (heb ik dat ergens geschreven???) ten aanzien van zijn herstel. Geduld is een schone zaak.
Pietje
 Pietje - donderdag 24 december 2020 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2020 - 09:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Onana

Mazraoui Alvarez Martinez tagliafico
Gravenberg blind
Klaassen
Neres tadic Anthony.

Wie van deze spelers heeft nog niet bewezen het niveau te kunnen halen wat bij Ajax gevraagd zou moeten worden?

Iedere speler op alle posities, is in mijn optiek de beste in de eredivisie.

Het is aan ten Hag om daar heel snel een team van te maken. Kan hij dat niet, moet hij heel snel plaats maken, en de chemie lijkt wel een beetje uitgewerkt.
Waar het bij mij om ging, was het feit dat diverse spelers (Tadic, Blind, Tagliafico) die na afloop van wedstrijden tegen de pers hebben gezegd, dat het beter moet, dat ze feller moeten zijn, et cetera). Dat zijn van die algemeenheden, dooddoeners waar je niks aan hebt. Er zijn spelers (die jij hierboven noemde) die juist in de wedstrijd zelf hadden moeten opstaan en niet achteraf. Keer op keer...
Pietje
 Pietje - donderdag 24 december 2020 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2020 - 09:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zag Blind gisteren ( veel te laat). Wel echt opstaan en hij haalde in die laatste fase wel echt een behoorlijk niveau, maar toen wel vanaf het middenveld, en ik blijf er ook gewoon bij dat er een aantal gasten op verkeerde posities staan.

Zo behoort Schuurs bijvoorbeeld niet als rechter centrale verdediger te spelen maar als toeschouwer op de tribune te zitten.
Dat er een aantal spelers op verkeerde posities staan ben ik met je eens. Ook je opmerking over Perr Schuurs. Hoe lang krijgt die jongen nog een kans om zich te verbeteren? Ik heb zelf het vermoeden dat hij aan zijn maximum zit.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 24 december 2020 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2020 - 13:03 schreef Loetje het volgende:
Beter blijven beide uilskuikens lekker weg. Beiden zelden tot nooit wat gewonnen
Tja makkelijk, maar wie dan?
p111
 p111 - donderdag 24 december 2020 - 14:46   quote  deeplink  
Kijk even hoe Bos presteerd in Duitsland !!!!
remco k
 remco k - donderdag 24 december 2020 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2020 - 13:40 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nee hoor, niet alleen op basis van de paar wedstrijden die hij gespeeld heeft. Hij heeft op mij een uitmuntende indruk gemaakt: snel, creatief, diepgang, oplossingsgerichtheid en zijn imposante voorkomen. Wat hij in die wedstrijden heeft laten zien, maakt voor mij duidelijk dat hij basisspeler moet zijn, een speler die Ajax broodnodig heeft.

En uiteraard moet niets geforceerd worden (heb ik dat ergens geschreven???) ten aanzien van zijn herstel. Geduld is een schone zaak.
Je kan toch niet anders dan oordelen op basis van die 4 wedstrijden?

Ik denk dat Kudus een hele goede indruk heeft achtergelaten, maar dat men zijn belangrijkheid schromelijk overdrijft.

Men schrijft hem zijn scorend vermogen toe terwijl die jongen 1 doelpunt heeft gemaakt.

En heel eerlijk, hij liet in die wedstrijden regelmatig zijn mannetje lopen. Precies de reden dat we nu ook zoveel counters om de oren krijgen.

Kudus lijkt me een prima speler voor de toekomst en misschien al wel dit seizoen nog, maar het is geen Messias en dat lijkt hem nu wel aangepraat te worden door een deel can de supporters.
remco k
 remco k - donderdag 24 december 2020 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2020 - 13:44 schreef Pietje het volgende:

[..]

Waar het bij mij om ging, was het feit dat diverse spelers (Tadic, Blind, Tagliafico) die na afloop van wedstrijden tegen de pers hebben gezegd, dat het beter moet, dat ze feller moeten zijn, et cetera). Dat zijn van die algemeenheden, dooddoeners waar je niks aan hebt. Er zijn spelers (die jij hierboven noemde) die juist in de wedstrijd zelf hadden moeten opstaan en niet achteraf. Keer op keer...
Dat keer op keer vind ik wel meevallen. We hebben immers ook gewoon al een hoop hele goede wedstrijden gespeeld.

De laatste wedstrijd tegen Atalanta, Twente nu tegen Willem 2 heb ik de vechtlust niet gezien die ik verder het hele seizoen wel gezien heb.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 24 december 2020 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2020 - 16:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Je kan toch niet anders dan oordelen op basis van die 4 wedstrijden?

Ik denk dat Kudus een hele goede indruk heeft achtergelaten, maar dat men zijn belangrijkheid schromelijk overdrijft.

Men schrijft hem zijn scorend vermogen toe terwijl die jongen 1 doelpunt heeft gemaakt.

En heel eerlijk, hij liet in die wedstrijden regelmatig zijn mannetje lopen. Precies de reden dat we nu ook zoveel counters om de oren krijgen.

Kudus lijkt me een prima speler voor de toekomst en misschien al wel dit seizoen nog, maar het is geen Messias en dat lijkt hem nu wel aangepraat te worden door een deel can de supporters.
Klopt ondermeer door mij, volgens mij viel het wel mee dat hij regelmatig zijn mannetje liet lopen, hij zat er vaak dicht boven op.

Hij heeft in ieder geval een vlotte actie radius, zijn scorend vermogen kan misschien tegen vallen maar ik zie in hem een grote toekomst weg gelegd.

Ben meer gecharmeerd van hem dan van Antony.
Want als die de val ontvangt wacht hij te lang tot dat er een 2e tegenstander in de buurt is, hij zou eens wat vaker direct zijn man voorbij moeten gaan ipv te wachten en tikkie terug.

Ik vind het jammer dat ze niet vaker meer een man uitspelen, de bal gaat vaak goed rond maar mist toch een speler als Neres die zijn man voorbij gaat.

Ook Tadic valt me wat tegen op dat gebied
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 24 december 2020 - 17:40   quote  deeplink  
Heerlijk al die reacties hier!
Pietje
 Pietje - donderdag 24 december 2020 - 18:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2020 - 16:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Je kan toch niet anders dan oordelen op basis van die 4 wedstrijden?

Ik denk dat Kudus een hele goede indruk heeft achtergelaten, maar dat men zijn belangrijkheid schromelijk overdrijft.

Men schrijft hem zijn scorend vermogen toe terwijl die jongen 1 doelpunt heeft gemaakt.

En heel eerlijk, hij liet in die wedstrijden regelmatig zijn mannetje lopen. Precies de reden dat we nu ook zoveel counters om de oren krijgen.

Kudus lijkt me een prima speler voor de toekomst en misschien al wel dit seizoen nog, maar het is geen Messias en dat lijkt hem nu wel aangepraat te worden door een deel can de supporters.
Ik (be)oordeel (hem) wèl op basis van die paar wedstrijden die hij gespeeld heeft. Het talent spat er voor mij vanaf, een voor mij typische Ajax-speler. En ach, dat hij zo nu en dan zijn mannetje liet lopen, zegt mij niet zoveel. Dat moet nog worden aangescherpt. En deed Hakim Ziyech dat niet ook? En dat scorend vermogen komt denk ik ook wel goed.
En luister eens, dat is slechts mijn mening hè, net als jij de jouwe hebt. En ik ben bepaakd geen alwetende, netzo min als jij, maar heb wel mijn ideeën en verwachtingen. Eveneens net als jij.
Pietje
 Pietje - donderdag 24 december 2020 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2020 - 16:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat keer op keer vind ik wel meevallen. We hebben immers ook gewoon al een hoop hele goede wedstrijden gespeeld.

De laatste wedstrijd tegen Atalanta, Twente nu tegen Willem 2 heb ik de vechtlust niet gezien die ik verder het hele seizoen wel gezien heb.
Met keer op keer bedoelde ik het achteraf in de pers zeggen dat het beter moet en niet op het veld zelf. Dat vind ik te gemakkelijk. Dan denk ik: doe het dan ook beter!

En sorry hoor, maar Ajax heeft wel vaker erbarmelijke wedstrijden gespeeld dit seizoen, die ze uiteindelijk toch wonnen. Gelukkig maar. Maar die winstpartijen verbloemen veel.
nummer10
 nummer10 - donderdag 24 december 2020 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2020 - 13:03 schreef Loetje het volgende:
Beter blijven beide uilskuikens lekker weg. Beiden zelden tot nooit wat gewonnen
ervan overtuigd dat die net als tenhag met dat materiaal ook gewoon kampioen was geworden... vergeet niet dat bosz van niks iets moest maken..
AkaS
 AkaS - donderdag 24 december 2020 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2020 - 09:49 schreef Enigma het volgende:
Zit me nu al sinds Atalanta uit te ergeren aan dit Ajax en dan met name weer de instelling van het gros. Wat werd er gelachen om psv en Feijenoord en zeker om AZ...

Schuurs, Klaiber, Labyad, Ekkelenkamp : Ajax onwaardig en een brevet van onvermogen voor de scouting om je geld weg te gooien aan dergelijk materiaal. Traoré is nog twijfel maar imo niet wendbaar genoeg.

Ten Hag kan blijkbaar deze groep niet smeden tot een geheel/team en is dus ook verantwoordelijk voor wat we nu zien. Ik weet zeker dat wanneer Ajax in gevulde stadions had gespeeld nog meer punten had verspeeld. Er is geen mentale weerbaarheid zoals Huntelaar en, in mindere mate, Blind en Tadic, laten zien. En dan moeten de echte wedstrijden nog gaan komen... wie moet Malen, Götze, Gakpo, Boadu, Stengs en straks ook nog de aanval van Lille stoppen...?

Alvarez hoort RCV, Martínez LCV en Mazraoui LB.
Kuduz kan dat beetje meer op het middenveld brengen maar dat gaat ten koste van Blind of Klaassen. Hoe jammer ook. En in laat in hemelsnaam Tadic uit de linkerspits.. Neres/Promes - Tadic/Huntelaar - Anthony/Neres
En koop nou eens een spits die hoge ballen aan kan en bal kan klaar leggen.

Het beste zou zijn Schuurs, Ekkelenkamp en Traoré verkopen stop dat geld in Ihatarren en je hebt een voorhoede die gevoed gaat worden.

Met dit Ajax wordt PSV lachend kampioen, maar goed die hebben een coach die niet schroomt om welke speler dan ook er uit te flikkeren indien nodig.

Wat een ellende.
Als je van Mazraoui een RB maakt ben ik het helemaal met je eens! :-)
AkaS
 AkaS - donderdag 24 december 2020 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 december 2020 - 10:16 schreef wvb het volgende:
De chemie met de trainer is weg, er is geen magie.
Hij krijgt dit elftal niet meer op de rails.
Naar de buitenwacht toe is zijn presentatie erg onbeholpen, totaal geen uitstraling helaas.
Verder er is heel veel geld geïnvesteerd in matige spelers.
Slecht gescout.
Uiteraard er zijn ook enkele goede aankopen gedaan.
De chemie en magie zat in de spelers zelf, tel hierbij een super populaire hulptrainer Schreuder erbij op en het succes is verklaard.

Wat nu nog rest is een ongeschikt stukje mens die direct in de stress schiet bij onverwachte of ongewenste vragen en geen team kan smeden van ons Ajax.

Reden, hij stelt samen obv hiërarchie en kijkt niet naar aanvullende capaciteiten van spelers ten aanzien van elkaar en posities.

Nee Tadic heeft besloten LV te spelen en Blind is achterin onaantastbaar en iedereen denkt dat hem ophemelen getuigt van voetbalverstand... Ik zie zijn passing geen schokkende effecten opleveren, zijn gebrek aan snelheid en verdedigende capaciteiten overduidelijk wel!!!

Beste Ajax nu is:

Onana
Mazraoui Alvarez Martinez Nico

Klaassen Gravenberch
Kudus

Anthony Tadic Neres

Met dit team word he gewoon kampioen, makkelijk!
Maar dat durft die lul niet want Blind moet opgesteld worden, net als Schuurs want Overmars denkt aan een de Ligt scenario en Tadic is de baas van de groep en die stelt zichzelf op als LV!

En dan hebben we nog Labyad, Klaiber en Promes die ten Hag maar blijft pushen om te spelen....

En iedereen maar ten Hag verdedigen obv een seizoen dat hem in de schoot is geworpen. Daarna bewijst hij continu het gelijk dat het succes ondanks hem os behaalden nietdankzij!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 december 2020 door AkaS --
p111
 p111 - donderdag 24 december 2020 - 23:34   quote  deeplink  
Met 11 voetballers wordt je geen kampioen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 december 2020 door p111 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Willem II - Ajax (woensdag 23 december 2020, 18:45); 1 - 1









0.0093059