BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AZ - Ajax (KNVB-beker: woensdag 20 januari 2021, 21:00); 0 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - dinsdag 19 januari 2021 - 20:57   quote  deeplink  
prefrence_az_HEADAZ-Ajax.png

Ajax speelt qua resultaat de beste januarimaand onder Erik ten Hag. In 2019/20 haalde Ajax uit 2 competitiewedstrijden in de maand januari slechts 3 punten. Het seizoen ervoor haalde uit uit 2 competitiewedstrijden slechts 1 punt. Daarmee mag januari 2020/21 bijna een recordmaand voor Ten hag worden genoemd met 7 punten uit 3 wedstrijden. Desondanks zullen er maar zeer weinig Ajacieden tevreden zijn met het vertoonde spel. Tegen PSV startte Ajax dramatisch terwijl tegen Twente en Feyenoord de ploeg delen van de wedstrijd behoorlijk speelde maar in andere delen gewoon ordinair slecht was. Met 2x AZ uit binnen 11 dagen zal Ajax toch aan de stijgende lijn willen werken, te beginnen met het Bekerduel van woensdagavond.

Historie
Ajaz speelde in haar geschiedenis 95 duels tegen AZ. Ajax won 59 maal, speelde 20 maal gelijk en verloor 16 onderlinge duels. De voorgaande 5 seizoenen speelde Ajax maar liefst 13 duels tegen AZ. Dit betrof 10 competitieduels en 3 oefenwedstrijden. Ajax won 6 van de comeptitieduels, speelde 1 maal gelijk en verloor 3 maal. De oefenwedstrijden, waarvan 2 gedurende dit lopene seizoen eindigden 2 maal in winst en 1 maal in een gelijkspel. Eerder dit seizoen speelde Ajax met 1-1 gelijk in oktober en won het met 3-4 in november gedurende de interlandperiode. Voor de competitie wacht Ajax al langere tijd op een overwinning. De voorgaande drie competitieduels tegen AZ gingen allemaal verloren. Als het om de knikkers gaat heeft AZ dus en enige tijd een lastife karwij aan AZ. De laatste Ajaxoverwinning die echt ergens om ging dateert uit het seizoen 2018/19 toen Ajax in eigen huis met 5-0 over AZ heen wandelde.

AZ
Voor AZ begint morgen het bekertoernooi pas. AZ was, net als Ajax, vrijgesteld van het spelen van de eerste ronde en werd voor de tweede ronde vrijgeloot door het wegvallen van de amateurploegen door coronamaatregelen. AZ is 2021 goed begonnen onder de nieuwe trainer met 7 punten uit 9 wedstrijden, net als Ajax. Vooral de soeverijne 1-3 uitoverwinning op PSV is een prestatie die klinkt als een klok. Daarmee beloofd het bekerduel een interessante test te worden voor de Amsterdammers.

AZ speelt in een 4-3-3 formatie met Stengs als 10 en twee echte controleurs op het middenveld. Hier ligt ook de grootste klasse van AZ< dat met Stengs, Koopmeiners en Midtsjö drie spelers heeft die makkelijk lopen, makkelijk voetballer en elkaar goed aanvoelen. Koopmeiners is zelfs aanvallende belangrijkste speler bij AZ dit seizoen met 11 goals. Spitstalent Boadu zit bijvoorbeeld pas op 4 goals. Stengs staat op 5, net als de beide vleugelaanvaller. AZ heeft dus veel spelers die makkelijk scoren. De linksbuiten Karlsson is de belangsrijkste voorbereider van goals met 6 assists, gevolgd door wederom Koopmeiners die op 4 staat. Opvallende "afwezige"is oud-Ajacied Dani de Wit die ondertussen een beetje buiten de boot lijkt te vallen bij AZ.

Ajax
Bij Ajaxfans overheerst het chagerijn na uiterst moeizame overwinningen op Twente en Feyenoord en een uiterst belabberde eertse helft tegen PSV. Erik ten Hag brengt wel wijzigingen aan in de ploeg, bijvoorbeeld door het passeren van Schuurs door Timber, maar houdt ook eigenwijs vast aan Promes die het hele seizoen nog geen pepernoot heeft geraakt. Daarnaast staat de druk er de aankomende weken nog vol op waardoor er toch wel nagedacht moet worden over de belasting op bepaalde spelers. Met dat in het achterhoofd was het goed om te zien dat David Neres deze week weer meetrainde. Vooral de status van Mohammed Kudus blijft echter gissen. Mede daardoor is het toch afwachten welke 11 Ten Hag morgen het veld instuurd.

De voorgaande editie
Het vorige duel dat er echt om deed was Ajax - AZ in de Johan Cruijff ArenA. AZ won door een goal in de 90e minuut.



Dan nog wat beelden van de laatste training van vandaag. Kudus in nergens te zien. Neres wel. De meest prominent in beeld gebrachte speler is er echter een die niet bij Ajax onder contract staat, namelijk Lasse Schone die wel overduidelijk geniet van het trainen met de selectie.



Edit: Speciaal voor AW even de typo aangepast. :p

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 januari 2021 door Eide --
remco k
 remco k - dinsdag 19 januari 2021 - 21:03   quote  deeplink  
2-1

Normaal houd ik er niet van om een competitie te laten lopen. Maar ik hoop op de b keuzes aangezien het elftal gewoon niet fris oogt en de rust echt goed kan gebruiken om te knallen in de belangrijkere competitie.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 19 januari 2021 - 21:52   quote  deeplink  
7 punten uit 9 wedstrijden? En dat noemen ze goed? ;-)
remco k
 remco k - dinsdag 19 januari 2021 - 22:08   quote  deeplink  
Hehe. Lekker scherp.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 19 januari 2021 - 22:09   quote  deeplink  
Mooi weer Eide, tja ik zou ook zeggen laat lopen die KNVB beker ze kunnen hun rust idd goed gebruiken.
Laat Martinez en Alvarez maar lekker van start gaan centraal in de verdediging.
Geeft in ieder geval een aantal belangrijke spelers rust
Eide
 Eide - dinsdag 19 januari 2021 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 januari 2021 - 21:52 schreef Ajax Warrior het volgende:
7 punten uit 9 wedstrijden? En dat noemen ze goed? ;-)
Rotjong ;)
p111
 p111 - dinsdag 19 januari 2021 - 23:13   quote  deeplink  
2-0- ik ga er van uit dat de belangrijke spelers rust krijgen en de wissel spelers gaan sppelen.Ik verwacht Klaiber/Labyad/Ekelenkamp/Martinez/Alvares/Stekelenburg/Rench/Robbey/Neres en Schuurs o.a
p111
 p111 - dinsdag 19 januari 2021 - 23:13   quote  deeplink  
Geef in godsnaam maar een aantal spelers rust
freakie
 freakie - dinsdag 19 januari 2021 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 januari 2021 - 21:03 schreef remco k het volgende:
2-1

Normaal houd ik er niet van om een competitie te laten lopen. Maar ik hoop op de b keuzes aangezien het elftal gewoon niet fris oogt en de rust echt goed kan gebruiken om te knallen in de belangrijkere competitie.
Eens. Vooral dit seizoen is die beker meer een blok aan je been.
freakie
 freakie - dinsdag 19 januari 2021 - 23:15   quote  deeplink  
Ik ga voor 0-14. Uiteraard. Labyad 5 keer en Onana 1 keer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 januari 2021 door freakie --
Kees Kleine
 Kees Kleine - woensdag 20 januari 2021 - 07:56   quote  deeplink  
Wat een waardeloze Ajacieden zijn de meeste hier die vinden het goed dat ze de beker laat lopen. Schande een echte Ajacied wil alles winnen voor minder ga je niet.
Eide
 Eide - woensdag 20 januari 2021 - 08:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 januari 2021 - 07:56 schreef Kees Kleine het volgende:
Wat een waardeloze Ajacieden zijn de meeste hier die vinden het goed dat ze de beker laat lopen. Schande een echte Ajacied wil alles winnen voor minder ga je niet.
Sterke eerste post, anderen meteen waardeloos noemen. Leuk dat je er bent, introduceer je jezelf altijd op zo'n manier?
freakie
 freakie - woensdag 20 januari 2021 - 08:58   quote  deeplink  
Even he, de verwachte opstelling? Neres in de basis?? Hoe kan dat dan ineens? Hoezo zou hij nu in de basis kunnen starten terwijl er al maanden bijna niks van hem vernomen is. Promes op 10 is wel super. Hahahah
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 20 januari 2021 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 januari 2021 - 08:58 schreef freakie het volgende:
Even he, de verwachte opstelling? Neres in de basis?? Hoe kan dat dan ineens? Hoezo zou hij nu in de basis kunnen starten terwijl er al maanden bijna niks van hem vernomen is. Promes op 10 is wel super. Hahahah
Hahaha nee joh Promes LV en Neres RV, Tadic en Antony starten niet
Ik vermoed Ekkelenkamp op 10, Alvarez op 6, Martinez op centraal links, Labyad in de spits(OMG)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 januari 2021 door Jack Huntelaar --
freakie
 freakie - woensdag 20 januari 2021 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 januari 2021 - 09:10 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hahaha nee joh Promes LV en Neres RV, Tadic en Antony starten niet
Ik vermoed Ekkelenkamp op 10, Alvarez op 6, Martinez op centraal links, Labyad in de spits(OMG)
Ben benieuwd naar de top verdedigers die er nu in staan. Gelijk maar eens opletten hoeveel beter het gaat.

Maar serieus, hoe kan Neres starten? Heeft toch blessures gehad? Geen enkele wedstrijd gespeeld, is ook niet rustig gebracht en kan ineens starten? Wat is daar aan de hand?
p111
 p111 - woensdag 20 januari 2021 - 09:29   quote  deeplink  
Zoals al eerder aangegeven de B keus en terecht,de basisspelers hebben echt zowel geestelijk en fysiek een paar extra dagen rust nodig.En met alle respect die KNVB beker is toch een stuk minder belangrijk als de competitie en de EL league.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 20 januari 2021 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 januari 2021 - 09:18 schreef freakie het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar de top verdedigers die er nu in staan. Gelijk maar eens opletten hoeveel beter het gaat.

Maar serieus, hoe kan Neres starten? Heeft toch blessures gehad? Geen enkele wedstrijd gespeeld, is ook niet rustig gebracht en kan ineens starten? Wat is daar aan de hand?
Ja ook benieuwd, snapt het ook niet wat betreft Neres, had hij hem dan zondag niet op kunnen stellen op LV en Tadic op 10? Vreemd..
Eide
 Eide - woensdag 20 januari 2021 - 10:30   quote  deeplink  
Ik denk wel dat Ajax zal spelen met de opstelling. Ik verwacht eerlijk gezegd een basisplaats voor Alvarez of Martinez. Ik verwacht ook een basisplaats voor Labyad en hoop dat Neres wat minuten kan gaan maken.
p111
 p111 - woensdag 20 januari 2021 - 10:38   quote  deeplink  
Volgens Mike Verwey van de telegraaf 8 mutaties in de opstelling,dat verwacht ik ook.Dan zegt hij wel weer dat Gravenberch speelt en dat begrijp ik dan niet als je Zondag geblesseerd uitvalt.Geeft die jongen dan rust met zijn zwakke rug.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 januari 2021 door p111 --
nummer10
 nummer10 - woensdag 20 januari 2021 - 11:27   quote  deeplink  
boeit niet zoveel.. ben alleen heel benieuwd waar tenhag bepaalde mensen weer uit gaat proberen..
Eide
 Eide - woensdag 20 januari 2021 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 januari 2021 - 10:38 schreef p111 het volgende:
Volgens Mike Verwey van de telegraaf 8 mutaties in de opstelling,dat verwacht ik ook.Dan zegt hij wel weer dat Gravenberch speelt en dat begrijp ik dan niet als je Zondag geblesseerd uitvalt.Geeft die jongen dan rust met zijn zwakke rug.
Scherpen, Alvarez, Martinez en Labyad liggen voor de hand. Klaiber eventueel ook wel.
freakie
 freakie - woensdag 20 januari 2021 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 januari 2021 - 10:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ja ook benieuwd, snapt het ook niet wat betreft Neres, had hij hem dan zondag niet op kunnen stellen op LV en Tadic op 10? Vreemd..
Ja of sowieso Neres inzetten voor Promes of Antony. Nu ging Labyad daar spelen. Dan had je ook met Labyad op 10 kunnen spelen.
nummer10
 nummer10 - woensdag 20 januari 2021 - 18:45   quote  deeplink  
vergeten te vermelden. wederom mooi gedaan eide
bertus bikkel
 bertus bikkel - woensdag 20 januari 2021 - 18:48   quote  deeplink  
B keus erin zetten inderdaad. Met nu een keer de Steek op doel. Verder denk ik ,gezien de klassieker, dat de A keus vanavond ook niet Veel kans had gemaakt helaas. Dus kun je die gasten beter sparen voor Fortuna uit. Dat wordt een hele taaie klus zondag . Ik las net dat zij obv de laatste 6 wedstrijden bovenaan zouden staan dus die zijn echt in vorm. Gezien de opstelling van vanavond nemen we die pot zondag tenminste serieus.
remco k
 remco k - woensdag 20 januari 2021 - 19:17   quote  deeplink  
Waarom zou onze a keus geen kans hebben tegen az?
Eide
 Eide - woensdag 20 januari 2021 - 19:46   quote  deeplink  
Stekelenburg
Rensch, Schuurs, Martinez, Tagliafico
Alvarez, Ekkelenkamp, Gravenberch
Neres, Labyad en Promes
Eide
 Eide - woensdag 20 januari 2021 - 19:46   quote  deeplink  
EsMkKZIW4AAsIHG?format=jpg&name=large
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 20 januari 2021 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 januari 2021 - 19:46 schreef Eide het volgende:
Stekelenburg
Rensch, Schuurs, Martinez, Tagliafico
Alvarez, Ekkelenkamp, Gravenberch
Neres, Labyad en Promes
Zal je zien dat ze az helemaal gek tikken en makkelijk winnen ;-)
Loetje
 Loetje - woensdag 20 januari 2021 - 20:16   quote  deeplink  
5-1
nummer10
 nummer10 - woensdag 20 januari 2021 - 20:26   quote  deeplink  
waarom zal je haller die nog moet wennen aan het ajax voetbal en team niet opstellen na 2 potjes ? en waarom zou je alvarez weer op het middenveld zetten wat gewoon niet werkt..
remco k
 remco k - woensdag 20 januari 2021 - 20:32   quote  deeplink  
Omdat Ajax hiermee duidelijk aangeeft de prioriteiten elders te leggen.
remco k
 remco k - woensdag 20 januari 2021 - 20:33   quote  deeplink  
Enige dat ik niet helemaal snap is het meespelen van Gravenberg.
remco k
 remco k - woensdag 20 januari 2021 - 20:33   quote  deeplink  
Maar die zal ook wel een helft spelen.
Sjaakgroen
 Sjaakgroen - woensdag 20 januari 2021 - 20:35   quote  deeplink  
Geef Brian dan zijn basisplek. Promes begrijp ik trouwens wel, Ajax wil hem verkopen dus zijn waarde moet omhoog.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 20 januari 2021 - 20:39   quote  deeplink  
2-2 na verlenging penalties, winst AZ

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 januari 2021 door Jack Huntelaar --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 20 januari 2021 - 20:42   quote  deeplink  
Nee joh, wij winnen met 1-3
remco k
 remco k - woensdag 20 januari 2021 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 januari 2021 - 20:35 schreef Sjaakgroen het volgende:
Geef Brian dan zijn basisplek. Promes begrijp ik trouwens wel, Ajax wil hem verkopen dus zijn waarde moet omhoog.
Komt net terug van een blessure.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 20 januari 2021 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 januari 2021 - 20:42 schreef Ronald 1960 het volgende:
Nee joh, wij winnen met 1-3
WHahahahaha hahahahaha...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 20 januari 2021 - 20:58   quote  deeplink  
Ben blij dat Neres weer op het veld staat, hoop voor hem op een puike wedstrijd
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 20 januari 2021 - 20:59   quote  deeplink  
succes mannen
Eide
 Eide - woensdag 20 januari 2021 - 21:01   quote  deeplink  
Promes weer hoor. Balletje over 2 meter in de loop geven en gewoon niet goed.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 20 januari 2021 - 21:04   quote  deeplink  
Is dit ajax2 of ajaxB.....
gaat iig redelijk tot nog toe...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 20 januari 2021 - 21:07   quote  deeplink  
Zolang ze op de helft van de tegenstander spelen gaat het goed..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 20 januari 2021 - 21:09   quote  deeplink  
Was dat promes?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 20 januari 2021 - 21:09   quote  deeplink  
Had iig een beter lot verdiend....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 20 januari 2021 - 21:09   quote  deeplink  
Yessssss
Eide
 Eide - woensdag 20 januari 2021 - 21:10   quote  deeplink  
Zonde, was lekker geweest voor Ajax en Promes.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 20 januari 2021 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 januari 2021 - 22:22 schreef Eide het volgende:

[..]

Rotjong ;)
Hahaha sorry schatje! Weet je in ieder geval dat het gelezen wordt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 januari 2021 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - woensdag 20 januari 2021 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 januari 2021 - 21:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Yessssss
Zit online te kijken. Heb serieus 3 minuten mezelf zitten afvragen of er een goal aankwam of dat je gewoon een reactie gaf. Klote stream is nog wel eens vertraagd :)
freakie
 freakie - woensdag 20 januari 2021 - 21:13   quote  deeplink  
Ik moet tot nu toe zeggen dat Martinez en Schuurs het prima doen. Gravenberch zo neerzetten is echt geweldig.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5114
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AZ - Ajax (KNVB-beker: woensdag 20 januari 2021, 21:00); 0 - 1









0.0081410