BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Fortuna Sittard - Ajax (zondag 24 januari 2021, 12:15); 1 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 24 januari 2021 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:05 schreef Eide het volgende:

[..]

Je zag daarnet precies wat moet gebeuren. Rensch uit z'n positie getrokken, back er overheen en Alvarez loopt de ruimte dicht. DAT is wat Gravenberch en Klaassen verdedigend moeten doen. wordt je elke keer weer overlopen in het centrum omdat de centrumverdedigers daar moeten uitstappen.
Dat is toch ook gewoon heel logisch. Ik begrijp werkelijk niet waarom ten Hag dit niet ziet.
remco k
 remco k - zondag 24 januari 2021 - 14:08   quote  deeplink  
En weer Alvarez die er belangrijk tussen zit.

Die jongen is echt veel beter dan dat hij soms wordt weggezet.
Pietje
 Pietje - zondag 24 januari 2021 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:07 schreef Eide het volgende:
100% nummer 7 of 8 van deze wedstrijd. Man man man, wat is Ajax slordig in de afronding.
Ik vroeg het net ook al. Heeft Ajax geen spitsentrainer (meer)? Die heeft wel wat te doen.
Pietje
 Pietje - zondag 24 januari 2021 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is toch ook gewoon heel logisch. Ik begrijp werkelijk niet waarom ten Hag dit niet ziet.
Eigenwijs. Niet willen toegeven...
Eide
 Eide - zondag 24 januari 2021 - 14:09   quote  deeplink  
Daar is geel een lichte straf. Niet expres maar zo kan je rustig een been breken.

Edit: na het terugzien gewoon donkerrood. bal is al lang weg.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 januari 2021 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 24 januari 2021 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is toch ook gewoon heel logisch. Ik begrijp werkelijk niet waarom ten Hag dit niet ziet.
Misschien wil hij dat niet zien? Raar, maar dan moet hij namelijk 1 ander slachtofferen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 24 januari 2021 - 14:09   quote  deeplink  
Dit is gewoon rood!!
Eide
 Eide - zondag 24 januari 2021 - 14:09   quote  deeplink  
En let op, dit wordt rood.
Loetje
 Loetje - zondag 24 januari 2021 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:08 schreef remco k het volgende:
En weer Alvarez die er belangrijk tussen zit.

Die jongen is echt veel beter dan dat hij soms wordt weggezet.
Laat hem maar in zijn kwaliteit spelen

Is niet voor niets een Mexicaans international. En die zijn niet slecht
Pietje
 Pietje - zondag 24 januari 2021 - 14:09   quote  deeplink  
Geen rood???
Loetje
 Loetje - zondag 24 januari 2021 - 14:10   quote  deeplink  
Rood!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 24 januari 2021 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is toch ook gewoon heel logisch. Ik begrijp werkelijk niet waarom ten Hag dit niet ziet.
Ik verwacht wel dat hij dit ziet, hij wilt gewoon iedereen laten spelen, dat is zijn manco..
freakie
 freakie - zondag 24 januari 2021 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:08 schreef remco k het volgende:
En weer Alvarez die er belangrijk tussen zit.

Die jongen is echt veel beter dan dat hij soms wordt weggezet.
Ik ben zo iemand die zegt dat Alvarez echt niet best is. Maar als je zoveel voetbal in je ploeg hebt met Blind daar achter enzo. Dan is een Alvarez, die redelijk kan voetballen maar goed kan verdedigen, prima.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 24 januari 2021 - 14:10   quote  deeplink  
Gewoon terecht rood, want bal was niet eens in de buurt.
remco k
 remco k - zondag 24 januari 2021 - 14:11   quote  deeplink  
Dit is wel zuur hoor voor Fortuna. Geen rood voor Anthony met natrappen. En hier wel rood krijgen.
Loetje
 Loetje - zondag 24 januari 2021 - 14:11   quote  deeplink  
Volkomen terecht
remco k
 remco k - zondag 24 januari 2021 - 14:11   quote  deeplink  
Overigens deze volkomen terecht. Maar Anthony trapt ook gewoon na.
Pietje
 Pietje - zondag 24 januari 2021 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:11 schreef remco k het volgende:
Overigens deze volkomen terecht. Maar Anthony trapt ook gewoon na.
Eens
Eide
 Eide - zondag 24 januari 2021 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:11 schreef remco k het volgende:
Overigens deze volkomen terecht. Maar Anthony trapt ook gewoon na.
Eens en eens.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 24 januari 2021 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:11 schreef remco k het volgende:
Dit is wel zuur hoor voor Fortuna. Geen rood voor Anthony met natrappen. En hier wel rood krijgen.
Natrappen is tegenwoordig niet meer direct rood. Regels daarom zijn begin dit seizoen veranderd. Is toen uitgelegd door Wiedemeijer. Ging toen ook om een Ajax-speler.
Pietje
 Pietje - zondag 24 januari 2021 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens en eens.
Is twees
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 24 januari 2021 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:12 schreef Pietje het volgende:

[..]

Eens
Regels zijn veranderd.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 24 januari 2021 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens en eens.
Regels zijn veranderd.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 24 januari 2021 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens en eens.
Regels zijn veranderd.
remco k
 remco k - zondag 24 januari 2021 - 14:15   quote  deeplink  
Hoppa.

Drie lastige punten binnen.

Ajax speelt echt gewoon goed en moet meerdere kansen gewoon afmaken. Je maakt het jezelf wederom onnodig lastig.

Fortuna gaat het echt meerdere ploegen nog heel lastig maken.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 24 januari 2021 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:09 schreef Loetje het volgende:

[..]

Laat hem maar in zijn kwaliteit spelen

Is niet voor niets een Mexicaans international. En die zijn niet slecht
Zeker weten maar ik zie hem helaas deze periode nog vertrekken...
Het is waardeloos van Ajax dat ze niet hun uiterste best doen om zijn gezin hier te krijgen misschien dat hij dan nog blijft
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 24 januari 2021 - 14:17   quote  deeplink  
Anthony kreeg terecht geen kaart voor natrappen. Dus snap niet dat hier bij de rode kaart van Fortuna naar verwezen wordt.
Pietje
 Pietje - zondag 24 januari 2021 - 14:18   quote  deeplink  
Toch wel weer een benauwde overwinning. Ik ben blij met de drie punten, maar oh, oh, oh, wat heeft Ajax het zichzelf moeilijk gemaakt door zoveel 100% kansen onbenut te laten. Is het onmacht, onkunde of een gebrek aan vertrouwen?

Ik ga even een frisse neus halen. Vanavond (na 21:00u) mag het niet meer en ik ben geen maaltijdbezorger... ;-)
Pietje
 Pietje - zondag 24 januari 2021 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:17 schreef Ajax Warrior het volgende:
Anthony kreeg terecht geen kaart voor natrappen. Dus snap niet dat hier bij de rode kaart van Fortuna naar verwezen wordt.
Het had de schijn van een trappende beweging, dus hij had er wel rood voor kunnen krijgen. Op zich niet slim dus van hem om dat risico te nemen.
AkaS
 AkaS - zondag 24 januari 2021 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is toch ook gewoon heel logisch. Ik begrijp werkelijk niet waarom ten Hag dit niet ziet.
Klaassen is na zijn goede start bezig met een slechte periode. Hopen dat Kudus snel terugkomt en dan kan onze kale tovenaar zoeken naar de beste samenstelling op het middenveld...

Kudus, Gravenberch met Alvarez of Klaassen..?
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 24 januari 2021 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 januari 2021 - 19:19 schreef bertus bikkel het volgende:
Gevaarlijk tussendoortje dit. Een gevalletje bananenschil zeg maar...aangezien we gisteren veel spelers hebben gespaard, kunnen we hopelijk fris en gretig deze pot in gaan. Dat zal echt nodig zijn! De aanvangstijd en entourage helpen niet mee maar deze potjes horen er nu eenmaal ook bij. Ik houd het op.een zwaarbevochten 1-2.
Ik zal vaker vooraf aan jullie laten weten hoe de wedstrijd zal verlopen....
AkaS
 AkaS - zondag 24 januari 2021 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:11 schreef remco k het volgende:
Overigens deze volkomen terecht. Maar Anthony trapt ook gewoon na.
En dat is niet de eerste keer, dat gaat nog een keer een rood kaartje opleveren...
Pietje
 Pietje - zondag 24 januari 2021 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:21 schreef bertus bikkel het volgende:

[..]

Ik zal vaker vooraf aan jullie laten weten hoe de wedstrijd zal verlopen....
Haha
Loetje
 Loetje - zondag 24 januari 2021 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:19 schreef Pietje het volgende:

[..]

Het had de schijn van een trappende beweging, dus hij had er wel rood voor kunnen krijgen. Op zich niet slim dus van hem om dat risico te nemen.
Die regel is helemaal veranderd. Was correct geen rood
Pietje
 Pietje - zondag 24 januari 2021 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:23 schreef Loetje het volgende:

[..]

Die regel is helemaal veranderd. Was correct geen rood
Dan heb ik dat gemist. Wat is er dan veranderd? Warrior schreef het hierboven ook al dat de regels veranderd zijn.
Eide
 Eide - zondag 24 januari 2021 - 14:24   quote  deeplink  
De wedstrijd van de gemiste kansen. Ajax had de eerste helft 5 100% en de tweede helft ook nog 3 a 4 kansen die er gewoon in moeten. Ajax speelde een hele acceptabele eerste helft. Fortuna kreeg ook wel kansjes in de omschakeling en had zelf ook één keer moeten scoren, maar onder de streep had Fortuna helemaal niets in te brengen.

Ajax startte de tweede helft heel matig en liet Fortuna volledig onnodig terugkomen in de wedstrijd. De tegengoal viel op dezelfde manier waarop Ajax zich liet uitschakelen in de Champions League en hoe Ajax tegen PSV de tweede goal tegen kreeg. Er wordt een centrale verdediger uit het centrum getrokken en de controlerende middenvelders zijn niet in staat de ruimte te dichten.

Ajax herpakte zich goed maar bleef vergeten te scoren. Dat begint echt een probleem te worden. Het lijkt ondertussen echt met vertrouwen te maken te hebben. Tadic durfde tot twee keer toe niet af te drukken, Klaassen durfde niet af te drukken.... dit moet anders.

Het andere wat echt anders moet is de invulling van de CVM-positie. Gravenberch en Klaassen zijn voetballend hartstikke prima en doen dat goed. In dynamische, voetballende situaties waarin keuzes gemaakt moeten worden over het overnemen van andere spelers zijn ze stelselmatig in geen velden of wegen te bekennen. Ik wil eigenlijke eens beelden terug zien waaruit blijkt waar die twee nu zijn in de omschakeling en waarom we steeds zien dat Blind of Schuurs uit het centrum moeten komen om doorkomende spelers op te vangen.
Eide
 Eide - zondag 24 januari 2021 - 14:27   quote  deeplink  
Ideale uitslag tussen AZ en Feyenoord een gelijk spelletje?
Pietje
 Pietje - zondag 24 januari 2021 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:27 schreef Eide het volgende:
Ideale uitslag tussen AZ en Feyenoord een gelijk spelletje?
Beslist. Dan hebben beide ploegen twee verliespunten.
Pietje
 Pietje - zondag 24 januari 2021 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:24 schreef Eide het volgende:
De wedstrijd van de gemiste kansen. Ajax had de eerste helft 5 100% en de tweede helft ook nog 3 a 4 kansen die er gewoon in moeten. Ajax speelde een hele acceptabele eerste helft. Fortuna kreeg ook wel kansjes in de omschakeling en had zelf ook één keer moeten scoren, maar onder de streep had Fortuna helemaal niets in te brengen.

Ajax startte de tweede helft heel matig en liet Fortuna volledig onnodig terugkomen in de wedstrijd. De tegengoal viel op dezelfde manier waarop Ajax zich liet uitschakelen in de Champions League en hoe Ajax tegen PSV de tweede goal tegen kreeg. Er wordt een centrale verdediger uit het centrum getrokken en de controlerende middenvelders zijn niet in staat de ruimte te dichten.

Ajax herpakte zich goed maar bleef vergeten te scoren. Dat begint echt een probleem te worden. Het lijkt ondertussen echt met vertrouwen te maken te hebben. Tadic durfde tot twee keer toe niet af te drukken, Klaassen durfde niet af te drukken.... dit moet anders.

Het andere wat echt anders moet is de invulling van de CVM-positie. Gravenberch en Klaassen zijn voetballend hartstikke prima en doen dat goed. In dynamische, voetballende situaties waarin keuzes gemaakt moeten worden over het overnemen van andere spelers zijn ze stelselmatig in geen velden of wegen te bekennen. Ik wil eigenlijke eens beelden terug zien waaruit blijkt waar die twee nu zijn in de omschakeling en waarom we steeds zien dat Blind of Schuurs uit het centrum moeten komen om doorkomende spelers op te vangen.
Een perfecte analyse, Eide.

Ik heb al twee keer hier gevraagd of Ajax geen spitsentrainer heeft. Ooit was dat Bergkamp, maar wie is dat nu? Er is echt werk aan de winkel wat dat betreft,
Pietje
 Pietje - zondag 24 januari 2021 - 14:29   quote  deeplink  
En nu ga ik echt even die frisse neus halen.
Tot later.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 24 januari 2021 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:29 schreef Pietje het volgende:

[..]

Een perfecte analyse, Eide.

Ik heb al twee keer hier gevraagd of Ajax geen spitsentrainer heeft. Ooit was dat Bergkamp, maar wie is dat nu? Er is echt werk aan de winkel wat dat betreft,
Die ervaring moest Huntelaar overbrengen, die wist precies op de juiste positie te staan, lopen
Eide
 Eide - zondag 24 januari 2021 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:30 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Die ervaring moest Huntelaar overbrengen, die wist precies op de juiste positie te staan, lopen
Het verhaal is wel dat Ajax hem na dit seizoen graag een functie binnen de club wil aanbieden. Hetzelfde geldt trouwens voor Schone.
Eide
 Eide - zondag 24 januari 2021 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:29 schreef Pietje het volgende:

[..]

Een perfecte analyse, Eide.

Ik heb al twee keer hier gevraagd of Ajax geen spitsentrainer heeft. Ooit was dat Bergkamp, maar wie is dat nu? Er is echt werk aan de winkel wat dat betreft,
Volgens mij geen vaste spitstrainer in de staf op dit moment.

Edit: John van Loen schijnt spitsentrainer te zijn voor Ajax (skillstrainer eigenlijk) maar vooral met de jeugd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 januari 2021 door Eide --
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 24 januari 2021 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:27 schreef Eide het volgende:
Ideale uitslag tussen AZ en Feyenoord een gelijk spelletje?
Jazeker, beiden 2 punten verloren dan...
remco k
 remco k - zondag 24 januari 2021 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:15 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Zeker weten maar ik zie hem helaas deze periode nog vertrekken...
Het is waardeloos van Ajax dat ze niet hun uiterste best doen om zijn gezin hier te krijgen misschien dat hij dan nog blijft
Wie zegt dat Ajax hun best er niet voor doet.

Uiteindelijk heeft Ajax daar zelf ook niet zo hee veel over te vertellen anders dan druk zetten op al het papier werk en die instanties.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 24 januari 2021 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:38 schreef Eide het volgende:

[..]

Het verhaal is wel dat Ajax hem na dit seizoen graag een functie binnen de club wil aanbieden. Hetzelfde geldt trouwens voor Schone.
Zou niet verkeerd zijn Eide, niet alleen voor de juiste keuze maken voor de juiste posities bij verschillende spelmomenten maar ook de passie
remco k
 remco k - zondag 24 januari 2021 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:17 schreef Ajax Warrior het volgende:
Anthony kreeg terecht geen kaart voor natrappen. Dus snap niet dat hier bij de rode kaart van Fortuna naar verwezen wordt.
Sorry. Maar het is gewoon natrappen en ik ken de nieuwe regel, maar die is te krom voor woorden en wordt ook lang niet altijd nageleefd.

Dit is de tweede keer dat hij het doet en je kan je ploeg er gigantisch mee benadelen.
remco k
 remco k - zondag 24 januari 2021 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:21 schreef AkaS het volgende:

[..]

Klaassen is na zijn goede start bezig met een slechte periode. Hopen dat Kudus snel terugkomt en dan kan onze kale tovenaar zoeken naar de beste samenstelling op het middenveld...

Kudus, Gravenberch met Alvarez of Klaassen..?
Ik zou Klaassen altijd laten staan.

De vuile meters die hij maakt maken er niet zo veel.
Je mag aan de bal wat meer van hem verwachten, maar ook hij had wat meer rust moeten krijgen. Ik vond hem zijn minuten op 10 vandaag gewoon prima spelen.
remco k
 remco k - zondag 24 januari 2021 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:21 schreef AkaS het volgende:

[..]

Klaassen is na zijn goede start bezig met een slechte periode. Hopen dat Kudus snel terugkomt en dan kan onze kale tovenaar zoeken naar de beste samenstelling op het middenveld...

Kudus, Gravenberch met Alvarez of Klaassen..?
Kudus moet ik overigens allemaal nog maar zien.
remco k
 remco k - zondag 24 januari 2021 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 14:23 schreef Loetje het volgende:

[..]

Die regel is helemaal veranderd. Was correct geen rood
De scheidsrechters moeten het al dan niet bewust blesseren van een tegenstander inschatten.

Ook dit kan je dan zomaar inschatten als het bewust blesseren. Dat is het misschien niet, maar hij speelt hiermee wel met een rode kaart.

Enige dat ik zeg is dat ik de emotie bij Fortuna volledig begrijp.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5962
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Fortuna Sittard - Ajax (zondag 24 januari 2021, 12:15); 1 - 2









0.0104808