BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Willem II (donderdag 28 januari 2021, 21:00); 3 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zondag 24 januari 2021 - 19:29   quote  deeplink  
?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Ajax is hard op weg om te slagen voor het examen dat de maand januari heet. Januari 2021 is een voetbalmaand als nooit tevoren met 7 wedstrijden in 21 dagen. Willem II is de voorlaatste tegenstander in een maand gevuld met lastige tegenstanders. Voorlopig heten de grote winnaars van de maand Vitesse, die deze maand tot dusver alles wonnen, en Ajax. Willem II is bepaald niet in goede doen maar is tegelijkertijd weer, net als Fortuna, ook zomaar een drempel waar je lelijk over kan struikelen.

T0dtQuWD?format=png&name=small

Historie

Ajax speelde in haar historie maar liefst 95 duels tegen Willem II. Daarvan won Ajax er 78 en gingen er 10 verloren. 7 Duels eindigden in een gelijk spel. De afgelopen vijf seizoenen speelden Willem II en Ajax, inclusief de eerste wedstrijd dit seizoen, 13 maal tegen elkaar. Dat was 11 keer voor de competitie, één maal voor de beker en er werd een oefenwedstrijd gespeeld. Van de 11 comppetitieduels won Ajax er 9, speelde 1 maal gelijk en verloor een maal. De andere twee duels werden beide door Ajax gewonnen. Het laatste verlies tegen Willem II is van het seizoen 2019/20 toen Ajax thuis met 1-2 verloor van Willem II. Eerder dit seizoen was er ook puntverlies toen Willem II punten afsnoepte van Ajax door in eigen huis gelijk te spelen.

Willem II

Het seizoen van Willem II verloopt tot dusver dramatisch. De Tilburgers staan een na laatste en dreigen te degraderen. Willem II heeft pas 10 punten maar heeft ADO Den Haag (11 punten) en RKC (14 punten) nog binnen bereik. Toch zal er weinig hoop zijn op een goed resultaat tegen de koploper want de laatste overwinning van Willem II was in november 2020! Het laatste punt werd gehaald tegen directe concurrent RKC op 17 januari. Willem II haalde slechts twee punten uit de laatste negen wedstrijden, één dus tegen RKC en de andere, beschamend genoeg, tegen Ajax. Hoewel de kans op een resultaat niet groot lijkt tont dat resultaat tegen Ajax wel aan hoe lastig deze ploeg toch kan zijn.

Oud-Ajaxtrainer Adrie Koster speelt vrijwel altijd 4-3-3 met zijn ploeg, behalve recent tegen Zwolle voor de beker. Toen hanteerde Koster een 4-4-2 formatie. Willem II leunt zwaar op spits Pavlidis en aanvallende middenvelder Trésor Ndayishimiye. Trésor was vorig jaar misschien wel de grootste revelatie van de Eredivisie maar maakt dit jaar een uiterst moeizaam seizoen door. Desondanks heeft Trésor 2 goals en 6 assists op z'n naam voor ene ploeg die niet veel scoort. Pavlidis is topscorer met 5 goals en 3 assists. Verder heeft Willem II eigenlijk geen spelers in huis waarvoor je op het puntje van de bank gaat zitten. De ploeg is gewoon matig en staat, helaas voor Koster, volledig verdient in de gevarenzone.

Ajax

Ajax komt qua resultaat de maand januari behoorljk goed door. Er was een gelijkspel tegen PSV maar Ajax is op alle concurrenten, behalve Vitesse, uitgelopen. Toch hangen er donkere wolken boven Amsterdam want het voetbal wat Ajax liet zien was lang niet altijd goed. De ploeg is de "decemberdip" nog niet te boven. Ajax is wedstrijd na wedtsrijd defensief kwetsbaar en komt ondertussen maar moeilijk tot scoren. Waar Ajax gedurende de eerste seizoenshelft op recordkoers leek is dat schema ondertussen voltooid verleden tijd. Ajax won de voorgaande 3 duels met slechts 1 doelpunt verschil. De nul houden is ook eerder de uitzondering dan de regel dit seizoen, ondanks dat alleen Vitesse minder goals tegen kreeg. De voorlopige conclusie is dat Ajax mentaal veerkrachtig is en goed op resultaat weet te spelen, maar zeker niet in goede doen is.

De aanhoudende discussie daarbij is wat er met het defensieve centrum moet gebeuren. Tegen Fortuna werd wederom zichtbaar dat Ajax kwetsbaar is als verdedigers uit hun positie worden getrokken. In een ploeg die goed functioneert wordt een dergelijk gat opgevuld doordat de organisatie goed is of er gecoacht wordt. Veelal wordt een centrale verdediger gedwongen uit t stappen op een doorgeschoven speler op te vangen waardoor Blind of Schuurs gedwongen wordt keuzes te maken. Vooral Klaassen en Gravenberch lijken daarbij niet in staat te zijn die leegte in te vullen. Het kotm toch grotendeels neer op chemie en organisatie waar Ajax te vaak niet goed staat of niet aanvoelt wat er moet gebeuren.

Het goede nieuws is dat er geen spelers zijn weggevallen met blessures maar dat er wel allerlei spelers terugkomen. Neres maakte z'n rentree tegen Fortuna terwijl Brobbey en Kudus ook dicht bij een terugkeer zitten. Voor de opstelling lijkt dat niet veel uit te malen, tenzij Erik ten Hag gaat kiezen voor Alvarez of Martinez. Promes lijkt op weg naar de uitgang. Naar verluid zijn Spartka Moskou en Ajax dicht bij een akkoord en zal Promes terug gaan naar de club waar hij z'n grootste successen vierde.

Eerder dit seizoen werd het 1-1 in Tilburg. Ajax kwam binnen 4 minuten op een 0-1 voorsprong maar vergat daarna te scoren waarna Willem II vlak na rust gelijk maakte na zwak verdedigen van Schuurs.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 januari 2021 door Eide --
Loetje
 Loetje - zondag 24 januari 2021 - 20:12   quote  deeplink  
Ook wel een angstgegner voor ons he. Net als Heracles.

Toch moet je dit gewoon winnen.

3-1
remco k
 remco k - zondag 24 januari 2021 - 20:57   quote  deeplink  
Haller wel gewoon 2 goals en 3 assists in 3,5 wedstrijd.
Loetje
 Loetje - zondag 24 januari 2021 - 21:05   quote  deeplink  
Daarom, en dan wetende dat die na PSV en Twente gewoon slecht heeft gespeeld. Dus kan alleen maar beter
Eide
 Eide - zondag 24 januari 2021 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 20:57 schreef remco k het volgende:
Haller wel gewoon 2 goals en 3 assists in 3,5 wedstrijd.
Voorlopig is z'n rendement geweldig. Als hij nu iets meer in het spel betrokken wordt, wordt Ajax echt heel moeilijk bespeelbaar voor elke verdediging.
freakie
 freakie - zondag 24 januari 2021 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 21:48 schreef Eide het volgende:

[..]

Voorlopig is z'n rendement geweldig. Als hij nu iets meer in het spel betrokken wordt, wordt Ajax echt heel moeilijk bespeelbaar voor elke verdediging.
Is Ajax al niet moeilijk te bespelen? Ajax had vandaag met 8 schoten op doel toch makkelijk 4 moeten scoren? Fortuna deed mee maar het spel van Ajax is dr afgelopen wedstrijden prima. Tsja als je niet scoort schiet je, jezelf enorm in de voeten.
p111
 p111 - zondag 24 januari 2021 - 23:05   quote  deeplink  
Nou Willem 2 is nou ook bepaald niet in vorm,dus dat zou een probleem mogen zijn mits je wel is gaat scooren. Ik denk 3-0
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 25 januari 2021 - 00:07   quote  deeplink  
7-0!
Eide
 Eide - maandag 25 januari 2021 - 05:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 23:01 schreef freakie het volgende:

[..]

Is Ajax al niet moeilijk te bespelen? Ajax had vandaag met 8 schoten op doel toch makkelijk 4 moeten scoren? Fortuna deed mee maar het spel van Ajax is dr afgelopen wedstrijden prima. Tsja als je niet scoort schiet je, jezelf enorm in de voeten.
Is ook wel zo.
Onze Ajax
 Onze Ajax - maandag 25 januari 2021 - 08:37   quote  deeplink  
Niet alleen Willem II speelt slechter, ook wij vind ik.
Maar ja, ik blijf vinden dat wij toch allang wel 20 procent minder goed spelen met ten Hag.

Toch blijf ik bij een kleine overwinning van 1 - 2.
nummer10
 nummer10 - maandag 25 januari 2021 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 21:05 schreef Loetje het volgende:
Daarom, en dan wetende dat die na PSV en Twente gewoon slecht heeft gespeeld. Dus kan alleen maar beter
laten we het hopen :)
nummer10
 nummer10 - maandag 25 januari 2021 - 09:10   quote  deeplink  
thanks eide.

ik hoop 3-1.. potten erna zie ik meer tegenop
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 25 januari 2021 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 januari 2021 - 08:37 schreef Onze Ajax het volgende:
Niet alleen Willem II speelt slechter, ook wij vind ik.
Maar ja, ik blijf vinden dat wij toch allang wel 20 procent minder goed spelen met ten Hag.

Toch blijf ik bij een kleine overwinning van 1 - 2.
Hoop dat je weet dat we thuis spelen???
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 25 januari 2021 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 januari 2021 - 23:05 schreef p111 het volgende:
Nou Willem 2 is nou ook bepaald niet in vorm,dus dat zou een probleem mogen zijn mits je wel is gaat scooren. Ik denk 3-0
Dat was vorige wedstrijd uit ook al het geval. Ze haalden tegen niemand punten....behalve tegen ons. Toen kwamen we vroeg 0-1 Voor en vergaten vervolgens door te drukken. Dat is nu nog altijd een probleem!! Daar heeft de komst van Haller tot nu toe weinig aan veranderd. We creëren genoeg kansen maar laten tegenstanders van elk niveau te lang in leven. Laten we donderdag beginnen met de ommekeer....4-0 !!!
Loetje
 Loetje - maandag 25 januari 2021 - 12:16   quote  deeplink  
Willem II heeft ook ongekend veel pech dit jaar. Vind ze namelijk ook helemaal niet slecht spelen. Zeker 6/7 clubs die veel minder spel op de mat leggen
Onze Ajax
 Onze Ajax - maandag 25 januari 2021 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 januari 2021 - 09:21 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hoop dat je weet dat we thuis spelen???
Ach kan geburen deze foutje.
Foutje kan hersteld worden ! !

2 - 1.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 25 januari 2021 - 12:58   quote  deeplink  
4-1
Pietje
 Pietje - maandag 25 januari 2021 - 13:47   quote  deeplink  
En alweer prachtig werk, Eide!
Hoewel Willem II nogal wat pech heeft gehad de afgelopen weken en zij verre van slecht speelden, moet Ajax er van doordrongen zijn dat er tegen dit soort tegenstanders geen onnodige punten mogen worden verspeeld. Vandaag en morgen maar eens flink trainen op de afwerking, want wat ze tegen Fortuna Sittard lieten zien aan een soort van wereldrecord kansen om zeep helpen is Ajax-onwaardig.

Uit optimisme zeg ik: 5-1 (De "nul" houden lijkt me een utopie).
remco k
 remco k - maandag 25 januari 2021 - 14:56   quote  deeplink  
na een aantal hele lastige overwinningen met de hakken over de sloot, moet er weer overtuigend gewonnen worden.
Eide
 Eide - maandag 25 januari 2021 - 17:24   quote  deeplink  
Het zou wel fijn zijn als deze pot wat soepeltjes verloopt. AZ heeft een fantastische score tegen de topclubs de afgelopen jaren.
Eide
 Eide - donderdag 28 januari 2021 - 05:54   quote  deeplink  
Traore zou vandaag bij de selectie kunnen zitten. De rentree van Kudus en Klaiber wordt zondag pas verwacht.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 januari 2021 - 08:00   quote  deeplink  
Goed nieuws!
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 28 januari 2021 - 08:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 25 januari 2021 - 17:24 schreef Eide het volgende:
Het zou wel fijn zijn als deze pot wat soepeltjes verloopt. AZ heeft een fantastische score tegen de topclubs de afgelopen jaren.
Az gisteren verloren. Ajax is ook prima in topwedstrijden.
Tegen Vitesse, Groningen, Utrecht en zelfs Willem 2 hebben wij het vaak moeilijker.

Mooi moment om uit te lopen alleen PSV heeft deze week gewonnen.
Weinig van gezien maar ook daar loopt het de laatste tijd niet soepel.
Alleen bij Vitesse liep het al weken lekker en die verloren gisteren ook vrij kansloos.

Ik ga voor 3-1 en zondag 2-1 :)
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 28 januari 2021 - 08:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 januari 2021 - 05:54 schreef Eide het volgende:
Traore zou vandaag bij de selectie kunnen zitten. De rentree van Kudus en Klaiber wordt zondag pas verwacht.
Traore zag er weer redelijk fit uit bij jong. Was constant aan het jagen.
Heeft uiteraard nog meer ritme nodig maar op de bank zitten zal wel lukken.

Kudus gaat echt langzaam
p111
 p111 - donderdag 28 januari 2021 - 10:00   quote  deeplink  
Dit is wel een mooie kans om die subtop Vitesse-AZ-Feyenoord op flinke achterstand te zetten.Hopelijk dat ze een hoog tempo gaan spelen en eindelijk is die kansen afmaken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 28 januari 2021 door p111 --
remco k
 remco k - donderdag 28 januari 2021 - 10:46   quote  deeplink  
Het wordt weer eens tijd voor een fatsoenlijk verschil in goal in een pot.
nummer10
 nummer10 - donderdag 28 januari 2021 - 12:18   quote  deeplink  
eens.. en hopen op een mooie pot... succes vanavond
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 28 januari 2021 - 13:07   quote  deeplink  
Dat kut Willem II heeft wel gewoon gewonnen tegen Ajax en ze hebben 6 punten ofzo. Ze moeten die gasten echt met 6-0 oprollen. Zeker nu alle concurrenten punten hebben verspeeld
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 28 januari 2021 - 13:09   quote  deeplink  
Volgens mij was het 1-1...
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 28 januari 2021 - 13:10   quote  deeplink  
Klopt dat we goals willen zien maar het belangrijkste na de uitslagen van gisteren is nu de 3 punten en het maakt niet uit hoe....
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 28 januari 2021 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 januari 2021 - 13:09 schreef bertus bikkel het volgende:
Volgens mij was het 1-1...
Ah ja, dat is waar ook. 1-1, onvoorstelbaar tegen zo'n kut ploeg
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 28 januari 2021 - 16:05   quote  deeplink  
Klopt, en vorig seizoen won die kutploeg gewoon in de Arena....dus we hebben het er de laatste tijd lastig tegen. Daarvoor weet ik me nog grote overwinningen te herinneren met 6-0 7-0 enz....
Laten we hopen op 3 punten vanavond....
jodocus
 jodocus - donderdag 28 januari 2021 - 16:39   quote  deeplink  
nou 3-1 toch wel
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 januari 2021 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 januari 2021 - 12:18 schreef nummer10 het volgende:
eens.. en hopen op een mooie pot... succes vanavond
Ja zou niet verkeerd zijn, ben benieuwd
Eide
 Eide - donderdag 28 januari 2021 - 17:29   quote  deeplink  
Ik ben benieuwd of EtH iets durft met Tadic op 10 en dan Neres en Antony op de vleugels.
Pietje
 Pietje - donderdag 28 januari 2021 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 januari 2021 - 17:29 schreef Eide het volgende:
Ik ben benieuwd of EtH iets durft met Tadic op 10 en dan Neres en Antony op de vleugels.
Ik geloof het nooit. Tot nu toe was hij toch vooral conservatief wat betreft de opstellingen. Ik ben met name benieuwd of EtH nog steeds zweert bij Perr Schuurs. Over zo'n 2,5 uur weten we meer.
Eide
 Eide - donderdag 28 januari 2021 - 19:48   quote  deeplink  
Es1xLJYXIAUFZIf?format=jpg&name=small
Eide
 Eide - donderdag 28 januari 2021 - 19:51   quote  deeplink  
Opvallend. Alvarez op hte middenveld, Timber RCV, Klaassen op 10 en Promes op linksbuiten zo te zien.
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 28 januari 2021 - 19:55   quote  deeplink  
Veredelde B ploeg of juist de vernieuwde A ploeg met Timbre ipv Schuurs en Alvarez ipv Labyad. Eindelijk geen Promes op 10....
Tadic gespaard en Neres achter de hand voor tweede helft als Promes wordt uitgezwaaid.
Loetje
 Loetje - donderdag 28 januari 2021 - 20:11   quote  deeplink  
Middenveld lijkt Ten Hag eindelijk wakker te zijn.

Maar Promes, echt waar hoor, waarom speelt die gast steeds?!?!
Eide
 Eide - donderdag 28 januari 2021 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 januari 2021 - 20:11 schreef Loetje het volgende:
Middenveld lijkt Ten Hag eindelijk wakker te zijn.

Maar Promes, echt waar hoor, waarom speelt die gast steeds?!?!
Omdat Ten Hag Tadic rust geeft met het oog op zondag. Dat kan niet anders.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 januari 2021 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 januari 2021 - 20:11 schreef Loetje het volgende:
Middenveld lijkt Ten Hag eindelijk wakker te zijn.

Maar Promes, echt waar hoor, waarom speelt die gast steeds?!?!
Misschien wordt Tadic gespaard
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 28 januari 2021 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 januari 2021 - 20:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Omdat Ten Hag Tadic rust geeft met het oog op zondag. Dat kan niet anders.
En Promes springt in het oog voor Spartak ed. maar of dit verstandig is ?
Loetje
 Loetje - donderdag 28 januari 2021 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 januari 2021 - 20:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Omdat Ten Hag Tadic rust geeft met het oog op zondag. Dat kan niet anders.
Ik snap nog eerder dat hij Stekelenburg linksbuiten zet dan Promes.

Had dan Tadic en Neres beiden een helft gegeven
Loetje
 Loetje - donderdag 28 januari 2021 - 20:43   quote  deeplink  
En daarbij, krijgt Tadic geen rust, past die Promes wel elders in. En is het Promes eindelijk een keer niet, krijg je Labyad.
Guus Til
 Guus Til - donderdag 28 januari 2021 - 20:48   quote  deeplink  
Verwacht nu veel betere balans op het middenveld, ben wel enthousiast over de opstelling, hopelijk pakt het ook goed uit
remco k
 remco k - donderdag 28 januari 2021 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 januari 2021 - 20:42 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik snap nog eerder dat hij Stekelenburg linksbuiten zet dan Promes.

Had dan Tadic en Neres beiden een helft gegeven
Kan toch haast niet anders dan dat het puur om de verkoop ging.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 28 januari 2021 - 20:57   quote  deeplink  
succes mannen. ik ga voor 4-1. Blij met Alvarez in de basis
Loetje
 Loetje - donderdag 28 januari 2021 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 januari 2021 - 20:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Kan toch haast niet anders dan dat het puur om de verkoop ging.
Ik denk dat Spartak al lang overtuigd is hoor. Die speelt vanaf dag 1 dit seizoen kut
Loetje
 Loetje - donderdag 28 januari 2021 - 21:05   quote  deeplink  
Lekker weer Promes #not

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Willem II (donderdag 28 januari 2021, 21:00); 3 - 1









0.0087709