BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV (KNVB-beker, woensdag 10 februari 2021, 20:00); 2 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - maandag 08 februari 2021 - 12:55   quote  deeplink  
card-ajax-psv.jpg?mtime=1595858037

Na een fantastische januarimaand beleefde Ajax een horrorstart van de maand februari. Doelman Andre Onana is door de UEFA voor een heel jaar geschorst terwijl Ajax door een menselijke fout topaankoop Haller niet inschreef voor de Europa League. Het weekendduel tegen FC Utrecht werd afgelast wegens de code rood die het winterse weer veroorzaakte waardoor Ajax woensdag pas de eerste wedstrijd van deze maand speelt. Het PSV van Roger Schmidt is de tegenstander in de Johan Cruijff ArenA, mits de verkeersomstandigheden het afreizen van de slecties toelaat. Het duel met PSV biedt Ajax een kans de negatieve aandacht af te wentelen en om te zetten in positieve energie. Omgekeerd zal PSV kansen zien om Ajax nog dieper in de verdrukking te duwen, zeker met het oog op de competitie.

catg64yzyftehtnb-640x1920-g9p92v3t.png

Het bekertoernooi kent één van de zwaarste kwartfinales in recente geschiedenis met de complete top-5 nog in het toernooi. In theorie kan Ajax hierna de rest van de Nederlandse top nog tegnkomen op weg naar, hopelijk, de finale.

Historie

Ajax ontmoette PSV al 137 maal Ajax heeft na de afgelopen jaren weer een positieve balans maar het scheelt niet veel. Ajax won 57 van de onderlinge duels en speelde 25 maal gelijk. Er werd 54 keer verloren. De afgelopen 5 seizoenen speelde Ajax 12 maal tegen PSV, 11 maal voor de competitie en 1 maal voor de Johan Cruijffschaal. Ajax verloor 4 van de recente duels, speelde 2 maal gelijk en won dus 5 maal. Afgelopen seizoen won Ajax de Johan Cruijffschaal met met 2-0, speelde uit met 1-1 gelijk en won in eigen huis met een benauwde 1-0. Ajax verloor voor het laatst tijdens het seizoen 2018/19 toen Ajax voor het tweede jaar op rij met 3-0 op de broek kreeg. Eerder dit seizoen speelde Ajax in eigen huis met 2-2 gelijk tegen PSV na een dramatische eerste helft.

PSV

Roger Schmidt koos afgelopen weekend voor een andere taktiek. Zijn volgasfussball blijkt toch te intensief voor PSV om een volledige wedstrijd vol te houden. Daarom koos PSV tegen Twente voor het voetbal dat de club sinds jaar en dag beter ligt. PSV wachtte af en strafte Twente af met de ruimte die het kreeg door het spel iets meer bij de tegenstander te laten. Dat scenario lijkt trouwens wel op het eerste duel tegen Ajax, waar Ajax voetballend het intiatief had maar PSV voor rust gebruik maakte van de ruimtes die Ajax liet.

Wat opvalt sinds het laatste treffen meteen na de winterstop is dat PSV erg veel goals tegen heeft gekregen. Na de winterstop had PSV slechts één tegentreffer meer dan Ajax. Ondertussen is dat verschil opgelopen tot zeven tegentreffer meer dan Ajax (15 om 22). Dat zit natuurlijk vooral in de slechte resultaten in Eindhoven, waar sinds de winterstop gelijk werd gespeeld tegen Ajax en werd verloren van AZ en Feyenoord. De belangrijkste afwezige bij PSV is de zomeraanwinst Mario Götze die al een forse periode geblesseerd is.

Ajax

Bij Ajax is het, ondanks de voorsprong in de Eredivisie, toch onrustig. Een overwinning tegen PSV zal veel van de onrust doen wegebben, zeker als dat bepaard gaat met een solide prestatie van, naar verwachting, Maarten Stekelenburg. Verder lijken alle blessuregevallen gerstelt en is zelfs Mohammed Kudus naar verwachting klaar voor z'n rentree. Ondanks de schorsing voor Onana lijkt verder niets een goede prestatie in de weg te staan.

Eerder dit seizoen werd het voor de competitie 2-2 door doelpunten van 2x Zahavi waarna Ajax terug kwam door goals van Promes en Antony.



Edit: De wedstrijd is een uur naar voren gehaald.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 10 februari 2021 door Eide --
Eide
 Eide - maandag 08 februari 2021 - 12:58   quote  deeplink  
Ik ga er vanuit dat Ten Hag gaat kiezen voor Maarten Stekelenburg op doel. Verder ben ik heel benieuwd hoe het middenveld er uit zal zien. Klaassen lijkt voorlopig de slag op 10 te hebben gewonnen met Gravenberch en Alvarez voor de verdediging, maar misschien dat EtH wel een variant uit de hoge hoed tovert. Ook zal het interessant zijn om te zien hoe Ajax omgaat met de combinatie Zahavi/Malen waar Ajax het eerste half uur van de competitiewedstrijd geen goed antwoord op had.
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 08 februari 2021 - 13:28   quote  deeplink  
Mooi stukkie weer hoor!! Ik denk ten eerste dat deze woensdag niet gespeeld gaat worden, weet niet waarom maar in dit land gooien we dit weer al snel het OV en de voetbal eruit...
Mocht het doorgaan verwacht ik een beetje hetzelfde als de vorige ronde met veel invallers. Bij PSV ook trouwens. Dus dan kan zoiets alle kanten op en verwacht ik verlenging en pingels....we winnen die met 8-7.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 08 februari 2021 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2021 - 12:58 schreef Eide het volgende:
Ik ga er vanuit dat Ten Hag gaat kiezen voor Maarten Stekelenburg op doel. Verder ben ik heel benieuwd hoe het middenveld er uit zal zien. Klaassen lijkt voorlopig de slag op 10 te hebben gewonnen met Gravenberch en Alvarez voor de verdediging, maar misschien dat EtH wel een variant uit de hoge hoed tovert. Ook zal het interessant zijn om te zien hoe Ajax omgaat met de combinatie Zahavi/Malen waar Ajax het eerste half uur van de competitiewedstrijd geen goed antwoord op had.
Mooi gedaan weer Eide

Ik denk dat het middenveld intact blijft maar dat de verdediging eerder onder hevig is aan veranderingen.

Denk dat Schuurs zijn plekje moet af staan aan Timber, met Rench op rechts omdat Maza nog herstellende is?

Blind als linksback, en links centraal Martinez..
Enfin we gaan het zien...

Ik hoop op 2-1

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 februari 2021 door Jack Huntelaar --
Loetje
 Loetje - maandag 08 februari 2021 - 14:13   quote  deeplink  
1-4
Pietje
 Pietje - maandag 08 februari 2021 - 14:31   quote  deeplink  
Prachtig weer Eide. Bedankt.
Met alle negatieve dingen waarmee Ajax is geconfronteerd, verwacht ik niet dat Ajax woensdag even gaat winnen.
Mijn verwachting is dan ook 1-3
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 08 februari 2021 - 16:08   quote  deeplink  
Nee hoor onze Ajacieden zijn juist gebrand om te winnen, klappen er vol op!
Pietje
 Pietje - maandag 08 februari 2021 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2021 - 16:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Nee hoor onze Ajacieden zijn juist gebrand om te winnen, klappen er vol op!
Ik hoop oprecht dat je gelijk krijgt :)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 08 februari 2021 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2021 - 16:25 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik hoop oprecht dat je gelijk krijgt :)
Stekeltje houdt ze wel tegen hoor...:-)
Onze Ajax
 Onze Ajax - maandag 08 februari 2021 - 18:23   quote  deeplink  
Ook met Stekelenburg heb ik vertrouwen.
Ik zeg 2 - 1.
Loetje
 Loetje - maandag 08 februari 2021 - 18:43   quote  deeplink  
Wedstrijd uurtje vervroegd
p111
 p111 - maandag 08 februari 2021 - 19:09   quote  deeplink  
2-1 Ajax speelt goed tegen de top en subtop.
remco k
 remco k - maandag 08 februari 2021 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2021 - 18:43 schreef Loetje het volgende:
Wedstrijd uurtje vervroegd
Nu is het wel prima om alles de weg op te sturen?
Loetje
 Loetje - maandag 08 februari 2021 - 19:44   quote  deeplink  
Wordt alleen maar gladder straks.
Eide
 Eide - maandag 08 februari 2021 - 20:57   quote  deeplink  
De wind gaat liggen. Clubs hebben tijd gehad de velden te prepareren. In de ArenA is het dak weer schoon en op de wegen is er tijd geweest om het zout in te rijden. Natuurlijk is het woensdag al weer een stuk veiliger en beter te doen.
nummer10
 nummer10 - maandag 08 februari 2021 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2021 - 20:57 schreef Eide het volgende:
De wind gaat liggen. Clubs hebben tijd gehad de velden te prepareren. In de ArenA is het dak weer schoon en op de wegen is er tijd geweest om het zout in te rijden. Natuurlijk is het woensdag al weer een stuk veiliger en beter te doen.
is hier nog 1 grote puinhoop en amper iemand komt weg vanuit de straten waar ze nooit strooien of schuiven.. en ook de doorgangswegen is nog niks meegedaan.. geen idee hoe het in het die kant op is, heeft hier tot vanmiddag 18.00 gesneeuwt.. morgen ook alle scholen nog dicht.. afwachten hoe de wegen morgen zijn..
remco k
 remco k - dinsdag 09 februari 2021 - 09:50   quote  deeplink  
Hier is het prima. Alle doorgangswegen zijn gewoon schoongehouden en het strooien doet zijn werk.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 09 februari 2021 - 12:31   quote  deeplink  
beter ! ik hoop echt dat ze hier vandaag bezig gaan.. vooralsnog een bende, dus enkel lopend naar de winkel, en dat met fatsoenlijke banden op de auto.. moet ik ook zeggen dat hier enorm veel is gevallen, wat overigens een prachtig gezicht is waar wij wonen (rand almelo langs het twentekanaal)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 09 februari 2021 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2021 - 21:58 schreef nummer10 het volgende:

[..]

is hier nog 1 grote puinhoop en amper iemand komt weg vanuit de straten waar ze nooit strooien of schuiven.. en ook de doorgangswegen is nog niks meegedaan.. geen idee hoe het in het die kant op is, heeft hier tot vanmiddag 18.00 gesneeuwt.. morgen ook alle scholen nog dicht.. afwachten hoe de wegen morgen zijn..
Ja hallo, jij komt ook zowat uit Duitsland man! Dat stuk land willen ze liever vergeten in Nederland!
Loetje
 Loetje - dinsdag 09 februari 2021 - 13:18   quote  deeplink  
Ook deze pot zonder Gravenberch, net als tegen Lille volgende week.
Eide
 Eide - dinsdag 09 februari 2021 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 februari 2021 - 12:31 schreef nummer10 het volgende:
beter ! ik hoop echt dat ze hier vandaag bezig gaan.. vooralsnog een bende, dus enkel lopend naar de winkel, en dat met fatsoenlijke banden op de auto.. moet ik ook zeggen dat hier enorm veel is gevallen, wat overigens een prachtig gezicht is waar wij wonen (rand almelo langs het twentekanaal)
Ik woon tegenwoordig in de regio Arnhem. Forse bende in Arnhem zelf, maar op de grote wegen en kleinere dorpen prima. Vandaag naar werk, in het westen liggen de wegen er over het algemeen vrij netjes bij. Sommige bochten natuurlijk oppassen en af en toe ijsplaten maar dat is een kwestie van rijstijl aanpassen.
Eide
 Eide - dinsdag 09 februari 2021 - 16:35   quote  deeplink  
PSV mist vier spelers tegen Ajax: 'We hebben geen perfecte voorbereiding'

Roger Schmidt kan tegen Ajax geen beroep doen op Mario Götze, Cody Gakpo, Noni Madueke en Nick Viergever. Dat bevestigt de PSV-trainer op de persconferentie, daags voor de kraker in de kwartfinale van de KNVB Beker.

Götze en Gakpo misten de laatste wedstrijden van PSV door blessures en werden klaargestoomd voor de bekerwedstrijd tegen Ajax, maar zijn niet fit genoeg om in actie te komen. Schmidt neemt de aanvallers definitief niet mee naar Amsterdam. Ook Madueke en Viergever ontbreken.

De wedstrijdselectie van PSV verandert dus niet. Of Schmidt iets gaat veranderen, is afwachten. De trainer wilde ook niet zeggen of doelman Lars Unnerstall na zijn glansrol in de vorige bekerronde tegen FC Volendam weer op de plek van Yvon Mvogo staat. "Daarover hebben we niks afgesproken", aldus Schmidt.

"De voorbereiding was kort", vervolgt de Duitse trainer. "We hebben tussen de wedstrijden niet kunnen trainen, dat was onmogelijk. Het was dus geen perfecte voorbereiding, maar het is een bijzondere tijd. We zullen klaar zijn voor een cupfight. We kunnen vertrouwen putten uit de goede wedstrijd van zaterdag (3-0 tegen FC Twente, red.)."

Bron
bertus bikkel
 bertus bikkel - dinsdag 09 februari 2021 - 17:26   quote  deeplink  
Jaja...trainertje doet zijn best om in de underdog rol te gaan zitten. Hangt er morgen helemaal vanaf hoe onze jongens de afgelopen week hebben verteerd.
Loetje
 Loetje - dinsdag 09 februari 2021 - 19:21   quote  deeplink  
Ondanks ik niks met hem heb, zou ik morgen met Labyad gaan spelen. Gravenberch is er niet en net dat is de man die normaal tussen de linies kan spelen.

Het wordt zaak om achter hun dubbele 6 te komen met Rosario en Sangare. Labyad kan dat als geen ander denk ik en dan gewoon Alvarez en Klaassen op de dubbele 6
remco k
 remco k - dinsdag 09 februari 2021 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 februari 2021 - 19:21 schreef Loetje het volgende:
Ondanks ik niks met hem heb, zou ik morgen met Labyad gaan spelen. Gravenberch is er niet en net dat is de man die normaal tussen de linies kan spelen.

Het wordt zaak om achter hun dubbele 6 te komen met Rosario en Sangare. Labyad kan dat als geen ander denk ik en dan gewoon Alvarez en Klaassen op de dubbele 6
Ik zou Martinez laten spelen op 6 met Alvarez en Klaassen op 10.

Ook Klaassen is altijd sterk geweest in het wegtrekken van controlerende middenvelders met zijn loopacties. En kan ook prima tussen de linies spelen.

Labyad heeft van de nummers tien dit seizoen iedere wedstrijd de minste bal contacten en wordt als 10 vrijwel niet in het spel betrokken.

Ik zou dat niet zo snel doen als ik eerlijk ben.
Loetje
 Loetje - dinsdag 09 februari 2021 - 20:15   quote  deeplink  
In dat geval zou ik nog eerder met Blind op met midden spelen, die leest perfect wat die 10 van hun gaat doen en Martinez achterin

Klaassen lijkt het nu toch voornamelijk te moeten hebben (of dat de instructies zijn, weet ik niet) om constant diep te gaan. Dan blijft er van tussen de linies spelen weinig over.
Loetje
 Loetje - woensdag 10 februari 2021 - 09:42   quote  deeplink  
Eindelijk, gevonden!
remco k
 remco k - woensdag 10 februari 2021 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 februari 2021 - 20:15 schreef Loetje het volgende:
In dat geval zou ik nog eerder met Blind op met midden spelen, die leest perfect wat die 10 van hun gaat doen en Martinez achterin

Klaassen lijkt het nu toch voornamelijk te moeten hebben (of dat de instructies zijn, weet ik niet) om constant diep te gaan. Dan blijft er van tussen de linies spelen weinig over.
Dat zou ook een hele goede optie zijn.
remco k
 remco k - woensdag 10 februari 2021 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 februari 2021 - 20:15 schreef Loetje het volgende:
In dat geval zou ik nog eerder met Blind op met midden spelen, die leest perfect wat die 10 van hun gaat doen en Martinez achterin

Klaassen lijkt het nu toch voornamelijk te moeten hebben (of dat de instructies zijn, weet ik niet) om constant diep te gaan. Dan blijft er van tussen de linies spelen weinig over.
Als je de heatmaps van Klaassen de laatste twee potten bekijkt waarbij hij op tien speelt. Dan valt dat best wel mee met alleen maar diepgaan. In 1 van de twee wedstrijden speelde Gravenberg eigenlijk zelfs dieper dan Klaassen.
Loetje
 Loetje - woensdag 10 februari 2021 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 februari 2021 - 12:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je de heatmaps van Klaassen de laatste twee potten bekijkt waarbij hij op tien speelt. Dan valt dat best wel mee met alleen maar diepgaan. In 1 van de twee wedstrijden speelde Gravenberg eigenlijk zelfs dieper dan Klaassen.
Blijf dat genant vinden.

Zelf ook even gekeken na mijn post over Klaassen gister.

Ik zie hem en Haller alleen maar achter elkaar aandonderen, terwijl met name tegen AZ Klaassen wel degelijk tussen de linies speelde inderdaad
Loetje
 Loetje - woensdag 10 februari 2021 - 13:06   quote  deeplink  
Hulde Boudewijn. Hoe verwijder je al die posts zo snel?

Die had gewoon 80 pagina's overal kutteksten geplaatst joh. En dan op alle fora's.

Of is dat een kwestie van bannen?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 10 februari 2021 - 13:34   quote  deeplink  
Blind op de positie van Gravenbergh, Alvarez doet het goed op 6 en ik hoop voor de 10 positie dat Kudus mag invallen.
Laat hem maar minuten maken, is de toekomst!
remco k
 remco k - woensdag 10 februari 2021 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 februari 2021 - 13:04 schreef Loetje het volgende:

[..]

Blijf dat genant vinden.

Zelf ook even gekeken na mijn post over Klaassen gister.

Ik zie hem en Haller alleen maar achter elkaar aandonderen, terwijl met name tegen AZ Klaassen wel degelijk tussen de linies speelde inderdaad
Tegen Az speelden ze ook al veel minder in dezelfde lijn.

Eide zei dat tegen Willem 2 ook. Toen dacht ik dat ze verder uit elkaar speelden maar toen was dat zeker niet zo. Soms zie je gewoon iets wat feitelijk niet zo is. Die heatmaps zijn wel hele leuke stats om te bekijken.

Ik denk dat Klaassen en Haller wel types zijn die elkaar beter en beter gaan aanvoelen in het veld.
Loetje
 Loetje - woensdag 10 februari 2021 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 februari 2021 - 15:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Tegen Az speelden ze ook al veel minder in dezelfde lijn.

Eide zei dat tegen Willem 2 ook. Toen dacht ik dat ze verder uit elkaar speelden maar toen was dat zeker niet zo. Soms zie je gewoon iets wat feitelijk niet zo is. Die heatmaps zijn wel hele leuke stats om te bekijken.

Ik denk dat Klaassen en Haller wel types zijn die elkaar beter en beter gaan aanvoelen in het veld.
Laat ik het zou zeggen, voor Haller is Klaassen de ideale man achter hem die de ruimtes maakt. Dus die is ongekend gebaat bij een juiste afstemming.

Was ook wel een keer leuk doe heatmap te zien. Soms is het beeld namelijk echt totaal anders
jodocus
 jodocus - woensdag 10 februari 2021 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 februari 2021 - 13:18 schreef Loetje het volgende:
Ook deze pot zonder Gravenberch, net als tegen Lille volgende week.
ja dat is wel het grootste gemis
Loetje
 Loetje - woensdag 10 februari 2021 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 februari 2021 - 16:31 schreef jodocus het volgende:

[..]

ja dat is wel het grootste gemis
Die mis je zeker wel. Ondanks ik hem nog altijd wisselvallig vind.

Hij is ook pas 18 of 19 dacht ik
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 10 februari 2021 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 februari 2021 - 15:55 schreef Loetje het volgende:

[..]

Laat ik het zou zeggen, voor Haller is Klaassen de ideale man achter hem die de ruimtes maakt. Dus die is ongekend gebaat bij een juiste afstemming.

Was ook wel een keer leuk doe heatmap te zien. Soms is het beeld namelijk echt totaal anders
Ik denk nog steeds dat Tadic de juiste 10 is, mits hij mee verdedigt.
Tadic nog steeds onze beste speler hoort in de as te spelen zoals bij Servië, is creatief met steekpasses.

Dan kunnen we Idrissi op links aan het werk zien.

Maar goed Klaassen deed het in zijn vorig Ajax periode goed op 10, en laatst ook dus vrede mee.
Hoop overigens ook Kudus nog aan het werk te zien

Ik ga nog steeds voor de winst 2-1
Loetje
 Loetje - woensdag 10 februari 2021 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 februari 2021 - 17:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik denk nog steeds dat Tadic de juiste 10 is, mits hij mee verdedigt.
Tadic nog steeds onze beste speler hoort in de as te spelen zoals bij Servië, is creatief met steekpasses.

Dan kunnen we Idrissi op links aan het werk zien.

Maar goed Klaassen deed het in zijn vorig Ajax periode goed op 10, en laatst ook dus vrede mee.
Hoop overigens ook Kudus nog aan het werk te zien

Ik ga nog steeds voor de winst 2-1
Ik denk dat Tadic meer dan bewezen heeft om vanaf links al onze belangrijkste speler te zijn.

Tadic op 10 kun je een keertje proberen tegen VVV, waar de hele verdediging en middenveld van de tegenstander op 20 meter van de goal verdedigd, Europees en in Nederlandse topwedstrijden is het regelrechte zelfmoord.

Een aanvaller die constant mee moet verdedigen is nog vrijwel nooit een succes gebleken. Niet bij Ajax en nergens ter wereld.
Loetje
 Loetje - woensdag 10 februari 2021 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 februari 2021 - 17:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik denk nog steeds dat Tadic de juiste 10 is, mits hij mee verdedigt.
Tadic nog steeds onze beste speler hoort in de as te spelen zoals bij Servië, is creatief met steekpasses.

Dan kunnen we Idrissi op links aan het werk zien.

Maar goed Klaassen deed het in zijn vorig Ajax periode goed op 10, en laatst ook dus vrede mee.
Hoop overigens ook Kudus nog aan het werk te zien

Ik ga nog steeds voor de winst 2-1
En over Kudus, komende maand rustig opbouwen

Niet meteen de druk geven dat die beste moet zijn en niet afzeiken als het wat langer duurt voor die weer top is.

Heeft er al met al straks dik 4 maanden uitgelegen. Met Kudus richt ik me eigenlijk op komend seizoen, dan kan het alleen maar meevallen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 10 februari 2021 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 februari 2021 - 17:25 schreef Loetje het volgende:

[..]

En over Kudus, komende maand rustig opbouwen

Niet meteen de druk geven dat die beste moet zijn en niet afzeiken als het wat langer duurt voor die weer top is.

Heeft er al met al straks dik 4 maanden uitgelegen. Met Kudus richt ik me eigenlijk op komend seizoen, dan kan het alleen maar meevallen
Dat zou idd het beste zijn voor hem en Ajax...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 10 februari 2021 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 februari 2021 - 17:23 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik denk dat Tadic meer dan bewezen heeft om vanaf links al onze belangrijkste speler te zijn.

Tadic op 10 kun je een keertje proberen tegen VVV, waar de hele verdediging en middenveld van de tegenstander op 20 meter van de goal verdedigd, Europees en in Nederlandse topwedstrijden is het regelrechte zelfmoord.

Een aanvaller die constant mee moet verdedigen is nog vrijwel nooit een succes gebleken. Niet bij Ajax en nergens ter wereld.
Ik denk dat we meer scoren met een creatieve speler als Tadic op die positie. Het zou idd een keer uit geprobeerd moeten worden.
Loetje
 Loetje - woensdag 10 februari 2021 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 februari 2021 - 17:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik denk dat we meer scoren met een creatieve speler als Tadic op die positie. Het zou idd een keer uit geprobeerd moeten worden.
Gast, we scoren nationaal tot begin januari gemiddeld bijna 4x per wedstrijd en nu nog steeds ongeveer 3.5 goal. Dat was het meeste ooit zo'n beetje. Dus nee, dat klopt feitelijk niet.

Europees gaan we juist de bietenbrug op omdat het hele elftal veel te ver naar voren staat.

Nee, tegen VVV leuk, anders nooit of the never doen
nummer10
 nummer10 - woensdag 10 februari 2021 - 18:07   quote  deeplink  
succes vanavond allemaal
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 10 februari 2021 - 18:47   quote  deeplink  
Et4f3fuXEAEfOd7?format=jpg&name=large
Loetje
 Loetje - woensdag 10 februari 2021 - 18:48   quote  deeplink  
Martinez er dus bij. Prima!
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 10 februari 2021 - 18:49   quote  deeplink  
Mazraoui dus weer terug en Kudus en Idrissi in de selectie.

Blind op het middenveld naast Alvarez?

Schuurs ook weer vervangen door Timber.
nummer10
 nummer10 - woensdag 10 februari 2021 - 18:52   quote  deeplink  
vrees dat het middenveld overlopen gaat worden... blind en alvarez die beiden niet snel zijn.. volgens mij is die combi al een keer getest zonder succes.. misschien gaat het nu wel goed, we wachten af
Loetje
 Loetje - woensdag 10 februari 2021 - 18:55   quote  deeplink  
Overlopen? Wij hebben nu fysiek, defensief en loopvermogen op het middenveld. Die snelheid maak je aan de bal en dat kan Daley als geen ander.

Met Gravenberch die je mist, is dit de sterkst mogelijke opstelling. Schuurs en Timber os de enige 50/50 waar beiden iets voor te zeggen is
Loetje
 Loetje - woensdag 10 februari 2021 - 18:56   quote  deeplink  
Maar hey, Kudus, Neres, Traore, Brobbey en Idrissi op de bank. Dan sta je er in de aanval prima op in de breedte.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 10 februari 2021 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 februari 2021 - 17:59 schreef Loetje het volgende:

[..]

Gast, we scoren nationaal tot begin januari gemiddeld bijna 4x per wedstrijd en nu nog steeds ongeveer 3.5 goal. Dat was het meeste ooit zo'n beetje. Dus nee, dat klopt feitelijk niet.

Europees gaan we juist de bietenbrug op omdat het hele elftal veel te ver naar voren staat.

Nee, tegen VVV leuk, anders nooit of the never doen
Klopt nationaal grandioos, in Europa waren we te voorspelbaar, konden we geen deuk in een pakje boter slaan.
Dat voorspelbare kwam omdat we op 10 geen creatieve speler hadden staan.

Maar nogmaals Klaassen doet het niet verkeerd nationaal

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5135
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV (KNVB-beker, woensdag 10 februari 2021, 20:00); 2 - 1









0.0111899