BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heracles - Ajax (zaterdag 13 februari 2021, 18:45); 0 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - donderdag 11 februari 2021 - 17:26   quote  deeplink  
?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Ajax zet op het kunstgras van Heracles de competitie voort. Nadat Ajax een dramatische eerste week van februari beleefde wist de ploeg dit tij te keren door voor de KNVB-beker van PSV te winnen. Vooral de eerste helft daarbij was uitstekend. Bovendien lijkt Ajax veel defensieve zorgen weg te hebben genomen door het omgooien van de ploeg. Hierdoor is het vooral centraal achterin dringen geworden met Schuurs, Timber, Bind en Martinez. Heracles is één van de weinige ploegen die vasthoudt aan kunstrgras. Dit lijkt zich uit te drukken in de resulaten van Heracles die in het eigen Polmanstadion beter zijn dan buiten de deur, ook gedurende dit publikeloze seizoen.

Ajax speelde in haar historie maar liefst 42 duels tegen Heracles Almelo. Daarvan won Ajax er 29 en gingen er 6 verloren. 7 Duels eindigden in een gelijk spel.De afgelopen vijf seizoenen was Heracles geregeld een lastige tegenstander voor Ajax. De voorgaande vijf seizoenen speelde Ajax tien maal tegen Heracles en won het slechts vijf maal. Ajax verloor drie maal en speelde twee maal gelijk. Eerder dit seizoen won Ajax eenvoudig met 5-0, maal vorig seizoen leidde Ajax een pijnlijke 1-0 nederlag op bezoek bij in Almelo.

Heracles

Heracles staat 10e in de competitie met 28 punten uit 21 wedstrijden. Hierdoor heeft Heracles uitzicht op een eindklasssering in het rechterrijtje. Europees voetbal is ondertussen waarschijnlijk wel uit beeld, maar Heracles strijd om de posities 7 t/m 10 met Twente, Utrecht en Heerenveen. Daarmee kan je zeggen dat Heracles een goed seizoen draait. Bovendien zitten de Heraclieden in een goede serie waarbij 13 punten uit 7 wedstrijden werden behaald in 2021. Hierbij valt op dat Heracles vooral op het eigen kunstrgras lastig is te verslaan. Vitesse won op bezoek in Almelo maar PSV bleef in Almelo steken op een gelijkspel.

Frank Wormuth laat zijn ploeg meestal in een 4-3-3 formatie aantreden hoewel hij Heracles ook meermaals met 5 verdedigers heeft laten spelen. De uitstapjes naar andere formaties leidde wel steevast tot een nederlaag waardoor het voor de hand lijkt te liggen dat Heracles tegen Ajax gewoon voor het 4-3-3 kiest. De belangrijkste speler in Almelo en aanvallende middenvelder Rai Vloet. Vloet kwam al tot 9 goals en 4 assists. Vooral de hoeveelheid goals mag indrukwekkend genoemd worden voor een middenvelder van een ploeg die pas 24 goals maakte. Linksbuiten Burgzorg maakte tot dusver 5 goals en de andere aanvallers beide 3. De rechtsbuiten Van der Water heeft naast die 3 goals ook 4 assists op z'n naam. Heracles is dit seizoen vooral kwetsbaar gebleken bij schoten van afstand en luchtduels. Zelf zijn de Heraclieden effectief in de counter.

Ajax

Bij Ajax is de ziekenboeg zo goed als leeg, hoewel niet bekend is waarom Mazraoui gisteren werd gewisseld. Daardoor is er bijna een luxeprobleem ontstaan op het middenveld. Klaassen, Gravenberch en Alvarez doen het allen goed, maar Kudus is ook weer fit en Blind toonde dat hij van grote waarde en klasse van zijn vanaf het middenveld. Met Martinez heeft Ajax bovendien een speler die naadloos de LCV-positie van Blind kan invullen als die doorschuift naar 6. David Neres is ook terug. De Braziliaan maakte tegen PSV geen beste indruk. Hij was laks in verdedigend opzicht en hielp twee grote kansen om zeep. Desondanks is neemt daarmee de concurrentiestrijd voorin ook weer serieuzere vormen aan.

Erik ten Hag zit daarmee in een positie waar hij kan gaan nadenken over het rouleren van spelers met het oog op belasting, kaartenlast en natuurlijk de vorm van bepaalde jongens. Ten hag zal huurling Indrissi minuten willen gaan geven en zal ook Kudus weer willen testen op het middenveld. Hoewel geen enkele wedstrijd eenvouydig is zolang het kampioenschap niet is beklonken lijkt Heracles wel een potentiele tegenstander om een aantal spelers rust te geven.

Beelden

Eerder dit seizoen werd het 5-0 in de Johan Cruijff ArenA. De goals kwamen van Traore, Neres, Labyad, Tadic en nogmaals Labyad. Ajax speelde dat duel Traore, Klaiber, Labyad, Neres en Schuurs in de basis. Een half seizoen verder is de ploeg om meer dan de helft van de posities veranderd.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 februari 2021 door Eide --
Loetje
 Loetje - donderdag 11 februari 2021 - 17:38   quote  deeplink  
3 jaar op rij verloren daar.

2-1
remco k
 remco k - donderdag 11 februari 2021 - 18:54   quote  deeplink  
Dit zou een van de “makkelijkere” wedstrijden moeten zijn.

Echter deze temperaturen en kunstgras kan maar zo voor een groot nadeel zorgen.

Als Ajax het niveau haalt van de eerste helft tegen psv. Gaat geen enkele Nederlandse club nog van ons winnen.

En precies daar ligt de onderschatting en het gevaar. Ajax kan nu echt alleen van zichzelf verliezen.

Dit zijn typische potten waarbij we het eigenlijk nooit geweldig kunnen doen. Win je ruim vind iedereen dat normaal en al het andere neemt men geen genoegen mee bij de buitenwacht.

Ik verwacht een lastige wedstrijd. Heracles 4 wedstrijden op rij ongeslagen waarvan 3 gewonnen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 11 februari 2021 - 21:19   quote  deeplink  
heracles doet het de laatste weken beter... echter zie ik geen problemen en moet je dit normaal met gemak kunnen winnen..
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 12 februari 2021 - 08:17   quote  deeplink  
Op de hoede blijven is de sleutelwoord.
Misschien dan toch 1 - 2
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 12 februari 2021 - 09:23   quote  deeplink  
Verwacht een moeizame gelijkspel 1-1
p111
 p111 - vrijdag 12 februari 2021 - 09:46   quote  deeplink  
Als ze weer fel van leer trekken wordt het 1-3
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 12 februari 2021 - 15:29   quote  deeplink  
Dit wordt heel lastig...Dit is er eentje in de categorie Groningen uit...Altijd lastig!!! Inderdaad al 3x op rij vrij kansloos verloren op dat kunstgras. Tel daarbij de winterse omstandigheden en goede vorm van de tegenstander op en dan is het echt een uitglijder eerste klas. Ik hou het op een moeizaam gelijkspelletje dit keer...
jodocus
 jodocus - vrijdag 12 februari 2021 - 16:02   quote  deeplink  
1-2
Loetje
 Loetje - vrijdag 12 februari 2021 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 12 februari 2021 - 15:29 schreef bertus bikkel het volgende:
Dit wordt heel lastig...Dit is er eentje in de categorie Groningen uit...Altijd lastig!!! Inderdaad al 3x op rij vrij kansloos verloren op dat kunstgras. Tel daarbij de winterse omstandigheden en goede vorm van de tegenstander op en dan is het echt een uitglijder eerste klas. Ik hou het op een moeizaam gelijkspelletje dit keer...
Kansloos waren we nooit, alle 3 de potten hadden gewonnen moeten worden.

Ajax haalt van alle clubs de meeste punten op kunstgras dus dat is het probleem evenmin niet.

Gewoon niet onderschatten. Ploeg speelt goed en is altijd stug.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 13 februari 2021 - 10:51   quote  deeplink  
Schuurs speelt waarschijnlijk dan wordt het 1-2 anders 0-2.
Guus Til
 Guus Til - zaterdag 13 februari 2021 - 11:30   quote  deeplink  
Het zal weer voor een groot deel afhankelijk zijn van de instelling van de spelers. Beginnen ze in een hoog tempo en gefocust, dan zie ik een grote overwinning. Gaan ze niet voluit wordt het een lastige pot, ook gezien de weersomstandigheden en het kunstgras.
remco k
 remco k - zaterdag 13 februari 2021 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2021 - 10:51 schreef Hummel10 het volgende:
Schuurs speelt waarschijnlijk dan wordt het 1-2 anders 0-2.
Dat is ook onzin natuurlijk. Er hebben een groot dee van de gewonnen wedstrijden gewoon met Schuurs gespeeld.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 13 februari 2021 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2021 - 11:30 schreef Guus Til het volgende:
Het zal weer voor een groot deel afhankelijk zijn van de instelling van de spelers. Beginnen ze in een hoog tempo en gefocust, dan zie ik een grote overwinning. Gaan ze niet voluit wordt het een lastige pot, ook gezien de weersomstandigheden en het kunstgras.
Zo is het en niet anders, het gaat om de instelling, met welke gedachte gaan ze het veld op
Loetje
 Loetje - zaterdag 13 februari 2021 - 17:35   quote  deeplink  
OPSTELLING AJAX

Onana, Mazraoui, Timber, Blind, Tagliafico, Alvarez, Klaassen, Gravenberch, Tadic, Haller, Neres
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 13 februari 2021 - 17:38   quote  deeplink  
Zag hem ook voorbij komen: Anthony, Martinez en Schuurs nemen plaats op de bank
Loetje
 Loetje - zaterdag 13 februari 2021 - 17:43   quote  deeplink  
Schuurs en Martinez banken wel vaker en is dus niet verassend. Enige verassing is Neres. Maar die heeft ook gewoon minuten nodig
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 13 februari 2021 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2021 - 17:43 schreef Loetje het volgende:
Schuurs en Martinez banken wel vaker en is dus niet verassend. Enige verassing is Neres. Maar die heeft ook gewoon minuten nodig
Inderdaad, wel jammer dat Martinez weer naar de bank is verhuist, vind hem in onze verdediging de laatste tijd uitblinken
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 13 februari 2021 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2021 - 17:35 schreef Loetje het volgende:
OPSTELLING AJAX

Onana, Mazraoui, Timber, Blind, Tagliafico, Alvarez, Klaassen, Gravenberch, Tadic, Haller, Neres
Onana op doel ? Dan krijgen we punten in mindering denk ik....
Loetje
 Loetje - zaterdag 13 februari 2021 - 17:57   quote  deeplink  
Stekelenburg uiteraard autisten! ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 februari 2021 door Loetje --
ajaxcied in hart en
 ajaxcied in hart en - zaterdag 13 februari 2021 - 17:57   quote  deeplink  
Ik ben blij dat timber de voorkeur krijgt boven schuurs, want ik vind Timber een meer solide verdediger. Ten tweede vraag ik me af hoe lang het gaat duren tot we Kudus weer op het veld zien staan, hopelijk krijgt hij vandaag een invalbeurt. Verder vind ik het mooi dat je Onana opschrijft en niet stekelenburg
Loetje
 Loetje - zaterdag 13 februari 2021 - 17:58   quote  deeplink  
Voelt toch niet oke als PSV straks op 1 punt komt, ondanks 2 wedstrijden tegoed
nummer10
 nummer10 - zaterdag 13 februari 2021 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2021 - 17:58 schreef Loetje het volgende:
Voelt toch niet oke als PSV straks op 1 punt komt, ondanks 2 wedstrijden tegoed
doen ze niet, ado wint of gelijk anders verneuken ze mijn toto
Loetje
 Loetje - zaterdag 13 februari 2021 - 18:09   quote  deeplink  
Hoerenclub heeft weer mazzel, de vuile doodvallers dat het zijn
Loetje
 Loetje - zaterdag 13 februari 2021 - 18:25   quote  deeplink  
Omhaal Kramer, de tering
Loetje
 Loetje - zaterdag 13 februari 2021 - 18:27   quote  deeplink  
Schandalig dat Van Boekel laat doorspelen, tijd zat er al lang op.

Maar een mooie 2-2. Nu zelf nog profiteren
Eide
 Eide - zaterdag 13 februari 2021 - 18:30   quote  deeplink  
PSV heeft punten laten liggen. De kans voor Ajax om hypothetisch op 9 punten voorsprong te komen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 13 februari 2021 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2021 - 18:30 schreef Eide het volgende:
PSV heeft punten laten liggen. De kans voor Ajax om hypothetisch op 9 punten voorsprong te komen.
We wachten het af
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 13 februari 2021 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2021 - 18:30 schreef Eide het volgende:
PSV heeft punten laten liggen. De kans voor Ajax om hypothetisch op 9 punten voorsprong te komen.
Het nadeel is dat Ajax het dan vaak laat afweten.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 13 februari 2021 - 18:34   quote  deeplink  
said so ;)
Loetje
 Loetje - zaterdag 13 februari 2021 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2021 - 18:34 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Het nadeel is dat Ajax het dan vaak laat afweten.
Had graag gezien dat die wedstrijd tegen Utrecht was doorgegaan.

Hoop zo dat Ajax tot eind februari alles wint. Maar dat zal waarschijnlijk niet.

EL boeit me dit jaar trouwens totaal niet. Zeker niet kijkend naar dit seizoen en kijkende maar het komende.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 13 februari 2021 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2021 - 18:34 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Het nadeel is dat Ajax het dan vaak laat afweten.
Tja dan komt de instelling weer om de hoek kijken...
Loetje
 Loetje - zaterdag 13 februari 2021 - 18:41   quote  deeplink  
Nouja, Heracles is ook wel gewoon een goede ploeg. Ook in goede doen voor niemand een makkelijke wedstrijd.

Wel een voorbeeldclub voor velen vind ik, ongekend hoe die zichzelf op hebben doen laten stijgen
AkaS
 AkaS - zaterdag 13 februari 2021 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2021 - 17:53 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Inderdaad, wel jammer dat Martinez weer naar de bank is verhuist, vind hem in onze verdediging de laatste tijd uitblinken
Precies en daarom baal ik nou van deze trainer. Eerst uit het niets uit het elftal. Dan plots er weer in. Gaat het goed en nu er weer uit. Weer gestoord van die kerel!
nummer10
 nummer10 - zaterdag 13 februari 2021 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2021 - 18:46 schreef AkaS het volgende:

[..]

Precies en daarom baal ik nou van deze trainer. Eerst uit het niets uit het elftal. Dan plots er weer in. Gaat het goed en nu er weer uit. Weer gestoord van die kerel!
eens.. kon nog wel eens belangerijker zijn dan alvarez op het middenveld in mijn ogen ook al doet die het gewoon goed de laatste potten
Loetje
 Loetje - zaterdag 13 februari 2021 - 18:48   quote  deeplink  
Wat is dat nou voor labbekakken verdedigen van Tagliafico joh
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 13 februari 2021 - 18:49   quote  deeplink  
Zo, dat scheelde echt niet veel met deze aanval, met bijna de 1 - 0.
We moeten toch echt blijven oppassen.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 13 februari 2021 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2021 - 18:41 schreef Loetje het volgende:
Nouja, Heracles is ook wel gewoon een goede ploeg. Ook in goede doen voor niemand een makkelijke wedstrijd.

Wel een voorbeeldclub voor velen vind ik, ongekend hoe die zichzelf op hebben doen laten stijgen
als ajax moet je die gewoon winnen... alleen haller is al duurder dan heel heracles volgens mij... maar goed indd blijft een mooi clubje voor een klein plaatselijk clubje

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 februari 2021 door nummer10 --
Loetje
 Loetje - zaterdag 13 februari 2021 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2021 - 18:50 schreef nummer10 het volgende:

[..]

als ajax moet je die gewoon winnen... alleen haller is al duurder dan heel heracles volgens
Zo lust ik er nog 10.

Zo werkt het nou eenmaal niet, iedere club verslikt zich af en toe en Heracles is een geschikte bananenschil daarvoor.

Thuis moet je dit altijd makkelijk winnen, uit wint vrijwel niemand hier makkelijk.

Ik teken gewoon voor 1-2 hoor.
Loetje
 Loetje - zaterdag 13 februari 2021 - 18:52   quote  deeplink  
Ajax begint ongekend halfslachtig aan deze pot.

Al 3 situaties waar ik spelers zie denken, ach dat lost de ander wel op of van ach, die komt wel goed

Zeer vervelend
Loetje
 Loetje - zaterdag 13 februari 2021 - 18:55   quote  deeplink  
Nou leiders, sta maar op want het is een identieke vertoning van de laatste 3 edities. Staat al 10 minuten helemaal nergens op en dit is echt instelling. Niks meer en niks minder
nummer10
 nummer10 - zaterdag 13 februari 2021 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2021 - 18:51 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zo lust ik er nog 10.

Zo werkt het nou eenmaal niet, iedere club verslikt zich af en toe en Heracles is een geschikte bananenschil daarvoor.

Thuis moet je dit altijd makkelijk winnen, uit wint vrijwel niemand hier makkelijk.

Ik teken gewoon voor 1-2 hoor.
ik lust ook nog wel 10 bier... ;) je snapt me punt toch als je puur kijkt naar bedragen op het veld staat ? en tuurlijk kan je af en toe zoon partij verliezen. MAAR zou normaal gewoon niet mogen.. anyway succes
Loetje
 Loetje - zaterdag 13 februari 2021 - 18:57   quote  deeplink  
Tijd dat Heracles een goal maakt, wellicht dat Ajax dan wakker is.

Mazraoui die hier zijn poot weer terugtrekt
Loetje
 Loetje - zaterdag 13 februari 2021 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2021 - 18:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ik lust ook nog wel 10 bier... ;) je snapt me punt toch als je puur kijkt naar bedragen op het veld staat ? en tuurlijk kan je af en toe zoon partij verliezen. MAAR zou normaal gewoon niet mogen.. anyway succes
Bespaar het me
Loetje
 Loetje - zaterdag 13 februari 2021 - 18:58   quote  deeplink  
Slaap Ajax slaap...
Eide
 Eide - zaterdag 13 februari 2021 - 18:59   quote  deeplink  
Ontstellend zwak tot dusver.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 13 februari 2021 - 18:59   quote  deeplink  
Ons verdediging oogde de eerste 10 minuten niet optimaal vond ik. Lijkt wel (even) paniek in de tent.

Toch teveel balverlies op het middenveld.
We kunnen het misschien toch lastiger gaan krijgen dan als we dachten.
Loetje
 Loetje - zaterdag 13 februari 2021 - 19:00   quote  deeplink  
Wordt afgekeurd.
Loetje
 Loetje - zaterdag 13 februari 2021 - 19:00   quote  deeplink  
En als die goedgekeurd wordt, is het een schoolvoorbeeld van Tadic van mentaliteit, hoe het wel moet
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 13 februari 2021 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 februari 2021 - 18:46 schreef AkaS het volgende:

[..]

Precies en daarom baal ik nou van deze trainer. Eerst uit het niets uit het elftal. Dan plots er weer in. Gaat het goed en nu er weer uit. Weer gestoord van die kerel!
Je bent er weer hoor..nu is het weer gestoord van hem..

Simpel hoor, genoeg redenen te vinden:

1. Hij kijkt naar de tegenstander
2. Hij heeft 22 spelers die weinig voor elkaar onder doen.
3. Hij moet iedereen tevreden houden anders gaan ze lopen
4. Hij kijkt of iedereen fit is
5. Hij overlegt blijkbaar zijn opstelling met Daley Blind
6. Hij wil soms spelers sparen voor de wedstrijd die er aan komt tegen Lille

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heracles - Ajax (zaterdag 13 februari 2021, 18:45); 0 - 2









0.0101940