BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Lille OSC - Ajax (Europa League, donderdag 18 februari 2021, 21:00); 1 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - maandag 15 februari 2021 - 21:01   quote  deeplink  
Ajax-Logo.jpg

Ajax mag na de onsuccesvolle Champions League-campagne door in de Europa League. Daar wacht een niet-so-oude bekende in Lille OSC. De Fransen waren vorig jaar ook een tegenstander van Ajax, toen in de Champions League. Bovendien deed Ajax gedurende de zomerstop zaken met de Frnasen over Sven Botman, de Ajaxverdediger die in Frankrijk één van de grootste revelaties van het seizoen is gebleken.

Historie

Dit kan hartstikke kort. Ajax speelde namelijk vorig seizoen voor het eerst tegen Lille OSC. De Champions League van het seizoen 2019/2020 won Ajax twee maal van de Fransen. In Amsterdam werd het 3-0, in Lille stond er 0-2 op het scorebord na 90 minuten.

Lille OSC

Lille OSC draait verschrikkelijk goed dit seizoen. De ploeg uit Rijsel staat fier bovenaan in de Ligue 1 met één punt voorsprong op grootmacht PSG. Lille is al 8 wedstrijden op rij ongeslagen waarvan 7 winstpartijen. Afgelopen weekend werd er voor het eerst puntverlies geleden door een gelijkspel tegen Brest. Daarbij valt op dat Lille OSC vooral excelleert in het verdedigen van kleine voorsprongen. De Fransen scoren zelden veel, maar krijgen ook niet veel goal tegen. In 25 competitieduels scoorden de Rijselaren 42 maal maar kregen ze ook maar 15 goals tegen. Daarmee is Lille de minst gespasseerde ploeg van Frankrijk, ex aequo met PSG daar ook pas 15 maal werd gepasseerd.

De Europese campagne van Lille OSC ging met vallen en opstaan. De Fransen kwalificeerden zich als tweede in de poule achter AC Milan. Van de 6 Europa League-deals werden er twee gewonnen, twee maal werd er gelijk gespeeld en één maal werd er verloren. De ene verliespartij was tegen Celtic toen Lille OSC al gekwalificeerd was. De Fransen vernederden AC Milan in eigen huis met 0-3 en wisten de Milanezen thuis tot een 0-0 gelijkspel te beperken. Ofwel; ondanks de 2e plaats in de EL heeft Lille heeft uitstekend gedaan in Europees verband.

Hoofdtrainer Christophe Galtier laat LOSV vrijwel altijd in een 4-4-2 formatie aantreden. Eén maal was er een variant met 5-3-2 maar andere varianten waren altijd met het schuiven binnen de 4-4-2 formatie. De grooste bekende voor Ajax is centrale verdediger Botman die de rechter centrale verdediger is. De topscorer is de Turkse voetbalgrootheid Burak Yilmaz. Yilmaz staat op 9 goals en 4 assists. Hij wordt geflankeerd door de Canadees Jonathan Davids die op 7 goals staat. De vaste invaller is nog een Turkse aanvaller, genaamd Yazici. Ook deze spits staat op 7 goals. LOSC heeft dus een set aan levensgevaarlijke aanvallers. Het voornaamste voorwerk komt van linker middenvelder Bamba die reeds 8 voorzetten heeft afgeleverd.

Ajax

Ajax zal een oplossing moeten zoeken voor het gemis van Sebastien Haller. De Fransman van Ajax werd door een blunder van Ajaxzijde niet ingeschreven voor de Europa League. Met de terugkeer van David Neres lijkt daarom een terugkeer naar de "Champions League-variant" met Tadic op 9 een serieuze mogelijkheid. Lassina Traore lijkt de concurrentiestrijd van Brobbey te hebben verloren teriwjl Brobbey aan het einde van het seizoen van vertrekken. Ryan Gravenberch is geschorst waardoor het voor de hand lijkt te liggen dat Daley Blind op het middenveld komt te spelen, samen met Alvarez en Klaassen. Daamee komt er dan een plekje in de basis van Martinez, die met Timber, Tagliafico en Mazraoui vermoedelijk de verdeding zal vormen. Op doel natuurlijk Maarten Stekelenburg zolang Andre Onana niet speelgerechtigd is.

Vorig jaar

Vorig seizoen werd het in Rijsel 0-2 voor Ajax. De goals kwamen van Ziyech en Promes tegen een Lille OSC dat dit seizoen nadrukkelijk anders speelt dan vorig seizoen. Hoewel deze wedstrijd slecht één seizoen geleden geleden is, zal Ajax echt een anders spelende ploeg ontmoeten.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 februari 2021 door Eide --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 15 februari 2021 - 21:51   quote  deeplink  
Mooi weer Eide maar of het mooi wordt voor Ajax is lastig te zeggen
In Frankrijk zijn ze op dit moment de onbetwiste koploper weliswaar gelijk met PSG

Ik hoop op een gelijkspel want ze moeten de schade beperkt houden voor de thuiswedstrijd in Amsterdam.
Meer zal er niet in zitten verwacht ik

1-1

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 februari 2021 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - dinsdag 16 februari 2021 - 08:03   quote  deeplink  
Ik verwacht 2-1 verlies.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 16 februari 2021 - 08:24   quote  deeplink  
thanks eide... ik gok 3-2
jodocus
 jodocus - dinsdag 16 februari 2021 - 09:25   quote  deeplink  
1-1
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 16 februari 2021 - 17:13   quote  deeplink  
2-3 met rood voor Lille
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 16 februari 2021 - 17:13   quote  deeplink  
Thx Eide, heerlijk weer.
Eide
 Eide - woensdag 17 februari 2021 - 16:04   quote  deeplink  
Selectie | Ajax reist met 21 spelers af naar Lille

Ajax start donderdag het UEFA Europa League-avontuur in en tegen Lille. De selectie reist woensdagmiddag met 21 spelers af naar Frankrijk. Woensdagavond trainen de Ajacieden in het Stade Pierre-Mauroy, de thuishaven van Lille. Daarvoor is er ook een persconferentie met Erik ten Hag en Maarten Stekelenburg.

De selectie voor Lille-uit is als volgt:
Maarten Stekelenburg
Dominik Kotarski
Kjell Scherpen
Perr Schuurs
Daley Blind
Lisandro Martínez
Nico Tagliafico
Sean Klaiber
Jurriën Timber
Devyne Rensch
Edson Álvarez
Davy Klaassen
Jurgen Ekkelenkamp
Mohammed Kudus
David Neres
Antony
Dusan Tadic
Zakaria Labyad
Lassina Traoré
Oussama Idrissi
Brian Brobbey

Ajax.nl

-------------------

Mazraoui reist niet af naar Frankrijk. Ik neem aan dat hij dus (alweer) een pijntje of iets dergelijks heeft. Rensch is op het oog de eerste in de pikorde om Nous te vervangen. Traore en Brobbey dus beide mee, ondanks de minuten bij Jong afgelopen maandag. Geen verrassende namen in de selectie, of of het moet Kotarski zijn die als 3e keeper mee gaat.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 februari 2021 door Eide --
p111
 p111 - woensdag 17 februari 2021 - 16:36   quote  deeplink  
Helaas Mazra weer geblesseerd gebed zonder eind.
Loetje
 Loetje - woensdag 17 februari 2021 - 19:37   quote  deeplink  
Voor de duidelijkheid,

Vorig jaar kwamen we eigenlijk al 2x goed weg tegen ze.

Wij zijn minder geworden, zij sterker. Momenteel koploper in Frankrijk en kunnen het spel spelen waar wij een hekel aan hebben.

We missen ook 4 basisspelers, dus wees alsjeblieft reëel, dit wordt een hele zware kluif.

Ik zou in ieder geval in de PSV variant spelen. Gewoon omdat zij met enorm snelle mensen spelen en ik denk dat dat Martinez beter ligt als Blind centraal. Verder spelen met Rensch en voorin met Tadic en de Brazilianen.
Eide
 Eide - woensdag 17 februari 2021 - 20:36   quote  deeplink  
Huh, won Ajax meer dan verdient. In de uitwedstrijd was Lille een paar keer gevaarlijk uit de counter maar was Ajax stukken beter en hadden er ook wel meer als 2 Ajaxgoals kunnen vallen. Thuis was wat hachelijker omdat Lille een paar grote kansen had, maar Ajax plofte thuis Lille er toch ook ruimschoots uit.

Ofwel; niets mazzel gehad, beide wedstrijden verdient gewonnen met misschien iets geflatteerde uitslagen.
p111
 p111 - woensdag 17 februari 2021 - 23:19   quote  deeplink  
Volgens mij heb ik het idee dat Ajax iets meer bezig is met het kampioenschap als met de EL.Je mist toch wat belangrijke spelers,ik ben blij met een 1-1.
Loetje
 Loetje - woensdag 17 februari 2021 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 februari 2021 - 20:36 schreef Eide het volgende:
Huh, won Ajax meer dan verdient. In de uitwedstrijd was Lille een paar keer gevaarlijk uit de counter maar was Ajax stukken beter en hadden er ook wel meer als 2 Ajaxgoals kunnen vallen. Thuis was wat hachelijker omdat Lille een paar grote kansen had, maar Ajax plofte thuis Lille er toch ook ruimschoots uit.

Ofwel; niets mazzel gehad, beide wedstrijden verdient gewonnen met misschien iets geflatteerde uitslagen.
Ajax heeft 2 wedstrijden gewoon een gelijkwaardige kansen verhouding gehad tegen Lille. Kijk het maar terug, beelden liegen niet. Zeker in Amsterdam kreeg Lille misschien wel meer kansen dan wij.

Uiteindelijk waren de cijfers afgetekend, maar totaal niet in verhouding. Echt totaal niet gewoon.
Loetje
 Loetje - woensdag 17 februari 2021 - 23:31   quote  deeplink  
2-0 verlies
nummer10
 nummer10 - donderdag 18 februari 2021 - 00:20   quote  deeplink  
https://www.ajaxfanatics.nl/nieuws/eerste-elftal/331252/vertrouwen-bij-ten-hag-onze-speelstijl-ligt-lille-niet?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

tenhag heeft vertrouwen want onze speelstijl ligt hun niet.. aldus tenhag... ben benieuwd
remco k
 remco k - donderdag 18 februari 2021 - 09:53   quote  deeplink  
quote:
Wat moet ie anders zeggen. Dat hij er geen vertrouwen in heeft en denkt te verliezen?
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 18 februari 2021 - 11:39   quote  deeplink  
Ik denk toch echt dat we eraan gaan, maar het goede nieuws is dat de spelers van Ajax dit Lille niet gaan onderschatten als tegenstander!!

Een sterke tegenstander waar PSG niet van kan winnen, brengt ook vaak weer extra krachten naar boven met voor Ajax vaak uitzonderlijke resultaten.

Ben benieuwd wie hij in de Spits zet, ik denk zelf Tadic

Uitslag wordt 3-1 Voor Ajax of voor Lille

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 februari 2021 door Ajax we love you --
Loetje
 Loetje - donderdag 18 februari 2021 - 17:48   quote  deeplink  
Echt bijzonder.

3 uur voor een Europese wedstrijd, best een grote tegenstander en er gewoon totaal 0 mee bezig.

Verwacht eigenlijk ook niets dit jaar van de EL.

Gewoon in Nederland de dubbel pakken en komend jaar weer CL spelen met publiek erbij
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 18 februari 2021 - 17:51   quote  deeplink  
Dan hopen we maar op 1-3...maar heb er een hard hoofd in.

Het zou niet gek zijn mochten we verliezen met een klein verschil tegen de No.1 van Frankrijk zonder Onana, Gravenbergh en Haller

Hoop op Tadic in de spits en Blind op het middenveld en toch op een goede afloop
Loetje
 Loetje - donderdag 18 februari 2021 - 18:33   quote  deeplink  
Ook met hun erbij, is gewoon een hele sterke ploeg.

Staan op 1 in Frankrijk boven PSG, hebben dinsdag gezien hoe goed die zijn
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 18 februari 2021 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 februari 2021 - 18:33 schreef Loetje het volgende:
Ook met hun erbij, is gewoon een hele sterke ploeg.

Staan op 1 in Frankrijk boven PSG, hebben dinsdag gezien hoe goed die zijn
Inderdaad Brabo, maar goed als we verliezen zal onze trainer het weer wel gedaan hebben bij sommigen...
Ik had liever Barcelona gehad..
remco k
 remco k - donderdag 18 februari 2021 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 februari 2021 - 18:33 schreef Loetje het volgende:
Ook met hun erbij, is gewoon een hele sterke ploeg.

Staan op 1 in Frankrijk boven PSG, hebben dinsdag gezien hoe goed die zijn
Nou speelde psg wel zijn beste wedstrijd van het seizoen tegen een heel zwak Barcelona.

Maar het zegt uiteraard wel iets.
remco k
 remco k - donderdag 18 februari 2021 - 18:43   quote  deeplink  
Het feit dat psg daar in december niet wist te scoren zegt natuurlijk wel veel over de defensieve kracht van Lille.

Neymar was daar helemaal niet bij en Mbappe kwam toen in het veld als invaller.
Loetje
 Loetje - donderdag 18 februari 2021 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 februari 2021 - 18:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou speelde psg wel zijn beste wedstrijd van het seizoen tegen een heel zwak Barcelona.

Maar het zegt uiteraard wel iets.
Oh zonder meer. En dat PSG zou ook van Lille winnen, en waarschijnlijk ruim ook.

Het gaat er me louter om dat het wel een serieus ploegje is die een stuk beter geworden is.

Staan niet 1e na 3 potten, maar gewoon over de helft van de competitie waar best hele zware tegenstanders zijn.

En ik zeg het ook omdat sommige een eventuele nederlaag weer afdoen als wanprestatie terwijl je hier gerust de bietenbrug tegen op kunt gaan.
Loetje
 Loetje - donderdag 18 februari 2021 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 februari 2021 - 18:43 schreef remco k het volgende:
Het feit dat psg daar in december niet wist te scoren zegt natuurlijk wel veel over de defensieve kracht van Lille.

Neymar was daar helemaal niet bij en Mbappe kwam toen in het veld als invaller.
Zowel Botman als Fonte doen het goed. Die laatste is ook niet te onderschatten

Maar ze hebben gewoon een aantal echt goede spelers. Renato Sanches bijvoorbeeld, Jonathan David etc.

Wel een ploegje hoor
Loetje
 Loetje - donderdag 18 februari 2021 - 18:53   quote  deeplink  
Deze keer tijdens deze fase ook al een VAR, ipv pas in de kwartfinales
remco k
 remco k - donderdag 18 februari 2021 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 februari 2021 - 18:45 schreef Loetje het volgende:

[..]

Oh zonder meer. En dat PSG zou ook van Lille winnen, en waarschijnlijk ruim ook.

Het gaat er me louter om dat het wel een serieus ploegje is die een stuk beter geworden is.

Staan niet 1e na 3 potten, maar gewoon over de helft van de competitie waar best hele zware tegenstanders zijn.

En ik zeg het ook omdat sommige een eventuele nederlaag weer afdoen als wanprestatie terwijl je hier gerust de bietenbrug tegen op kunt gaan.
Ik heb het vermoeden dat Lille gewoon verder is dan Ajax.
Loetje
 Loetje - donderdag 18 februari 2021 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 februari 2021 - 19:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb het vermoeden dat Lille gewoon verder is dan Ajax.
Lille is sterker geworden, wat completer ook. Wij wat minder.

Het zal echt dicht bij elkaar liggen
Loetje
 Loetje - donderdag 18 februari 2021 - 19:40   quote  deeplink  
OPSTELLING AJAX

Stekelenburg, Rensch, Timber, Martinez, Tagliafico, Alvarez, Klaassen, Blind, Antony, Yadic, Neres.
nummer10
 nummer10 - donderdag 18 februari 2021 - 19:42   quote  deeplink  
gravenberch geblesseerd ? hoop dat het middenveld goed uitpakt maar vrees dat het te traag is europees gezien.. voorhoede dikke prima
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 18 februari 2021 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 februari 2021 - 19:42 schreef nummer10 het volgende:
gravenberch geblesseerd ? hoop dat het middenveld goed uitpakt maar vrees dat het te traag is europees gezien.. voorhoede dikke prima
Geschorst.
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 18 februari 2021 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 februari 2021 - 19:40 schreef Loetje het volgende:
OPSTELLING AJAX

Stekelenburg, Rensch, Timber, Martinez, Tagliafico, Alvarez, Klaassen, Blind, Antony, Yadic, Neres.
Zoals verwacht. Prima opstelling.
Loetje
 Loetje - donderdag 18 februari 2021 - 19:44   quote  deeplink  
Best mogelijke opstelling
remco k
 remco k - donderdag 18 februari 2021 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 februari 2021 - 19:42 schreef nummer10 het volgende:
gravenberch geblesseerd ? hoop dat het middenveld goed uitpakt maar vrees dat het te traag is europees gezien.. voorhoede dikke prima
De hele week wordt er overal al geschreven en meningen gegeven over de opstelling. Nergens komt Gravenberg voor.
Eide
 Eide - donderdag 18 februari 2021 - 19:45   quote  deeplink  
Euh5gifXcAQWVxY?format=jpg&name=large
Eide
 Eide - donderdag 18 februari 2021 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 februari 2021 - 19:42 schreef nummer10 het volgende:
gravenberch geblesseerd ? hoop dat het middenveld goed uitpakt maar vrees dat het te traag is europees gezien.. voorhoede dikke prima
Geschorst.
Eide
 Eide - donderdag 18 februari 2021 - 19:46   quote  deeplink  
Logische opstelling zoals die werd verwacht.
remco k
 remco k - donderdag 18 februari 2021 - 19:46   quote  deeplink  
De best mogelijke opstelling.

Zelfs met een fitte Gravenberg denk ik dat het met Blind op dat middenveld beter is. Op dat middenveld heb je ook helemaal geen snelheid nodig. Dat probleem zit met name achterin. Zo veel goede middenvelders geweest met weinig snelheid.
nummer10
 nummer10 - donderdag 18 februari 2021 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 februari 2021 - 19:45 schreef remco k het volgende:

[..]

De hele week wordt er overal al geschreven en meningen gegeven over de opstelling. Nergens komt Gravenberg voor.
klopt ff vergeten van de schorsing, dan is dit indd de best mogelijke opstelling..
nummer10
 nummer10 - donderdag 18 februari 2021 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 februari 2021 - 19:46 schreef remco k het volgende:
De best mogelijke opstelling.

Zelfs met een fitte Gravenberg denk ik dat het met Blind op dat middenveld beter is. Op dat middenveld heb je ook helemaal geen snelheid nodig. Dat probleem zit met name achterin. Zo veel goede middenvelders geweest met weinig snelheid.
klopt ook zeker wel... en martinez vind ik beter achterin met de vechtlust etc..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 18 februari 2021 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 februari 2021 - 19:46 schreef remco k het volgende:
De best mogelijke opstelling.

Zelfs met een fitte Gravenberg denk ik dat het met Blind op dat middenveld beter is. Op dat middenveld heb je ook helemaal geen snelheid nodig. Dat probleem zit met name achterin. Zo veel goede middenvelders geweest met weinig snelheid.
Ik denk met Blind een verdedigend beter middenveld dan met Gravenbergh.
Alleen hebben we net Blind geen scorend vermogen wat Gravenbergh wel heeft

Aan de opstelling zal het niet liggen
remco k
 remco k - donderdag 18 februari 2021 - 20:15   quote  deeplink  
Heel de voetbal is op het moment gewoon nog steeds minder leuk om te kijken en minder leuk om naartoe te leven. Je bent er ook gewoon minder mee bezig zo.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 18 februari 2021 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 februari 2021 - 19:55 schreef nummer10 het volgende:

[..]

klopt ook zeker wel... en martinez vind ik beter achterin met de vechtlust etc..
Ik ook!
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 18 februari 2021 - 20:59   quote  deeplink  
Ik zal gokken op een 1 - 2 of 2 - 2.
Loetje
 Loetje - donderdag 18 februari 2021 - 21:00   quote  deeplink  
Succes
Loetje
 Loetje - donderdag 18 februari 2021 - 21:00   quote  deeplink  
Timber springt gewoon hoger... Tsja
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 18 februari 2021 - 21:03   quote  deeplink  
En ik hoop dat Tadic in een betere vorm is dan in de afgelopen drie wedstrijden.
Scheelt een slok op een borrel.
Loetje
 Loetje - donderdag 18 februari 2021 - 21:04   quote  deeplink  
Het is weer Europa, de clowns zijn er weer. Wat een aanstellers
Loetje
 Loetje - donderdag 18 februari 2021 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 februari 2021 - 21:03 schreef Onze Ajax het volgende:
En ik hoop dat Tadic in een betere vorm is dan in de afgelopen drie wedstrijden.
Scheelt een slok op een borrel.
Als die vanavond kut speelt en weer 2 beslissende passes geeft, prima!
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 18 februari 2021 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 februari 2021 - 21:04 schreef Loetje het volgende:

[..]

Als die vanavond kut speelt en weer 2 beslissende passes geeft, prima!
Is ook waar.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Lille OSC - Ajax (Europa League, donderdag 18 februari 2021, 21:00); 1 - 2









0.0057539