BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Groningen (zondag 7 maart 2021, 12:15): 3 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 05 maart 2021 - 21:40   quote  deeplink  
13234_13693_1200_1200.jpg

Ajax is bezig met een vliegende start in 2021. De Godenzonen zijn nog altijd ongeslagen in alle competities met twee overwinningen in de Europa League, de uitschakeling van PSV en Heerenveen in de KNVB-beker en winst in 7 van 9 competitiewedstijden voor de competitie. Alleen PSV wist Ajax tot twee keer toe tot een gelijkspel te beperken, hoewel het misschien eerlijker is om te zeggen dat Ajax tot twee keer toe een gelijkspel uit de duels met PSV wist te slepen. Hoedan ook, Ajax draait sportief uitstekend en doet vol mee op drie fronten.

Historie

Groningen is dan een lastige tegenstander. Ajax speelde in haar historie maar liefst 113 duels tegen FC Groningen. Daarvan won Ajax er 77 en gingen er 16 verloren. 20 Duels eindigden in een gelijk spel. De statistieken ogen aardig, maar Ajax verloor de voorgaande twee wedstrijden tegen Groningen. Eerder dit seizoen verloor Ajax met 0-1 terwijl het seizoen ervoor Ajax in de Euroborg met 2-1 overuit ging. De voorgaande vijf seizoenen speelde Ajax 10 duels tegen Groningen plus de pot eerder dit seizoen. Ajax won 8 van deze duels, speelde 1 maal gelijk en verloor dus twee maal.

FC Groningen

De trots van het Noorden is sinds Danny Buijs z'n draai heeft gevonden een uiterst lastige tegenstander. Groningen speelt onder Buijs vervelend voetbal. Uiterst defensief en vooral gericht om het sterkere tegenstanders af te breken. De Groningers gokken op de goal uit de zeldzame kansen die ze krijgen om vervolgens de barricades op eigen helft overeind te houden. Het is een speelstijl waar Ajax het wel vaker moeilijk mee heeft. De speelstijl legt Gronignen geen windeieren want Grunn staat knap 6e en heeft Feyenoord en Vitesse in het vizier.

Groningen speelt onder Buijs in een 4-5-1 formatie waarbij echt iedereen toch vooral op z'n defensieve taken moet letter. Dat is terug te zien in de statistieken. Qua gescoorde goals in Groningen namelijk slechts 13e van de Eredivisie. De Groningse defensie echter de één-na-beste van Nederland. Alleen Ajax krijgt minder goals tegen. Groningen is dus vooral een defensief uiterst stugge ploeg. Van de 31 goals werden er maar liefst 9 gescoord door de spits Strand Larsen. Aanvallende middenvelder El Messaoudi volgt met 6 gaosl maarmee deze twee verantwoordelijk zijn voor de helft van de Groningse doelpuntproductie. De assists komen vooral van wederom Stand Larsen (5) en Gudmonsson (5).

Ahmed El Messaoudi, Azor Matusiwa, Gabriel Gudmundsson zijn geblesseerd waardoor er veel goals een assists wegvallen bij Groningen. Arjen Robben is een bekend verhaal, de man van glas speelde dit seizoen een krap half uur en lijkt niet meer terug te keren op de nationale voetbalvelden.

Ajax

Na een aantal moeizame wedstrijden beleefde Ajax een simpele avind bekervoetbal tegen Heerenveen. Erik ten Hag kon Daley Blind en Davy Klaassen uit voorzorg wisselen en een aantal van zijn reserves speeltijd gunnen. Desondanks blijft de ziekenboeg een zorg. Mazraoui en Tagliafico zijn nog altijd geblesseerd waardoor Ajax vooral op rechtsback een uitdaging heeft. Tegelijkertijd toont Timber dat hij op alle defensieve posities uit de voeten kan wat een heerlijke luxe is. Hierdoor kan spelen met Blind en ruimte heeft om te roleren. EtH lijkt echter vooralsnog niet heel veel te willen experimenteren waardoor de opstelling op voorhand wel duidelijk lijkt.

De vorige wedstrijd

Ajax verloor eerder dit seizoen in Groningen. Ondanks een aantal goede kansen bleek de goal van Balk voldoende om Ajax te verslaan.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 maart 2021 door Eide --
Loetje
 Loetje - vrijdag 05 maart 2021 - 23:04   quote  deeplink  
Prima topic kerel.

Als het goed was, was Nico fit, alleen was die afgelopen woensdag geschorst.

Naar mijn weten mist Groningen ook Strand Larsen
Eide
 Eide - vrijdag 05 maart 2021 - 23:18   quote  deeplink  
Ik wacht even de persconferentie af. Vooralsnog staat Nico nog op geblesseerd, maar hopelijk komt er goed nieuws.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 06 maart 2021 - 09:28   quote  deeplink  
Ziet er weer goed uit Eide, bedankt!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 06 maart 2021 - 10:03   quote  deeplink  
Ook ik wacht af van wat er komen gaat. Zelf denk ik dan ook dat we ook zonder Tagliafico van Groningen gaan winnen. Ik denk 3 - 1.
p111
 p111 - zaterdag 06 maart 2021 - 13:28   quote  deeplink  
Wat ik hoor rust voor Blind en Klaasen ,tegen het altijd lastige Groningen.Maar ik verwacht wel een overwinning 3-0

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 maart 2021 door p111 --
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 06 maart 2021 - 15:39   quote  deeplink  
Altijd een hele taaie tegenstander dit. De minst gepasseerde verdediging op ons na dus nauwelijks doorheen te komen. Heel veel geduld dus en een beetje geluk. Als we morgen winnen , kunnen we op het gemak kijken naar de rest die na ons speelt. Zal moeilijk worden en ik gok op 2-1 winst!!!
jodocus
 jodocus - zaterdag 06 maart 2021 - 20:49   quote  deeplink  
3-1
nummer10
 nummer10 - zaterdag 06 maart 2021 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 maart 2021 - 13:28 schreef p111 het volgende:
Wat ik hoor rust voor Blind en Klaasen ,tegen het altijd lastige Groningen.Maar ik verwacht wel een overwinning 3-0
zal dom zijn tegen een groningen denk ik.. maar ook weer begrijpelijk ivm de el...
nummer10
 nummer10 - zaterdag 06 maart 2021 - 21:17   quote  deeplink  
thanks eide.. ik gok 2-2
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 07 maart 2021 - 11:07   quote  deeplink  
3-1
1x Haller
2x Kudus
Loetje
 Loetje - zondag 07 maart 2021 - 11:08   quote  deeplink  
Stekelenburg, Timber, Alvarez, Martinez, Tagliafico, Klaassen, Kudus, Gravenberch, Antony, Haller, Tadic

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 maart 2021 door Loetje --
nummer10
 nummer10 - zondag 07 maart 2021 - 11:22   quote  deeplink  
Moet alvarez in 1 keer rcv spelen ?
remco k
 remco k - zondag 07 maart 2021 - 11:23   quote  deeplink  
Alvarez centraal naast Martinez.
remco k
 remco k - zondag 07 maart 2021 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2021 - 11:22 schreef nummer10 het volgende:
Moet alvarez in 1 keer rcv spelen ?
Logisch toch.

Hij wil Alvarez in de ploeg hebben en Kudus speelde een prima wedstrijd afgelopen week en die wil je ook meer laten spelen.

Schuurs presteert niet. Mazraoui is er niet en Rensch veel gespeeld en moeite met 90 minuten.
nummer10
 nummer10 - zondag 07 maart 2021 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2021 - 11:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Logisch toch.

Hij wil Alvarez in de ploeg hebben en Kudus speelde een prima wedstrijd afgelopen week en die wil je ook meer laten spelen.

Schuurs presteert niet. Mazraoui is er niet en Rensch veel gespeeld en moeite met 90 minuten.
heb ook geen moeite ermee dat die er staat (liever nog dan het middenveld) maar zonder ritme op die positie.. hoop dat het goed uitpakt
nummer10
 nummer10 - zondag 07 maart 2021 - 11:39   quote  deeplink  
succes allemaal en hopen op een mooie dag..

ajax winst
psv verlies
vitesse en az gelijk

duimen maar ;)
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 07 maart 2021 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2021 - 11:39 schreef nummer10 het volgende:
succes allemaal en hopen op een mooie dag..

ajax winst
psv verlies
vitesse en az gelijk

duimen maar ;)
Dat zou echt geweldig zijn.
Loetje
 Loetje - zondag 07 maart 2021 - 12:06   quote  deeplink  
Kudus er echt bijgezet vanwege dat Groningen in de duels wilt spelen.

Kudus, die langzaam terug komt, is wel een speler om uit die duels te spelen en ook Tikber gaat een belangrijke rol krijgen in de opbouw vandaag denk ik.

Al met al een logische opstelling, al hoop ik dat Daley snel terug is.

Wordt een vervelend potje. Groningen voor mij met afstand de grootste anti ploeg in Nederland.
Loetje
 Loetje - zondag 07 maart 2021 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2021 - 11:39 schreef nummer10 het volgende:
succes allemaal en hopen op een mooie dag..

ajax winst
psv verlies
vitesse en az gelijk

duimen maar ;)
Ik zie ons echt een uitglijder maken, PSV denk ik niet.

Vitesse of AZ morst er altijd een en ik denk Vitesse daar.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 07 maart 2021 - 12:14   quote  deeplink  
Iedereen succes.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 07 maart 2021 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2021 - 11:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Logisch toch.

Hij wil Alvarez in de ploeg hebben en Kudus speelde een prima wedstrijd afgelopen week en die wil je ook meer laten spelen.

Schuurs presteert niet. Mazraoui is er niet en Rensch veel gespeeld en moeite met 90 minuten.
Helemaal mee eens, hij heeft eigenlijk te veel keus!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 07 maart 2021 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2021 - 12:07 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik zie ons echt een uitglijder maken, PSV denk ik niet.

Vitesse of AZ morst er altijd een en ik denk Vitesse daar.
Ze moeten Groningen direct bij de strot grijpen, op achterstand zetten
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 07 maart 2021 - 12:18   quote  deeplink  
Succes mannen; 4-1
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 07 maart 2021 - 12:21   quote  deeplink  
lekker 1-0 gravenbergch
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 07 maart 2021 - 12:21   quote  deeplink  
Zo, dat is lekker. En dat door een goede combinatie.
Nu lekker doordrukken. 1 - 0
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 07 maart 2021 - 12:22   quote  deeplink  
Super!!!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 07 maart 2021 - 12:39   quote  deeplink  
Alleen de eerste 10 minuten deden we beter dan nu, daarom de 1 - 0.
Daarna veel meer controlerend spelen en wachten totdat Groningen een fout zou maken.

In plaats dat Groningen (fout(en) zou maken werden ze iets gretiger, ondanks dat de wedstrijd eenzijdig verloopt. Maar de 2 - 0 ( voor de rust ) hangt wel in de lucht.

Ik had toch wel binnen 20 minuten eigenlijk de 2 - 0 verwacht.
We hadden ieder geval daar wel een kans voor, maar kan natuurlijk nog komen.
nummer10
 nummer10 - zondag 07 maart 2021 - 12:46   quote  deeplink  
haller wederom zeer matig.. voor de rest speelt ajax opzich prima tegen een groningen
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 07 maart 2021 - 12:47   quote  deeplink  
Nog maar 1-0, nu wel oppassen dat je geen tegentreffer krijgt....
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 07 maart 2021 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2021 - 12:47 schreef Ronald 1960 het volgende:
Nog maar 1-0, nu wel oppassen dat je geen tegentreffer krijgt....
Dat komt omdat Groningen vooral conditioneel goed in de wedstrijd zit, en dat we daardoor toch wel moeite hebben. Had al 3 - 0 moeten staan met de twee kansen die we gehad hebben.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 07 maart 2021 - 12:55   quote  deeplink  
Goed gekeept van Stekelenburg daar.
remco k
 remco k - zondag 07 maart 2021 - 12:55   quote  deeplink  
Ajax speelt gewoon goed tot aan de 30e minuut. Heer en meester en meerdere goals moeten maken.

Ik irriteer me alleen aan het gebrek aan druk op de bal van Haller en kudus. Die lopen defensief maar wat mee en doen vrij weinig om een pass of voorzet eruit te halen.
remco k
 remco k - zondag 07 maart 2021 - 12:56   quote  deeplink  
Man man. Je moet echt meer scoren in deze pot.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 07 maart 2021 - 12:57   quote  deeplink  
Ik weet niet wat er met Haller is, zit met vandaag al drie wedstrijden er niet lekker in.
Ben benieuwd hoe hij donderdag is tegen Yong Boys.

Verder was de eerste helft te matig met deze tussenstand. Minimaal de afgelopen 10 minuten spelen we toch wel te rommelig, alleen een goede redding van Stekelenburg.

Zitten we dan toch met de gedachten nu al bij Yong Boys ? Lijkt er anders wel op vind ik.
In de tweede helft moeten we echt toeslaan.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 07 maart 2021 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2021 - 12:57 schreef Onze Ajax het volgende:
Ik weet niet wat er met Haller is, zit met vandaag al drie wedstrijden er niet lekker in.
Ben benieuwd hoe hij donderdag is tegen Yong Boys.

Verder was de eerste helft te matig met deze tussenstand. Minimaal de afgelopen 10 minuten spelen we toch wel te rommelig, alleen een goede redding van Stekelenburg.

Zitten we dan toch met de gedachten nu al bij Yong Boys ? Lijkt er anders wel op vind ik.
In de tweede helft moeten we echt toeslaan.
Haller speelt niet tegen Yong Boys
Stond geen vinkje bij zijn naam

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 maart 2021 door Ronald 1960 --
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 07 maart 2021 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2021 - 12:59 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Haller speelt niet tegen Yong Boys
Stond geen vinkje bij zijn naam
Ja, dat klopt.
Ik bedoelde Ajax in zijn geheel, zonder Haller.
Loetje
 Loetje - zondag 07 maart 2021 - 13:06   quote  deeplink  
Ajax speelt echt een uitstekend eerste half uur. Is geconcentreerd, krijgt kansen zat maar laten het alom na die wedstrijd op slot te gooien.

Erna komt Groningen wat meer en dat lag voor mij vooral aan de passing van achteruit. Alvarez en Martinez defensief prima, maar de opbouw was vaak niet best. Ook Kudus en Klaassen leverde in die fase makkelijk in.

Maar Haller... Tegen PSV een van de dissonanten, tegen Heerenveen dé dissonant en vandaag opnieuw dé dissonant. Die doet echt zo'n beetje alles verkeerd. Maar de irritatie waarmee die gast rond aan het lopen en sjokken is, bevalt mij echt helemaal niet. Die is zichzelf compleet uit de wedstrijd aan het halen door wat in mijn ogen niet meer dan wangedrag is. Stoor me er helemaal kapot aan.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 07 maart 2021 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2021 - 13:06 schreef Loetje het volgende:
Ajax speelt echt een uitstekend eerste half uur. Is geconcentreerd, krijgt kansen zat maar laten het alom na die wedstrijd op slot te gooien.

Erna komt Groningen wat meer en dat lag voor mij vooral aan de passing van achteruit. Alvarez en Martinez defensief prima, maar de opbouw was vaak niet best. Ook Kudus en Klaassen leverde in die fase makkelijk in.

Maar Haller... Tegen PSV een van de dissonanten, tegen Heerenveen dé dissonant en vandaag opnieuw dé dissonant. Die doet echt zo'n beetje alles verkeerd. Maar de irritatie waarmee die gast rond aan het lopen en sjokken is, bevalt mij echt helemaal niet. Die is zichzelf compleet uit de wedstrijd aan het halen door wat in mijn ogen niet meer dan wangedrag is. Stoor me er helemaal kapot aan.
En, toch, ik merk zelf bij me de afwezigheid van Blind.
zegt toch wel wat lijkt mij.
Loetje
 Loetje - zondag 07 maart 2021 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 maart 2021 - 13:08 schreef Onze Ajax het volgende:

[..]

En, toch, ik merk zelf bij me de afwezigheid van Blind.
zegt toch wel wat lijkt mij.
Blind is vooral goed in de opbouw en Ajax komt er vaak genoeg goed uit. Dus dat valt wel mee. Ik mis eerder in de omschakeling de kracht van Edson Alvarez op het middenveld. Want daar zijn de gaten soms wel erg groot.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 07 maart 2021 - 13:15   quote  deeplink  
Ja, dat viel me ook op, met de gaten.
De blessure van Blind zal denkelijk wel meevallen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 maart 2021 door Onze Ajax --
p111
 p111 - zondag 07 maart 2021 - 13:16   quote  deeplink  
Ze moeten gewoon die 2-0 maken dan speel je makkelijker,je brent jezelf in de prblemen en weer tegen dat kut Groningen.
remco k
 remco k - zondag 07 maart 2021 - 13:25   quote  deeplink  
Pff wat is Ajax ver teruggevallen na die eerste dertig minuten.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 07 maart 2021 - 13:26   quote  deeplink  
Groningen veel feller dan ajax
remco k
 remco k - zondag 07 maart 2021 - 13:26   quote  deeplink  
Kudus rijp voor een wisse. Die sjokt maar wat over het veld.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 07 maart 2021 - 13:28   quote  deeplink  
hehe
remco k
 remco k - zondag 07 maart 2021 - 13:29   quote  deeplink  
Neres speelt goed.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 07 maart 2021 - 13:29   quote  deeplink  
Nu dan toch eindelijk de 2 - 0.
Maar Groningen zit qua organisatie echt wel goed.
remco k
 remco k - zondag 07 maart 2021 - 13:29   quote  deeplink  
Tadic vandaag de beste man bij Ajax tot dusver.
nummer10
 nummer10 - zondag 07 maart 2021 - 13:29   quote  deeplink  
prima goal

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Groningen (zondag 7 maart 2021, 12:15): 3 - 1









0.0110929