BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - AZ (zondag 15 april 2021, 14:30); 2 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 25 april 2021 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 19:17 schreef AkaS het volgende:
Van Boekel was positied bekeken niet tegen AZ!!!

Wijndal is echt een irritant kutventje en ik zie hem daarom graag komen als Nico ons verlaat.

Koopmeiners ipv Alvarez... liever niet. Alvarez is de Jantje Wouters anno nu. Ik zeg contract verbeteren en behouden. Samen met Martinez.

Ben benieuwd welk spel raiola met Gravenberch gaat spelen..?

Haller.... volgens mij kan dit nooit onze eerste spits zijn op CL niveau!

Maar een 1e spits aankopen zie ik ook niet gebeuren..

Voor nu gefeliciteerd iedereen en voor komend seizoen denk ik dat we nog wel een paar uitdagingen hebben....
Ik denk wel dat er nog een 1e spits komt van C.L. niveau, een meer technische speler, alleen liggen die niet voor het oprapen.
Haller gebruiken ze dan misschien als stormram, voor de laatste 20 minuten, maar nogmaals ik denk dit

Want Overmars heeft laten weten dat dit een tussenjaar is, dus ik vermoed dat er nog wel wat aangekocht wordt.

Die hebben al op oog hoe de selectie er uit gaat zien!
Eide
 Eide - zondag 25 april 2021 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 18:35 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Maar dat betekent dat hij nog wat gaat halen, want AZ deed niet onder in het 1e bedrijf vandaag, vond ze erg gevaarlijk
Hij zegt dat juist omdat Ajax na het vertrekt van De Jong, de Ligt, Ziyech de Dest moest bouwen aan een nieuwe samenstelling.

Daarnaast niet heel gek natuurlijk. Wijndal en Koopmeiners kunnen beide mee bij Ajax. Boadu nog iet, maar zo hebben ze wel een aantal hartstikke leuke voetballers. Daarnaast is de breedte is nadrukkelijk minder goed dan Ajax.
remco k
 remco k - zondag 25 april 2021 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 19:17 schreef AkaS het volgende:

Wijndal is echt een irritant kutventje en ik zie hem daarom graag komen als Nico ons verlaat.

Hahaha. Ik hou ervan.

Salah eddine is net met twee jaar verlengd, die jongen is echt een heel groot talent als linksback. Heeft alleen een aantal blessures gehad dus even afwachten hoe hij terug komt.

Als Blind terug komt gaat hij of Martinez op linksback spelen als tagliafico vertrekt. Denk je dat Wijndal komt zonder garantie op een basis plek? Of dat Az enigszins normaal wil verkopen aan Ajax?
p111
 p111 - zondag 25 april 2021 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 16:15 schreef Loetje het volgende:
Wat is er toch met Neres gebeurd...
Mist totaal alle zelfvertrouwen hij lost geen schot meer op goal en weet niet hoe snel hij de bal moet afgeven.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 25 april 2021 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 20:15 schreef Eide het volgende:

[..]

Hij zegt dat juist omdat Ajax na het vertrekt van De Jong, de Ligt, Ziyech de Dest moest bouwen aan een nieuwe samenstelling.

Daarnaast niet heel gek natuurlijk. Wijndal en Koopmeiners kunnen beide mee bij Ajax. Boadu nog iet, maar zo hebben ze wel een aantal hartstikke leuke voetballers. Daarnaast is de breedte is nadrukkelijk minder goed dan Ajax.
Ajax gaat idd bouwen aan een een nieuwe samenstelling.

Er zullen dus nog wel spelers weg gaan naast Brobbey.
Wellicht Tagliafico ook, maar wellicht nog 1 of 2 spelers.

Het is te hopen dat ze Martinez en Alvarez kunnen behouden want die zijn niet eenvoudig te vervangen.
remco k
 remco k - zondag 25 april 2021 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 20:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik denk wel dat er nog een 1e spits komt van C.L. niveau, een meer technische speler, alleen liggen die niet voor het oprapen.
Haller gebruiken ze dan misschien als stormram, voor de laatste 20 minuten, maar nogmaals ik denk dit

Want Overmars heeft laten weten dat dit een tussenjaar is, dus ik vermoed dat er nog wel wat aangekocht wordt.

Die hebben al op oog hoe de selectie er uit gaat zien!
Ajax koopt een spits voor 22,5 miljoen niet voor de bank of als storm ram.

Een tussenjaar kan ook anders bekeken worden hè, dat betekend niet dat men veel gaat aankopen, dat betekend misschien wel eerder dat men dit jaar gebruikt heeft om te bouwen aan een elftal dat volgend jaar moet pieken, iets wat eigenlijk dit seizoen natuurlijk al gelukt is.

Misschien is dat tussenjaar achteraf dus helemaal niet zo’n tussen jaar en heeft ten Hag het sneller op de rit gekregen dan men binnen Ajax had verwacht.
remco k
 remco k - zondag 25 april 2021 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 20:15 schreef Eide het volgende:

[..]

Hij zegt dat juist omdat Ajax na het vertrekt van De Jong, de Ligt, Ziyech de Dest moest bouwen aan een nieuwe samenstelling.

Daarnaast niet heel gek natuurlijk. Wijndal en Koopmeiners kunnen beide mee bij Ajax. Boadu nog iet, maar zo hebben ze wel een aantal hartstikke leuke voetballers. Daarnaast is de breedte is nadrukkelijk minder goed dan Ajax.
Je vergeet veltman en vd beek.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 25 april 2021 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 20:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax koopt een spits voor 22,5 miljoen niet voor de bank of als storm ram.

Een tussenjaar kan ook anders bekeken worden hè, dat betekend niet dat men veel gaat aankopen, dat betekend misschien wel eerder dat men dit jaar gebruikt heeft om te bouwen aan een elftal dat volgend jaar moet pieken, iets wat eigenlijk dit seizoen natuurlijk al gelukt is.

Misschien is dat tussenjaar achteraf dus helemaal niet zo’n tussen jaar en heeft ten Hag het sneller op de rit gekregen dan men binnen Ajax had verwacht.
Het is te hopen maar houdt er maar rekening mee dat er 1, 2 of 3 spelers vertrekken, dan hoop ik dat de jeugd goed genoeg is anders zullen ze toch de markt op moeten
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 25 april 2021 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 20:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Hahaha. Ik hou ervan.

Salah eddine is net met twee jaar verlengd, die jongen is echt een heel groot talent als linksback. Heeft alleen een aantal blessures gehad dus even afwachten hoe hij terug komt.

Als Blind terug komt gaat hij of Martinez op linksback spelen als tagliafico vertrekt. Denk je dat Wijndal komt zonder garantie op een basis plek? Of dat Az enigszins normaal wil verkopen aan Ajax?
Wat ik heb mee gekregen is dat Patrick van Aanholt in de schijnwerpers staat van Overmars omdat hij transfervrij is na dit seizoen
Loetje
 Loetje - zondag 25 april 2021 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 20:42 schreef p111 het volgende:

[..]

Mist totaal alle zelfvertrouwen hij lost geen schot meer op goal en weet niet hoe snel hij de bal moet afgeven.
Dat schot boeit me niet, maar acties durft hij amper te maken. Dat vind ik veel erger
Loetje
 Loetje - zondag 25 april 2021 - 21:21   quote  deeplink  
Een ding nog wel even, na rust speelde Ajax een van de beste helften van dit seizoen in de ED, qwa intensiteit was dit trouwens dé wedstrijd van het seizoen. Dit was reclame voor de Eredivisie
p111
 p111 - zondag 25 april 2021 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 16:47 schreef JV het volgende:
Kijk naar 2e doelpunt
Die brobbey juicht niet
Wat een lul
Dat viel mij ook op wat een eikel,heeft alleen maar gevoel voor zich zelf.Opzouten
p111
 p111 - zondag 25 april 2021 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 17:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Met publiek ?
Ze hakken liever onze poten er af
Loetje
 Loetje - zondag 25 april 2021 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 23:30 schreef p111 het volgende:

[..]

Dat viel mij ook op wat een eikel,heeft alleen maar gevoel voor zich zelf.Opzouten
Hij valt in, wordt uitgefloten.

Tsja, ik kan hem dan ook wel begrijpen dat de lol zo weg is.

Volgens mij heeft die namelijk sinds zijn vertrek altijd gejuicht bij iedere goal van hem of van zijn medespelers.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 26 april 2021 - 00:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 23:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hij valt in, wordt uitgefloten.

Tsja, ik kan hem dan ook wel begrijpen dat de lol zo weg is.

Volgens mij heeft die namelijk sinds zijn vertrek altijd gejuicht bij iedere goal van hem of van zijn medespelers.
Wat had hij dan verwacht Loetje? Hij maakte een keus, en dat was zijn goed recht. Maar het hele spel wat hij erom heen speelde was gewoon smerig!
Loetje
 Loetje - maandag 26 april 2021 - 00:17   quote  deeplink  
Even de toppers dit seizoen op een rijtje van de op papier 4 grootste clubs van Nederland, Vitesse laat ik dus ondanks plaats 4 even weg.

Ajax - PSV 2-2
Ajax - Feyenoord 1-0
AZ - Ajax 0-3
PSV - Ajax 1-1
Ajax - AZ 2-0
Feyenoord - Ajax

Ajax - PSV 2-2
PSV - AZ 1-3
Feyenoord - PSV 3-1
PSV - Ajax 1-1
PSV - Feyenoord 1-1
AZ - PSV 2-0

PSV - AZ 1-3
Feyenoord - AZ 2-3
AZ - Ajax 0-3
AZ - Feyenoord 4-2
AZ - PSV 2-0
Ajax - AZ 2-0

Ajax - Feyenoord 1-0
Feyenoord - AZ 2-3
Feyenoord - PSV 3-1
AZ - Feyenoord 4-2
PSV - Feyenoord 1-1
Feyenoord - Ajax

Ofwel, Ajax en AZ floreren in de topwedstrijden, Ajax is stabieler en AZ laat het afweten tegen de kleintjes. PSV faalt op alle fronten, maar corrigeert het tegen de kleintjes. Feyenoord in deze wedstrijden redelijk stabiel, maar verliest ook teveel tegen de kleintjes.

Ajax wordt dus kampioen tegen de kleintjes ten opzichte van AZ, maar troeft PSV juist af in die toppers.

Ajax haalt 11 punten uit 5 wedstrijden. AZ 12 uit 6, PSV 3 uit 6 en Feyenoord 4 uit 5
Loetje
 Loetje - maandag 26 april 2021 - 00:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 april 2021 - 00:11 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Wat had hij dan verwacht Loetje? Hij maakte een keus, en dat was zijn goed recht. Maar het hele spel wat hij erom heen speelde was gewoon smerig!
Daar gaat het niet om, ik snap zijn reactie net zo goed als die van het publiek.

Snap ik het publiek, natuurlijk. Snap ik dat het een tiener raakt, ja ook!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 26 april 2021 - 00:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 april 2021 - 00:18 schreef Loetje het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, ik snap zijn reactie net zo goed als die van het publiek.

Snap ik het publiek, natuurlijk. Snap ik dat het een tiener raakt, ja ook!
Voor mij is het heel simpel, mij boeit die hele Brobbey ook niet. Ga ook niet speciaal kijken of hij juicht bij het doelpunt. Ik juich om Ajax en het doelpunt van Klaassen!
Eide
 Eide - maandag 26 april 2021 - 01:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 april 2021 - 00:17 schreef Loetje het volgende:
Even de toppers dit seizoen op een rijtje van de op papier 4 grootste clubs van Nederland, Vitesse laat ik dus ondanks plaats 4 even weg.

Ajax - PSV 2-2
Ajax - Feyenoord 1-0
AZ - Ajax 0-3
PSV - Ajax 1-1
Ajax - AZ 2-0
Feyenoord - Ajax

Ajax - PSV 2-2
PSV - AZ 1-3
Feyenoord - PSV 3-1
PSV - Ajax 1-1
PSV - Feyenoord 1-1
AZ - PSV 2-0

PSV - AZ 1-3
Feyenoord - AZ 2-3
AZ - Ajax 0-3
AZ - Feyenoord 4-2
AZ - PSV 2-0
Ajax - AZ 2-0

Ajax - Feyenoord 1-0
Feyenoord - AZ 2-3
Feyenoord - PSV 3-1
AZ - Feyenoord 4-2
PSV - Feyenoord 1-1
Feyenoord - Ajax

Ofwel, Ajax en AZ floreren in de topwedstrijden, Ajax is stabieler en AZ laat het afweten tegen de kleintjes. PSV faalt op alle fronten, maar corrigeert het tegen de kleintjes. Feyenoord in deze wedstrijden redelijk stabiel, maar verliest ook teveel tegen de kleintjes.

Ajax wordt dus kampioen tegen de kleintjes ten opzichte van AZ, maar troeft PSV juist af in die toppers.

Ajax haalt 11 punten uit 5 wedstrijden. AZ 12 uit 6, PSV 3 uit 6 en Feyenoord 4 uit 5
Mooie analyse. Ajax over de hele ruimschoots het meest stabiel. Dat mag rustig heel knap genoemd worden.
p111
 p111 - maandag 26 april 2021 - 09:05   quote  deeplink  
Er is werkelijk niemand die Ajax niet de terechte kampioen kan noemen.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 26 april 2021 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 april 2021 - 09:05 schreef p111 het volgende:
Er is werkelijk niemand die Ajax niet de terechte kampioen kan noemen.
Nee gewoon een erg stabiel seizoen waarin ook de slechte wedstrijden gewonnen werden.
Europees helaas niet mee weggekomen. Ze werken/vechten ook weer voor elkaar prima gelopen.
remco k
 remco k - maandag 26 april 2021 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 20:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het is te hopen maar houdt er maar rekening mee dat er 1, 2 of 3 spelers vertrekken, dan hoop ik dat de jeugd goed genoeg is anders zullen ze toch de markt op moeten
Ajax zal ongetwijfeld wel iets aantrekken. Maar niet voor de spits positie.

En Ajax heeft dit jaar ook gewoon even 50 miljoen verlies geleden.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 26 april 2021 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 16:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Waar of niet waar maar vaak wordt er gescoord als Neres in het veld komt...
Gaat het vaak beter draaien
Andersom is ook waar, als Neres eruit gaat voor Anthony. Het is altijd goed om die 2 te wisselen. Maar Neres is wel veel doelgerichter dan Anthony
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 26 april 2021 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 16:28 schreef remco k het volgende:
Wat een weergaloze voetbalshow de tweede helft.

Beste mensen bij Ajax waren de tweede helft Alvarez Gravenberg Tagliafico Martinez ,Haller die zijn beste helft tot nu toe speelde en uiteraard Klaassen. Wat een geld is dat.

Ten Hag heeft er een vechtmachine van gemaakt die als het kan ook mooi voetbal speelt, maar bovenal altijd voor elkaar blijven knokken.
Nu nog dit team bij elkaar houden voor de aankomende 2 jaar en we gaan weer oogsten
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 26 april 2021 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 19:17 schreef AkaS het volgende:
Van Boekel was positied bekeken niet tegen AZ!!!

Wijndal is echt een irritant kutventje en ik zie hem daarom graag komen als Nico ons verlaat.

Koopmeiners ipv Alvarez... liever niet. Alvarez is de Jantje Wouters anno nu. Ik zeg contract verbeteren en behouden. Samen met Martinez.

Ben benieuwd welk spel raiola met Gravenberch gaat spelen..?

Haller.... volgens mij kan dit nooit onze eerste spits zijn op CL niveau!

Maar een 1e spits aankopen zie ik ook niet gebeuren..

Voor nu gefeliciteerd iedereen en voor komend seizoen denk ik dat we nog wel een paar uitdagingen hebben....
Ik denk dat Haller beter is in de CL, dan in de eredivisie. De ruimtes zijn hier veel te klein en hij is wel heel aanwezig. Ze benutten hem ook niet goed genoeg. Hij an straks de voorbereiding meemaken, ik denk dat hij gaat verrassen volgend seizoen.

Ik ben ook benieuwd naar het Gravenberch spelletje, als die pizzabakker slim is, dan weet hij dat niemand dit jaar veel geld gaat neerleggen foor Corona, maar eind volgend jaar is een ander verhaal als er weer publiek is. Ik hoop dat hij na dit seizoen bijtekend met een verbeterd contract.

Alvarez is verdedigend echt goud waard, dat is de stofzuiger. Veel trainen op het voetballend gedeelte.

In principe is Ajax al klaar voor volgend seizoen. Ook als Tagliafico weggaat hoeft er van mij niet direct een vervanger voor hem gehaald te worden. We hebben Blind, Martinez ook nog en misschien een leuke jeugdspeler die zich gaat ontwikkelen volgend seizoen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 26 april 2021 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 april 2021 - 21:21 schreef Loetje het volgende:
Een ding nog wel even, na rust speelde Ajax een van de beste helften van dit seizoen in de ED, qwa intensiteit was dit trouwens dé wedstrijd van het seizoen. Dit was reclame voor de Eredivisie
Ja dat was het idd zeker, het was echt een goede topper
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 26 april 2021 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 april 2021 - 00:27 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Voor mij is het heel simpel, mij boeit die hele Brobbey ook niet. Ga ook niet speciaal kijken of hij juicht bij het doelpunt. Ik juich om Ajax en het doelpunt van Klaassen!
Brobbey heeft wel echt serieuze potentie. Ik hoop toch dat hij het gaat redden en dan ook voor Nederland gaat kiezen en niet voor Ghana. Hij heeft een ghanees paspoort, vanwege zijn ouders die daar vandaan komen, maar ook een Nederlands paspoort.

Uitfluiten vind ik niet netjes van het publiek, daar ga ik mee met Loetje. Het is een tiener die een andere keus maakt als dat wij hadden gewild.

Je kan beter schreeuwen... Railla rot op rioalla rot op!! vuile vieze pleurishond je maakt Nederlandse voetbal kapot.. Raiolla fuck op met je rotkop. Raiola jij bent de reden voor de super leugue, jij bent de reden dat het voetbal zo ziek is... Ja ja jij belichaamd alles wat er mis is met voetbal.. Railolla rot op voor altijd!!!

Echt zorg dat er een regel komt dat zaakwaarnemers in Europa een vast bedrag krijgt ipv dit wilde westen wat het nu is.
Tobiaz
 Tobiaz - vrijdag 09 juli 2021 - 13:52   quote  deeplink  
Inmiddels kunnen we vaststellen dat 20-21 een zeer succesvol seizoen is. Europees had het nog veel beter gekund in dit tussenjaar, maar het zat niet mee met blessures (Blind, Kudus, Neres, Stekelenburg, Mazraoui), stommiteiten (Haller, Onana, Promes) en deloyaal gedrag (Brobbey). Het is maar goed dat Martinez en Alvarez zich niets hebben aangetrokken van alle kritiek in de praatprogramma's en dat Klaassen de twijfel bij zijn komst heeft doen verstommen. En, niet te vergeten, dat Ten Hag, het gestigmatiseerde boertje van buuten, een topprestatie heeft geleverd. De jonkies Gravenberch, Timber en Rensch braken door, de rust werd bewaard ondanks al het ongemak, de concurrentie werd in Nederland op grote achterstand gezet met aanvallend voetbal, Ajax-waardig. Chapeau!
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 09 juli 2021 - 14:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 juli 2021 - 13:52 schreef Tobiaz het volgende:
Inmiddels kunnen we vaststellen dat 20-21 een zeer succesvol seizoen is. Europees had het nog veel beter gekund in dit tussenjaar, maar het zat niet mee met blessures (Blind, Kudus, Neres, Stekelenburg, Mazraoui), stommiteiten (Haller, Onana, Promes) en deloyaal gedrag (Brobbey). Het is maar goed dat Martinez en Alvarez zich niets hebben aangetrokken van alle kritiek in de praatprogramma's en dat Klaassen de twijfel bij zijn komst heeft doen verstommen. En, niet te vergeten, dat Ten Hag, het gestigmatiseerde boertje van buuten, een topprestatie heeft geleverd. De jonkies Gravenberch, Timber en Rensch braken door, de rust werd bewaard ondanks al het ongemak, de concurrentie werd in Nederland op grote achterstand gezet met aanvallend voetbal, Ajax-waardig. Chapeau!
Martinez en Alvarez verstaan ook gen Nederlands, dus daar hebben ze geen last van ;-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - AZ (zondag 15 april 2021, 14:30); 2 - 0









0.0133118