BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Twente - Ajax

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
AkaS
 AkaS - zondag 22 augustus 2021 - 13:44   quote  deeplink  
Wissel Gravenberch niet onterecht. Maar de reactie van Gravenberch is precies waar Raiola op wachtte... Met nog maar 1 jaar contract straks is hier het zaadje geplant...
remco k
 remco k - zondag 22 augustus 2021 - 13:45   quote  deeplink  
Blind naar het midden. Ik zou dat niet gedaan hebben in deze pot.
remco k
 remco k - zondag 22 augustus 2021 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2021 - 13:44 schreef AkaS het volgende:
Wissel Gravenberch niet onterecht. Maar de reactie van Gravenberch is precies waar Raiola op wachtte... Met nog maar 1 jaar contract straks is hier het zaadje geplant...
Leek alsof hij baalde dat hij ergens last van had.
nummer10
 nummer10 - zondag 22 augustus 2021 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2021 - 13:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Dan maakt hij er 34 en worden we kampioen.

Overigens ook echt niet de minste aanvaller vandaag. Veel balvaster en wint zijn duels.
Met 34 doelpunten word je geen kampioen als het elftal daardoor voor geen meter loopt.. het word gewoon zielig om hem te zien voetballen.. ben het wel met je eens dat geen enkele aanvaller voldoet vandaag.. geen enkele speler overigens..
remco k
 remco k - zondag 22 augustus 2021 - 13:47   quote  deeplink  
Balverlies van Blind op de gekste momenten vandaag speet echt het minst goed van iedereen.
nummer10
 nummer10 - zondag 22 augustus 2021 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2021 - 13:45 schreef remco k het volgende:
Blind naar het midden. Ik zou dat niet gedaan hebben in deze pot.
Sowieso niet... Blind Alvarez en Klaassen middenveld, totaal geen snelheid meer
Pietje
 Pietje - zondag 22 augustus 2021 - 13:48   quote  deeplink  
En wat heeft Tadic toch vandaag?
remco k
 remco k - zondag 22 augustus 2021 - 13:51   quote  deeplink  
Mazraoui de enige die prima speet vandaag.
nummer10
 nummer10 - zondag 22 augustus 2021 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2021 - 13:51 schreef remco k het volgende:
Mazraoui de enige die prima speet vandaag.
Yep..
remco k
 remco k - zondag 22 augustus 2021 - 14:05   quote  deeplink  
Jezus Klaassen en Blind. Beiden als een zacht lammetje.
nummer10
 nummer10 - zondag 22 augustus 2021 - 14:05   quote  deeplink  
Zat eraan te komen... Goed ingeschoten overigens
Pietje
 Pietje - zondag 22 augustus 2021 - 14:07   quote  deeplink  
En bepaald niet onverdiend. Broederdienst van de ene Pröper voor de andere Pröper (van PSV)
Pietje
 Pietje - zondag 22 augustus 2021 - 14:08   quote  deeplink  
En gvd weer vlak voor tijd. Daar heeft Ajax toch wel een soort van abonnement op.
Pietje
 Pietje - zondag 22 augustus 2021 - 14:09   quote  deeplink  
Ajax, althans DIT Ajax vroeg er nadrukkelijk om. Slappe hap.
Eide
 Eide - zondag 22 augustus 2021 - 14:09   quote  deeplink  
Wat een kutpot.
remco k
 remco k - zondag 22 augustus 2021 - 14:10   quote  deeplink  
Vond het er totaal niet aan komen. Twente amper op de helft geweest na de 1-0. Goal viel echt uit het niets. En echt door hele slechte inzet van Blind en Klaassen. Van beiden had ik het idee dat ze zich in een wanhoopspoging voor die bal hadden kunnen gooien.
Pietje
 Pietje - zondag 22 augustus 2021 - 14:10   quote  deeplink  
Laat dan ook maar de 2-1 komen. Dat realiseren ze pas echt dat er werk aan de winkel is.
remco k
 remco k - zondag 22 augustus 2021 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2021 - 14:08 schreef Pietje het volgende:
En gvd weer vlak voor tijd. Daar heeft Ajax toch wel een soort van abonnement op.
Dat gebeurt het eerste juist zelden.
remco k
 remco k - zondag 22 augustus 2021 - 14:12   quote  deeplink  
Overigens een zaad pot van jewelste.

Maar beide partijen verdienen niets meer dan een gelijk spel.
nummer10
 nummer10 - zondag 22 augustus 2021 - 14:15   quote  deeplink  
Geef danillo maar de kans de volgende pot..

Wat ik echter niet begrijp.. de complete selectie bij elkaar gehouden en totaal geen automatisme erin en een complete rommel boeltje
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 22 augustus 2021 - 14:15   quote  deeplink  
Zo worden we echt niet kampioen en kunnen we beter aankloppen voor de Europa League
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 22 augustus 2021 - 14:15   quote  deeplink  
Pffffff

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 augustus 2021 door Jack Huntelaar --
Loetje
 Loetje - zondag 22 augustus 2021 - 14:19   quote  deeplink  
Ik vraag me, net als vorige week vanaf de 20e minuut af aan, heel hardop af waar ik naar heb zitten kijken.

In mijn optiek heeft Ajax, en dat was vorig jaar ook al een deel zichbaar een ongekend probleem als het om creativiteit gaat. Ajax heeft Gravenberch en Blind die het in de opbouw moeten doen en dat is het. En als Blind dan zijn slechtste wedstrijd ooit voor Ajax speelt en Gravenberch deze keer aan de verkeerde kant van zijn wisselvalligheid zit, is het gewoon klaar.

Het is lopen, lopen en wat vechten maar er zit regelmatig niet veel voetbal in. En in mijn optiek verdiende Ajax vandaag ook echt helemaal niks, ondanks dat hele Twente ook gewoon matig was.

Voorin mist Ajax ongekend veel diepgang en hoop dat dit de laatste keer was dat Tadic én Berghuis samen op de vleugels hebben gespeeld. Het is te voorspelbaar allemaal. En als Klaassen zo door gaat, hoop ik dat Kudus het overneemt zodra die fit is.

Overigens van de voorste 4 was Haller nog de minst slechte. De rest was om te janken. Mazraoui de enige met een voldoende voor mij.

Stekelenburg 5
Mazraoui 7
Timber 5.5
Martinez 5.5
Blind 3
Alvarez 4.5
Gravenberch 4.5
Klaassen 3
Tadic 3.5
Haller 5.5
Berghuis 3.5

Echt, een elftal wat gevoelsmatig in het rechterrijtje speelt vandaag en zeker niet een ploeg die al een tijd samen speelt. Ik denk echt dat er nieuwe prikkels nodig zijn

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 augustus 2021 door Loetje --
Pietje
 Pietje - zondag 22 augustus 2021 - 14:20   quote  deeplink  
Wat een verschil met de spelvreugde bij PSV en Feyenoord. Ik weet wel dat zij eerder aan de voorbereiding moesten beginnen door Europese verplichtingen, maar toch.

Dit Ajax gaat behoorlijk wat punten verspelen als het spel, het enthousiasme en de strijdlust (en de vorm) niet heel snel zal verbeteren.

Wat geeft deze wedstrijd een enorm kut-gevoel.
AkaS
 AkaS - zondag 22 augustus 2021 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2021 - 13:47 schreef remco k het volgende:
Balverlies van Blind op de gekste momenten vandaag speet echt het minst goed van iedereen.
Was idd opvallend. Hopen dat het een incident is en geen teken van verval dat is ingetreden.
AkaS
 AkaS - zondag 22 augustus 2021 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2021 - 13:47 schreef remco k het volgende:
Balverlies van Blind op de gekste momenten vandaag speet echt het minst goed van iedereen.
Was idd opvallend. Hopen dat het een incident is en geen teken van verval dat is ingetreden.
AkaS
 AkaS - zondag 22 augustus 2021 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2021 - 13:47 schreef remco k het volgende:
Balverlies van Blind op de gekste momenten vandaag speet echt het minst goed van iedereen.
Was idd opvallend. Hopen dat het een incident is en geen teken van verval dat is ingetreden.
AkaS
 AkaS - zondag 22 augustus 2021 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2021 - 13:47 schreef remco k het volgende:
Balverlies van Blind op de gekste momenten vandaag speet echt het minst goed van iedereen.
Was idd opvallend. Hopen dat het een incident is en geen teken van verval dat is ingetreden.
AkaS
 AkaS - zondag 22 augustus 2021 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2021 - 13:47 schreef remco k het volgende:
Balverlies van Blind op de gekste momenten vandaag speet echt het minst goed van iedereen.
Was idd opvallend. Hopen dat het een incident is en geen teken van verval dat is ingetreden.
AkaS
 AkaS - zondag 22 augustus 2021 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2021 - 13:47 schreef remco k het volgende:
Balverlies van Blind op de gekste momenten vandaag speet echt het minst goed van iedereen.
Was idd opvallend. Hopen dat het een incident is en geen teken van verval dat is ingetreden.
Obdam4Ajax
 Obdam4Ajax - zondag 22 augustus 2021 - 14:21   quote  deeplink  
Drama!!!! kom op Ten Hag, waar is de drive, de passie en de energie...om tegenstanders gewoon zoek te spelen. De schaal al verloren en nu ook de tweede competitiewedstrijd gelijk. Werk aan de winkel. Ik wil een passievol en gedreven Ajax zien!!!
Loetje
 Loetje - zondag 22 augustus 2021 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2021 - 14:20 schreef Pietje het volgende:
Wat een verschil met de spelvreugde bij PSV en Feyenoord. Ik weet wel dat zij eerder aan de voorbereiding moesten beginnen door Europese verplichtingen, maar toch.

Dit Ajax gaat behoorlijk wat punten verspelen als het spel, het enthousiasme en de strijdlust (en de vorm) niet heel snel zal verbeteren.

Wat geeft deze wedstrijd een enorm kut-gevoel.
Juist aan die strijdlust ligt het niet.

Ajax is alleen maar aan het vechten dus dat is voor mij complete onzin.

5 jaar geleden riepen we dat er geen gif in zat. De dag vandaag zit er regelmatig meer gif dan voetbal in. Te weinig gasten die het beoogde spel vorm kunnen geven en doe 2 die het kunnen, zakten compleet door de ondergrens
Obdam4Ajax
 Obdam4Ajax - zondag 22 augustus 2021 - 14:24   quote  deeplink  
en geef niemand een beschermde plek, niet goed dan gewoon op de bank of wisselen. Blind was slecht, Klaassen was onzichtbaar...
Geef je spelers ook opdracht om zoveel mogelijk naar voren te voetballen. Tikkie breed en tikkie terug zoals Berghuis in 1e helft was tranentrekkend...
En dan dat tempo. Mijn schoonmoeder beweegt nog sneller!
Pietje
 Pietje - zondag 22 augustus 2021 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2021 - 14:24 schreef Loetje het volgende:

[..]

Juist aan die strijdlust ligt het niet.

Ajax is alleen maar aan het vechten dus dat is voor mij complete onzin.

5 jaar geleden riepen we dat er geen gif in zat. De dag vandaag zit er regelmatig meer gif dan voetbal in. Te weinig gasten die het beoogde spel vorm kunnen geven en doe 2 die het kunnen, zakten compleet door de ondergrens
Ik koppel strijdlust aan effectiviteit en dat laatste miste ik totaal. Voor de rest uiteraard met je eens.
Pietje
 Pietje - zondag 22 augustus 2021 - 14:28   quote  deeplink  
En dus kan Ajax al vanaf de tweede wedstrijd van deze competitie weer in de achtervolging...
Loetje
 Loetje - zondag 22 augustus 2021 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2021 - 14:26 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik koppel strijdlust aan effectiviteit en dat laatste miste ik totaal. Voor de rest uiteraard met je eens.
Strijdlust en effectiviteit zijn geen zins met elkaar te koppelen. Je kan strijd leveren en goed spelen en strijd leveren en kut spelen.

Vandaag lag het gewoon aan de totale balbehandeling. Iedere pass was kut, echt iedere pass.

Maar gevochten hebben ze. Meer dan ooit.
Pietje
 Pietje - zondag 22 augustus 2021 - 14:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2021 - 14:28 schreef Loetje het volgende:

[..]

Strijdlust en effectiviteit zijn geen zins met elkaar te koppelen. Je kan strijd leveren en goed spelen en strijd leveren en kut spelen.

Vandaag lag het gewoon aan de totale balbehandeling. Iedere pass was kut, echt iedere pass.

Maar gevochten hebben ze. Meer dan ooit.
Oké, maar wat heb je aan vechten als het niks oplevert? De juiste vorm ontbreekt en dan ga je met "vechten" al gauw over de grens, met gele en rode kaarten als grote kans.

Ik heb me dood zitten ergeren. Wat jij en Remco ook schreven, alleen Mazraoui begreep het en speelde een goede wedstrijd. Alleen hij.
Loetje
 Loetje - zondag 22 augustus 2021 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2021 - 14:32 schreef Pietje het volgende:

[..]

Oké, maar wat heb je aan vechten als het niks oplevert? De juiste vorm ontbreekt en dan ga je met "vechten" al gauw over de grens, met gele en rode kaarten als grote kans.

Ik heb me dood zitten ergeren. Wat jij en Remco ook schreven, alleen Mazraoui begreep het en speelde een goede wedstrijd. Alleen hij.
Dat is een hele andere discussie, Jack. Je kan gewoon niet zeggen dat er geen strijdlust was vandaag.

Dat over de grens gebeurd al langer en Ajax ontsnapt wel vaker aan rood.

Roep het al langer, Ajax heeft veel te weinig geïnvesteerd in creativiteit. Teveel vechters.

Ajax heeft 2/3 vechters en lopers nodig en niet meer dan dat.
Loetje
 Loetje - zondag 22 augustus 2021 - 14:36   quote  deeplink  
Dat we ons kapot hebben geërgerd, staat denk ik voor iedereen vast.

Maargoed, dat was het voor mij betreft weer vandaag. Topic ook niet kunnen starten ondanks de vraag van Eide, helaas.
Heb geen tijd gehad, enkele andere zeer belangrijke dingen op het moment en dat blijft voorlopig zo. Ook weinig lol meer in trouwens
Pietje
 Pietje - zondag 22 augustus 2021 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2021 - 14:36 schreef Loetje het volgende:
Dat we ons kapot hebben geërgerd, staat denk ik voor iedereen vast.

Maargoed, dat was het voor mij betreft weer vandaag. Topic ook niet kunnen starten ondanks de vraag van Eide, helaas.
Heb geen tijd gehad, enkele andere zeer belangrijke dingen op het moment en dat blijft voorlopig zo. Ook weinig lol meer in trouwens
Sterkte ermee, gap!
Pietje
 Pietje - zondag 22 augustus 2021 - 14:38   quote  deeplink  
Ik moet ook stoppen: lekkage in de afvoer van de keuken. :(
Dat kan er vandaag ook nog wel bij!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 22 augustus 2021 - 15:13   quote  deeplink  
Kut Ten Hag!!
p111
 p111 - zondag 22 augustus 2021 - 15:14   quote  deeplink  
Wat een draak van een wedstrijd Twente-Ajax .Twente vecht en valt constant op de grond een scheidsrechter die dramatisch floot en een Ajax wat ver beneden peil voetbalde.Een trainer die niet wisselt en wat hij wisselt was ook niet echt zinvol.Gravenberch was minder slecht als Blind en Klaasen die veruit de slechtste waren,dus Blind wisselen en Klaasen. Veel te laat ingegrepen en de slechte mensen laten staan hij had evt Neres en Antoni voor Haller en Berghuis kunnen doen,uiteraard veel eerder als dat hij nu deed.

Stekelenburg 4
Mazraoui 7
Timber 5
Martinez 5.5
Blind 3
Alvarez 4
Gravenberch 4.5
Klaassen 3
Tadic 4.5
Haller 5.5
Berghuis 3.5
=========
Trainer niet in gegrepen als het niet loopt dus een 3

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 augustus 2021 door p111 --
AkaS
 AkaS - zondag 22 augustus 2021 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2021 - 13:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Leek alsof hij baalde dat hij ergens last van had.
Inmiddels duidelijk dat hij ergens van baalde... Dat ten Hag se überzwakke Blind niet durfde te wisselen. Mijn god die voegde echt helemaal niets toe.

En met een spits van Ajaxniveau hadden we evengoed gewonnen. Fijn dat Haller net voor Klaassen kon intikken, maar toen het er echt om ging gaf hij weer niet thuis

. Zo zonde!
AkaS
 AkaS - zondag 22 augustus 2021 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2021 - 15:13 schreef Ajax Warrior het volgende:
Kut Ten Hag!!
Helemaal mee eens hahahaha. Maar zonder dollen iemand merkte op dat de selectie nagenoeg in tact is gebleven en er desondanks geen automatisme waar te nemen is.

Dat is de Hand van ten Hag!

Het missen van opgelegde kansen, dat is het verhaal van miskoop Haller!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 22 augustus 2021 - 15:57   quote  deeplink  
Nee het is de instelling van sommige spelers, die was beneden niveau.
Er ontbrak ook snelheid, lekker op het gemakje want het is nog vroeg

Blind en ten Hag waren beiden pissig na de wedstrijd, lieten dit duidelijk weten.
vanaf minuut 1 niet alert genoeg en te weinig snelheid in de ploeg.
Al moet Blind zijn boosheid niet op zijn medespelers afschuiven.

Ik wil ten Hag niet goed praten want er moet zeer zeker wat veranderen maar de spelers verzaakten dan sta je zoals menige trainer machteloos..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 augustus 2021 door Jack Huntelaar --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 22 augustus 2021 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2021 - 15:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Nee het is de hand aan de instelling van sommige spelers, die was beneden niveau.
Er ontbrak het ook aan snelheid.

Blind en ten Hag waren beiden pissig na de wedstrijd, lieten dit duidelijk weten.
vanaf minuut 1 niet alert genoeg en te weinig snelheid in de ploeg.
Al moet Blind zijn boosheid niet op zijn medespelers afschuiven.

Ik wil ten Hag niet goed praten want er moet zeer zeker wat veranderen maar de spelers verzaakten dan sta je zoals menige trainer machteloos..
Dat jij nog in die standaard woordjes na puntverlies in een wedstrijd trapt man! Elke keer zeggen ze hetzelfde en elke keer verandert er niks!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 22 augustus 2021 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2021 - 16:13 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat jij nog in die standaard woordjes na puntverlies in een wedstrijd trapt man! Elke keer zeggen ze hetzelfde en elke keer verandert er niks!
Je wint nooit iedere wedstrijd Warrior, er zijn altijd van deze wedstrijden bij.
Valt niet goed te praten maar het is jaar in jaar uit zo.

Jij moet dit toch ook weten!
Natuurlijk ligt het ook bij de trainer want die moet ze gemotiveerd het veld in sturen.
Maar als hun verzaken dan kan je als trainer weinig meer doen

Ze moesten allemaal een schop onder hun kont krijgen die duur verwende mannetjes
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 22 augustus 2021 - 16:46   quote  deeplink  
Maar elke x weer kut!
remco k
 remco k - zondag 22 augustus 2021 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 augustus 2021 - 15:26 schreef AkaS het volgende:

[..]

Inmiddels duidelijk dat hij ergens van baalde... Dat ten Hag se überzwakke Blind niet durfde te wisselen. Mijn god die voegde echt helemaal niets toe.

En met een spits van Ajaxniveau hadden we evengoed gewonnen. Fijn dat Haller net voor Klaassen kon intikken, maar toen het er echt om ging gaf hij weer niet thuis

. Zo zonde!
Nou ja. Gravenberg raakte ook geen knikker en voor die wissel kreeg Twente wel meer mogelijkheden dan na de wissel.

Haller vond ik vandaag oprecht de beste aanvaller van de 6 die er gespeeld hebben. Geen van de flank spelers heeft ook maar iets goeds gedaan met de bal, alleen Tadic bleef het wel proberen waar de rest er ook maar mee stopte leek het wel.

Danilo leek niet echt een idee te hebben wat hij uberhaubt moest doen.

Haller moet veel beter en het zegt alles dat hij vandaag de beste aanvaller was.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5159
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Twente - Ajax









0.0190150