BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Vitesse (zondag 29 augustus 2021, 14:30); 5 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 27 augustus 2021 - 19:03   quote  deeplink  
25abd798-5539-4429-8c08-fee3124cbfa1_thumb840.jpg

Ajax liet vorige week volledig onnodig punten liggen door een uiterst zwakke pot af te werken tegen Twente. Ajax oogde levenloos, ideeëloos, loom en ongeïnteresseerd. Veelzeggend is dat zelf Dusan Tadic zich voor eens niet aan het erbarmelijke niveau van zijn teamgenoten wist te onttrekken. Deze zondag wacht de eerste serieuze tegenstander van de jaargang van de Eredivisie. Vitesse speelde vorig jaar een prima seizoen en is onder de Duitser Thomas Letsch het seizoen redelijk goed begonnen. Vitesse verloor weliswaar verrassend met 0-3 van Willem II en versloeg Zwolle ternauwernood met 1-0 maar wist zich knap te plaatsen voor de Conference League door Anderlecht uit te schakelen. De teneur in Arnhem is derhalve positief.

Historie

Ajax speelde in haar historie maar liefst 81 duels tegen Vitesse. Daarvan won Ajax er 50 (en gingen er 21 (verloren. 10 Duels eindigden in een gelijk spel. De afgelopen 10 seizoenen speelde Ajax 11 duels tegen de Arnhemmers, waarbij opgemerkt dient te worden dat de thuiswedstrijd tijdens het seizoen 2019/20 geen doorgang had vanwege de coronapandemie. Ajax speelde dus 9 competitieduels en twee bekerduels tegen de Arnhemmers. Ajax won 8 van die duels, verloor er twee en speelde één maal gelijk. Beide bekerduels werden gewonnen, en er was slechts één maal puntverlies in eigen huis. Vorig seizoen ontmoette Ajax het Arnhemse Hollywood aan de Rijn drie maal. Ajax won thuis met 2-1, uit met 1-3 en won het bekerduel met 2-1.

Vitesse

Vitesse speelt 5-3-2 met twee zeer aanvallend ingestelde backs. Bovendien schuift oud-Ajacied Bazoer geregeld in. Het vreemdelingenlegioen van Vites, waar Bazoer zeer waarschijnlijk de enige Nederlander in de basis zal zijn, laat zich verder nog moeilijk omschrijven door de wisselvallige prestaties. De ploeg kent veel nieuwe namen, waaronder de opvolger van de naar Ajax vertrokken Remco Pasveer. De nieuwe keeper Schubert maakt een redelijk goede indruk, maar er valt gewoon nog niet veel van dit uiterst wisselvallige Vitesse te zeggen. Wat mogelijk voordelig is voor Ajax is dat de Ernemmers ook al een midweekse wedstrijd in de benen hebben.

De topscorer in de competitie is de Noor Frederiksen. Aangezien Vitesse pas één cometitiegoal maakte is Frederiksen ook de enige naam op die lijst. Tegen Anderlecht scoorde linksback Wittek echter ook twee maal, en in de eerste wedstrijd kwamen Dasa, Frederiksen en Tannane ook tot scoren. Er zit dus wel degelijk scorend vermogen in de ploeg. Vitesse krijgt echter tot dusver opvallend veel treffers tegen. In de competitie kreeg Vitesse 3 goals om de oren en Anderlecht kwam zelf tot 4 goals in 2 wedstrijden.

Ajax

Ajax is het seizoen ronduit zwak begonnen. Tegen PSV speelde Ajax nog redelijk maar was het resultaat nul. Tegen het zeer zwakke NEC oogde het ook nog okay gedurende de eerste 20 minuten maar tegen Twente beleefde Ajax een afgang. Een mazzeltje uit een scrimmage leverde een doelpunt op, maar Ajax wist eigenlijk nauwelijks kansen te creëren. Dat Ajax een punt uit het duel met Twente sleepte is vooral te danken aan het eveneens zwakke Twente dat ook nauwelijks tot fatsoenlijk voetbal kwam, mede ingegeven door het anti-voetbal van Ron Jans. Andere tegenstander zullen dit echter hebben gezien en gokken dat je met uiterst defensief voetbal Ajax kan reduceren tot een deemoedig lammetje.

Bij Ajax staat Haller ondertussen serieus onder druk. De recordaankoop heeft nog geen moment weten te overtuigen en oogt sloom en technisch zeer beperkt. Op de flank heeft Berghuis ook nog bepaald geen visitekaartje afgegeven en lijkt de weg vrij voor een basisplaats voor Antony. Tagliafico keert terug tegen Vitesse waardoor achterin Martinez mogelijk buiten de boot gaat vallen als Blind terugkeert in het hart van de verdediging. Mazraoui lijkt voorlopig de strijd op rechtsback te hebben gewonnen en Timber lijkt de voorkeur te hebben boven Schuurs. Daarmee lijkt de opstelling wel duidelijk, tenzij EtH Haller gaat slachtofferen en met Tadic op Danilo in de spits gaat spelen.

De beelden

Ajax speelde vorig seizoen de laatste wedstrijd van het seizoen tegen Vitesse toen Ajax al lang en breed kampioen was. In Arnhem won Ajax met 1-3 door goals van Haller, Antony en Martinez.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 augustus 2021 door Eide --
remco k
 remco k - vrijdag 27 augustus 2021 - 19:31   quote  deeplink  
Heerlijk lezen weer Eide.

Ben benieuwd.
Eide
 Eide - vrijdag 27 augustus 2021 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2021 - 19:31 schreef remco k het volgende:
Heerlijk lezen weer Eide.
Nou ja, zo positief is het niet. Ik voelde zelf wel wat chagarijn bij het schrijven.
remco k
 remco k - vrijdag 27 augustus 2021 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2021 - 19:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou ja, zo positief is het niet. Ik voelde zelf wel wat chagarijn bij het schrijven.
Haha. Dat zijn twee verschillende dingen hè.

Ik ben totaal niet zo negatief gestemd over de ploeg. Tegen Vitesse de drie punten pakken interland week in en fris aan pot 4 beginnen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 28 augustus 2021 - 08:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2021 - 21:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Haha. Dat zijn twee verschillende dingen hè.

Ik ben totaal niet zo negatief gestemd over de ploeg. Tegen Vitesse de drie punten pakken interland week in en fris aan pot 4 beginnen.
Laten we dit hopen, geloof me die hebben nog iets recht te zetten.
Ze gaan die bittere pil tegen Twente weg werken.

Nu weer punten verliezen zou een catastrofaal zijn.

3-1

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 augustus 2021 door Jack Huntelaar --
p111
 p111 - zaterdag 28 augustus 2021 - 12:14   quote  deeplink  
Prima stuk Eide,bedankt daar voor.Misschien toch is gaan nadenken om Gorter op te stellen ook gisteren weer een hele goede pot gekeept.En ja Vitesse is onberekenbaar ook voor Ajax,en na die wanprestatie tegen Twente heeft Ajax wat goed te maken.Ik ga uit van een zeer gemotiveerd Ajax die hopelijk is in een hoog tempo probeert te scoren.Ik zeg een 3-0

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 augustus 2021 door p111 --
remco k
 remco k - zaterdag 28 augustus 2021 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2021 - 08:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Laten we dit hopen, geloof me die hebben nog iets recht te zetten.
Ze gaan die bittere pil tegen Twente weg werken.

Nu weer punten verliezen zou een catastrofaal zijn.

3-1
Zelfs dat zou wel meevallen. We zijn wel vaker kampioen geworden met puntverlies tegen Twente en Vitesse.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 28 augustus 2021 - 23:24   quote  deeplink  
thanks eide.. ik durf geen voorspelling te doen.. laten we in iedergeval hopen dat ajax wat beter loopt qua veldspel en minder los zand is en we kunnen zien dat de spelersgroep intact is gebleven en niet op 0 hoeven te beginnen...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 29 augustus 2021 - 00:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2021 - 18:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Zelfs dat zou wel meevallen. We zijn wel vaker kampioen geworden met puntverlies tegen Twente en Vitesse.
Misschien, maar je loopt wel direct achter op de concurrentie na 3 wedstrijden.
Niet fijn!
AkaS
 AkaS - zondag 29 augustus 2021 - 07:39   quote  deeplink  
Ik geloof in een 3-1 winst voor Ajax.

Mocht het onverhoopt weer als los zand zijn en op een verlies uitdraaien, dan eindelijk eens die slappe ouwehoer eruit knallen.

Van de week weer eens een interview gezien waar hij het ene moment zegt niets van de loting meegekregen te hebben omdat Vitesse aan het kijken was. En een paar minuten later vanuit een andere insteek verteld hij hoe ze zoon de loting volgde en hem op de hoogte hield...

Zo ken ik deze ouwehoer weer. Zo jammer dat gelieg van hem!

Net zoals bij zijn overstap van Utrecht naar Ajax, dat zijn allereerste officiële wedstrijd als trainer van Ajax direct tegen zijn oude club en team voor hem geen extra spanning opleverde... Nee hoor, het is gewoon een wedstrijd zoals alle anderen...

Wat een omhoog gevallen leugenaar is het eigenlijk toch!

Ja, ik blijf negatief over hem. Ben er heilig van overtuigd dat met een echt goede coach wij destijds Tottenham hadden verslagen en 2x hadden overwinterd de laatste 2 jaar.

Anyway obv onze selectie zeg ik winst voor Ajax!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 augustus 2021 door AkaS --
AkaS
 AkaS - zondag 29 augustus 2021 - 07:40   quote  deeplink  
Ajax heeft kwalitatief gezien goede selecties en breed zeker voor eredivisie begrippen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 augustus 2021 door AkaS --
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 29 augustus 2021 - 08:09   quote  deeplink  
Ik denk 2 - 1 of 3 - 1.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 29 augustus 2021 - 11:44   quote  deeplink  
Gaat lastig worden. Mooie test om te zien waar Ajax nu inmiddels staat.
2-1 maar dat is meer de wens.
Eide
 Eide - zondag 29 augustus 2021 - 13:23   quote  deeplink  
E99FFb5X0AU9zqK?format=jpg&name=large
Eide
 Eide - zondag 29 augustus 2021 - 13:24   quote  deeplink  
Antony voor Berghuis, eigenlijk wel als verwacht. Tagliafico op de bank, wat ik toch wel verrassend vind. Zou er buitenlandse interesse zijn of heeft het duo Martinez/Blind het gewonnen van het duo Blind/Tagliafico?
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 29 augustus 2021 - 14:18   quote  deeplink  
Berghuis, misschien beetje uit vorm ?
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 29 augustus 2021 - 14:19   quote  deeplink  
Berghuis, misschien beetje uit vorm ?
Eide
 Eide - zondag 29 augustus 2021 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 augustus 2021 - 14:19 schreef Onze Ajax het volgende:
Berghuis, misschien beetje uit vorm ?
Tot dusver natuurlijk niet heel goed geweest. Eén assist maar verder heeft hij eigenlijk nog niets laten zien. Als je dan ook Antony en Neres hebt is het logisch dat je andere jongens minuten gaat laten maken, zeker na de teleurstellende prestatie van vorige week.
Eide
 Eide - zondag 29 augustus 2021 - 14:35   quote  deeplink  
Prachtige goal. Echt schitterend.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 29 augustus 2021 - 14:35   quote  deeplink  
Wat een geweldige aanvallende opzet.
Echt een topactie. 1- 0
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 29 augustus 2021 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 augustus 2021 - 14:31 schreef Eide het volgende:

[..]

Tot dusver natuurlijk niet heel goed geweest. Eén assist maar verder heeft hij eigenlijk nog niets laten zien. Als je dan ook Antony en Neres hebt is het logisch dat je andere jongens minuten gaat laten maken, zeker na de teleurstellende prestatie van vorige week.
Ja, dat is ook waar.
Eide
 Eide - zondag 29 augustus 2021 - 14:39   quote  deeplink  
Ajax is echt heel erg goed aan de wedstrijd begonnen.
remco k
 remco k - zondag 29 augustus 2021 - 14:44   quote  deeplink  
Ajax speelt een heel goed eerste kwartier.

Blind als enige gewoon matig tot nu toe.
remco k
 remco k - zondag 29 augustus 2021 - 14:45   quote  deeplink  
Daar ligt het bij Ajax helemaal open.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 29 augustus 2021 - 14:47   quote  deeplink  
Goede eerste kwartier, moet ik zeggen.
Wel oppassen dat Vitesse nu niet beter in de wedstrijd gaat komen.
remco k
 remco k - zondag 29 augustus 2021 - 14:49   quote  deeplink  
Haller ook prima begonnen trouwens.
remco k
 remco k - zondag 29 augustus 2021 - 14:53   quote  deeplink  
Wel zo’n pot dat die tweede gewoon moet vallen.
remco k
 remco k - zondag 29 augustus 2021 - 14:54   quote  deeplink  
Echt alle voorzetten zijn om te janken.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 29 augustus 2021 - 14:57   quote  deeplink  
Alvarez vind ik ook steeds beter en beter worden.
Zit nog genoeg potentie in bij hem.
Eide
 Eide - zondag 29 augustus 2021 - 14:58   quote  deeplink  
Het is dat Ajax pas één maal heeft gescoord maar Ajax moet dit in de eerste helft natuurlijk wel gewoon beslissen.
remco k
 remco k - zondag 29 augustus 2021 - 14:59   quote  deeplink  
Onze hele as is echt heel goed vandaag.
remco k
 remco k - zondag 29 augustus 2021 - 15:02   quote  deeplink  
100% goal. Bal komt van Bazoer.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 29 augustus 2021 - 15:02   quote  deeplink  
Na mijn mening, géén buitenspel. Moet 2 - 0 zijn.
Eide
 Eide - zondag 29 augustus 2021 - 15:03   quote  deeplink  
Zoveel prachtige aanvallen en dan zo op 2-0 komen. Nou ja, ook deze telt.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 29 augustus 2021 - 15:03   quote  deeplink  
Oke, toch de 2 - 0
Eide
 Eide - zondag 29 augustus 2021 - 15:13   quote  deeplink  
Klasse. Kat in het bakkie.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 29 augustus 2021 - 15:13   quote  deeplink  
Het gaat lekker bij ons, 3 - 0.
remco k
 remco k - zondag 29 augustus 2021 - 15:14   quote  deeplink  
Heerlijke eerste helft.

Haller echt gewoon een van de beste mensen bij Ajax vandaag. Vrijwel alle kaatsen goed. Vast aan de bal. Kopduels komen allemaal aan.

Hopelijk zet hij dat voort en wordt hij alsnog de spits waar we op hopen en vervalt hij niet in het slechte voetbal wat hij te veel laat zien.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 29 augustus 2021 - 15:15   quote  deeplink  
Haler nog niet gescoord, maar hij is wel goed voor de medespelers.
Pietje
 Pietje - zondag 29 augustus 2021 - 15:16   quote  deeplink  
Ik kom nu pas binnen en zie dat het 3-0 voor Ajax staat. Prima! Ik lees van jullie dat Ajax goed speelt. Dat doet mijn oude Ajax-hart goed :)
Eide
 Eide - zondag 29 augustus 2021 - 15:17   quote  deeplink  
Beste man van de eerste helft is zonder enige twijfel Mazraoui. Nous speelt echt een geweldige pot tot dusver.
Pietje
 Pietje - zondag 29 augustus 2021 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 augustus 2021 - 15:17 schreef Eide het volgende:
Beste man van de eerste helft is zonder enige twijfel Mazraoui. Nous speelt echt een geweldige pot tot dusver.
Vorige week, tegen FC Twente, vond ik Nous ook de enige Ajacied die een voldoen de scoorde. Die jongen is goed in vorm.
Loetje
 Loetje - zondag 29 augustus 2021 - 15:19   quote  deeplink  
Echt een belachelijk goede eerste helft. Constant iedereen in beweging en met name voorin is het genieten. Iedereen is in beweging en in tegenstelling tot vorige week echt een genot voor het oog. Tempo daardoor hoog en vanaf de eerste minuut een grote kansenregen en 17 schoten.

Rechterkant is ontzettend goed, zowel Mazraoui als Antony zo ontzettend goed.

En Bazoer had weer een echt Bazoertje. Was wat mij betreft donkerrood

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 augustus 2021 door Loetje --
remco k
 remco k - zondag 29 augustus 2021 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 augustus 2021 - 15:17 schreef Eide het volgende:
Beste man van de eerste helft is zonder enige twijfel Mazraoui. Nous speelt echt een geweldige pot tot dusver.
Mazraoui ook heel erg goed hoor.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 29 augustus 2021 - 15:20   quote  deeplink  
Hij is inderdaad heel erg goed.
Loetje
 Loetje - zondag 29 augustus 2021 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 augustus 2021 - 15:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Mazraoui ook heel erg goed hoor.
Was vorige week ook onze beste man.

Op deze manier is Nous echt een ongekende meerwaarde voor de ploeg
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 29 augustus 2021 - 15:25   quote  deeplink  
Als ik er 1 mag aanwijzen die minder is, dan is dat Blind!
nummer10
 nummer10 - zondag 29 augustus 2021 - 15:27   quote  deeplink  
Prima eerste helft, incl haller.. mag ook eens gezegd worden door mij ;)
Pietje
 Pietje - zondag 29 augustus 2021 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 augustus 2021 - 15:27 schreef nummer10 het volgende:
Prima eerste helft, incl haller.. mag ook eens gezegd worden door mij ;)
Haha. Voel jij je wel helemaal lekker? :)
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 29 augustus 2021 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 augustus 2021 - 15:25 schreef Ajax Warrior het volgende:
Als ik er 1 mag aanwijzen die minder is, dan is dat Blind!
Die heb ik inderdaad erg weinig gezien.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5995
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Vitesse (zondag 29 augustus 2021, 14:30); 5 - 0









0.0180981