BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Borussia Dortmund (dinsdag 19-10-2021, 21.00) Champions League 4-0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zaterdag 16 oktober 2021 - 23:51   quote  deeplink  
96c184acc2cfdcf5f3df60d00923f134-9.jpg

Datum en tijdstip: Dinsdag 19 oktober 2021, 21.00 uur
Locatie: Johan Cruijff ArenA, Amsterdam
Scheidsrechter: Jesus Gil Manzano
Competitie: UEFA Champions League

De wedstrijd
De kop van het seizoen is eraf en de eerste echte testen komen eraan. Dinsdag is in Amsterdam de eerste ontmoeting van het tweeluik met Borussia Dortmund en 5 dagen later wacht PSV.

Zowel Ajax als Dortmund zijn de Champions League uitstekend begonnen met 6 punten uit 2 wedstrijden. De winnaar van deze wedstrijd zal dan ook praktisch zeker in de 8e finales staan.

Ajax kende voor de interlandbreak een uitstekende periode maar verloor op het laatste moment van Utrecht. Echter herpakte het zich gisteren met een zege in Friesland tegen Heerenveen. Ook Dortmund kende een goede generale. Het won met 3-1 van Mainz en Haaland is weer terug. Dat liet hij overigens ook direct zien met 2 goals.

Uitslagen en programma poule C:
Sporting Portugal - AJAX 1-5
Besiktas - Borussia Dortmund 1-2

AJAX - Besiktas 2-0
Borussia Dortmund - Sporting Portugal 1-0

AJAX - Borussia Dortmund 4-0
Besiktas - Sporting Portugal 1-4

Stand poule C:
1. AJAX 3-9 (11-1)

2. Borussia Dortmund 3-6 (3-5)
3. Sporting Portugal 3-3 (5-7)
4. Besiktas 3-0 (2-8)

96c184acc2cfdcf5f3df60d00923f134-2.jpg

Ons aller Ajax
Voor Ajax zou je het bijna de eerste echte test van het seizoen mogen noemen. Het spel tot op heden is bij vlagen best heel goed geweest, maar helemaal safe voelt het op een een of andere manier niet.

De Cruijff schaal tegen PSV werd verloren, de 2 clubs die het fysiek durfde te maken (Twente en Utrecht) koste Ajax direct punten en de overwinningen tegen de wat serieuzere teams zoals Sporting en Besiktas, waren het de tegenstanders die niet op oorlogssterkte waren. Ofwel, het wordt tijd om te zien waar Ajax deze week echt staat. Was alle lof terecht en is Ajax klaar om 2 van dit soort wedstrijden te winnen in 5 dagen tijd, of is Ajax daadwerkelijk nog niet zover?

Als eerste zal het cruciaal zijn dat Edson Alvarez terug zal zijn. Zowel Dortmund als PSV hebben ongekend veel snelheid in de ploeg, zetten graag druk en schakelen razendsnel om. De kwaliteit van Edson Alvarez zal dan ook meer dan ooit nodig zijn. Ook Antony, Tagliafico én Martinez, die al een half uurtje kon spelen in Heerenveen, keert terug.

Het is dus interessant om te zien hoe Ajax zal gaan aantreden en wat het tactische brein van Ten Hag ons gaat brengen.

96c184acc2cfdcf5f3df60d00923f134-8.jpg

Onze tegenstander, Borussia Dortmund
Dortmund lijkt langzaamaan in het seizoen te groeien. Het begin was nog wisselvallig, maar het lijkt qua resultaten allemaal wat stabieler te worden.

De ploeg van nieuwe trainer Marco Rose krijgt weliswaar makkelijk tegengoals, maar inmiddels zijn ze de koploper in Duitsland. Al spelen Bayern München en Leverkusen morgen nog tegen elkaar waarbij de winnaar de koploper zal zijn.

Dortmund heeft met toptalenten Haaland en Bellingham maar ook met de snelheid en creativiteit van Malen, Reus, Brandt, Can en Thorgan Hazard wel echt goede spelers tot hun beschikking. Defensief lijkt het nog allemaal wat minder dus met name daar lijkt Ajax echt iets te kunnen halen.

Tot slot
Ajax speelde in het seizoen 2012/2013 in de Champions League nog tegen Borussia Dortmund. Uit verloor het in de slotfase ongelukkig met 1-0. In de ArenA werd Ajax afgedroogd en won Dortmund met maarliefst 1-4. Hieronder de samenvatting van die wedstrijd.

Overigens, de laatste thuiswedstrijd tegen een Duitse club in de Champions League was een stuk beter. Topclub Bayern München werd op 3-3 gehouden en was Ajax grote delen van de wedstrijd de betere ploeg.



Ik wens iedereen een mooie week en machtige Champions League avond toe en tot ons aller Ajax!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 oktober 2021 door Loetje --
remco k
 remco k - zondag 17 oktober 2021 - 09:50   quote  deeplink  
Kon nog weleens dezelfde eindstand op het bord komen te staan als de vorige keer.
p111
 p111 - zondag 17 oktober 2021 - 11:06   quote  deeplink  
Mooi stukkie Loeki,top gedaan.
Nou wat ik gelezen heb zijn er nog al wat blessures bij Dortmund.Ik heb wel vertrouwen in onze jongens,met weer de oude opstelling dus met onze zuidamerikanen er in.En met onze CL instelling gaat het zeker een top wedstrijd worden.Het word wel een bijzondere week met Dortmund en PSV in een week hopelijk zijn we volgende week heel vrolijk. Ik ga voor dinsdag op een uitslag van 1-0 en de wedsstrijd tegen PSV ga ik voor 3-1.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 oktober 2021 door p111 --
remco k
 remco k - zondag 17 oktober 2021 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 oktober 2021 - 11:06 schreef p111 het volgende:
Mooi stukkie Loeki,top gedaan.
Nou wat ik gelezen heb zijn er nog al wat blessures bij Dortmund.Ik heb wel vertrouwen in onze jongens,met weer de oude opstelling dus met onze zuidamerikanen er in.En met onze CL instelling gaat het zeker een top wedstrijd worden.Het word wel een bijzondere week met Dortmund en PSV in een week hopelijk zijn we volgende week heel vrolijk. Ik ga voor dinsdag op een uitslag van 1-0 en de wedsstrijd tegen PSV ga ik voor 3-1.
Grootste deel van de geblesseerden is volgens mij weer terug en fit.
Loetje
 Loetje - zondag 17 oktober 2021 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 oktober 2021 - 12:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Grootste deel van de geblesseerden is volgens mij weer terug en fit.
Yep.
Loetje
 Loetje - zondag 17 oktober 2021 - 15:10   quote  deeplink  
1-3
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 17 oktober 2021 - 17:53   quote  deeplink  
Mooi gedaan weer Brabo, daarvoor bedankt!

Ik denk ook dat Ajax het lastig gaat krijgen..

1-3

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 oktober 2021 door Jack Huntelaar --
Loetje
 Loetje - zondag 17 oktober 2021 - 19:19   quote  deeplink  
Vraag aan jullie, wie op 10 dinsdag, Berghuis of Klaassen?

Ik vind het lastig. Dortmund achterin zwak en met Berghuis heb je creativiteit daar en met Klaassen die extra man in de 16

Alvarez wordt cruciaal denk ik om de looplijn Bellingham-Haaland af te schermen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 17 oktober 2021 - 19:39   quote  deeplink  
Lastig besluit maar toch Klaassen omdat hij beter mee verdedigd.
Maar met Berghuis ipv Klaassen zal je mij niet horen
Eide
 Eide - zondag 17 oktober 2021 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 oktober 2021 - 19:19 schreef Loetje het volgende:
Vraag aan jullie, wie op 10 dinsdag, Berghuis of Klaassen?

Ik vind het lastig. Dortmund achterin zwak en met Berghuis heb je creativiteit daar en met Klaassen die extra man in de 16

Alvarez wordt cruciaal denk ik om de looplijn Bellingham-Haaland af te schermen
Klaassen denk ik, tenzij je echt voetballend vermogen nodig hebt. Klaassen is veel beter in de pressing en brengt veel kopkracht.
Loetje
 Loetje - zondag 17 oktober 2021 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 oktober 2021 - 19:39 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Lastig besluit maar toch Klaassen omdat hij beter mee verdedigd.
Maar met Berghuis ipv Klaassen zal je mij niet horen
Ik zou echt beiden heel logisch vinden. Dortmund is defensief gewoon niet groots. Alvarez en de 10 kunnen in mijn optiek dan ook de sleutelspelers worden.
nummer10
 nummer10 - zondag 17 oktober 2021 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 oktober 2021 - 19:19 schreef Loetje het volgende:
Vraag aan jullie, wie op 10 dinsdag, Berghuis of Klaassen?

Ik vind het lastig. Dortmund achterin zwak en met Berghuis heb je creativiteit daar en met Klaassen die extra man in de 16

Alvarez wordt cruciaal denk ik om de looplijn Bellingham-Haaland af te schermen
Lastige... Persoonlijke voorkeur op 10 is toch Berghuis denk ik omdat je dan veel meer afwisselingen voorin hebt.. persoonlijk denk ik dat Klaassen makkelijker te voorspellen is voor Dortmund.. maar wat een ander al zei, Klaassen zou ik ook snappen... Zolang tenhag maar niet Klaassen opstelt en Berghuis rechts zodat Anthony op de bank zit..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 17 oktober 2021 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 oktober 2021 - 20:40 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik zou echt beiden heel logisch vinden. Dortmund is defensief gewoon niet groots. Alvarez en de 10 kunnen in mijn optiek dan ook de sleutelspelers worden.
De juiste 10 kan doorslaggevend zijn, en idd hopen dat Alvarez in goede doen is.

Moeten we iemand op Haaland zetten of in de zone aanpakken?
remco k
 remco k - zondag 17 oktober 2021 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 oktober 2021 - 19:19 schreef Loetje het volgende:
Vraag aan jullie, wie op 10 dinsdag, Berghuis of Klaassen?

Ik vind het lastig. Dortmund achterin zwak en met Berghuis heb je creativiteit daar en met Klaassen die extra man in de 16

Alvarez wordt cruciaal denk ik om de looplijn Bellingham-Haaland af te schermen
Klaassen voor mij altijd.

Berghuis is voor mij het geval 1 zwaluw maakt geen zomer.

Klaassen is een zekerheid in werklust en zijn bereidheid voor anderen te werken.
remco k
 remco k - zondag 17 oktober 2021 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 oktober 2021 - 20:51 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Lastige... Persoonlijke voorkeur op 10 is toch Berghuis denk ik omdat je dan veel meer afwisselingen voorin hebt.. persoonlijk denk ik dat Klaassen makkelijker te voorspellen is voor Dortmund.. maar wat een ander al zei, Klaassen zou ik ook snappen... Zolang tenhag maar niet Klaassen opstelt en Berghuis rechts zodat Anthony op de bank zit..
Juist het type Klaasen is moeilijker te verdedigen vanuit een statische defensie zoals dortmund.

Anthony was de laatste twee potten ook gewoon heel matig. Zou echt niet raar zijn om berghuis daar wel op te stellen.

Ik zou het zelf overigens niet doen maar zou het wel snappen.
Loetje
 Loetje - zondag 17 oktober 2021 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 oktober 2021 - 21:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

De juiste 10 kan doorslaggevend zijn, en idd hopen dat Alvarez in goede doen is.

Moeten we iemand op Haaland zetten of in de zone aanpakken?
Lijn afsnijden en natuurlijk persoonlijke dekking
remco k
 remco k - zondag 17 oktober 2021 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 oktober 2021 - 21:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

De juiste 10 kan doorslaggevend zijn, en idd hopen dat Alvarez in goede doen is.

Moeten we iemand op Haaland zetten of in de zone aanpakken?
Er staat altijd iemand bij 1 van de spitsen.

De pass naar hem eruit halen is van cruciaal belang en juist om die reden zou ik Klaassen opstellen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 17 oktober 2021 - 22:51   quote  deeplink  
Het zal 50/50 er om hangen.
Ik denk 2 - 1 of 1 - 2.

We moeten realistisch zijn.
De vorm van de dag bepaald !!!
nummer10
 nummer10 - zondag 17 oktober 2021 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 oktober 2021 - 21:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Juist het type Klaasen is moeilijker te verdedigen vanuit een statische defensie zoals dortmund.

Anthony was de laatste twee potten ook gewoon heel matig. Zou echt niet raar zijn om berghuis daar wel op te stellen.

Ik zou het zelf overigens niet doen maar zou het wel snappen.
Dat is jou mening.. als ik naar mezelf kijk zou ik zelf liever een Klaassen verdedigen dan een Berghuis die veel wendbaarder is en onvoorspelbaarder.. en Anthony de laatste 2 potten minder? Welke 2 potten.. Utrecht was heel Ajax gewoon niet best, maar Groningen Besiktas? En buiten dat, Anthony is gewoon beter als Berghuis (mening) en ach als ze hun best maar doen, verliezen van een Dortmund is geen schande natuurlijk, maar wel de manier waarop (werklust en willen voetballen)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 oktober 2021 door nummer10 --
AkaS
 AkaS - maandag 18 oktober 2021 - 10:56   quote  deeplink  
Klaassen of Berghuis....?

Ik zou een middenveld willen zien met Klaassen, Berghuis en Alvarez.

Gravenberch.... is talentvol maar heeft volgens mij nog niet de impact op het teamfunctioneren zoals Klaassen, Berghuis en Alvarez dit hebben. Bovendien geloof ik niet dat hij gaat bijtekenen en staan we aan de vooravond van een volgend transferspel dat geregisseerd gaat worden door de heer raiola.

Terug naar de wedstrijd van morgen...

Ik hoop op een 3-1 overwinning, echter als ik kijk naar het functioneren van onze verdediging en dat afzet tegen de kwaliteit van de aanvallers van Dortmund zou het wel eens een deksel op de neus avond kunnen worden.

Dan zou het zomaar heel desastreus 1-4 kunnen worden...

Ik neem maar even Madueke van psv als voorbeeld (Johan Cryijff schaal) hoe hij kinderlijk eenvoudig door de verdediging sneed omdat er gewoon niet slim positie werd gekozen, geen rugdekking was, was zorgwekkend en heb ik wekelijks terug zien komen. Ook in de competitie, tegen Besiktas en ook zaterdag weer tegen Heerenveen. Het is structureel waar we door gebrek aan kwaliteit bij de tegenstanders tot nu toe steeds mee zijn weggekomen.

Hoop dat we morgenavond een ander Ajax gaan zien, een Ajax dat aan de haal gaat met de winst!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 oktober 2021 door AkaS --
remco k
 remco k - maandag 18 oktober 2021 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 oktober 2021 - 23:24 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dat is jou mening.. als ik naar mezelf kijk zou ik zelf liever een Klaassen verdedigen dan een Berghuis die veel wendbaarder is en onvoorspelbaarder.. en Anthony de laatste 2 potten minder? Welke 2 potten.. Utrecht was heel Ajax gewoon niet best, maar Groningen Besiktas? En buiten dat, Anthony is gewoon beter als Berghuis (mening) en ach als ze hun best maar doen, verliezen van een Dortmund is geen schande natuurlijk, maar wel de manier waarop (werklust en willen voetballen)
Berghuis beweegt alleen in de breedte over het veld en heeft geen of amper diepgang. Klaassen is overal te vinden en heeft wel diepgang. Daarnaast weet je dat Klaassen de bal niet bij zich zal houden en dus snel speelt.
nummer10
 nummer10 - maandag 18 oktober 2021 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 oktober 2021 - 13:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Berghuis beweegt alleen in de breedte over het veld en heeft geen of amper diepgang. Klaassen is overal te vinden en heeft wel diepgang. Daarnaast weet je dat Klaassen de bal niet bij zich zal houden en dus snel speelt.
Wat akas zegt kan ik me wel in vinden en niet aangedacht.. Alvarez, Klaassen, Berghuis
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 18 oktober 2021 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 oktober 2021 - 10:56 schreef AkaS het volgende:
Klaassen of Berghuis....?

Ik zou een middenveld willen zien met Klaassen, Berghuis en Alvarez.

Gravenberch.... is talentvol maar heeft volgens mij nog niet de impact op het teamfunctioneren zoals Klaassen, Berghuis en Alvarez dit hebben. Bovendien geloof ik niet dat hij gaat bijtekenen en staan we aan de vooravond van een volgend transferspel dat geregisseerd gaat worden door de heer raiola.

Terug naar de wedstrijd van morgen...

Ik hoop op een 3-1 overwinning, echter als ik kijk naar het functioneren van onze verdediging en dat afzet tegen de kwaliteit van de aanvallers van Dortmund zou het wel eens een deksel op de neus avond kunnen worden.

Dan zou het zomaar heel desastreus 1-4 kunnen worden...

Ik neem maar even Madueke van psv als voorbeeld (Johan Cryijff schaal) hoe hij kinderlijk eenvoudig door de verdediging sneed omdat er gewoon niet slim positie werd gekozen, geen rugdekking was, was zorgwekkend en heb ik wekelijks terug zien komen. Ook in de competitie, tegen Besiktas en ook zaterdag weer tegen Heerenveen. Het is structureel waar we door gebrek aan kwaliteit bij de tegenstanders tot nu toe steeds mee zijn weggekomen.

Hoop dat we morgenavond een ander Ajax gaan zien, een Ajax dat aan de haal gaat met de winst!
Het is te proberen waard

Waar ik het niet mee eens ben is onze verdediging, die heeft in de competitie nog maar 2 tegen treffers geïncasseerd.
Nu hebben we nog niet echt topwedstrijden gespeeld maar toch...

Madueke werd niet goed afgestopt, werd toen in de zone verdedigd door Tagliafico, en Ajax was nog maar net begonnen in de voorbereiding van dit seizoen terwijl PSV al 3 weken verder was.

Nu denk ik niet dat we morgen Haaland de baas zullen zijn want die heeft als spits exceptionele kwaliteiten.

Stoppen we hem en Malen af dan winnen we morgen, zo niet dan hou ik m'n hart vast

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 oktober 2021 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - maandag 18 oktober 2021 - 22:19   quote  deeplink  
En daarnaast.

Onze verdediging oogde tegen Heerenveen zwak en tegen psv zwak. Toevallig was Alvarez er beide potten niet bij.

En verdedigen begint iets verder vooruit dan je eigen defensie. Ook nu lag juist het middenveld open.
nummer10
 nummer10 - maandag 18 oktober 2021 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 oktober 2021 - 22:19 schreef remco k het volgende:
En daarnaast.

Onze verdediging oogde tegen Heerenveen zwak en tegen psv zwak. Toevallig was Alvarez er beide potten niet bij.

En verdedigen begint iets verder vooruit dan je eigen defensie. Ook nu lag juist het middenveld open.
Tegen PSV tel ik niet mee..

Heerenveen zwak indd maar dit komt toch echt ook door Martinez en niet enkel Alvarez.. ook vorig jaar ging het beter nadat Martinez achterin centraal kwam te staan

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 oktober 2021 door nummer10 --
remco k
 remco k - maandag 18 oktober 2021 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 oktober 2021 - 22:59 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Tegen PSV tel ik niet mee..

Heerenveen zwak indd maar dit komt toch echt ook door Martinez en niet enkel Alvarez.. ook vorig jaar ging het beter nadat Martinez achterin centraal kwam te staan
Martinez hield het tegen. Die heeft amper invloed in het wel of niet overlopen worden op je middenveld. Daar had in deze Timber een goede rol toen hij daar ging spelen. En normaal zorgt Alvarez daarvoor.

Martinez haalt de passlijn er niet uit.
AkaS
 AkaS - dinsdag 19 oktober 2021 - 14:12   quote  deeplink  
Opvallend is wel dat er volgens mij weinig geloof is in een positief resultaat, of zie ik het verkeerd?
Loetje
 Loetje - dinsdag 19 oktober 2021 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2021 - 14:12 schreef AkaS het volgende:
Opvallend is wel dat er volgens mij weinig geloof is in een positief resultaat, of zie ik het verkeerd?
Weet niet of het vanuit mezelf gezien geloof is of wat dan ook.

Ajax heeft dit seizoen 3 grote wedstrijden gespeeld. PSV, maar daar was Ajax niet compleet en speelde Ajax met 10 man en tegen een zwaar gehavend Sporting en Besiktas. Dus die goede wedstrijden waren vooral nog niet in wedstrijden waar je echt kunt meten, hoe gek dat wellicht ook klinkt.

Persoonlijk weet ik daarom niet waar Ajax staat en dat gaan we deze week 2x zien.

Het gaat er ook vanaf hangen hoe Dortmund speelt. Dortmund kan a la PSV spelen met druk zetten rond de middenlijn en dan heel snel counteren en ze kunnen zelf het spel maken. Ik hoop vooral dat laatste.

Na zondag weet ik waar Ajax staat, ik durf het nu echt niet te zeggen en vandaar mijn enorme twijfel
remco k
 remco k - dinsdag 19 oktober 2021 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2021 - 14:12 schreef AkaS het volgende:
Opvallend is wel dat er volgens mij weinig geloof is in een positief resultaat, of zie ik het verkeerd?
In mijn beleving is Ajax minder ver dan sommige zaken doen vermoeden.

Ajax heeft Europees twee goede potten gespeeld. Echter tegen ploegen die gehavend zijn geweest of totaal niet in vorm.

Sporting staat nu derde in Portugal. Zijn nu iets beter in vorm overigens en Besiktas staat zelfs 4e dit seizoen en speelt gewoon niet heel goed.

Dat plaatst het voetbal wat Ajax tegen deze ploegen speelde in een juist perspectief

Ajax is daarnaast voetballend wisselvallig.

En het aller belangrijkste. Dortmund is een ploeg die juist houd van tegenstanders die het spel willen maken zoals Ajax.
Loetje
 Loetje - dinsdag 19 oktober 2021 - 16:00   quote  deeplink  
De jonkies hebben zojuist het voorbeeld zeker niet gegeven. 1-5 nederlaag tegen de leeftijdsgenoten van Dortmund.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 19 oktober 2021 - 17:24   quote  deeplink  
Na mijn mening moet ons verdediging als een zware blok staan om Dortmund tegen te kunnen houden. Ben erg benieuwd hoe Pasveer op dit niveau van vanavond is.
Is echt een topenamen voorhem. Been heel erg benieuwd.

Wij moeten het hebben van de snelle buitenspelers en met zeer snele samenspel.
Dan (pas) kan de verdediging van Dortmund breekbaar zijn wat ons kansen geven. .
Eide
 Eide - dinsdag 19 oktober 2021 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2021 - 14:12 schreef AkaS het volgende:
Opvallend is wel dat er volgens mij weinig geloof is in een positief resultaat, of zie ik het verkeerd?
Geen idee. Ik hou mij daar zelf sowieso niet zo mee bezig. Ik doe ook niet aan voorspellingen. Ik denk wel dat iedereen terdege beseft dat Dortmund een vreselijk lastige tegenstander is, ongeacht wie je bent. Het is de enige ploeg in Duitsland die Bayern een beetje tegengas geeft. Dat zegt wel iets. Het is toch ook wel een ploeg waar je tegen kan scoren. Het lijkt daarmee wel een beetje op Ajax. Aanvallend erg goed maar defensief soms kwetsbaar.

Ik denk dat veel mensen zich blind staren op Haaland. Tourlijk is de man een fenomeen, maar dat zijn Ronaldo, Benzema en nog wat spelers ook... en ook daar wist Ajax met te dealen. Dat kan vanavond ook. Of Dortmund overrompeld Ajax totaal. Dat kan ook. Er hangt zoveel af van de vorm van de avond, het geluk met sommige balletjes en zo veel andere ongrijpbare dingen.

We zien wel.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 19 oktober 2021 - 18:03   quote  deeplink  
Ajax staat bekend om zijn snelle combinaties, daarmee moeten ze Dortmund overmeesteren.
Bij balverlies zsm de bal terug in hun bezit zien te krijgen, de 3 seconden regel.

Lukt dit niet dan wordt het een moeilijke avond want Dortmund kan vreselijk goed counteren.

Ajax heeft vaak veel kansen nodig terwijl Dortmund vaak vrij makkelijk scoort in de counter.

Daarom hoop ik dat de verdediging van Dortmund snel in de fout gaat zodat er al redelijk snel gescoord wordt.

Dan moeten hun uit de verdediging komen waardoor wij weer meer ruimte krijgen en het een mooie uitslag kan worden.

Gewoon zo weinig mogelijk balverlies lijden, dan zie ik het wel zitten

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 oktober 2021 door Jack Huntelaar --
Loetje
 Loetje - dinsdag 19 oktober 2021 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2021 - 18:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ajax staat bekend om zijn snelle combinaties, daarmee moeten ze Dortmund overmeesteren.
Bij balverlies zsm de bal terug in hun bezit zien te krijgen, de 3 seconden regel.

Lukt dit niet dan wordt het een moeilijke avond want Dortmund kan vreselijk goed counteren.

Ajax heeft vaak veel kansen nodig terwijl Dortmund vaak vrij makkelijk scoort in de counter.

Daarom hoop ik dat de verdediging van Dortmund snel in de fout gaat zodat er al redelijk snel gescoord wordt.

Dan moeten hun uit de verdediging komen waardoor wij weer meer ruimte krijgen en het een mooie uitslag kan worden.

Gewoon zo weinig mogelijk balverlies lijden, dan zie ik het wel zitten
Het spel van Dortmund wel eens gezien dit seizoen? Want ik vraag me af op basis waarvan jij dan deze conclusie trekt.

Borussia speelt vrijwel altijd op balbezit onder Rose. Enkel tegen de iets grotere tegenstanders is het meer omschakelen vanaf de middenlijn dan van achteruit.

Het is echt geen automatisch countervoetbal, verre van zelfs. Alleen als het moet, kunnen ze het.
Loetje
 Loetje - dinsdag 19 oktober 2021 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2021 - 17:35 schreef Eide het volgende:

[..]

Geen idee. Ik hou mij daar zelf sowieso niet zo mee bezig. Ik doe ook niet aan voorspellingen. Ik denk wel dat iedereen terdege beseft dat Dortmund een vreselijk lastige tegenstander is, ongeacht wie je bent. Het is de enige ploeg in Duitsland die Bayern een beetje tegengas geeft. Dat zegt wel iets. Het is toch ook wel een ploeg waar je tegen kan scoren. Het lijkt daarmee wel een beetje op Ajax. Aanvallend erg goed maar defensief soms kwetsbaar.

Ik denk dat veel mensen zich blind staren op Haaland. Tourlijk is de man een fenomeen, maar dat zijn Ronaldo, Benzema en nog wat spelers ook... en ook daar wist Ajax met te dealen. Dat kan vanavond ook. Of Dortmund overrompeld Ajax totaal. Dat kan ook. Er hangt zoveel af van de vorm van de avond, het geluk met sommige balletjes en zo veel andere ongrijpbare dingen.

We zien wel.
Er zit zoveel voetbal om Haaland geen inderdaad. Bellingham en Reus zie ik ook niet graag aan de bal halverwege onze helft hoor en dan noem ik er nog genoeg niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 oktober 2021 door Loetje --
Loetje
 Loetje - dinsdag 19 oktober 2021 - 19:47   quote  deeplink  
96c184acc2cfdcf5f3df60d00923f134-9.jpg

Opstelling AJAX
Pasveer, Mazraoui, Timber, Martinez, Blind, Alvarez, Berghuis, Gravenberch, Antony, Haller en Tadic.

Opstelling Borussia Dortmund
Kobel, Meunier, Akanji, Hummels, Schulz, Witsel, Brandt, Bellingham, Reus, Haaland en Malen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 oktober 2021 door Loetje --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 19 oktober 2021 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2021 - 18:50 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het spel van Dortmund wel eens gezien dit seizoen? Want ik vraag me af op basis waarvan jij dan deze conclusie trekt.

Borussia speelt vrijwel altijd op balbezit onder Rose. Enkel tegen de iets grotere tegenstanders is het meer omschakelen vanaf de middenlijn dan van achteruit.

Het is echt geen automatisch countervoetbal, verre van zelfs. Alleen als het moet, kunnen ze het.
Jij zegt het precies goed, tegen de iets grotere clubs spelen ze meer op de counter.
Op z'n PSV's zeg maar...
Zo gaan ze waarschijnlijk vanavond ook spelen, en dan zijn ze levensgevaarlijk.

Natuurlijk speelt een club als Dortmund op balbezit tegen de mindere teams, omdat dan het kwaliteitsverschil om de hoek komt kijken
Loetje
 Loetje - dinsdag 19 oktober 2021 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2021 - 19:49 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Jij zegt het precies goed, tegen de iets grotere clubs spelen ze meer op de counter.
Op z'n PSV's zeg maar...
Zo gaan ze waarschijnlijk vanavond ook spelen, en dan zijn ze levensgevaarlijk.

Natuurlijk speelt een club als Dortmund op balbezit tegen de mindere teams, omdat dan het kwaliteitsverschil om de hoek komt kijken
Nogmaals, heb je ze dit seizoen al geregeld zien spelen?

Ajax heeft status, maar is echt een kleinere club dan Dortmund hoor.
Loetje
 Loetje - dinsdag 19 oktober 2021 - 19:55   quote  deeplink  
Borussia met de verwachte elf. Dit wordt een potje.

En het wordt tijd dat Ajax thuis Europees ook eens gaat presteren
Loetje
 Loetje - dinsdag 19 oktober 2021 - 20:01   quote  deeplink  
Borussia met een ijzersterke elf, maar op de bank vind ik tot op heden op Thorgan Hazard na niemand zitten waarvan ze meteen sterker worden, wel wat talenten.

Ajax heeft daarintegen een ijzersterke bank. Mocht het daar op aankomen...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 19 oktober 2021 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2021 - 19:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nogmaals, heb je ze dit seizoen al geregeld zien spelen?

Ajax heeft status, maar is echt een kleinere club dan Dortmund hoor.
Een paar keer zien spelen, ik vind overigens dat Ajax gelijkwaardig is aan Borussia ook qua status
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 19 oktober 2021 - 20:23   quote  deeplink  
Omdat Berghuis gaat beginnen, heeft Ten Hag een extra sterke man over om te wisselen.

Denkelijk dat dit wel kan gebeuren omdat ik denk dat Berghuis mogelijk maximaal 55 of 60 minuten kan spelen en de Klaassen laatste impuls doet geven in de groep.
Mogelijk ook met Neres erbij.
Loetje
 Loetje - dinsdag 19 oktober 2021 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2021 - 20:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Een paar keer zien spelen, ik vind overigens dat Ajax gelijkwaardig is aan Borussia ook qua status
Absoluut niet. In het verleden, zeker niet in het heden

Grotere begroting, veel meer geld, veel duurdere aankopen, veel groter stadion, Europees nog gelouter... Nee, Ajax doet het goed en is aan het klimmen. Maar qua status wint verliest Ajax het op dit moment echt van Dortmund.

Bizar hoe blind sommigen toch zijn geworden na 2 leuke seizoenen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 oktober 2021 door Loetje --
Loetje
 Loetje - dinsdag 19 oktober 2021 - 20:38   quote  deeplink  
Sporting 1-4 voor en dat wordt waarschijnlijk de eindstand. Ik verwacht dat zij thuis ook winnen. Ofwel, resultaat is wel gewenst.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 19 oktober 2021 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2021 - 20:28 schreef Loetje het volgende:

[..]

Absoluut niet. In het verleden, zeker niet in het heden

Grotere begroting, veel meer geld, veel duurdere aankopen, veel groter stadion, Europees nog gelouter... Nee, Ajax doet het goed en is aan het klimmen. Maar qua status wint verliest Ajax het op dit moment echt van Dortmund.

Bizar hoe blind sommigen toch zijn geworden na 2 leuke seizoenen
De begroting, veel meer geld, veel duurdere aankopen, groter stadion helemaal eens.
Maar gezien de prijzen niet, met name in Europa maar daar bedoel jij waarschijnlijk de status van Ajax mee

dat dan weer wel
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 19 oktober 2021 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2021 - 20:38 schreef Loetje het volgende:
Sporting 1-4 voor en dat wordt waarschijnlijk de eindstand. Ik verwacht dat zij thuis ook winnen. Ofwel, resultaat is wel gewenst.
We mogen straks blij zijn dat we thuis van Sporting winnen, dat zal een andere wedstrijd worden
Loetje
 Loetje - dinsdag 19 oktober 2021 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2021 - 20:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

We mogen straks blij zijn dat we thuis van Sporting winnen, dat zal een andere wedstrijd worden
Gewoon zorgen dat die wedstrijd er niet meer toe doet. Dat heeft Ajax helemaal zelf in de hand
Loetje
 Loetje - dinsdag 19 oktober 2021 - 20:46   quote  deeplink  
Als het daar op aankomt, gaat het wederom mis. Die garantie geef ik je want Ajax kan dat soort wedstrijden gewoon niet spelen. Daar is het spel niet naar en wordt het spel niet naar.
remco k
 remco k - dinsdag 19 oktober 2021 - 20:48   quote  deeplink  
Ajax gaat met 6 punten de laatste twee wedstrijden in. Dan moet je winnen van besiktas in Turkije. Als Dortmund dan van Sporting wint mag je waarschijnlijk met een klein verlies je geluk beoefenen in de cl na de winterstop
remco k
 remco k - dinsdag 19 oktober 2021 - 20:49   quote  deeplink  
Zoals altijd draait het om de eerste kans. Die moet er gewoon in als je die als Ajax zijnde krijgt.
Bij je tegenstander loopt Haaland rond die niet heel vaak die eerste kans mist.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Borussia Dortmund (dinsdag 19-10-2021, 21.00) Champions League 4-0









0.0195050