BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Go Ahead Eagles (zondag 07 november 2021, 20:00); 0 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 november 2021 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 10:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Was de afgelopen in de betere potten eigen constant een van de beste spelers, zowel aan de bal als zonder bal..

Overigens zie ik hem het liefste op het middenveld, misschien wel naast Alvarez ipv Gravenberg.
Nou nou, in de betere potten speelt iedereen beter. Hij valt al het hele seizoen door de mand. Qua snelheid, maar zeker ook qua passing.
remco k
 remco k - maandag 08 november 2021 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 11:32 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar nog steeds 10x beter als Blind op die plek!
Zonder bal deel ik die mening, met bal absoluut niet, Tagliafico is in het stukje aan de bal gewoon heel erg matig gewerden en geen schim van zichzelf.
remco k
 remco k - maandag 08 november 2021 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 11:33 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Blijkbaar geen vriendje van Ten Hag. Want in het centrum is Blind voorbij gegaan door Timber, maar Ten Hag durft Blind niet te laten banken!
Dat durft hij wel. dat doet hij namelijk ook met Klaassen die dezelfde belangrijke rol vertolkt.

Blind is alleen op dit moment gewoon beter dan Tagliafico..
remco k
 remco k - maandag 08 november 2021 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 11:34 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nou nou, in de betere potten speelt iedereen beter. Hij valt al het hele seizoen door de mand. Qua snelheid, maar zeker ook qua passing.
Hij had een mindere periode, daar is hij wel doorheen..

Maar goed, jij hebt altijd al iets tegen Blind gehad, en vind hem uberhaubt gewoon geen goede speler, dan is je goed recht hoor, maar dan hebben dit soort discussies geen zin..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 november 2021 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 11:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij had een mindere periode, daar is hij wel doorheen..

Maar goed, jij hebt altijd al iets tegen Blind gehad, en vind hem uberhaubt gewoon geen goede speler, dan is je goed recht hoor, maar dan hebben dit soort discussies geen zin..
Blind hoort gewoon geen linksachter! Dat heeft niets te maken met hem mogen of niet. Hij hoort daar gewoon niet. Zeker niet, aangezien van de backs verwacht wordt dat ze me naar voren gaan.
Loetje
 Loetje - maandag 08 november 2021 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 11:33 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Blijkbaar geen vriendje van Ten Hag. Want in het centrum is Blind voorbij gegaan door Timber, maar Ten Hag durft Blind niet te laten banken!
Ik vind hem ook overall genomen te vaak niet zijn niveau halen.

Mijn voorkeur gaat uit dat hij naast Alvarez speelt in plaats van Gravenberch. Ik wordt namelijk helemaal tureluur van Ryan Gravenberch.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 november 2021 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 11:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat durft hij wel. dat doet hij namelijk ook met Klaassen die dezelfde belangrijke rol vertolkt.

Blind is alleen op dit moment gewoon beter dan Tagliafico..
O ja? En met Tadic? Met Haller? En zo kan ik wel verder gaan!
Loetje
 Loetje - maandag 08 november 2021 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 11:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij had een mindere periode, daar is hij wel doorheen..

Maar goed, jij hebt altijd al iets tegen Blind gehad, en vind hem uberhaubt gewoon geen goede speler, dan is je goed recht hoor, maar dan hebben dit soort discussies geen zin..
Hoezo heeft hij aversie tegen Blind? Spreek hem vaak genoeg, dat heeft hij niet. En dat is niet eens bedoeld voor hem op te komen, maar gewoon dat hij dat niet heeft.

Ik deel met hem dat ik Blind momenteel defensief niet goed vind. En de eerste taak van de 4 achterste mensen vind ik ook gewoon verdedigen. Daarbij vind ik Blind aanvallend minder worden.

Ik zie hem ook liever op het midden.
Loetje
 Loetje - maandag 08 november 2021 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 11:33 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Blijkbaar geen vriendje van Ten Hag. Want in het centrum is Blind voorbij gegaan door Timber, maar Ten Hag durft Blind niet te laten banken!
Ik vind echt dat er onverklaarbare keuzes gemaakt worden hoor.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 november 2021 - 12:05   quote  deeplink  
En Blind zie ik in de aanvallende actie tegenwoordig zo vaak een bal verkeerd passen dat ik de meerwaarde echt niet zie van hem op dit moment. Zijn dieptepasses geniet ik ook van, maar zijn handelingssnelheid is zo dramatisch geworden dat het tijd wordt voor een ander. Met alle respect voor Blind, maar sinds zijn problemen met zijn hart is het gewoon zoveel minder geworden. Kan hij daar wat aan doen? Nee! Heb ik het met hem te doen? Ja! Maar vind ik dat Ten Hag hem moet gaan laten banken? Ja ook!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 november 2021 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 12:03 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vind echt dat er onverklaarbare keuzes gemaakt worden hoor.
Ja ik ook! Gisteren ook weer met de wissels. Komt hij ineens met schuurs?? Terwijl dat Go Ahead aanvallend 0,0 intenties had. Neem dan risico's. Maar nee, mijnheer is een angsthaas.
Loetje
 Loetje - maandag 08 november 2021 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 12:06 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ja ik ook! Gisteren ook weer met de wissels. Komt hij ineens met schuurs?? Terwijl dat Go Ahead aanvallend 0,0 intenties had. Neem dan risico's. Maar nee, mijnheer is een angsthaas.
Dat Schuurs komt, prima.

Waar ik niet achter sta, is dat je je brede bank roept en spelers amper tot niet laat spelen. En dan vallen ze een keer in en kunnen ze helemaal niks meer omdat ze uit hun ritme uit zijn.

Daarbij zijn er een aantal die me net ietsje teveel krediet hebben en gewoon eindeloos kut kunnen spelen en of niet, of praktijk niet gewisseld worden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 november 2021 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 12:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat Schuurs komt, prima.

Waar ik niet achter sta, is dat je je brede bank roept en spelers amper tot niet laat spelen. En dan vallen ze een keer in en kunnen ze helemaal niks meer omdat ze uit hun ritme uit zijn.

Daarbij zijn er een aantal die me net ietsje teveel krediet hebben en gewoon eindeloos kut kunnen spelen en of niet, of praktijk niet gewisseld worden.
Ik doelde erop dat als je Timber eruit haalt je ook wat meer risico had kunnen nemen en bijvoorbeeld een extra middenvelder of aanvaller erbij had kunnen zetten.

Voor de rest van je tekst +1000!
remco k
 remco k - maandag 08 november 2021 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 11:59 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

O ja? En met Tadic? Met Haller? En zo kan ik wel verder gaan!
Tadic en Haller zijn de twee die het vaakst een wedstrijd beslissen, zelfs als ze niet goed spelen.

Het is daarnaast ook gewoon logisch dat er een aantal zijn die zelfden of nooit gewisseld worden.

Dat is overal en bij alle topclubs zo..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 november 2021 door remco k --
remco k
 remco k - maandag 08 november 2021 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 12:00 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hoezo heeft hij aversie tegen Blind? Spreek hem vaak genoeg, dat heeft hij niet. En dat is niet eens bedoeld voor hem op te komen, maar gewoon dat hij dat niet heeft.

Ik deel met hem dat ik Blind momenteel defensief niet goed vind. En de eerste taak van de 4 achterste mensen vind ik ook gewoon verdedigen. Daarbij vind ik Blind aanvallend minder worden.

Ik zie hem ook liever op het midden.
Omdat hij hier vaak zat geschreven heeft dat die niet eens aangekocht moest worden, en dat hij vaker geschreven heeft op welke positie dan ook dat een ander beter zou zijn.
Loetje
 Loetje - maandag 08 november 2021 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 12:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat hij hier vaak zat geschreven heeft dat die niet eens aangekocht moest worden, en dat hij vaker geschreven heeft op welke positie dan ook dat een ander beter zou zijn.
Dan kan je toch nog steeds niks tegen hem hebben als je geen voorstander bent?

Ik ben ook geen voorstander van Gravenberch en zie het talent steeds minder. Maar heb niks tegen hem.
remco k
 remco k - maandag 08 november 2021 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 13:04 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dan kan je toch nog steeds niks tegen hem hebben als je geen voorstander bent?

Ik ben ook geen voorstander van Gravenberch en zie het talent steeds minder. Maar heb niks tegen hem.
Ik snap dat je het voor hem opneemt hoor.

Maar ik zie een duidelijke aversie tegen Blind.

Maar ik ga met jou niet discussiëren over de mening van een ander, zeker niet die van je maatje.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 november 2021 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 13:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik snap dat je het voor hem opneemt hoor.

Maar ik zie een duidelijke aversie tegen Blind.

Maar ik ga met jou niet discussiëren over de mening van een ander, zeker niet die van je maatje.
Hahaha ik heb geen aversie tegen Blind. Ik hemel hem alleen niet zo op als jij doet!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 november 2021 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 12:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Tadic en Haller zijn de twee die het vaakst een wedstrijd beslissen, zelfs als ze niet goed spelen.

Het is daarnaast ook gewoon logisch dat er een aantal zijn die zelfden of nooit gewisseld worden.

Dat is overal en bij alle topclubs zo..
Dus dan is het maar normaal? Omdat het bij andere topclubs nooit gebeurd?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 november 2021 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 12:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat hij hier vaak zat geschreven heeft dat die niet eens aangekocht moest worden, en dat hij vaker geschreven heeft op welke positie dan ook dat een ander beter zou zijn.
Dus dan heb je gelijk een aversie? Hahaha stompzinnige gelul van je! Hij is gewoon minder sinds zijn hartproblemen! Vervelend voor hem, maar misschien beter hem een andere functie te geven binnen het team. Een verdediger is in eerste instantie een verdediger. Dus heeft hij ook daar te functioneren. En verder vind ik Blind gewoon een Ajacied, maar geen Ajacied die een basisplaats verdiend of een bepaalde status.
remco k
 remco k - maandag 08 november 2021 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 13:23 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hahaha ik heb geen aversie tegen Blind. Ik hemel hem alleen niet zo op als jij doet!
Hm, volgens mij was ik de eerste die zei dat hij wel heel slecht aan dit seizoen begonnen was.

Wel eerlijk blijven he.. En ik vond hem in onze goede wedstrijden bij de beteren horen, aangezien hij in de CL pot tegen Dortmund zelfs werd verkozen tot de beste speler van die speelronde, zal daar vast iets van waarheid in zitten..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 november 2021 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 13:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Hm, volgens mij was ik de eerste die zei dat hij wel heel slecht aan dit seizoen begonnen was.

Wel eerlijk blijven he.. En ik vond hem in onze goede wedstrijden bij de beteren horen, aangezien hij in de CL pot tegen Dortmund zelfs werd verkozen tot de beste speler van die speelronde, zal daar vast iets van waarheid in zitten..
Hahahaha hou op met me! Ik hecht nergens waarde aan. Cijfers niet, statistieken niet. Kan ook niet, want tot gisteren hadden we alle wedstrijden tegen Go Ahead gewonnen met een statistiek van een gemiddelde van meer dan 3 doelpunten per wedstrijd.

Maar ik had toch een aversie tegen Blind? Wel eerlijk blijven he........

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 november 2021 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - maandag 08 november 2021 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 14:37 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hahahaha hou op met me! Ik hecht nergens waarde aan. Cijfers niet, statistieken niet. Kan ook niet, want tot gisteren hadden we alle wedstrijden tegen Go Ahead gewonnen met een statistiek van een gemiddelde van meer dan 3 doelpunten per wedstrijd.

Maar ik had toch een aversie tegen Blind? Wel eerlijk blijven he........
Ja dat heb je ook in mijn beleving.. Ben ik ook niet van afgestapt.. En zal ik ook niet van afstappen..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 08 november 2021 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 11:59 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vind hem ook overall genomen te vaak niet zijn niveau halen.

Mijn voorkeur gaat uit dat hij naast Alvarez speelt in plaats van Gravenberch. Ik wordt namelijk helemaal tureluur van Ryan Gravenberch.
Haha ik ook, stapelgek
Op die positie is Blind beter
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 08 november 2021 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 11:59 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

O ja? En met Tadic? Met Haller? En zo kan ik wel verder gaan!
Klopt Tadic laat hij altijd staan en Haller ook.
Niet altijd terecht maar goed dan komen deze discussies los als ze puntverlies lijden

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 november 2021 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 08 november 2021 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 11:33 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Blijkbaar geen vriendje van Ten Hag. Want in het centrum is Blind voorbij gegaan door Timber, maar Ten Hag durft Blind niet te laten banken!
Nee joh, Blind stond altijd links centraal, is voorbij gestoken door Martinez en terecht!
Blind komt meer tot zijn recht op het middenveld op de positie van Gravenbergh.

Ik vind trouwens dat ons centrale duo het uitstekend doet, Timber is terecht onomstreden
Loetje
 Loetje - maandag 08 november 2021 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 13:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik snap dat je het voor hem opneemt hoor.

Maar ik zie een duidelijke aversie tegen Blind.

Maar ik ga met jou niet discussiëren over de mening van een ander, zeker niet die van je maatje.
Je vult in wat een ander voelt tegen iemand. Dat is echt wel het meest onmogelijke wat je kunt doen ouwe. Niet achter iemand staan is echt niet meteen aversie.

Dat hij een vriend is, staat daar compleet los van

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 november 2021 door Loetje --
remco k
 remco k - maandag 08 november 2021 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 17:50 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je vult in wat een ander voelt tegen iemand. Dat is echt wel het meest onmogelijke wat je kunt doen ouwe. Niet achter iemand staan is echt niet meteen aversie.

Dat hij een vriend is, staat daar compleet los van
Nee ik vul niet in wat hij voelt. Doe ff normaal man.

Ik vind dat hij zich bovengemiddeld veel afzet tegen blind. Dat was bij zijn komst en dat is niet veranderd. Ik zie dat als aversie tegen iemand.

En wat ik daarvan vind kan ik echt helemaal zelf bepalen.
Loetje
 Loetje - maandag 08 november 2021 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 18:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee ik vul niet in wat hij voelt. Doe ff normaal man.

Ik vind dat hij zich bovengemiddeld veel afzet tegen blind. Dat was bij zijn komst en dat is niet veranderd. Ik zie dat als aversie tegen iemand.

En wat ik daarvan vind kan ik echt helemaal zelf bepalen.
Niet? Jij zegt en blijft dat hij tegen Blind is. Maar je vult het niet in? Terwijl het gewoon onjuist is. En erna moet als iemand dat zegt, diegene normaal doen? Nee, sterk staaltje dit van je.

Moet je verder ook helemaal zelf bepalen, maar het slaat echt nergens op.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 november 2021 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 17:26 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Nee joh, Blind stond altijd links centraal, is voorbij gestoken door Martinez en terecht!
Blind komt meer tot zijn recht op het middenveld op de positie van Gravenbergh.

Ik vind trouwens dat ons centrale duo het uitstekend doet, Timber is terecht onomstreden
Zeker dat ons centrale duo het goed doet. Bedankt ook voor de verbetering. Ik dacht dat Blind vorig jaar centraal stond met Martinez. Snap ook niet wat hij linksachter doet. Dat is zo geen geschikte positie voor hem.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 november 2021 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 18:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee ik vul niet in wat hij voelt. Doe ff normaal man.

Ik vind dat hij zich bovengemiddeld veel afzet tegen blind. Dat was bij zijn komst en dat is niet veranderd. Ik zie dat als aversie tegen iemand.

En wat ik daarvan vind kan ik echt helemaal zelf bepalen.
Ik keer me ook bovengemiddeld vaak tegen de reacties van jou! Betekend toch ook niet dat ik een aversie tegen je heb? Ik ben gewoon geen fan van Blind in verdedigend opzicht. Veel te traag, zeker wanneer hij diep naar voren staat.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 november 2021 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 16:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klopt Tadic laat hij altijd staan en Haller ook.
Niet altijd terecht maar goed dan komen deze discussies los als ze puntverlies lijden
Nee hoor, want ook tijdens winst ben ik kritisch. Het is gewoon te vaak dat hier gekeken worst naar het resultaat, naar de eindscore. Ik geef gewoon mijn kritische blik wanneer ik dat nodig acht. En gezien het vele onnodige puntverlies in de competitie tot nog toe, vind ik dat een hele goede reden om te twijfelen aan bepaalde spelers, bepaalde kwaliteiten en aan de trainer.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 november 2021 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 19:13 schreef Loetje het volgende:

[..]

Niet? Jij zegt en blijft dat hij tegen Blind is. Maar je vult het niet in? Terwijl het gewoon onjuist is. En erna moet als iemand dat zegt, diegene normaal doen? Nee, sterk staaltje dit van je.

Moet je verder ook helemaal zelf bepalen, maar het slaat echt nergens op.
Ach gap, op het moment dat je niet persoonlijk moet worden naar hem gaat hij janken als een baby, maar andersom ergens iemand van betichten is in zijn ogen goed.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 08 november 2021 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 19:26 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Zeker dat ons centrale duo het goed doet. Bedankt ook voor de verbetering. Ik dacht dat Blind vorig jaar centraal stond met Martinez. Snap ook niet wat hij linksachter doet. Dat is zo geen geschikte positie voor hem.
Mooi, ik probeer niet meer zalvend over te komen...hahahaha
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 november 2021 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 19:53 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Mooi, ik probeer niet meer zalvend over te komen...hahahaha
Weet je, dat is soms helemaal geen probleem maar na verliespunten tegen Go Ahead mag je wat mij betreft best even boos zijn. En best even je onvrede kenbaar maken! Het hoeft niet altijd lief te zijn! ;-)
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 08 november 2021 - 20:36   quote  deeplink  
Tis zwaar klote dit maar ga nu niet opeens doen alsof ze er niks meer van kunnen....afgelopen weken overal niets dan lof gehoord en gelezen. Dit is een motivatie probleem. Komende weken eens een half elftal vervangen door gasten die staan te popelen!! Taylor, Neres, Schuurs, Nico etc....lekker in de basis. Laat de rest maar even voelen dat op 60 procent spelen niet geaccepteerd wordt.Net of een paar gasten uit Jong Ajax bijvoorbeeld het slechter zouden doen tegen clubs als Heracles of Go Ahead....rouleren dus!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 08 november 2021 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 19:56 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Weet je, dat is soms helemaal geen probleem maar na verliespunten tegen Go Ahead mag je wat mij betreft best even boos zijn. En best even je onvrede kenbaar maken! Het hoeft niet altijd lief te zijn! ;-)
Ik was boos, natuurlijk...dat heb jij niet mee gekregen maar iemand anders hier wel

Maar daarna probeer ik het te relativeren en terug te denken wa er fout ging...

Dan kom ik tot de conclusie dat Go Ahead moeilijk te bespelen was, die gingen met heel het elftal voor de goal liggen, elk team heeft dan moeite om daar door geen te komen.

Het is kut want het gebeurd altijd tegen Ajax, ze zijn het ergens ook wel gewend maar Go Ahead speelde heel geconcentreerd zodat Ajax weinig kansen kon afdwingen.

Dan kan je zeggen dat Ajax slecht speelde, te veel aan het breien was met tikkie op zij of terug maar je kan ook bedenken dat Go Ahead Ajax wel degelijk de baas was op deze manier

We zijn dan boos op onze eigen ploeg, terwijl we eigenlijk boos op de tegenstander moeten zijn, is laf voetbal...niet te willen winnen maar eerder niet te willen verliezen, anti voetbal

Begrijpelijk dat jij boos reageerde hier (ik thuis) want onze duur verdiende profs hadden ze op moeten rollen, simpel..maar zo simpel is het blijkbaar dus niet.

Ajax heeft een goed elftal, spelers die met een hoog tempo combineren.
Dit is toch de verdienste van de trainer, die overigens het elftal niet kan motiveren doordat ze er meer passie in leggen.
Die het team opzweept wanneer het moet, ook na rust ging men lekker verder met breien.

Er was wel meer fout maar goed nu ben ik weer bezig met "waardoor ging het fout"

De volgende keer zal ik boos zijn hier, dan reageer ik me hier af al hoop ik dat het weg blijft
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 08 november 2021 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 19:30 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nee hoor, want ook tijdens winst ben ik kritisch. Het is gewoon te vaak dat hier gekeken worst naar het resultaat, naar de eindscore. Ik geef gewoon mijn kritische blik wanneer ik dat nodig acht. En gezien het vele onnodige puntverlies in de competitie tot nog toe, vind ik dat een hele goede reden om te twijfelen aan bepaalde spelers, bepaalde kwaliteiten en aan de trainer.
Er is altijd een mindere speler in welke wedstrijd dan ook, ook een trainer neemt niet altijd de juiste beslissingen in jouw of mijn ogen.

Iedere trainer laat zijn lievelingetjes staan, ook al spelen ze minder

Ik zie wel dat als Antony,Tadic en Alvarez een mindere wedstrijd spelen het team ver terug valt.
De overigen worden dan als het ware mee gezogen lijkt het

Juist dan zouden er andere spelers op moeten staan, maar die zie ik nog niet gebeuren

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 november 2021 door Jack Huntelaar --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 november 2021 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2021 - 20:36 schreef bertus bikkel het volgende:
Tis zwaar klote dit maar ga nu niet opeens doen alsof ze er niks meer van kunnen....afgelopen weken overal niets dan lof gehoord en gelezen. Dit is een motivatie probleem. Komende weken eens een half elftal vervangen door gasten die staan te popelen!! Taylor, Neres, Schuurs, Nico etc....lekker in de basis. Laat de rest maar even voelen dat op 60 procent spelen niet geaccepteerd wordt.Net of een paar gasten uit Jong Ajax bijvoorbeeld het slechter zouden doen tegen clubs als Heracles of Go Ahead....rouleren dus!
Nee dat gaat helpen? Je hele team vervangen waardoor automatismen vervagen!
AkaS
 AkaS - dinsdag 09 november 2021 - 10:33   quote  deeplink  
Interessante discussie over Blind. Wanneer ik het totale plaatje bekijk is Blind gehaald voor heel veel geld om iets toe te voegen aan een op dat moment jeugdige selectie.

Het is vooral een slimme voetballer. Geen uitblinkende verdediger of middenvelder. Hij is slim en ervaren.

Op deze punten moet hij toegevoegde waarde bieden. Wanneer dit niet gebeurd of te weining, dan gaat hij beoordeeld worden als speler op de positie die hij inneemt. En dan zijn er altijd betere te vinden. Zie Martinez en als back is Nico natuurlijk ook beter.

Tegen GoAhead, vlak voor tijd (ver)speelt hij zomaar een bal door deze in niemandsland binnen de 16 te passen.... zomaar. Op zo'n moment zou hij toegevoegde waarde moeten hebben en de bal op zijn minst naar hetzelfde shirtje moeten spelen...

Ik schaar mij in deze dus in het rijtje van Warrior en Loetje omdat ik de toegevoegde waarde van Blind minder en minder wordt. Tegelijk vind ik het knap van hem dat hij redelijk eenvoudig overeind blijft, ogenschijnlijk in wedstrijden tegen bijvoorbeeld Dortmund. Al kan ik niet inschatten hoeveel corrigerende arbeid hiervoor nodig is op de posities voor en achter hem...?
AkaS
 AkaS - dinsdag 09 november 2021 - 10:33   quote  deeplink  
Interessante discussie over Blind. Wanneer ik het totale plaatje bekijk is Blind gehaald voor heel veel geld om iets toe te voegen aan een op dat moment jeugdige selectie.

Het is vooral een slimme voetballer. Geen uitblinkende verdediger of middenvelder. Hij is slim en ervaren.

Op deze punten moet hij toegevoegde waarde bieden. Wanneer dit niet gebeurd of te weining, dan gaat hij beoordeeld worden als speler op de positie die hij inneemt. En dan zijn er altijd betere te vinden. Zie Martinez en als back is Nico natuurlijk ook beter.

Tegen GoAhead, vlak voor tijd (ver)speelt hij zomaar een bal door deze in niemandsland binnen de 16 te passen.... zomaar. Op zo'n moment zou hij toegevoegde waarde moeten hebben en de bal op zijn minst naar hetzelfde shirtje moeten spelen...

Ik schaar mij in deze dus in het rijtje van Warrior en Loetje omdat ik de toegevoegde waarde van Blind minder en minder wordt. Tegelijk vind ik het knap van hem dat hij redelijk eenvoudig overeind blijft, ogenschijnlijk in wedstrijden tegen bijvoorbeeld Dortmund. Al kan ik niet inschatten hoeveel corrigerende arbeid hiervoor nodig is op de posities voor en achter hem...?
p111
 p111 - dinsdag 09 november 2021 - 10:54   quote  deeplink  
Als Blind achterin blijft voetballen zoals de eerste helft tegen GoAhead is hij helemaal niet van toegevoegde waarde,maar zodra hij meer naar voren gaat spelen is hij normaal gesproken dat zeker.Zijn fenominale traptechniek zijn inzicht en creatieviteit is een extra wapen.Helaas heeft hij ook zijn dagen zoals afgelopen zondag,dan doet hij niks anders als stilstaand voetbal met een tikkie terug en een tikkie breed dan heb je niks aan hem en zie ik liever Nico op zijn plek en Blind als middenvelder vooral in dit soort wedstrijden tegen die handbal tegenstanders.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 november 2021 door p111 --
remco k
 remco k - dinsdag 09 november 2021 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 november 2021 - 10:33 schreef AkaS het volgende:
Interessante discussie over Blind. Wanneer ik het totale plaatje bekijk is Blind gehaald voor heel veel geld om iets toe te voegen aan een op dat moment jeugdige selectie.

Het is vooral een slimme voetballer. Geen uitblinkende verdediger of middenvelder. Hij is slim en ervaren.

Op deze punten moet hij toegevoegde waarde bieden. Wanneer dit niet gebeurd of te weining, dan gaat hij beoordeeld worden als speler op de positie die hij inneemt. En dan zijn er altijd betere te vinden. Zie Martinez en als back is Nico natuurlijk ook beter.

Tegen GoAhead, vlak voor tijd (ver)speelt hij zomaar een bal door deze in niemandsland binnen de 16 te passen.... zomaar. Op zo'n moment zou hij toegevoegde waarde moeten hebben en de bal op zijn minst naar hetzelfde shirtje moeten spelen...

Ik schaar mij in deze dus in het rijtje van Warrior en Loetje omdat ik de toegevoegde waarde van Blind minder en minder wordt. Tegelijk vind ik het knap van hem dat hij redelijk eenvoudig overeind blijft, ogenschijnlijk in wedstrijden tegen bijvoorbeeld Dortmund. Al kan ik niet inschatten hoeveel corrigerende arbeid hiervoor nodig is op de posities voor en achter hem...?
Je zegt dat Nico als back "natuurlijk" ook beter is..

De Nico van de afgelopen 2 seizoenen is dat absoluut niet, mensen schijnen vergeten te zijn dat hij na zijn fantastische seizoen in europa eigenlijk geen knikker meer geraakt heeft en dat men overall steeds meer om een vervanger vroeg omdat hij niet basis waardig zou zijn.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 09 november 2021 - 13:16   quote  deeplink  
We moeten ons niet zo druk maken over dit gelijke spel, die gasten wilde niet voetballen, stonden met 10 man in de 16 meter, dan weet je dat het lastig gaat worden. Ondanks dat hadden we een paar goede kansen. Ajax moet gewoon zorgen dat ze tegen dit soort teams de eerste 10 minuten er vol opknallen en meteen die goal forseren.

In dit soort wedstrijden tegen kleine clubs zou ik ook voorstellen om Alvarez te vervangen voor Klaassen. Je hebt voetballend wat nodig, Tomber en Martinez zijn snel genoeg
nummer10
 nummer10 - dinsdag 09 november 2021 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 november 2021 - 13:16 schreef Ajax we love you het volgende:
We moeten ons niet zo druk maken over dit gelijke spel, die gasten wilde niet voetballen, stonden met 10 man in de 16 meter, dan weet je dat het lastig gaat worden. Ondanks dat hadden we een paar goede kansen. Ajax moet gewoon zorgen dat ze tegen dit soort teams de eerste 10 minuten er vol opknallen en meteen die goal forseren.

In dit soort wedstrijden tegen kleine clubs zou ik ook voorstellen om Alvarez te vervangen voor Klaassen. Je hebt voetballend wat nodig, Tomber en Martinez zijn snel genoeg
Dus als elk team zo speelt win je geen pot meer.. dit doen een aantal teams al jaren bij Ajax en nog altijd is er geen antwoord op, en dat is simpel weg slecht..
AkaS
 AkaS - dinsdag 09 november 2021 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 november 2021 - 13:16 schreef Ajax we love you het volgende:
We moeten ons niet zo druk maken over dit gelijke spel, die gasten wilde niet voetballen, stonden met 10 man in de 16 meter, dan weet je dat het lastig gaat worden. Ondanks dat hadden we een paar goede kansen. Ajax moet gewoon zorgen dat ze tegen dit soort teams de eerste 10 minuten er vol opknallen en meteen die goal forseren.

In dit soort wedstrijden tegen kleine clubs zou ik ook voorstellen om Alvarez te vervangen voor Klaassen. Je hebt voetballend wat nodig, Tomber en Martinez zijn snel genoeg
Gedeeltelijk mee eens. Ik zou gekozen hebben voor een andere basis. De CL basis is wellicht vermoeid of kan zich na dergelijke wedstrijden minder goed opladen tegen de kleintjes. Ik zou dan gekozen hebben voor een andere invulling. De reserves zijn grotendeels gelijkwaardig en op eredivisieniveau zeer zeker superieur aan teams als GoAhead.

Daramy Danilo en Neres hadden een prima voorhoede kunnen vormen vanaf de start.
Klaassen Kudus en een jeugdspeler hadden het middenveld kunnen invullen.
En de verdediging had makkelijk gekund met Rensch Schuurs, eventueel Martinez en Nico.

Dan had je in ieder geval een team dat iets te bewijzen had.
remco k
 remco k - dinsdag 09 november 2021 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 november 2021 - 13:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dus als elk team zo speelt win je geen pot meer.. dit doen een aantal teams al jaren bij Ajax en nog altijd is er geen antwoord op, en dat is simpel weg slecht..
Dit doet vrijwel ieder team in Nederland op de andere top clubs na, en toch worden wij vrijwel ieder jaar eerste..

Als je een veelvoud aan kansen creëert tegenover je tegenstander, dan is je stelling dat ajax daar geen antwoord op heeft gewoon feitelijk onjuist en sta je zoals altijd weer een broodje aap op te hangen.

Ajax moet gewoon zijn kansen afmaken, daar moet echt iets veranderen en daar moet het een stuk hongeriger en scherper, maar dat heeft niks met een plan en geen antwoord te maken man, hou toch op ..
AkaS
 AkaS - dinsdag 09 november 2021 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 november 2021 - 12:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Je zegt dat Nico als back "natuurlijk" ook beter is..

De Nico van de afgelopen 2 seizoenen is dat absoluut niet, mensen schijnen vergeten te zijn dat hij na zijn fantastische seizoen in europa eigenlijk geen knikker meer geraakt heeft en dat men overall steeds meer om een vervanger vroeg omdat hij niet basis waardig zou zijn.
Vind je het niet iets wat overdreven om te stellen dat Nico al jaren geen knikker meer raakt? In "het" seizoen viel hij extra op vanwege een paar belangrijke doelpunten. Maar als linksback hoef je niet altijd te scoren. Hoeveel linksback op topniveau doen dat met regelmaat...

Toegegeven hij heeft een paar keer domme overtredingen gemaakt, maar dat doet Martinez ook met enige regelmaat. Nico is een gedreven linksback die puur als back bekeken en beoordeeld zeer zeker beter is op die positie dan Blind.
remco k
 remco k - dinsdag 09 november 2021 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 november 2021 - 14:06 schreef AkaS het volgende:

[..]

Vind je het niet iets wat overdreven om te stellen dat Nico al jaren geen knikker meer raakt? In "het" seizoen viel hij extra op vanwege een paar belangrijke doelpunten. Maar als linksback hoef je niet altijd te scoren. Hoeveel linksback op topniveau doen dat met regelmaat...

Toegegeven hij heeft een paar keer domme overtredingen gemaakt, maar dat doet Martinez ook met enige regelmaat. Nico is een gedreven linksback die puur als back bekeken en beoordeeld zeer zeker beter is op die positie dan Blind.
Kijk de wedstrijd topics er hier maar op terug.

Een aantal mensen hier zijn echt al een paar jaar verbaasd over het lage niveau dat Nico laat zien. Eigenlijk geen moment meer zijn vorm gehaald na dat goede seizoen. En dat gaat juist over het defensieve deel, regelmatig tegengoals doordat hij mensen uit zijn rug liet komen.

En vergeet niet. Met deze defensie de minste tegengoals van heel Europa hè. Waarom daar dan iets veranderen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 09 november 2021 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 09 november 2021 - 14:01 schreef AkaS het volgende:

[..]

Gedeeltelijk mee eens. Ik zou gekozen hebben voor een andere basis. De CL basis is wellicht vermoeid of kan zich na dergelijke wedstrijden minder goed opladen tegen de kleintjes. Ik zou dan gekozen hebben voor een andere invulling. De reserves zijn grotendeels gelijkwaardig en op eredivisieniveau zeer zeker superieur aan teams als GoAhead.

Daramy Danilo en Neres hadden een prima voorhoede kunnen vormen vanaf de start.
Klaassen Kudus en een jeugdspeler hadden het middenveld kunnen invullen.
En de verdediging had makkelijk gekund met Rensch Schuurs, eventueel Martinez en Nico.

Dan had je in ieder geval een team dat iets te bewijzen had.
Niet verkeerd om hiermee een keer te starten, en dan hopen dat ze er in knallen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5986
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Go Ahead Eagles (zondag 07 november 2021, 20:00); 0 - 0









0.0111989