BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Patrik Wålemark topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 07 augustus 2022 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 augustus 2022 - 18:04 schreef piet de paler het volgende:
Oogt ietwat trasg
Vind dat wel meevallen..bedoel je snelheid of balbehandeling..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 07 augustus 2022 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 augustus 2022 - 18:06 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Vind dat wel meevallen.
Eens
van geil
 van geil - zondag 07 augustus 2022 - 19:14   quote  deeplink  
Ook los
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 13 augustus 2022 - 23:05   quote  deeplink  
Ik zou hem verhuren. Vind hem er nog niet aan toe om een vaste waarde te zijn. En dan Ali erbij houden, die oogt ook weer wat beter recent vind ik.
CobusIII
 CobusIII - zaterdag 13 augustus 2022 - 23:29   quote  deeplink  
is er nog niet aan toe.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 13 augustus 2022 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2022 - 23:05 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Ik zou hem verhuren. Vind hem er nog niet aan toe om een vaste waarde te zijn. En dan Ali erbij houden, die oogt ook weer wat beter recent vind ik.
Zou ik ook graag zien want hem een groot talent,maar
nog niet goed genoeg voor ons .
En hij moet vlieguren maken.
MMM
 MMM - zondag 14 augustus 2022 - 00:16   quote  deeplink  
Iemand die raar opkijkt als ik hem vergelijk met Luigi Bruins?

Lijkt prima te kunnen voetballen maar fysiek zo ontzettend zwak. Kan echt nog niet mee.
MMM
 MMM - zondag 14 augustus 2022 - 00:21   quote  deeplink  
Een opmerking: het is een rechtsbuiten, vreemd om hem dan links te zetten.
MMM
 MMM - woensdag 17 augustus 2022 - 12:12   quote  deeplink  
Intern bij Feyenoord zijn ze positief over de ontwikkeling die Wålemark momenteel doormaakt, zo meldt Feyenoord-watcher Mikos Gouka: ''Soms heeft een aangetrokken speler wat tijd nodig. Sinisterra ging deze zomer de boeken in met een clubrecord, maar het eerste jaar van de Colombiaan in Nederland verliep bepaald niet zo dat het in de lijn der verwachtingen lag dat Feyenoord ooit zo'n bedrag voor hem zou incasseren.''
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 17 augustus 2022 - 12:33   quote  deeplink  
Hij ontwikkelt zich zeker, maar je kunt je afvragen of hij voldoende speeltijd gaat krijgen dit jaar. Hij oogt al een stuk volwassener, niet meer die A-junior van vorig seizoen. Maar zijn inbreng was buiten de goal de eerste wedstrijden nog nihil. Enorm verschil met Dilrosun. Die niet geweldig speelt maar wel redelijk en veel meer aanwezig is.

Dus met 5 buitenspelers is misschien een verhuur interessant. Maar goed, misschien blijft hij wel zijn minuten maken. Idrissi is nog niet op niveau en sowieso nog niet topfit. Onze Braziliaan zal wat tijd nodig hebben. En Ali vertrekt misschien wel.

Speeltijd lijkt me hoe dan ook belangrijk voor hem. Of dat nu bij ons is of elders op huurbasis.
CobusIII
 CobusIII - woensdag 17 augustus 2022 - 16:10   quote  deeplink  
Ik zie hem toch meer op rechts
Leuv
 Leuv - woensdag 17 augustus 2022 - 16:30   quote  deeplink  
Absoluut. Links kan hij misschien tot recht komen wanneer er ruimte is. Zonder ruimte moet hij nadenken en gaat het niet meer automatisch.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 18 augustus 2022 - 05:49   quote  deeplink  
1908.nl

NIEUWS

Wålemark: "Soms word ik gek van Slot"

 

Op 17 januari 2022 kwam het officiële nieuws naar buiten dat Feyenoord een nieuwe buitenspeler van BK Häcken had aangetrokken. Patrik Wålemark tekende voor vier en een half seizoen bij de Rotterdammers. Naast een aantal invalbeurten en een prachtige goal tegen Heracles was het afgelopen seizoen vooral wennen voor de 20-jarige Zweed.

In gesprek met Voetbal International geeft de aanvaller aan dat hij klaar is voor het nieuwe seizoen. “Ik heb geprobeerd het gaspedaal in te drukken, op het trainingsveld en tijdens de wedstrijden. Het gevolg is dat ik me fitter voel dan ooit en scherper ben in mijn hoofd dan ik ben geweest. Natuurlijk hoop je altijd dat alles sneller gaat, daarvoor ben ik ook jong, maar pas nu, na een half jaar, voelt het alsof ik er echt klaar voor ben.”

De nog jonge Zweed kon onder andere naar Club Brugge en wat ‘subtoppers in de Serie A’. Zijn keuze voor Feyenoord was duidelijk. “Omdat ik het idee had dat dit voor mij de ideale volgende stap kon zijn in mijn nog jonge profcarrière. Dat gevoel werd nog sterker na gesprekken met Arnesen en trainer Arne Slot. Ik heb nog nooit zo’n gedreven trainer meegemaakt. Ja, soms word ik er gek van, maar ook al zie je het misschien niet aan me: I love it!”

Het grote verschil was te merken voor Wålemark. “In één woord: intensiteit. Van trainen en spelen. In het begin, als je er net bent, gaat het nog vanzelf, daarna begin je de trainingen te voelen. Het gevolg: ups-and-downs. Je valt in, dan goed, daarna minder goed. Dit alles is onderdeel van het proces, dat heb ik altijd goed voor ogen kunnen houden. Ik besef ook wel dat mijn carrière niet zo snel omhoog kon blijven gaan, je loopt een keer tegen grenzen aan.”

“Feyenoord heeft een voor mij unieke manier van spelen, met hoge pressing. Ik was dat niet gewend. Onze speelwijze is gebaseerd op high intensity runs. Maar die zitten niet alleen in je benen, want tegelijkertijd gaat het ook om je mind. Wanneer maak je die runs? Wat doe je bij balverlies? Wat doe je als de tegenstander de bal heeft? Ik ben iemand die altijd heel intuïtief heeft gespeeld, maar bij Feyenoord kreeg ik voor het eerst te maken met opdrachten, denkwerk. Ik heb op twee fronten stappen moeten maken, fysiek en mentaal. En weet je, misschien is dat laatste nog wel het lastigste. Focus, dat is waar het om gaat. Ik had er in het begin wel een beetje moeite mee, er ging veel om in mijn hoofd. It’s a lot to take in. Maar geleidelijk ga je dan merken dat bepaalde dingen automatismen gaan worden. Dat is dan het resultaat van trainen, trainen, trainen,” vertelt Wålemark.

Feyenoord stond er direct vanaf minuut één in het nieuwe seizoen tegen Vitesse en SC Heerenveen. “In mijn beleving heeft dat te maken met plezier. Dat straalt dit Feyenoord uit. De nieuwe jongens willen allemaal voetballen. Dilrosun, Danilo, Szymanski, Timber, we hadden eigenlijk vrij snel een klik. Natuurlijk was niet alles oké, er is nog zo veel ruimte voor verbetering, maar we hebben plezier in het veld en dat is wel waarmee alles begint. Vorig jaar was dat ook onze kracht. Wat ik leuk vind, is dat we al snel op het level zitten van details. Ik praat met Dilrosun en Danilo over de kleine dingen. Wanneer doen we zus en zo en hoe wil je dan de bal hebben? Neem die eerste goal van mij. Ik had die niet zo kunnen maken als Sebastian (Szymanski, red.) die bal niet zo zuiver en op de juiste snelheid zou hebben gegeven zoals hij deed. Ik ben er dan ook nooit bang voor geweest dat we zo veel spelers moesten vervangen en dat het veel tijd zou kosten. Het voordeel van goede voetballers is dat zij het juist makkelijk maken samen te spelen. Er is meteen een connectie.”

Met de komst van Igor Paixão heeft Feyenoord vijf buitenspelers voor twee posities. "Dat is toch wat je wilt als topclub. Je weet nu dat je moet presteren, want er staat altijd iemand klaar. Zo pushen we elkaar naar een steeds hoger niveau. Ik zal alles doen wat in mijn macht ligt om mijn plek in het team af te dwingen en dat geldt voor de andere spelers net zo. Daarbij kunnen we allemaal ook nog op verschillende posities spelen."

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 augustus 2022 door Leon FR1908 --
MMM
 MMM - zondag 21 augustus 2022 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 augustus 2022 - 00:21 schreef MMM het volgende:
Een opmerking: het is een rechtsbuiten, vreemd om hem dan links te zetten.
Viel beter in op rechts.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 03 september 2022 - 23:06   quote  deeplink  
Twee belangrijke assists, sowieso een aardige, doelgerichte eerste helft. Staat wel te slapen bij de 1-0. En vind nog steeds dat hij meer aanwezig moet zijn, zoals Dilrosun dat meestal wel is. Meer in het spel betrokken zijn. Maar goed, hij maakt stapjes dus das positief. En voorlopig krijgt hij nog een hoop speeltijd, dus dat helpt.
CobusIII
 CobusIII - zondag 04 september 2022 - 11:14   quote  deeplink  
Hij moet zijn linker toch nog wat meer cultiveren, dan krijgt hij echt een meerwaarde. Dan kan het een wapen worden ala Robben, berghuis of Szymanski...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 september 2022 door CobusIII --
kenny
 kenny - zondag 04 september 2022 - 11:25   quote  deeplink  
boekt progressie in zijn spel , moet nog wel iets meer laten zien maar zolang hij zich zo blijft verbeteren prima , toch 2 assist gisteren
ook jahanbaks vond ik redelijk invallen gisteren , nog niet de flitsende jahanbaks uit zijn az tijd maar hij deed weinig fout gisteren
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 14 september 2022 - 16:53   quote  deeplink  
Naast Quilindschy Hartman kan ook Patrick Wålemark deze maand zijn interland-debuut maken. De buitenspeler zit voor het eerst bij de definitieve selectie van Zweden. Wålemark wordt hiermee beloond voor zijn uitstekende ontwikkeling die hij de afgelopen maanden heeft doorgemaakt bij Feyenoord.

Zweden speelt in de UEFA Nations League tegen Servië en Slovenië. De wedstrijden staan op zaterdag 24 september om 20:45 uur en dinsdag 27 september om 20:45 op het programma. In Groep B is Noorwegen koploper met tien punten uit vier wedstrijden. Zweden staat derde met drie punten uit vier wedstrijden.
van geil
 van geil - vrijdag 14 oktober 2022 - 21:21   quote  deeplink  
Kan wel wat, maar vaak net niet qua afronden.
Hier een stap zetten, dan heb je een goede speler.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 14 oktober 2022 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2022 - 21:21 schreef van geil het volgende:
Kan wel wat, maar vaak net niet qua afronden.
Hier een stap zetten, dan heb je een goede speler.
Als hij er inzet bij toond zoals gisteren zeker.
van geil
 van geil - zaterdag 22 oktober 2022 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2022 - 21:21 schreef van geil het volgende:
Kan wel wat, maar vaak net niet qua afronden.
Hier een stap zetten, dan heb je een goede speler.
Als dat toch eens ging lukken
ar
 ar - zaterdag 22 oktober 2022 - 18:43   quote  deeplink  
Mag heeeel snel verbetering in komen.
MMM
 MMM - zaterdag 22 oktober 2022 - 18:51   quote  deeplink  
Zoveel kut ballen.
CobusIII
 CobusIII - zaterdag 22 oktober 2022 - 18:52   quote  deeplink  
Hij had ook een assist moeten hebben..
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 22 oktober 2022 - 19:04   quote  deeplink  
Erg wisselvallige invalbeurt. Aantal hele goede dingen, maar ook meerdere keren totaal de mist in.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 22 oktober 2022 - 19:09   quote  deeplink  
Hij creërde in een paar minuten meer kansen dan er in de hele eerste helft waren.
MMM
 MMM - zaterdag 22 oktober 2022 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2022 - 19:09 schreef Leon FR1908 het volgende:
Hij creërde in een paar minuten meer kansen dan er in de hele eerste helft waren.
Begin aardig idd. Daarna weer de meest vreemde dingen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 22 oktober 2022 - 19:13   quote  deeplink  
Ja dat wel maar het ging van dubbele dekking naar 3 dubbel voor hem
van geil
 van geil - zaterdag 22 oktober 2022 - 19:16   quote  deeplink  
Veel dreiging, en eens met Leon.
Maar niemand profiteert daarvan.

Wel moet hij echt gaan scoren.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 22 oktober 2022 - 19:30   quote  deeplink  
Waardeloos vandaag Uiteindelijk
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 22 oktober 2022 - 22:31   quote  deeplink  
Soms retegoed, dan weer onzichtbaar.
Nog half seizoen aankijken.
kenny
 kenny - zaterdag 22 oktober 2022 - 23:44   quote  deeplink  
de enigste buiten speler die voor dreiging zorgt , zijn trap techniek is goed , hij moet meer kansen krijgen en het vertrouwen dan gaan zijn prestaties vanzelf omhoog
is nog jong moet nog het een en ander bijspijkeren maar van bankzitten wordt geen enkele speler beter
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 23 oktober 2022 - 03:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2022 - 19:13 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ja dat wel maar het ging van dubbele dekking naar 3 dubbel voor hem
Viel mij ook op vier man om hem heen steeds..
Stylzz
 Stylzz - zondag 23 oktober 2022 - 07:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2022 - 19:13 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ja dat wel maar het ging van dubbele dekking naar 3 dubbel voor hem
Dat ligt ook aan t tempo van aanvallen
En dat begint elders
MightyAce
 MightyAce - woensdag 26 oktober 2022 - 20:08   quote  deeplink  
Tja
MightyAce
 MightyAce - donderdag 27 oktober 2022 - 22:37   quote  deeplink  
Kansloze invalbeurt ook
MightyAce
 MightyAce - donderdag 27 oktober 2022 - 22:43   quote  deeplink  
Hopeloos
ar
 ar - donderdag 27 oktober 2022 - 23:06   quote  deeplink  
Ernstige twijfels
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 27 oktober 2022 - 23:06   quote  deeplink  
Hele goede speler ,zonder twijfel.
ar
 ar - donderdag 27 oktober 2022 - 23:12   quote  deeplink  
Nouuuuu... valt nog te bezien
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 27 oktober 2022 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 oktober 2022 - 23:12 schreef ar het volgende:
Nouuuuu... valt nog te bezien
Flegmatiek maar een fijne speler om naar te kijken.
Leuv
 Leuv - donderdag 27 oktober 2022 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 oktober 2022 - 23:13 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Flegmatiek maar een fijne speler om naar te kijken.
Meen je dit nou echt serieus?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 27 oktober 2022 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 oktober 2022 - 23:15 schreef Leuv het volgende:

[..]

Meen je dit nou echt serieus?
Ja die komt er wel ,is het niet bij ons dan wel bij een ander.
Leuv
 Leuv - donderdag 27 oktober 2022 - 23:20   quote  deeplink  
Die kan er echt geen klote van. Dat je dat niet ziet joh. Leuk zaalvoetballertje maar komt echt tekort op een groot veld.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 27 oktober 2022 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 oktober 2022 - 23:20 schreef Leuv het volgende:
Die kan er echt geen klote van. Dat je dat niet ziet joh. Leuk zaalvoetballertje maar komt echt tekort op een groot veld.
Ik denk dat jij tekort komt
Leuv
 Leuv - donderdag 27 oktober 2022 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 oktober 2022 - 23:21 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij tekort komt
Oke. Bedankt joh.
van geil
 van geil - donderdag 27 oktober 2022 - 23:23   quote  deeplink  
:)
ar
 ar - donderdag 27 oktober 2022 - 23:24   quote  deeplink  
Pfff hahah
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 27 oktober 2022 - 23:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 oktober 2022 - 23:22 schreef Leuv het volgende:

[..]

Oke. Bedankt joh.
Nee serieus of je het nu begrijpt of niet begrijpt ,ik vind hem een talentvolle speler.
Leuv
 Leuv - donderdag 27 oktober 2022 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 oktober 2022 - 23:25 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Nee serieus of je het nu begrijpt of niet begrijpt ,ik vind hem een talentvolle speler.
Als je persoonlijk wordt zijn we uitgepraat. Succes met je Walemark dekbed. Slaap lekker.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Patrik Wålemark topic









0.0075109