BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PEC Zwolle (zaterdag 30 april 2022, 18:45); 3 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 29 april 2022 - 21:10   quote  deeplink  
card-ajax-pec-zwolle.jpg

Tja, Ajax. Het is die liefde van je leven die je tegelijkertijd geregeld niet uit kan staan. Ajax zit in zo'n periode waarin de ploeg in niets lijkt op de geoliede machine die voor de winterstop fenomenaal goed was. In de poulefase van de Champions League werd iedereen op een hoop gespeeld. We zijn nu vijf maanden verder en Ajax sleept zichzelf met hangen en wurgen naar het einde van het seizoen. De schwung is er volledig uit en elke wedstrijd is moeizaam, lelijk en net de hakjes over de sloot. Vooralsnog haalt Ajax wel steeds de overkant van die sloot, maar de ploeg straalt alles behalve vertrouwen uit.

Resterend programma
Ajax

Ajax - PEC Zwolle (30 april)
AZ - Ajax (7 mei)
Ajax - SC Heerenveen (11 mei)
Vitesse - Ajax (15 mei)

PSV
PSV - Willem II (30 april)
Feyenoord - PSV (7 mei)
PSV - NEC (11 mei)
PEC Zwolle - PSV (15 mei)

Historie

Ajax speelde in haar historie maar 44 duels tegen PEC Zwolle. Ajax won 32 onderlinge ontmoetingen en verloor er 6. Een puntendeling was 6 maal het eindresultaat. De voorgaande vijf seizoenen speelde Ajax, door corona, slechts negen duels tegen PEC Zwolle. Ajax won al deze ontmoetingen. Eerder dit seizoen won Ajax ook op bezoek in Zwolle. In het stadion met een belachelijke merknaam werd het 0-2 voor Ajax.

PEC Zwolle

PEC Zwolle leek lang de gedoodverfde degradant in wording. Sinds de winterstop vecht Zwolle echter voor wat het waard is en zijn de Zwollenaren opgeklommen tot de 16e plek na twee overwinningen in de voorgaande twee duels. Het blijft echter een precaire situatie voor Zwolle, want de degradatiestreep wordt slechts bepaald door doelsaldo. Dat heeft Zwolle vooral te danken aan een solide verdediging die relatief weinig treffers toelaat. De Zwollenaren kregen tot dusver 44 treffers tegen en staan in dat klassement 11e! De ploeg is echter aanvallend onmachtig en staat op basis van het aanvallende onvermogen terecht in de onderste regionen van de Eredivisie.

PEC Zwolle speelt, net als veel laagvliegers dit seizoen, afwisselend in twee systemen. Dit zijn een 4-3-3 of een 5-2-3. Het topscorersklassement van PEC Zwolle is veelzeggend over de aanvallende kwaliteiten van de ploeg. De routinier Van Polen, centrale verdediger van beroep, is topscorer met 5 treffers samen met oud-Ajaxtalent Redan. Middenvelder en tevens oud-Ajacied Mees de Wit is daarna topschutter met 4 treffers. Reden voert samen met spits Darfalou het assistklassement aan met 3 voorzetten waaruit werd gescoord. PEC Zwolle valt het liefst aan over links en hanteert daarbij graag de lange bal.

Ajax

Het meest aansprekende nieuws bij Ajax is dat Dusan Tadic op het punt staat een record te brekken. De Serviër kwam in actie in 123 opeenvolgende Eredivisieduels van Ajax. De enige speler die hem dit kan navertellen is voormalig doelman Gert Bals. Het Eredivisierecord ligt overigens ruim buiten bereik.

Ajax verloor in eigen huis nog nooit van Zwolle. Wel bleef Ajax twee maal op een gelijkspel steken. Gezien het defensieve vermogen van Zwolle lijkt Ajax voor een pittige klus te staan, want aanvallend loopt het alles behalve lekker in Amsterdam. Berghuis op rechtsbuiten loopt niet lekker en door het wegvallen van Antony op rechts mist Ajax veel aanvallende bravoure. Toch lijken er weinig verrassingen aanstaande, wetende dat Martinez, Mazraoui en Antony nog geblesseerd zijn. Rensch trainde deze week mee en lijkt wedstrijdfit waardoor ook achterin de kaarten wel geschud lijken.

De beelden

In Zwolle speelde Ajax in het prachtige derde tenue naar een 0-2 overwinning door goals van Haller en nogmaals Haller.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 mei 2022 door Eide --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 29 april 2022 - 21:54   quote  deeplink  
Vrees dat we hier ten onder gaan..
p111
 p111 - vrijdag 29 april 2022 - 23:50   quote  deeplink  
Ten onder tegen PEC dat meen je niet,nou dat is een prima grap 4-0
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 april 2022 - 00:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 april 2022 - 23:50 schreef p111 het volgende:
Ten onder tegen PEC dat meen je niet,nou dat is een prima grap 4-0
Moeite genoeg de laatste weken.. en natuurlijk hoop ik het 180 graden andersom.. maar dat een Ajax Manu en tenhag een verbod opleggen om contact te hebben 48 voor een pot zegt me nogal wat.. nog never eerder van gehoord..
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 april 2022 - 09:27   quote  deeplink  
1-1
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 april 2022 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2022 - 09:27 schreef Loetje het volgende:
1-1
Zoiets vrees ik dus ook... Ik hoop oprecht dat ik er naast zit en ze een prima pot op de mat leggen..
jodocus
 jodocus - zaterdag 30 april 2022 - 10:04   quote  deeplink  
3-1
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 30 april 2022 - 12:50   quote  deeplink  
Dat we als Ajax fans nog ooit zouden vrezen voor een potje thuis tegen PEC. ..pffff
Dadelijk alvast maar goed indrinken naast de Arena en dan hopen dat we de ellende van de laatste weken een keer kunnen omkeren en een flinke zege kunnen boeken. Ik verwacht helaas toch weer billenknijpen, 2-1.
Jari1957
 Jari1957 - zaterdag 30 april 2022 - 12:53   quote  deeplink  
Wat voor blessures hebben Martinez en Mazraoui eigenlijk? Ongelooflijk dat Mazraoui zo'n contract er uit heeft weten te halen bij Bayern...hij is minimaal 1/3 van alle wedstrijden geblesseerd. In ieder geval de laatste 3 jaar bij Ajax was hij elk jaar minimaal 10 wedstrijden geblesseerd. Fijne kerel, maar man van glas helaas. Verder wordt het vanavond weer billen knijpen, al weer voor de 8e of 9e keer achter elkaar. Heel vervelend.
Pietje
 Pietje - zaterdag 30 april 2022 - 14:46   quote  deeplink  
Je hebt er weer een mooi topic van gemaakt, Eide.
Ajax scoort de laatste weken nogal moeilijk en loopt, behalve vorige week tegen NEC, de laatste weken wel tegen een countertje aan. PEC is na de winterstop aardig op dreef en was tot aan die winterstop de gedoodverfde rechtstreekse degradant.
Kortom ik verwacht toch weer een zeer lastige wedstrijd voor Ajax. Ik hoop dat ik mij enorm vergis: mijn voorspelling is 0-1
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 30 april 2022 - 15:46   quote  deeplink  
We weinig positief hier.

Denk ergens dat ze er op vliegen.
De meesten blijven bij Ajax, die willen zeker geen voorronde Champions League spelen.

Degene die niet in vorm zijn zullen hun uiterste best gaan doen zoals Berghuis, Tadic en Haller.
Tenminste hier hoop ik op ;-)

1-4
p111
 p111 - zaterdag 30 april 2022 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2022 - 15:46 schreef Jack Huntelaar het volgende:
We weinig positief hier.

Denk ergens dat ze er op vliegen.
De meesten blijven bij Ajax, die willen zeker geen voorronde Champions League spelen.

Degene die niet in vorm zijn zullen hun uiterste best gaan doen zoals Berghuis, Tadic en Haller.
Tenminste hier hoop ik op ;-)

1-4
Volgens mij speelt Ajax thuis
Pietje
 Pietje - zaterdag 30 april 2022 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2022 - 15:46 schreef Jack Huntelaar het volgende:
We weinig positief hier.

Denk ergens dat ze er op vliegen.
De meesten blijven bij Ajax, die willen zeker geen voorronde Champions League spelen.

Degene die niet in vorm zijn zullen hun uiterste best gaan doen zoals Berghuis, Tadic en Haller.
Tenminste hier hoop ik op ;-)

1-4
Ik ben wat dat betreft hetzelfde als Loetje: een soort van bijgeloof. Als je heel negatief bent, dan valt het uiteindelijk misschien mee :-)
Pietje
 Pietje - zaterdag 30 april 2022 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2022 - 16:13 schreef p111 het volgende:

[..]

Volgens mij speelt Ajax thuis
Haha. Volgens mij ook :-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 30 april 2022 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2022 - 16:13 schreef p111 het volgende:

[..]

Volgens mij speelt Ajax thuis
Was een test hahaha 4-1
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 30 april 2022 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2022 - 16:14 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben wat dat betreft hetzelfde als Loetje: een soort van bijgeloof. Als je heel negatief bent, dan valt het uiteindelijk misschien mee :-)
Nee dan ben je angstig, of bijgelovig..
Pietje
 Pietje - zaterdag 30 april 2022 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2022 - 16:43 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Nee dan ben je angstig, of bijgelovig..
Voor mijn part. Als het maar werkt!
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 april 2022 - 17:47   quote  deeplink  
Wat een opstelling joh.

Meer geblesseerden dan spelers die nog heel zijn. En dat in deze fase van het seizoen.

Alles, echt alles zit tegen.

Kudus voor diepgang dan of hoe ziet deze opstelling eruit?
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 april 2022 - 17:48   quote  deeplink  
Komen Mazraoui en Martinez nog terug, of?

Antony zijn maand is ook voorbij...
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 april 2022 - 18:10   quote  deeplink  
Alvarez heeft plots afgedaan aan het einde van het seizoen en een 10 zoals kudus nu als buitenspeler gebruiken? Rensch ook foetsie voor een talent die nog nooit een minuut heeft gehad? Haller blijven gebruiken ipv brobbey?

Wat wil tenhag nu dan?
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 april 2022 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2022 - 17:47 schreef Loetje het volgende:
Wat een opstelling joh.

Meer geblesseerden dan spelers die nog heel zijn. En dat in deze fase van het seizoen.

Alles, echt alles zit tegen.

Kudus voor diepgang dan of hoe ziet deze opstelling eruit?
Valt op zich mee.. voorheen basis spelers worden vervangen door jong Ajax talenten ook.. kudus, Taylor, regeer.. ipv Berghuis Alvarez brobbey rensch
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 april 2022 - 18:12   quote  deeplink  
Zou gravenberch er wel bij zijn met zijn hoofd?
Pietje
 Pietje - zaterdag 30 april 2022 - 18:19   quote  deeplink  
Wat een fantasie-opstelling!
Dat is oppassen geblazen...
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 april 2022 - 18:27   quote  deeplink  
Rensch timber blind Nico
Gravenberch Klaassen/alvarez
Berghuis

Mo voor zolang die kan brobbey tadic

Maar ach we gaan het proberen met debutanten zonder eredivisie ervaring..

Hoop dat dit goed uitpakt maar mijn gevoel is niet best en vind het volslagen idioot om zo te beginnen tegen een PEC die het best goed doet de laatste tijd.. of wil tenhag in deze fase weer is de professor spelen met poppetjes op vreemde plekken?
remco k
 remco k - zaterdag 30 april 2022 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2022 - 18:10 schreef nummer10 het volgende:
Alvarez heeft plots afgedaan aan het einde van het seizoen en een 10 zoals kudus nu als buitenspeler gebruiken? Rensch ook foetsie voor een talent die nog nooit een minuut heeft gehad? Haller blijven gebruiken ipv brobbey?

Wat wil tenhag nu dan?
Rensch is nog niet helemaal fit.

Taylor hetzelfde als vorige week en in tegenstelling tot de berichten hier speelde die gewoon prima als een van de weinigen.

Kudus doet het prima in de minuten en jong Ajax heel goed zelfs.

Dan is het toch gewoon volkomen logisch om dit te proberen.
remco k
 remco k - zaterdag 30 april 2022 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2022 - 18:27 schreef nummer10 het volgende:
Rensch timber blind Nico
Gravenberch Klaassen/alvarez
Berghuis

Mo voor zolang die kan brobbey tadic

Maar ach we gaan het proberen met debutanten zonder eredivisie ervaring..

Hoop dat dit goed uitpakt maar mijn gevoel is niet best en vind het volslagen idioot om zo te beginnen tegen een PEC die het best goed doet de laatste tijd.. of wil tenhag in deze fase weer is de professor spelen met poppetjes op vreemde plekken?
1 jongen zonder ervaring.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 april 2022 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2022 - 18:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Rensch is nog niet helemaal fit.

Taylor hetzelfde als vorige week en in tegenstelling tot de berichten hier speelde die gewoon prima als een van de weinigen.

Kudus doet het prima in de minuten en jong Ajax heel goed zelfs.

Dan is het toch gewoon volkomen logisch om dit te proberen.
Speelt kudus in jong ook rechtsbuiten? Maar je vind het dus wel gerechtvaardigd dat Alvarez moet banken en dat tenhag nu gaat experimenten in deze fase van de competitie? Of had die dit soort dingen toch eerder moeten doen in de competitie en bepaalde spelers meer speeltijd moeten geven.. iets wat een aantal hier al riepen ook.. Hoop oprecht dat het goed gaat..
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 april 2022 - 18:34   quote  deeplink  
Als het nu weer niet loopt, staan Remco, Warrior en ik volgende week in de basis.

Sla iedereen de tyfus die zijn best niet doet.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 april 2022 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2022 - 18:30 schreef remco k het volgende:

[..]

1 jongen zonder ervaring.
Taylor amper ervaring, regeer geen, kudus ook vrij weinig minuten in Ajax 1 dit seizoen en dan ook nog eens niet op zijn positie..
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 april 2022 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2022 - 18:34 schreef Loetje het volgende:
Als het nu weer niet loopt, staan Remco, Warrior en ik volgende week in de basis.

Sla iedereen de tyfus die zijn best niet doet.
Op zijn Twents, ik Goa wa met.. sleur ik persoonlijk tenhag terug hier naar het oosten hahah
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 april 2022 - 18:36   quote  deeplink  
Anyway goodluck allemaal... Hoop zo dat het meevalt...
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 april 2022 - 18:43   quote  deeplink  
Nou, op hoop van zegen.

Ik wens een redelijk makkelijke zege, een snelle goal en net even iets meer ontspanning.

Maar vrees wekelijks het ergste
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 april 2022 - 18:46   quote  deeplink  
442 ???????
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 april 2022 - 18:50   quote  deeplink  
Zal ik eens wat verassends vertellen dan?

Loetje is na 3 minuten alweer zo geïrriteerd als de tering. Na een minuut al bijna achter en Haller die een medespeler bijna 1 op 1 kan zetten met de keeper en dan een bal passt die nog zachter als een stressbal is.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 april 2022 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2022 - 18:50 schreef Loetje het volgende:
Zal ik eens wat verassends vertellen dan?

Loetje is na 3 minuten alweer zo geïrriteerd als de tering. Na een minuut al bijna achter en Haller die een medespeler bijna 1 op 1 kan zetten met de keeper en dan een bal passt die nog zachter als een stressbal is.
Hahaha ik wou het niet typen
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 april 2022 - 18:52   quote  deeplink  
Zo, dit zag er even leuk uit met Kudus, Tagliafico en Gravenberch.
Het laatste in de aanval is wel symbolisch trouwens goor Ajax. De aanname die dan net weer te lang duurt.
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 april 2022 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2022 - 18:51 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Hahaha ik wou het niet typen
Verschil is dat jij het heerlijk vind om te zeiken en ik me schaam datik weinig positiefs kan bedenken over mijn 2e liefde
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 april 2022 - 18:56   quote  deeplink  
Heeft Haller dan godverdomme nooit door waar zijn medespelers staan of wat ze doen? Verdomme joh. Weer een zekere kans daardoor weg
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 april 2022 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2022 - 18:52 schreef Loetje het volgende:

[..]

Verschil is dat jij het heerlijk vind om te zeiken en ik me schaam datik weinig positiefs kan bedenken over mijn 2e liefde
Achja tuurlijk kerel ;)
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 april 2022 - 18:56   quote  deeplink  
Tadic nog matig, maar wel heel actief aan het zwerven
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 april 2022 - 19:00   quote  deeplink  
Wat me ook echt opvalt en vraag me af of ik de enige ben.

Maar qua aannames, Ajax is daar de afgelopen maand echt niveau KKD in. Er is er, met name voorin niet een die een bal stil kan leggen. Dat is ongelooflijk

Die onzuiverheden zorgen ook voor zo weinig kansen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 30 april 2022 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2022 - 17:17 schreef Pietje het volgende:

[..]

Voor mijn part. Als het maar werkt!
Haha no problem hoor
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 30 april 2022 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2022 - 19:00 schreef Loetje het volgende:
Wat me ook echt opvalt en vraag me af of ik de enige ben.

Maar qua aannames, Ajax is daar de afgelopen maand echt niveau KKD in. Er is er, met name voorin niet een die een bal stil kan leggen. Dat is ongelooflijk

Die onzuiverheden zorgen ook voor zo weinig kansen
Tja triest flink afgezakt, ik vraag me af wat er precies op doet deze terugval...

Te veel spelers niet in vorm of die optater tegen PSV, ik denk het laatste
Het zelfvertrouwen heeft een flinke knauw gegeven
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 april 2022 - 19:08   quote  deeplink  
Balbezit en haller nog niet gezien of amper in de 16
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 april 2022 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2022 - 19:07 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Tja triest flink afgezakt, ik vraag me af wat er precies op doet deze terugval...

Te veel spelers niet in vorm of die optater tegen PSV, ik denk het laatste
Het zelfvertrouwen heeft een flinke knauw gegeven
Was voor de tijd al kut met peren
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 april 2022 - 19:14   quote  deeplink  
Mag haller eruit aub.. loopt overal waar die niet moet lopen lijkt het wel
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 30 april 2022 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2022 - 19:12 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Was voor de tijd al kut met peren
Wat ben jij negatief man, voor de winterstop waren we bijna onverslaanbaar, liep het als een trein.
Kijk even naar doelpunten voor en tegen...
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 april 2022 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 april 2022 - 19:15 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Wat ben jij negatief man, voor de winterstop waren we bijna onverslaanbaar, liep het als een trein.
Kijk even naar doelpunten voor en tegen...
Jij zegt dat het slechter werd na het verlies op PSV, dat is gewoon niet waar.. daar doelde ik op.. is gewoon al maanden matig
nummer10
 nummer10 - zaterdag 30 april 2022 - 19:17   quote  deeplink  
Godver wat een mooie goal
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 april 2022 - 19:26   quote  deeplink  
Haller kan echt de tering krijgen onderhsnr. Wat een ongelooflijk slechte kutspits is dat op dit moment.

Na rust heel, heel snel Brobbey brengen. De tering, die gast doet al weken alles, echt alles slecht. Niet een ding wat deugt. Aannemen kan die niet, overzicht heeft die niet en is meer aan het sjokken en struikelen dan die deelneemt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5874
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PEC Zwolle (zaterdag 30 april 2022, 18:45); 3 - 0









0.0105099