BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Johan Cruijff Schaal XXVI (zaterdag 30 juli 2022, 20:00); 3 - 5

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
pth
 pth - zaterdag 30 juli 2022 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2022 - 22:12 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Wederom eens.
Wel jammer dan dat een wedstrijd 90 minuten duurt en dat je 5 (!!!) doelpunten incasseert tegen die PiSVee kneuzen.
Scout2
 Scout2 - zaterdag 30 juli 2022 - 22:18   quote  deeplink  
Hoopte stiekem op een goed bod voor tadic en Berghuis.

Je voorhoede moet gewoon Bergwijn Brobbery Anthony(verkopen voor 75m plus van de Beek) had iets meer tactisch omgegaan met Neres had je Neres voor 15m op die positie gehad.

Daarachter dan Koopmeiners, Taylor en van de Beek. Had je iets vroeger voor Dest gemeld met de belofte basisspeler.
Scout2
 Scout2 - zaterdag 30 juli 2022 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2022 - 22:16 schreef pth het volgende:

[..]

Wel jammer dan dat een wedstrijd 90 minuten duurt en dat je 5 (!!!) doelpunten incasseert tegen die PiSVee kneuzen.
Ja dat gevoel had ik voor de wedstrijd ook al dat zoiets kon gebeuren, meschien maar goed ook dat het nu gebeurt.
jodocus
 jodocus - zaterdag 30 juli 2022 - 22:28   quote  deeplink  
wat hebben wij een ongelovige kutkeeper
remco k
 remco k - zaterdag 30 juli 2022 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2022 - 22:12 schreef pth het volgende:
Lijkt er op dat er nu angstvallig gezocht wordt naar een manier om en Blind en Tadic op te kunnen stellen. Blind als LCV kan echt niet, voetballend prima maar verdedigend en qua snelheid lachwekkend. Bergwijn is 100x gevaarlijker dan Tadic op links, dus komt betrokkene in de spits te staan, waar ik hem zacht gezegd niet erg veel vind toevoegen. Ergo, er zijn erg goede spelers gehaald, maar zijn er wel de goede spelers gehaald. Die Gorter zou overigens een super talent zijn, wat een kneus van een keeper. Doet werkelijk alles verkeerd wat je verkeerd kan doen. Als Ajax de zooi achterin niet op orde gaat krijgen wordt het een tenenkrommend seizoen. Vijf tegendoelpunten tegen dat kneuzenelftal …
Serieus? Blind haalt er vandaag defensief meer ballen uit dan wie dan ook en is eigenlijk geen echte tegengoal aan te rekenen.
remco k
 remco k - zaterdag 30 juli 2022 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2022 - 22:18 schreef Scout2 het volgende:
Hoopte stiekem op een goed bod voor tadic en Berghuis.

Je voorhoede moet gewoon Bergwijn Brobbery Anthony(verkopen voor 75m plus van de Beek) had iets meer tactisch omgegaan met Neres had je Neres voor 15m op die positie gehad.

Daarachter dan Koopmeiners, Taylor en van de Beek. Had je iets vroeger voor Dest gemeld met de belofte basisspeler.
Tadic was afgelopen seizoen de man die bij de meeste goals betrokken was in de gehele eredivisie en die dat ook liet zien in de cl. Waarom zou je die dan in hemelsnaam niet meer opstellen.

Tadic is de aanvoerder en onze beste aanvaller. Meer die staat logischerwijs altijd als eerste op het papier.
Scout2
 Scout2 - zaterdag 30 juli 2022 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2022 - 22:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Tadic was afgelopen seizoen de man die bij de meeste goals betrokken was in de gehele eredivisie en die dat ook liet zien in de cl. Waarom zou je die dan in hemelsnaam niet meer opstellen.

Tadic is de aanvoerder en onze beste aanvaller. Meer die staat logischerwijs altijd als eerste op het papier.
Klopt, maar is onderhand 33 Berghuis 30 mocht je een niet te weigeren bod krijgen doen, op tijd verjongen.
remco k
 remco k - zaterdag 30 juli 2022 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2022 - 22:32 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Klopt, maar is onderhand 33 Berghuis 30 mocht je een niet te weigeren bod krijgen doen, op tijd verjongen.
Er loopt meer dan voldoende jong talent om dit straks in te vullen. Je zou wel gek zijn als je dat soort jongens weg doet. Die maken op alle vlakken dit elftal.
Scout2
 Scout2 - zaterdag 30 juli 2022 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2022 - 22:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Er loopt meer dan voldoende jong talent om dit straks in te vullen. Je zou wel gek zijn als je dat soort jongens weg doet. Die maken op alle vlakken dit elftal.
Daarin moet je als club een afweging maken, ikzelf denk dat Koopmeiners prima Tadic zijn plek overkan nemen als leider.
p111
 p111 - zaterdag 30 juli 2022 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2022 - 22:03 schreef Loetje het volgende:
Aanvallend prima. Defensief mis je gewoon specifieke dingen, met name de kracht in de lucht. Gorter bij 4 tegengoals niet goed, Rensch 2x niet goed en een idiote Bassey.

Schreuder die verkeerd omzet en verkeerd wisselt. Dan houdt het op
In de voorbereiding Gorter ook een aantal keren bij hoge ballen in de fout,hij mist gewoon een bepaalde vaardigheden.
Scout2
 Scout2 - zaterdag 30 juli 2022 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2022 - 22:46 schreef p111 het volgende:

[..]

In de voorbereiding Gorter ook een aantal keren bij hoge ballen in de fout,hij mist gewoon een bepaalde vaardigheden.
Schreuder ook, van wat ik nu gezien heb.
p111
 p111 - zaterdag 30 juli 2022 - 23:10   quote  deeplink  
Nou dat gaan we nog zien,ik geef hem nog wat tijd.
pth
 pth - zaterdag 30 juli 2022 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2022 - 22:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Serieus? Blind haalt er vandaag defensief meer ballen uit dan wie dan ook en is eigenlijk geen echte tegengoal aan te rekenen.
Serieus? Blind als LCV is vragen om enorme problemen. Wordt er aan alle kanten uitgelopen, verliest bijna ieder kopduel, heeft wel veruit de beste passing dat dan weer wel. LB zou nog kunnen maar daar hebben ze Wijndal gehaald. Nogmaals er zijn erg goede spelers gekocht, maar zijn het wel de goede? Nu moet je gaan kloten om basisspelers als Blind en Tadic tevreden te gaan houden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 juli 2022 door pth --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 30 juli 2022 - 23:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2022 - 22:07 schreef remco k het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat er mensen zijn die hem liever zagen vorig seizoen dan Onana.
Ja ergste was dat die door de druk vanuit de achterban kapot is gemaakt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 30 juli 2022 - 23:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2022 - 22:28 schreef jodocus het volgende:
wat hebben wij een ongelovige kutkeeper
Vanaf dag 1 geroepen maar niemand wilde me geloven.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 30 juli 2022 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2022 - 22:45 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Daarin moet je als club een afweging maken, ikzelf denk dat Koopmeiners prima Tadic zijn plek overkan nemen als leider.
Koopmeiners kwam in het Nederlands Elftal gigantisch te kort, nee Ajax moet op een ander vlak verder.

Zoek het maar meer in de verdediging, ze komen centraal lengte en kwaliteit te kort.
Martinez was niet alleen een goede verdediger hij was ook goed in positie en organisatorisch sterk.
Die mussen we nu
Tadic altijd laten staan is intelligent heeft karakter brengt passie, die kan makkelijk nog een paar jaar mee
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 30 juli 2022 - 23:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2022 - 23:18 schreef pth het volgende:

[..]

Serieus? Blind als LCV is vragen om enorme problemen. Wordt er aan alle kanten uitgelopen, verliest bijna ieder kopduel, heeft wel veruit de beste passing dat dan weer wel. LB zou nog kunnen maar daar hebben ze Wijndal gehaald. Nogmaals er zijn erg goede spelers gekocht, maar zijn het wel de goede? Nu moet je gaan kloten om basisspelers als Blind en Tadic tevreden te gaan houden.
Blind ga ik het niet meer over hebben. Pijlen zijn nu gericht op die kutkeeper.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 30 juli 2022 - 23:48   quote  deeplink  
Dus als club ben je echt bezig je club te versterken, maar je wilt het gaan doen op doel met 2 opa's die blessuregevoelig zijn en een keeper die niet eens een talent is. Tijd voor een aankoop daar wat ik al vanaf de start van de transferseizoen roep.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 30 juli 2022 - 23:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2022 - 22:47 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Schreuder ook, van wat ik nu gezien heb.
Na 1 wedstrijd direct afbranden?
Vorig jaar kregen we helemaal een pak slaag.

We hebben nog 34 wedstrijden te gaan man
Scout2
 Scout2 - zaterdag 30 juli 2022 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2022 - 23:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Na 1 wedstrijd direct afbranden?
Vorig jaar kregen we helemaal een pak slaag.

We hebben nog 34 wedstrijden te gaan man
Wie zegt dat ik hem afbrand? Lees je wel goed?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 30 juli 2022 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2022 - 23:48 schreef Ajax Warrior het volgende:
Dus als club ben je echt bezig je club te versterken, maar je wilt het gaan doen op doel met 2 opa's die blessuregevoelig zijn en een keeper die niet eens een talent is. Tijd voor een aankoop daar wat ik al vanaf de start van de transferseizoen roep.
Eens Warrior
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 30 juli 2022 - 23:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2022 - 23:50 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik hem afbrand? Lees je wel goed?
Leg eens uit dan..
Scout2
 Scout2 - zaterdag 30 juli 2022 - 23:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2022 - 23:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Leg eens uit dan..
Er staat van wat ik nu gezien heb, dat heeft betrekking op die ene wedstrijd.
Ik laat me verder niet uit over de toekomst, daar is het nog te vroeg voor.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 30 juli 2022 door Scout2 --
nummer10
 nummer10 - zondag 31 juli 2022 - 00:37   quote  deeplink  
Rechtsback noodzaak.. Keeper, of gelijk laten vallen of vertrouwen geven? Blind, komt bijna een kans uit omdat die te lang loopt te knooien en valt, en de laatste goal tjah.. maar goed blind je hebt voor en tegenstanders zullen we maar zeggen.. Alvarez ook waardeloos vandaag en zoals ik vorig jaar al zei, Martinez ving enorm veel dingen op waarbij Alvarez ook vaak ernaast zat.. maar wil hem wel eens centraal zien want toen die daar even speelde deed het prima vanavond.. ik wil dit wel eens zien

Timber Alvarez bassey wijndal
Klaassen Berghuis
Tadic
Anthony brobbey Bergwijn

Ja erg aanvallend maar met de slopers Alvarez en bassey moet dat prima kunnen in mijn ogen.. maar goed, gaat toch niet gebeuren haha
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 31 juli 2022 - 01:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2022 - 00:37 schreef nummer10 het volgende:
Rechtsback noodzaak.. Keeper, of gelijk laten vallen of vertrouwen geven? Blind, komt bijna een kans uit omdat die te lang loopt te knooien en valt, en de laatste goal tjah.. maar goed blind je hebt voor en tegenstanders zullen we maar zeggen.. Alvarez ook waardeloos vandaag en zoals ik vorig jaar al zei, Martinez ving enorm veel dingen op waarbij Alvarez ook vaak ernaast zat.. maar wil hem wel eens centraal zien want toen die daar even speelde deed het prima vanavond.. ik wil dit wel eens zien

Timber Alvarez bassey wijndal
Klaassen Berghuis
Tadic
Anthony brobbey Bergwijn

Ja erg aanvallend maar met de slopers Alvarez en bassey moet dat prima kunnen in mijn ogen.. maar goed, gaat toch niet gebeuren haha
Gorter komt mijn inziens te kort, ergens laten stallen kijken of hij verbeterd.
Al jaren komt Ajax lengte kort in de verdediging.

Assistent Rutten op de achtergrond altijd goed analyserend heeft de zwakte van Ajax duidelijk bloot gelegd. Koppend is Ajax achterin erbarmelijk slecht, goed gezien.

Dit was vorig seizoen in topwedstrijden ook al zo
Alvarez fijn laten staan op 6, doet het daar gewoon goed, heeft zich daar bewezen.

Het was de 1e wedstrijd van Bassey, die moet zijn draai nog vinden.
Ze moeten hem eerder af remmen
remco k
 remco k - zondag 31 juli 2022 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2022 - 22:45 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Daarin moet je als club een afweging maken, ikzelf denk dat Koopmeiners prima Tadic zijn plek overkan nemen als leider.
En waar gaat hij spelen dan? Dan zetten we super talent Taylor even op de bank of onze rots in de branding Alvarez?
remco k
 remco k - zondag 31 juli 2022 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juli 2022 - 23:45 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Vanaf dag 1 geroepen maar niemand wilde me geloven.
Niet liegen hè. Niet iedereen wou hem als eerste keeper zien.
remco k
 remco k - zondag 31 juli 2022 - 09:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2022 - 00:37 schreef nummer10 het volgende:
Rechtsback noodzaak.. Keeper, of gelijk laten vallen of vertrouwen geven? Blind, komt bijna een kans uit omdat die te lang loopt te knooien en valt, en de laatste goal tjah.. maar goed blind je hebt voor en tegenstanders zullen we maar zeggen.. Alvarez ook waardeloos vandaag en zoals ik vorig jaar al zei, Martinez ving enorm veel dingen op waarbij Alvarez ook vaak ernaast zat.. maar wil hem wel eens centraal zien want toen die daar even speelde deed het prima vanavond.. ik wil dit wel eens zien

Timber Alvarez bassey wijndal
Klaassen Berghuis
Tadic
Anthony brobbey Bergwijn

Ja erg aanvallend maar met de slopers Alvarez en bassey moet dat prima kunnen in mijn ogen.. maar goed, gaat toch niet gebeuren haha
Ah we gaan zonder defensief middenveld spelen. Dat is een prachtige tactische vondst.
Eide
 Eide - zondag 31 juli 2022 - 10:15   quote  deeplink  
Na een nachtje slapen even een reactie nu de eerste emotie eruit is.

- Gorter is gewogen en te licht bevonden. Een blunder kan een jonge keeper overkomen. Twee blunders gewoon onacceptabel, zeker omdat hij verder niets bijzonders heeft laten zien.
- Voetballend laat Ajax prima dingen zien. Er zit veel schwung in de ploeg.
- De defensieve organisatie behoeft veel werk. Er zit weining kopkracht in en de communicatie bij het doorstappen van middenvelders was matig.
- Berghuis verzuipt op het middenveld doordat zowel Wijndal als Rensch heel makkelijk doorschuift en het middenveld overslaat.
- Taylor liet zich prima zien ondanks dat druistige schoten.

De vijfde treffer is het gevolg van de volledig terechte rode kaart voor Bassey. Als we die buiten beschouwing laten vallen er twee tegentreffers door pure blunders. Van de goals die dan overblijven is eigenlijk alleen de derde treffer er één waar Ajax uit elkaar gespeeld wordt. Ik zie dus wel dat als Ajax de losse eindjes voor elkaar heeft een hele goede, solide ploeg.

Het gebrek aan duelkracht achterin is wel zorgwekkend. Daar zit echt een zorg waar Ajax echt iets op moet gaan vinden. Ik vond Rensch en Wijndal niet verkeerd spelen maar ze moeten wat assertiever worden. Je kan een speler als Gakpo geen halve meter geven. Nu is Gakpo, naar mijn mening, samen met Antony de beste speler op de Nederlandse velden maar toch.

Al met al is het een hele forse uitslag, maar zie ik de toekomst toch niet heel somber in.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 31 juli 2022 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2022 - 00:37 schreef nummer10 het volgende:
Keeper, of gelijk laten vallen of vertrouwen geven?
Heb dit stukje er maar even uitgehaald. Ik heb al vaker geroepen dat het roeptoeteren om Gorter totaal nergens op gebaseerd was. Ook bij Jong Ajax was het geen stabiele keeper die veel fouten maakte. Nu bij Ajax bij alle 5!!! de tegendoelpunten een negatieve rol. 1 of 2 kan nog, maar als je bij alle 5 de doelpunten, waarbij 2 grote blunders, betrokken bent kan je jezelf afvragen of je bij Ajax wel op je plek bent.

Maar eens en te meer is duidelijk geworden dat jij vooral roept om het roepen zonder de feitelijke omstandigheden te bekijken.

Bedankt Gorter voor het verneuken van de wedstrijd!

Nog meer mensen die bij elke bal richting de keeper met samengeknepen billen zaten?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 31 juli 2022 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2022 - 09:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Niet liegen hè. Niet iedereen wou hem als eerste keeper zien.
Zelfs niet als 2e. Terug naar Go Ahead lijkt me voor nu het beste. En snel een keeper halen die er direct kan staan.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 31 juli 2022 - 10:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2022 - 10:15 schreef Eide het volgende:
Na een nachtje slapen even een reactie nu de eerste emotie eruit is.

- Gorter is gewogen en te licht bevonden. Een blunder kan een jonge keeper overkomen. Twee blunders gewoon onacceptabel, zeker omdat hij verder niets bijzonders heeft laten zien.
- Voetballend laat Ajax prima dingen zien. Er zit veel schwung in de ploeg.
- De defensieve organisatie behoeft veel werk. Er zit weining kopkracht in en de communicatie bij het doorstappen van middenvelders was matig.
- Berghuis verzuipt op het middenveld doordat zowel Wijndal als Rensch heel makkelijk doorschuift en het middenveld overslaat.
- Taylor liet zich prima zien ondanks dat druistige schoten.

De vijfde treffer is het gevolg van de volledig terechte rode kaart voor Bassey. Als we die buiten beschouwing laten vallen er twee tegentreffers door pure blunders. Van de goals die dan overblijven is eigenlijk alleen de derde treffer er één waar Ajax uit elkaar gespeeld wordt. Ik zie dus wel dat als Ajax de losse eindjes voor elkaar heeft een hele goede, solide ploeg.

Het gebrek aan duelkracht achterin is wel zorgwekkend. Daar zit echt een zorg waar Ajax echt iets op moet gaan vinden. Ik vond Rensch en Wijndal niet verkeerd spelen maar ze moeten wat assertiever worden. Je kan een speler als Gakpo geen halve meter geven. Nu is Gakpo, naar mijn mening, samen met Antony de beste speler op de Nederlandse velden maar toch.

Al met al is het een hele forse uitslag, maar zie ik de toekomst toch niet heel somber in.
Het meeste en eigenlijk enigste waar ik me echt zorgen over maak is Gorter. Met 2 blessuregevoelige opa's erbij is dat het zorgenkindje. Moet niet aan een Gorter tegen Real Madrid of Manchester City denken.
p111
 p111 - zondag 31 juli 2022 - 10:52   quote  deeplink  
Prima analise Eide,maak me inderdaad ook zorgen over een keeper en ook qua coaching een min puntje.Gakpo is de angel in het spel van PSV dat ziet elke voetbal liefhebber,dan moet je deze dus uitschakelen en dat heeft onze coach niet gedaan Rensch was alleen maar aanvallend bezig en als PSV de bal had stond Rensch op 3/4 meter dat is dodelijk bij Gakpo (geen ruimte geven) daar had Schreuder op moeten anticiperen maar dat heeft hij niet gedaan.Maar als je het eerste halfuur kijkt liepen ze over PSV heen met echt wel 2 a 3 grote kansen voor Taylor als je daaruit scoort is er niks aan de hand.Uit het niets 1 voorzet Gakpo en het is 1-1 toen was Ajax helemaal van de kaart en had Schreuder dubbelle mandekking moeten geven bij Gakpo,zonder Gakpo is PSV een klasse minder en vreet je ze op.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 juli 2022 door p111 --
nummer10
 nummer10 - zondag 31 juli 2022 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2022 - 09:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Ah we gaan zonder defensief middenveld spelen. Dat is een prachtige tactische vondst.
Volgens mij kan Klaassen dit prima.. daarbij kan ik me opstellingen herinneren met schone frenkie en vd beek.. wie was hier de echte verdedigende middenvelder..
nummer10
 nummer10 - zondag 31 juli 2022 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2022 - 10:43 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Heb dit stukje er maar even uitgehaald. Ik heb al vaker geroepen dat het roeptoeteren om Gorter totaal nergens op gebaseerd was. Ook bij Jong Ajax was het geen stabiele keeper die veel fouten maakte. Nu bij Ajax bij alle 5!!! de tegendoelpunten een negatieve rol. 1 of 2 kan nog, maar als je bij alle 5 de doelpunten, waarbij 2 grote blunders, betrokken bent kan je jezelf afvragen of je bij Ajax wel op je plek bent.

Maar eens en te meer is duidelijk geworden dat jij vooral roept om het roepen zonder de feitelijke omstandigheden te bekijken.

Bedankt Gorter voor het verneuken van de wedstrijd!

Nog meer mensen die bij elke bal richting de keeper met samengeknepen billen zaten?
Ik vond dat hij een kans verdiende en heb hierbij ook gezegd dat onana bij jong ook niet alles was.. gisteren was die gewoon echt niet goed, maar daarom vraag ik of vertrouwen geven en hopen dat die verder ontwikkeld of een aankoop want ook pasveer en steek hebben fouten gemaakt afgelopen seizoen ondanks hun ervaring..
Eide
 Eide - zondag 31 juli 2022 - 12:42   quote  deeplink  
Oh, en Kudus viel prima in. Deed in die paar minuten meer dan Berghuis. Daarmee heb je echt tactische opties want Berghuis, Kudus, Taylor en Klaassen zijn allen echt andere types.
p111
 p111 - zondag 31 juli 2022 - 12:56   quote  deeplink  
Volgens mij kan hij niet meer om Kudus heen,die is in topvorm zoals hij was toen hij bij Ajax kwam.
AkaS
 AkaS - zondag 31 juli 2022 - 13:01   quote  deeplink  
Hallo mannen, ik heb helaas alleen de eerste helft kunnen zien en een aantal zaken vielen mij hier op.

Gorter oogde erg onzeker, dit kon je zien aan de spanning in zijn lichaam wanneer hij een simpele terugspeel bal moest aannemen. Dat hij in de tweede helft in de fout is gegaan verbaast mij dan niet.

Rensch... 3x was Gakpo in de positie om vanaf zijn linkerkant de bal voor te geven en 2x leverde dit een goal op omdat Rensch meer bezig was om zijn armen op zijn rug te doen dan op de bal te verdedigen en de voorzet eruit te halen. Alleen maar kijken en niet ingrijpen. Wat een aanfluiting!

Bergwijn vond ik lekker ballen en is een heerlijke aanwinst.

Taylor blonk uit in het zichzelf geforceerd bewijzen en missen van kansen die hij wellicht niet als kans voor zichzelf moest opeisen maar misschien even afgeven.

Bassey heb ik helaas niet zien spelen. Maar wat ik hier op het forum lees is dat hij niet heeft gespeeld als LCV. En dit bedoelde ik nu eerder, zo´n bedrag neerleggen voor een speler voor een positie waar iedereen van weet dat dit hoe dan ook de positie van Blind moet worden. Of deze nu beter functioneert of niet. Overigens speelde hij wat ik heb gezien niet slecht, zo eerlijk wil ik wel zijn. Maar tegen turbo slak de Jong die het van het koppen moet hebben is dit niet zo heel erg. Straks in de CL met snelle spitsen is het toch een ander verhaal en dan moet Bassey zeker uit het niets opdraven en uitblinken....

Wat betreft Kudus en het spelen in de spits wat een eerdere discussie is geweest op het forum. Hier is ten Hag natuurlijk al een keer mee begonnen. Hij stelde toen uit het niets Kudus op in de spits die toen prompt zichzelf blesseerde en een hele tijd niet kon spelen.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 31 juli 2022 - 13:52   quote  deeplink  
Leuke pot hoor!!
Goed begin van het seizoen, en de uitslag kan 2 kanten opvallen. Vond Ajax beter dan een jaar geleden. Nu komende weken puntjes op de i en dan komt het goed.
Voorin en op middenveld keuzes te over voor Schreuder. Heel benieuwd hoe de puzzel daar in elkaar valt. Zou Tadic ook wel eens op 10 willen zien...
Loetje
 Loetje - zondag 31 juli 2022 - 14:34   quote  deeplink  
Die verdomde Bassey ontsnapt net gewoon tegen Almere weer aan rood. Wat een idioot.

Grijp achterin in H2 en Schreuder
Scout2
 Scout2 - zondag 31 juli 2022 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2022 - 14:34 schreef Loetje het volgende:
Die verdomde Bassey ontsnapt net gewoon tegen Almere weer aan rood. Wat een idioot.

Grijp achterin in H2 en Schreuder
Komt wel goed met Bassey op lcv, heb goede dingen gezien.
p111
 p111 - zondag 31 juli 2022 - 14:54   quote  deeplink  
Hij speelt redelijk goed sterk en een goeie gross pas.Die Daramy mijn god wie heeft die gozer gescout 12 miljoen in de prullebak.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 juli 2022 door p111 --
Loetje
 Loetje - zondag 31 juli 2022 - 16:01   quote  deeplink  
1-1 bij Almere City. Opnieuw een dramatische Bassey en er stond aardig wat kapitaal op het veld
p111
 p111 - zondag 31 juli 2022 - 17:45   quote  deeplink  
Meningen verschillen moet kunnen,was echt een zeer fel Almere tegen een traInings instelling van Ajax met een prima zeer rustige Pasveer en op 2 foutjes na een prima Bassey en een prima Schuurs met ook een snelle gevaarlijke Conceicao wie tegen viel was Unavar ,Brobbey kreeg amper ballen maar scoort toch weer,de rest was matig tot ongeinspireerd.
Loetje
 Loetje - zondag 31 juli 2022 - 18:02   quote  deeplink  
2 fouten, 1 rode kaart en vandaag had hij met VAR weer rood gehad.

Nee, dat start je gewoon niet goed.

Ik heb het volste vertrouwen in die jongen, maar die moet snel, heeeeeel snel minder druistig worden want die kost je wekelijks een partij kaarten.
Eide
 Eide - zondag 31 juli 2022 - 18:08   quote  deeplink  
Dat hoop ik met je mee Loetje want voetballend vind ik er veel muziek in zitten. Ajax moet Daramy en Pierie echt heel snel dumpen. Klaiber is nog even noodzakelijk maar als Ajax nog een rechtsback aantrekt mag die ook snel weg. Idem met Bande trouwens, niets beter dan de eigen jeugd dus snel opzouten. Magallan als laatste, desnoods gewoon dat contract verscheuren want Ajax krijgt geen cent meer voor die pannenkoek.
nummer10
 nummer10 - zondag 31 juli 2022 - 18:18   quote  deeplink  
Bassey... Ik weet het niet.. of denkt die nog in Schotland te zitten ?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 31 juli 2022 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2022 - 18:08 schreef Eide het volgende:
Dat hoop ik met je mee Loetje want voetballend vind ik er veel muziek in zitten. Ajax moet Daramy en Pierie echt heel snel dumpen. Klaiber is nog even noodzakelijk maar als Ajax nog een rechtsback aantrekt mag die ook snel weg. Idem met Bande trouwens, niets beter dan de eigen jeugd dus snel opzouten. Magallan als laatste, desnoods gewoon dat contract verscheuren want Ajax krijgt geen cent meer voor die pannenkoek.
Volledig mee eens
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 31 juli 2022 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2022 - 13:01 schreef AkaS het volgende:
Hallo mannen, ik heb helaas alleen de eerste helft kunnen zien en een aantal zaken vielen mij hier op.

Gorter oogde erg onzeker, dit kon je zien aan de spanning in zijn lichaam wanneer hij een simpele terugspeel bal moest aannemen. Dat hij in de tweede helft in de fout is gegaan verbaast mij dan niet.

Rensch... 3x was Gakpo in de positie om vanaf zijn linkerkant de bal voor te geven en 2x leverde dit een goal op omdat Rensch meer bezig was om zijn armen op zijn rug te doen dan op de bal te verdedigen en de voorzet eruit te halen. Alleen maar kijken en niet ingrijpen. Wat een aanfluiting!

Bergwijn vond ik lekker ballen en is een heerlijke aanwinst.

Taylor blonk uit in het zichzelf geforceerd bewijzen en missen van kansen die hij wellicht niet als kans voor zichzelf moest opeisen maar misschien even afgeven.

Bassey heb ik helaas niet zien spelen. Maar wat ik hier op het forum lees is dat hij niet heeft gespeeld als LCV. En dit bedoelde ik nu eerder, zo´n bedrag neerleggen voor een speler voor een positie waar iedereen van weet dat dit hoe dan ook de positie van Blind moet worden. Of deze nu beter functioneert of niet. Overigens speelde hij wat ik heb gezien niet slecht, zo eerlijk wil ik wel zijn. Maar tegen turbo slak de Jong die het van het koppen moet hebben is dit niet zo heel erg. Straks in de CL met snelle spitsen is het toch een ander verhaal en dan moet Bassey zeker uit het niets opdraven en uitblinken....

Wat betreft Kudus en het spelen in de spits wat een eerdere discussie is geweest op het forum. Hier is ten Hag natuurlijk al een keer mee begonnen. Hij stelde toen uit het niets Kudus op in de spits die toen prompt zichzelf blesseerde en een hele tijd niet kon spelen.
Ook mee eens
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 31 juli 2022 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 juli 2022 - 18:18 schreef nummer10 het volgende:
Bassey... Ik weet het niet.. of denkt die nog in Schotland te zitten ?
Een oordeel vellen is nog te vroeg, kan je nu nog niets van zeggen, heeft tijd nodig met nieuwe spelers.
Wil misschien ergens te graag, werk aan de winkel is eerder voor Schreuder die moet hem eerder afremmen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Johan Cruijff Schaal XXVI (zaterdag 30 juli 2022, 20:00); 3 - 5









0.0094559