BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Rangers (UCL - woensdag 07 september 2022, 18:45); 4 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zondag 04 september 2022 - 12:59   quote  deeplink  
Ajax-rangers.png?mtime=1662044823

De UEFA Champions League gaat op woensdag van start. Ajax begint in eigen huis tegen het Rangers F.C. De ploeg van Van Bronckhorst schakelde PSV uit en komt ironisch genoeg meteen de kampioen van Nederland tegen. Voor Calvin Bassey is het een heel snel weerzien met zijn oude ploeg. De Engelsman die voor Nigeria uitkomt werd afgelopen zomer een voor recordbedrag van 26 miljoen euro overgenomen van Rangers en lijkt snel een basisplaats te hebben veroverd in Amsterdam. Op papier is Rangers de zwakste ploeg in de poule. Er staat daarom meteen druk op deze thuiswedstrijd want een goed resultaat is eigenlijk wel essentieel om uitzicht te houden op overwintering met het oog op Liverpool en Napoli.

ajax-speelschema-cl-22-23-1080x1080.png

De Historie

Ajax speelde slechts vijf maal eerder tegen Ranger F.C.. Deze wedstrijden waren allemaal in het tijdperk dat het nog Glasgow Rangers heette. Het laatste onderlinge duel was een vriendschappelijk duel in 2007 toen het 1-1 werd. De huidige assistent technisch directeur van Ajax was toen nog een talentvolle spits bij Ajax. Verder speelde Ajax in het seizoen 96/97 en het seizoen 72/73 een tweeluik tegen de Schotten respectievelijk de Champions League en de Europese Supercup. Ajax won alle onderlinge duels.

soccer-pre-season-friendly-rangers-v-afc-ajax-558950.jpg

Rangers F.C.

Rangers ging in 2012 failliet en moest opnieuw starten op het 4e niveau in Schotland. Sindsdien is die andere traditieclub uit Glasgow weer opgeklommen naar de Schotse Premier League waar het tijdens het seizoen 20/21 voor het eerst sinds het faillissement kampioen van Schotland werd. Vorig jaar haalden de Schotten de finale van de Europa League en werd de Schotse beker gewonnen. Rangers zit dus in de lift, hoewel afgelopen weekend volslagen kansloos met 4-0 werd verloren van Celtic. Het is lastig echt een goede inschatting te maken van het niveau van Rangers op dit moment.

Van Bronkchorst laat zijn Rangers in een 4-2-3-1 formatie spelen. Hoewel de beste spelers, Bassey en Aribo, zijn vertrokken kan Van Bronckhorst grotendeels op dezelfde selectie als het vorige seizoen rekenen. De topscorer van Rangers is de Duitser Colak. De spits staat op 4 treffers in de competitie en wist ook tegen PSV twee maal het net te vinden. Vleugelaanvaller Kent en back Tavernier zijn de belangrijkste voorbereiders van goals met respectievelijk 3 en 2 assists.

Ajax

Bij Ajax lijken de kaarten redelijk geschud te zijn. Hoewel het luxeprobleem van Schreuder niet minder is geworden zijn de initiële verhoudingen wel duidelijk aan het worden. Rensch, Timber, Bassey en Blind lijken de vaste defensie te zijn geworden met Alvarez als sterkhouder daarvoor. De twee andere middenvelders vormen eigenlijk het enige vraagteken, hoewel een keuze voor Taylor en Berghuis het meest voor de hand lijkt te liggen. Voorin lijkt Schreuder vooralsnog vooruit te willen met Bergwijn, Brobbey en Tadic. Omdat Cambuur niet zo heel veel tegenstand bood kon Schreuder een aantal basisspelers sparen en een aantal wisselspelers speeltijd geven. Eerlijkheidshalve was er geen enkele wisselspeler die hierbij keihard op de duer bonste dus lijken wijzigingen onwaarschijnlijk.

De Beelden

Beelden van 15 jaar geleden zijn niet heel zinvol. Daarom beelden van de meets recente wedstrijd van Rangers tegen Celtic en de thuiswedstrijd van Rangers tegen PSV.





-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 september 2022 door Eide --
nummer10
 nummer10 - zondag 04 september 2022 - 13:16   quote  deeplink  
Geweldig Eide! Vind dit erg lastig inschatten aangezien ik echt geen idee heb over rangers.. toch gok ik op een 3-1
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 04 september 2022 - 13:48   quote  deeplink  
Prachtig topic weer Eide!
Moet zeggen dat alles wel zo'n beetje staat.
De opstelling die jij schetst zal het wel worden

Sanchez en Kudus konden mij wel bekoren, die zullen ongetwijfeld weer in gaan vallen.

In de Champions Leaque speelde Ajax zijn beste wedstrijden uit.
Toch denk ik dat we deze wedstrijd winnend afsluiten.

3-0

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 september 2022 door Jack Huntelaar --
p111
 p111 - zondag 04 september 2022 - 14:03   quote  deeplink  
Geweldig topic,mooie club Rangers maar Ajax is aan zijn stand verplicht deze pot te winnen.Ik ga uit van een 3-0
Eide
 Eide - zondag 04 september 2022 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2022 - 14:03 schreef p111 het volgende:
Geweldig topic,mooie club Rangers maar Ajax is aan zijn stand verplicht deze pot te winnen.Ik ga uit van een 3-0
Ik vind het heel moeilijk een objectieve inschatting van relatieve kracht te maken. Hoe dan ook, Rangers is de zwakke broeder op papier. Als je deze niet wint wordt het meteen heel moeilijk om te overwinteren.
Loetje
 Loetje - zondag 04 september 2022 - 20:18   quote  deeplink  
Wil je overwinteren, is dit direct een 6 punten pot.

Ik denk 1-1
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 04 september 2022 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2022 - 20:18 schreef Loetje het volgende:
Wil je overwinteren, is dit direct een 6 punten pot.

Ik denk 1-1
Denk ik ook ze moeten tegen de Rangers minimaal 6 punten pakken, ben benieuwd hoe ver ze zijn
Eide
 Eide - maandag 05 september 2022 - 05:54   quote  deeplink  
Owen Wijndal mist het duel met Rangers vanwege een enkelblessure.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 05 september 2022 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 september 2022 - 05:54 schreef Eide het volgende:
Owen Wijndal mist het duel met Rangers vanwege een enkelblessure.
Die had hij toch al eerder?
Eide
 Eide - maandag 05 september 2022 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 september 2022 - 11:34 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Die had hij toch al eerder?
Zeker, volgens mij als weer drie weken uitgeschakeld. Magallan en Pierie wel ingeschreven voor de CL, Ihattaren niet.
jodocus
 jodocus - maandag 05 september 2022 - 16:26   quote  deeplink  
3-1
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 05 september 2022 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 september 2022 - 16:11 schreef Eide het volgende:

[..]

Zeker, volgens mij als weer drie weken uitgeschakeld. Magallan en Pierie wel ingeschreven voor de CL, Ihattaren niet.
Dan zit het toch niet lekker met Ihattaren, wat een terugval maakt die jongen
nummer10
 nummer10 - maandag 05 september 2022 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 september 2022 - 16:53 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dan zit het toch niet lekker met Ihattaren, wat een terugval maakt die jongen
Hoezo maakt hij een terugval? Niemand weet hoe en wat, ja criminele circuit zonder zelf er zelf deel aan te nemen... We hebben ergere dingen gezien bij Ajax (promes, labyad?) En ook de vriendengroep van promes maakt zich schuldig aan bepaalde activiteiten en dat zijn ook weer vrienden van Bergwijn (zogenaamde drilrappertjes) moeten we Mo hier dan op aankijken voor iets waar hijzelf niks aan kan doen? Tenminste, zolang jezelf niks hebt gedaan wat is dan het probleem vraag ik me af...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 05 september 2022 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 september 2022 - 17:14 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Hoezo maakt hij een terugval? Niemand weet hoe en wat, ja criminele circuit zonder zelf er zelf deel aan te nemen... We hebben ergere dingen gezien bij Ajax (promes, labyad?) En ook de vriendengroep van promes maakt zich schuldig aan bepaalde activiteiten en dat zijn ook weer vrienden van Bergwijn (zogenaamde drilrappertjes) moeten we Mo hier dan op aankijken voor iets waar hijzelf niks aan kan doen? Tenminste, zolang jezelf niks hebt gedaan wat is dan het probleem vraag ik me af...
Ihattaren traint nog steeds individueel, dus nog steeds niet met de groep mee
Ajax heeft hem niet ingeschreven voor de Champions Leaque, terwijl alle verse aankopen wel ingeschreven zijn.

Florian Grillitsch en Lucas Ocampos net als Francisco Conceição, Ahmetcan Kaplan en Calvin Bassey zijn ingeschreven
Op de lijst van 23 spelers staan zelfs de 18-jarige Patrickson Delgado uit Ecuador en de 18-jarige Deen Jeppe Jensen ingeschreven

Dan is de steun weg vd club, mocht er op korte termijn nog toekomst voor hem hadden ze hem wel ingeschreven.

Jammer want hij was ontzettend goed bezig

Dus ja een terugval, lijkt me nogal duidelijk

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 september 2022 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - maandag 05 september 2022 - 21:29   quote  deeplink  
Een ander mogelijkheid is dat ze tot aan de winter hebben gegeven om alles geregeld te krijgen en dat hij daarom volgens afspraak overal buiten is gelaten.

Hij zou eventueel in de winterstop kunnen worden ingeschreven.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 05 september 2022 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 september 2022 - 21:29 schreef remco k het volgende:
Een ander mogelijkheid is dat ze tot aan de winter hebben gegeven om alles geregeld te krijgen en dat hij daarom volgens afspraak overal buiten is gelaten.

Hij zou eventueel in de winterstop kunnen worden ingeschreven.
Dit zou heel goed kunnen, ik hoop het altans, want hij was heel goed bezig in de voorbereiding
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 05 september 2022 - 23:36   quote  deeplink  
Misschien niet de beste trainer geweest maar wat een wijs inzicht van ten Cate bij Rondo
p111
 p111 - dinsdag 06 september 2022 - 07:39   quote  deeplink  
Het word tijd voor Ajax om wat info te geven over deze jongen,dit is waardeloos.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 06 september 2022 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 september 2022 - 21:29 schreef remco k het volgende:
Een ander mogelijkheid is dat ze tot aan de winter hebben gegeven om alles geregeld te krijgen en dat hij daarom volgens afspraak overal buiten is gelaten.

Hij zou eventueel in de winterstop kunnen worden ingeschreven.
Precies dat kan ook... Als het echt allemaal zo erg was hadden ze hem op staande voet kunnen ontslaan lijkt me...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 06 september 2022 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 september 2022 - 09:22 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Precies dat kan ook... Als het echt allemaal zo erg was hadden ze hem op staande voet kunnen ontslaan lijkt me...
Het kan alle kanten op omdat we gewoon het fijne niet weten.

Mike Verweij liet zich maandag al uit over de situatie hij denkt dat Ajax gewoon afscheid van hem heeft genomen en dat er in december tegen Juventus wordt gezegd, dat de optie tot koop niet wordt gelicht.

Zo heeft iedereen zijn gedachte, wordt vervolgd
AkaS
 AkaS - dinsdag 06 september 2022 - 14:17   quote  deeplink  
Wat ontzettend jammer dat het zo loopt met Ihattaren. En wat jammer dat we in het donker gehouden worden als supporters.

Maar gevoelsmatig zijn er 2 smaken...

1. Ihattaren is zwaarder verwikkelt in duistere zaken dan we kunnen vermoeden en Ajax gaat hier om meerdere redenen heel voorzichtig mee om. Niet wetende wat je anders op je hals haalt.

2. Met alle aankopen zag Ihattaren weinig kans op speeltijd en is hij intern gaan muiten en heeft daarmee de relatie om zeep geholpen.

Eventueel maar dat lijkt me wel heel apart, wil men wel met hem doorgaan en geeft men hem komend seizoen de tijd om zijn zaken op orde te krijgen en moet hij volgend seizoen gaan pieken....

Dus eigenlijk 3 mogelijke scenario´s....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 06 september 2022 - 15:55   quote  deeplink  
Het is allemaal mogelijk Akass maar dat er iets niet goed zit is wel duidelijk
AkaS
 AkaS - woensdag 07 september 2022 - 10:19   quote  deeplink  
Ik hoop vanavond op een 3 - 1 overwinning voor Ajax.

1x Bergwijn
1x Tadic
1x Klaassen
bertus bikkel
 bertus bikkel - woensdag 07 september 2022 - 16:33   quote  deeplink  
Belangrijk potje zometeen!! De jonkies hebben al het goede voorbeeld gegeven en nu het echte werk. Wel n nare tijd trouwens 1845 uur maar goed.
Iedereen er vertrouwen in??
Ik zeg 2-1 winst!!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 07 september 2022 - 17:12   quote  deeplink  
Ik hoop op mooi voetbal, ik hou van mooi voetbal, maar vanavond is het belangrijkste winnen.
Anders loop je direct achter de feiten aan

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 september 2022 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - woensdag 07 september 2022 - 17:38   quote  deeplink  
Kudus in de spits ipv Brobbey.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 07 september 2022 - 17:43   quote  deeplink  
Opstelling Ajax:
Pasveer; Rensch, Timber, Bassey, Blind; Álvarez, Taylor, Berghuis; Bergwijn, Kudus, Tadic
nummer10
 nummer10 - woensdag 07 september 2022 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 september 2022 - 17:38 schreef remco k het volgende:
Kudus in de spits ipv Brobbey.
Ja belachelijke timing als ik eerlijk ben hoe goed ik Kudus ook vind, maar het is geen spits
nummer10
 nummer10 - woensdag 07 september 2022 - 18:37   quote  deeplink  
Succes mannen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 07 september 2022 - 18:52   quote  deeplink  
Kom op Ajax
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 07 september 2022 - 18:54   quote  deeplink  
Hij houdt Brobbey achter de hand als pinchhitter vermoed ik
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 07 september 2022 - 18:56   quote  deeplink  
Slechte kopbal van Timber, alle vrijheid
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 07 september 2022 - 19:04   quote  deeplink  
lekker de redelijk snelle 1-0. ook Fijn voor Alvarez
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 07 september 2022 - 19:06   quote  deeplink  
Het gaat helemaal niet verkeerd zo
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 07 september 2022 - 19:12   quote  deeplink  
Jeminee Renschhhh
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 07 september 2022 - 19:12   quote  deeplink  
dit had 2-0 moeten zijn
nummer10
 nummer10 - woensdag 07 september 2022 - 19:14   quote  deeplink  
Hoeveel ballen heeft tadic vandaag al verneukt?
Loetje
 Loetje - woensdag 07 september 2022 - 19:16   quote  deeplink  
Zolangzamerhand mag Tadic wel gaan banken he.

Die is echt heel, heel slecht aan het seizoen begonnen
Loetje
 Loetje - woensdag 07 september 2022 - 19:17   quote  deeplink  
Prima wedstrijd sinds de 1-0
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 07 september 2022 - 19:17   quote  deeplink  
Nu dan wel, Berghuis, met wat geluk
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 07 september 2022 - 19:18   quote  deeplink  
Heel belangrijk deze 2-0
nummer10
 nummer10 - woensdag 07 september 2022 - 19:18   quote  deeplink  
Lekker 2-0.. rap brobbey voor tadic en Kudus naar rechts en het word een schiet tent
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 07 september 2022 - 19:18   quote  deeplink  
wat een lekkere goal van kudus 3-0
nummer10
 nummer10 - woensdag 07 september 2022 - 19:18   quote  deeplink  
Och Kudus ..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 07 september 2022 - 19:19   quote  deeplink  
Wat een doelpunt poehhh
Loetje
 Loetje - woensdag 07 september 2022 - 19:20   quote  deeplink  
Nu geen rem erop
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 07 september 2022 - 19:20   quote  deeplink  
Wat is hij scherp
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 07 september 2022 - 19:23   quote  deeplink  
Bassey maakt ook een goede indruk hoor
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 07 september 2022 - 19:23   quote  deeplink  
Bassey ook sterk hoor
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 07 september 2022 - 19:26   quote  deeplink  
Rangers komt niet onder de druk vandaan

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Rangers (UCL - woensdag 07 september 2022, 18:45); 4 - 0









0.0080111