BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Excelsior (zondag 16 oktober 2022, 20:00); 7 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zaterdag 15 oktober 2022 - 11:41   quote  deeplink  
?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Aankomende zondag lopen duizenden lopers de marathon van Amsterdam vanuit het magische Olympisch Stadion. Hopelijk duurt het feest tot diep in de avond want Ajax mag op een onwaarschijnlijke klotetijd weer een competitiewedstrijd afwerken tegen Excelsior. Op een tijdstip waar vaders jonge kinderen naar bed moeten doen en supporters met het OV onmogelijk nog thuis komen heeft de KNVB verzonnen dat het spelen van een voetbalwedstrijd wel een goed idee is.

Dat terzijde zal het Schreuder waarschijnlijk niet hoe laat er gespeeld wordt. De opvolger van Erik ten Hag zal voelen dat de druk op zijn schouders toeneemt. Ajax incasseerde tien tegentreffers in het tweeluik tegen Napoli en zette tegen Liverpool en AZ een wanprestatie neer. In de potten waar wel gewonnen werd wist Ajax totaal niet te overtuigen. Overwinteren in de CL is volledig buiten beeld en in de Eredivisie zal het hard werken zijn om in het kielzog van AZ en PSV te blijven. Schreuder kan zich dus niet zo heel veel meer veroorloven, zeker met bijvoorbeeld Peter Bosz in de coulissen.

De Historie

Ajax speelde in haar historie 47 duels tegen Excelsior Rotterdam. Daarvan won Ajax er 39 en gingen er 2 verloren. 6 Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax heeft het historisch gezien dus altijd goed gedaan tegen Excelsior dat in het verleden vooral ook veel in de Eerste Divisie uitkwam. De Rotterdammers promoveerden vorig jaar en dus moeten we voor de vorige duels vrij ver terug de tijd in. In het seizoen 2018/19 speelde Ajax voor het laatst tegen Excelsior. Ajax won destijds met 1-7 en 6-2. In 2017 leed Ajax voor het laatst puntverlies toen Ajax in Rotterdam bleef steken op een 1-1 gelijkspel. Jong Ajax speelde het afgelopen seizoen twee maal tegen Excelsior. Jong Ajax verloor twee maal, uit met 6-2 en thuis met 1-2.

Excelsior

Excelsior is uitstekend aan het seizoen begonnen. De doelstelling van de 3e club van Rotterdam zal handhaving zijn. Er vanuit gaande dat je 34 punten nodig hebt om veilig te zijn liggen de Rotterdammer met 10 punten uit de eerste 9 wedstrijden goed op koers. Er werden drie wedstrijden gewonnen, één maal gelijk speelde en vijf maal verloren. Er valt verder niet veel te zeggen over de resultaten van Excelsior dat zich niet op bepaalde gebieden weet te onderscheiden.

Marinus Dijkhuizen speelt 4-2-3-1 of 4-3-3 met zijn ploeg. Excelsior herbergt niet echt een topscorer. Verdedigende middenvelder Baas is de topscorer met twee treffers samen met reservespits Kharchouch. Daarachter volgen zeven spelers met één treffer. Hetzelfde beeld bestaat bij de assists, waar ook Baas op twee staat en een sloot anderen volgt met één voorzet. Excelsior is verder in alles in onopvallende ploeg, zonder grote ster, maar wel een ploeg die als collectief redelijk goed onderweg is dit seizoen.

Ajax

Ajax is op zoek naar vorm. Ajax is op zoek naar vastigheden die werken. Ajax is momenteel in niets het Ajax van Erik ten Hag wat zelfs in matige wedstrijden grote uitslagen neer kon zetten. De vergelijking met EtH is misschien niet eerlijk, maar Schreuder blijft zo ver verwijderd van zelfs de ondergrens van Ten Hag dat de vergelijking onoverkomelijk is. Ajacieden zitten na negen competitiewedstrijden met dezelfde vragen als voor wedstrijd één. Hoe pas je Tadic en Bergwijn in? Speel je met Kuku of Brobbey? Wie speelt er rechtsbuiten? Berghuis of Klaassen? Waar speelt Blind en wat doe je dan met Bassey? Hoewel Schreuder betrekkelijk weinig wisselt met zijn basiself blijven deze vragen bestaan. Het zegt alles over de slechte fase waar Ajax zich in bevindt.

De Beelden

Vorig seizoen speelde Excelsior Eerste Divisie. Op bezoek op de Toekomst verloor Jong Ajax met 1-2.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 16 oktober 2022 door Eide --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 15 oktober 2022 - 12:25   quote  deeplink  
Super verslag weer Eide het is precies waar Ajax en Schreuder zich in bevindt.

Ik hoop dat hij een keer kiest voor deze voorhoede:

Tadic.....Bergwijn......conceicao met op 10 Kudus.

20 minuten voor tijd Tadic er af, Bergwijn op links en dan Lucca in de spits.

Maar het zal waarschijnlijk weer het zelfde liedje zijn.

Tadic.......Kudus......Berghuis met op 10 Klaassen

Toch wordt het een overwinning hoe het ook staat

4-0
nummer10
 nummer10 - zaterdag 15 oktober 2022 - 13:27   quote  deeplink  
Thanks Eide

Ook deze moet je kunnen winnen normaal met deze selectie..

2-0
nummer10
 nummer10 - zaterdag 15 oktober 2022 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2022 - 12:25 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Super verslag weer Eide het is precies waar Ajax en Schreuder zich in bevindt.

Ik hoop dat hij een keer kiest voor deze voorhoede:

Tadic.....Bergwijn......conceicao met op 10 Kudus.

20 minuten voor tijd Tadic er af, Bergwijn op links en dan Lucca in de spits.

Maar het zal waarschijnlijk weer het zelfde liedje zijn.

Tadic.......Kudus......Berghuis met op 10 Klaassen

Toch wordt het een overwinning hoe het ook staat

4-0
Hoezo Lucca tenkoste van Brobbey... Gebasseerd op die paar lange ballen wat die kopte? dat moet ons spel al niet eens zijn...

Maar goed, zoals we overal lezen is er meer stront aan de knikken dan wat we weten..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 15 oktober 2022 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2022 - 13:30 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Hoezo Lucca tenkoste van Brobbey... Gebasseerd op die paar lange ballen wat die kopte? dat moet ons spel al niet eens zijn...

Maar goed, zoals we overal lezen is er meer stront aan de knikken dan wat we weten..
Heb jij wel eens gehoord van een "breekijzer", een kopsterke spits inbrengen wanneer het over de grond niet lukt? Nu dan vind ik Lucca meer geschikt dan Brobbey, plus moet je hem ook de kans geven zoals je ook de kans moet geven aan conceicao.

Is het over de grond en in de kaats dan is Brobbey beter maar wanneer het nodig is zie ik graag lengte voor in om iets te forceren.

Brobbey is een leuke spits maar ben nog niet overtuigd door hem, ik ga met je mee dat hij als spits beter is dan Kudus maar dit is omdat Kudus geen spits is.

Ik vond 15 miljoen echt veel te veel om hem terug te halen, misschien ook omdat hij gratis de deur was uit gelopen heb ik al zoiets van laat hem op de blaren zitten

Haal voor dat geld dan een spits op uit Zuid Amerika.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 15 oktober 2022 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2022 - 14:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Heb jij wel eens gehoord van een "breekijzer", een kopsterke spits inbrengen wanneer het over de grond niet lukt? Nu dan vind ik Lucca meer geschikt dan Brobbey, plus moet je hem ook de kans geven zoals je ook de kans moet geven aan conceicao.

Is het over de grond en in de kaats dan is Brobbey beter maar wanneer het nodig is zie ik graag lengte voor in om iets te forceren.

Brobbey is een leuke spits maar ben nog niet overtuigd door hem, ik ga met je mee dat hij als spits beter is dan Kudus maar dit is omdat Kudus geen spits is.

Ik vond 15 miljoen echt veel te veel om hem terug te halen, misschien ook omdat hij gratis de deur was uit gelopen heb ik al zoiets van laat hem op de blaren zitten

Haal voor dat geld dan een spits op uit Zuid Amerika.
Als het niet loopt en je moet de bal de 16 telkens in pompen ben ik het met je eens, maar dit mag je in de eredivisie eigenlijk niet overkomen.. ik kan me wel vinden in een 2 spitsen systeem met Brobbey en Bergwijn, veel diepte en 2 balvaste spelers.. en dan op het middenveld met Kudus Berghuis tadic(invorm) Alvarez Taylor en bassey timber wijndal soort 352 of 532 hoe je het ook wilt noemen..

Pasveer
Timber bassey wijndal
Alvarez Taylor
Berghuis kudus tadic
Brobbey bergwijn
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 oktober 2022 - 15:46   quote  deeplink  
Het is opnieuw een prachtig topic geworden, Eide. Ik lees het elke keer weer met veel plezier!

Excelsior zal tegen Ajax wel weer de bus parkeren, vrees ik en daar heeft Ajax over het algemeen behoorlijk wat moeite mee. Daarom verwacht ik een moeilijke wedstrijd, te meer omdat Ajax achterin ook veel problemen heeft om "de nul" te houden.

Ik mag toch hopen op een overwinning voor ons, maar niet gemakkelijk. Daarom houd ik het op een benauwde 2-1
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 15 oktober 2022 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2022 - 14:09 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Als het niet loopt en je moet de bal de 16 telkens in pompen ben ik het met je eens, maar dit mag je in de eredivisie eigenlijk niet overkomen.. ik kan me wel vinden in een 2 spitsen systeem met Brobbey en Bergwijn, veel diepte en 2 balvaste spelers.. en dan op het middenveld met Kudus Berghuis tadic(invorm) Alvarez Taylor en bassey timber wijndal soort 352 of 532 hoe je het ook wilt noemen..

Pasveer
Timber bassey wijndal
Alvarez Taylor
Berghuis kudus tadic
Brobbey bergwijn
In een tweespitsen systeem, moet je spelers hebben die een hoge snelheid hebben en technisch vaardig zijn, de bal moet als het ware aan de voeten vast gelijmd en kort gedraaid zijn

Dit zie ik bij Bergwijn mits hij in vorm is en zelfvertrouwen heeft en naast hem kudus, Brobbey kan een bal goed afschermen en kaatsen, dus vind ik hem meer geschikt in een 3 spitsen systeem.

Met jouw achterhoede kan je net zo goed de 3 punten zo weg geven.
Wijndal komt te kort en Bassey alleen in het centrum is vragen om moeilijkheden, net name opbouwend

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 oktober 2022 door Jack Huntelaar --
jodocus
 jodocus - zondag 16 oktober 2022 - 09:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2022 - 13:27 schreef nummer10 het volgende:
Thanks Eide

Ook deze moet je kunnen winnen normaal met deze selectie..

2-0
Dat mag ik toch hopen , bij puntverlies einde oefening Schreuder
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 09:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2022 - 09:40 schreef jodocus het volgende:

[..]

Dat mag ik toch hopen , bij puntverlies einde oefening Schreuder
Dan krijgt Schreudertje zeker zijn ontslag!
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 16 oktober 2022 - 10:02   quote  deeplink  
Knap Eide, dat je telkens weer zo'n mooi stuk kunt maken ondanks de malaise waar we in zitten!! Complimenten hoor!!
Vanavond toch weer naar de Arena en ja deze moeten we winnen maar dat dacht ik vorige keer tegen GAE ook...
Schreuder zal niet anders kunnen dan met Brobbey en Klaasen spelen. De rest maakt niet veel uit. Ik zou onze Portugees een kans geven.
Hou het op 2-1.Einde van Schreuder is in zicht vrees ik.
AkaS
 AkaS - zondag 16 oktober 2022 - 10:42   quote  deeplink  
Ben benieuwd.
Eide
 Eide - zondag 16 oktober 2022 - 18:57   quote  deeplink  
FfNIqZpWQAUbJyg?format=jpg&name=large
Eide
 Eide - zondag 16 oktober 2022 - 18:59   quote  deeplink  
Brobbey in plaats van Kudus. Verder zoals Schreuder dat het hele seizoen al doet.
nummer10
 nummer10 - zondag 16 oktober 2022 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2022 - 18:59 schreef Eide het volgende:
Brobbey in plaats van Kudus. Verder zoals Schreuder dat het hele seizoen al doet.
En Klaassen op de plek van Taylor vermoed ik en Berghuis op 10?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2022 - 18:59 schreef Eide het volgende:
Brobbey in plaats van Kudus. Verder zoals Schreuder dat het hele seizoen al doet.
Ziet er goed uit vermoed ik
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2022 - 19:05 schreef nummer10 het volgende:

[..]

En Klaassen op de plek van Taylor vermoed ik en Berghuis op 10?
Ja kan niet anders
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2022 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2022 - 19:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ja kan niet anders
Ik denk berghuis op rechts en Bergwijn weer op 10. Dat was afgelopen weekend ook zo en dat was best prima tegen Volendam. Als je dat nu weer gaat veranderen is hij echt gestoord.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 16 oktober 2022 door remco k --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2022 - 19:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk berghuis op rechts en Bergwijn weer op 10. Dat was afgelopen weekend ook zo en dat was best prima tegen Volendam. Als je dat nu weer gaat veranderen is hij echt gestoord.
Vermoed ik nu ook, opstelling ziet er op het eerste oog niet verkeerd uit
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2022 - 19:41   quote  deeplink  
Jezus. Schreuder veranderd de hele voorhoede weer.

Ik wordt hier echt zo moe van.

Nu dus toch weer Berghuis op het middenveld.
nummer10
 nummer10 - zondag 16 oktober 2022 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2022 - 19:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk berghuis op rechts en Bergwijn weer op 10. Dat was afgelopen weekend ook zo en dat was best prima tegen Volendam. Als je dat nu weer gaat veranderen is hij echt gestoord.
Het bewijs
nummer10
 nummer10 - zondag 16 oktober 2022 - 20:02   quote  deeplink  
Succes allemaal
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2022 - 19:41 schreef remco k het volgende:
Jezus. Schreuder veranderd de hele voorhoede weer.

Ik wordt hier echt zo moe van.

Nu dus toch weer Berghuis op het middenveld.
Klopt en Bergwijn op rechts, kan goed uitpakken
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 20:12   quote  deeplink  
De ruimtes zijn klein hoor
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2022 - 20:17   quote  deeplink  
Ajax speelt goed.

Berghuis wederom de beste.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 20:18   quote  deeplink  
En door!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2022 - 20:17 schreef remco k het volgende:
Ajax speelt goed.

Berghuis wederom de beste.
Inderdaad, maar ook Sanchez goed in de combinatie
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 20:22   quote  deeplink  
Tadic ook weer ouderwets goed op rechts.
Alvarez paar x gevaarlijk
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2022 - 20:23   quote  deeplink  
Enige minpunt is dat op rechts het veld totaal niet breed is en je daardoor alleen maar de trechter in speelt.
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2022 - 20:26   quote  deeplink  
Ik heb echt nog niks met Bergwijn. Die is constant op zoek naar zijn eigen succes. Zowel in z’n acties als richting de goal.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 20:27   quote  deeplink  
Achter in nog steeds niet goed, waardeloos zelfs
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 20:27   quote  deeplink  
Prachtig doelpunt
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2022 - 20:28   quote  deeplink  
Zo zo wat een mooie goal zeg. Heerlijke actie en combinatie van Bassey met Tadic. Geweldig afgemaakt.
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2022 - 20:33   quote  deeplink  
Die handsbal bij die vrije trap is overigens ook gewoon een 100% penalty.
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2022 - 20:35   quote  deeplink  
Die moet er gewoon in Brobbey. Heel slecht afgewerkt zo blind schieten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2022 - 20:35 schreef remco k het volgende:
Die moet er gewoon in Brobbey. Heel slecht afgewerkt zo blind schieten.
Niet echt gericht zoals Berghuis
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 20:42   quote  deeplink  
Die had er ook in gemoeten Brobbey
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2022 - 20:42   quote  deeplink  
Je moet echt gewoon 5-0 voorstaan nu.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 oktober 2022 - 20:42 schreef remco k het volgende:
Je moet echt gewoon 5-0 voorstaan nu.
Inderdaad, op het afwerken moet beter getraind worden.
Er wordt zo maar blind geschoten en gekopt
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2022 - 20:45   quote  deeplink  
Brobbey moet er echt gewoon al 3 maken.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 20:45   quote  deeplink  
Heel het traject naar de goal toe gaat goed alleen het laatste zetje
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2022 - 20:45   quote  deeplink  
Hoppppppaaaaa.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 20:45   quote  deeplink  
Hehe Tjonge jonge
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2022 - 20:45   quote  deeplink  
Prachtige actie van Tadic.
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2022 - 20:46   quote  deeplink  
Berghuis en Tadic creëren echt heel veel de eerste helft.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 20:46   quote  deeplink  
Alle credits voor Tadic
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 20:50   quote  deeplink  
Ik zou conceicao wel eens willen zien op rechts voor Bergwijn
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 21:10   quote  deeplink  
Weinig concentratie tot nu toe, slordig
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 16 oktober 2022 - 21:11   quote  deeplink  
Hahaha Alvarez wil geel forceren
remco k
 remco k - zondag 16 oktober 2022 - 21:13   quote  deeplink  
Concencao brengen voor Bergwijn.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Excelsior (zondag 16 oktober 2022, 20:00); 7 - 1









0.0066800