BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Liverpool (woensdag 26 oktober, 21.00 uur) UEFA Champions League 0-3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - dinsdag 25 oktober 2022 - 19:29   quote  deeplink  
card-ajax-liverpool-fc-v1-1.png

Woensdagavond treed Ajax voor de 5e keer dit seizoen aan in de Champions League. Van de 4 eerdere duels werden er 3 relatief kansloos verloren en staat Ajax dus aan de vooravond van de laatste strohalm.

Er is namelijk maar één scenario waarbij Ajax nog door kan komen in de Champions League en dat is een overwinning op Liverpool met minimaal 2 goals verschil, om vervolgens bij Rangers te winnen. Dan moet Liverpool ook nog thuis van Napolo verliezen. Wel is Ajax bij een resultaat vrijwel zeker van plaatsing voor de tussenronde van de Europa League.

Verder is het voor Ajax vooral taak een grote wedstrijd te kunnen winnen. Met Liverpool en PSV in het vooruitzicht wordt het tijd dat het elftal laat zien ook echt te kunnen uitblinken in dit soort wedstrijden. Want ondanks Ajax een complete metamorfose is ondergaan, verliest het iedere wedstrijd die er echt om gaat.

Verder geen uitgebreid topic en ik doe het voor Eide. Veel plezier morgenavond!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 oktober 2022 door Loetje --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 25 oktober 2022 - 19:43   quote  deeplink  
Top Brabo, fijn dat jij het op je neemt!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 25 oktober 2022 - 20:51   quote  deeplink  
Mijn opstelling voor morgen:

............Pasveer............

Sanchez..Timber..Bassey..Wijndal of toch Blind?

...Alvarez...Kudus...Berghuis...

Bergwijn.....Brobbey......Tadic
nummer10
 nummer10 - dinsdag 25 oktober 2022 - 20:55   quote  deeplink  
Top Loetje dat je Eide vervangt !

Prima opstelling jack ;)

Ik HOOP op een 2-1.. misschien wel tegen beter weten in maar toch :)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 25 oktober 2022 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2022 - 20:55 schreef nummer10 het volgende:
Top Loetje dat je Eide vervangt !

Prima opstelling jack ;)

Ik HOOP op een 2-1.. misschien wel tegen beter weten in maar toch :)
Jou hoop is niet genoeg om door te gaan in de C.L mits Ajax wint bij de Rangers en Liverpool thuis verliest van Napoli moet Ajax morgen met 2 doelpunten verschil winnen.

Dan alleen hebben ze kans om door te gaan.
Tja lastig, mijn hoop is 3-1 maar 1-2 is realistischer
Loetje
 Loetje - dinsdag 25 oktober 2022 - 22:45   quote  deeplink  
Gezien de vorm van Ajax en dan met name de kwetsbaarheid achterin, lijkt me niet dat Ajax enigzins opgewassen is tegen Liverpool. Ook al draaien hun ook niet, ze werden uit eigenlijk al helemaal tureluur gespeeld.

Ik denk 1-4, lijkt me realistisch
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 25 oktober 2022 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2022 - 22:45 schreef Loetje het volgende:
Gezien de vorm van Ajax en dan met name de kwetsbaarheid achterin, lijkt me niet dat Ajax enigzins opgewassen is tegen Liverpool. Ook al draaien hun ook niet, ze werden uit eigenlijk al helemaal tureluur gespeeld.

Ik denk 1-4, lijkt me realistisch
Laten we het niet hopen maar ben er ook bang voor
Loetje
 Loetje - dinsdag 25 oktober 2022 - 23:58   quote  deeplink  
Thiago is er niet bij, bij Liverpool. Die maakte in onze uitwedstrijd wel zo'n beetje het verschil op het middenveld. Dat is hopelijk een voordeeltje morgen, maar ben er bang voor.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 26 oktober 2022 - 00:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2022 - 23:58 schreef Loetje het volgende:
Thiago is er niet bij, bij Liverpool. Die maakte in onze uitwedstrijd wel zo'n beetje het verschil op het middenveld. Dat is hopelijk een voordeeltje morgen, maar ben er bang voor.
Was toen de beste man vd wedstrijd, is gunstig voor Ajax
Ze moeten er vol op klappen
nummer10
 nummer10 - woensdag 26 oktober 2022 - 01:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2022 - 21:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Jou hoop is niet genoeg om door te gaan in de C.L mits Ajax wint bij de Rangers en Liverpool thuis verliest van Napoli moet Ajax morgen met 2 doelpunten verschil winnen.

Dan alleen hebben ze kans om door te gaan.
Tja lastig, mijn hoop is 3-1 maar 1-2 is realistischer
Dan maken we er 3-1 van morgen
nummer10
 nummer10 - woensdag 26 oktober 2022 - 01:35   quote  deeplink  
Ik denk wel dat Ajax echt getergd is morgen, met name Brobbey.. gewoon een gevoel.. kan er natuurlijk compleet naast zitten
bertus bikkel
 bertus bikkel - woensdag 26 oktober 2022 - 08:16   quote  deeplink  
Ik vrees toch echt dat Blind gaat spelen. Open huis achterin dus. Als je ziet hoeveel ruimte en kansen we weggeven tegen RKC, dan kun je wel invullen hoe het gaat tegen de top van Europa vanavond. Daarbij komt nog eens dat elke voorzet, corner of vrije trap een vrije kans oplevert voor van Dijk en zijn maten omdat wij totaal geen koppers achterin hebben. Nee, helaas zijn we nog niet zover dat we met dit team al topwedstrijden kunnen winnen. Ook psv is met Luuk de Jong volgende week daarom niet te kloppen vrees ik....sorry geen vertrouwen. Vanavond 1-3 en PSV 1-4. Durf eigenlijk nauwelijks meer te kijken , haha...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 26 oktober 2022 - 08:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 08:16 schreef bertus bikkel het volgende:
Ik vrees toch echt dat Blind gaat spelen. Open huis achterin dus. Als je ziet hoeveel ruimte en kansen we weggeven tegen RKC, dan kun je wel invullen hoe het gaat tegen de top van Europa vanavond. Daarbij komt nog eens dat elke voorzet, corner of vrije trap een vrije kans oplevert voor van Dijk en zijn maten omdat wij totaal geen koppers achterin hebben. Nee, helaas zijn we nog niet zover dat we met dit team al topwedstrijden kunnen winnen. Ook psv is met Luuk de Jong volgende week daarom niet te kloppen vrees ik....sorry geen vertrouwen. Vanavond 1-3 en PSV 1-4. Durf eigenlijk nauwelijks meer te kijken , haha...
Tja de verdediging is kinderlijk makkelijk uit te spelen. Timber zwemt in zijn eentje, de rest is een stuk minder, vandaar dat hij minder speelt. Het zelfvertrouwen is er dan niet meer.

Liverpool zal over rechts komen want Wijndal en of Blind is traag, Bassey krijgt dan te veel voor zijn kiezen.
Ik zie het zo helaas ook gebeuren.

Dit is het doemscenario..
Enfin ze moeten 2 doelpunten meer maken, dus werk aan de winkel

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 oktober 2022 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 26 oktober 2022 - 08:35   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 oktober 2022 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - woensdag 26 oktober 2022 - 08:58   quote  deeplink  
Vermoedelijke opstelling Ajax: Pasveer; Sánchez, Timber, Blind, Bassey; Álvarez, Berghuis, Klaassen; Bergwijn, Brobbey, Tadic.
Loetje
 Loetje - woensdag 26 oktober 2022 - 11:56   quote  deeplink  
Die vermoedelijke opstellingen kloppen eigenlijk nooit.

Maar iets in mij zegt dat hij gewoon weer met Kudus op 9 aan gaat komen

Natuurlijk doet Brobbey nog lang niet alles goed, maar hij scoort veel, komt veel in positie en is wel echt actief. Die verdiend het ook gewoon in de spits te staan.

Aangezien Ajax uit echt overlopen werd, zou ik een loper als Klaassen erbij gaan zetten op het middenveld, samen met Alvarez en Berghuis. Die laatste is al weken je beste man volgens mij.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 oktober 2022 door Loetje --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 26 oktober 2022 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 11:56 schreef Loetje het volgende:
Die vermoedelijke opstellingen kloppen eigenlijk nooit.

Maar iets in mij zegt dat hij gewoon weer met Kudus op 9 aan gaat komen

Natuurlijk doet Brobbey nog lang niet alles goed, maar hij scoort veel, komt veel in positie en is wel echt actief. Die verdiend het ook gewoon in de spits te staan.

Aangezien Ajax uit echt overlopen werd, zou ik een loper als Klaassen erbij gaan zetten op het middenveld, samen met Alvarez en Berghuis. Die laatste is al weken je beste man volgens mij.
Zou kunnen Kudus in de spits en Brobbey achter de hand houden mocht het niet lukken, is ook een strategie.

Maar vermoed het niet, ik hoop op Brobbey in de spits met vlak er achter op 10 Kudus, maar Schreuder kiest voor Klaassen
Loetje
 Loetje - woensdag 26 oktober 2022 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 12:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Zou kunnen Kudus in de spits en Brobbey achter de hand houden mocht het niet lukken, is ook een strategie.

Maar vermoed het niet, ik hoop op Brobbey in de spits met vlak er achter op 10 Kudus, maar Schreuder kiest voor Klaassen
Het zou helemaal niet moeten kunnen. Kudus is in alle facetten geen spits en ondanks wat goals, laat hij het in alles afweten omdat hij simpelweg die kwaliteiten niet heeft.

Kudus in de spits slaat gewoon nergens op en is vooral jezelf lam leggen. Brobbey kan en moet zeker nog beter, maar is in alles een betere optie en zeker geen optie voor achter de hand. Tenzij hij niet fit is, maar zelfs dan is Kudus in de spits een domme optie. Dan heb je Tadic nog en desnoods Lucca. Maar geen Kudus! Technisch is die jongen hartstikke goed, tactisch een bijzonder matige speler.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 oktober 2022 door Loetje --
nummer10
 nummer10 - woensdag 26 oktober 2022 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 11:56 schreef Loetje het volgende:
Die vermoedelijke opstellingen kloppen eigenlijk nooit.

Maar iets in mij zegt dat hij gewoon weer met Kudus op 9 aan gaat komen

Natuurlijk doet Brobbey nog lang niet alles goed, maar hij scoort veel, komt veel in positie en is wel echt actief. Die verdiend het ook gewoon in de spits te staan.

Aangezien Ajax uit echt overlopen werd, zou ik een loper als Klaassen erbij gaan zetten op het middenveld, samen met Alvarez en Berghuis. Die laatste is al weken je beste man volgens mij.
Helemaal mee eens en ik heb ook gewoon zoon stom vermoeden... Als dit zo mocht zijn gaat Schreuder weer een hele bak kritiek krijgen en gezeik in de groep denk ik..
nummer10
 nummer10 - woensdag 26 oktober 2022 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 12:20 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het zou helemaal niet moeten kunnen. Kudus is in alle facetten geen spits en ondanks wat goals, laat hij het in alles afweten omdat hij simpelweg die kwaliteiten niet heeft.

Kudus in de spits slaat gewoon nergens op en is vooral jezelf lam leggen. Brobbey kan en moet zeker nog beter, maar is in alles een betere optie en zeker geen optie voor achter de hand. Tenzij hij niet fit is, maar zelfs dan is Kudus in de spits een domme optie. Dan heb je Tadic nog en desnoods Lucca. Maar geen Kudus! Technisch is die jongen hartstikke goed, tactisch een bijzonder matige speler.
Dann alweer eens..
Loetje
 Loetje - woensdag 26 oktober 2022 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 12:38 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens en ik heb ook gewoon zoon stom vermoeden... Als dit zo mocht zijn gaat Schreuder weer een hele bak kritiek krijgen en gezeik in de groep denk ik..
Vooropgesteld, ik ben ook nog niet overtuigd van Schreuder. Ik heb hem als meest logische beschikbare opvolger genoemd, omdat hij de club kent en er goed op stond. En tevens omdat Ajax louter Nederlandse trainers zocht. Maar er gaat nog een hoop mis.

De opstellingen kloppen nog te vaak niet en wissels komen te laat of verzwakken de ploeg.

Ik neem echter ook nog de verzachtende omstandigheden mee voor ik hem definitief af ga schrijven. Het elftal is totaal vernieuwd, maar wel met een selectie die nog aanzienlijk minder is dan de jaren ervoor. Je raakt je sterspeler kwijt in de laatste dagen en krijgt er eigenlijk niks voor terug. Dus je doet gewoon een dikke winterjas uit.

Schreuder moet logisch gaan denken en een grote wedstrijd gaan winnen. Dan heb ik vertrouwen dat het nog goed kan komen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 oktober 2022 door Loetje --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 26 oktober 2022 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 12:20 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het zou helemaal niet moeten kunnen. Kudus is in alle facetten geen spits en ondanks wat goals, laat hij het in alles afweten omdat hij simpelweg die kwaliteiten niet heeft.

Kudus in de spits slaat gewoon nergens op en is vooral jezelf lam leggen. Brobbey kan en moet zeker nog beter, maar is in alles een betere optie en zeker geen optie voor achter de hand. Tenzij hij niet fit is, maar zelfs dan is Kudus in de spits een domme optie. Dan heb je Tadic nog en desnoods Lucca. Maar geen Kudus! Technisch is die jongen hartstikke goed, tactisch een bijzonder matige speler.
Eens maar zie hem wel graag op 10 hoor al is Klaassen daar ook goed want die is verdedigend weer sterker, en goed voor een eerste goal
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 26 oktober 2022 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 13:03 schreef Loetje het volgende:

[..]

Vooropgesteld, ik ben ook nog niet overtuigd van Schreuder. Ik heb hem als meest logische beschikbare opvolger genoemd, omdat hij de club kent en er goed op stond. En tevens omdat Ajax louter Nederlandse trainers zocht. Maar er gaat nog een hoop mis.

De opstellingen kloppen nog te vaak niet en wissels komen te laat of verzwakken de ploeg.

Ik neem echter ook nog de verzachtende omstandigheden mee voor ik hem definitief af ga schrijven. Het elftal is totaal vernieuwd, maar wel met een selectie die nog aanzienlijk minder is dan de jaren ervoor. Je raakt je sterspeler kwijt in de laatste dagen en krijgt er eigenlijk niks voor terug. Dus je doet gewoon een dikke winterjas uit.

Schreuder moet logisch gaan denken en een grote wedstrijd gaan winnen. Dan heb ik vertrouwen dat het nog goed kan komen.
Goed omschreven, alleen tegen RKC wisselde hij voor het eerst goed.
Maar ik ga helemaal met jou mee, we liggen exact op één lijn
Loetje
 Loetje - woensdag 26 oktober 2022 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 13:07 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Eens maar zie hem wel graag op 10 hoor al is Klaassen daar ook goed want die is verdedigend weer sterker, en goed voor een eerste goal
Je moet het per wedstrijd bekijken. Tegen ploegen die ultra defensief spelen, is de creativiteit van Kudus welkom op 10. Echter, Kudus verzaakt defensief en dus tactisch veel te veel dus zal die niet snel op 10 spelen. Tegen ploegen als Liverpool, heb je Klaassen gewoon keihard nodig. Plus Brobbey is een speler die ruimtes voor Klaassen maakt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 26 oktober 2022 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 13:25 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je moet het per wedstrijd bekijken. Tegen ploegen die ultra defensief spelen, is de creativiteit van Kudus welkom op 10. Echter, Kudus verzaakt defensief en dus tactisch veel te veel dus zal die niet snel op 10 spelen. Tegen ploegen als Liverpool, heb je Klaassen gewoon keihard nodig. Plus Brobbey is een speler die ruimtes voor Klaassen maakt.
Ook weer eens, laten we hopen dat we het middenveld in handen krijgen, dan krijgt Liverpool het moeilijk, zeker weten

Ik zie het Ajax nog altijd van vorige seizoenen, o wat mis ik Martinez,Tagliafico en Antony vanaf rechts
Loetje
 Loetje - woensdag 26 oktober 2022 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 14:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ook weer eens, laten we hopen dat we het middenveld in handen krijgen, dan krijgt Liverpool het moeilijk, zeker weten

Ik zie het Ajax nog altijd van vorige seizoenen, o wat mis ik Martinez,Tagliafico en Antony vanaf rechts
Er was gewoon meer balans. Iedereen kende zijn taak en de ploeg was lang samen. Dat is er nu gewoon niet.

En wat ik gewoon erg vind, is dat wat Remco eigenlijk al heel mooi zei, dat Ajax blijkbaar haar scouts niet vertrouwd. Zowel Veldmate als die man in Scandinavië komen eigenlijk al jaren met een hoop voltreffers voor leuke prijzen. Die hebben zich meer dan bewezen en dan ga je zo creatiefloos een window in.

Er was zoveel meer mogelijk geweest voor 100 miljoen.

Je koopt een Bergwijn, die weet niet eens wat verdedigen is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 oktober 2022 door Loetje --
nummer10
 nummer10 - woensdag 26 oktober 2022 - 15:59   quote  deeplink  
Kan niet anders zeggen dat de stukken die je hebt getypt hierboven ik me volledig bij aansluit... En tuurlijk tiefen we met zijn allen, maar dat is puur teleurstelling en emotie..

Ik hoop in iedergeval dat ik een mooie pot ga zien voor me verjaardag.. laten ze me maar een mooi cadeau geven gezien ik morgen 40 word, mogen ze me best doen toch.. heb Schreuder al gebelt dat wijndal moet starten ipv blind omdat Salah blind anders helemaal weer doldraait :P
Loetje
 Loetje - woensdag 26 oktober 2022 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 15:59 schreef nummer10 het volgende:
Kan niet anders zeggen dat de stukken die je hebt getypt hierboven ik me volledig bij aansluit... En tuurlijk tiefen we met zijn allen, maar dat is puur teleurstelling en emotie..

Ik hoop in iedergeval dat ik een mooie pot ga zien voor me verjaardag.. laten ze me maar een mooi cadeau geven gezien ik morgen 40 word, mogen ze me best doen toch.. heb Schreuder al gebelt dat wijndal moet starten ipv blind omdat Salah blind anders helemaal weer doldraait :P
Ik denk dat Wijndal vanavond gespot wordt bij of met zijn diëtiste.

Die is gewoon 5 kilo te zwaar.

Geniet van je verjaardag, gefeliciteerd alvast.
nummer10
 nummer10 - woensdag 26 oktober 2022 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 16:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik denk dat Wijndal vanavond gespot wordt bij of met zijn diëtiste.

Die is gewoon 5 kilo te zwaar.

Geniet van je verjaardag, gefeliciteerd alvast.
Hahaha klopt wel, hopen dat dat snel eraf is..

En thanks pik
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 26 oktober 2022 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 14:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Er was gewoon meer balans. Iedereen kende zijn taak en de ploeg was lang samen. Dat is er nu gewoon niet.

En wat ik gewoon erg vind, is dat wat Remco eigenlijk al heel mooi zei, dat Ajax blijkbaar haar scouts niet vertrouwd. Zowel Veldmate als die man in Scandinavië komen eigenlijk al jaren met een hoop voltreffers voor leuke prijzen. Die hebben zich meer dan bewezen en dan ga je zo creatiefloos een window in.

Er was zoveel meer mogelijk geweest voor 100 miljoen.

Je koopt een Bergwijn, die weet niet eens wat verdedigen is.
Inderdaad, lekker eigenwijs om je eigen koers te vragen, raadpleeg op zijn minst de scouts die zich al bewezen hebben.

Zoals inderdaad Veldmate, jammer dat Steen Olsen gestopt is als scout in Scandinavië, daar kwam inderdaad kwaliteit vandaan.
Ook al zaten ze er soms ook weleens naast

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 oktober 2022 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 26 oktober 2022 - 19:07   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 oktober 2022 door Jack Huntelaar --
Loetje
 Loetje - woensdag 26 oktober 2022 - 19:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 19:06 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Inderdaad, lekker eigenwijs om je eigen koers te vragen, raadpleeg op zijn minst de scouts die zich al bewezen hebben.

Zoals inderdaad Veldmate, jammer dat Steen Olsen gestopt is als scout in Scandinavië, daar kwam inderdaad kwaliteit vandaan.
Ook al zaten ze er soms ook weleens naast
Scouting is er ook weleens naast zitten. Geen enkele club, maar dan ook echt géén enkele, heeft een 100% positief transferbeleid.

Maar als je de laatste jaren de aankopen uit een bijvoorbeeld Zuid-Amerika neemt, zijn de meeste toch met vlag en wimpel geslaagd.

Denk aan een Neres, Antony, Alvarez, Tagliafico, Martinez, Davinson Sanchez etc. Alleen Cassierra hebben ze een beetje pech mee gehad volgens mij.
Loetje
 Loetje - woensdag 26 oktober 2022 - 19:53   quote  deeplink  
Heujj, Schreudertje kiest voor Brobbey. Bassey op links.

Logische opstelling.
Loetje
 Loetje - woensdag 26 oktober 2022 - 20:00   quote  deeplink  
Ik denk dat Ajax zo'n beetje met de oudste basiself ooit in de Champions League speelt, nietwaar?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 26 oktober 2022 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 19:52 schreef Loetje het volgende:

[..]

Scouting is er ook weleens naast zitten. Geen enkele club, maar dan ook echt géén enkele, heeft een 100% positief transferbeleid.

Maar als je de laatste jaren de aankopen uit een bijvoorbeeld Zuid-Amerika neemt, zijn de meeste toch met vlag en wimpel geslaagd.

Denk aan een Neres, Antony, Alvarez, Tagliafico, Martinez, Davinson Sanchez etc. Alleen Cassierra hebben ze een beetje pech mee gehad volgens mij.
Klopt maar deze zijn toch ook gescout geweest, of niet allemaal?
Magallan, Pierie, Bandé, Orejuela, acolatse, goedkope Sana, Cuenca ?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 26 oktober 2022 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 19:53 schreef Loetje het volgende:
Heujj, Schreudertje kiest voor Brobbey. Bassey op links.

Logische opstelling.
Dat wel, ik hoop ergens dat Bassey naast Timber staat.
Liever Blind als linksback.

Schreudertje durft het niet aan zonder Blind, laten we hopen dat hij niet te hoog gaat spelen, gezien zijn snelheid
Loetje
 Loetje - woensdag 26 oktober 2022 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 20:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Klopt maar deze zijn toch ook gescout geweest, of niet allemaal?
Magallan, Pierie, Bandé, Orejuela, acolatse, goedkope Sana, Cuenca ?
Magallan klopt. De rest kwamen, op Orejuela na uit andere continenten en in een veel eerder tijdperk.

Maar kijk wat die gasten opgeleverd hebben
remco k
 remco k - woensdag 26 oktober 2022 - 20:33   quote  deeplink  
In basis is Ajax natuurlijk al uitgeschakeld. Zelfs als je met twee goals verschil wint, moet Liverpool van napoli verliezen dat dan waarschijnlijk al geplaatst is en moeten wij van de rangers winnen.

Kortom, lekker ontspannen kijken wat stand betreft en kijken of het spel beter is dan de heenwedstrijd en de potjes tegen napoli en az.
Loetje
 Loetje - woensdag 26 oktober 2022 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 20:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dat wel, ik hoop ergens dat Bassey naast Timber staat.
Liever Blind als linksback.

Schreudertje durft het niet aan zonder Blind, laten we hopen dat hij niet te hoog gaat spelen, gezien zijn snelheid
Ik snap de bijna haat op Blind niet.

Even vooropgesteld, bij mij gaat hij in mijn hoofd zolangzamerhand ook wel richting de bank om het defensieve aspect. Maar kijk even wat die jongen voor Ajax betekent heeft en wat hij meegemaakt heeft. Dan mag er echt wel wat respect zijn en niet met de haat waar soms mee gesproken wordt. Ik vat dat gewoon niet. Ik doel overigens hierin niet op jou.

Blind is een verdediger en je eerste taak is verdedigen. En in alle eerlijkheid, daarin maakt hij meer en meer fouten en kan hij steeds minder vaak de dingen positioneel oplossen. Maar aan de bal blijft het je beste verdediger. Als je dan ziet dat een Bassey en Timber niet kan bouwen, is het niet heel gek dat hij blijft staan he.
Loetje
 Loetje - woensdag 26 oktober 2022 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 20:33 schreef remco k het volgende:
In basis is Ajax natuurlijk al uitgeschakeld. Zelfs als je met twee goals verschil wint, moet Liverpool van napoli verliezen dat dan waarschijnlijk al geplaatst is en moeten wij van de rangers winnen.

Kortom, lekker ontspannen kijken wat stand betreft en kijken of het spel beter is dan de heenwedstrijd en de potjes tegen napoli en az.
Nouja, dat laatste. Liverpool en PSV laten zien dat er ook in grote wedstrijden ook wat gebracht kan worden.
Loetje
 Loetje - woensdag 26 oktober 2022 - 20:38   quote  deeplink  
Ook Hamstra komt gewoon veel te paniekerig over he
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 26 oktober 2022 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 20:32 schreef Loetje het volgende:

[..]

Magallan klopt. De rest kwamen, op Orejuela na uit andere continenten en in een veel eerder tijdperk.

Maar kijk wat die gasten opgeleverd hebben
Is waar
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 26 oktober 2022 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 20:33 schreef remco k het volgende:
In basis is Ajax natuurlijk al uitgeschakeld. Zelfs als je met twee goals verschil wint, moet Liverpool van napoli verliezen dat dan waarschijnlijk al geplaatst is en moeten wij van de rangers winnen.

Kortom, lekker ontspannen kijken wat stand betreft en kijken of het spel beter is dan de heenwedstrijd en de potjes tegen napoli en az.
Zo moeten we het inderdaad zien, mochten we toch met 2 doelpunten verschil winnen dan moeten we nog winnen bij de Rangers en verdomd veel geluk hebben
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 26 oktober 2022 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 20:34 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik snap de bijna haat op Blind niet.

Even vooropgesteld, bij mij gaat hij in mijn hoofd zolangzamerhand ook wel richting de bank om het defensieve aspect. Maar kijk even wat die jongen voor Ajax betekent heeft en wat hij meegemaakt heeft. Dan mag er echt wel wat respect zijn en niet met de haat waar soms mee gesproken wordt. Ik vat dat gewoon niet. Ik doel overigens hierin niet op jou.

Blind is een verdediger en je eerste taak is verdedigen. En in alle eerlijkheid, daarin maakt hij meer en meer fouten en kan hij steeds minder vaak de dingen positioneel oplossen. Maar aan de bal blijft het je beste verdediger. Als je dan ziet dat een Bassey en Timber niet kan bouwen, is het niet heel gek dat hij blijft staan he.
Eens,hij heeft heel veel betekend voor Ajax en het Nederlands Elftal, heeft daarnaast lichamelijk een deuk opgelopen.
Ik hoop dat hij zelf laat weten dat het goed is geweest, gaat beseffen dat het niet meer zo soepeltjes gaat.
Laten we hopen dat hij een foutloze wedstrijd speelt vanavond, dat hij wat betekend voor het team, want er is genoeg commentaar op hem.
remco k
 remco k - woensdag 26 oktober 2022 - 21:00   quote  deeplink  
Blind op salah.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 26 oktober 2022 - 21:00   quote  deeplink  
Succes mannen!
remco k
 remco k - woensdag 26 oktober 2022 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 oktober 2022 - 20:38 schreef Loetje het volgende:
Ook Hamstra komt gewoon veel te paniekerig over he
Wat een mafklapper joh.
Loetje
 Loetje - woensdag 26 oktober 2022 - 21:02   quote  deeplink  
Veel plezier allemaal.
remco k
 remco k - woensdag 26 oktober 2022 - 21:03   quote  deeplink  
Pffff. Dat was wel erg lekker geweest. Wat een aanval zeg.
Loetje
 Loetje - woensdag 26 oktober 2022 - 21:03   quote  deeplink  
Hoe krijg je die nou op de paal joh...

Eerste kans in Europa...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Liverpool (woensdag 26 oktober, 21.00 uur) UEFA Champions League 0-3









0.0061209