BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Welke drie of vier topspelers moeten er komen ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 16 november 2022 - 13:47   quote  deeplink  
Mijn gedachten blijft dat wij Ajax drie of zelfs vier topspelers moeten halen, onder ander Hakym Zyech. Wie de andere drie moeten zijn moet naar gekeken worden.

Twee toppers voor de verdediging is zeker vereist.
En wie zou de nieuwe TOPKEEPER moeten worden ?
Wie heeft dezelfde niveau als o.a. v/d Sar ?

Dit mag zowel een Nederlandse al buitenlandse Nationaliteit hebben.
Op dit moment missen we verdedigende spelers als Matijs de Ligt, Martinez en Tagliafico, zéér goed dat deze zeer ernstig zichtbaar blijft.

Het is maar een gedachetngang van hoe we met z'n allen over Ajax tot nu toe blijven denken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 16 november 2022 door Onze Ajax --
jodocus
 jodocus - woensdag 16 november 2022 - 16:41   quote  deeplink  
Zyech idd keepert idd en goede beresterke verdediger , liefst met GRINTA
remco k
 remco k - woensdag 16 november 2022 - 17:04   quote  deeplink  
Ajax kan in de winter geen gearriveerde top spelers halen.

Die jongens spelen namelijk allemaal bij hun huidige club en die clubs laten dat soort spelers niet gaan.

Onze top spelers zijn in de winter normaal gesproken ook gewoon niet te koop.

Het enige dat Ajax kan doen is talentvolle spelers halen uit zuid Amerika en die vervolgens het komende half jaar de tijd geven om er vervolgens volgend seizoen te staan. En daarbij hopen dat het voldoende is om kampioen te worden.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 16 november 2022 - 17:20   quote  deeplink  
Inderdaad, op een enkeling na, meestal zijn het bankzitters die net tegen de top zitten zoals Haller destijds in de winterstop.

Vorig seizoen konden ze Bergwijn halverwege het seizoen halen maar koste toen 35 miljoen, Lenferink hield dit toen tegen.

Mochten ze Zyech (bankzitter)willen halen, zal er eerst moeten verkocht worden.
Bijvoorbeeld Alvarez aan Chelsea voor 50 miljoen, maar is het verstandig want dan wordt ons middenveld een stuk zwakker
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 november 2022 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2022 - 17:20 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Inderdaad, op een enkeling na, meestal zijn het bankzitters die net tegen de top zitten zoals Haller destijds in de winterstop.

Vorig seizoen konden ze Bergwijn halverwege het seizoen halen maar koste toen 35 miljoen, Lenferink hield dit toen tegen.

Mochten ze Zyech (bankzitter)willen halen, zal er eerst moeten verkocht worden.
Bijvoorbeeld Alvarez aan Chelsea voor 50 miljoen, maar is het verstandig want dan wordt ons middenveld een stuk zwakker
Vraag me af of het middenveld veel zwakker word... Hij staat er nu ook gewoon en iedereen wandelde er gewoon doorheen.. ziyech erbij zou ik toejuichen met de diepgang van Bergwijn en eventueel Brobbey
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 16 november 2022 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2022 - 17:26 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Vraag me af of het middenveld veel zwakker word... Hij staat er nu ook gewoon en iedereen wandelde er gewoon doorheen.. ziyech erbij zou ik toejuichen met de diepgang van Bergwijn en eventueel Brobbey
Hij is onze enige goede verdedigende middenvelder, vangt de klappen op voor de achterhoede.
Blind zou daar goed kunnen, vind hem eigelijk meer middenvelder, Klaassen ook bij Werder Bremen. En soms speelt Taylor op zijn positie.

Ik zou eerder Ziyech huren met een optie tot koop aan het eind vh seizoen.

En /of een speler uit Zuid Amerika laten komen zodat hij een half jaar kan wennen wat Remco al liet weten.
remco k
 remco k - woensdag 16 november 2022 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2022 - 17:26 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Vraag me af of het middenveld veel zwakker word... Hij staat er nu ook gewoon en iedereen wandelde er gewoon doorheen.. ziyech erbij zou ik toejuichen met de diepgang van Bergwijn en eventueel Brobbey
Hahaha je bent echt lachwekkend hoor.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 16 november 2022 - 20:44   quote  deeplink  
De probleem blijft steeds na het kopen van spelers uit Zuid-Amerika dat ze niet lang blijven met een vijfjarig contract omdat ze weggehaald/ gekocht worden.

Dus schuiven we vooral niet door naar een hoger niveau toe, maar krijgen we dan ( steeds weer ) een terugval zoals dat nu ook het geval is. Het kan een moeilijke tijd voor ons worden, zonder maatregelen.
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 november 2022 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2022 - 17:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Hahaha je bent echt lachwekkend hoor.
Vind je ? Wou je zeggen dat het goed dicht zit en hij top speelt dit seizoen ? Mag je vinden hoor, ik vind van niet..
AkaS
 AkaS - woensdag 16 november 2022 - 22:16   quote  deeplink  
In ieder geval niet Ziyech, dat wordt een teleurstelling. Bovendien kan Berghuis op die positie dezelfde invulling geven. Ik zeg conceicao een kans geven voor die positie. Hij zal positief verrassen is mijn gevoel!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 16 november 2022 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2022 - 22:16 schreef AkaS het volgende:
In ieder geval niet Ziyech, dat wordt een teleurstelling. Bovendien kan Berghuis op die positie dezelfde invulling geven. Ik zeg conceicao een kans geven voor die positie. Hij zal positief verrassen is mijn gevoel!
Hij heeft sowieso te weinig speeltijd gehad om hem goed te beoordelen

Moet zeggen dat hij dreiging brengt tijdens zijn invalbeurten, het enthousiasme spat er vanaf

Hij zou alleen iets meer overzicht, meer rust aan de bal moeten krijgen

De formidabele passing waardoor Zyech groot is geworden zie ik nog niet bij hem.

Hij heeft de capaciteiten maar toch denk ik niet dat hij de speler is die ons uit het moeras trekt
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 november 2022 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2022 - 23:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hij heeft sowieso te weinig speeltijd gehad om hem goed te beoordelen

Moet zeggen dat hij dreiging brengt tijdens zijn invalbeurten, het enthousiasme spat er vanaf

Hij zou alleen iets meer overzicht, meer rust aan de bal moeten krijgen

De formidabele passing waardoor Zyech groot is geworden zie ik nog niet bij hem.

Hij heeft de capaciteiten maar toch denk ik niet dat hij de speler is die ons uit het moeras trekt
Ziyech is gewoon voor eredivisie begrippen buiten categorie, jaren 1 van de besten geweest..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 16 november 2022 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2022 - 23:12 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ziyech is gewoon voor eredivisie begrippen buiten categorie, jaren 1 van de besten geweest..
Vandaar ook mijn twijfels over Conceicao, en niet over Ziyech.
Ik denk dat ten Hag een trainer was die iedere speler veel zelfvertrouwen gaf.

De spelers stegen boven zich zelf uit onder hem.

Een aantal spelers zijn vertrokken maar komen elders zo af en toe aan spelen toe, zoals ook Zyech
Ik heb echt het idee dat Schreuder te kort schiet om de spelers de juiste hoeveelheid zelfvertrouwen te geven.

Ze doen zo maar wat, weten niet waar ze aan toe zijn wat Bergwijn liet weten

Je krijgt nooit een goed ingespeeld elftal met voetballers zonder zelfvertrouwen.
Dus moet Ajax een trainer aan stellen die dit wel goed kan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 16 november 2022 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - woensdag 16 november 2022 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2022 - 20:59 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Vind je ? Wou je zeggen dat het goed dicht zit en hij top speelt dit seizoen ? Mag je vinden hoor, ik vind van niet..
Ja want dat is volledig door 1 persoon te regelen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 november 2022 - 00:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2022 - 23:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja want dat is volledig door 1 persoon te regelen.
Absoluut niet.. maar ik zie een andere Alvarez die denkt dat die kant voetballen en belangrijker is dan wat die is.. denk dat dit mede komt omdat een Chelsea intresse heeft/had... Hij moet gewoon de putjesschepper blijven zoals afgelopen seizoen, niks meer en niks minder en dan heb je wat aan hem, voetballend is die vooruit gegaan maar absoluut niet top
p111
 p111 - donderdag 17 november 2022 - 08:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2022 - 23:27 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Vandaar ook mijn twijfels over Conceicao, en niet over Ziyech.
Ik denk dat ten Hag een trainer was die iedere speler veel zelfvertrouwen gaf.

De spelers stegen boven zich zelf uit onder hem.

Een aantal spelers zijn vertrokken maar komen elders zo af en toe aan spelen toe, zoals ook Zyech
Ik heb echt het idee dat Schreuder te kort schiet om de spelers de juiste hoeveelheid zelfvertrouwen te geven.

Ze doen zo maar wat, weten niet waar ze aan toe zijn wat Bergwijn liet weten

Je krijgt nooit een goed ingespeeld elftal met voetballers zonder zelfvertrouwen.
Dus moet Ajax een trainer aan stellen die dit wel goed kan.
Als je constant spelers wisselt krijgen ze daar nou niet bepaald zelfvertrouwen van.Ook met Kudus en Brobbey blijft hij klooien.Het is gewoon een kuttrainer.O ja maar hij blijft Pasveer opstellen en die keept als een drol tnx Schreuder.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 17 november 2022 - 09:55   quote  deeplink  
Ja joh, we kopen nog even 4 "toppers" zodat die peniskop kan blijven aanmodderen, spelers op de verkeerde positie kan blijven zetten, talenten kan verkloten en de club nog verder kan laten afglijden! Zal tijd worden als het beleid van voor deze onzin weer gewoon gehandhaafd gaat worden, want op deze manier zijn we snel weer waar we waren voordat Cruijff een kleine aardverschuiving bewerkstelligde binnen de ArenA-muren. En dat allemaal omdat er een stel kontenkruipers elkaar met de vuist in de kontgat van de ander proberen bij elkaar te houden!
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 17 november 2022 - 12:00   quote  deeplink  
We hebben helemaal geen geld, want we gaan die CL niet halen. IK zou die Alvarez verkopen voor 50m en dan die keeper van Benfica alsnog overnemen.
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2022 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2022 - 12:00 schreef Ajax we love you het volgende:
We hebben helemaal geen geld, want we gaan die CL niet halen. IK zou die Alvarez verkopen voor 50m en dan die keeper van Benfica alsnog overnemen.
Ja want die jonge gaat nu snel weg bij het goed draaiende Benfica om bij het niet draaiende Ajax te gaan spelen in de winter.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 17 november 2022 - 16:00   quote  deeplink  
Geloof ik ook niet in, verder kijken want Pasveer is te wisselvallig, waarschijnlijk omdat hij op leeftijd is
Pietje
 Pietje - donderdag 17 november 2022 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2022 - 13:47 schreef Onze Ajax het volgende:
Mijn gedachten blijft dat wij Ajax drie of zelfs vier topspelers moeten halen, onder ander Hakym Zyech. Wie de andere drie moeten zijn moet naar gekeken worden.

Twee toppers voor de verdediging is zeker vereist.
En wie zou de nieuwe TOPKEEPER moeten worden ?
Wie heeft dezelfde niveau als o.a. v/d Sar ?

Dit mag zowel een Nederlandse al buitenlandse Nationaliteit hebben.
Op dit moment missen we verdedigende spelers als Matijs de Ligt, Martinez en Tagliafico, zéér goed dat deze zeer ernstig zichtbaar blijft.

Het is maar een gedachetngang van hoe we met z'n allen over Ajax tot nu toe blijven denken.
Je kunt wel filosoferen welke speler(s) je in januari zou willen halen, maar halverwege de competitie krijg je nooit diegene(n) die je wilt. Die blijven echt wel bij hun club. Dan wordt het al gauw het tweede of derde echelon waar je niks mee opschiet. Zonde van de moeite en zonde van het geld.
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - vrijdag 18 november 2022 - 10:04   quote  deeplink  
Ik ben er van overtuigd dat als ze Alvarez een linie naar achter doen dat we een beresterke verdediger hebben. Uiteindelijk is hij daar ooit voor gehaald. Hij is kopsterk, iets wat ze achterin missen. Taylor of Grilitsch kan dan weer op Alvarez zijn oude positie. Laat Conceicao
of Sontje Hansen is een paar weken achter elkaar staan.
Scheelt ook een hoop geld, welke we in de zomer hard nodig gaan hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 november 2022 door Eindhovense Ajaxfan --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 18 november 2022 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 november 2022 - 10:04 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat als ze Alvarez een linie naar achter doen dat we een beresterke verdediger hebben. Uiteindelijk is hij daar ooit voor gehaald. Hij is kopsterk, iets wat ze achterin missen. Taylor of Grilitsch kan dan weer op Alvarez zijn oude positie. Laat Conceicao
of Sontje Hansen is een paar weken achter elkaar staan.
Scheelt ook een hoop geld, welke we in de zomer hard nodig gaan hebben.
Het probleem is alleen dat wij schijnbaar trainers hebben die spelers het liefst op andere posities, dan waarvoor ze gehaald zijn, neerzetten en het dan raar vinden dat spelers soms niet renderen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 18 november 2022 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 november 2022 - 10:04 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat als ze Alvarez een linie naar achter doen dat we een beresterke verdediger hebben. Uiteindelijk is hij daar ooit voor gehaald. Hij is kopsterk, iets wat ze achterin missen. Taylor of Grilitsch kan dan weer op Alvarez zijn oude positie. Laat Conceicao
of Sontje Hansen is een paar weken achter elkaar staan.
Scheelt ook een hoop geld, welke we in de zomer hard nodig gaan hebben.
+1 of Blind op zijn positie, is goed als controleur en is secuur in passing, zelfs Klaassen kan daar spelen
Mocht Alvarez niet weg gaan in de winterstop dan idd graag een linie naar achter.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 18 november 2022 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 november 2022 - 10:32 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

+1 of Blind op zijn positie, is goed als controleur en is secuur in passing, zelfs Klaassen kan daar spelen
Mocht Alvarez niet weg gaan in de winterstop dan idd graag een linie naar achter.
Daar is blind al getest en ook daar komt die tegenwoordig flink te kort
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 18 november 2022 - 15:48   quote  deeplink  
We hebben in winterstop alleen een nieuwe toptrainer en n keeper nodig. Een toptrainer zet namelijk de juiste spelers op de juiste plaats en geeft ze vertrouwen. Die maakt er n team van. Spelers hebben we genoeg om in Nederland kampioen te worden, behalve n keeper dus...En als die trainer ons dan kampioen heeft gemaakt, kun je van de nieuwe CL inkomsten weer 1 of 2 toppers halen. Dat moet de volgorde zij in mijn ogen!
Pietje
 Pietje - vrijdag 18 november 2022 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 november 2022 - 15:48 schreef bertus bikkel het volgende:
We hebben in winterstop alleen een nieuwe toptrainer en n keeper nodig. Een toptrainer zet namelijk de juiste spelers op de juiste plaats en geeft ze vertrouwen. Die maakt er n team van. Spelers hebben we genoeg om in Nederland kampioen te worden, behalve n keeper dus...En als die trainer ons dan kampioen heeft gemaakt, kun je van de nieuwe CL inkomsten weer 1 of 2 toppers halen. Dat moet de volgorde zij in mijn ogen!
Dat klinkt logisch. Dus... +1
remco k
 remco k - vrijdag 18 november 2022 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 november 2022 - 10:27 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Het probleem is alleen dat wij schijnbaar trainers hebben die spelers het liefst op andere posities, dan waarvoor ze gehaald zijn, neerzetten en het dan raar vinden dat spelers soms niet renderen.
Helemaal eens. Alleen in het geval van Alvarez zei overmars direct dat hij niet gehaald was als de directe vervanger van de Ligt, maar dat hij op drie posities kon spelen waarbij hij in zijn laatste periode in Mexico al speelde als cvm.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 18 november 2022 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 november 2022 - 11:22 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Daar is blind al getest en ook daar komt die tegenwoordig flink te kort
Hahaha ook daar getest, ongelooflijk hij is een dertiger die op meerdere posities fantastisch heeft gespeeld, niet alleen bij Ajax maar ook bij Het Nederlands Elftal

Wie komt er niet te kort bij jou, je hebt constant een negatieve inslag
Het zal best gezellig zijn bij jou thuis ;-)
AkaS
 AkaS - zaterdag 19 november 2022 - 09:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2022 - 09:55 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ja joh, we kopen nog even 4 "toppers" zodat die peniskop kan blijven aanmodderen, spelers op de verkeerde positie kan blijven zetten, talenten kan verkloten en de club nog verder kan laten afglijden! Zal tijd worden als het beleid van voor deze onzin weer gewoon gehandhaafd gaat worden, want op deze manier zijn we snel weer waar we waren voordat Cruijff een kleine aardverschuiving bewerkstelligde binnen de ArenA-muren. En dat allemaal omdat er een stel kontenkruipers elkaar met de vuist in de kontgat van de ander proberen bij elkaar te houden!
Het grote probleem op dit moment bij Ajax is politiek. Dit is zo sterk dat men bereidt is om Ajax in de grond te laten zakken. Echt schandalig!

Daley Blind:
Is bijna 33 jaar oud!!! Denk even na mensen, dit is oud voor een voetballer. Daley heeft enorme kwaliteiten als voetballer, maar een grote blokkade in het gebrek aan snelheid. Om hem toch op te stellen en belangrijk te laten zijn, moet je de tactiek op hem afstemmen zodat hij verdedigend ontzien wordt en zich volledig kan focussen op de opbouw. Maar waarom zou je nog een team bouwen om een voetballer van 33 jaar oud ???

Tadic:
Wat een professional, wat een geweldige clubman. Deze man ademt Ajax en dat is zeldzaam en moet gekoesterd worden! Maar net als Daley Blind ontbreekt het hem aan snelheid en in zijn geval ook aan diepgang. Dit kan met zijn specifieke kwaliteiten prima renderen. Mits er op andere posities specifieke aanvullende kwaliteiten zijn. En als dit niet zo is, of deze worden niet opgesteld dan wordt het voor Tadic ook een moeilijk verhaal. Plus zie je gewoon dat ook zijn leeftijd begint op t spelen. En deze grote Ajaxfan moet ook tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Echt vreselijk als hij straks uitgefloten gaat worden!!!

Linkerkant:
Een linkerkant met én Blind én Tadic dat kan gewoon niet, behalve dan tegen fc balophetdak 12. Maar verder hoef je toch geen trainersdiploma te hebben om dat te begrijpen, toch?

Schreuder:
Deze man zag ik graag komen. Nu zie ik hem heel graag gaan! Onbegrijpelijk dat deze man mag blijven zitten. Of hij snapt er geen reet van, of hij laat zijn oren hangen naar politieke belangen. In beide gevallen een teken van ongeschiktheid.

Zijn er dan wellicht signalen in het spel van Ajax te zien die hoop geven?

Nee, die zijn er totaal niet. Het is echt een onsamenhangend zooitje. Men doet maar wat zonder een greintje van gogme in verdedigend opzicht. Aanvallen gaat alles rete traag en is er nauwelijks sprake van enige verrassing. Geen snelle korte combinaties zoals in het nabije verleden waar we allemaal van konden smullen, de spelers zelf incluis.

Van der Sar:
Beste man schaam je kapot. RVC, schaam je kapot dat je die lange struisvogel in het zadel houdt. Wanneer deze man ze mond moet roeren is hij nergens te bekennen, behalve als er een succesje is komt hij uit zijn grot gekropen.

Hij moet Schreuder ontslaan maar durft niet, is bang voor eigen hachje. Of hij moet uitleggen op basis van welke kwaliteiten of signalen op het veld of vanuit de groep, hij op korte termijn positieve veranderingen verwacht...

Maar volgens mij zijn Schreuder en Tadic maatjes in bepaald opzicht en gaat daarom als gevolg van het machtsblok Tadic deze trainer er niet uit en Tadic niet uit de basis.

Grote verliezers zijn straks aan het einde van de rit de club in totaliteit en wij dus als supporters!

Sorry voor het lange verhaal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 november 2022 door AkaS --
AkaS
 AkaS - zaterdag 19 november 2022 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 november 2022 - 10:04 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat als ze Alvarez een linie naar achter doen dat we een beresterke verdediger hebben. Uiteindelijk is hij daar ooit voor gehaald. Hij is kopsterk, iets wat ze achterin missen. Taylor of Grilitsch kan dan weer op Alvarez zijn oude positie. Laat Conceicao
of Sontje Hansen is een paar weken achter elkaar staan.
Scheelt ook een hoop geld, welke we in de zomer hard nodig gaan hebben.
Wanneer ik trainer zou zijn had ik met het vertoonde spel tot nu toe in combinatie met de tegenvallende resultaten dat zeker eens geprobeerd. Behalve dat je de verdediging versterkt creëer je ook een positie op het middenveld waar verandering nodig is en waar we heel veel gegadigden hebben voor een paar posities.

Maar we zijn op weg om dezelfde fouten te maken na 1995 toen liep het ook leeg en werd er maar raak gekocht en pakte dit niet goed uit met een hele, hele, hele lange weg terug naar herstel.

Waarom niet nu investeren in de jeugd?

Geef die Conceicao een kans. Verdomme deze jongen waar natuurlijk niet alles bij lukt heeft snelheid, een geweldige dribbel en zet wat in beweging wanneer hij aan de bal komt. Dat is toch wat we nodig hebben!!!

Geef Regeer en Baas een kans of in ieder geval een van beide en dan wel op de positie waar ze in opgeleid zijn. Rot aub op om iemand die ze hele leven rechtsachter heeft gespeeld op links voor de leeuwen te gooien en vica versa...

Geef de jeugd een kans en wanneer er niet iets van hoop is, doe dan een goede aankoop waarbij je natuurlijk wel gebruik moet maken van je scoutingsteam. Doe je dit niet, dan heb je dus schijt aan de organisatie Ajax en moet je eigenlijk direct oprotten!!!

Er moet nu wel echt even iets gebeuren...
AkaS
 AkaS - zaterdag 19 november 2022 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 november 2022 - 10:32 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

+1 of Blind op zijn positie, is goed als controleur en is secuur in passing, zelfs Klaassen kan daar spelen
Mocht Alvarez niet weg gaan in de winterstop dan idd graag een linie naar achter.
Sorry Jack, maar zo secuur is meneer Blind allang niet meer. Of was je dit ontgaan? :-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 november 2022 - 10:16   quote  deeplink  
Duidelijk verhaal Akass, dit alles is inderdaad al weken zichtbaar.

Ben het niet 100% met je eens maar je hebt wel een punt

Ik lees graag de oplossing voor de magere eerste helft vd competitie

Wie moeten Blind en Tadic gaan vervangen en wie onze trainer dan kan het misschien de goede kant op gaan.

Oh en ook graag de nieuwe technisch directeur ook maar direct.

En wie oh wie moet het probleem in de verdediging gaan oplossen want daar ligt volgens mij het grootste probleem
AkaS
 AkaS - zaterdag 19 november 2022 - 10:21   quote  deeplink  
Molenaar irriteert me de laatste tijd, maar waar hij wel gelijk in heeft is dat Ajax die Mickey van de Ven had moeten pakken.

Tot slot voor deze zaterdag, denk ik dat we ons verlies moeten slikken en moeten bouwen aan een nieuw Ajax en dat betekent dus niet met een 30+ linkerkant blijven voetballen waar nul komma nul snelheid en diepgang uit voortkomt.

__________________ Pasveer/Aankoop______________________________

____________Timber______Alvarez_________Bassey__________________

Rensch__________________________________________________Wijndal

___________Klaassen______Kudus__________Berghuis_______________

__________________Brobbey_____Bergwijn__________________________

En dan zodra de stand het toelaat, spelers als Taylor, Conceicao, regeer en Baas en Hansen, etc laten invallen. En als breekijzer Lucca!

Je kunt er zomaar de EL mee winnen en kampioen worden en volgend jaar met een goede doorstroming vanuit de jeugd en of gerichte kwaliteitsaankopen doorschakelen naar het oude 4 3 3 systeem.

En Bogarde terughalen ipv die Duitse nietszeggende assistent! Ajax Ajax Ajax hoe haal je het in je hoofd om Bogarde te vervangen voor een Duitse niemandal!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 november 2022 door AkaS --
AkaS
 AkaS - zaterdag 19 november 2022 - 10:30   quote  deeplink  
__________________ Pasveer/Aankoop______________________________

____________Timber______Alvarez_________Bassey__________________

Rensch__________________________________________________Wijndal

___________Berghuis______Kudus__________Taylor_______________

__________________Brobbey_____Bergwijn__________________________
AkaS
 AkaS - zaterdag 19 november 2022 - 10:30   quote  deeplink  
__________________ Pasveer/Aankoop______________________________

____________Timber______Alvarez_________Bassey__________________

Rensch__________________________________________________Wijndal

___________Berghuis______Kudus__________Tadic_______________

__________________Brobbey_____Bergwijn__________________________
AkaS
 AkaS - zaterdag 19 november 2022 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2022 - 10:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Duidelijk verhaal Akass, dit alles is inderdaad al weken zichtbaar.

Ben het niet 100% met je eens maar je hebt wel een punt

Ik lees graag de oplossing voor de magere eerste helft vd competitie

Wie moeten Blind en Tadic gaan vervangen en wie onze trainer dan kan het misschien de goede kant op gaan.

Oh en ook graag de nieuwe technisch directeur ook maar direct.

En wie oh wie moet het probleem in de verdediging gaan oplossen want daar ligt volgens mij het grootste probleem
Zoveel mensen, zoveel wensen Jack ;-)
AkaS
 AkaS - zaterdag 19 november 2022 - 10:36   quote  deeplink  
By the way... volgens mij moest Slot ook een heel nieuw team bouwen waarbij de beslissende spelers en sterkhouders van vorig seizoen vervangen moesten worden.

Zouden de heren en dames binnen Ajax ook niet denken hoe het kan dat Slot met mindere spelers het toch voor elkaar krijgt om een team te smeden. Los van het niveau maar er staat een team dat een systeem beheerst en afspraken vertaalt naar resultaat.

Waarom zou Schreuder dit niet kunnen, zou dat niet iets zijn waarover men moet nadenken en vervolgens naar moet handelen???
AkaS
 AkaS - zaterdag 19 november 2022 - 11:17   quote  deeplink  
Oja, toch nog even dit... Wat betreft een nieuwe trainer...

Ene Pep Guardiola en soortgelijke trainers van faam klinkt natuurlijk leuk. Maar ik vraag mij oprecht af waarom Fred Grim niet een goede keuze zou kunnen zijn.

Hij heeft vele jaren laten zien om met beperkte middelen een heel attractief spel op te mat te kunnen brengen met spelers die kwalitatief enigzins beperkt waren. Het nadeel van dergelijke trainers is, dat zij onbekend zijn met de dynamiek van een topclub en bijhorende druk.

Maar hij heeft natuurlijk altijd bij Ajax gespeeld en is daar dus ook mee bekend.

Volgens mij gaat hij het zeker een stuk beter doen dan Schreuder!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 november 2022 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2022 - 10:32 schreef AkaS het volgende:

[..]

Zoveel mensen, zoveel wensen Jack ;-)
Is zo waar Akass ;-)
remco k
 remco k - zaterdag 19 november 2022 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2022 - 10:21 schreef AkaS het volgende:
Molenaar irriteert me de laatste tijd, maar waar hij wel gelijk in heeft is dat Ajax die Mickey van de Ven had moeten pakken.

Tot slot voor deze zaterdag, denk ik dat we ons verlies moeten slikken en moeten bouwen aan een nieuw Ajax en dat betekent dus niet met een 30+ linkerkant blijven voetballen waar nul komma nul snelheid en diepgang uit voortkomt.

__________________ Pasveer/Aankoop______________________________

____________Timber______Alvarez_________Bassey__________________

Rensch__________________________________________________Wijndal

___________Klaassen______Kudus__________Berghuis_______________

__________________Brobbey_____Bergwijn__________________________

En dan zodra de stand het toelaat, spelers als Taylor, Conceicao, regeer en Baas en Hansen, etc laten invallen. En als breekijzer Lucca!

Je kunt er zomaar de EL mee winnen en kampioen worden en volgend jaar met een goede doorstroming vanuit de jeugd en of gerichte kwaliteitsaankopen doorschakelen naar het oude 4 3 3 systeem.

En Bogarde terughalen ipv die Duitse nietszeggende assistent! Ajax Ajax Ajax hoe haal je het in je hoofd om Bogarde te vervangen voor een Duitse niemandal!
Ik opperde laatst ook al om met deze selectie 5-3-2 te gaan spelen.
remco k
 remco k - zaterdag 19 november 2022 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2022 - 11:17 schreef AkaS het volgende:
Oja, toch nog even dit... Wat betreft een nieuwe trainer...

Ene Pep Guardiola en soortgelijke trainers van faam klinkt natuurlijk leuk. Maar ik vraag mij oprecht af waarom Fred Grim niet een goede keuze zou kunnen zijn.

Hij heeft vele jaren laten zien om met beperkte middelen een heel attractief spel op te mat te kunnen brengen met spelers die kwalitatief enigzins beperkt waren. Het nadeel van dergelijke trainers is, dat zij onbekend zijn met de dynamiek van een topclub en bijhorende druk.

Maar hij heeft natuurlijk altijd bij Ajax gespeeld en is daar dus ook mee bekend.

Volgens mij gaat hij het zeker een stuk beter doen dan Schreuder!
Fred is al eerder genoemd.

Enige nadeel daarvan is Danny Blind. Je hebt grote kans dat als Fred trainer wordt blind td gaat worden.
p111
 p111 - zaterdag 19 november 2022 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2022 - 16:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Geloof ik ook niet in, verder kijken want Pasveer is te wisselvallig, waarschijnlijk omdat hij op leeftijd is
Jack hij is nooit een topkeeper geweest,altijd subtop en door omstandigheden is hij eerste keeper geworden bij Ajax,hij deed het niet slecht in het begin maar is geen topper en dat zal hij ook niet meer worden.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 november 2022 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2022 - 12:54 schreef p111 het volgende:

[..]

Jack hij is nooit een topkeeper geweest,altijd subtop en door omstandigheden is hij eerste keeper geworden bij Ajax,hij deed het niet slecht in het begin maar is geen topper en dat zal hij ook niet meer worden.
eens!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 19 november 2022 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2022 - 12:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Fred is al eerder genoemd.

Enige nadeel daarvan is Danny Blind. Je hebt grote kans dat als Fred trainer wordt blind td gaat worden.
Blind zou geen interesse hebben in de functie, ik hoop dat dit ook zo is mocht Grim trainer worden.
Ik zou Grim toejuichen maar vermoed niet dat Schreuder bij Ajax stopt.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 19 november 2022 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 november 2022 - 20:15 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hahaha ook daar getest, ongelooflijk hij is een dertiger die op meerdere posities fantastisch heeft gespeeld, niet alleen bij Ajax maar ook bij Het Nederlands Elftal

Wie komt er niet te kort bij jou, je hebt constant een negatieve inslag
Het zal best gezellig zijn bij jou thuis ;-)
Gespeeld indd... Verleden tijd... Ook op het middenveld werd die overlopen... Zie gewoon eens in dat het niet meer je oude held is.. vorige jaar was het al een stukje minder, en dit seizoen al zovaak de zwakste waarbij die tegengoals veroorzaakte..
remco k
 remco k - zaterdag 19 november 2022 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2022 - 16:17 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Gespeeld indd... Verleden tijd... Ook op het middenveld werd die overlopen... Zie gewoon eens in dat het niet meer je oude held is.. vorige jaar was het al een stukje minder, en dit seizoen al zovaak de zwakste waarbij die tegengoals veroorzaakte..
Van de week een leuk stukje gelezen waaruit blijkt dat Timber de Ajacied is die direct bij de meeste tegengoals betrokken is door zijn individuele fouten
nummer10
 nummer10 - zaterdag 19 november 2022 - 21:33   quote  deeplink  
Daarin worden niet alle soorten fouten meegenomen natuurlijk en dat weet jij ook... Denk ik tenminste...
p111
 p111 - zondag 20 november 2022 - 08:47   quote  deeplink  
Het is ook voor elke Ajax fan die een beetje kijk heeft op voetbal duidelijk, dat Timber op dit moment nou niet bepaald in zijn beste fase zit.En met een zeer matige keeper een slecht lopende linksback positie en een matige trainer dan is het niet zo verwonderlijk dat wij zoveel tegendoelpunten krijgen.Mijn inziens probeer Stekel en Gorter maar uit in die extra winterstop met wat vr/sch/wedstrijden en evt die Turkse cv ,wie weet wat er uitkomt.Ga aub geen onnodige aankopen doen omdat je in paniek bent.
Jaccio
 Jaccio - zondag 20 november 2022 - 12:44   quote  deeplink  
Memphis is voor 5 miljoen op te halen in Barca.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Welke drie of vier topspelers moeten er komen ?









0.0109050