BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Welke drie of vier topspelers moeten er komen ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - zondag 20 november 2022 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2022 - 12:44 schreef Jaccio het volgende:
Memphis is voor 5 miljoen op te halen in Barca.
Laat hem maar lekker rap liedjes maken met een crimineel..
Jaccio
 Jaccio - zondag 20 november 2022 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2022 - 13:12 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Laat hem maar lekker rap liedjes maken met een crimineel..
Mag hij ook doen, maar eerst ons kampioen maken en naar de CL schieten, daarna weer doorverkopen.
nummer10
 nummer10 - zondag 20 november 2022 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2022 - 13:31 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Mag hij ook doen, maar eerst ons kampioen maken en naar de CL schieten, daarna weer doorverkopen.
Voelt zich veel te groot joh en persoonlijk hoef ik hem niet in een Ajax shirt te zien
AkaS
 AkaS - zondag 20 november 2022 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2022 - 12:37 schreef remco het volgende:

[..]

Ik opperde laatst ook al om met deze selectie 5-3-2 te gaan spelen.
Dan ben ik het helemaal met je eens Remco ;-)
AkaS
 AkaS - zondag 20 november 2022 - 18:52   quote  deeplink  
Ik ben overigens echt heel benieuwd wat de argumenten zijn om met Schreuder door te gaan?

Wanneer ik naar het vertoonde spel kijk zie ik geen enkel aanknopingspunt of punten waar je kunt afleiden dat hij de juiste trainer is voor Ajax. Het ziet er echt heel onsamenhangend uit.

Behalve de topwedstrijden die je gewoon kunt verliezen, zie ik ook geen aanknopingspunten tegen de eredivisie laagvliegers.

Echt ongelofelijk dat hij mag blijven.

En eveneens ongelofelijk is dat van der Sar nu naar buiten treedt met een mening over het wk terwijl ik als Ajaxsupporter van hem zou willen horen waarom hij Schreuder in het zadel wilt houden.

Wil hij dan geen kampioen worden?

Er zijn slechts 2 smaken...

1. Hij (Schreudera0 is tactisch geen topper maar een tobber.
2. De selectie heeft schijt aan hem en doet waar het zin in heeft.

In beide gevallen is hij toch echt aantoonbaar de verkeerde man voor ons.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 november 2022 door AkaS --
AkaS
 AkaS - zondag 20 november 2022 - 18:54   quote  deeplink  
Bovendien vermoordt hij Kudus, die straks ontevreden de deur uit gaat lopen voor een veel te laag transferbedrag.
AkaS
 AkaS - zondag 20 november 2022 - 18:57   quote  deeplink  
Mocht Ajax Hakim Ziyech gaan halen... Krijgen we dan vleugels met Tadic en Ziyech?

Dan is er geen snelheid en diepgang op de vleugels en heeft Brobbey ook geen plek in de spits. Dan zouden ze voor Lucca in de spits moeten gaan, lijkt mij... Maarja ik heb geen trainersdiploma.
remco k
 remco k - zondag 20 november 2022 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2022 - 12:44 schreef Jaccio het volgende:
Memphis is voor 5 miljoen op te halen in Barca.
Lekker weg laten. Past niet in een team dat druk zet.

En wil de absolute ster zijn.
remco k
 remco k - zondag 20 november 2022 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2022 - 21:33 schreef nummer10 het volgende:
Daarin worden niet alle soorten fouten meegenomen natuurlijk en dat weet jij ook... Denk ik tenminste...
Jawel, dit was vanuit Opta die bij iedere tegenkans terug gaat tot verlies balbezit en verkeerd opgesteld staan.

Misschien moet jij je eens iets meer in details verdiepen. Dan zou je ook een beetje voetbal verstand kunnen krijgen.
nummer10
 nummer10 - zondag 20 november 2022 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2022 - 19:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Jawel, dit was vanuit Opta die bij iedere tegenkans terug gaat tot verlies balbezit en verkeerd opgesteld staan.

Misschien moet jij je eens iets meer in details verdiepen. Dan zou je ook een beetje voetbal verstand kunnen krijgen.
Ach prachtig dat mensen op hoog niveau zelf hebben gespeelt precies zo denken over blind.. daarbij zie je het zelf met eigen ogen ook toch ? Neemt overigens niet weg dat timber een slap seizoen draait tot noch toe.. zo kan je zien hoe erg Martinez word gemist voor beide heren, en ook voor een Alvarez, als die hem dan niet had had Martinez hem wel.. man wat ruimde Martinez veel op voor Ajax..
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - maandag 21 november 2022 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2022 - 20:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ach prachtig dat mensen op hoog niveau zelf hebben gespeelt precies zo denken over blind.. daarbij zie je het zelf met eigen ogen ook toch ? Neemt overigens niet weg dat timber een slap seizoen draait tot noch toe.. zo kan je zien hoe erg Martinez word gemist voor beide heren, en ook voor een Alvarez, als die hem dan niet had had Martinez hem wel.. man wat ruimde Martinez veel op voor Ajax..
......Timber had het de laatste weken lastig bij Ajax. Daarom kiest bondscoach Louis van Gaal voor een centrum met De Ligt, Virgil van Dijk en Nathan Aké. Op de vleugelposities staan zoals verwacht Denzel Dumfries en Daley Blind....
Vermoedelijke opstelling: Noppert; Dumfries, De Ligt, Van Dijk, Aké, Blind; De Jong, Berghuis, Gakpo; Janssen, Bergwijn......

Zo slecht is Blind dus schijnbaar niet, dat zelfs een trainer van hoog niveau hem in de basis zet.:-)
Moet ik wel eerlijk toegeven dat hij bij Ajax in een 4 mans verdediging staat en hier in een 5 mans verdediging. Ik weet niet of hij anders wel in de basis had gestaan. Zelf ben ik ook niet zo kapot van Blind in het systeem van Ajax en misschien moet ons Ajax ook wel afstappen van het 4-3-3 systeem.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 november 2022 door Eindhovense Ajaxfan --
nummer10
 nummer10 - maandag 21 november 2022 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2022 - 09:06 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:

[..]

......Timber had het de laatste weken lastig bij Ajax. Daarom kiest bondscoach Louis van Gaal voor een centrum met De Ligt, Virgil van Dijk en Nathan Aké. Op de vleugelposities staan zoals verwacht Denzel Dumfries en Daley Blind....
Vermoedelijke opstelling: Noppert; Dumfries, De Ligt, Van Dijk, Aké, Blind; De Jong, Berghuis, Gakpo; Janssen, Bergwijn......

Zo slecht is Blind dus schijnbaar niet, dat zelfs een trainer van hoog niveau hem in de basis zet.:-)
Moet ik wel eerlijk toegeven dat hij bij Ajax in een 4 mans verdediging staat en hier in een 5 mans verdediging. Ik weet niet of hij anders wel in de basis had gestaan. Zelf ben ik ook niet zo kapot van Blind in het systeem van Ajax en misschien moet ons Ajax ook wel afstappen van het 4-3-3 systeem.
De ligt is terecht... En papa zit naast v gaal he ;)
nummer10
 nummer10 - maandag 21 november 2022 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2022 - 09:06 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:

[..]

......Timber had het de laatste weken lastig bij Ajax. Daarom kiest bondscoach Louis van Gaal voor een centrum met De Ligt, Virgil van Dijk en Nathan Aké. Op de vleugelposities staan zoals verwacht Denzel Dumfries en Daley Blind....
Vermoedelijke opstelling: Noppert; Dumfries, De Ligt, Van Dijk, Aké, Blind; De Jong, Berghuis, Gakpo; Janssen, Bergwijn......

Zo slecht is Blind dus schijnbaar niet, dat zelfs een trainer van hoog niveau hem in de basis zet.:-)
Moet ik wel eerlijk toegeven dat hij bij Ajax in een 4 mans verdediging staat en hier in een 5 mans verdediging. Ik weet niet of hij anders wel in de basis had gestaan. Zelf ben ik ook niet zo kapot van Blind in het systeem van Ajax en misschien moet ons Ajax ook wel afstappen van het 4-3-3 systeem.
De ligt is terecht... En papa zit naast v gaal he ;)
AkaS
 AkaS - maandag 21 november 2022 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2022 - 10:54 schreef nummer10 het volgende:

[..]

De ligt is terecht... En papa zit naast v gaal he ;)
Heb al vaker gezegd dat de keuze voor Blind door van Gaal niet zo zeer voortkomt uit diens toegevoegde waarde, tenzij je het team op hem afstemt. En dan nog... Maar zeker weten ook voor een gedeelte uit het feit dat van Gaal met hetzelfde probleem kampte als voetballer als Blind en zich daarom ook wat miskent voelde. Door onvoorwaardelijk voor Blind te kiezen, erkent hij zichzelf eigenlijk met terugwerkende kracht als voetballer.

En misschien heeft hij gelijk. Ik zie het niet helemaal, maar goed ik heb ook geen trainersdiploma! :-)

Misschien eens een second opinion aanvragen bij Schreuder, die schijnt wel een trainersdiploma te hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 november 2022 door AkaS --
p111
 p111 - maandag 21 november 2022 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2022 - 19:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Lekker weg laten. Past niet in een team dat druk zet.

En wil de absolute ster zijn.
Nou het druk zetten is bij Schreuder zeer matig verzorgt.
nummer10
 nummer10 - maandag 21 november 2022 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2022 - 13:23 schreef AkaS het volgende:

[..]

Heb al vaker gezegd dat de keuze voor Blind door van Gaal niet zo zeer voortkomt uit diens toegevoegde waarde, tenzij je het team op hem afstemt. En dan nog... Maar zeker weten ook voor een gedeelte uit het feit dat van Gaal met hetzelfde probleem kampte als voetballer als Blind en zich daarom ook wat miskent voelde. Door onvoorwaardelijk voor Blind te kiezen, erkent hij zichzelf eigenlijk met terugwerkende kracht als voetballer.

En misschien heeft hij gelijk. Ik zie het niet helemaal, maar goed ik heb ook geen trainersdiploma! :-)

Misschien eens een second opinion aanvragen bij Schreuder, die schijnt wel een trainersdiploma te hebben.
Hahaha
remco k
 remco k - maandag 21 november 2022 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2022 - 20:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ach prachtig dat mensen op hoog niveau zelf hebben gespeelt precies zo denken over blind.. daarbij zie je het zelf met eigen ogen ook toch ? Neemt overigens niet weg dat timber een slap seizoen draait tot noch toe.. zo kan je zien hoe erg Martinez word gemist voor beide heren, en ook voor een Alvarez, als die hem dan niet had had Martinez hem wel.. man wat ruimde Martinez veel op voor Ajax..
Mensen letten met name op blind en die speelde ook dramatisch.

Maar als je dus naar de harde feiten kijkt was Timber nog slechter.

En die oud voetballers is allemaal leuk maar vaak gewoon stemming makerij.

Net als laatst Sneijder over Tadic, gewoon na de wedstrijd in de analyse roepen dat hij het meeste balverlies leed van iedereen terwijl hij gewoon door keiharde feiten bij de beste 6 van alle spelers op het veld zat.
remco k
 remco k - maandag 21 november 2022 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2022 - 10:54 schreef nummer10 het volgende:

[..]

De ligt is terecht... En papa zit naast v gaal he ;)
Ja want van Gaal is echt het type mens dat naar een ander luistert.
remco k
 remco k - maandag 21 november 2022 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2022 - 13:26 schreef p111 het volgende:

[..]

Nou het druk zetten is bij Schreuder zeer matig verzorgt.
Zeker niet, maar met hem nog slechter.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 28 november 2022 - 09:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2022 - 21:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja want van Gaal is echt het type mens dat naar een ander luistert.
Van Gaal en Blind sr. zijn vrienden. Denk het dus wel in dit geval!
remco k
 remco k - maandag 28 november 2022 - 10:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 november 2022 - 09:07 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Van Gaal en Blind sr. zijn vrienden. Denk het dus wel in dit geval!
Van Gaal zou nooit een speler opstellen en een betere op de bank laten zitten.

Daar geloof ik echt niks van.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 28 november 2022 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 november 2022 - 09:07 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Van Gaal en Blind sr. zijn vrienden. Denk het dus wel in dit geval!
Van Gaal wam 30 jaar geleden al op visite bij Blind(stacaravan) op camping de Zandput te Vrouwenpolder

Mijn moeder had daar ook een stacaravan
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 28 november 2022 - 20:35   quote  deeplink  
Over van Gaal gesproken...wat zou het een stunt zijn als hij net als Advocaat bij Ado voor een half jaar bij ons de boel op de rails komt zetten. Daarna stokje doorschuiven naar Heitinga/Tadic/ervaren assistent. In zijn persmoment vandaag gaf hij te kennen dat hij bezig is bij oranje aan zijn laatste klus als bondscoach althans.....
6 maandjes Ajax zou nog kunnen als zijn laatste kunstje en kroon op het werk.
Blind sr. zal dat ook wel zien zitten als hij zelf TD wordt. Dat is dan een minder aspect...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 28 november 2022 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 november 2022 - 20:35 schreef bertus bikkel het volgende:
Over van Gaal gesproken...wat zou het een stunt zijn als hij net als Advocaat bij Ado voor een half jaar bij ons de boel op de rails komt zetten. Daarna stokje doorschuiven naar Heitinga/Tadic/ervaren assistent. In zijn persmoment vandaag gaf hij te kennen dat hij bezig is bij oranje aan zijn laatste klus als bondscoach althans.....
6 maandjes Ajax zou nog kunnen als zijn laatste kunstje en kroon op het werk.
Blind sr. zal dat ook wel zien zitten als hij zelf TD wordt. Dat is dan een minder aspect...
Schreuder blijft gewoon zitten waar hij zit, vd Sar was een voorstander voor Schreudertje
Volgens mij was het een lolletje van van Gaal, maar goed de wonderen zijn de wereld niet uit al zal Truus niet blij zijn

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 november 2022 door Jack Huntelaar --
Eide
 Eide - maandag 28 november 2022 - 23:20   quote  deeplink  
Tadic kan nog jaren mee en staat nog tot de zomer van 2024 onder contract. Heitinga is de beoogde kroonprins binnen Ajax en die zal hooguit een ervaren assistent meekrijgen.... maar die heeft Ajax ook al. Tenzij Ajax het niet ziet zitten in Heitinga zijn alle pionnen al in het spel.

Van Gaal komt daarom dus al niet in beeld. Bovendien haal je met Van Gaal iemand die zich met alles gaat bemoeien. Daar is de man beroemd om. Ik denk niet dat Ajax dat wil. Wel zou ik Van Gaal in een rol als adviseur richting Huntelaar kunnen zien. Dat past ook beter bij het huidige Ajax en alle problemen.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 29 november 2022 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 november 2022 - 20:35 schreef bertus bikkel het volgende:
Over van Gaal gesproken...wat zou het een stunt zijn als hij net als Advocaat bij Ado voor een half jaar bij ons de boel op de rails komt zetten. Daarna stokje doorschuiven naar Heitinga/Tadic/ervaren assistent. In zijn persmoment vandaag gaf hij te kennen dat hij bezig is bij oranje aan zijn laatste klus als bondscoach althans.....
6 maandjes Ajax zou nog kunnen als zijn laatste kunstje en kroon op het werk.
Blind sr. zal dat ook wel zien zitten als hij zelf TD wordt. Dat is dan een minder aspect...
Moet je dat willen ? Ik denk van niet...
remco k
 remco k - dinsdag 29 november 2022 - 11:35   quote  deeplink  
van Gaal mag van mij de sleutel van de club krijgen en beleid gaan maken.

Ik denk dat we daar alleen maar beter van kunnen worden.
Eide
 Eide - dinsdag 29 november 2022 - 11:52   quote  deeplink  
Ik denk niet dat LvG gaat passen in het Ajax van nu. Daarnaast is Van Gaal met het mislukken van zijn rol als Technisch Directeur en via de rechtbank afgeketste aanstelling als Algemeen Directeur normaliter niet meer in de markt voor Ajax.

De man is een fenomeen hoor, en als je hem goed inbed kan hij een parel zijn voor elke club, maar ik denk wel dat Ajax en Van Gaal elkaar wederzijds als een gepasseerd station zien.
Eide
 Eide - dinsdag 29 november 2022 - 16:25   quote  deeplink  
Als ok trouwens zie dat Van Gaal een ploeg met vijf verdedigers met non-boetballer De Roon ervoor opstelt tegen Qatar hoeft LvG bij Ajax van mij niet hoor. Dan stel je toch een creatieve speler als Berghuis of Simons of...
nummer10
 nummer10 - dinsdag 29 november 2022 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 november 2022 - 16:25 schreef Eide het volgende:
Als ok trouwens zie dat Van Gaal een ploeg met vijf verdedigers met non-boetballer De Roon ervoor opstelt tegen Qatar hoeft LvG bij Ajax van mij niet hoor. Dan stel je toch een creatieve speler als Berghuis of Simons of...
Nog maar te zwijgen over de wissels
bertus bikkel
 bertus bikkel - dinsdag 29 november 2022 - 20:03   quote  deeplink  
Klopt inderdaad, is echt armoede. Als je dan met 5 verdedigers speelt tegen zo'n dwerg, dan moeten de backs continu de achterlijn halen en als vleugel aanvallers spelen. Dit zag er echt heel matig uit.
Deed me aan het Ajax onder Schreuder denken....
p111
 p111 - dinsdag 29 november 2022 - 22:57   quote  deeplink  
Komt hij weer met Janssen die niet eens een bal fatsoenlijk kan aannemen en die lange Weghorst die had niet eens meegemogen,met van Roon in de basis gillen toch en je laat de Jong /Siemons op de bank zonder inval beurt.Louis valt mij nu zwaar tegen.
nummer10
 nummer10 - woensdag 30 november 2022 - 01:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 november 2022 - 22:57 schreef p111 het volgende:
Komt hij weer met Janssen die niet eens een bal fatsoenlijk kan aannemen en die lange Weghorst die had niet eens meegemogen,met van Roon in de basis gillen toch en je laat de Jong /Siemons op de bank zonder inval beurt.Louis valt mij nu zwaar tegen.
Heb je goed gekeken hoe makkelijk blind word genaaid door een paar overbetaalde amateurs ? Idem voor dumfries trouwens.. en dan te bedenken dat je een frimpong en Malacia hebt zitten die deze speelstijl veel beter kunnen invullen in mijn ogen.. maar gewoon het lijken allema overbetaalde profs die eigenlijk niet eens heel goed kunnen voetballen.. zaterdag usa, als ze spelen zoals de laatste potten is het afgelopen en heb je een overschat Nederlands elftal gezien zonder enige lijn in het spel.. en dan noemen we Schreuder kut, maar op dit moment bakken v gaal en blind en Davids er niet meer van met nog beter materiaal.. misschien is dat het probleem wel, overbetaalde eikeltjes die denken dat ze wereld top zijn..
bertus bikkel
 bertus bikkel - woensdag 30 november 2022 - 09:44   quote  deeplink  
Helemaal eens, er zit net als bij Ajax geen enkele lijn in het spel van oranje. Teveel middelmaat met vedette neigingen. Heel triest om te zien allemaal. Zaterdag tegen het enorm energieke en frisse team usa wordt het pijnlijk vrees ik...
Ik had echt verwacht dat van Gaal dit zooitje op de rails zou krijgen en zelfs de depri ajacieden zou kunnen raken. Ik hoop dat onze Louis weer de oude scherpe norse man wordt die ruzie maakt met iedereen en de pers weer afbluft. De huidige Louis is het overal mee eens en is mij te lief. Oorlogje voeren ligt hem beter en maakt de boys ook scherper !! Hopen op een wonder...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 30 november 2022 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 november 2022 - 22:57 schreef p111 het volgende:
Komt hij weer met Janssen die niet eens een bal fatsoenlijk kan aannemen en die lange Weghorst die had niet eens meegemogen,met van Roon in de basis gillen toch en je laat de Jong /Siemons op de bank zonder inval beurt.Louis valt mij nu zwaar tegen.
Dat was idd waardeloos, ik snapte het ook niet

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Welke drie of vier topspelers moeten er komen ?









0.0110540