BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Leo Sauer topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 08 maart 2023 - 12:23   quote  deeplink  
'Feyenoord gaat Sauer overnemen van MŠK Žilina'

FE41712-E-9-C5-E-4-DEE-9-A31-4-A5541-DAFDAB.webp

Feyenoord gaat Leo Sauer overnemen van MŠK Žilina, zo meldt 1908.nl. De Rotterdammers gaan de koopoptie lichten op de 17-jarige Slowaak. Sauer speelt sinds afgelopen zomer op huurbasis in de jeugdopleiding van Feyenoord.

De jeugdinternational van Slowakije startte zijn voetbalcarrière bij Slovan Bratislava. In de zomer van 2018 maakte hij de overstap naar de jeugdopleiding MŠK Žilina. Sauer speelt zijn wedstrijden in de Onder 21 van de Rotterdamse club.

Ook Arne Slot zijn de goede wedstrijden bij de beloftenploeg van Feyenoord niet onopgemerkt gebleven, hij beloonde Sauer enkele keren door hem mee te laten trainen en liet hem meerdere oefenwedstrijden spelen. De aanvaller speelde mee tegen KV Oostende, RC Strasbourg en Stade Rennes.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 juli 2023 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 08 maart 2023 - 12:24   quote  deeplink  
Paar keer gezien inmiddels bij onder 21, dan valt hij altijd wel op..
Stylzz
 Stylzz - woensdag 08 maart 2023 - 12:27   quote  deeplink  
Zeker gezien zijn jonge leeftijd
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 03 april 2023 - 10:42   quote  deeplink  
Feyenoord gaat jeugdspeler Leo Sauer deze week langer aan zich binden. Eerder werd al gemeld dat de koopoptie in zijn huurovereenkomst zal worden gelicht en maandag meldde Feyenoord Youth Watcher dat een akkoord met de speler zelf aanstaande is. Het zal gaan om een contract voor drie jaar.

De 17-jarige Sauer wordt dit seizoen nog gehuurd van MSK Zilina, een club uit zijn thuisland Slowakije. In die huurovereenkomst is dus echter een koopoptie bedongen, die deze week gelicht zal worden. Om welk bedrag het precies zal gaan, is niet bekend, maar eerder sprak hetzelfde medium over nog geen 500.000 euro.

Sauer, die zijn wedstrijden vooral als vleugelaanvaller speelt, kwam dit seizoen 20 keer in actie voor Feyenoord Onder 21. Daarin scoorde hij 6 keer en gaf hij 4 assists. Ook mocht de Slowaak al enkele keren ruiken aan het eerste elftal. Hij trainde meerdere keren mee en maakte ook minuten in enkele oefenduels.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 03 april 2023 - 14:32   quote  deeplink  
Heel heel heel goed nieuws !
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 30 mei 2023 - 16:38   quote  deeplink  
Voor jeugdspeler Leo Sauer zit het seizoen bij Feyenoord er al wat langer op. De jeugdinternational van Slowakije is namelijk mee naar het WK Onder 20 in Argentinië en maakt daar als 17-jarige een goede indruk.

In de groep met USA, Ecuador en de Fiji-eilanden is het Slowakije van Sauer op de derde plek geëindigd. Omdat de Slowaken bij de vier beste nummers drie zaten, mogen ze door naar de knock-out fase. Volgens de spelersstatistieken van de FIFA blinkt de Feyenoorder op meerdere vlakken uit in zijn elftal. Zo heeft hij de meeste assists (twee) gegeven, heeft hij de meeste ballen ontvangen (152) en dient hij als schakel tussen het middenveld en de verdedigingslinie door het vaakst de bal te ontvangen (63 keer).

Volgens het Twitter-account Football Wonderkids behoort de 17-jarige Sauer tot de uitblinkers van de groepsfase. Woensdagavond om 19:30 uur neemt Slowakije Onder 20 het in de laatste 16 van het toernooi op tegen de leeftijdsgenoten van Colombia. De winnaar neemt het in de kwartfinales op tegen het winnende elftal in het duel Engeland tegen Italië.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 30 mei 2023 - 16:42   quote  deeplink  
Klasse straald er ook vanaf bij die jongen.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 25 juni 2023 - 11:32   quote  deeplink  
Sinds het begin van dit seizoen speelt Leo Sauer, landgenoot van Dávid Hancko, voor Feyenoord Onder 21. In gesprek met het Slowaakse Sport.sk blikt de linksbuiten terug op zijn eerste maanden bij de club uit Rotterdam en vertelt hij hoe de eerste trainingen waren onder Arne Slot.

De talentvolle Slowaak maakt veel progressie bij het beloften-elftal van Feyenoord en dat is ook bij Slot niet onopgemerkt gebleven. Zo vertelt Sauer hoe hij het goede nieuws te horen heeft gekregen dat hij mocht aansluiten bij de training van Feyenoord: "Eerst belde mijn onder-21 coach Melvin Boel me en die zei dat hij goed nieuws voor mij had. Aangezien ik het dit halve seizoen goed heb gedaan en tegelijkertijd goed ben ingeburgerd bij Feyenoord, zullen ze me de kans geven om mee te trainen met de A-selectie zodat ik mezelf kan laten zien aan hoofdtrainer Arne Slot en mezelf meer kan ontwikkelen."

Arne Slot
Ook in Slowakije zijn ze benieuwd wat Slot aan Sauer verteld heeft. "Eerst vertelde hij om te komen opdagen en geen druk te voelen. Toen lachte hij me uit door te zeggen dat 'het ergste dat kan gebeuren, is dat je het niet goed doet op de training. Dan kom je hier niet meer.' Hij lachte en ging me voorstellen aan alle spelers van de selectie. Ik vroeg me af of het een droom was dat ik met de trainer van Feyenoord sprak."

Inmiddels is het duidelijk dat de oefenmeester van Feyenoord onder de indruk is van de ontwikkeling van Sauer. Dit gevoel heeft de Slowaak zelf ook: "Eerst mocht ik er maar bij één training komen. Daarna zei hij dat ik de volgende dag ook moest komen en nu heb ik al vier trainingen gehad. Het lijkt erop dat ze tevreden zijn over mij."

Hancko als mentor
Deze zomer maakte ook de Slowaak Dávid Hancko de overstap naar Feyenoord, voor Sauer heeft dat geholpen om te settelen bij de trainingen van het eerste elftal. De journalist vroeg of hij de international al ontmoet heeft: "Natuurlijk. Hij kwam naar me toe en stelde zich voor. Tegelijkertijd hoefde hij het niet eens te doen, omdat ik heel goed wist wie hij was. We hadden daarna een heel goed gesprek en hij was erg behulpzaam. Zowel in de sportschool als direct op het veld. Hij was een beetje een mentor voor mij. De volgende dag zaten we samen aan het ontbijt en praatten we over alles wat mogelijk was, inclusief ons gedeelde verleden bij MSK Zilina. Ook werd er gesproken over Robert Bozenik, die ook vanuit Zilina naar Feyenoord kwam. Dávid kent hem beter, dus ik vroeg ook naar hem."

Op de training hebben Hancko en Sauer nog niet tegen elkaar geoefend, vertelde het Slowaakse talent. "Nog niet. Het is het begin van de voorbereiding en er wordt hier met grote intensiteit getraind. We hebben ook wat gespeeld, maar we kwamen niet in de strijd. Ik vind het echter heel leuk om met de selectie te trainen."

Robin van Persie
De journalist is ook benieuwd of Sauer de "legendarische" Robin van Persie al heeft ontmoet. De vleugelspeler antwoordde daar met enthousiasme op: "Ja, ik ontmoette hem meteen op de eerste dag dat ik in Rotterdam aankwam. Samen met mijn vader hebben we nog even met hem gepraat en ook foto's gemaakt. Maar ik zie Robin vrijwel elke dag op de academie, evenals zijn zoon Shaqueel, die net als ik ook zestien is. Het is jammer dat hij niet meer met de aanvallers van het A-team werkt, maar elke keer als ik hem zie, kan ik het niet geloven. Als iemand me twee jaar geleden had verteld dat ik Robin van Persie elke dag bij Feyenoord zou zien, had ik hem niet geloofd."
coenjo
 coenjo - woensdag 12 juli 2023 - 17:17   quote  deeplink  
topper wordt dit
Leuv
 Leuv - woensdag 12 juli 2023 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juli 2023 - 17:17 schreef coenjo het volgende:
topper wordt dit
Denk ik ook daarom snap ik ook niet dat hij niet een jaartje bij Dord gaat spelen. Wat daar nu is heen gegaan zal bij ons nooit het eerste halen. Wat is dan het doel van Dordrecht?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 12 juli 2023 - 18:05   quote  deeplink  
Aantal goede momenten, zeker begin tweede helft.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 12 juli 2023 - 18:10   quote  deeplink  
Dat is een toppertje
MightyAce
 MightyAce - zaterdag 15 juli 2023 - 15:22   quote  deeplink  
Word helemaal blij van deze jongen.
CobusIII
 CobusIII - zaterdag 15 juli 2023 - 15:55   quote  deeplink  
Tikt al een hoog niveau aan
kenny
 kenny - zaterdag 15 juli 2023 - 16:05   quote  deeplink  
dirosen en jahanbaks lozen en deze jongen bij de groep halen niet voor de basis maar wel voor om erachter te hebben
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 15 juli 2023 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 - 16:05 schreef kenny het volgende:
dirosen en jahanbaks lozen en deze jongen bij de groep halen niet voor de basis maar wel voor om erachter te hebben
Laat hem maar lekker elke week spelen
CobusIII
 CobusIII - zaterdag 15 juli 2023 - 18:03   quote  deeplink  
+1
bijft007
 bijft007 - zaterdag 15 juli 2023 - 18:40   quote  deeplink  
Net als walemark afg seizoen hem n kans erbij geven achter de 1e keus,, en regelmatig zn wedstrijden laten afwerken in het 2e wat wel moet, mits dat qua inschrijving kan dan, want moet voldoende spelen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 juli 2023 door bijft007 --
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 19 juli 2023 - 14:41   quote  deeplink  
Leo Sauer heeft in korte tijd indruk weten te maken bij Feyenoord. De Slowaak kwam in zijn eentje op huurbasis naar Rotterdam, en al snel werd de optie in zijn huurcontract gelicht. De 17-jarige aanvaller ligt nu vast tot medio 2026 in De Kuip. Melvin Boel, coach van Feyenoord Onder 21, prijst zowel zijn mentaliteit als zijn voetballend vermogen.

''Vanaf dag één zag je dat het een natuurlijk talent is'', begint Boel in gesprek met RTV Rijnmond. ''In eerste instantie hebben wij voornamelijk geprobeerd om hem te scholen volgens de Nederlandse voetbalstructuur. Hoe zet je druk met elkaar in en in welke intensiteit? Welke rol heb je als de bal aan je voorbij is gegaan? Op één wedstrijd na waarin hij licht geblesseerd was, heeft hij alle wedstrijden in de basis gestaan. Natuurlijk wil je kampioen worden, maar wij willen ook talentvolle spelers opleiden voor het eerste elftal. Het is iedere dag heel fijn werken met Leo.''

Sauer doet er ook buiten het veld alles aan om de top te halen.''Hij heeft zichzelf supergoed Engels aangeleerd. Helemaal uit zichzelf. Het is een voorbeeld van hoe leergierig hij is. Hij is tweebenig, maar z'n voorkeursbeen is rechts. Bij ons speelde hij voornamelijk vanaf de linkerkant, maar hij kan eigenlijk op alle posities in de voorhoede uit de voeten. Ook als aanvallende middenvelder. Leo is altijd vooruit gericht, altijd op zoek naar een goal.''

Gjivai Zechiël
Naast de talentvolle doelman Mannou Berger krijgt ook Gjivai Zechiël de kans om zich te bewijzen in Oostenrijk. ''Gjivai is ook heel talentvol. Hij is een speler die altijd graag de bal wil hebben en altijd de oplossing vooruit zoekt. Hij is goed in het binden van tegenstanders en is sterk in het onder de druk uit voetballen, mede door zijn snelheid en handelingssnelheid. Wat ik mooi vind, is zijn bravoure en lef. Als je die karaktereigenschappen hebt, val je ook sneller op bij een trainer.''
Leuv
 Leuv - woensdag 19 juli 2023 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2023 - 14:41 schreef RenatoBos het volgende:
Leo Sauer heeft in korte tijd indruk weten te maken bij Feyenoord. De Slowaak kwam in zijn eentje op huurbasis naar Rotterdam, en al snel werd de optie in zijn huurcontract gelicht. De 17-jarige aanvaller ligt nu vast tot medio 2026 in De Kuip. Melvin Boel, coach van Feyenoord Onder 21, prijst zowel zijn mentaliteit als zijn voetballend vermogen.

''Vanaf dag één zag je dat het een natuurlijk talent is'', begint Boel in gesprek met RTV Rijnmond. ''In eerste instantie hebben wij voornamelijk geprobeerd om hem te scholen volgens de Nederlandse voetbalstructuur. Hoe zet je druk met elkaar in en in welke intensiteit? Welke rol heb je als de bal aan je voorbij is gegaan? Op één wedstrijd na waarin hij licht geblesseerd was, heeft hij alle wedstrijden in de basis gestaan. Natuurlijk wil je kampioen worden, maar wij willen ook talentvolle spelers opleiden voor het eerste elftal. Het is iedere dag heel fijn werken met Leo.''

Sauer doet er ook buiten het veld alles aan om de top te halen.''Hij heeft zichzelf supergoed Engels aangeleerd. Helemaal uit zichzelf. Het is een voorbeeld van hoe leergierig hij is. Hij is tweebenig, maar z'n voorkeursbeen is rechts. Bij ons speelde hij voornamelijk vanaf de linkerkant, maar hij kan eigenlijk op alle posities in de voorhoede uit de voeten. Ook als aanvallende middenvelder. Leo is altijd vooruit gericht, altijd op zoek naar een goal.''

Gjivai Zechiël
Naast de talentvolle doelman Mannou Berger krijgt ook Gjivai Zechiël de kans om zich te bewijzen in Oostenrijk. ''Gjivai is ook heel talentvol. Hij is een speler die altijd graag de bal wil hebben en altijd de oplossing vooruit zoekt. Hij is goed in het binden van tegenstanders en is sterk in het onder de druk uit voetballen, mede door zijn snelheid en handelingssnelheid. Wat ik mooi vind, is zijn bravoure en lef. Als je die karaktereigenschappen hebt, val je ook sneller op bij een trainer.''
Master of the COPY PASTE
MightyAce
 MightyAce - woensdag 19 juli 2023 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2023 - 15:49 schreef Leuv het volgende:

[..]

Master of the COPY PASTE
Master of zure opmerkingen
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 19 juli 2023 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2023 - 15:58 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Master of zure opmerkingen
In het echte leven is hij een augurk met armen en benen.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 19 juli 2023 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2023 - 15:49 schreef Leuv het volgende:

[..]

Master of the COPY PASTE
Heb je een probleem?
Gerard_FR
 Gerard_FR - woensdag 19 juli 2023 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2023 - 15:58 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Master of zure opmerkingen
😂
MightyAce
 MightyAce - woensdag 19 juli 2023 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2023 - 16:13 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

In het echte leven is hij een augurk met armen en benen.
Hahaha
Gerard_FR
 Gerard_FR - woensdag 19 juli 2023 - 17:53   quote  deeplink  
Volledig ontopic ook nog.
CobusIII
 CobusIII - woensdag 19 juli 2023 - 18:01   quote  deeplink  
hahhahah
Stylzz
 Stylzz - woensdag 19 juli 2023 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2023 - 15:58 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Master of zure opmerkingen
T kan niet Sauer
Leuv
 Leuv - woensdag 19 juli 2023 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2023 - 16:27 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Heb je een probleem?
Meerdere. Het voegt niets toe een geheel verhaal klakkeloos te kopiëren naar dit forum.
Het moet een goede discussie over spelers, tactiek oid zijn wat ons bezigheid.
Wat die gadafie er altijd neerpleurt kennen en weten we allemaal al.
Mosterd na de maaltijd en geen enkele toegevoegde waarde.
VVout
 VVout - woensdag 19 juli 2023 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2023 - 15:49 schreef Leuv het volgende:

[..]

Master of the COPY PASTE
Doe niet zo Leo yoh, fijn om hier de nieuwtje bij elkaar te hebben man.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 19 juli 2023 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2023 - 18:29 schreef Leuv het volgende:

[..]

Meerdere. Het voegt niets toe een geheel verhaal klakkeloos te kopiëren naar dit forum.
Het moet een goede discussie over spelers, tactiek oid zijn wat ons bezigheid.
Wat die gadafie er altijd neerpleurt kennen en weten we allemaal al.
Mosterd na de maaltijd en geen enkele toegevoegde waarde.
Het is feest, bij Feyenoord!

Onze mooie club Feyenoord bestaat vandaag 115 jaar.

Niet echt een bijzonder getal.

Het is immers geen 112,5 jaar, of 125 jaar.

Maar aangezien wij Feijenoorders alles aangrijpen om iets te kunnen vieren (lees: bier te kunnen drinken en pyro af te steken) laten we ook dit moment niet onbenut.

18 juli 2023, de schemer valt in en menig Rotterdammer ligt al op één oor. Op het voorplein wordt het echter steeds drukker. Handen worden geschud, er wordt omhelst en geknuffeld. Heerlijk om tijdens de zomerstop toch weer even met je kameraden samen te zijn.

Er wordt gesproken over die bijzondere nacht in 2008, waarbij het legioen massaal het honderdjarig bestaan kwam vieren bij het Maasgebouw. Alsof we kampioen werden!

Wat was het mooi hè, dat trainingsveld naast De Kuip. Nu hebben we 1908. Super modern. Maar toch, het geeft minder dat “volksclub gevoel” als toen.

Was vroeger alles beter?

Zeker niet!

Zo was in 2008 Eric Gudde de Algemeen directeur en Leo Beenhakker de Technisch Directeur. Die functies worden tegenwoordig bekleed door Dennis te Kloese en.. Dennis te Kloese. Die volgens mij, als hij de kans krijgt, ook de rol als koffiejuffrouw of terreinknecht op zich zou nemen. Hij doet het fantastisch, dus geen reden tot klagen.

De trainer was Gertjan Verbeek. Hoewel hij in de ogen van het legioen een geweldige mentaliteit had die bij onze club hoorde, moest hij toch halverwege het seizoen het veld ruimen doordat de toenmalige selectie het vertrouwen in hem had opgezegd.

Tegenwoordig hebben wij Arne God, eh.. Slot.

Godzijdank mogen wij nog een seizoen genieten van zijn werk en zijn realistische interviews.

In 2008 hadden we een uniek gouden jubileumshirt. Als je deze niet meer voor de geest kan halen, dan begrijp je waarschijnlijk ook waarom.

Toen was Kappa de shirtsponsor en tegenwoordig is dat Castore.

Heb je al eens naar de logo’s gekeken?

Bij Kappa zitten twee mensen te chillen met de ruggen tegen elkaar. Castore geeft je vleugels. Zo iets.

Nou, daar waren de resultaten in 2008 dan ook naar.

Waar wij ons vroeger vooral druk om maakten is dat de prijs vrij hoog was.

Tegenwoordig omdat er Prijsvrij hoog op het shirt staat.

Over resultaten gesproken: Het seizoen 2008 / 2009 was een seizoen zoals wij Feyenoord ook kenden.

Het seizoen begon met het Feyenoord Jubileumtoernooi in de eigen Kuip.

Laatste worden op een toernooi die je zelf organiseert. Feyenoord kan dat.

Wij verloren de Johan Fruitschaal, werden in de 8e finale van de dennenappel al uitgeschakeld en werden 7e in de competitie.

Eigenlijk 8e, want we gingen in de Play Offs voor Europees voetbal ook nog onderuit tegen NAC.

Hoe anders is het nu!

Regerend landskampioen, de wedstrijd om de JC schaal is aanstaande en we mogen deelnemen aan het miljoenenbal.

En dat allemaal nog steeds in onze eigen tempel aan de Maas, De Kuip!

Alle reden voor een feestje dus.

Gefeliciteerd Feijenoorders!
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 19 juli 2023 - 19:02   quote  deeplink  
We zingen hoempa hoempa hoempa tetedeeeeh
Gerard_FR
 Gerard_FR - woensdag 19 juli 2023 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2023 - 18:40 schreef VVout het volgende:

[..]

Doe niet zo Leo yoh, fijn om hier de nieuwtje bij elkaar te hebben man.
Precies, scheelt een berg tijd ipv alles zelf af te struinen.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 19 juli 2023 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2023 - 18:29 schreef Leuv het volgende:

[..]

Meerdere. Het voegt niets toe een geheel verhaal klakkeloos te kopiëren naar dit forum.
Het moet een goede discussie over spelers, tactiek oid zijn wat ons bezigheid.
Wat die gadafie er altijd neerpleurt kennen en weten we allemaal al.
Mosterd na de maaltijd en geen enkele toegevoegde waarde.
Zo'n bericht heeft evenveel toegevoegde waarde als jij denkt dat je zelf toevoegt.
MightyAce
 MightyAce - woensdag 19 juli 2023 - 21:27   quote  deeplink  
Vliegt hier net een postduif tegen het raam. Briefje aan z'n pootje zegt:

"Cashen. Kusje voor Henk" -Van Geil
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 19 juli 2023 - 21:28   quote  deeplink  
🤣🤣🤣
VVout
 VVout - woensdag 19 juli 2023 - 21:37   quote  deeplink  
Fijn, je word bedankt Henk. Kan ik weer helemaal naar de keuken voor een doekje om mijn scherm schoon te maken.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 19 juli 2023 - 22:47   quote  deeplink  
Zat je nou weer op dat Mooie Vrouwen topic, VV? ;)
VVout
 VVout - donderdag 20 juli 2023 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2023 - 22:47 schreef FR-Henk het volgende:
Zat je nou weer op dat Mooie Vrouwen topic, VV? ;)
🤣🤣🤣 Zit geen barst in mijn scherm hoor.
Frobin1974
 Frobin1974 - donderdag 20 juli 2023 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2023 - 18:50 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Het is feest, bij Feyenoord!

Onze mooie club Feyenoord bestaat vandaag 115 jaar.

Niet echt een bijzonder getal.

Het is immers geen 112,5 jaar, of 125 jaar.

Maar aangezien wij Feijenoorders alles aangrijpen om iets te kunnen vieren (lees: bier te kunnen drinken en pyro af te steken) laten we ook dit moment niet onbenut.

18 juli 2023, de schemer valt in en menig Rotterdammer ligt al op één oor. Op het voorplein wordt het echter steeds drukker. Handen worden geschud, er wordt omhelst en geknuffeld. Heerlijk om tijdens de zomerstop toch weer even met je kameraden samen te zijn.

Er wordt gesproken over die bijzondere nacht in 2008, waarbij het legioen massaal het honderdjarig bestaan kwam vieren bij het Maasgebouw. Alsof we kampioen werden!

Wat was het mooi hè, dat trainingsveld naast De Kuip. Nu hebben we 1908. Super modern. Maar toch, het geeft minder dat “volksclub gevoel” als toen.

Was vroeger alles beter?

Zeker niet!

Zo was in 2008 Eric Gudde de Algemeen directeur en Leo Beenhakker de Technisch Directeur. Die functies worden tegenwoordig bekleed door Dennis te Kloese en.. Dennis te Kloese. Die volgens mij, als hij de kans krijgt, ook de rol als koffiejuffrouw of terreinknecht op zich zou nemen. Hij doet het fantastisch, dus geen reden tot klagen.

De trainer was Gertjan Verbeek. Hoewel hij in de ogen van het legioen een geweldige mentaliteit had die bij onze club hoorde, moest hij toch halverwege het seizoen het veld ruimen doordat de toenmalige selectie het vertrouwen in hem had opgezegd.

Tegenwoordig hebben wij Arne God, eh.. Slot.

Godzijdank mogen wij nog een seizoen genieten van zijn werk en zijn realistische interviews.

In 2008 hadden we een uniek gouden jubileumshirt. Als je deze niet meer voor de geest kan halen, dan begrijp je waarschijnlijk ook waarom.

Toen was Kappa de shirtsponsor en tegenwoordig is dat Castore.

Heb je al eens naar de logo’s gekeken?

Bij Kappa zitten twee mensen te chillen met de ruggen tegen elkaar. Castore geeft je vleugels. Zo iets.

Nou, daar waren de resultaten in 2008 dan ook naar.

Waar wij ons vroeger vooral druk om maakten is dat de prijs vrij hoog was.

Tegenwoordig omdat er Prijsvrij hoog op het shirt staat.

Over resultaten gesproken: Het seizoen 2008 / 2009 was een seizoen zoals wij Feyenoord ook kenden.

Het seizoen begon met het Feyenoord Jubileumtoernooi in de eigen Kuip.

Laatste worden op een toernooi die je zelf organiseert. Feyenoord kan dat.

Wij verloren de Johan Fruitschaal, werden in de 8e finale van de dennenappel al uitgeschakeld en werden 7e in de competitie.

Eigenlijk 8e, want we gingen in de Play Offs voor Europees voetbal ook nog onderuit tegen NAC.

Hoe anders is het nu!

Regerend landskampioen, de wedstrijd om de JC schaal is aanstaande en we mogen deelnemen aan het miljoenenbal.

En dat allemaal nog steeds in onze eigen tempel aan de Maas, De Kuip!

Alle reden voor een feestje dus.

Gefeliciteerd Feijenoorders!
Heerlijk stukje om te lezen
Gerard_FR
 Gerard_FR - donderdag 20 juli 2023 - 17:20   quote  deeplink  
De beste stukjes zijn copy&pasted stukjes.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 20 juli 2023 - 18:42   quote  deeplink  
Dat was deze ook hoor haha
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 06 augustus 2023 - 12:37   quote  deeplink  
Leo Sauer de slachter van Dordt
Geadopteerd als kind van de club en deze afgewerkte diamant
hoeft alleen nog maar afgespoelt en gepoetst te worden.
Over 2 jaar is er de discussie wie is er beter Mbappé Haaland of Sauer ?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 augustus 2023 door Leon FR1908 --
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 06 augustus 2023 - 12:51   quote  deeplink  
Onze nieuwe Coentje Moulijn!
piet de paler
 piet de paler - zondag 06 augustus 2023 - 14:05   quote  deeplink  
Eerst omhoog lullen, en daarna als hij foutjes maakt afzagen.
Laat deze jongen lekker rijpen .....en zet hem ( nog) niet op een verhoging....
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 06 augustus 2023 - 14:12   quote  deeplink  
Piet….Niet alles letterlijk opvatten.
Je lijkt wel een ouwe calvinist.
Stylzz
 Stylzz - zondag 06 augustus 2023 - 14:40   quote  deeplink  
Dit is t echte talent
piet de paler
 piet de paler - zondag 06 augustus 2023 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 14:12 schreef FR-Henk het volgende:
Piet….Niet alles letterlijk opvatten.
Je lijkt wel een ouwe calvinist.
Nee begrijp je hahahaah
CobusIII
 CobusIII - zondag 06 augustus 2023 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 14:40 schreef Stylzz het volgende:
Dit is t echte talent
Gewoon minuten laten maken op het juiste moment. Zou ik zeker niet meer verhuren.
MMM
 MMM - zondag 13 augustus 2023 - 17:44   quote  deeplink  
Is dit ventje nou minder dan een Minteh?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Leo Sauer topic









0.0068631