BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sc Heerenveen - Ajax op zondag 12-03-2023 om 14:30u ; 2-4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - zondag 12 maart 2023 - 11:54   quote  deeplink  
Bij gebrek aan meester topicmakers, doet deze oude zak een poging.

Mijn voorspelling is 1-3.
Ajax moet winnen om aansluiting te houden bij Feyenoord voor de clash van volgende week.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 maart 2023 door Pietje --
Pietje
 Pietje - zondag 12 maart 2023 - 14:01   quote  deeplink  
Opstelling Ajax:

Rulli, Rensch, J.Timber, Bassey, Wijndal,
Berghuis, Alvarez, Taylor, Kudus,
Tadic, Bergwijn

De gebruikelijke 11 dus

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 maart 2023 door Pietje --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 12 maart 2023 - 14:40   quote  deeplink  
Het leeft niet meer Pietje, Ajax heeft momenteel niet de fanatieke supporters achter zich staan..
Pietje
 Pietje - zondag 12 maart 2023 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 maart 2023 - 14:40 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Het leeft niet meer Pietje, Ajax heeft momenteel niet de fanatieke supporters achter zich staan..
Ik vrees dat je gelijk hebt vriend!
Pietje
 Pietje - zondag 12 maart 2023 - 14:43   quote  deeplink  
Kudus 0-1
Pietje
 Pietje - zondag 12 maart 2023 - 14:48   quote  deeplink  
Zo gaat-ie goed: 0-2
Pietje
 Pietje - zondag 12 maart 2023 - 14:50   quote  deeplink  
Hoppa Bergwijn 0-3
Pietje
 Pietje - zondag 12 maart 2023 - 14:51   quote  deeplink  
Wat een gretig Ajax is dit!
remco k
 remco k - zondag 12 maart 2023 - 14:54   quote  deeplink  
Zo de pleuris. Dit is het beste Ajax tot nu toe dit seizoen.

Het wordt gretiger en gretiger.
remco k
 remco k - zondag 12 maart 2023 - 14:55   quote  deeplink  
En wat een heerlijke goals tot nu toe. Wat een actie van Bergwijn en Tadic samen. Heerlijk.
Pietje
 Pietje - zondag 12 maart 2023 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 maart 2023 - 14:55 schreef remco k het volgende:
En wat een heerlijke goals tot nu toe. Wat een actie van Bergwijn en Tadic samen. Heerlijk.
Inderdaad. Het is eindelijk smullen geblazen
remco k
 remco k - zondag 12 maart 2023 - 15:00   quote  deeplink  
Heerlijke actie van Bergwijn.
remco k
 remco k - zondag 12 maart 2023 - 15:02   quote  deeplink  
Toch valt het me al een tijdje op dat Timber het spel heel erg vertraagd als hij achterin de bal heeft.
remco k
 remco k - zondag 12 maart 2023 - 15:04   quote  deeplink  
Ik denk dat het erbuiten is.
remco k
 remco k - zondag 12 maart 2023 - 15:04   quote  deeplink  
Dat dus.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 maart 2023 - 15:05   quote  deeplink  
Erbuiten, maar dan toch rood?
remco k
 remco k - zondag 12 maart 2023 - 15:05   quote  deeplink  
Maar dan is het gewoon rood omdat de speler doorgebroken is.
remco k
 remco k - zondag 12 maart 2023 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 maart 2023 - 15:05 schreef Ajax Warrior het volgende:
Erbuiten, maar dan toch rood?
Ja dat lijkt mij ook.
Pietje
 Pietje - zondag 12 maart 2023 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 maart 2023 - 15:05 schreef Ajax Warrior het volgende:
Erbuiten, maar dan toch rood?
Absoluut eens. Een laffe beslissing van de scheidsrechter
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 maart 2023 - 15:07   quote  deeplink  
Ongelooflijk dat het bij geel blijft. Ja Bruma stond in de buurt maar was er nooit bijgekomen als Rensch door had gekund. Dus in het dan gewoon rood voor doorgebroken speler.
Pietje
 Pietje - zondag 12 maart 2023 - 15:11   quote  deeplink  
Wat heeft Heerenveen ontzettend veel overtredingen "nodig"
Pietje
 Pietje - zondag 12 maart 2023 - 15:14   quote  deeplink  
Wat een geknoei daar achterin bij Ajax... 1-3
remco k
 remco k - zondag 12 maart 2023 - 15:14   quote  deeplink  
Waarom stop je zelf nou met drukken, je helpt Heerenveen nu gewoon zelf in de wedstrijd.

En wat staat Timber daar weer te doen. Voor mij echt een van de mindere Ajacieden dit seizoen hoor.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 maart 2023 - 15:20   quote  deeplink  
Zo onnodig die 2e 20 minuten. Doordat ze zelf niet doorzetten geef je Heerenveen kansen.
Pietje
 Pietje - zondag 12 maart 2023 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 maart 2023 - 15:14 schreef remco k het volgende:
Waarom stop je zelf nou met drukken, je helpt Heerenveen nu gewoon zelf in de wedstrijd.

En wat staat Timber daar weer te doen. Voor mij echt een van de mindere Ajacieden dit seizoen hoor.
En niet alleen voor jou hoor. Ik denk echt dat Timber vorig seizoen zo kon floreren door zijn maatje achterin Martinez, die nu bij ManU speelt
Pietje
 Pietje - zondag 12 maart 2023 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 maart 2023 - 15:20 schreef Ajax Warrior het volgende:
Zo onnodig die 2e 20 minuten. Doordat ze zelf niet doorzetten geef je Heerenveen kansen.
Maar ook door de 3 wissels van Heerenveen. Van Wonderen is een geslepen trainer, dat zag je vorig jaar toen hij nog trainer van GA Eagles was.
Pietje
 Pietje - zondag 12 maart 2023 - 15:38   quote  deeplink  
Als Ajax zo door gaat, kunnen ze het nog knap moeilijk krijgen
Pietje
 Pietje - zondag 12 maart 2023 - 15:40   quote  deeplink  
Ajax is geen schim meer van de eerste 25 minuten
Pietje
 Pietje - zondag 12 maart 2023 - 15:42   quote  deeplink  
Dat gezegd hebbende... 1-4 Taylor

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 maart 2023 door Pietje --
Pietje
 Pietje - zondag 12 maart 2023 - 15:45   quote  deeplink  
En Alvarez stond op scherp. Niet tegen Feyenoord
Pietje
 Pietje - zondag 12 maart 2023 - 15:47   quote  deeplink  
Poeh door het oog van de naald
remco k
 remco k - zondag 12 maart 2023 - 16:10   quote  deeplink  
Ongelooflijk wat staan we daar ook te schutteren zeg.

Rulli ook gewoon niet goed bij beide goals.
Pietje
 Pietje - zondag 12 maart 2023 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 maart 2023 - 16:10 schreef remco k het volgende:
Ongelooflijk wat staan we daar ook te schutteren zeg.

Rulli ook gewoon niet goed bij beide goals.
De eerste wil ik hem nog wel vergeven, maar bij de tweede is het inderdaad goed mis
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 maart 2023 - 16:20   quote  deeplink  
Domme Timber, zo onnodig om daarvoor helemaal naar de scheidsrechter te rennen. Nu een gele kaart.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 12 maart 2023 - 16:22   quote  deeplink  
Ajax maakt het zichzelf zo onnodig lastig continu. Er worden ballen naar elkaar gespeeld waardoor ze elkaar continu in de problemen brengen. Een keeper die uitkomt waardoor spelers niet ingrijpen. Domme gele kaarten op momenten die helemaal niet nodig zijn.
Pietje
 Pietje - zondag 12 maart 2023 - 16:24   quote  deeplink  
Het is sowieso een wedstrijd met twee gezichten: de eerste 25 minuten een goed en gretig Ajax en daarna een angstig en slordig Ajax
Loetje
 Loetje - zondag 12 maart 2023 - 16:39   quote  deeplink  
Zowaar een keer de moeite nemen om hier iets over Ajax te zeggen.

30 minuten weergaloos, erna een totale wanprestatie. Aan de bal, zonder bal en in de discipline klopte er helemaal niets meer van. En maar te zwijgen over Jeroen Manschot vandaag, allemachtig.

En Rulli, dat lijkt met de week meer op een 2e Stanley Menzo. Combineert weergaloze reddingen feilloos af met enorme inschattingsfouten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 12 maart 2023 - 17:16   quote  deeplink  
Ajax heeft het gewoon laten gaan na de 0-4, het was bewust een stapje terug zetten ipv meer.
Zoals meerdere keren dit seizoen krijgen ze daardoor doelpunten tegen

Rulli gewoon niet goed bij beide goals

Heb de wedstrijd in fases nogmaals terug gekeken maar Taylor ondanks zijn goal nauwelijks aan de bal geweest, of hij was de bal weer eens kwijt, als of we met 10 stonden.
Timber ook minder, moet niet lopen zeiken is geen aanvoerder

Voorhoede valt weinig te verwijten, na het wisselen weer minder net als vorige week, Brobbey ondanks zijn kopbal op de lat nauwelijks gevaarlijk geweest.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 12 maart 2023 - 17:27   quote  deeplink  
Maar ben blij dat we geen puntverlies lijden zo vlak voor de wedstrijd thuis tegen de kakkerlakken.
Volgende week kunnen we boven aan staanaar dan moeten we wel gretig en scherp blijven
nummer10
 nummer10 - maandag 13 maart 2023 - 09:09   quote  deeplink  
De herhaling bekeken deze ochtend en sluit me volledig aan bij Jack en Loetje.. Rulli toch wel een dingetje, ik noemde hem in het begin al een grabbelaar en was misschien voorbarig omdat gelijk te roepen, maar heeft echt wel een flink aantal blunders op zijn naam staan..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 maart 2023 door nummer10 --
remco k
 remco k - maandag 13 maart 2023 - 09:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 maart 2023 - 17:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ajax heeft het gewoon laten gaan na de 0-4, het was bewust een stapje terug zetten ipv meer.
Zoals meerdere keren dit seizoen krijgen ze daardoor doelpunten tegen

Rulli gewoon niet goed bij beide goals

Heb de wedstrijd in fases nogmaals terug gekeken maar Taylor ondanks zijn goal nauwelijks aan de bal geweest, of hij was de bal weer eens kwijt, als of we met 10 stonden.
Timber ook minder, moet niet lopen zeiken is geen aanvoerder

Voorhoede valt weinig te verwijten, na het wisselen weer minder net als vorige week, Brobbey ondanks zijn kopbal op de lat nauwelijks gevaarlijk geweest.
NIet eens over Taylor.

Alvarez 82,1 succesvolle passes
Taylor 81,4
Berghuis 74,1 en daarmee een van de minst goede passers gisteren op het veld.

slechts 1 keer de bal van hem afgepakt, net zo veel als Alvarez waarbij dat bij Berghuis 3 keer gebeurt.

Slechts 1 verkeerde aanname waar dat bij Alvarez 3 is en berghuis 2.

En defensief samen met Alvarez beiden 3 gewonnen tackles wat het beste is van het hele team.

Hij speelde juist gisteren echt een prima wedstrijd.

Opvallend, Kudus 6 keer balverlies bij zijn aanname, dat is meer dan het dubbele van de nummer 2 op het veld.
remco k
 remco k - maandag 13 maart 2023 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 maart 2023 - 09:09 schreef nummer10 het volgende:
De herhaling bekeken deze ochtend en sluit me volledig aan bij Jack en Loetje.. Rulli toch wel een dingetje, ik noemde hem in het begin al een grabbelaar en was misschien voorbarig omdat gelijk te roepen, maar heeft echt wel een flink aantal blunders op zijn naam staan..
Blunders zelfs, dat van gisteren zijn geen blunders, slechts 1 echte fout tot nu toe..

En beide goals gisteren zien onze verdedigers hem niet eens komen, hij roept ook niet en dus zitten die verdedigers net zo fout.

Met name Timber komt defensief echt veel te veel in de problemen, die voetbalt alsof hij een middenvelder is en vergeet de helft van de tijd zijn defensieve taken..

Overigens zijn we met Rulli de minst gepasseerde defensie van de eredivisie na de winter..
nummer10
 nummer10 - maandag 13 maart 2023 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 maart 2023 - 09:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Blunders zelfs, dat van gisteren zijn geen blunders, slechts 1 echte fout tot nu toe..

En beide goals gisteren zien onze verdedigers hem niet eens komen, hij roept ook niet en dus zitten die verdedigers net zo fout.

Met name Timber komt defensief echt veel te veel in de problemen, die voetbalt alsof hij een middenvelder is en vergeet de helft van de tijd zijn defensieve taken..

Overigens zijn we met Rulli de minst gepasseerde defensie van de eredivisie na de winter..
Inschattingsfouten zijn ook blunders als je zoon ervaren keeper bent en die heeft die ook bij hoge ballen, bij jonge keepers verwacht je dit.
Pietje
 Pietje - maandag 13 maart 2023 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 maart 2023 - 09:09 schreef nummer10 het volgende:
De herhaling bekeken deze ochtend en sluit me volledig aan bij Jack en Loetje.. Rulli toch wel een dingetje, ik noemde hem in het begin al een grabbelaar en was misschien voorbarig omdat gelijk te roepen, maar heeft echt wel een flink aantal blunders op zijn naam staan..
Ik ben het niet met je eens. Rulli is niet voor niets een aantal keren "MotM" geweest. Dan kun je echt wel wat. Bij het eerste doelpunt gisteren vond ik Timber
er slecht uitzien. Bij het tweede doelpunt zag Rulli er inderdaad niet echt goed uit. Maar een blunder..?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 maart 2023 door Pietje --
Pietje
 Pietje - maandag 13 maart 2023 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 maart 2023 - 09:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Blunders zelfs, dat van gisteren zijn geen blunders, slechts 1 echte fout tot nu toe..

En beide goals gisteren zien onze verdedigers hem niet eens komen, hij roept ook niet en dus zitten die verdedigers net zo fout.

Met name Timber komt defensief echt veel te veel in de problemen, die voetbalt alsof hij een middenvelder is en vergeet de helft van de tijd zijn defensieve taken..

Overigens zijn we met Rulli de minst gepasseerde defensie van de eredivisie na de winter..
Volledig eens!
remco k
 remco k - maandag 13 maart 2023 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 maart 2023 - 09:27 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Inschattingsfouten zijn ook blunders als je zoon ervaren keeper bent en die heeft die ook bij hoge ballen, bij jonge keepers verwacht je dit.
Ach ja natuurlijk, je had het al niet op hem en zal daarom ook nooit je ongelijk erover erkennen.. Waar kennen we dat ook al weer van..

Succes man.
nummer10
 nummer10 - maandag 13 maart 2023 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 maart 2023 - 11:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach ja natuurlijk, je had het al niet op hem en zal daarom ook nooit je ongelijk erover erkennen.. Waar kennen we dat ook al weer van..

Succes man.
Hoezo zou ik het niet op hem hebben ? Niks mis met die jongen en goede reflexen... Maar zijn inschatting op ballen is matig en niet de eerste keer dit seizoen.. bij hoge ballen bijv hou ik me hart vast en tegen Union bijv was ook niet zijn fout ?

En je zegt hij roept ook niet... Dit word je verdorie in de fjes al geleerd..

Ik denk dat die minder goed is als wat jij denkt..

Die keeper heeft geniale momenten maar ook toch echt wel vaak fouten.. wat Loetje al zegt, Menzo...

https://www.voetbalprimeur.nl/videos/1028785/pijnlijk-moment-villarreal-doelman-liverpool-virtueel-weer-in-finale.html

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 maart 2023 door nummer10 --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 13 maart 2023 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 maart 2023 - 09:17 schreef remco k het volgende:

[..]

NIet eens over Taylor.

Alvarez 82,1 succesvolle passes
Taylor 81,4
Berghuis 74,1 en daarmee een van de minst goede passers gisteren op het veld.

slechts 1 keer de bal van hem afgepakt, net zo veel als Alvarez waarbij dat bij Berghuis 3 keer gebeurt.

Slechts 1 verkeerde aanname waar dat bij Alvarez 3 is en berghuis 2.

En defensief samen met Alvarez beiden 3 gewonnen tackles wat het beste is van het hele team.

Hij speelde juist gisteren echt een prima wedstrijd.

Opvallend, Kudus 6 keer balverlies bij zijn aanname, dat is meer dan het dubbele van de nummer 2 op het veld.
Ik heb de wedstrijd nog terug gekeken, Taylor kwam nauwelijks aan de bal , en die keten dat hij aan de bal kwam deed hij er heel weinig mee, cijfers zeggen mij dus niks
Ik hoop dat Klaassen speelt zondag, die komt meer aan de bal en is defensief sterker

Kudus speelde weer beregoed, en natuurlijk heeft hij veel balverlies, hij durft tenminste zijn mannetje te passeren, is sterk aan de bal, hooguit dat hij zijn acties iets te ver door voerd, een aanvaller die iets durft heeft nou eenmaal vaker balverlies, ook een Antony of Ziyech maar ze doen ook heel veel dingen goed
remco k
 remco k - dinsdag 14 maart 2023 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 maart 2023 - 13:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Hoezo zou ik het niet op hem hebben ? Niks mis met die jongen en goede reflexen... Maar zijn inschatting op ballen is matig en niet de eerste keer dit seizoen.. bij hoge ballen bijv hou ik me hart vast en tegen Union bijv was ook niet zijn fout ?

En je zegt hij roept ook niet... Dit word je verdorie in de fjes al geleerd..

Ik denk dat die minder goed is als wat jij denkt..

Die keeper heeft geniale momenten maar ook toch echt wel vaak fouten.. wat Loetje al zegt, Menzo...

https://www.voetbalprimeur.nl/videos/1028785/pijnlijk-moment-villarreal-doelman-liverpool-virtueel-weer-in-finale.html
Ah. Je hebt een filmpje met een fout.

En nee hij riep niet, logisch toch aangezien hij ook niet kwam.

Kerel, volgens mij lees je hier gewoon wat reacties en maak je daar een verhaaltje over voor jezelf. Ik begin me steeds vaker af te vragen of je uberhaubt wel voetbal kijkt.
remco k
 remco k - dinsdag 14 maart 2023 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 maart 2023 - 18:04 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik heb de wedstrijd nog terug gekeken, Taylor kwam nauwelijks aan de bal , en die keten dat hij aan de bal kwam deed hij er heel weinig mee, cijfers zeggen mij dus niks
Ik hoop dat Klaassen speelt zondag, die komt meer aan de bal en is defensief sterker

Kudus speelde weer beregoed, en natuurlijk heeft hij veel balverlies, hij durft tenminste zijn mannetje te passeren, is sterk aan de bal, hooguit dat hij zijn acties iets te ver door voerd, een aanvaller die iets durft heeft nou eenmaal vaker balverlies, ook een Antony of Ziyech maar ze doen ook heel veel dingen goed
De meeste passes vooruit op de helft van de tegenstander van alle spelers op het veld. Volgens mij is dat alles waar het bij een middenvelder in balbezit om draait. Afgelopen weekend het meest de bal gehad van onze middenvelders.

Klaassen komt statistisch dit seizoen bijna 23% minder aan de bal dan Taylor. Waar heb je het over??

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5172
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sc Heerenveen - Ajax op zondag 12-03-2023 om 14:30u ; 2-4









0.0074441