BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sc Heerenveen - Ajax op zondag 12-03-2023 om 14:30u ; 2-4

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 14 maart 2023 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 maart 2023 - 09:32 schreef remco k het volgende:

[..]

De meeste passes vooruit op de helft van de tegenstander van alle spelers op het veld. Volgens mij is dat alles waar het bij een middenvelder in balbezit om draait. Afgelopen weekend het meest de bal gehad van onze middenvelders.

Klaassen komt statistisch dit seizoen bijna 23% minder aan de bal dan Taylor. Waar heb je het over??
Weet je, het zal allemaal wel misschien let ik te veel op hem, hij heeft van die vervelende trekjes.

Maar het doelpunt van hem was wel fraai, dat dan weer wel
Pietje
 Pietje - dinsdag 14 maart 2023 - 14:43   quote  deeplink  
Het verschil tussen Kenneth Taylor en Davy Klaassen is vooral de leeftijd. Taylor is 20 en Klaassen is 30 jaar dat is van cruciaal belang. Klaassen is de speler met ervaring en Taylor is nog jong en mag zo nu en dan wat foutjes maken. (Als hij dat al doet). Dat is inherent aan jeugd, die moeten nog (meer) ervaring opdoen. Het is al vaker gebleken, dat jonge spelers wat wisselvallig kunnen zijn.
Dat is zomaar een constatering.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 14 maart 2023 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 maart 2023 - 14:43 schreef Pietje het volgende:
Het verschil tussen Kenneth Taylor en Davy Klaassen is vooral de leeftijd. Taylor is 20 en Klaassen is 30 jaar dat is van cruciaal belang. Klaassen is de speler met ervaring en Taylor is nog jong en mag zo nu en dan wat foutjes maken. (Als hij dat al doet). Dat is inherent aan jeugd, die moeten nog (meer) ervaring opdoen. Het is al vaker gebleken, dat jonge spelers wat wisselvallig kunnen zijn.
Dat is zomaar een constatering.
Eens Pietje maar als je met de punt naar voor speelt moeten je 2 verdedigende middenvelders hebben waar je van op aan kunt, mede omdat onze backs hoog staan.

Ik vindt dat Taylor nog geen kanjer is in het mee verdedigen zoal bijvoorbeeld de ervarender Alvarez, ik hoop dat hij daar nog in verbeterd, zou kunnen want zoals jij aangeeft is hij nog jong en dus onervaren.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 14 maart 2023 - 15:19   quote  deeplink  
Ik hoop dat we Fitz Jim wat meer aan het werk gaan zien, vond zijn invalbeurten niet verkeerd,
Pietje
 Pietje - dinsdag 14 maart 2023 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 maart 2023 - 15:14 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Eens Pietje maar als je met de punt naar voor speelt moeten je 2 verdedigende middenvelders hebben waar je van op aan kunt, mede omdat onze backs hoog staan.

Ik vindt dat Taylor nog geen kanjer is in het mee verdedigen zoal bijvoorbeeld de ervarender Alvarez, ik hoop dat hij daar nog in verbeterd, zou kunnen want zoals jij aangeeft is hij nog jong en dus onervaren.
Kenneth Taylor is zonder enige twijfel een mega talent, een groeibriljant. Hij heeft gewoon wat tijd nodig om stabieler te worden. Aan de andere kant kan Ajax zich het niet permitteren om risico's te nemen. Al met al vind ik Kenneth Taylor leuk om te zien spelen. Hij heeft beslist flair, dus in mijn ogen een typische Ajax-speler.
Pietje
 Pietje - dinsdag 14 maart 2023 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 maart 2023 - 15:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ik hoop dat we Fitz Jim wat meer aan het werk gaan zien, vond zijn invalbeurten niet verkeerd,
Dat hoop ik beslist ook. Ook zo'n mega talent.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 14 maart 2023 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 maart 2023 - 16:22 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat hoop ik beslist ook. Ook zo'n mega talent.
Inderdaad, gisteren kreeg NAC een pak slag van Jong Ajax, het werd maar liefst 2-6.
Jong onder meer met Regeer, Baas, Fitz-Jim, Conceição en Lucca
nummer10
 nummer10 - woensdag 15 maart 2023 - 02:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 maart 2023 - 09:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Ah. Je hebt een filmpje met een fout.

En nee hij riep niet, logisch toch aangezien hij ook niet kwam.

Kerel, volgens mij lees je hier gewoon wat reacties en maak je daar een verhaaltje over voor jezelf. Ik begin me steeds vaker af te vragen of je uberhaubt wel voetbal kijkt.
Ik zie wat ik zie.. een onzekere keeper met uitkomen en qua inschatting zeer matig, met erg goede reflexen maar qua mee voetballen (grotendeels onzin) die vaak de bal inlevert bij de tegenstander met een lange bal.. en nog maar te zwijgen over hoge ballen.. kort samengevat voor dat geld al te veel fouten in relatief korte tijd..
remco k
 remco k - woensdag 15 maart 2023 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 maart 2023 - 15:14 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Eens Pietje maar als je met de punt naar voor speelt moeten je 2 verdedigende middenvelders hebben waar je van op aan kunt, mede omdat onze backs hoog staan.

Ik vindt dat Taylor nog geen kanjer is in het mee verdedigen zoal bijvoorbeeld de ervarender Alvarez, ik hoop dat hij daar nog in verbeterd, zou kunnen want zoals jij aangeeft is hij nog jong en dus onervaren.
Sorry, maar niet helemaal mee eens.

Je hebt 1 controleur nodig, een 10 en een box to box speler, dat laatste is de rol met name van Taylor.
Het is dus logisch dat hij minder goed is defensief dan Alvarez, voetballend is hij echter een stuk beter, maar weer minder dan Berghuis die defensief weer minder is. Een echte typische verbindings speler. En totaal niet te vergelijken met Klaassen Alvarez of Berghuis.
remco k
 remco k - woensdag 15 maart 2023 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2023 - 02:08 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ik zie wat ik zie.. een onzekere keeper met uitkomen en qua inschatting zeer matig, met erg goede reflexen maar qua mee voetballen (grotendeels onzin) die vaak de bal inlevert bij de tegenstander met een lange bal.. en nog maar te zwijgen over hoge ballen.. kort samengevat voor dat geld al te veel fouten in relatief korte tijd..
Hmm. 5,4 Lange ballen gemiddeld per wedstrijd van de gemiddeld 35 balcontacten per wedstrijd. Totaal komt 85,8 procent van zijn passes aan.

Kortom, je lult weer uit je nek.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 15 maart 2023 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2023 - 17:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry, maar niet helemaal mee eens.

Je hebt 1 controleur nodig, een 10 en een box to box speler, dat laatste is de rol met name van Taylor.
Het is dus logisch dat hij minder goed is defensief dan Alvarez, voetballend is hij echter een stuk beter, maar weer minder dan Berghuis die defensief weer minder is. Een echte typische verbindings speler. En totaal niet te vergelijken met Klaassen Alvarez of Berghuis.
Een box to box speler komt in de eredivisie meer tot zijn recht dan in de Champions League, dan wordt je links achter in uit gespeeld mede omdat onze backs hoog staan.

Ben meer gecharmeerd van een meer verdedigende speler op zijn positie, een speler die voor uit verdedigd ook omdat Berghuis verdedigend niet sterk is ligt de linkse kant open.

Daarnaast vind ik Wijndal verdedigend geen hoogvlieger, denk dat Taylor beter tot zijn recht komt als box to box speler als we een betere back hadden gehad

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 maart 2023 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - donderdag 16 maart 2023 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2023 - 17:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Hmm. 5,4 Lange ballen gemiddeld per wedstrijd van de gemiddeld 35 balcontacten per wedstrijd. Totaal komt 85,8 procent van zijn passes aan.

Kortom, je lult weer uit je nek.
Tikkies breed op de backs die zich laten zakken zodat ruli ze kan aanspelen.. ok
remco k
 remco k - donderdag 16 maart 2023 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2023 - 09:23 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Tikkies breed op de backs die zich laten zakken zodat ruli ze kan aanspelen.. ok
Ah. Je maakt er weer een ander verhaal van.

Succes pik.
nummer10
 nummer10 - donderdag 16 maart 2023 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2023 - 15:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Ah. Je maakt er weer een ander verhaal van.

Succes pik.
Let gewoon op zijn timing/inschatting en hoge ballen..
remco k
 remco k - donderdag 16 maart 2023 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2023 - 17:25 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Let gewoon op zijn timing/inschatting en hoge ballen..
Ik let op heel veel dingen en niet alleen op dat waar iemand minder goed in is of zou zijn.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 17 maart 2023 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 maart 2023 - 20:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik let op heel veel dingen en niet alleen op dat waar iemand minder goed in is of zou zijn.
Tenzij je door die fouten verliest
remco k
 remco k - vrijdag 17 maart 2023 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 maart 2023 - 09:12 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Tenzij je door die fouten verliest
Alle tegengoals van Ajax na de winter terug gekeken. En hij maakt 1 echte fout, afgelopen wedstrijd 2 hoge ballen waar hij het anders kan doen waarbij zeker de eerste geen fout van hem is. De tweede wel, maar daar gaat veel meer mis dan alleen zijn fout..

1 fout die dus cruciaal is geweest tegen Union, al verlies je niet van Union alleen door die fout..

Kortom, zoals meestal kan je met je verhaal de prullenbak weer opzoeken.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 18 maart 2023 - 12:41   quote  deeplink  
Dat die loopt te grabbelen en er komt geen tegendoelpunt uit wil natuurlijk niet zeggen dat die het perfect doet he... Ik zeg overigens nergens dat het een prut keeper is want hij heeft ook gewoon waanzinnige reddingen waar ik blij van word.. echter soms zit ik echt met geknepen billen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5924
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sc Heerenveen - Ajax op zondag 12-03-2023 om 14:30u ; 2-4









0.0063769