BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Feyenoord - Ajax - 20:00u halve finale KNVB-beker 05-04-2023; 1-2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - dinsdag 04 april 2023 - 14:09   quote  deeplink  
De derde Klassieker dit seizoen.

Hopelijk realiseert Ajax wat er op het spel staat: de enige mogelijkheid om de Conference League te ontlopen. Mocht Ajax de KNVB-beker winnen, plaatsen zij zich in één keer voor de poulefase van de Europa League. Ajax MOET dus winnen.

Wellicht dat Feyenoord wat spelers rust geeft (en dat geeft misschien wat kansen voor Ajax), maar de kans is ook groot dat Arne Slot per se de "double" wil binnen harken.

Ondanks het moeten winnen, schat ik de kansen voor Ajax niet al te hoog in. Feyenoord is dit seizoen simpelweg een maatje te groot voor ons.
Aan de andere kant, een Klassieker is en blijft een wedstrijd op zich. Zowel Ajax als Feyenoord wil die wedstrijd winnen.

Mijn voorspelling is 3-1

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 april 2023 door Pietje --
bertus bikkel
 bertus bikkel - dinsdag 04 april 2023 - 21:18   quote  deeplink  
Je wordt er steeds beter in Pietje!!!
Ja, de derde keer tegen elkaar en ondanks het slechte voetbal in de eerste 2 edities, hadden we ze beide zomaar kunnen winnen, hoe raar het ook klinkt. Ook Feyenoord heeft het in grote delen van wedstrijden moeilijk maar heeft dit seizoen n trainer en een dosis geluk die het verschil maken. Het zit ook niet tegen met beslissingen van de knvb en dat alles sleept ze er vaak doorheen. Nu weer in n volle Kuip en ik weet niet wie er fluit maar het zal toch n rol gaan spelen. Zij kunnen dit seizoen niet verliezen en wij spelen nog steeds als angsthazen.
2-0 helaas, conference league ( is afgekort ook CL...hahaha)
Pietje
 Pietje - dinsdag 04 april 2023 - 22:24   quote  deeplink  
Haha. Niet overdrijven Bertus. Het is niet bijster moeilijk, een kind kan de was doen, zelfs ik. 🙂
Ik ben het zeker met je eens, dat beide teams hadden kunnen winnen, maar Feyenoord is beslist stabieler. Niet voor niets hebben zij in de competitie maar één wedstrijd verloren. Daarnaast hebben zij, wat jij ook schreef, alle geluk dat een a.s. kampioen bijna altijd heeft. Vooral wat betreft het optreden en de beslissingen van scheidsrechters en van de VAR. En zij hebben ook nog eens rust in de tent. Hoe anders is dat alles bij ons!
En eerlijk gezegd zie ik Ajax liever in de oorspronkelijke CL! 🤣

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 april 2023 door Pietje --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 04 april 2023 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 april 2023 - 14:09 schreef Pietje het volgende:
De derde Klassieker dit seizoen.

Hopelijk realiseert Ajax wat er op het spel staat: de enige mogelijkheid om de Conference League te ontlopen. Mocht Ajax de KNVB-beker winnen, plaatsen zij zich in één keer voor de poulefase van de Europa League. Ajax MOET dus winnen.

Wellicht dat Feyenoord wat spelers rust geeft (en dat geeft misschien wat kansen voor Ajax), maar de kans is ook groot dat Arne Slot per se de "double" wil binnen harken.

Ondanks het moeten winnen, schat ik de kansen voor Ajax niet al te hoog in. Feyenoord is dit seizoen simpelweg een maatje te groot voor ons.
Aan de andere kant, een Klassieker is en blijft een wedstrijd op zich. Zowel Ajax als Feyenoord wil die wedstrijd winnen.

Mijn voorspelling is 3-1
Mooi Pietje, als we jou niet hebben...😉
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 04 april 2023 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 april 2023 - 21:18 schreef bertus bikkel het volgende:
Je wordt er steeds beter in Pietje!!!
Ja, de derde keer tegen elkaar en ondanks het slechte voetbal in de eerste 2 edities, hadden we ze beide zomaar kunnen winnen, hoe raar het ook klinkt. Ook Feyenoord heeft het in grote delen van wedstrijden moeilijk maar heeft dit seizoen n trainer en een dosis geluk die het verschil maken. Het zit ook niet tegen met beslissingen van de knvb en dat alles sleept ze er vaak doorheen. Nu weer in n volle Kuip en ik weet niet wie er fluit maar het zal toch n rol gaan spelen. Zij kunnen dit seizoen niet verliezen en wij spelen nog steeds als angsthazen.
2-0 helaas, conference league ( is afgekort ook CL...hahaha)
Ajax moet er flink opklappen!!!!!
Laten wij een keer winnen op basis van inzet waar Feijenooit het vaak van heeft

Niet eindeloos blijven pielen maar durf eens te schieten van buiten het strafschopgebied

De beuk er in, maak de Kuip stil!!!
Pietje
 Pietje - dinsdag 04 april 2023 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 april 2023 - 22:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Mooi Pietje, als we jou niet hebben...😉
Haha. Jij moet ook niet overdrijven hoor.
Ik hoop dat Loetje en/of Eide, onze absolute meester-topicmakers snel weer terugkeren.
Pietje
 Pietje - dinsdag 04 april 2023 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 april 2023 - 22:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ajax moet er flink opklappen!!!!!
Laten wij een keer winnen op basis van inzet waar Feijenooit het vaak van heeft

Niet eindeloos blijven pielen maar durf eens te schieten van buiten het strafschopgebied

De beuk er in, maak de Kuip stil!!!
Dat ben ik volstrekt met je eens. Je moet Feyenoord met eigen middelen bestrijden. Fel opjagen en veel druk naar voren. Veel passie hebben in het spel.
wvb
 wvb - dinsdag 04 april 2023 - 23:08   quote  deeplink  
Ben van origine Ajax fan in hart en nieren.
Echter de eerlijkheid gebied te kennen, Feijenoord morgen terecht favoriet. Ze spelen veel verzorgder en frisser voetbal, gekoppeld aan veel inzet en werklust.
Ajax wankelt op zijn grondvesten.
Veel kapitaal verloren gegaan aan misstanden en miskopen, elftal speelt zonder enig elan, inzet overtuiging en samenhang, alle grote wedstrijden worden verloren, geen enkele prijs in het vooruitzicht. Mensen op non-actief zetten met behoud van salaris vreet aan het eigen vermogen van de club, evenzo trouwens de ontzettend dure miskopen, welke giga salarissen opstrijken, maar totaal niet renderen, op de bank moeten zitten. Over de buitenproportionele afkoopsommen welke betaald worden voor de interventie van duistere en schimmige zaakwaarnemers zal ik het maar helemaal niet hebben.
De klasse om te vlammen, ontbeert het elftal.
De ene totaal ongeschikte Duitser heeft zojuist, met behoud van salaris het veld geruimd en een andere staat al weer op de nominatie om technisch directeur te worden, de zoveelste potentiële miskleun. De keus voor deze persoon, zal vermoedelijk wel de doodsteek voor van der Sar in gaan luiden.
Onbegrijpelijk wat daar gebeurt, totaal verval, in een versneld tempo.
Ik ben benieuwd of het publiek nog in grote getalen naar het stadion gaat komen, want het spel is niet om aan te gluren, verder wat doen de sponsoren en aandeelhouders.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 april 2023 door wvb --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 04 april 2023 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 april 2023 - 23:05 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat ben ik volstrekt met je eens. Je moet Feyenoord met eigen middelen bestrijden. Fel opjagen en veel druk naar voren. Veel passie hebben in het spel.
Inderdaad Pietje en totaal niet onder de indruk zijn van die volle Kuip met mafkezen.
Pietje
 Pietje - dinsdag 04 april 2023 - 23:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 april 2023 - 23:08 schreef wvb het volgende:
Ben van origine Ajax fan in hart en nieren.
Echter de eerlijkheid gebied te kennen, Feijenoord morgen terecht favoriet. Ze spelen veel verzorgder en frisser voetbal, gekoppeld aan veel inzet en werklust.
Ajax wankelt op zijn grondvesten.
Veel kapitaal verloren gegaan aan misstanden en miskopen, elftal speelt zonder enig elan, inzet overtuiging en samenhang, alle grote wedstrijden worden verloren, geen enkele prijs in het vooruitzicht. Mensen op non-actief zetten met behoud van salaris vreet aan het eigen vermogen van de club, evenzo trouwens de ontzettend dure miskopen, welke giga salarissen opstrijken, maar totaal niet renderen, op de bank moeten zetten. Over de buitenproportionele afkoopsommen welke betaald worden voor de interventie van duistere en schimmige zaakwaarnemers zal ik het maar helemaal niet hebben.
De klasse om te vlammen, ontbeert het elftal.
De ene totaal ongeschikte Duitser heeft zojuist, met behoud van salaris het veld geruimd en een andere staat al weer op de nominatie om technisch directeur te worden, de zoveelste potentiële miskleun. De keus voor deze persoon, zal vermoedelijk wel de doodsteek voor van der Sar in gaan luiden.
Onbegrijpelijk wat daar gebeurt, totaal verval, in een versneld tempo.
Ik ben benieuwd of het publiek nog in grote getalen naar het stadion gaat komen, want het spel is niet om aan te gluren, verder wat doen de sponsoren en aandeelhouders.
Wat schitterend verwoord, wvb.
Daar hoeft niets aan toegevoegd te worden.
Ik ben het 100% met je eens.
nummer10
 nummer10 - woensdag 05 april 2023 - 10:06   quote  deeplink  
En tel de woorden van Heitinga hier is bij op wat absoluut demotiverend is voor de groep (laat maar lopen die Johnny die veroorzaakt nog meer onrust)... Vanavond worden we afgedroogd...
Pietje
 Pietje - woensdag 05 april 2023 - 11:24   quote  deeplink  
Ik las zojuist dat de Rvc van Ajax totaal uitgekeken is op Van der Sar. Volgens dat artikel willen zij hem uit zijn functie ontheffen.
Het gaat lekker met onze club.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 05 april 2023 - 19:47   quote  deeplink  
Voor het eerst in jaren leef ik totaal niet toe naar een klassieker. Met dank aan onze beleidsbepalers die buitelend over elkaar heen vallen en de hele club naar de tering maken.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 05 april 2023 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2023 - 11:24 schreef Pietje het volgende:
Ik las zojuist dat de Rvc van Ajax totaal uitgekeken is op Van der Sar. Volgens dat artikel willen zij hem uit zijn functie ontheffen.
Het gaat lekker met onze club.
Het RVC mag zich zelf ook wel eens beoordelen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 05 april 2023 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2023 - 19:47 schreef Ajax Warrior het volgende:
Voor het eerst in jaren leef ik totaal niet toe naar een klassieker. Met dank aan onze beleidsbepalers die buitelend over elkaar heen vallen en de hele club naar de tering maken.
Eens, de arrogante beleidsbepalers moeten uit hun zetels komen, werk aan de winkel want er is geen moer meer over van ons Ajax
remco k
 remco k - woensdag 05 april 2023 - 20:00   quote  deeplink  
Ik verwacht een serieuze nederlaag en een paar spelers die door het lint gaan.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 05 april 2023 - 20:08   quote  deeplink  
Stelletje gestoorden daar in Rotterdam
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 05 april 2023 - 20:11   quote  deeplink  
Goede voorzet van Bergwijn
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 05 april 2023 - 20:15   quote  deeplink  
Super redding van Rulli
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 05 april 2023 - 20:20   quote  deeplink  
Jaaaaaaaaaaaa jaaaaaaaaa
remco k
 remco k - woensdag 05 april 2023 - 20:32   quote  deeplink  
Taylor speelt de heerste 25 minuten tot nu toe bij het eerste.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 05 april 2023 - 20:36   quote  deeplink  
Linksachter verdedigend niet best, al 2x is Feijenoord daar gevaarlijk geworden
remco k
 remco k - woensdag 05 april 2023 - 20:41   quote  deeplink  
Feyenoord zo veel meer automatismen.
remco k
 remco k - woensdag 05 april 2023 - 20:44   quote  deeplink  
Waar slaat deze gele kaart op joh. Hier zijn andersom al meerdere dezelfde overtredingen gemaakt.
remco k
 remco k - woensdag 05 april 2023 - 20:44   quote  deeplink  
En waarom is dit dan geen gele kaart?
remco k
 remco k - woensdag 05 april 2023 - 20:46   quote  deeplink  
En dit is ook gewoon geel.
remco k
 remco k - woensdag 05 april 2023 - 20:49   quote  deeplink  
Baas is prima met druk zetten en aan de bal. Defensief echter uitermate zwak.
remco k
 remco k - woensdag 05 april 2023 - 20:51   quote  deeplink  
Klasse Klaassen. Help ze even in het zadel met je provocaties.
remco k
 remco k - woensdag 05 april 2023 - 20:52   quote  deeplink  
Al deze irritatie werkt in het voordeel van Feyenoord.
remco k
 remco k - woensdag 05 april 2023 - 20:53   quote  deeplink  
Waar is Baas daar in hemelsnaam bij die voorzet en waar is ons centrum. Die hebben beiden geen man. En hun man zou de man moeten zijn die gewoon vrijuit binnekopt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 05 april 2023 - 20:53   quote  deeplink  
Linksachter zijn we echt dramatisch slecht...man man
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 05 april 2023 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2023 - 20:53 schreef remco k het volgende:
Waar is Baas daar in hemelsnaam bij die voorzet en waar is ons centrum. Die hebben beiden geen man. En hun man zou de man moeten zijn die gewoon vrijuit binnekopt.
Heel het seizoen al kut onze verdediging
remco k
 remco k - woensdag 05 april 2023 - 20:55   quote  deeplink  
Even serieus. timber moet bij hem zijn. Timber is dit seizoen echt gewoon een hele slechte speler, en dat met een bepaalde arrogantie alsof hij de beste van allemaal is.

Dit seizoen al eerder vermeld, maar die is bij meer tegengoals betrokken dan Bassey.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 05 april 2023 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2023 - 20:51 schreef remco k het volgende:
Klasse Klaassen. Help ze even in het zadel met je provocaties.
Inderdaad daar gaan we weer, je maakt ze alleen maar sterker dan
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 05 april 2023 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2023 - 20:55 schreef remco k het volgende:
Even serieus. timber moet bij hem zijn. Timber is dit seizoen echt gewoon een hele slechte speler, en dat met een bepaalde arrogantie alsof hij de beste van allemaal is.

Dit seizoen al eerder vermeld, maar die is bij meer tegengoals betrokken dan Bassey.
Klopt helemaal
remco k
 remco k - woensdag 05 april 2023 - 20:57   quote  deeplink  
Ajax een goed eerste half uur. Daarna Feyenoord beter en dat zullen ze de tweede helft echt doortrekken omdat hun trainer al onze zwaktes in de eerste helft zal weten te benadrukken en ze gewoon fitter zijn.

Dit wordt nog iets van 4-1.
JV
 JV - woensdag 05 april 2023 - 20:57   quote  deeplink  
Die baas is echt super slecht
Obdam4Ajax
 Obdam4Ajax - woensdag 05 april 2023 - 21:02   quote  deeplink  
Hoe komt het dat hun spits zo vrij staat. Daar train je toch op, en je spreekt af wie met wie meeloopt...nu lopen twee ajaxieden mee met één tegenstander...de ander staat hemeltje vrij...

Maareh....ik mis de juiste felheid aan de bal en in duels voor de 2e bal. Na de voorsprong werd het weer inzakken, veld groot maken, en achterin terug op de keeper...

Waar blijft mijn geleifde Ajax spel?
- sneller druk naar voren
- opendraaien op het middenveld
- actie vanaf de zijkanten...Bergwijn loopt wel mee, maar ik heb nog geen enkele passeerprobeersel van m gezien...ik snap er niks van....
Kudus is sterk maar slaapt een deel van de 1e helft...
Scout2
 Scout2 - woensdag 05 april 2023 - 21:03   quote  deeplink  
Klaassen en Tadic veel te traag, middenveld heeft meer snelheid en power nodig.
Verdediging ook dramatisch zijn net amateurs.
Scout2
 Scout2 - woensdag 05 april 2023 - 21:08   quote  deeplink  
Heitinga begon goed, valt nu ook terug.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 05 april 2023 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2023 - 20:57 schreef remco k het volgende:
Ajax een goed eerste half uur. Daarna Feyenoord beter en dat zullen ze de tweede helft echt doortrekken omdat hun trainer al onze zwaktes in de eerste helft zal weten te benadrukken en ze gewoon fitter zijn.

Dit wordt nog iets van 4-1.
Daar ben ik ook bang voor, ook omdat ze 90 minuten kunnen gaan

Heitinga zou Bassey in kunnen brengen voor Baas
Scout2
 Scout2 - woensdag 05 april 2023 - 21:10   quote  deeplink  
Bergwijn-Brobbery-Conc..

Kudus-Taylor

Alvarez

Wijndal- (Bassey)- Grillitsch-Timber.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 05 april 2023 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2023 - 21:03 schreef Scout2 het volgende:
Klaassen en Tadic veel te traag, middenveld heeft meer snelheid en power nodig.
Verdediging ook dramatisch zijn net amateurs.
Dat was idd duidelijk maar goed Tadic scoorde wel, stond wel op de juiste plaats
Scout2
 Scout2 - woensdag 05 april 2023 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2023 - 21:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dat was idd duidelijk maar goed Tadic scoorde wel, stond wel op de juiste plaats
Dom geluk, daar kun je niet op teren.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 05 april 2023 - 21:21   quote  deeplink  
Jaaaaaaaaaaaa, op doorzettingsvermogen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 05 april 2023 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2023 - 21:12 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Dom geluk, daar kun je niet op teren.
Kan zijn maar zo heeft Huntelaar er ook veel gescoord
Scout2
 Scout2 - woensdag 05 april 2023 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2023 - 21:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Kan zijn maar zo heeft Huntelaar er ook veel gescoord
Klaassen en Tadic hebben wel voetbal intelligentie, maar de traagheid breekt op.
Je kan geen hoog druk zetten op deze manier.
remco k
 remco k - woensdag 05 april 2023 - 21:28   quote  deeplink  
Kudus een paar leuke wedstrijden onder Heitinga. Maar dat is inmiddels ook een maand geleden.

Die raakt ook werkelijk geen enkele bal fatsoenlijk op een paar leuke individueel dingen na.
remco k
 remco k - woensdag 05 april 2023 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2023 - 21:12 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Dom geluk, daar kun je niet op teren.
En Tadic creëert meer dan welke speler in de eredivisie ook.
Scout2
 Scout2 - woensdag 05 april 2023 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 april 2023 - 21:28 schreef remco k het volgende:
Kudus een paar leuke wedstrijden onder Heitinga. Maar dat is inmiddels ook een maand geleden.

Die raakt ook werkelijk geen enkele bal fatsoenlijk op een paar leuke individueel dingen na.
Klopt er moet meer geschaafd worden aan die jongen, potentie heeft ie wel.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5156
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Feyenoord - Ajax - 20:00u halve finale KNVB-beker 05-04-2023; 1-2









0.0079600