BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Calvin Stengs topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 24 juli 2023 - 11:07   quote  deeplink  
Stengs laat RAFC weten voor Feyenoord te kiezen

DB48-E4-AB-8-FC2-41-DE-BFAB-7-EF5-C4139574.webp

Calvin Stengs heeft zijn keuze laten vallen op Feyenoord. De Rotterdammers naderen een totaal-akkoord met OGC Nice. Stengs gaat daarna een contract tekenen voor vier jaar.

De geboren Amstelvener heeft Royal Antwerp laten weten dat zijn keuze op Feyenoord is gevallen. De club uit de Belgische Jupiler Pro League laat daardoor de belangstelling voor de multifunctionele speler varen.

Bij de deal gaat een transfersom van meer dan zes miljoen euro gemoeid, wat nog aangevuld wordt middels variabelen. OGC Nice heeft een doorverkooppercentage in de deal betrokken.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 juli 2023 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 24 juli 2023 - 11:08   quote  deeplink  
Laat het maar zien Calvin..!!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 24 juli 2023 - 11:13   quote  deeplink  
Stengs prijkt in Rotterdam hoog op de wensenlijst van hoofdtrainer Arne Slot. Feyenoord was aanvankelijk van plan om in augustus een voorzichtige poging te wagen voor Stengs, maar heeft na de concrete toenadering van Royal Antwerp vaart gemaakt richting het Franse Nice.

De 24-jarige Nederlander speelde tot dusver 176 officiële wedstrijden op het hoogste niveau voor AZ, OGC Nice en Royal Antwerp. Daarin was hij goed voor 28 goals en 18 assists. Bij de genoemde Ligue 1-club staat hij tot medio 2026 onder contact, maar komt hij niet in aanmerking voor een vaste basisplaats.

De van origine rechtsbuiten speelde afgelopen seizoen op huurbasis voor Royal Antwerp waar hij voornamelijk opgesteld werd als centrale middenvelder en als aanvallende middenvelder. In België wist Stengs onder hoofdtrainer Mark van Bommel op de laatste speeldag de landstitel te veroveren.

Het is vooralsnog onduidelijk wat de belangstelling voor Calvin Stengs met de belangstelling voor Luka Ivanušec doet. Het Algemeen Dagblad voegt aan het nieuws toe dat de geboren Amstelvener graag weer onder hoofdtrainer Arne Slot wil werken.
R()b
 R()b - maandag 24 juli 2023 - 11:15   quote  deeplink  
Welkom en vlammen!
bijft007
 bijft007 - maandag 24 juli 2023 - 11:16   quote  deeplink  
Fuck, tja hopelijk dan niet de 10 of buitenspeler voor basis en rond 3 milj kun je het uitproberen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 juli 2023 door bijft007 --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 24 juli 2023 - 11:17   quote  deeplink  
Calvin Stengs heeft een persoonlijk akkoord bereikt met Feyenoord over een contract voor vier seizoenen, zo meldt De Telegraaf. De krant meldt dat een telefoontje van trainer Arne Slot voldoende was om Stengs te overtuigen om zijn carrière niet voort te zetten in België, maar in De Kuip.

Feyenoord en Stengs hebben maandagochtend een mondeling akkoord weten te bereiken. Op vrijdag leek het er nog op dat de aanvaller de overstap ging maken naar Royal Antwerp FC. De Belgen waren nagenoeg akkoord met OGC Nice over de transfersom van zes miljoen euro vast, maximaal één miljoen euro aan bonussen en een doorverkooppercentage (dertig procent).

Royal Antwerp FC had vervolgens moeite om tot een persoonlijk akkoord te komen met Stengs. De aanvaller wilde niet inleveren, en daarom hikte technisch directeur Marc Overmars echter tegen het bruto jaarsalaris van 2,5 miljoen euro aan. Zondagavond waren de Belgen bereid om aan de eisen te voldoen, maar dat was te laat. In Rotterdam wordt hij met een netto jaarsalaris van 1,25 miljoen euro een van de grootverdieners.
CobusIII
 CobusIII - maandag 24 juli 2023 - 11:18   quote  deeplink  
Ik denk eerder dat hij in de plaats komt van die Rus.
Tsja, wat vinden we hiervan? Voetballen kan hij zonder twijfel. mentaal gezien is het een vraagteken. Voordeel van de twijfel. voor Stengs wel de laatste kans om zijn carriere de goede richting op te duwen.
ar
 ar - maandag 24 juli 2023 - 11:18   quote  deeplink  
Totaal niet gecharmeerd, maar goed.
Je krijgt 3 wedstrijden de tijd.
Welkom!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 24 juli 2023 - 11:20   quote  deeplink  
Welkom en draag het roodwit met trots!
bijft007
 bijft007 - maandag 24 juli 2023 - 11:22   quote  deeplink  
Je moet hem altijd kans geven, maar voortekenen zijn niet best uiteraard,, tja blijkbaar is het voor Feyenoord rete moeilijk om echt beter materiaal te halen
R()b
 R()b - maandag 24 juli 2023 - 11:26   quote  deeplink  
Pelle effect?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 24 juli 2023 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2023 - 11:26 schreef R()b het volgende:
Pelle effect?
+1
MightyAce
 MightyAce - maandag 24 juli 2023 - 11:39   quote  deeplink  
Dit wordt een topper!
Stylzz
 Stylzz - maandag 24 juli 2023 - 11:40   quote  deeplink  
Oke, t is wat t is. Laat maar zien dan
bijft007
 bijft007 - maandag 24 juli 2023 - 11:40   quote  deeplink  
Geloof er niet in,, maar laat me nu hopelijk verassen,, was ooit wel groot talent uiteraard
Geen keus ook we moeten mee doen😆,, mag wel hopen nie blij blijft

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 juli 2023 door bijft007 --
bijft007
 bijft007 - maandag 24 juli 2023 - 12:10   quote  deeplink  
En niet te vergeten, we hebben zeker te weten de beste Calvin in huis gehaald😂
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - maandag 24 juli 2023 - 12:20   quote  deeplink  
Zou mooi zijn
Stylzz
 Stylzz - maandag 24 juli 2023 - 12:35   quote  deeplink  
Net weer wat beelden gekeken.
Ook recent.
Tweebenig
Goede pass.
Scoren.
Atletisch.

Krijg je dit goed aan de gang heb je goud in handen/ als…

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 juli 2023 door Stylzz --
windoweyes
 windoweyes - maandag 24 juli 2023 - 12:38   quote  deeplink  
Een speler die op meerdere posities uit de voeten kan. Wat dat betreft is het wel een logische aankoop met het oog op de competitie, beker en Europees voetbal komend seizoen.
Persoonlijk hoop ik wel dat hij primair als rechts buiten is gehaald, op die positie is hij denk ik wel een vooruitgang op wat we momenteel hebben. En dat er dan voor de links buiten en 10 positie nog wel nieuwe spelers bij gaan komen.
Stylzz
 Stylzz - maandag 24 juli 2023 - 12:43   quote  deeplink  
Ik denk dat hij qua inzicht en passing de beste optie die we hebben voor de tien is op dit moment.
Joboo50
 Joboo50 - maandag 24 juli 2023 - 12:47   quote  deeplink  
Is met FC antwerp ook kampioen geworden dus weet wat winnen is 😁😁
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 24 juli 2023 - 13:00   quote  deeplink  
Alleen medische keuring nog de rest is rond
CobusIII
 CobusIII - maandag 24 juli 2023 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2023 - 13:00 schreef RenatoBos het volgende:
Alleen medische keuring nog de rest is rond
Ik hoop dat hij er doorheen komt met zijn narcolepsie....
DMD
 DMD - maandag 24 juli 2023 - 13:05   quote  deeplink  
Beste tijden heeft hij gekend onder Slot. Ik hoop op een Til scenario waarin Slot precies weet hoe hij het maximale rendement uit de speler haalt.

Grootste voordeel is dat hij in de kleine ruimte beter uit de voeten kan dan Szymanski.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 juli 2023 door DMD --
piet de paler
 piet de paler - maandag 24 juli 2023 - 13:26   quote  deeplink  
Effe kijken staan de cirkel zagen al aan .........

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 juli 2023 door piet de paler --
Stylzz
 Stylzz - maandag 24 juli 2023 - 13:28   quote  deeplink  
https://www.voetbaldiepte.nl/transferanalyses/1406162_analyse-waarom-calvin-stengs-alles-is-wat-feyenoord-nodig-heeft
piet de paler
 piet de paler - maandag 24 juli 2023 - 13:28   quote  deeplink  
Even de commentaren gescand ....kunnen we zeggen goede aankoop ?
piet de paler
 piet de paler - maandag 24 juli 2023 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Kijk hier kan ik wat mee
Bedankt
VVout
 VVout - maandag 24 juli 2023 - 13:44   quote  deeplink  
Welkom Stengs, aan de bak.
piet de paler
 piet de paler - maandag 24 juli 2023 - 13:49   quote  deeplink  
Zou hij snel in te passen zijn ?
DMD
 DMD - maandag 24 juli 2023 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2023 - 13:28 schreef piet de paler het volgende:
Even de commentaren gescand ....kunnen we zeggen goede aankoop ?
Kan je eigenlijk pas na een jaar weten ;). Maar ik snap zelf de aankoop wel eerlijk gezegd.
VVout
 VVout - maandag 24 juli 2023 - 13:50   quote  deeplink  
Kent Slot en zijn denkwijze, als de benen ook willen.
CobusIII
 CobusIII - maandag 24 juli 2023 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2023 - 13:28 schreef piet de paler het volgende:
Even de commentaren gescand ....kunnen we zeggen goede aankoop ?
Wat mij betreft wel, helemaal als Slot hem aan de praat krijgt
coenjo
 coenjo - maandag 24 juli 2023 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2023 - 11:40 schreef bijft007 het volgende:
Geloof er niet in,, maar laat me nu hopelijk verassen,, was ooit wel groot talent uiteraard
Geen keus ook we moeten mee doen😆,, mag wel hopen nie blij blijft
hoe lang geleden heb je hem zien voetballen dan?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 24 juli 2023 - 15:00   quote  deeplink  
Hij is er nog niet, maar goed, als het rond is, welkom. Voetballend was hij met name bij AZ wat ik van hem gezien hem een versterking. Mijn vraagtekens zitten in een aantal dingen. Is hij beslissend genoeg? Is hij fysiek sterk genoeg? En kan hij mee in de speelstijl van Feyenoord (inclusief drukzetten)? Het een kan deels gecompenseerd worden met het ander (Szymanski was fysiek ook minder).

En dat Slot hem goed kent is zowel een voordeel als een nadeel. De spelers uit zijn koker zijn wisselend succesvol geweest. En je kunt je afvragen of hij (en Te Kloese) niet een te groot stempel drukt binnen Feyenoord. Maar goed, das een andere discussie.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 24 juli 2023 - 15:06   quote  deeplink  
En tis ook nog steeds de vraag voor welke positie hij vooral gehaald wordt. Voor 10 zou je zeggen. Maar misschien ook wel mede voor rechts. En is 10 dan voldoende bezet? Zeker nu Bullaude nog wat tegenvalt? Moet eigenlijk nog wel wat bij, maar dat is dan misschien Ivanusec, die zowel op links als op 10 kan.

En daarnaast nog een vervanger voor Danilo (als die echt vertrekt). Dus 3 aanwinsten lijken in ieder geval nog logisch (inclusief Stengs). Misschien meer, vage onbevestigde verhalen gaan dat Feyenoord nog kijkt voor een 1 op 1 vervanger van Kokcu, nog een aanvaller en nog een rechtsback. Veel zal ook afhankelijk zijn van wat er nog vertrekt. Ook in de breedte.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 24 juli 2023 - 15:09   quote  deeplink  
Stengs en Ivanusec zijn wel vooral spelers die in de bal komen natuurlijk. Zou ook wel lekker zijn als je wat diepte en snelheid in je spel kan brengen/houden. Dus wellicht dat daar nog naar gekeken wordt. Al is wellicht Minteh precies daarvoor al gehaald. En zeker Paixao heeft het ook natuurlijk.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 24 juli 2023 - 15:20   quote  deeplink  
Nog ter aanvulling, hij heeft vorig jaar ook regelmatig als centrale middenvelder gespeeld, als 8 zeg maar, dus een meer opbouwende rol, dan een pure 10. Dus in die zin is hij misschien zelfs (deels) een opvolger van Kokcu.
R()b
 R()b - maandag 24 juli 2023 - 15:31   quote  deeplink  
Daar komen de kutsitejes al met afgunst.
Prima speler van naam, of het uit de verf komt onder Slot, vast wel :-)
coenjo
 coenjo - maandag 24 juli 2023 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2023 - 15:20 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Nog ter aanvulling, hij heeft vorig jaar ook regelmatig als centrale middenvelder gespeeld, als 8 zeg maar, dus een meer opbouwende rol, dan een pure 10. Dus in die zin is hij misschien zelfs (deels) een opvolger van Kokcu.
zerrouki, wieffer, stengs zal het dan worden ga ik vanuit
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 24 juli 2023 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2023 - 15:36 schreef coenjo het volgende:

[..]

zerrouki, wieffer, stengs zal het dan worden ga ik vanuit
Zou goed kunnen. Vraag me wel nog steeds af of die eerste 2 samen kunnen spelen. In die zin dat ze voldoende verschillend zijn. En dat het middenveld als geheel dynamisch genoeg is.

Qua types wil je misschien eerder Timber of Van den Belt naast Wieffer en Stengs. Maar goed, veel valt en staat met het niveau spelers halen natuurlijk. Dus het lijkt me inderdaad meer voor de hand liggend dat Slot voorlopig met Zerrouki gaat beginnen.
Alexmem
 Alexmem - maandag 24 juli 2023 - 17:20   quote  deeplink  
Ik verwacht dat Zerrouki normaliter de 6 is. Wieffer en Timer strijden om 8. Stengs de 10. Maar met Stengs heb je ineens veel meer opties. En dat is toch geweldig nieuws! Als we deze gast 3 jaar terug hadden gehaald dan was t dak eraf gegaan.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 24 juli 2023 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2023 - 17:20 schreef Alexmem het volgende:
Ik verwacht dat Zerrouki normaliter de 6 is. Wieffer en Timer strijden om 8. Stengs de 10. Maar met Stengs heb je ineens veel meer opties. En dat is toch geweldig nieuws! Als we deze gast 3 jaar terug hadden gehaald dan was t dak eraf gegaan.
Daar sluit ik me volkomen bij aan.
Slot cs. zijn geen koekenbakkers. Ik
CobusIII
 CobusIII - maandag 24 juli 2023 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2023 - 17:20 schreef Alexmem het volgende:
Ik verwacht dat Zerrouki normaliter de 6 is. Wieffer en Timer strijden om 8. Stengs de 10. Maar met Stengs heb je ineens veel meer opties. En dat is toch geweldig nieuws! Als we deze gast 3 jaar terug hadden gehaald dan was t dak eraf gegaan.
Ik denk dat van der Belt ook mee gaat strijden om de 8 positie. Die brengt weer wat meer dynamiek in het spel. Daarnaast wordt het een erg lang seizoen, dus ik denk dat Slot ook wel eens wat meer kan gaan rouleren in vergelijk met vorig seizoen. Redenen hiervoor zijn; de tegenstander (aanvallend spelen of verdedigend), rust geven aan spelers, blessures opvangen.
coenjo
 coenjo - maandag 24 juli 2023 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2023 - 15:58 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Zou goed kunnen. Vraag me wel nog steeds af of die eerste 2 samen kunnen spelen. In die zin dat ze voldoende verschillend zijn. En dat het middenveld als geheel dynamisch genoeg is.

Qua types wil je misschien eerder Timber of Van den Belt naast Wieffer en Stengs. Maar goed, veel valt en staat met het niveau spelers halen natuurlijk. Dus het lijkt me inderdaad meer voor de hand liggend dat Slot voorlopig met Zerrouki gaat beginnen.
ik denk het wel hoor, wieffer past zich wel aan, de passing vooruit is zerrouki zijn specialiteit en ook die van stengs
stengs is dynamisch geworden en is niet te vergelijken als speler bij az
timber haalt de snelheid uit het spel vind ik. die speelde bij mij niet als er geen blessures zijn. vd belt weet ik niet, die kan misschien ook nog verrassen idd
Stylzz
 Stylzz - maandag 24 juli 2023 - 17:44   quote  deeplink  
zondag ff bekijken of ie mee
Kan komen
Zal morgen wel gepresenteerd worden
bijft007
 bijft007 - maandag 24 juli 2023 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2023 - 14:31 schreef coenjo het volgende:

[..]

hoe lang geleden heb je hem zien voetballen dan?
Dit seizoen heel aftoe uitgezonden op veelal 4e kanaal espn, ook al zie je dat hij wel mooie pass heeft, Tis echt nog steeds n slapzak vind ik, zn karakter zit zn talent wat hij echt wel heeft in de weg,, je zou het n mooi weer voetballer kunnen noemen, of dat te makkelijk denkende, iets wat Bruins en Larsson ook hadden om maar 2 voorbeelden te noemen,, ook bij az had hij dat hoor in zn beste periode, waar je toch dacht als topclub van Ahh net niet zeg maar, maar t andere moment schoot hij weer is fraai ineens raak of met geweldig buitenkantje rechts speler voor de goal

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 juli 2023 door bijft007 --
bijft007
 bijft007 - maandag 24 juli 2023 - 17:59   quote  deeplink  
Maar pluspunt vind ik dan ook wel weer een Nederlandse jongen erbij, maar blijft weer hopen hij t echt oppikt en stap kan maken, maar denk dus dat zn karakter t in de weg zit
bijft007
 bijft007 - maandag 24 juli 2023 - 18:10   quote  deeplink  
Zou trouwens die kroat nu defintief van de baan dan zijn, of is dit ook meer vervanger bullaude of weer extra optie voor de 10 of 8 geen idee eigenlijk
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 24 juli 2023 - 18:20   quote  deeplink  
Suleyman Ozturk van VI heeft veel wedstrijden van Antwerp gezien en zegt dat Stengs een topaanwinst is. "Zet druk, verovert bal terug bij balverlies, is fysiek enorm vooruit gegaan.
absolute versterking. Meerdere posities inzetbaar, heeft o.a. op de 8 positie alleen maar goede wedstrijden laten zien. Past perfect in dit Fyenoord, creatief, overzicht, slimme passing. Ook een gedroomde spits."

Neem ik deze woorden toc 10 keer serieuzer.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3167
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Calvin Stengs topic









0.0090200