BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Ajax DNA: Een identiteitscrisis

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 03 september 2023 - 17:48   quote  deeplink  
We kennen het allemaal, dat Ajax gevoel. Het gevoel waar debutanten uit de jeugd scoren bij hun debuut. Het Ajax waar spelers worden opgeleid en voor veel geld verkocht worden. En de spelers die Ajax aantrekt, zijn vaak toverwerkjes van scouts die Ajax overal ter wereld rondlopen.

Dit en zoveel meer maakt toch dat ultieme Ajax gevoel. Op het veld is het dan vaak oogstrelend voetbal met positiewisselingen en een hoop branie, soms tegen het arrogante aan. Maar aan het einde van de rit ademt Ajax altijd weer Ajax en Cruijff.

Tot zover bijna de romance die Ajax heet.

Laten we gewoon eens een tijdje terug gaan. Het opstappen van hoofd jeugdopleiding Wim Jonk. Ajax had in die fase nog relatief weinig te besteden, maar wat er altijd goed was, was de doorstroming naar het eerste en in meerdere jeugdelftallen zat er flink wat talent aan te komen.

Sinds het moment dat Jonk weg is gegaan, zijn er zeker nog spelers doorgebroken, maar is de realiteit wel dat de jonge gasten steeds minder kansen krijgen en eigenlijk het belangrijkste, het niveau van de jeugd gaat drastisch omlaag en het voorbeeld is in Alkmaar belandt. Dit is gewoonweg een stuk DNA verliezen en dat doet pijn.

Nu heeft Overmars het altijd voor elkaar gekregen om een grote en heftige club rustig te krijgen en te houden, ook als er van buitenaf even paniek gebracht moest worden. Ajax behield op zijn veld het DNA en ook vanuit de scouting zagen we geregeld creatieve pareltjes in ons elftal, met geweldige seizoen tot gevolg.

Nu wisten we allemaal, een keer houdt dat succes op en bouw je weer op. Helemaal goed, dat is Ajax en is onderdeel van dat Ajax DNA. Echter, één dickpick betekende niet alleen grensoverschrijdend gedrag, een dickpick zorgde ervoor dat Ajax zo hard zijn eigen kont geneukt werd, dat het erna door de pijn niet meer in staat was zich te herpakken en een masker op deed. Misschien van de pijn, misschien uit onmacht.

Mensen hebben de leiding die niets met Ajax of een voetbalbedrijf hebben. Er hebben mensen toezicht die niet eens wisten hoe ze een spoorwegnetwerk moesten laten functioneren en we krijgen een Duitser bij wie het duidelijk was dat hij een totaal andere wijze hanteert, dan waar Ajax naar snakt.

Met dat betreft haalt Ajax met Alex Kroese straks een goede directeur binnen met verstand van voetbal. Samen met Menno Geelen dan waarschijnlijk de enige die snapt wat er moet gebeuren. Maar nog altijd zullen er dan teveel mensen zijn, die het Ajax DNA slechts hebben opgeslagen in de databank, maar niet waar het hoort. Op het veld en bovenin de club.

Ik merk aan alles, ik voel me niet verbonden met dit Ajax. Een of 2 mindere seizoen mag, maar je identiteit mag je nooit, maar dan ook nooit verliezen.

En dat moest ik gewoon even kwijt. ;-)
Pietje
 Pietje - zondag 03 september 2023 - 18:41   quote  deeplink  
Wat een prachtig stuk heb je geschreven en gepost, Loetje. Het is mij uit het hart gegrepen. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Ajax, althans een "normaal" Ajax staat bol van de branie, flair, arrogantie, dominantie, creativiteit, gogme, bluf, rushes langs de zijlijn, brutaliteit. Een tegenstander stond bij voorbaat al met 1-0 achter.

En wat zagen we vandaag? Inderdaad: 11 angsthazen en ook de invallers bleken angsthazen te zijn. Als je niet beter wist dacht je dat TOP Oss aan het voetballen was tegen Fortuna.

Er zijn lukraak iets van 12 nieuwe spelers gekocht uit het netwerk van Mislintat waar ik nog nooit van gehoord had en niet alleen ik.

Waarom hoorde je de RvC toen niet? Zeer vreemd. Het Ajax van vanmiddag is niet mijn Ajax en zal, als het niet oppast ergens in de middenmoot eindigen. En daar hoort eigenlijk ook een middelmatige ploeg vol stumper.

Misschien wat overdreven, maar dat moest ik (ook) even kwijt.
Ik ben boos en verdrietig hoe een stelletje buitenstaanders mijn club naar de ratsmodee proberen te helpen.
Loetje
 Loetje - zondag 03 september 2023 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2023 - 18:41 schreef Pietje het volgende:
Wat een prachtig stuk heb je geschreven en gepost, Loetje. Het is mij uit het hart gegrepen. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Ajax, althans een "normaal" Ajax staat bol van de branie, flair, arrogantie, dominantie, creativiteit, gogme, bluf, rushes langs de zijlijn, brutaliteit. Een tegenstander stond bij voorbaat al met 1-0 achter.

En wat zagen we vandaag? Inderdaad: 11 angsthazen en ook de invallers bleken angsthazen te zijn. Als je niet beter wist dacht je dat TOP Oss aan het voetballen was tegen Fortuna.

Er zijn lukraak iets van 12 nieuwe spelers gekocht uit het netwerk van Mislintat waar ik nog nooit van gehoord had en niet alleen ik.

Waarom hoorde je de RvC toen niet? Zeer vreemd. Het Ajax van vanmiddag is niet mijn Ajax en zal, als het niet oppast ergens in de middenmoot eindigen. En daar hoort eigenlijk ook een middelmatige ploeg vol stumper.

Misschien wat overdreven, maar dat moest ik (ook) even kwijt.
Ik ben boos en verdrietig hoe een stelletje buitenstaanders mijn club naar de ratsmodee proberen te helpen.
Weetje, of die ploeg middelmatig is weten we niet. Spelers moeten wennenz acclimatiseren en nog zoveel meer. Maar het feit dat Steijn nu pas zijn voorbereiding start, zegt wel veel. En niet met aankopen die hij graag had willen zien, want het is volstrekt langs hem heen gegaan zoals ik net hoorde op de persconferentie.

Maar los van dit alles, ook Ajax kan falen ergens in. Maar wel allemaal binnen je eigen identiteit. Ajax is een van de weinige clubs die echt een eigen identiteit heeft en daar zijn we trots op. Die lijkt gewoon niet meer te bestaan. Niet in de jeugd, niet op het veld bij het eerste en niet bovenin de club. En dat is wat ik zeer ernstig vind.

En dat in anderhalf jaar he
Pietje
 Pietje - zondag 03 september 2023 - 19:03   quote  deeplink  
Klopt Loetje, wat je schrijft.
En daarom heb ik het ridicule transfersysteem hier al een aantal keren aan de kaak gesteld. In de meeste landen is de competitie gaande, maar de clubs weten niet hoe hun selectie eruit gaat zien. Bovendien, waarom uitzonderingen? Engeland? Turkije? En god weet welke landen nog meer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 september 2023 door Pietje --
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 03 september 2023 - 19:47   quote  deeplink  
Mooi gezegd Loetje en Pietje, het doet pijn aan de ogen maar vooral in het hart.
Passanten mogen nooit aan je DNA komen!!!
Zolang we geen clubmensen hebben als hoofd jeugdopleiding, TD , AD wordt het niks.
Het gaat maanden duren voor je zoveel nieuwe spelers tot een team hebt gesmeed en dan nog weet je niet of dat het niveau is wat we willen.
Ik zou toch pleiten voor jongens als Vos omdat die het juiste DNA hebben en weten wat er gevraagd wordt.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 september 2023 door bertus bikkel --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 03 september 2023 - 20:39   quote  deeplink  
Goed stuk history Loetje, idd is het Ajax gevoel weg op dit moment, wat ik zag was een vreemdelingen ploeg waar ik helemaal niets mee had, het tenue was voor mij herkenbaar meer niet
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 04 september 2023 - 13:24   quote  deeplink  
Het is een groot drama. Allemaal mensen die niets met Ajax hebben, maar alleen daar zitten om belangrijk te zijn, die geen verstand van voetbal hebben, die bepalen alles bij Ajax.

Onvoorstelbaar hoe Ajax als een magneet werkt en we de verkeerde mensen op de verekeerde posities hebben zitten. De RVC is een lachwekkend groepje incompetente mensen. Ook die duitse barman, heeft me niet kunnen overtuigen met zijn aankopen en zijn gelul. Hij doet zijn best, maar dit is allemaal Ajax onwaardig. Jonk en Bergkamp die wilde de opleiding weer elan geven, nu is de opleiding dood. Wat ik nu zie is geen Ajax meer, zoals ik dat kende.

Loetje heeft het heel mooi beschreven!
p111
 p111 - maandag 04 september 2023 - 15:09   quote  deeplink  
Mijn kritiek is de TD had een Nederlander moeten zijn .De algemeen directeur had Molenaar moeten zijn en Jonk dan terug als Hoofd jeugdopleidingen. Sneijder en v/d Vaart en Huntelaar in de scouting dan schieten we aardig op.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 05 september 2023 - 10:35   quote  deeplink  
Prachtig stuk tekst en voel het precies zo.
Dacht ff dat je het gekopieerd had van Eide!

Waar is Eide eigenlijk??
Pietje
 Pietje - dinsdag 05 september 2023 - 10:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2023 - 10:35 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Prachtig stuk tekst en voel het precies zo.
Dacht ff dat je het gekopieerd had van Eide!

Waar is Eide eigenlijk??
Stuur Eide een PB'tje, dan kan hij het jouzelf vertellen.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 05 september 2023 - 16:30   quote  deeplink  
https://www.bd.nl/nederlands-voetbal/louis-van-gaal-over-wereldtitel-lionel-messi-allemaal-vooropgezet-spel~a59d49cc/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 05 september 2023 - 16:31   quote  deeplink  
Dat was niet de link die ik wilde delen, hetgeen ik wou delen was de speech van Louis van Gaal, over en voor Michael van Praag...tranen in m'n ogen.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 05 september 2023 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2023 - 10:51 schreef Pietje het volgende:

[..]

Stuur Eide een PB'tje, dan kan hij het jouzelf vertellen.
Ohjee...niks naars hoop ik 🙄
Pietje
 Pietje - dinsdag 05 september 2023 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2023 - 16:32 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Ohjee...niks naars hoop ik 🙄
Nee, voor zover mij bekend niet.
Maar het lijkt me niet correct hier over hem te praten. Dat moet Eide zelf doen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 06 september 2023 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2023 - 16:45 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nee, voor zover mij bekend niet.
Maar het lijkt me niet correct hier over hem te praten. Dat moet Eide zelf doen.
Hij heeft op mij niet gereageerd
Pietje
 Pietje - woensdag 06 september 2023 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2023 - 16:55 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hij heeft op mij niet gereageerd
Dat is jammer, maar heb geduld!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 06 september 2023 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2023 - 18:01 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is jammer, maar heb geduld!
Is al een hele poos geleden Pietje
Pietje
 Pietje - woensdag 06 september 2023 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2023 - 18:34 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Is al een hele poos geleden Pietje
Tja, dan weet ik het ook níet.
Ik vind het niet correct om met jou over hem te praten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 06 september 2023 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2023 - 19:05 schreef Pietje het volgende:

[..]

Tja, dan weet ik het ook níet.
Ik vind het niet correct om met jou over hem te praten.
Dan moet je dit niet doen, ik hoop alleen dat het hem goed gaat
nummer10
 nummer10 - woensdag 06 september 2023 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2023 - 19:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dan moet je dit niet doen, ik hoop alleen dat het hem goed gaat
Eens
nummer10
 nummer10 - woensdag 06 september 2023 - 21:57   quote  deeplink  
Nou het nieuwe bestuur zal ook bekend zijn als grootaandeel houder.. maar ook daar zie ik namen van wat moeten ermee en dan bedoel ik niet de oud Ajacieden maar een vvd rat 🤣

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 september 2023 door nummer10 --
remco k
 remco k - donderdag 07 september 2023 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2023 - 21:57 schreef nummer10 het volgende:
Nou het nieuwe bestuur zal ook bekend zijn als grootaandeel houder.. maar ook daar zie ik namen van wat moeten ermee en dan bedoel ik niet de oud Ajacieden maar een vvd rat 🤣
Dus iemand van de vvd is meteen een rat?

Jij kent de beste persoon en weet wat hij ter tafel brengt zakelijk gezien?
nummer10
 nummer10 - donderdag 07 september 2023 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 september 2023 - 10:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus iemand van de vvd is meteen een rat?

Jij kent de beste persoon en weet wat hij ter tafel brengt zakelijk gezien?
Kerel zie mijn lach poppetje... Als je dit ziet overigens op dit forum, geen idee..
AkaS
 AkaS - donderdag 07 september 2023 - 10:58   quote  deeplink  
Volgens mij is hij de man van.... En zij is volgens mij wel helemaal oke!
nummer10
 nummer10 - donderdag 07 september 2023 - 11:04   quote  deeplink  
Klopt de man van de lijsttrekker van de vvd.. of zij ok is, geen idee... Politiek heeft het bij mij een beetje afgedaan, ongeacht welke politieke partij
Pietje
 Pietje - donderdag 07 september 2023 - 12:58   quote  deeplink  
Ik las zojuist een artikeltje dat Ajax twee oud-Ajacieden (Edo Ophof en Pim van Dord) heeft benoemd in de bestuursraad. Kan iemand mij uitleggen wat de "macht" is van die bestuursraad. Kunnen zij iemand of een instantie terugfluiten? Bijvoorbeeld dametje Lenderink?
remco k
 remco k - vrijdag 08 september 2023 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 september 2023 - 12:58 schreef Pietje het volgende:
Ik las zojuist een artikeltje dat Ajax twee oud-Ajacieden (Edo Ophof en Pim van Dord) heeft benoemd in de bestuursraad. Kan iemand mij uitleggen wat de "macht" is van die bestuursraad. Kunnen zij iemand of een instantie terugfluiten? Bijvoorbeeld dametje Lenderink?
De bestuursraad treedt namens de vereniging Ajax op als grootaandeelhouder. Met 73 procent van de aandelen heeft de bestuursraad een beslissende stem in aandeelhoudersvergaderingen. Ook benoemt de bestuursraad de leden van de raad van commissarissen, die op hun beurt toezicht houden op de directie van Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 08 september 2023 door remco k --
Pietje
 Pietje - vrijdag 08 september 2023 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 september 2023 - 16:24 schreef remco k het volgende:

[..]

De bestuursraad treedt namens de vereniging Ajax op als grootaandeelhouder. Met 73 procent van de aandelen heeft de bestuursraad een beslissende stem in aandeelhoudersvergaderingen. Ook benoemt de bestuursraad de leden van de raad van commissarissen, die op hun beurt toezicht houden op de directie van Ajax.
Dus hun invloed is eigenlijk behoorlijk groot.
Ik kende wel de bestuursraad in het bedrijfsleven en in de ambtenarij, maar niet in de sportwereld in zijn algemeenheid en in de voetballerij in het bijzonder.
Weer wat geleerd dus.
Dank voor je toelichting!
remco k
 remco k - vrijdag 08 september 2023 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 september 2023 - 19:13 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dus hun invloed is eigenlijk behoorlijk groot.
Ik kende wel de bestuursraad in het bedrijfsleven en in de ambtenarij, maar niet in de sportwereld in zijn algemeenheid en in de voetballerij in het bijzonder.
Weer wat geleerd dus.
Dank voor je toelichting!
Altijd goed, maar volgens mij niet heel anders in het bedrijfsleven dan hier toch? Althans bij onze organisatie redelijk identieke manier van werken.
Pietje
 Pietje - vrijdag 08 september 2023 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 september 2023 - 20:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Altijd goed, maar volgens mij niet heel anders in het bedrijfsleven dan hier toch? Althans bij onze organisatie redelijk identieke manier van werken.
Het principe zou inderdaad hetzelfde moeten zijn, maar de belangen zijn wat anders (commercieel ten opzichte van sportiviteit), wat afwijkend. Ik verwachtte het niet bij een sportclub. Daardoor begon ik wat te twijfelen. Maar ja, Ajax is natuurlijk naast een sportclub natuurlijk ook een beursgenoteerd bedrijf. Ik had het kunnen weten.
remco k
 remco k - zondag 10 september 2023 - 08:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 september 2023 - 22:06 schreef Pietje het volgende:

[..]

Het principe zou inderdaad hetzelfde moeten zijn, maar de belangen zijn wat anders (commercieel ten opzichte van sportiviteit), wat afwijkend. Ik verwachtte het niet bij een sportclub. Daardoor begon ik wat te twijfelen. Maar ja, Ajax is natuurlijk naast een sportclub natuurlijk ook een beursgenoteerd bedrijf. Ik had het kunnen weten.
Uiteindelijk telt het commerciële doel tegenwoordig bij veel clubs ook zwaarder dan sportief hè. Zeker om structureel mee te kunnen blijven doen.
Pietje
 Pietje - zondag 10 september 2023 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 september 2023 - 08:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Uiteindelijk telt het commerciële doel tegenwoordig bij veel clubs ook zwaarder dan sportief hè. Zeker om structureel mee te kunnen blijven doen.
Helemaal eens hoor. Vooral dat laatste!
remco k
 remco k - dinsdag 12 september 2023 - 17:40   quote  deeplink  
Voor de liefhebbers.

Op de app voetbal.nl kun je van Ajax van alle teams de uitslagen en standen zien.

Zo kun je mooi zien dat de o13-1 van Ajax met 13-0 verloren heeft in de competitie van az o13-1. Ook een hoop teams die wel winnen hoor. Maar deze viel me even op.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 12 september 2023 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 september 2023 - 17:40 schreef remco k het volgende:
Voor de liefhebbers.

Op de app voetbal.nl kun je van Ajax van alle teams de uitslagen en standen zien.

Zo kun je mooi zien dat de o13-1 van Ajax met 13-0 verloren heeft in de competitie van az o13-1. Ook een hoop teams die wel winnen hoor. Maar deze viel me even op.
👍
nummer10
 nummer10 - dinsdag 12 september 2023 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 september 2023 - 17:40 schreef remco k het volgende:
Voor de liefhebbers.

Op de app voetbal.nl kun je van Ajax van alle teams de uitslagen en standen zien.

Zo kun je mooi zien dat de o13-1 van Ajax met 13-0 verloren heeft in de competitie van az o13-1. Ook een hoop teams die wel winnen hoor. Maar deze viel me even op.
Thx voor deze tip
Pietje
 Pietje - woensdag 13 september 2023 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 september 2023 - 17:40 schreef remco k het volgende:
Voor de liefhebbers.

Op de app voetbal.nl kun je van Ajax van alle teams de uitslagen en standen zien.

Zo kun je mooi zien dat de o13-1 van Ajax met 13-0 verloren heeft in de competitie van az o13-1. Ook een hoop teams die wel winnen hoor. Maar deze viel me even op.
Wat super leuk. Bedankt voor de tip Remco.
AkaS
 AkaS - vrijdag 15 september 2023 - 09:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 september 2023 - 17:40 schreef remco k het volgende:
Voor de liefhebbers.

Op de app voetbal.nl kun je van Ajax van alle teams de uitslagen en standen zien.

Zo kun je mooi zien dat de o13-1 van Ajax met 13-0 verloren heeft in de competitie van az o13-1. Ook een hoop teams die wel winnen hoor. Maar deze viel me even op.
Schokkend hoor dat Ajax met zo´n giga verschil verliest van een provincieclub!!!

Kan het zijn dat de spelertjes van Ajax een paar jaar jonger waren dan die van AZ? Anders zou dit een wake-up call moeten zijn...
remco k
 remco k - zondag 17 september 2023 - 02:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 september 2023 - 09:54 schreef AkaS het volgende:

[..]

Schokkend hoor dat Ajax met zo´n giga verschil verliest van een provincieclub!!!

Kan het zijn dat de spelertjes van Ajax een paar jaar jonger waren dan die van AZ? Anders zou dit een wake-up call moeten zijn...
Nee in deze lichting is dat vergelijkbaar
AkaS
 AkaS - maandag 18 september 2023 - 09:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 september 2023 - 02:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee in deze lichting is dat vergelijkbaar
nog erger dan Remco, we zijn heel hard aan het afglijden!
remco k
 remco k - maandag 18 september 2023 - 13:23   quote  deeplink  
De 13-1 en de 13-2 zaterdag ook weer verloren. Van Vitesse en nac.
remco k
 remco k - maandag 18 september 2023 - 13:24   quote  deeplink  
De 14-1 verloren van psv.
remco k
 remco k - maandag 18 september 2023 - 13:24   quote  deeplink  
De 16-1 verloren van twente
remco k
 remco k - maandag 18 september 2023 - 13:24   quote  deeplink  
De 17-1 gelijk tegen Feyenoord.
remco k
 remco k - maandag 18 september 2023 - 13:25   quote  deeplink  
Van de 7 teams in de middenbouw winnen er 2. De rest wint niet.
nummer10
 nummer10 - maandag 18 september 2023 - 14:50   quote  deeplink  
Was het niet zo dat ze vanuit de jeugd niet perse voor resultaat gingen maar meer voor het individu ?
Scout2
 Scout2 - maandag 18 september 2023 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 september 2023 - 14:50 schreef nummer10 het volgende:
Was het niet zo dat ze vanuit de jeugd niet perse voor resultaat gingen maar meer voor het individu ?
Ook zoiets doms, resultaat geeft het individu toch vertrouwen en een boost.
nummer10
 nummer10 - maandag 18 september 2023 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 september 2023 - 15:16 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Ook zoiets doms, resultaat geeft het individu toch vertrouwen en een boost.
Tjah maar volgens mij is dit al wel ingevoerd toen jonk de jeugd deed ? Of er voor al 🤔 jonk was immers techniek trainer als ik me niet vergis
nummer10
 nummer10 - maandag 18 september 2023 - 16:25   quote  deeplink  
https://youtu.be/3T97ADvduUM?si=l4Njgb3sX9wV3XnZ
Scout2
 Scout2 - maandag 18 september 2023 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 september 2023 - 15:41 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Tjah maar volgens mij is dit al wel ingevoerd toen jonk de jeugd deed ? Of er voor al 🤔 jonk was immers techniek trainer als ik me niet vergis
Ik weet niet wie het ingevoerd heeft, ik persoonlijk vind het een dom iets.
Resultaat en progressie van het individu zitten toch aan elkaar vast.
remco k
 remco k - maandag 18 september 2023 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 september 2023 - 15:16 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Ook zoiets doms, resultaat geeft het individu toch vertrouwen en een boost.
Nou dat is echt volkomen logisch en ook in de lijn met de visie van Cruijff.

Alleen zag je zeker in de onderbouw en middenbouw dat de Ajax teams als of vrijwel altijd wonnen. En dat is nu echt significant anders.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5986
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Ajax DNA: Een identiteitscrisis









0.0112640