BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Showbiz / TV / Film / Gouden Kooi / topic: Goede morgen

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: GoudenKooi Nieuws
draakje
 draakje - donderdag 19 juni 2008 - 11:09   quote  deeplink  
Ik heb gisteren mijn haar een beetje verkeerd gestyled. Ik lijk wel een plumeau. Ik denk dat ik vandaag de luxaflex maar eens ga schoonmaken, dat moet lukken met dit kapsel.
yvonne
 yvonne - donderdag 19 juni 2008 - 11:17   quote  deeplink  
whahahahaha, ach ja, je kan ze ook buiten in de regen leggen en er zelf bij gaan staan, krijg je je kapsel weer in model;-)
seya@headliner
 seya@headliner - donderdag 19 juni 2008 - 11:20   quote  deeplink  
verwijderd

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 juni 2008 door seya@headliner --
yvonne
 yvonne - donderdag 19 juni 2008 - 11:26   quote  deeplink  
he jakkie seya, ik hoop dat de volgende ab wel aanslaat, vind dit nix om te lezen, mijn kat liet ook alles lopen, en nu ga ik niet verder;-(((((((((((

ja het bezoek ging redelijk, was niet tamara bij hoor, dat mag alleen op het kantoor van de firma
draakje
 draakje - donderdag 19 juni 2008 - 11:29   quote  deeplink  
Och, wat naar Seya. En dan pas 2 jaar. Maar ja, mijn eerste katje is ook een keer heel ziek geweest. Was toen ook pas 2. Moest aan het infuus enzo, allemaal heel vervelend, maar ze is er weer helemaal bovenop gekomen. Dusss, misschien valt het reuze mee.
draakje
 draakje - donderdag 19 juni 2008 - 11:29   quote  deeplink  
Wat bedoel je trouwens met AB? Ik ben niet zo goed in afko´s.
draakje
 draakje - donderdag 19 juni 2008 - 11:32   quote  deeplink  
Mijn katje - zo herinner ik me nu - had toen ook een ontstoken bekkie. Er kwamen lange draden slijm uit.
yvonne
 yvonne - donderdag 19 juni 2008 - 11:33   quote  deeplink  
ab= anti biotica
draakje
 draakje - donderdag 19 juni 2008 - 11:34   quote  deeplink  
Aha.
yvonne
 yvonne - donderdag 19 juni 2008 - 11:35   quote  deeplink  
ik moet ook wel eens denken hoor, ab = ook afstandsbediening;-)
draakje
 draakje - donderdag 19 juni 2008 - 11:37   quote  deeplink  
Ja, of Afschuwelijk Beklemmend.
seya@headliner
 seya@headliner - donderdag 19 juni 2008 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 - 11:37 schreef draakje het volgende:
Ja, of Afschuwelijk Beklemmend.


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 juni 2008 door seya@headliner --
Izz@headliner
 Izz@headliner - donderdag 19 juni 2008 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 - 12:17 schreef seya@headliner het volgende:

[..]

Ja dat vind ik dit ook (met die poes bedoel ik)
Iedereen gaat het weekend weg, dus ik ben alleen.
Ze laat niks met zich doen, moet haar helemaal in een handdoek wikkelen, anders lig ik helemaal open. Dus twee mensen is handiger. Mijn buuf is bang voor katten, dus dat gaat 'm ook niet worden.
Maar ik denk dat ik maar voor AB in injektievorm kies, dat zal net iets makkelijk worden dan. Zal waarschijnlijk toch vocht moeten spuiten ook.
Ze snappen het niet he, die beestjes, dat je alleen maar goed wilt doen.
Mijn vingers vertonen allemaal kleine gaatjes. Ze zet vol haar tanden erin, als ik iets in dat bekje wil stoppen.
jak wat erg voor je katje. maar ff vraag wat is jouw AB? ik ken HA, ik ken DA, ik ken HB, maar AB is nieuw voor mij.
draakje
 draakje - donderdag 19 juni 2008 - 12:24   quote  deeplink  
Nou ja, ze voelt zich natuurlijk ellendig en dan komt er ook nog zo´n groot monster dat haar iets in haar bekkie wil stoppen. Daar zou ik als kat ook niet blij van worden. Maar jouw katten komen buiten hè? De mijne niet (veels te gevaarlijk hier) maar mijn katje kreeg dat toen ik een straatkat mee naar boven had genomen. Dus het zou best eens hetzelfde virus kunnen zijn. (ook vanwege dat ontstoken bekkie, zie boven). Nogmaals de mijne was er binnen een week weer bovenop.
seya@headliner
 seya@headliner - donderdag 19 juni 2008 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 - 12:24 schreef draakje het volgende:
Nou ja, ze voelt zich natuurlijk ellendig en dan komt er ook nog zo´n groot monster dat haar iets in haar bekkie wil stoppen. Daar zou ik als kat ook niet blij van worden. Maar jouw katten komen buiten hè? De mijne niet (veels te gevaarlijk hier) maar mijn katje kreeg dat toen ik een straatkat mee naar boven had genomen. Dus het zou best eens hetzelfde virus kunnen zijn. (ook vanwege dat ontstoken bekkie, zie boven). Nogmaals de mijne was er binnen een week weer bovenop.


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 juni 2008 door seya@headliner --
Caroline
 Caroline - donderdag 19 juni 2008 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 - 12:29 schreef draakje het volgende:

[..]

Sorry, ik snap er niks van.
Niet hier iig Draakje. seya, wat rot met je katje. Wel logisch dat ze niet wil eten met een ontstoken mond. Drinkt ze wel? Geef haar dan kattenmelk, daar zit redelijk wat voedingsstofen in en dat kan je iets vermengen met brinta. Toen ik stage liep in het asiel (ja dat heb ik ook gedaan, opleiding honden/kattenbesluit dus kan ooit voor mezelf beginnen) deden ze dat ook met katjes die nog niet zelf konden eten, te jong of ziek. Daardoor zou je evt ook gemalen (tussen 2 lepels) AB kunnen doen. Met spuiten moet je iedere dag terug, denk ik. Hoewel ik een katje hier (met astma) zelf mag spuiten maar dat komt omdat mijn dierenarts weet dat ik ook mensen mag spuiten. Haar longen zijn niet goed, zei je, stop dan met dwangvoederen. Als ze niet goed kan slikken kan het in de longen komen met alle gevolgen van dien en je maakt haar bang voor jou en gaat ze misschien wegkruipen. Een paar dagen zonder eten kan ze wel zonder drinken niet. De dierenarts heeft ook een tube pasta waar alle voedingstoffen inzitten misschien slikt ze dat makkelijker en ook dat kan je vermengen met kattenmelk. (geen gewone melk want dat is juist heel slecht voor katten. Veel succes en sterkte meissie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 juni 2008 door Caroline --
Izz@headliner
 Izz@headliner - donderdag 19 juni 2008 - 13:00   quote  deeplink  
nog steeds geen idee wat AB inhoud, kan iemand even bijlichten? wij hebben 5 katten op di moment maar nog nooit van AB gehoord.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 juni 2008 door Izz@headliner --
draakje
 draakje - donderdag 19 juni 2008 - 13:01   quote  deeplink  
Antibioticum
Izz@headliner
 Izz@headliner - donderdag 19 juni 2008 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 - 13:01 schreef draakje het volgende:
Antibioticum
thanks
draakje
 draakje - donderdag 19 juni 2008 - 15:03   quote  deeplink  
Hé, ik ben zo benieuwd hoe het met het katje van Seya gaat!
Caroline
 Caroline - donderdag 19 juni 2008 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 - 15:03 schreef draakje het volgende:
Hé, ik ben zo benieuwd hoe het met het katje van Seya gaat!
Ik ook Draakje, hield me echt bezig. We hebben volgende maand een bruiloft, white ty, dus ik stond met jurken passen echt aan dat kleine meissie te denken.(lees het poesenbeestje)
draakje
 draakje - donderdag 19 juni 2008 - 15:35   quote  deeplink  
Heb je een aardig jurkje op de kop weten te tikken?
Caroline
 Caroline - donderdag 19 juni 2008 - 15:37   quote  deeplink  
Nou wel 1 gezien maar bijna 600 euro dus ik moet vanavond vriendje even lief aankijken.
draakje
 draakje - donderdag 19 juni 2008 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 - 15:37 schreef Caroline het volgende:
Nou wel 1 gezien maar bijna 600 euro dus ik moet vanavond vriendje even lief aankijken.
Dan moet het wel een jurk zijn waar je na die bruiloft ook nog wat aan hebt. 600 euro voor een bruiloft is wel een beetje veel van het goede. Maar ja, ik ben dan ook heel erg arm.

Zat gisteren een tijdschrift door te bladeren en zag een aardig zomerjurkje. Niks bijzonders, gewoon een leuk floddertje. 2350 euro!
Caroline
 Caroline - donderdag 19 juni 2008 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 - 15:40 schreef draakje het volgende:

[..]

Dan moet het wel een jurk zijn waar je na die bruiloft ook nog wat aan hebt. 600 euro voor een bruiloft is wel een beetje veel van het goede. Maar ja, ik ben dan ook heel erg arm.

Zat gisteren een tijdschrift door te bladeren en zag een aardig zomerjurkje. Niks bijzonders, gewoon een leuk floddertje. 2350 euro!

Dat bedoel ik, dan is 600 toch niet veel? En ja aan de andere kant van de familie kan ik hem nog wel aan en dan verkopen op marktplaats.
Caroline
 Caroline - donderdag 19 juni 2008 - 16:11   quote  deeplink  
@Seya, ik hoop dat je even laat weten hoe het met je meissie gaat.
Caroline
 Caroline - donderdag 19 juni 2008 - 17:00   quote  deeplink  
Je zal dit wel weten maar de temperatuur van katten ligt hoger dan bij mensen. Bij katten is dit tussen 38.6 en 39.2. Een stuk hoger dan mensen 36.5-37.5 dus lijkt het al snel dat een katje koorts heeft. Ik voel meestal aan de oortjes of voetzolen voor controle, oortjes en voetzolen voelen voor ons koel aan, als dat heet is hebben ze temp of ze hebben in de zon gelegen veel gespeeld oid maar dat weet je zelf. Alles waar wij warmer van worden worden zij ook warmer. Koude oortjes, natte koude neus, koele voetzolen is een teken dat je katje op temperatuur is. Pffff ik probeer je ook maar een beetje digitaal te helpen maar die angst om je diertje kan ik niet weg nemen.
yvonne
 yvonne - donderdag 19 juni 2008 - 18:05   quote  deeplink  
zooooo, ff alles bijgelezen en ben weer op de hoogte, ik hoop dat seya snel iets van zich laat horen.
seya@headliner
 seya@headliner - donderdag 19 juni 2008 - 18:39   quote  deeplink  
verwijderd

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 juni 2008 door seya@headliner --
draakje
 draakje - donderdag 19 juni 2008 - 18:40   quote  deeplink  
Seya, ik leef heel erg met je mee. Weet niet wat ik moet zeggen.
draakje
 draakje - donderdag 19 juni 2008 - 18:42   quote  deeplink  
Ontzettend veel sterkte. Zit nu ook te grienen.
yvonne
 yvonne - donderdag 19 juni 2008 - 18:44   quote  deeplink  
gvd seya, wat erg dit, en dat je niet weet wat je moet doen, laten testen of niet, snap ik heel goed, stel je voor dat de anderen het ook hebben, heel veel sterkte meis, en doe rustig aan, de mijne was 20 jaar toen ik m in moest laten slapen, maar het zijn net kinderen, alles huilt, ik slik ff een traantje weg voor je;-(
Caroline
 Caroline - donderdag 19 juni 2008 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 - 18:39 schreef seya@headliner het volgende:
Zo lief al jullie reakties. Voor Caroline: kattenmelk had ik al, maar mocht niet baten. Helaas kunnen katten niet lang zonder eten, want dan is risiko op leververvetting bij katten aanwezig. Tja en prikken, was geen probleem geweest, want ik prik ze altijd al (suiker en leukemiekatten gehad en diende ook zelf vocht toe, zelfs met infusen gewerkt). Ik heb namelijk al erg lang katten en veel ook en heb diverse cursussen gedaan, vrijwillig gewerkt bij de DB (dierenambulance en bescherming)
Mijn ergste nachtmerrie is echter bewaarheid geworden. Ik kan het niet met droge ogen typen. Vanmiddag heb ik mijn poes laten inslapen. Testen wezen uit dat ze FIV had oftewel kattenaids.
Een tranendal bij iedereen, zowel wij (dochters en ik) als de dierenarts en assistenten, als Dierenambulancepersoneel...
Want dat betekent nogal wat..Ik heb nog 9 andere katten en Lapje had/heeft nog een broertje en zusje, die ook besmet kunnen zijn. 11 katten dus.
Aanmelding wordt uiteraard gedaan en er gaat een waarschuwing uit naar alle eigenaren. (ook de buren die katten hebben)
Ik ben er alleen nog niet uit of ik alle 9 laat testen of alleen de moeder en twee eventuele vaders. Of misschien geeneen en wachten tot er één ziek wordt. Dan zullen de alarmbellen meteen bij ons allen gaan rinkelen. Ik weet het nog niet. Maar ik ben ook flink in de war ervan.
Tot zover even...
Meissie, ik was er al zo bang voor. Kattenaids maar wilde het niet zeggen. Ik zou broertje en zusje laten testen omdat ze van dezelfde moeder zijn en ik weet niet of er voor katjes ook medicijnen zijn tegen hiv. En dan nog is het niet zeker dat ze echt aids krijgen. Tjeetje meissie, ik zit hier gewoon te janken maar je hebt het beste gedaan. een katje wat in zijn eigen vuil ligt is heel erg ziek.


voor Lapje

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 juni 2008 door Caroline --
seya@headliner
 seya@headliner - donderdag 19 juni 2008 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 - 18:44 schreef yvonne het volgende:
gvd seya, wat erg dit, en dat je niet weet wat je moet doen, laten testen of niet, snap ik heel goed, stel je voor dat de anderen het ook hebben, heel veel sterkte meis, en doe rustig aan, de mijne was 20 jaar toen ik m in moest laten slapen, maar het zijn net kinderen, alles huilt, ik slik ff een traantje weg voor je;-(


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 juni 2008 door seya@headliner --
yvonne
 yvonne - donderdag 19 juni 2008 - 18:56   quote  deeplink  
2 jaar maar, kolere, wat een vreselijke ziekte is het ook zeg, bah, en ik vreesde, net als caroline al, dat het niet goed zou gaan, vooral omdat je schreef dat ze haar plas liet lopen
draakje
 draakje - donderdag 19 juni 2008 - 18:58   quote  deeplink  
Maar hoe krijgt een poes dat? Op dezelfde manier als mensen?
yvonne
 yvonne - donderdag 19 juni 2008 - 18:58   quote  deeplink  
meestal doordat ze buitenkomen en door dat ze dan in aanraking komen met zwerfkatten
draakje
 draakje - donderdag 19 juni 2008 - 18:59   quote  deeplink  
Dat snap ik, maar ook door sexueel verkeer?
seya@headliner
 seya@headliner - donderdag 19 juni 2008 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 - 18:51 schreef Caroline het volgende:

[..]

Meissie, ik was er al zo bang voor. Kattenaids maar wilde het niet zeggen. Ik zou broertje en zusje laten testen omdat ze van dezelfde moeder zijn en ik weet niet of er voor katjes ook medicijnen zijn tegen hiv. En dan nog is het niet zeker dat ze echt aids krijgen. Tjeetje meissie, ik zit hier gewoon te janken maar je hebt het beste gedaan. een katje wat in zijn eigen vuil ligt is heel erg ziek.

[ afbeelding ]
voor Labje


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 juni 2008 door seya@headliner --
yvonne
 yvonne - donderdag 19 juni 2008 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 - 18:59 schreef draakje het volgende:
Dat snap ik, maar ook door sexueel verkeer?
dat denk ik wel, maar ik weet het niet zeker
Caroline
 Caroline - donderdag 19 juni 2008 - 19:02   quote  deeplink  
Meissie, de katjes die je nog hebt geniet daar met volle teugen van. Zie daar je Labje in terug en ik hoop dat ze nog heeeeeeeeeeel lang leven. Labje is ws geboren met aids maar dat wil niet zeggen dat de rest dat ook heeft. Hoe oud is moeder?
seya@headliner
 seya@headliner - donderdag 19 juni 2008 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 - 18:59 schreef draakje het volgende:
Dat snap ik, maar ook door sexueel verkeer?
Yep seksueel verkeer, of doordat ze elkaars wondjes likken of stoeien en vechten.
seya@headliner
 seya@headliner - donderdag 19 juni 2008 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 - 19:02 schreef Caroline het volgende:
Meissie, de katjes die je nog hebt geniet daar met volle teugen van. Zie daar je Labje in terug en ik hoop dat ze nog heeeeeeeeeeel lang leven. Labje is ws geboren met aids maar dat wil niet zeggen dat de rest dat ook heeft. Hoe oud is moeder?


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 juni 2008 door seya@headliner --
Caroline
 Caroline - donderdag 19 juni 2008 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 - 19:01 schreef seya@headliner het volgende:

[..]

Het zg seropositieve stadium bestaat dus niet bij katten. Ze hebben aids of niet. De dierenarts gaat ervanuit, logisch denkend, dat het onvermijdelijk is dat broertje en zusje ook besmet zijn. Doch Lapje kan anderen nog besmet hebben via vechten og stoeien. Er is in ieder geval één of twee katten nog besmet. De moeder hoogst waarschijnlijk en de eventuele vader. (de vader heeft dan de moeder ook besmet)

Er bestaan wel medicijnen, maar die zijn bijzonder schadelijk voor de nieren (toch al een zwakke plek bij katten) Uiteindelijk sterven ze dan aan aids of nierfalen.
Die AZT (ook gebruikt voor mensen) testen ze momenteel op katten en apen, maar de reselutaten zijn slecht.
De dierenarts voorspelde, dat die medicatie ook niet echt zal komen, omdat ze vrijwel onbetaalbaar worden.
Wat een drama. Nu dit gelezen te hebben, geniet van je beestjes en laat ze gewoon leven met plezier. Dan hebben ze dat gehad mochten ze ziek worden. En jij dikke knuf, ik vind je zo sterk dat je het hier nog kan uitleggen.
yvonne
 yvonne - donderdag 19 juni 2008 - 19:07   quote  deeplink  
ik heb er zelf nu nog drie en ik kan je wel zeggen, je andeere katten gaan labje ook missen, denk er aan dat ze nu gaan zoeken en lopen vechten, nou ja, je hebt er genoeg ervaring mee, dus je weet het wel denk ik.
Caroline
 Caroline - donderdag 19 juni 2008 - 19:07   quote  deeplink  
Even Marco uitleggen waarom ik zit te huilen, hij snapt er niks van.
seya@headliner
 seya@headliner - donderdag 19 juni 2008 - 19:10   quote  deeplink  
Ik was blij het even met jullie gedeeld te hebben. Het was een slag. En dat ik zulke lieve medelevende reakties krijg doet me enorm goed. Dank daarvoor.
Ik kom vandaag even niet meer. Even de pc uit en rustig verwerken.
yvonne
 yvonne - donderdag 19 juni 2008 - 19:12   quote  deeplink  
sterkte seya!!!!! en probeer rustig aan te doen xxxx
draakje
 draakje - donderdag 19 juni 2008 - 19:16   quote  deeplink  
Sterkte lieverd.
Caroline
 Caroline - donderdag 19 juni 2008 - 19:16   quote  deeplink  
Veel sterkte meis.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5879
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: GoudenKooi Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Showbiz / TV / Film / Gouden Kooi / topic: Goede morgen









0.0501959