BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Showbiz / TV / Film / Gouden Kooi / topic: (we wachten op Can't buy me love) PC Topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: GoudenKooi Nieuws
seya@headliner
 seya@headliner - dinsdag 17 juni 2008 - 00:50   quote  deeplink  
Alles over de computer, opmerkingen, wensen, vragen en nieuws
yvonne
 yvonne - dinsdag 17 juni 2008 - 00:51   quote  deeplink  
heb je vragen over je pc, weet je niet wat er mis kan zijn, heb je een virus, wil je een tip over het goed bijhouden van je pc, plaats het en we geven ze snel mogelijk antwoord.
yvonne
 yvonne - dinsdag 17 juni 2008 - 00:56   quote  deeplink  
laat ik maar beginnen met het goed "schoonhouden "van je pc, installeer ccleaner http://www.filehippo.com/download_ccleaner/, rechts bovenaan , en laat m scannen, eerst de bovenste, dan controleer je op fouten, de fouten kan je gewoon verwijderen, zijn meestal verouderde progiramma`s of verwijderde programma`s ,let wel op, met dit programma, moet je wel je wachtwoorden onthouden, want die wist ie ook, en vink niets aan in het onderste rijtje als je de ballen verstand hebt van pc`s
yvonne
 yvonne - dinsdag 17 juni 2008 - 00:57   quote  deeplink  
http://www.freedownloadscenter.com/Reviews/r882.html

deze is ook goed om de rotzooi van je pc af te halen
yvonne
 yvonne - dinsdag 17 juni 2008 - 00:59   quote  deeplink  
voor de rest heb ik alleen gekraakte programma`s, dus als boudewijn een optie kan maken voor pm`s, dan kan men een pm sturen naar me, en kan ik het je toesturen, net als games, maar dat word een ander topic
yvonne
 yvonne - dinsdag 17 juni 2008 - 01:09   quote  deeplink  
vergeet niet iedere week je pc te defragmenteren, scheelt je tijd, en je pc gaat sneller.
seya@headliner
 seya@headliner - dinsdag 17 juni 2008 - 01:11   quote  deeplink  
Idd als we pm kunnen sturen kan ik uitleggen en linken geven, weet niet of dat hier mag.
yvonne
 yvonne - dinsdag 17 juni 2008 - 01:12   quote  deeplink  
oops;-)
seya@headliner
 seya@headliner - woensdag 18 juni 2008 - 17:54   quote  deeplink  
Foto's, video's kun je hier uploaden. Account is gratis.

http://photobucket.com/
yvonne
 yvonne - vrijdag 27 juni 2008 - 11:42   quote  deeplink  
draakje, hier is ie;_)
draakje
 draakje - vrijdag 27 juni 2008 - 12:19   quote  deeplink  
Thanks, Yvonne. Oké, hier komen mijn vragen.

1. Weet iemand hoe je aan een (gratis) versie van Word voor Vista kunt komen? Word zit niet standaard op mijn nieuwe computer geïnstalleerd, alleen Wordpad, en de versie van mijn oude computer (draaide onder Windows 98) draait weer niet onder Vista. Ik heb Word echt nodig voor mijn werk, maar kan er helaas geen paar honderd euro voor betalen.

2. Weet iemand hoe je programma´s die het onder Vista vertikken toch weer aan de praat kunt krijgen? Is daar geen slim, klein programmaatje voor? Mijn astrologieprogramma doet het bv. niet onder Vista, en de uitgever ervan weet er zelf ook geen oplossing voor.
Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 27 juni 2008 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 - 12:19 schreef draakje het volgende:
Thanks, Yvonne. Oké, hier komen mijn vragen.

1. Weet iemand hoe je aan een (gratis) versie van Word voor Vista kunt komen? Word zit niet standaard op mijn nieuwe computer geïnstalleerd, alleen Wordpad, en de versie van mijn oude computer (draaide onder Windows 98) draait weer niet onder Vista. Ik heb Word echt nodig voor mijn werk, maar kan er helaas geen paar honderd euro voor betalen.

2. Weet iemand hoe je programma´s die het onder Vista vertikken toch weer aan de praat kunt krijgen? Is daar geen slim, klein programmaatje voor? Mijn astrologieprogramma doet het bv. niet onder Vista, en de uitgever ervan weet er zelf ook geen oplossing voor.
Installeert het programma wel maar start het programma daarna niet? probeer dan eens het volgende:

Ga naar het start-menu, programma folder etc totdat je bij het gewenste programma komt wat niet start. klik daar met je rechter(!)muis knop op zodat je een klein menutje krijgt en kies daar helemaal onderin voor 'eigenschappen'.
Onder het tabblad 'compatibiliteit' (in het nederlands kan het anders heten overigens) kun je aanvinken dat het onder 'windows xp' of 'windows 98' compatibiliteit gestart moet worden.

wat duidelijke hulp in het engels:
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/en-US/help/bf416877-c83f-4476-a3da-8ec98dcf5f101033.mspx
en
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/using-windows-vista-compatibility-mode/
draakje
 draakje - vrijdag 27 juni 2008 - 13:06   quote  deeplink  
Bedankt, Boudewijn. Ik zal eens gaan kijken of dat werkt.
Caroline
 Caroline - vrijdag 27 juni 2008 - 16:37   quote  deeplink  
Bij mij op mijn pc (ook vista) zit Word al op. Ik heb een acer pc misschien maakt het merk uit. Het is een demoversie maar bij mij blijft hij werken. Dus mijn tip is, kijk even bij alle progamma's of Word erbij staat. Dan is het een kwestie van aantikken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 juni 2008 door Caroline --
Caroline
 Caroline - vrijdag 27 juni 2008 - 16:40   quote  deeplink  
Mijn vraag is, hoe krijg ik norton eraf, ik wil nod32. Norton kreeg ik er gratis bij maar het staat niet in geinstaleerde progamma's. Norton neemt mij teveel geheugen in.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 juni 2008 door Caroline --
Caroline
 Caroline - vrijdag 27 juni 2008 - 17:57   quote  deeplink  
Ik gebruik voor pc onderhoud http://www.hitmanpro.nl/hitmanpro/. Die doet alles.
Caroline
 Caroline - vrijdag 27 juni 2008 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 - 13:00 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Installeert het programma wel maar start het programma daarna niet? probeer dan eens het volgende:

Ga naar het start-menu, programma folder etc totdat je bij het gewenste programma komt wat niet start. klik daar met je rechter(!)muis knop op zodat je een klein menutje krijgt en kies daar helemaal onderin voor 'eigenschappen'.
Onder het tabblad 'compatibiliteit' (in het nederlands kan het anders heten overigens) kun je aanvinken dat het onder 'windows xp' of 'windows 98' compatibiliteit gestart moet worden.

wat duidelijke hulp in het engels:
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/en-US/help/bf416877-c83f-4476-a3da-8ec98dcf5f101033.mspx
en
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/using-windows-vista-compatibility-mode/
Dat werkt bij veel progamma's niet, Boudewijn. Vista is te nieuw denk ik. Second life kan bv niet met vista omdat vista veelal met ATI werkt, ik heb vista met AMD en kan wel zonder problemen in dat progamma komen.
Caroline
 Caroline - vrijdag 27 juni 2008 - 18:31   quote  deeplink  
De vraag is heb je ATI of AMD? Nu ga ik katjes vangen voor de inenting.
draakje
 draakje - vrijdag 27 juni 2008 - 18:53   quote  deeplink  
Boudewijn, ik krijg steeds de melding dat er problemen zijn "with initializing the Borland Database Engine, error $2108. Voor de rest heb ik dat met de compatibiliteit gedaan zoals jij schreef.
G.R.i
 G.R.i - vrijdag 27 juni 2008 - 19:38   quote  deeplink  
Wat je ook kun doen is open office er op zetten dat kun je gratis downloaden .
Dan heb je ook word en excel enz .
Heb ik ook en werkt prima , zoek bij google naar open office en je kunt kiezen waar je het download .
draakje
 draakje - vrijdag 27 juni 2008 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 - 19:38 schreef G.R.i het volgende:
Wat je ook kun doen is open office er op zetten dat kun je gratis downloaden .
Dan heb je ook word en excel enz .
Heb ik ook en werkt prima , zoek bij google naar open office en je kunt kiezen waar je het download .
Da´s een idee, G.R.i. Bedankt!
G.R.i
 G.R.i - vrijdag 27 juni 2008 - 19:45   quote  deeplink  
ik heb mijn zoon gevraagd, zelf ben ik niet zo technisch
Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 27 juni 2008 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 - 18:05 schreef Caroline het volgende:

[..]

Dat werkt bij veel progamma's niet, Boudewijn. Vista is te nieuw denk ik. Second life kan bv niet met vista omdat vista veelal met ATI werkt, ik heb vista met AMD en kan wel zonder problemen in dat progamma komen.
AMD is een computer processor (met concurrent Intel) en Ati is een videokaart maker (met concurrent NVIDIA).
Ati is zelfs een jaar of 2 geleden overgenomen door AMD dus het is hetzelfde bedrijf.
Met ATI kan ik geen second life instaleren en met AMD wel. Als ik lees op die website hebben veel mensen daar last van. Maar goed, enig idee hoe ik van norton af kom?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 juni 2008 door Caroline --
Xanne@headliner
 Xanne@headliner - vrijdag 27 juni 2008 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 - 20:11 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

AMD is een computer processor (met concurrent Intel) en Ati is een videokaart maker (met concurrent NVIDIA).
Ati is zelfs een jaar of 2 geleden overgenomen door AMD dus het is hetzelfde bedrijf.
Ik vermoed dat ze ook intel of amd bedoelde
Xanne@headliner
 Xanne@headliner - vrijdag 27 juni 2008 - 20:14   quote  deeplink  
goedenavond mensen van het goede leven.
Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 27 juni 2008 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 - 18:53 schreef draakje het volgende:
Boudewijn, ik krijg steeds de melding dat er problemen zijn "with initializing the Borland Database Engine, error $2108. Voor de rest heb ik dat met de compatibiliteit gedaan zoals jij schreef.
ik denk dat er een database-je apart wordt meegeinstalleerd met dat programma en dat je die ook expliciet op windows 98 compatibiliteits modus moet zetten maar dat wordt heel lastig om uit te leggen denk ik. Je moet dan namelijk op je harddisk in de geinstalleerde directory naar .exe bestanden zoeken en die aanpassen en dan hopen dat het werkt.

Ik heb gezocht naar die foutmelding maar niemand op internet schijnt er een oplossing voor te hebben behalve een nieuwere versie te installeren maar omdat het met een ander programma wordt mee geinstaleerd wordt dat erg lastig denk ik.

Je kunt niet op hulp vragen bij de makers van jouw programma? Die zullen het vast wel vaker voor hun kiezen gehad hebben...

Ah, las nu dat je dat al gevraagd had...

Hoe heet dat programma eigenlijk?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 juni 2008 door Boudewijn --
Xanne@headliner
 Xanne@headliner - vrijdag 27 juni 2008 - 20:30   quote  deeplink  
Lief draakje, op vista zijn heel veel proggies die niet werken, je kunt linux naast vista instaleren, ( is gratis te dowloaden ) is een bijzonder simpel programma en heeft alles wat windows ook heeft, heel gemakkelijke tekstverwerker, je kunt hem ook gewoon vanaf een cd-rom laten draaien en dan moet je wel je tekst opslaan op een geheugenstick.via msn met hulp op afstand kan ik het ook voor je doen, als je deze hulp wilt geef je maar een seintje.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 juni 2008 door Xanne@headliner --
draakje
 draakje - vrijdag 27 juni 2008 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 - 20:20 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

ik denk dat er een database-je apart wordt meegeinstalleerd met dat programma en dat je die ook expliciet op windows 98 compatibiliteits modus moet zetten maar dat wordt heel lastig om uit te leggen denk ik. Je moet dan namelijk op je harddisk in de geinstalleerde directory naar .exe bestanden zoeken en die aanpassen en dan hopen dat het werkt.

Ik heb gezocht naar die foutmelding maar niemand op internet schijnt er een oplossing voor te hebben behalve een nieuwere versie te installeren maar omdat het met een ander programma wordt mee geinstaleerd wordt dat erg lastig denk ik.

Je kunt niet op hulp vragen bij de makers van jouw programma? Die zullen het vast wel vaker voor hun kiezen gehad hebben...

Ah, las nu dat je dat al gevraagd had...

Hoe heet dat programma eigenlijk?
Het programma heet AstroScoop Plus, van uitgeverij Schors.
G.R.i
 G.R.i - vrijdag 27 juni 2008 - 23:15   quote  deeplink  
Draakje is het gelukt met het programma?
draakje
 draakje - vrijdag 27 juni 2008 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 - 23:15 schreef G.R.i het volgende:
Draakje is het gelukt met het programma?
Je bedoelt dat Open Office?
G.R.i
 G.R.i - vrijdag 27 juni 2008 - 23:25   quote  deeplink  
ja, heb je het bekeken of je er iets mee kunt?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 juni 2008 door G.R.i --
Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 27 juni 2008 - 23:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 - 20:30 schreef Xanne@headliner het volgende:
Lief draakje, op vista zijn heel veel proggies die niet werken, je kunt linux naast vista instaleren, ( is gratis te dowloaden ) is een bijzonder simpel programma en heeft alles wat windows ook heeft, heel gemakkelijke tekstverwerker, je kunt hem ook gewoon vanaf een cd-rom laten draaien en dan moet je wel je tekst opslaan op een geheugenstick.via msn met hulp op afstand kan ik het ook voor je doen, als je deze hulp wilt geef je maar een seintje.
je meent dat toch niet serieus he? dat van linux installeren?
draakje
 draakje - vrijdag 27 juni 2008 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 - 23:25 schreef G.R.i het volgende:
ja, heb je het bekeken of je er iets mee kunt?
Ik heb het zelfs gedownload, maar toen ik het wilde installeren gaf mijn computer aan dat het onvolledig was. Snap het ook niet, maar toen heb ik het er dus maar weer afgegooid. Wil jij eens aan je zoon vragen welk programma jij precies hebt? Er zijn er namelijk 2: Open Office en OpenOffice.org.
draakje
 draakje - vrijdag 27 juni 2008 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 - 23:25 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

je meent dat toch niet serieus he? dat van linux installeren?
Wat is dat toch met dat Linux? Sommige mensen moeten er niets van hebben (jij dus blijkbaar) en anderen zijn laaiend enthousiast.
G.R.i
 G.R.i - vrijdag 27 juni 2008 - 23:33   quote  deeplink  
Morgenavond zie ik hem, dan vraag ik het wel even...
draakje
 draakje - vrijdag 27 juni 2008 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 - 23:33 schreef G.R.i het volgende:
Morgenavond zie ik hem, dan vraag ik het wel even...
Graag.
Boudewijn
 Boudewijn - vrijdag 27 juni 2008 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 - 23:30 schreef draakje het volgende:

[..]

Wat is dat toch met dat Linux? Sommige mensen moeten er niets van hebben (jij dus blijkbaar) en anderen zijn laaiend enthousiast.
het is niet slecht ofzo maar het is ABSOLUUT niet voor de 'gewone' gebruikers. Je moet zeeen van tijd hebben om het te willen installeren en hopen dat het meteen werkt want als het niet werkt hou dan maar op want je bent weken bezig met proberen en uiteindelijk wordt je er zo ziek van dat je toch wel weer Windows gaat gebruiken.

En voor diegene die wel tijd hebben en wel tientallen zoniet honderden manuals willen doorspitten en wel avonden aan een stuk op google zoeken naar een oplossing voor onstane problemen: ga vooral jullie gang :)
draakje
 draakje - vrijdag 27 juni 2008 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 - 23:36 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

het is niet slecht ofzo maar het is ABSOLUUT niet voor de 'gewone' gebruikers. Je moet zeeen van tijd hebben om het te willen installeren en hopen dat het meteen werkt want als het niet werkt hou dan maar op want je bent weken bezig met proberen en uiteindelijk wordt je er zo ziek van dat je toch wel weer Windows gaat gebruiken.

En voor diegene die wel tijd hebben en wel tientallen zoniet honderden manuals willen doorspitten en wel avonden aan een stuk op google zoeken naar een oplossing voor onstane problemen: ga vooral jullie gang :)
Oké, dan laat ik het maar. Ik wil namelijk iets dat het meteen doet, met de nadruk op meteen.
Caroline
 Caroline - zaterdag 28 juni 2008 - 18:54   quote  deeplink  
Enig idee hoe ik van norton af kom?
yvonne
 yvonne - zaterdag 28 juni 2008 - 19:32   quote  deeplink  
eraf halen, zonder internetverbinding, en dan avg gratis downloaden, of aan iemand vragen om nod32 met crack, die is het beste, ik heb m eventueel voor je, maar zou niet weten hoe ik `m naar je toe moet krijgen
G.R.i
 G.R.i - zaterdag 28 juni 2008 - 19:47   quote  deeplink  
Nog effe over dat open office , dat kun je hier downloaden :
http://nl.openoffice.org/downloaden.html
Als je dit intypt of plakken kopieren dan kom je op de goede pagina .
Daarna klik je ''windowss NL'' aan en dan kun je em downloaden .
Als je em er op hebt staan de file aan klikken en begint zich zelf te installeren .
succes
draakje
 draakje - zaterdag 28 juni 2008 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 - 19:47 schreef G.R.i het volgende:
Nog effe over dat open office , dat kun je hier downloaden :
http://nl.openoffice.org/downloaden.html
Als je dit intypt of plakken kopieren dan kom je op de goede pagina .
Daarna klik je ''windowss NL'' aan en dan kun je em downloaden .
Als je em er op hebt staan de file aan klikken en begint zich zelf te installeren .
succes
Bedankt, G.R.i. Ik ga het dit weekend nog eens proberen.
Xanne@headliner
 Xanne@headliner - zondag 29 juni 2008 - 00:15   quote  deeplink  
Jeetje Draakje waar hang je uit?
draakje
 draakje - zondag 29 juni 2008 - 00:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 juni 2008 - 00:15 schreef Xanne@headliner het volgende:
Jeetje Draakje waar hang je uit?
Hier!
Caroline
 Caroline - zondag 29 juni 2008 - 08:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 - 19:32 schreef yvonne het volgende:
eraf halen, zonder internetverbinding, en dan avg gratis downloaden, of aan iemand vragen om nod32 met crack, die is het beste, ik heb m eventueel voor je, maar zou niet weten hoe ik `m naar je toe moet krijgen
Het gaat me niet om nod te instaleren, het gaat erom norton eraf te krijgen. Ik kreeg norton gratis bij de pc maar het staat niet bij geinstaleerde progamma's. Via norton zelf lukt het ook niet. Norton neemt zoveel geheugen in wat door nod met minder geheugen beter dan norton is. En norton is zwaar irritant met steeds toestemming geven tot een bepaalde website, niet bij XP maar wel bij vista. Ook dat valt niet te veranderen.
Caroline
 Caroline - zondag 29 juni 2008 - 08:33   quote  deeplink  
Punt 2 is, we hebben draadloos met beveiliging laten aanleggen. Offline werken zou betekenen dat we niet via internet willen. Maaaaaaaaaaaar we hebben computers die zoekt naar verbindingen en er zijn er heel wat zonder beveiliging in deze straal zodat we altijd op internet kunnen. Mijn buren heb ik laten weten dat ze na moeten gaan of de beveiliging klopt maar het gaat blijkbaar best ver, ook in de zijstraten. Dus heb ik destijds ook bij onze buurtsuper, de AH een berichtje gezet. Tot op heden kan ik oip internet ookal geeft, vroeger wanadoo, nu orange aan dat ze geen verbinding geven.
Caroline
 Caroline - zondag 29 juni 2008 - 08:45   quote  deeplink  
8.30 tijd voor een ontbijtje op bed maken. Mijn mannetje heeft het te druk even relaxen voor hem.
yvonne
 yvonne - zondag 29 juni 2008 - 09:11   quote  deeplink  
nou, ik neem eerst nog een bak koffie, goedemorgen alemaal
G.R.i
 G.R.i - zondag 29 juni 2008 - 10:20   quote  deeplink  
Caroline, ik zal m'n zoon jou probleem met norton voorleggen, ikzelf heb dit ook, inmiddels ben ik aan verlenging toe, maar deze is erg duur. Als hij een oplossing weet post ik dit hier wel. Misschien heeft Boudewijn hier verstand van??? Of de helplijn van vista?
yvonne
 yvonne - zondag 29 juni 2008 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 juni 2008 - 08:09 schreef Caroline het volgende:

[..]

Het gaat me niet om nod te instaleren, het gaat erom norton eraf te krijgen. Ik kreeg norton gratis bij de pc maar het staat niet bij geinstaleerde progamma's. Via norton zelf lukt het ook niet. Norton neemt zoveel geheugen in wat door nod met minder geheugen beter dan norton is. En norton is zwaar irritant met steeds toestemming geven tot een bepaalde website, niet bij XP maar wel bij vista. Ook dat valt niet te veranderen.
en als je bij zoeken norton intypt, en daar alles wat je tegenkomt, weggooit en gelijk de prullenbak leegmaken?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5112
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: GoudenKooi Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Showbiz / TV / Film / Gouden Kooi / topic: (we wachten op Can't buy me love) PC Topic









0.0097060