BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 02 augustus 2023 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2023 - 11:58 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Volgens mij zeggen we enkel dat 10/12 mil veel is voor een keeper van 21 zonder echte ervaring en dat er goedkopere alternatieven zijn die we liever zouden zien... Niks geks aan op een forum lijkt me of wel ?
Jij gelooft ook alles wat je leest, en je weet wat de keeper ook allemaal kan schijnbaar.
En heeft hij al getekend?
nummer10
 nummer10 - woensdag 02 augustus 2023 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2023 - 12:55 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Jij gelooft ook alles wat je leest, en je weet wat de keeper ook allemaal kan schijnbaar.
En heeft hij al getekend?
Dat zeg ik niet, maar stel het is wel waar.. vind jij dit dan normale bedragen voor een keeper die amper op het hoogste podium heeft gekeept ?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 02 augustus 2023 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2023 - 13:20 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar stel het is wel waar.. vind jij dit dan normale bedragen voor een keeper die amper op het hoogste podium heeft gekeept ?
Is duur maar ik geloof niet alles meteen.

En wie weet is misschien wel een super groot talent, Mislintat schijnt een diamanten oog te hebben voor talenten hahaha..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 02 augustus 2023 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 augustus 2023 - 17:28 schreef Pietje het volgende:
Wat er van waar is weet ik niet, maar het schijnt dat er onmin (ruzie) is binnen de directie van Ajax tussen Susan Lenderink en Sven Mislintat. Er is een afspraak tussen die twee directieleden, dat er eerst een aantal spelers verkocht moet worden, voordat Mislintat de transfermarkt op mag van madam. Mislintat wil die afspraak openbreken, omdat hij in een onwerkbare situatie komt dat de selectie voor het komende seizoen niet sterk genoeg is om mee te doen voor het kampioenschap. Mislintat wil nu al een budget hebben om spelers aan te trekken. Lenderink (CFO) houdt haar poot stijf en weigert met geld over de brug te komen. Wordt vervolgd!
Met pek en veren het stadion uit trappen dat vreselijke gedrocht! Smerige heks is het!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 02 augustus 2023 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2023 - 15:23 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Met pek en veren het stadion uit trappen dat vreselijke gedrocht! Smerige heks is het!
Dan kom ik kijken hahaha
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 02 augustus 2023 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2023 - 11:32 schreef nummer10 het volgende:
https://youtu.be/uhn814onM5k

Mooi stuk en iets wat Remco en aw ook al zeiden mbt Lenderink en die andere gast hendriks
Zoals ik eerder al zei, ik zeg niet zomaar wat en lul zeker de media niet na. Ik constateer en zoek uit voordat ik een reactie plaats.
Pietje
 Pietje - woensdag 02 augustus 2023 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 augustus 2023 - 15:23 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Met pek en veren het stadion uit trappen dat vreselijke gedrocht! Smerige heks is het!
Ik hoop oprecht dat dat inderdaad een keer gaat gebeuren!
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 03 augustus 2023 - 17:21   quote  deeplink  
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik snap het volgende niet helemaal:

Een 2de keeper kopen die nog nnooit op het allerhoogste niveau iets heeft laten zien en in de jeugd gemiddeld 2 goals per wedstrijd tegen krijgt. 8 miljoen voor betaald

Borges - lijkt naar Ajax te gaan, zal best een goede speler zijn, maar wtf moeten we met hem? Hij is linksbenig en speelt voornamelijk als linksbuiten?? Of gaat Bergwijn weg?

Ik weet niet wat die migetland aan het doen is, maar ik vrees dat we een dwaas hebben binnengehaald, die geld aan het verbranden is.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 03 augustus 2023 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 augustus 2023 - 17:21 schreef Ajax we love you het volgende:
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik snap het volgende niet helemaal:

Een 2de keeper kopen die nog nnooit op het allerhoogste niveau iets heeft laten zien en in de jeugd gemiddeld 2 goals per wedstrijd tegen krijgt. 8 miljoen voor betaald

Borges - lijkt naar Ajax te gaan, zal best een goede speler zijn, maar wtf moeten we met hem? Hij is linksbenig en speelt voornamelijk als linksbuiten?? Of gaat Bergwijn weg?

Ik weet niet wat die migetland aan het doen is, maar ik vrees dat we een dwaas hebben binnengehaald, die geld aan het verbranden is.
Wel duur inderdaad maar Rulli was ook 10+ vond ik ook al duur.
In Duitsland vonden ze het ook al veel maar misschien is hij het waard?
Tijd zal het leren.

Borges kon ook rechts las ik ergens.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 03 augustus 2023 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 augustus 2023 - 17:51 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wel duur inderdaad maar Rulli was ook 10+ vond ik ook al duur.
In Duitsland vonden ze het ook al veel maar misschien is hij het waard?
Tijd zal het leren.

Borges kon ook rechts las ik ergens.
Wat heb je tegenwoordig nog voor 10 miljoen...
nummer10
 nummer10 - donderdag 03 augustus 2023 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 augustus 2023 - 18:30 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Wat heb je tegenwoordig nog voor 10 miljoen...
Olij, Noppert samen.. En nog heel veel meer keepers talenten die ruim onder de 10 mil te halen zijn.. en al helemaal als de markt/transferwaarde nog geen miljoen is..
p111
 p111 - donderdag 03 augustus 2023 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 augustus 2023 - 17:21 schreef Ajax we love you het volgende:
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik snap het volgende niet helemaal:

Een 2de keeper kopen die nog nnooit op het allerhoogste niveau iets heeft laten zien en in de jeugd gemiddeld 2 goals per wedstrijd tegen krijgt. 8 miljoen voor betaald

Borges - lijkt naar Ajax te gaan, zal best een goede speler zijn, maar wtf moeten we met hem? Hij is linksbenig en speelt voornamelijk als linksbuiten?? Of gaat Bergwijn weg?

Ik weet niet wat die migetland aan het doen is, maar ik vrees dat we een dwaas hebben binnengehaald, die geld aan het verbranden is.
Ik vermoed dat hij Borgers als linkerspits neer zet en Bergwijn op 10.
nummer10
 nummer10 - donderdag 03 augustus 2023 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 augustus 2023 - 19:31 schreef p111 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat hij Borgers als linkerspits neer zet en Bergwijn op 10.
Daar halen ze die armeen/rus voor denk ik
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 03 augustus 2023 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 augustus 2023 - 19:31 schreef p111 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat hij Borgers als linkerspits neer zet en Bergwijn op 10.
Ik denk het niet, Bergwijn zal gewoon op links starten en Borgers op rechts of op de bank als 2e linksbuiten

Daramy wordt waarschijnlijk verkocht of verhuurd

Ze willen die rus Eduard Spertsyan van FC Krasnodar toch op 10, en dan heb je Berghuis nog voor de 10 positie
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 03 augustus 2023 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 augustus 2023 - 20:25 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Daar halen ze die armeen/rus voor denk ik
Inderdaad of Berghuis, deze positie is dan dubbel bezet

De bedoeling is dat alles posities dubbel bezet zijn
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 03 augustus 2023 - 20:59   quote  deeplink  
Burnley en Ajax zijn in gesprek over Daramy, Vincent Kompany, de trainer van Burnley, zou zeer gecharmeerd zijn van Daramy. Ajax zou potentie zien in de 21-jarige Daramy, maar Burnley zou volgens Romano bereid zijn om ver te gaan.

Dus strik er om, volgens mij heeft hij ooit 10 miljoen gekost voor Ajax dus 15 miljoen dan maar ?
Pietje
 Pietje - donderdag 03 augustus 2023 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 augustus 2023 - 20:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Burnley en Ajax zijn in gesprek over Daramy, Vincent Kompany, de trainer van Burnley, zou zeer gecharmeerd zijn van Daramy. Ajax zou potentie zien in de 21-jarige Daramy, maar Burnley zou volgens Romano bereid zijn om ver te gaan.

Dus strik er om, volgens mij heeft hij ooit 10 miljoen gekost voor Ajax dus 15 miljoen dan maar ?
Klopt. Vincent Kompany wil Daramy linksom of rechtsom hebben en is bereid om ver en diep te gaan.
Pietje
 Pietje - donderdag 03 augustus 2023 - 21:41   quote  deeplink  
Dinamo Zagreb heeft de vraagprijs voor Sutalo verhoogd naar minstens €30 miljoen. Ik ben zeer nieuwsgierig of Ajax bereid is om dat te betalen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 03 augustus 2023 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 augustus 2023 - 21:41 schreef Pietje het volgende:
Dinamo Zagreb heeft de vraagprijs voor Sutalo verhoogd naar minstens €30 miljoen. Ik ben zeer nieuwsgierig of Ajax bereid is om dat te betalen.
Ik denk dat ze afhaken Pietje,

Het gerucht gaat dat ze na Josip Sutalo met nog een Kroatische verdediger in gesprek zijn. Volgens informatie van Voetbal International is Jakov Medic in beeld. Hij speelt momenteel bij St. Pauli in Duitsland.
Pietje
 Pietje - donderdag 03 augustus 2023 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 augustus 2023 - 22:29 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik denk dat ze afhaken Pietje,

Het gerucht gaat dat ze na Josip Sutalo met nog een Kroatische verdediger in gesprek zijn. Volgens informatie van Voetbal International is Jakov Medic in beeld. Hij speelt momenteel bij St. Pauli in Duitsland.
Dat had ik ook gelezen. Wat een gedoe toch allemaal.
p111
 p111 - donderdag 03 augustus 2023 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 augustus 2023 - 20:43 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik denk het niet, Bergwijn zal gewoon op links starten en Borgers op rechts of op de bank als 2e linksbuiten

Daramy wordt waarschijnlijk verkocht of verhuurd

Ze willen die rus Eduard Spertsyan van FC Krasnodar toch op 10, en dan heb je Berghuis nog voor de 10 positie
Ik vrees dat die Rus/Armeen te veel negatieve publiciteit geeft aan Ajax.Dus het zou wel eens kunnen afketsen op dat probleem.
p111
 p111 - donderdag 03 augustus 2023 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 augustus 2023 - 21:41 schreef Pietje het volgende:
Dinamo Zagreb heeft de vraagprijs voor Sutalo verhoogd naar minstens €30 miljoen. Ik ben zeer nieuwsgierig of Ajax bereid is om dat te betalen.
Dan kunnen ze beter die Japanner nemen van Koln dacht ik is een stuk goedkoper.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 03 augustus 2023 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 augustus 2023 - 23:14 schreef p111 het volgende:

[..]

Ik vrees dat die Rus/Armeen te veel negatieve publiciteit geeft aan Ajax.Dus het zou wel eens kunnen afketsen op dat probleem.
Dit zou goed kunnen, al heeft de RVC besloten dat hij zaken mag gaan doen.
Is eigenlijk een soort van vrijgave.

Alles hangt op dit moment of ze Kudus en/of Alvarez verkocht krijgen.
Dan komt er een sloot geld binnen, stel dat dit zo is dan gaat onze duitser helemaal los.

Daar staat of valt alles mee, dan kunnen ze alle nummer een(s) op halen, en een spits die er moeiteloos 25 inlegt

Daarom duurt dit alles vrij lang
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 03 augustus 2023 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 augustus 2023 - 23:15 schreef p111 het volgende:

[..]

Dan kunnen ze beter die Japanner nemen van Koln dacht ik is een stuk goedkoper.
Laat maar komen, schijnt een LCV te zijn ipv een RCV

Maar voor alle posities heb je 2 spelers nodig , Bassey is verkocht dus heb je alleen Hato die ergens nog te jong is

In geval van nood heb je Alvarez maar die kan nog vertrekken
nummer10
 nummer10 - vrijdag 04 augustus 2023 - 00:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 augustus 2023 - 23:14 schreef p111 het volgende:

[..]

Ik vrees dat die Rus/Armeen te veel negatieve publiciteit geeft aan Ajax.Dus het zou wel eens kunnen afketsen op dat probleem.
Want ? Alleen omdat Driessen en valentijn dit roepen en die hier levchenko iets roept die zelf heeft meegedaan aan een programma in Rusland ?

Leuke is wel dat psv en Feyenoord intresse hebben in een echte rus ipv armeen en je die jankballen niet hoord

Daarbij staan ze niet op de sanctie lijst en zal ook volslagen idioot zijn

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 augustus 2023 door nummer10 --
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 augustus 2023 - 16:10   quote  deeplink  
Heb ik nou goed begrepen, dat Dinamo Zagreb ineens €45 miljoen wil hebben voor Sutalo?
Mocht dit inderdaad het geval zijn, dan moeten ze die Kroaat heel snel vergeten, want waar is het einde? Het lijkt erop dat elke keer dat Sven Mislintat zich in Kroatië meldt er een fors bedrag bijkomt. Gauw vergeten dus.
Maar het kan ook een vervelend nepnieuws zijn.

Wel heb ik duidelijker informatie over de Armeen Spertsyan: de RvC gaat dwarsliggen. Zij vinden dat, gezien de oorlog tussen Oekraïne en Rusland, er geen zaken gedaan kunnen worden met Russische clubs. Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen. Of het mag of niet mag doet niet terzake, het zou kunnen dat het transferbedrag niet bij de Russische club terecht komt, maar verdwijnt in de staatskas (oorlogskas) van agressor Rusland.
p111
 p111 - zaterdag 05 augustus 2023 - 16:52   quote  deeplink  
Dit had ik al aangegeven, bang voor negatieve publiciteit.
=========================================================================================
Wel heb ik duidelijker informatie over de Armeen Spertsyan: de RvC gaat dwarsliggen. Zij vinden dat, gezien de oorlog tussen Oekraïne en Rusland, er geen zaken gedaan kunnen worden met Russische clubs. Daar kan ik mij wel iets bij voorstellen. Of het mag of niet mag doet niet terzake, het zou kunnen dat het transferbedrag niet bij de Russische club terecht komt, maar verdwijnt in de staatskas (oorlogskas) van agressor Rusland.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 05 augustus 2023 - 17:05   quote  deeplink  
Davinson Sánchez zou voor 15 miljoen op te halen zijn.
Laat staan 20 miljoen dan is hij toch een veel goedkopere oplossing dan Sutalo..

En hij kent de manier van spelen
p111
 p111 - zaterdag 05 augustus 2023 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 augustus 2023 - 17:05 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Davinson Sánchez zou voor 15 miljoen op te halen zijn.
Laat staan 20 miljoen dan is hij toch een veel goedkopere oplossing dan Sutalo..

En hij kent de manier van spelen
Ik vermoed dat het salaris een probleem is vanuit de pl
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 augustus 2023 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 augustus 2023 - 17:05 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Davinson Sánchez zou voor 15 miljoen op te halen zijn.
Laat staan 20 miljoen dan is hij toch een veel goedkopere oplossing dan Sutalo..

En hij kent de manier van spelen
Helemaal eens.
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 augustus 2023 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 augustus 2023 - 17:09 schreef p111 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het salaris een probleem is vanuit de pl
Dat zou kunnen, maar het is ook fijn om te spelen in plaats van de reservebank warm te houden. Het is maar net waar je de prioriteit legt.
p111
 p111 - zaterdag 05 augustus 2023 - 17:22   quote  deeplink  
Ja ik zou hem graag terug zien sterk/snel en een goeie kopper ,maar geld inleveren hebben die gasten een hekel aan.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 05 augustus 2023 - 17:36   quote  deeplink  
Salaris is idd een probleem, zo ook met Ziyech.

Hij kan na 1 seizoen al weer weg zijn net als toen...

Ook heeft hij weinig tot geen wedstrijdritme
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 05 augustus 2023 - 18:21   quote  deeplink  
Ajax ziet drietal opties als alternatief voor Sutalo

Ajax overweegt om door te schakelen naar een alternatieve optie als rechter centrale verdediger nadat Dinamo Zagreb een bod op Josip Sutalo van negentien miljoen euro plus vier miljoen euro aan bonussen heeft afgewezen. Dit meldt TuttoMercatoWeb zaterdag. Het Italiaanse medium schrijft dat Ajax momenteel drie andere spelers evalueert.

Het zou gaan om Martin Erlić van Sassuolo, Nehuén Pérez van Udinese en Valentín Gómez van Vélez Sarsfield.
p111
 p111 - zaterdag 05 augustus 2023 - 19:00   quote  deeplink  
Nou effe opschieten Ajax comp/begint snel /achterhoede is gewoon het probleem op dit moment
remco k
 remco k - zaterdag 05 augustus 2023 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 augustus 2023 - 17:05 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Davinson Sánchez zou voor 15 miljoen op te halen zijn.
Laat staan 20 miljoen dan is hij toch een veel goedkopere oplossing dan Sutalo..

En hij kent de manier van spelen
En speelt gewoon heel weinig en vaak niet heel goed sinds zijn vertrek.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 05 augustus 2023 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 augustus 2023 - 21:15 schreef remco k het volgende:

[..]

En speelt gewoon heel weinig en vaak niet heel goed sinds zijn vertrek.
Klopt wel, hij is daar eigenlijk net zo tegen gevallen als ook Van de Beek
p111
 p111 - zaterdag 05 augustus 2023 - 23:19   quote  deeplink  
Bij Ajax was hij goed en we weten dat hij goed kan voetballen en dit is de eredivisie en niet de PL.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 06 augustus 2023 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 augustus 2023 - 23:19 schreef p111 het volgende:
Bij Ajax was hij goed en we weten dat hij goed kan voetballen en dit is de eredivisie en niet de PL.
Bergwijn was ook enorm goed bij PSV destijds, ging voor 35 miljoen naar Tottenham, voor die tijd best een bedrag.
Kwam daar net als Sanchez op de bank terecht, nu bij Ajax haalt hij niet meer het niveau

Ik hoop ergens dit seizoen wel

Het is dus de vraag of Sanchez het gaat redden, is echt geen zekerheidje, heb meer vertrouwen in spelers die het wekelijks laten zien bij hun club.

Overigens is Sanchez toch veel te duur voor Ajax qua salaris dus waar praten we over...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 augustus 2023 door Jack Huntelaar --
Pietje
 Pietje - zondag 06 augustus 2023 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 13:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Bergwijn was ook enorm goed bij PSV destijds, ging voor 35 miljoen naar Tottenham, voor die tijd best een bedrag.
Kwam daar net als Sanchez op de bank terecht, nu bij Ajax haalt hij niet meer het niveau

Ik hoop ergens dit seizoen wel

Het is dus de vraag of Sanchez het gaat redden, is echt geen zekerheidje, heb meer vertrouwen in spelers die het wekelijks laten zien bij hun club.

Overigens is Sanchez toch veel te duur voor Ajax qua salaris dus waar praten we over...
Bergwijn had volgens mij bij PSV een vrije rol en bij Ajax niet. Ik denk dat daar het verschil in zit. Als ik Maurice Steijn zou zijn, zou ik Bergwijn opnieuw een vrije rol geven, dan kan hij zijn creatieve mogelijkheden tonen.

En Sanchez is inderdaad duur, maar het geeft je wel wat zekerheden achterin, want laten we wel wezen, achterin rammelt het gigantisch bij Ajax. Daar zijn we momenteel veel te kwetsbaar en dat is vragen om problemen. Je zag het in al die oefenwedstrijden hoeveel doelpunten Ajax tegen kreeg.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 06 augustus 2023 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 14:34 schreef Pietje het volgende:

[..]

Bergwijn had volgens mij bij PSV een vrije rol en bij Ajax niet. Ik denk dat daar het verschil in zit. Als ik Maurice Steijn zou zijn, zou ik Bergwijn opnieuw een vrije rol geven, dan kan hij zijn creatieve mogelijkheden tonen.

En Sanchez is inderdaad duur, maar het geeft je wel wat zekerheden achterin, want laten we wel wezen, achterin rammelt het gigantisch bij Ajax. Daar zijn we momenteel veel te kwetsbaar en dat is vragen om problemen. Je zag het in al die oefenwedstrijden hoeveel doelpunten Ajax tegen kreeg.
Wat betreft Bergwijn eens niet wat betreft Sanchez, ik persoonlijk zie daar liever iemand die het op dit moment bewijst en die leiding geeft aan de spelers om hem heen
remco k
 remco k - zondag 06 augustus 2023 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 14:34 schreef Pietje het volgende:

[..]

Bergwijn had volgens mij bij PSV een vrije rol en bij Ajax niet. Ik denk dat daar het verschil in zit. Als ik Maurice Steijn zou zijn, zou ik Bergwijn opnieuw een vrije rol geven, dan kan hij zijn creatieve mogelijkheden tonen.

En Sanchez is inderdaad duur, maar het geeft je wel wat zekerheden achterin, want laten we wel wezen, achterin rammelt het gigantisch bij Ajax. Daar zijn we momenteel veel te kwetsbaar en dat is vragen om problemen. Je zag het in al die oefenwedstrijden hoeveel doelpunten Ajax tegen kreeg.
Bergwijn kwam daar ook gewoon vanaf links en was niet een speler in een vrije rol. Als je zijn filmpjes van destijds ook bekijkt komt hij veelal vanaf links. En uiteraard zwerft hij wel wat maar dat doet hij bij Ajax ook.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 06 augustus 2023 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 14:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Bergwijn kwam daar ook gewoon vanaf links en was niet een speler in een vrije rol. Als je zijn filmpjes van destijds ook bekijkt komt hij veelal vanaf links. En uiteraard zwerft hij wel wat maar dat doet hij bij Ajax ook.
Ik zou hem weleens in de spits willen zien, hij legt nu ook veel de bal terug voor een mede speler, eigenlijk iets te veel naar mijn zin op links.

Hij is goed in de kleine ruimte, krijgt de bal graag in de voet dus vandaar
Pietje
 Pietje - zondag 06 augustus 2023 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 14:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Bergwijn kwam daar ook gewoon vanaf links en was niet een speler in een vrije rol. Als je zijn filmpjes van destijds ook bekijkt komt hij veelal vanaf links. En uiteraard zwerft hij wel wat maar dat doet hij bij Ajax ook.
Links is inderdaad "zijn" kant, maar ik schreef ook "volgens mij" omdat ik het niet zeker weet. Ik zag hem soms ook als spits en op rechts. En filmpjes kijk ik nooit en al helemaal niet van een PSV'er. Nogmaals ik vermoed dat hij in een vrije rol het beste rendeert. Maar jij houdt dat beter bij dan ik.
remco k
 remco k - zondag 06 augustus 2023 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 15:05 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik zou hem weleens in de spits willen zien, hij legt nu ook veel de bal terug voor een mede speler, eigenlijk iets te veel naar mijn zin op links.

Hij is goed in de kleine ruimte, krijgt de bal graag in de voet dus vandaar
Hij speelde bij oranje vaak in een twee spitsen systeem. Dat lijkt hem iig wel te liggen.
remco k
 remco k - zondag 06 augustus 2023 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 15:24 schreef Pietje het volgende:

[..]

Links is inderdaad "zijn" kant, maar ik schreef ook "volgens mij" omdat ik het niet zeker weet. Ik zag hem soms ook als spits en op rechts. En filmpjes kijk ik nooit en al helemaal niet van een PSV'er. Nogmaals ik vermoed dat hij in een vrije rol het beste rendeert. Maar jij houdt dat beter bij dan ik.
Spelers moeten sowieso niet in zo’n vast keurslijf gedrukt worden als de laatste jaren het geval is.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 06 augustus 2023 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 17:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij speelde bij oranje vaak in een twee spitsen systeem. Dat lijkt hem iig wel te liggen.
Klopt met Memphis
Hummel10
 Hummel10 - maandag 07 augustus 2023 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 augustus 2023 - 17:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij speelde bij oranje vaak in een twee spitsen systeem. Dat lijkt hem iig wel te liggen.
Eigenlijk is het meer een Psv speler die meer kan met ruimte achter de verdediging.
In de kleine ruimte is hij niet heel slecht maar minder.
remco k
 remco k - maandag 07 augustus 2023 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 augustus 2023 - 20:35 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Eigenlijk is het meer een Psv speler die meer kan met ruimte achter de verdediging.
In de kleine ruimte is hij niet heel slecht maar minder.
Ja dat klopt.
Pietje
 Pietje - dinsdag 08 augustus 2023 - 11:55   quote  deeplink  
Alvarez heeft dan toch eindelijk zijn transfer naar een topcompetitie (Engeland). Die gaan we de komende weken enorm missen. Hij was bij Ajax de "missing link" tot stabiliteit in onze ploeg. Ik hoop dat Sven Mislintat snel met zijn vervanger op de proppen komt. Wat dat betreft circuleert al een naam: Ignacio Saavedra, een ervaren Chileen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 augustus 2023 door Pietje --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.1358430