BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - woensdag 23 augustus 2023 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 augustus 2023 - 11:35 schreef hjf het volgende:

[..]

En dat de jeugd niet goed genoeg blijkt te zijn daar ligt naar mijn mening het probleem. Hoe kan het toch zo zijn dat de jeugdopleiding in een glijdende schaal terecht is gekomen. AZ is zelfs daar in ons voorbij gegaan. Het is een vreemdelingenlegioen geworden. En als ik het goed begrijpt zegt Loetje dat ook. En bereid je maar voor. Het gaat tijd kosten om al die nieuwe spelers in te passen en daar een ingespeeld geheel van te maken. Ik hoop dat Maurice Steijn die tijd wordt gegund.
Dat is al jarenlang aan de hand. Eigenlijk sinds de clash met Wim Jonk.

Daar hebben Loetje Warrior en ik het hier al vrij lang over alleen werden voor gek verklaard door de meeste hier.

Ach ja, soms gaan de ogen wat later open.
remco k
 remco k - woensdag 23 augustus 2023 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 augustus 2023 - 11:39 schreef nummer10 het volgende:
Maar dat ben ik met iedereen eens hè mbt de jeugd... Wat ik me alleen afvraag is het niet gewoon zoon cirkel ? Tijden een goede lichting en een tijdje wat minder ?
Nee aangezien er een hoop jongens die van rondom Amsterdam komen gewoon bij az spelen en doorbreken.

Sterker nog, er zijn jeugdspelers die naar beide clubs kunnen en voor Az kiezen.
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 augustus 2023 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 augustus 2023 - 12:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee aangezien er een hoop jongens die van rondom Amsterdam komen gewoon bij az spelen en doorbreken.

Sterker nog, er zijn jeugdspelers die naar beide clubs kunnen en voor Az kiezen.
Misschien omdat de kans van doorbreken bij az hoger is ? Geen idee hoor... Roep maar wat
Pietje
 Pietje - woensdag 23 augustus 2023 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 augustus 2023 - 13:18 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Misschien omdat de kans van doorbreken bij az hoger is ? Geen idee hoor... Roep maar wat
Ik denk wel dat de druk bij Ajax groter is dan bij AZ.
bertus bikkel
 bertus bikkel - woensdag 23 augustus 2023 - 16:13   quote  deeplink  
Marco van Basten zei het bij Rondo heel mooi: wie of wat is Ajax nu dan? Serieus...wie heeft het nu voor het zeggen? Iemand die net n paar maanden bezig is? En die naast de aankopen ook nog bepaalt wie waar zou moeten spelen? Heel vreemd allemaal. Ook het feit dat Peter Bosz , Noa Lang , Sergino Dest allemaal naar Eindhoven gaan omdat wij ze niet willen.....echt bizar!!!
Dit vreemdelingen legioen moet heel rap gaan presteren anders breekt echt de pleuris uit!!!!
remco k
 remco k - woensdag 23 augustus 2023 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 augustus 2023 - 13:18 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Misschien omdat de kans van doorbreken bij az hoger is ? Geen idee hoor... Roep maar wat
Omdat er vrijwel geen aanvallende spelers meer doorbreken bij Ajax. Wat is nou de laatste echte tien geweest en dan doel ik op type vd vaart Sneijder Ziyech. En wat is nou de laatste vleugelspeler geweest of spits.
nummer10
 nummer10 - woensdag 23 augustus 2023 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 augustus 2023 - 16:13 schreef bertus bikkel het volgende:
Marco van Basten zei het bij Rondo heel mooi: wie of wat is Ajax nu dan? Serieus...wie heeft het nu voor het zeggen? Iemand die net n paar maanden bezig is? En die naast de aankopen ook nog bepaalt wie waar zou moeten spelen? Heel vreemd allemaal. Ook het feit dat Peter Bosz , Noa Lang , Sergino Dest allemaal naar Eindhoven gaan omdat wij ze niet willen.....echt bizar!!!
Dit vreemdelingen legioen moet heel rap gaan presteren anders breekt echt de pleuris uit!!!!
Heb je lang en dest en psv gister gezien ? Wederom een Bosz zonder plan b en een dest die links voorloopt en een Noa lang die over een bal heel maait nog erger dan bassey..

De rest heeft Sven prima logische aankopen gedaan.. daarbij mag San Marco totaal niks zeggen met zijn sulejmani en zijn aankopen...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 augustus 2023 door nummer10 --
hjf
 hjf - woensdag 23 augustus 2023 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 augustus 2023 - 12:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is al jarenlang aan de hand. Eigenlijk sinds de clash met Wim Jonk.

Daar hebben Loetje Warrior en ik het hier al vrij lang over alleen werden voor gek verklaard door de meeste hier.

Ach ja, soms gaan de ogen wat later open.
Precies dat Remco.
remco k
 remco k - woensdag 23 augustus 2023 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 augustus 2023 - 19:14 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Heb je lang en dest en psv gister gezien ? Wederom een Bosz zonder plan b en een dest die links voorloopt en een Noa lang die over een bal heel maait nog erger dan bassey..

De rest heeft Sven prima logische aankopen gedaan.. daarbij mag San Marco totaal niks zeggen met zijn sulejmani en zijn aankopen...
Waarom mag hij niks zeggen dan? Omdat iemand zelf iets niet goed heeft aangepakt moet hij z’n mond houden? Onzin natuurlijk want niemand hier heeft beter gevoetbald dan welke huidige of oud Ajacied dan ook.

Hij werd destijds ook gewoon in het diepe gegooid door een hele slechte algemeen directeur.
nummer10
 nummer10 - donderdag 24 augustus 2023 - 00:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 augustus 2023 - 21:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom mag hij niks zeggen dan? Omdat iemand zelf iets niet goed heeft aangepakt moet hij z’n mond houden? Onzin natuurlijk want niemand hier heeft beter gevoetbald dan welke huidige of oud Ajacied dan ook.

Hij werd destijds ook gewoon in het diepe gegooid door een hele slechte algemeen directeur.
Hij mag zeker wat zeggen.. maar hierin (transfers) vind ik dat hij geen recht van spreken heeft, en dat mag ik vinden toch ?

Mbt de jeugd opleiding wat je zegt met jonk.. dat is nu 7 jaar geleden dat die wegging ? Dus kunnen we toch niet nu al zeggen dat wat er nu in de b speelt belabberd is ? Het zal zeker invloed hebben hoor, maar iedereen weet toch ook dat je gewoon vaak bepaalde lichtingen hebt ?
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 24 augustus 2023 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 augustus 2023 - 15:00 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik denk wel dat de druk bij Ajax groter is dan bij AZ.
Het is anders bij AZ. Ze weten dat ze niet de grootste talenten krijgen, maar de talenten die ze hebben worden anders voorbereid op het grote werk. Het gaat hun met name om intelligente spelers en spelers die zich aan de regels houden.

Elke speler moet een presentatie houden, spelers mogen niet met hun ouders praten tijdens of voor de wedstrijd. Spelers moeten verzorgt erbij lopen, anders mogen ze niet meedoen. Alles voor dicipline en de rest gaat over het houden van serieuze presentaties over voetbal en hoe ze zichzefl willen ontwikkelen.

Bij Ajax is dat heel anders.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 24 augustus 2023 - 12:37   quote  deeplink  
Wat een onzin lees ik weer over Sanchez. We zouden verlies maken op de transfer naar Porto.
We hebben hem gekocht voor 4.5 miljoen. We verkopen hem voor 4 miljoen, maar ze vergeten erbij te zetten dat we hem verhuren voor 1,5 miljoen.
Als je dan dat bij elkaar opteld, dan heb je dus 5,5 miljoen. Natuurlijk gaat hier nog het salaris af van de speler (1 miljoen), maar dan speel je dus gewoon quite.

Prima deal zou ik zeggen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 24 augustus 2023 - 12:40   quote  deeplink  
Als Kudus verkocht wordt, dan kopen ze alsnog die Armeen uit Rusland. Let maar op.

Berghuis gaat gewoon rechtsbuiten spelen en gaat met Forbes de concurrentie aan

Kind van de rekening zal idd Taylor worden. Het is ook goed voor zo'n jonge speler om weer met beide benen op de grond te staan.

Wat ik wel raar vind is dat Ajax niet Dest terug heeft genomen. Nu laten ze die naar PSV gaan. Dat is toch een speler die je samen met Rensch wil laten concurreren.
nummer10
 nummer10 - donderdag 24 augustus 2023 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 augustus 2023 - 12:40 schreef Ajax we love you het volgende:
Als Kudus verkocht wordt, dan kopen ze alsnog die Armeen uit Rusland. Let maar op.

Berghuis gaat gewoon rechtsbuiten spelen en gaat met Forbes de concurrentie aan

Kind van de rekening zal idd Taylor worden. Het is ook goed voor zo'n jonge speler om weer met beide benen op de grond te staan.

Wat ik wel raar vind is dat Ajax niet Dest terug heeft genomen. Nu laten ze die naar PSV gaan. Dat is toch een speler die je samen met Rensch wil laten concurreren.
Dest draaide 1 goed seizoen en wou perse weg, daarbij vind ik hem niet top en is meer bezig met aanvallen dan met verdedigen..
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 24 augustus 2023 - 13:18   quote  deeplink  
Hij draaide toen gewoon een goed seizoen. Ja hij ging weg, maar denk dat iedereen dat wel kon begrijpen, daarbij kreeg Ajax er een gigantische bak geld voor. Die jonge was heel jong en moest zich nog verder ontwikkelen. HIj kent het Ajax spelletje. Ik had hem gewoon teruggehaald, nu is hij bij de concurrent.
nummer10
 nummer10 - donderdag 24 augustus 2023 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 augustus 2023 - 13:18 schreef Ajax we love you het volgende:
Hij draaide toen gewoon een goed seizoen. Ja hij ging weg, maar denk dat iedereen dat wel kon begrijpen, daarbij kreeg Ajax er een gigantische bak geld voor. Die jonge was heel jong en moest zich nog verder ontwikkelen. HIj kent het Ajax spelletje. Ik had hem gewoon teruggehaald, nu is hij bij de concurrent.
Mooi laten zitten, net zoals Noa lang...
remco k
 remco k - donderdag 24 augustus 2023 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 augustus 2023 - 00:23 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Hij mag zeker wat zeggen.. maar hierin (transfers) vind ik dat hij geen recht van spreken heeft, en dat mag ik vinden toch ?

Mbt de jeugd opleiding wat je zegt met jonk.. dat is nu 7 jaar geleden dat die wegging ? Dus kunnen we toch niet nu al zeggen dat wat er nu in de b speelt belabberd is ? Het zal zeker invloed hebben hoor, maar iedereen weet toch ook dat je gewoon vaak bepaalde lichtingen hebt ?
Maar waarom heeft hij geen recht van spreken dan? Omdat hij de steek werd gelaten door vd Boog?
remco k
 remco k - donderdag 24 augustus 2023 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 augustus 2023 - 12:35 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Het is anders bij AZ. Ze weten dat ze niet de grootste talenten krijgen, maar de talenten die ze hebben worden anders voorbereid op het grote werk. Het gaat hun met name om intelligente spelers en spelers die zich aan de regels houden.

Elke speler moet een presentatie houden, spelers mogen niet met hun ouders praten tijdens of voor de wedstrijd. Spelers moeten verzorgt erbij lopen, anders mogen ze niet meedoen. Alles voor dicipline en de rest gaat over het houden van serieuze presentaties over voetbal en hoe ze zichzefl willen ontwikkelen.

Bij Ajax is dat heel anders.
Probleem is juist dat de grootste talenten in de onderbouw juist steeds vaker voor AZ kiezen en niet meer voor Ajax. Sterker nog, er gaan Amsterdammers tegenwoordig naar de jeugd van Sparta terwijl ze ook naar Ajax kunnen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 24 augustus 2023 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 augustus 2023 - 15:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar waarom heeft hij geen recht van spreken dan? Omdat hij de steek werd gelaten door vd Boog?
Ow god vd boog... Die was ik eigenlijk alweer vergeten, maar van Basten haalde de speler toch binnen voor veel te veel geld ?

Cvitanich, enoh, sulejmani etc
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 24 augustus 2023 - 20:03   quote  deeplink  
Als we nu Sylvano Vos laten gaan naar Atletico dan kun je stoppen met de jeugdopleiding. We kopen gewoon liever een buitenlander en stellen die op , op de plek van een talent dat aan het doorbreken is. Dat is prima zolang het talent af en toe mag invallen en doorontwikkelen. Maar dan moet je dat talent niet laten gaan in de periode die er nu aan komt en heel belangrijk wordt voor de toekomst.
remco k
 remco k - donderdag 24 augustus 2023 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 augustus 2023 - 19:38 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Ow god vd boog... Die was ik eigenlijk alweer vergeten, maar van Basten haalde de speler toch binnen voor veel te veel geld ?

Cvitanich, enoh, sulejmani etc
Ja als trainer en wie stond er boven hem die het beleid maakt. Een trainer hoort niet ook td te zijn.

Overigens werd er toen wel erg leuk voetbal gespeeld alleen te makkelijk punten verloren waar het niet nodig was.
remco k
 remco k - donderdag 24 augustus 2023 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 augustus 2023 - 20:03 schreef bertus bikkel het volgende:
Als we nu Sylvano Vos laten gaan naar Atletico dan kun je stoppen met de jeugdopleiding. We kopen gewoon liever een buitenlander en stellen die op , op de plek van een talent dat aan het doorbreken is. Dat is prima zolang het talent af en toe mag invallen en doorontwikkelen. Maar dan moet je dat talent niet laten gaan in de periode die er nu aan komt en heel belangrijk wordt voor de toekomst.
Helemaal eens. Zo’n jongen mag je niet laten gaan.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 24 augustus 2023 - 21:16   quote  deeplink  
Inderdaad niet laten gaan
nummer10
 nummer10 - vrijdag 25 augustus 2023 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 augustus 2023 - 20:03 schreef bertus bikkel het volgende:
Als we nu Sylvano Vos laten gaan naar Atletico dan kun je stoppen met de jeugdopleiding. We kopen gewoon liever een buitenlander en stellen die op , op de plek van een talent dat aan het doorbreken is. Dat is prima zolang het talent af en toe mag invallen en doorontwikkelen. Maar dan moet je dat talent niet laten gaan in de periode die er nu aan komt en heel belangrijk wordt voor de toekomst.
Kan me niet voorstellen dat ze hem laten gaan
bertus bikkel
 bertus bikkel - dinsdag 29 augustus 2023 - 22:03   quote  deeplink  
En dit geldt ook voor de andere talenten zoals Godts, Fitz Jim, Axel Dongen etc...
De RVC zou zich ook moeten bezighouden met bescherming van onze kroonjuwelen en het belang van de doorstroom van die gasten volgens de Ajax filosofie.
Hoop dat de trainer durft om dure aankopen die niet functioneren te passeren voor een jeugdig talent die op de deur klopt....
AkaS
 AkaS - woensdag 30 augustus 2023 - 09:54   quote  deeplink  
Van Basten, Rijkaard, Seedorf, Kluivert, Bergkamp, Jonk, Molenaar... Er moet toch een of andere modus te bedenken zijn om deze namen of enkele van deze namen aan Ajax te verbinden!!!

Wat van Basten zei klopt natuurlijk wel. Wie is nu het gezicht van Ajax???

Een Duitse heer die tot voor kort een ieder onbekend was is nu het gezicht van Ajax en koopt zich een slag in de rondte onder toezicht van een vrouwelijke advocaat en een voormalig hockeybestuurder!

Daaromheen circuleren ook nog wat figuren of wellicht figuranten. Maar het kan toch niet waar zijn dat onze club door deze mensen geleidt wordt en wellicht zelfs de afgrond in wordt geleidt.

De aankoop van een keeper was logisch, net als die van een goede CV, een middenvelder en twee aanvallers. Maar nu kan ik even niet anders als napraten maar volgens mij hebben we ook dit jaar weer een topaankoop gedaan voor de linkbuiten positie en die was al sterk bezet. Op een iets andere wijze een herhaling van zetten die vorig jaar ook al een hoop onrust bezorgde.

En nogmaals het wordt een vreemdelingen legioen. Slaat helemaal nergens op. Plus de jeugd wordt volkomen genegeerd.

Wat ik las over de jeugdopleiding van AZ is helemaal waar, die heeft ons ingehaald. En behalve de kwaliteit is de sfeer daar ook vele malen beter.

Druk tot daar aan toe, maar de arrogantie waarmee gehandeld wordt is velen ook een doorn in het oog. Als hierbij ook nog komt dat de perspectieven om door te stromen wegvallen, kunnen we de eens zo legendarische Ajaxdeuren wel sluiten!!!

En dat allemaal gerealiseerd door een " dataduitser" die nergens een onomstreden trackrecord heeft gerealiseerd dat duidt op onomstreden zijn wat betreft capaciteiten in de rol die hij bij Ajax vervult!
nummer10
 nummer10 - woensdag 30 augustus 2023 - 12:02   quote  deeplink  
Maar als de jeugd goed genoeg is stromen ze gewoon door en krijgen ze hun kan toch (zie Hato) ik zie oprecht Sven weinig fout doen en doet het qua verkopen... De aankopen is altijd afwachten..
remco k
 remco k - woensdag 30 augustus 2023 - 13:01   quote  deeplink  
Een trainer moet ook in staat zijn om de potentie te zien en zo’n jeugd speler te laten spelen. Vos had al best wat minuten kunnen maken.
AkaS
 AkaS - woensdag 30 augustus 2023 - 14:18   quote  deeplink  
Ten Hag deed de stomste dingen en lulde gigantisch uit zijn nek toen hij begon. Maar hij mocht blijven van Overmars en kreeg het vertrouwen, plus een goede selectie en wist daardoor uit te groeien tot een succesvolle trainer.

Mijn punt is...

Jeugd dat goed genoeg is gebleken om de hele jeugdopleiding te doorlopen moet de kans krijgen om echt gewogen te worden in het eerste. Dus speelminuten en vertrouwen. Lukt het dan niet, dan kan je op zoek naar een alternatieve route voor deze speler en kan je van buiten iemand aantrekken.

Nu wordt er niet eens moeite gedaan om deze spelers te wegen en wordt er direct extern aangekocht. Jammer want zo gaat onze opleiding meer en meer aan body verliezen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 augustus 2023 door AkaS --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 30 augustus 2023 - 15:51   quote  deeplink  
Benoem bij de jeugd een aantal goede aanvallers op die zo in de hoofdmacht op de volgende posities kunnen spelen, Linksbuiten, rechtsbuiten, spits, 10 (achter de spits) op ?

De jeugd is echt nog niet klaar voor het grote werk, we (ze) willen toch elk jaar in de Champions League uitkomen, nou dan kan je echt niet alleen op onze jeugd vertrouwen.

Nogmaals laten we nou eerst eens gaan voetballen dan beoordelen we in de winterstop hoe het gegaan is met ons Ajax
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 30 augustus 2023 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 augustus 2023 - 12:02 schreef nummer10 het volgende:
Maar als de jeugd goed genoeg is stromen ze gewoon door en krijgen ze hun kan toch (zie Hato) ik zie oprecht Sven weinig fout doen en doet het qua verkopen... De aankopen is altijd afwachten..
Maar genoeg spelers hebben mogen ruiken aan de hoofdmacht, een paar zijn door gedrongen omdat ze goed genoeg waren, nog meer hebben het niet gehaald, sommigen worden verhuurd met de gedachte om ze elders te laten groeien
nummer10
 nummer10 - woensdag 30 augustus 2023 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 augustus 2023 - 14:18 schreef AkaS het volgende:
Ten Hag deed de stomste dingen en lulde gigantisch uit zijn nek toen hij begon. Maar hij mocht blijven van Overmars en kreeg het vertrouwen, plus een goede selectie en wist daardoor uit te groeien tot een succesvolle trainer.

Mijn punt is...

Jeugd dat goed genoeg is gebleken om de hele jeugdopleiding te doorlopen moet de kans krijgen om echt gewogen te worden in het eerste. Dus speelminuten en vertrouwen. Lukt het dan niet, dan kan je op zoek naar een alternatieve route voor deze speler en kan je van buiten iemand aantrekken.

Nu wordt er niet eens moeite gedaan om deze spelers te wegen en wordt er direct extern aangekocht. Jammer want zo gaat onze opleiding meer en meer aan body verliezen.
We hebben de voorbereiding gezien allemaal toch ? Men vond juist dat het tijd werd voor aankopen..
remco k
 remco k - donderdag 31 augustus 2023 - 07:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 augustus 2023 - 15:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Benoem bij de jeugd een aantal goede aanvallers op die zo in de hoofdmacht op de volgende posities kunnen spelen, Linksbuiten, rechtsbuiten, spits, 10 (achter de spits) op ?

De jeugd is echt nog niet klaar voor het grote werk, we (ze) willen toch elk jaar in de Champions League uitkomen, nou dan kan je echt niet alleen op onze jeugd vertrouwen.

Nogmaals laten we nou eerst eens gaan voetballen dan beoordelen we in de winterstop hoe het gegaan is met ons Ajax
Waar staat er alleen op jeugd bouwen. Dat schrijft niemand. Maar er zijn nu wel echt jongens die minuten verdienen. Vos is er daar één van. Jij wou hem zelfs al in de basis hebben toch.
p111
 p111 - donderdag 31 augustus 2023 - 10:56   quote  deeplink  
Volgens Stein heeft hij al een prima gesprek gehad met Vos en die ging glimlachend zijn kantoor uit.
nummer10
 nummer10 - donderdag 31 augustus 2023 - 11:52   quote  deeplink  
https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/nl-eredivisie/2023/08/opmerkelijk-mislintat-presenteerde-in-februari-al-drietal-aanwinsten-bij-ajax?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Ik kan hier echt alleen maar positief over zijn en in mijn ogen zijn we met alle 3 echt niet achteruit gegaan, sterker nog ik denk vooruit voor minder geld dan wat er binnen is gekomen
remco k
 remco k - donderdag 31 augustus 2023 - 21:00   quote  deeplink  
Dat is natuurlijk onzin. Satualo is niet beter dan Timber vooralsnog anders had hij wel naar een grotere club gegaan voor een basis plaats. Tadic is veel, maar dan ook veel beter dan mikautadze en Alvarez is echt nog wel beter dan Tahirovic op dit moment.
nummer10
 nummer10 - donderdag 31 augustus 2023 - 23:04   quote  deeplink  
Dat mag jij vinden..
remco k
 remco k - vrijdag 01 september 2023 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 augustus 2023 - 23:04 schreef nummer10 het volgende:
Dat mag jij vinden..
Dus spelers die jij nog nooit hebt zien spelen vind je nu al gelijkwaardig of beter dan jongens die extreem veel hebben
Opgeleverd of hebben gepresteerd voor Ajax.

Heb je Tadic bezig gezien in Turkije heb je timber gezien tot aan zijn blessure bij Arsenal.

Kom op zeg dit kun je toch niet serieus menen man.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 01 september 2023 - 12:03   quote  deeplink  
Tuurlijk moeten we afwachten of de aankopen het verschil gaan maken, maar ik DENK dat we een beter elftal hebben dan afgelopen seizoen..

Maar nu vraag ik het andersom.. spelers die jij nog nooit of amper hebt zien spelen vind je bij voorbaat slechter ?
remco k
 remco k - vrijdag 01 september 2023 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2023 - 12:03 schreef nummer10 het volgende:
Tuurlijk moeten we afwachten of de aankopen het verschil gaan maken, maar ik DENK dat we een beter elftal hebben dan afgelopen seizoen..

Maar nu vraag ik het andersom.. spelers die jij nog nooit of amper hebt zien spelen vind je bij voorbaat slechter ?
Nee dat is gewoon logica. Die jongens worden ook bekeken door scouts van grotere clubs en als ze al zover zouden zijn geweest. Denk je echt dat Arsenal 20 miljoen euro meer zou willen betalen voor een speler die minder is dan de vervanger die Ajax gaat halen ?

En even serieus Tadic wordt in Turkije met stip op 1 de beste speler benoemd. Maar nee joh een speler die je niet kent is gewoon al beter voordat je hem ooit hebt zien spelen.
remco k
 remco k - vrijdag 01 september 2023 - 15:10   quote  deeplink  
Ik baal echt van dit Ajax. Ik herken de spelers niet eens die dadelijk op het veld staan. Nu gewoon nog een linksback erbij gekocht.
Echt bizar en asociaal dat dit binnen zo’n instituut als Ajax zomaar kan gebeuren.

Niks herkenbaars aan dit Ajax.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 01 september 2023 - 15:59   quote  deeplink  
Die positie voldoet toch simpel weg niet ?

Maar nu zijn we plots een koopclub terwijl de roep om aankopen juist zo groot was omdat er niks in jong liep en dat we op elke positie te kort kwamen..

Bedoel de posities waar gekocht is, wat hadden we er anders mee moeten doen ?
nummer10
 nummer10 - vrijdag 01 september 2023 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2023 - 14:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee dat is gewoon logica. Die jongens worden ook bekeken door scouts van grotere clubs en als ze al zover zouden zijn geweest. Denk je echt dat Arsenal 20 miljoen euro meer zou willen betalen voor een speler die minder is dan de vervanger die Ajax gaat halen ?

En even serieus Tadic wordt in Turkije met stip op 1 de beste speler benoemd. Maar nee joh een speler die je niet kent is gewoon al beter voordat je hem ooit hebt zien spelen.
Ken zat aankopen de afgelopen jaren die niemand kende en enorme versterkingen bleken te zijn...
hjf
 hjf - vrijdag 01 september 2023 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2023 - 15:10 schreef remco k het volgende:
Ik baal echt van dit Ajax. Ik herken de spelers niet eens die dadelijk op het veld staan. Nu gewoon nog een linksback erbij gekocht.
Echt bizar en asociaal dat dit binnen zo’n instituut als Ajax zomaar kan gebeuren.

Niks herkenbaars aan dit Ajax.
+1
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 01 september 2023 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 augustus 2023 - 07:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Waar staat er alleen op jeugd bouwen. Dat schrijft niemand. Maar er zijn nu wel echt jongens die minuten verdienen. Vos is er daar één van. Jij wou hem zelfs al in de basis hebben toch.
Na wat ik gisteren gezien heb verdiend Vos minimaal een invalbeurt.

Kian Fitz Jim had ook meer gebracht als bijvoorbeeld van den Boomen
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 01 september 2023 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2023 - 17:26 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Na wat ik gisteren gezien heb verdiend Vos minimaal een invalbeurt.

Kian Fitz Jim had ook meer gebracht als bijvoorbeeld van den Boomen
Fitz jim vind ik ook niets bijzonders. Taylor 2.0 vrees ik.
Vos heeft meer potentie.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 01 september 2023 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2023 - 17:41 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Fitz jim vind ik ook niets bijzonders. Taylor 2.0 vrees ik.
Vos heeft meer potentie.
Klopt maar Fitz Jim heeft wel potentie al is Vos verder

Ben hartstikke blij met Sosa, nu hebben we 2 internationals van Kroatië in de verdediging, de linkse kant vond ik dramatisch het afgelopen seizoen en gisteren
p111
 p111 - vrijdag 01 september 2023 - 18:00   quote  deeplink  
Fitz Jim is een super talent maar is er een half jaar uit geweest met een zware blessure,nu kan hij bij excel.uren maken hopelijk maakt dat hem een top middenvelder.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 01 september 2023 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2023 - 14:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee dat is gewoon logica. Die jongens worden ook bekeken door scouts van grotere clubs en als ze al zover zouden zijn geweest. Denk je echt dat Arsenal 20 miljoen euro meer zou willen betalen voor een speler die minder is dan de vervanger die Ajax gaat halen ?

En even serieus Tadic wordt in Turkije met stip op 1 de beste speler benoemd. Maar nee joh een speler die je niet kent is gewoon al beter voordat je hem ooit hebt zien spelen.
Tadic was klaar bij Ajax. Kreeg het ook niet meer aan de praat.
Denk dat dit de enige manier was om de boel weer te laten groeien.

Heeft Ajax veel gebracht en had nog prima statistieken maar de chemie was weg.
Nu opnieuw bouwen aan een succesvol team.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 01 september 2023 - 18:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2023 - 18:00 schreef p111 het volgende:
Fitz Jim is een super talent maar is er een half jaar uit geweest met een zware blessure,nu kan hij bij excel.uren maken hopelijk maakt dat hem een top middenvelder.
Supertalent zelfs. Heb het nog niet echt gezien hoor maar misschien zit ik er naast.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.1100420