|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Maar de huidige waarde staat niet op de balans voor zover ik weet? Alleen het aankoopbedrag (+ tekengelden e.d.), dat wordt afgeschreven over de looptijd van het oorspronkelijk contract. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Het is dus niet zo als je n speler koopt voor 5 miljoen je hebt m twee jaar, marktwaarde is 6 miljoen(boekwaarde) je verkoopt hem voor 4 miljoen. Dat je maar 1 miljoen afschrijft. Zo werkt dat niet |
|
|
|
|
Frobin1974
|
|
|
| Er komt ook weer salaris vrij, dat is de winst. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Ja, das is ook waar. En zoals Tomson al zei, er komen nog veel meer afschrijvingen aan. Belangrijk is wel om hier en daar Quitte te spelen, of n kleine plus, en een klapper, Die kan eigenlijk alleen van Read of Moussa komen. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 - 21:53 schreef van geil het volgende:Het is dus niet zo als je n speler koopt voor 5 miljoen je hebt m twee jaar, marktwaarde is 6 miljoen(boekwaarde) je verkoopt hem voor 4 miljoen. Dat je maar 1 miljoen afschrijft. Zo werkt dat niet Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat, voor zover ik weet, de zgn marktwaarde/transferwaarde van een speler meestal niet in de boeken staat. En dus niet hoeft worden afgeschreven. Wat wel in de boeken staat zijn de kosten die de kopende club maakt bij de transfer. Dat wordt vervolgens afgeschreven over de looptijd van een contract.
Misschien vergis ik me hoor.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 juli 2026 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ja, je vergist je. Google maar afschrijvingen afgelopen jaar, uit mn hoofd ruim 31 miljoen op n paar spelers. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Boekhoudkundige realiteit: Omdat hij destijds voor een heel laag bedrag definitief is overgenomen van Anderlecht, levert deze €1 miljoen Feyenoord op papier alsnog een boekwinst op.
• Salarisvrijgave: Door zijn vertrek bespaart Feyenoord direct een zwaar salaris van de loonlijst. Dit budget is direct hard nodig om de komst van de nieuwe keeper Ernst op te vangen.Headliner.nl |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 - 21:59 schreef van geil het volgende:Ja, je vergist je. Google maar afschrijvingen afgelopen jaar, uit mn hoofd ruim 31 miljoen op n paar spelers. Het was zelfs 55 miljoen 2024/2025 |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 - 22:01 schreef Leon FR1908 het volgende:Boekhoudkundige realiteit: Omdat hij destijds voor een heel laag bedrag definitief is overgenomen van Anderlecht, levert deze €1 miljoen Feyenoord op papier alsnog een boekwinst op. • Salarisvrijgave: Door zijn vertrek bespaart Feyenoord direct een zwaar salaris van de loonlijst. Dit budget is direct hard nodig om de komst van de nieuwe keeper Ernst op te vangen.Headliner.nl Ik kom er op terug na de nieuwe jaarcijfers. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Hoeft niet want in het geheel denk ik dat je gelijk heb. Alleen bij Wellie valt het allemaal nog wel mee denk ik. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik vind t prima. @T
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 juli 2026 door van geil -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Dan laten we het er bij zitten |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Het is zulke lastige materie, daar ben je n dag mee bezig. Zeker niet persoonlijk, maar is gewoon niet toe te lichten in n paar posts. Maar als t je interesseert, let gewoon met de cijfers op de afschrijvingen, dan zie je gelijk waar al die miljoenen steeds door het putje gaan. @T
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 juli 2026 door van geil -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 - 22:21 schreef van geil het volgende:Het is zulke lastige materie, daar ben je n dag mee bezig. Zeker niet persoonlijk, maar is gewoon niet toe te lichten in n paar posts. Maar als t je interesseert, let gewoon met de cijfers op de afschrijvingen, dan zie je gelijk waar al die miljoenen steeds door het putje gaan. @T Dat er hoge afschrijvingen zijn, was nooit de discussie he. Alleen waar ze vandaan komen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Das n mooi voorbeeld ja. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
| Nog een seizoen met een gefrustreerde Timon op de bank was ook geen prettig vooruitzicht. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 - 22:24 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Dat er hoge afschrijvingen zijn, was nooit de discussie he. Alleen waar ze vandaan komen. In iedergeval niet van de transfer Wellie inderdaad
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 juli 2026 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
1 miljoen is wel weinig trouwens Maar goed weg is weg |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Zie de link van Stylzz. je vergeet de boekwaarde. Die heeft elke speler. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Anyway, die artikelen onderschrijven dat afschrijvingen over de aankoopsom is. En wordt uitgesmeerd over de looptijd van het contract (bij een verlenging kunnen de afschrijvingen weer verder uitgesmeerden.
Boekwaarde is dus aankoopsom + bijkomende kosten (zaakwaarnemer, tekengeld, etc). Minus wat reeds jaarlijks is afgeschreven. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Ik was bij jou de laatste 2 seizoenen wel overtuigd dat jij een miljoentje meegegeven zou hebben
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 juli 2026 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Bedankt wellie! Voor mooie jaren, heb je ook zeker gehad, en belangrijke reddingen ook💪 het ga je goed, gedrag bij vlagen mmeuhh.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 juli 2026 door bijft007 -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 - 22:59 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Ik was bij jou de laatste 2 seizoenen wel overtuigd dat jij een miljoentje meegegeven zou hebben Daarom. Weg is weg Maar de markt zegt anders |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Beter zo, denk dat iedere Euro meegenomen is in dit geval. Iedereen zal zien wat wij hebben gezien, ga je daar nou echt geld aan uitgeven of om je heen kijken voor een alternatief.
Begint lekker op te ruimen zo, dat er nog mogen volgen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Te makkelijk vind ik. Laatste twee jaar inderdaad zeer teleurstellend, maar vergeet alsjeblieft het kampioensjaar niet.
Dank je wel Timon voor alle jaren, met wisselende successen. Je redding uit tegen 020 is legendarisch en bepalend geweest. Of in datzelfde seizoen het stoppen van de penalty tegen Sparta.
Succes in je verdere carrière! |
|
|
|
|
Frobin1974
|
|
|
Zeer onrustig voor zichzelf maar ook voor de rest van hrt team, dat is zijn grootste manco. Neemt niet weg dat hij al met al prima wedstrijden heeft gekeept voor Feyenoord. Ik wens hem het allerbeste bij Wolfsburg. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Succes en bedankt Timon. Zal met name die redding tegen Ajax nooit vergeten. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op donderdag 16 juli 2026 - 20:21 schreef MMM het volgende:Te makkelijk vind ik. Laatste twee jaar inderdaad zeer teleurstellend, maar vergeet alsjeblieft het kampioensjaar niet. Dank je wel Timon voor alle jaren, met wisselende successen. Je redding uit tegen 020 is legendarisch en bepalend geweest. Of in datzelfde seizoen het stoppen van de penalty tegen Sparta. Succes in je verdere carrière! Oh sorry ik wist niet dat hij mee las. Zie boven Timon. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
| Succes Timon en bedankt voor je inzet (wel blij dat je verkast overigens) |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
4 jaar bij Feyenoord. Wisselde prima momenten af met teveel zwakke acties. Het ga je goed! |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Eindelijk.. Bedankt voor je inzet. Maar ben wel erg blij dat je gaat haha.👌 |
|
|
|