|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
De Ajax-opstelling voor het returnduel met FC Sion is bekend. Onder meer Tolu Arokodare en Abdellah Ouazane beginnen in de basis bij de Amsterdammers.
Ajax won het heenduel met 2-4 en moet donderdagavond het karwei afmaken in eigen huis. Marc ter Stegen staat onder de lat, met Lucas Rosa, Aaron Bouwman, Youri Baas en Caio Henrique voor zich. Op het middenveld vormen Youri Regeer, Davy Klaassen en Julian Brandt wederom het drietal.
Tolu Arokodare is in korte tijd uitgegroeid tot publiekslieveling en krijgt tegen de Zwitsers een basisplek in de punt van de aanval. Steven Berghuis en Abdellah Ouazane completeren de aanval, wat betekent dat onder meer Oscar Gloukh en Marcos Leonardo genoegen moeten nemen met een plek op de bank.
Opstelling Ajax: Ter Stegen; Rosa, Bouwman, Baas, Caio Henrique; Regeer, Klaassen, Brandt; Berghuis, Tolu, Ouazane.
Ik zeg 3-0 |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Mooi Jack!! π
π ik denk zelf weer aan een gelijkspelletje omdat dat ruim genoeg is voor de league fase en we zondag weer een lastig potje hebben. Motivatie en concentratie zullen niet 100 % zijn nu ze al een marge hebben uit de eerste wedstrijd. Mooi dat Tolu speelt!!!! Ik zeg 2-2..... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2026 - 19:59 schreef bertus bikkel het volgende:Mooi Jack!! π
π ik denk zelf weer aan een gelijkspelletje omdat dat ruim genoeg is voor de league fase en we zondag weer een lastig potje hebben. Motivatie en concentratie zullen niet 100 % zijn nu ze al een marge hebben uit de eerste wedstrijd. Mooi dat Tolu speelt!!!! Ik zeg 2-2..... Woww wat een start zeg!!! Denk je nog steeds aan 2-2 π€£π€£π€£ |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Baas en Berghuis nog maar niet weg doen Jordy, met name Blind loopt op z'n laatste benen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Tolu Arokodare wat een krachtpatser van een spits hebben we in huis |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Nee maar was meer geluk dan wijsheid |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Verdedigend niet al te best Ajax |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Regeer is nogal vaak geblesseerd |
|
|
|
|
Godenzonen1990
|
|
|
| verdedigend is het maar weer al te kwetsbaar. |
|
|
|
|
Godenzonen1990
|
|
|
| Berghuis is toch ook zo'n zwakke schakel op rechts |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Verdedigend mag er wel wat bij, Tolu heeft al 2x moeten helpen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Gelukkig zit zijn vervanger op de tribune |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2026 - 19:59 schreef bertus bikkel het volgende:Mooi Jack!! π
π ik denk zelf weer aan een gelijkspelletje omdat dat ruim genoeg is voor de league fase en we zondag weer een lastig potje hebben. Motivatie en concentratie zullen niet 100 % zijn nu ze al een marge hebben uit de eerste wedstrijd. Mooi dat Tolu speelt!!!! Ik zeg 2-2..... Je krijgt nog gelijk ook pffff, de verdediging is niet veel beter dan vorig seizoen ondanks dat Terstegen hem los liet |
|
|
|
|
Godenzonen1990
|
|
|
| jezus Berghuis man. hoe moeilijk kan het zijn om een fatsoenlijke voorzet te geven. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Rosa ijzersterk πͺ, de enige foutloze verdediger |
|
|
|
|
Godenzonen1990
|
|
|
| eindelijk eens een mooie aanval + mooie afronding |
|
|
|
|
Godenzonen1990
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Wat een kerel wat een beest van een spits πππ |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
En maar weer eens 2 goals tegen met een keeper als Ter Stegen....dat rijmtπ
Is echt heel matig allemaal tegen de nummer 4 van Zwitserland, man man... Als we nog een linkerspits zoeken...bij de tegenstander staat er eentje die loeisterk en snel is. Scoort ook nog 2x. Nee, dit Ajax is echt niet in balans, Tolu moet vaak mee verdedigen waardoor hij niet meteen voorin aanspeelbaar kan zijn. Verdedigend heel matig waardoor je zelden de nul zult houden. Blind wordt nu al gemist, doet 3x niet mee en je krijgt in 2,5 wedstrijd 6 goals tegen... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Wowwwww wat een spits!!!!!!
Toooooluuuuuuuuuuuuuuuu |
|
|
|
|
Godenzonen1990
|
|
|
| Caio is op verdedigend vlak echt kwetsbaar linksachter. er zit wel voetbal in dit team. maar een 6 + een goede verdediger is geen overbodige luxe |
|
|
|
|
Godenzonen1990
|
|
|
| + met Mokio voetbal je wel makkelijker |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2026 - 21:11 schreef Godenzonen1990 het volgende:Caio is op verdedigend vlak echt kwetsbaar linksachter. er zit wel voetbal in dit team. maar een 6 + een goede verdediger is geen overbodige luxe Eens Henrique aanvallend goed maar verdedigend niet best |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Cloukh is toch ook een mannetje, hoe hij 3 man bezig houdt |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Rosa nooit meer wisselen, wordt met de wedstrijd beter |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Leonardo is veel te zenuwachtig aan de bal |
|
|
|
|
Godenzonen1990
|
|
|
| ook jammer dat Ouazane nooit voor het Nederland gaat kiezen. wat een talent |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Baas ook maar gewoon eens verdedigend middenveld zetten. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Enige wat ik gewoon even kwijt eik, is hoe tering, tyfus slecht ik dit hele hoeven Ajax vindt. Hoe vreselijk naΓ―ef en overschat er verdedigd wordt. Sanchez denkt het even te kunnen. Dit Ajax is defensief nog 5x slechter als vorig jaar. Achterin en in het collectief meeverdedigen is het wanprestatie op wanprestatie. In de laatste linie is er geen enkele druk op de bal en staan we gewoon met ongekende troep.
En dan wetende dat er daar waarschijnlijk niets bij gaat komen daar en je moet duimen dat Blind fit is. Dit kan echt niet. Krankzinnig slecht. De wissels van Michel zijn ook weer kut. Oprecht, ik zie het niet zitten in deze trainer. Echt, leuk wat meer aanvallend, maar als je dat als team niet kunt, moet je het niet doen.
Tolu mag van mij blijven staan. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Mag toch nonderju hopen dat er na anderhalf jaar een fatsoenlijke 6 komt. En anders mag Cruijff van mij meteen oprotten. |
|
|
|
|
Godenzonen1990
|
|
|
| waarom kan Leonardo nooit op zijn benen blijven staan |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Verdedigend heel slecht, er lopen 3 man achteruit tegen 1 aanvaller en die kapt en scoort.....ongekend. Leonardo heeft het niet en heeft geen vertrouwen. Samenvatting: Aanvallend prima, Verdedigend nivo Volendam, helaas. Die Boteli heel snel contract aanbieden, geweldige speler!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 27 augustus 2026 door bertus bikkel -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2026 - 22:01 schreef bertus bikkel het volgende:Verdedigend heel slecht, er lopen 3 man achteruit tegen 1 aanvaller en die kapt en scoort.....ongekend. Leonardo heeft het niet en heeft geen vertrouwen. Samenvatting: Aanvallend prima, Verdedigend nivo Volendam, helaas. Die Boteli heel snel contract aanbieden, geweldige speler!! Het is de hele wedstrijd kut geweest, het is al weken kut sinds Blind weg is gevallen. Je kan daar niet gaan leunen op hem, die gaat er namelijk vaker niet bij zijn.
Er is 0,0 druk op de bal daar en verdedigers lopen van de bal af. Te bizar voor woorden.
En Botelli hebben we helemaal niet nodig. Heel snel een RCV en een 6 kopen en anders mag Cruijff opflikkeren. Dan is die echt meteen mislukt. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Leuke wedstrijd voor het punliek, het kan alleen maar beter worden.
Zoals onze Johan zei: als je er 1 meer maakt dan de tegenstander, win je !
Tolu is nu al de lieveling van het publiek! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2026 - 22:07 schreef Loetje het volgende:[..] Het is de hele wedstrijd kut geweest, het is al weken kut sinds Blind weg is gevallen. Je kan daar niet gaan leunen op hem, die gaat er namelijk vaker niet bij zijn. Er is 0,0 druk op de bal daar en verdedigers lopen van de bal af. Te bizar voor woorden. En Botelli hebben we helemaal niet nodig. Heel snel een RCV en een 6 kopen en anders mag Cruijff opflikkeren. Dan is die echt meteen mislukt. Aanvallend groeiende, verdedigend onsamenhangend, idd totaal geen druk op de bal, ze liepen alleen maar achteruit als een stelletje angsthazen op Rosa na
Idd nog een controleur en een RCV |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2026 - 22:08 schreef Jack Huntelaar het volgende:Leuke wedstrijd voor het punliek, het kan alleen maar beter worden. Zoals onze Johan zei: als je er 1 meer maakt dan de tegenstander, win je ! Tolu is nu al de lieveling van het publiek! Je krijgt fucking 10 goals tegen in de voorronde tegen ploegen van niks.
Het is bizar slecht. Je hebt echt gewoon 3 serieuze aankopen nodig de komende week en oprecht, ik zie Cruijff weer overal naast pissen.
En dan hebben we opnieuw een ongekend probleem. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Tolu ToluToluTolu Tolu... wat een held vind ik hem!
Leonardo doet me denken aan de reclame van jaren geleden, Pietertje. Kom maar lekker wisselen jongen hahahaha.
Regeer, wat een kuttrainer moet je zijn om hem keer op keer weer op te stellen. Gelukkig had Regeer het zelf ook door en ging na zijn zoveelste balverlies snel liggen want hij had natuurlijk ook gezien dat Mokio al een tijdje bezig was met een serieuze warming-up.
Verrassing was Baas, wat een rust en overzicht aan de bal, niet verkopen maar op 6 laten rijpen. En Janse vond ik ook niet verkeerd. Kan het beter, ja maar ik zie er wel muziek in, net als bij Bouwman.
Ouazan is een heerlijke voetballer maar of links of rechts moet er een snelle aanvaller komen. Die 13 van Sion maar doen dacht ik zo.
En fan als ik ben van Berghuis, nee dat was echt niet fijn en ook continu in buitenspel positie zoeken.. Bah was echt helemaal niets.
Klaassen, good old Klaassen ;-)
Rosa ook steeds beter, heerlijk hoor.
Baas op 6 en snelle vleugelspeler en je bent kampioen! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
| Met Baas op 6 ga je het absoluut niet redden als het er op aan komt. Gewoon een 6 halen, gewoon een 6. Blijkbaar is dat echt hogere wiskunde in ons bestuur. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 27 augustus 2026 - 23:33 schreef Loetje het volgende:Met Baas op 6 ga je het absoluut niet redden als het er op aan komt. Gewoon een 6 halen, gewoon een 6. Blijkbaar is dat echt hogere wiskunde in ons bestuur. Hij is er volop mee bezig geweest, maandenlang 3 verschillende verdedigende controleurs geprobeerd over te halen, die met naam bekend zijn gemaakt, het zijn er misschuen zelfs meer geweest. Allen zijn afgehaakt.
Als ze elders meer kunnen verdienen of de competitie is aantrekkelijker dan is het jammer maar helaas.
Nu is hij met 4e keus bexig, het schijnt dat hij transfervrij is. Tekengeld een leuk salaris en een mooi verhaal moet het gaan doen.
We gaan het zien!
Van mij mag Teze wel komen als RCV al is hij meer een rechtsback, volgens mij kan hij wel op meerdere posities spelen. Het interesseerd me niet dat hij een een ex PSV er is, hij kent Ajax en de eredivisie |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Nooit een fan van Teze geweest,misschien is hij verbeterd maar ook geen international ,nee dan kan je net zo goed Baas omturnen als 6.Regeer was weer Regeer fout op fout en dan voor de 38ste keer zg geblesseerd uitvallen,hij is het lachertje van Ajax HOPELIJK ziet die trainer dat dit een belachelijke keus is en komt er deze week nog een 6 of hij zet Baas op 6. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Ja er mag verdedigend wel iets bij alhoewel Farioli het wel georganiseerd kon krijgen met bijna dezelfde spelers en zelfs met Sutalo erbij. Dus het is ook trainen en speelwijze. Middenveld ook nog niet op sterkte, Regeer is stoorzender. Brandt is te goed voor dit team en weet niet wat hij soms ziet om zich heen. Ik mis duelkracht op middenveld en achterin. Niemand kleunt er eens lekker in met een tackle of stevige ingreep, het loopt achteruit en doet niks. Die Ter Stegen denkt nu al aan het eind van zijn verhuurperiode....dit heeft hij nog nooit gezien. Er is zelfs voor hem geen eer aan te behalen, vrij schieten voor iedereen. Ik vrees dat dit organisatie en discipline is en dat los je niet op met een paar paniek aankopen in de laatste week.... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 - 00:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Hij is er volop mee bezig geweest, maandenlang 3 verschillende verdedigende controleurs geprobeerd over te halen, die met naam bekend zijn gemaakt, het zijn er misschuen zelfs meer geweest. Allen zijn afgehaakt. Als ze elders meer kunnen verdienen of de competitie is aantrekkelijker dan is het jammer maar helaas. Nu is hij met 4e keus bexig, het schijnt dat hij transfervrij is. Tekengeld een leuk salaris en een mooi verhaal moet het gaan doen. We gaan het zien! Van mij mag Teze wel komen als RCV al is hij meer een rechtsback, volgens mij kan hij wel op meerdere posities spelen. Het interesseerd me niet dat hij een een ex PSV er is, hij kent Ajax en de eredivisie Ik geloof er helemaal niets van. Wij zijn er niet bij en nog altijd neemt iedereen alles in de media serieus.
Ook Ajax kan gewoon een 6 halen. En die 30 miljoen die je geeft aan Henrique en Leonardo, had je ook prioritair een 6 kunnen halen. En zie het Ajax oprecht straks met Baas gaan doen. Wat ben je dan ver, heel ver heen. Gewoon waardeloos.
En de poen is er ook gewoon om iets uit te geven aan een 6. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
| Teze... De tering man. Opflikkeren met die kutlamp! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Hahahaha hahaha ik wist het brabo |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 - 10:36 schreef Loetje het volgende:[..] Ik geloof er helemaal niets van. Wij zijn er niet bij en nog altijd neemt iedereen alles in de media serieus. Ook Ajax kan gewoon een 6 halen. En die 30 miljoen die je geeft aan Henrique en Leonardo, had je ook prioritair een 6 kunnen halen. En zie het Ajax oprecht straks met Baas gaan doen. Wat ben je dan ver, heel ver heen. Gewoon waardeloos. En de poen is er ook gewoon om iets uit te geven aan een 6. Ja Henrique is niet de beste aankoop, ik vergelijk hem met Gaaei snel en aanvallend laat hij soms leuke dingen zien maar kan 0.00 procent verdedigen, alleen maar achter uit lopen.
Leonardo raakt geen knikker, misschien dat het nog gaat komen maar gelukkig hebben we voor nu en de rest van het seizoen Arokodare |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 augustus 2026 door Loetje -- |
|
|
|
|
Obdam4Ajax
|
|
|
ik heb gisteravond genoten van een sprankelend Ajax. Aanvallend dan, want verdedigend is Ajax gewoon echt bijzonder zwak. Rosa is een bijtertje, maar samen zijn ze niet goed en niet scherp genoeg om tegengoals tegen te gaan. Dus -doorgaan op deze weg met de aanval -middenveld starten met Mokio en ook een sterke 6 erbij halen -verdedigend of durven starten met Ties Janse of een sterkere verdediger en nog bij En leonardo, hij was ongelukkig met afronden maar ik zag wel scherpte en snelheid in de eerste meters. Hij moet wat meer vertrouwen krijgen, want in de 16 gaat hij komende wedstrijden wel scoren. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik blijf met momenten toch echt aan Farioli denken, die we allemaal verafschuwt hebben.
Ajax speelt aanvallend vooralsnog aardig, al is de weerstand nog nihil. Ajax heeft echter nog altijd niet de spelers om als team echt aanvallend te spelen en misschien zijn we daarin nu nog wel slechter als vorig jaar.
In die as moeten er 2 spelers bij. Farioli zag dit wel. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 - 12:50 schreef Loetje het volgende:Ik blijf met momenten toch echt aan Farioli denken, die we allemaal verafschuwt hebben. Ajax speelt aanvallend vooralsnog aardig, al is de weerstand nog nihil. Ajax heeft echter nog altijd niet de spelers om als team echt aanvallend te spelen en misschien zijn we daarin nu nog wel slechter als vorig jaar. In die as moeten er 2 spelers bij. Farioli zag dit wel. Ik heb hem nooit verafschuwt hij speelde meer uit verdedigende stellingen, met veel wisselingen op het middenveld en in de spits, sommigen waren niet altijd blij.
Hij had niet de manschappen om meer aanvallend te spelen, zoals ze gewend waren in Amsterdam maar de verdediging stond wel beter, zelfs Sutalo speelde sterk onder hem
Met minimale winst was hij tevreden, we waren op een haar na kampioen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 augustus 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 - 14:32 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ik heb hem nooit verafschuwt hij speelde meer uit verdedigende stellingen, met veel wisselingen op het middenveld en in de spits, sommigen waren niet altijd blij. Hij had niet de manschappen om meer aanvallend te spelen, zoals ze gewend waren in Amsterdam maar de verdediging stond wel beter, zelfs Sutalo speelde sterk onder hem Met minimale winst was hij tevreden, we waren op een haar na kampioen Heb je je ook wel eens afgevraagd waarom zoveel spelers van ons elders en pp waardig niveau wel kunnen presteren?
Ajax is dood en doodziek. |
|
|
|