|
|
MMM
|
|
|
ED 26-27 #5: NEC - Feyenoord (zaterdag 5 september 2026, 16:30 uur)

Datum & tijdstip: Zaterdag 5 september 2026, 16:30 uur Locatie: De Goffert, Nijmegen Scheidsrechter: Allard Lindhout
Geschiedenis: Winstpercentage NEC 24,4% Gelijkspel 17,8% Winstpercentage Feyenoord 57,8%
Laatste 5 ontmoetingen: 2025-2026: 1-1 (0-1) 2024-2025: 1-1 (1-0) 2023-2024: 2-3 (0-1) 2021-2022: 1-4 (1-1) 2016-2017: 1-2 (1-0)
Editie 2021-2022 (1-4):
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 september 2026 door MMM -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Bij deze wedstrijd moet ik altijd aan die uit 2002-2003 denken, in de groene uitshirts. Met een waanzinnige goal van van Hooijdonk.
Zijn helaas geen beelden meer van terug te vinden zover ik kan zien..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 september 2026 door MMM -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Dank voor het maken!
Eerste serieuze test voor Gio. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
| Van Hooijdonk in 2022-2023?? |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: 2002-2003, aangepast. Het is nog vroeg ;) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Niks van te vinden inderdaad |
|
|
|
|
Bowie
|
|
|
Dit gaat 'm niet worden ben ik bang. Kan wel eens pijnlijk worden, zeker als Moussa nog vertrekt. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Ik ben echt benieuwd hoe het gaat lopen vooral voorin. Met andere soort spitsen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|

Giovanni van Bronckhorst ziet kansen voor Feyenoord in de manier waarop NEC zaterdag voor de dag zal komen. De trainer verwacht dat er meer ruimtes ontstaan dan in de afgelopen wedstrijden, maar benadrukt tegelijkertijd dat zijn ploeg scherper moet worden in het benutten van kansen en het zakelijk uitspelen van wedstrijden.
"Het biedt zeker mogelijkheden", vertelt de oefenmeester van Feyenoord over de speelwijze van NEC. "We hebben natuurlijk tegen een aantal teams gespeeld waar we tegen een laag blok wel tot kansen kwamen. Zowel tegen Go Ahead, Cambuur als ADO hebben we kansen gecreëerd om meer te scoren. Dat hebben we niet gedaan, maar dat is natuurlijk wel cruciaal."
Van Bronckhorst hoopt dat zijn elftal kan profiteren van de power die NEC levert op het veld. "De ruimtes zullen daar wel komen. Daar ligt een kracht van NEC, maar als wij het goed kunnen bespelen, kunnen wij daar ook wel van profiteren. Dat hebben we een aantal keer gedaan in de transitiemomenten tijdens uitwedstrijden. Hopelijk kan het morgen ook."
Verbeterpunten voor Feyenoord De selectie van Feyenoord moet uiteraard nog stappen maken, maar Van Bronckhorst vond het laatste half uur tegen ADO Den Haag wel positief. "De kansen zijn er altijd geweest, maar het instinct om wedstrijden vanaf het begin echt af te maken, die mentaliteit moeten wij ook hebben. Ik denk dat we fysiek goede stappen aan het zetten zijn, maar na de break komt er wel een periode van drie maanden waarin je heel veel wedstrijden speelt. Dan moeten we heel fit zijn en iedereen aan boord houden. Dat is voor mij belangrijk om te ontwikkelen."
"Tactisch denk ik dat wij tijdens veel wedstrijden niet echt in de problemen komen", vervolgt de trainer. "We moeten natuurlijk wel dingen verbeteren, want tegen Cambuur vielen goals uit het niets en tegen ADO ook. Het zijn wel momenten waarop we zakelijker moeten zijn, goals moeten maken en goals moeten voorkomen. Dat heeft tegen ADO en Go Ahead wel belangrijke punten gekost." |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
| Geen gesjok meer op het veld, een hele verademing! |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
Xapter
|
|
|
| Echt een hele transformatie heeft NEC ondergaan deze zomer. Wilden ook de Champions League in met een nieuw logo? :) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
| Jammer dat je aan alles merkt dat Ferri de spits gaat worden |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Thanks T.
Geweldige goal. Kun je in dit shot niet helemaal goed zien maar hoe zijn lichaam draait om die bal met z’n rechter goed te kunnen raken. Waanzinnige goal. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 september 2026 - 16:10 schreef Xapter het volgende:Echt een hele transformatie heeft NEC ondergaan deze zomer. Wilden ook de Champions League in met een nieuw logo? :) Excuus. Thanks! |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
| 1-2, nergens op gebaseerd dan wens. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
| Onze basis is zeker niet minder dan de basis van NEC. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote: Alleen wie gaa5 er bij ons de doelpunten maken ? |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Zechiel, Valente, Ferry en v. Persie. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
Het is geen ploeg die de 16 beschermt als een goudopslag. 2-3 |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote: Die komen gezamenlijk wel tot 25 doelpunten..en is Moussa al weg dan?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 september 2026 door CobusIII -- |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote: eens , alleen de trainer schreuder is een betere trainer , blijft jammer dat ze hem niet aangesteld hadden |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote: geef deze jongen even de tijd , die aanloop hadden ook bijvoorbeeld een gimenez en ueda nodig |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Over naast of loopt zich vast over de achterlijn. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
| Winnen zou even wat rust geven. |
|
|
|
|
DMD
|
|
|
3 mensen op de bank die op de flank kunnen en dan Valente er neer zetten.
Voed mijn aversie tegen GvB. Zo vermoeiend. |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
quote: Anderzijds is ons TEAM 50x minder dat het TEAM van NEC. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Dat gaan we zien Zonder Moussa kan wel eens beter zijn |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zaterdag 05 september 2026 - 15:21 schreef DMD het volgende:3 mensen op de bank die op de flank kunnen en dan Valente er neer zetten. Voed mijn aversie tegen GvB. Zo vermoeiend. Echt hè. Dit is weer zo typisch Gio.
Geef Schaken de kans. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op zaterdag 05 september 2026 - 15:21 schreef DMD het volgende:3 mensen op de bank die op de flank kunnen en dan Valente er neer zetten. Voed mijn aversie tegen GvB. Zo vermoeiend. En dan nog op rechts ook. Treurwilg
Borges wordt nog meer kapot gemaakt zo
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 september 2026 door Stylzz -- |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Kappen met die diarra.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Overigens. Marmol op links en Lopez wissel Ook opvallend. Al vind ik Marmol centraal nog niet sterk dus snap ik t wel |
|
|
|
|
DMD
|
|
|
quote: Echt 0,0 geleerd blijkt maar weer.
Nog steeds dezelfde fantasieloze trainer (zoals verwacht). |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
| Echt he die opstelling is weer vragen om drama, zeker tegen een team als NEC. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zaterdag 05 september 2026 - 16:05 schreef Stylzz het volgende:Overigens. Marmol op links en Lopez wissel Ook opvallend. Al vind ik Marmol centraal nog niet sterk dus snap ik t wel En Gio is ook wel tevreden over het duo St. Juste - Watanabe geloof ik. Dat zal ook meespelen. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
We gaan het zien Prettige wedstrijd allemaal
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 september 2026 door piet de paler -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Lijkt erop dat Diarra anders niet was gestart en dat het plan dus altijd al was geweest om met Valente hangend op links te starten. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Dat maakte ik er ook op uit ja.
Zo laf. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
| Lekker Valente over de vleugel laten rennen. Na 30 minuten doodop. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
| Iedereen een fijne wedstrijd gewenst….COME ON FEYENOORD!!!!!!! |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Dit gaat misschien wel de vaste variant worden tegen de betere tegenstanders. Met name de CL. Ook afhankelijk van of Hadj-Moussa blijft of niet natuurlijk. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Dat ga je niet zien |
|
|
|